رستوران معلق مشهد را می‌توان یکی از تفریحات جالب در مشهد توصیف کرد. غذا خوردن از ابتدای تاریخ یکی از اصلی‌ترین نیازهای بشر بوده و به مرور جنبه تفریح هم به خود گرفته است. با گذشت زمان، رستوران های زیادی ایجاد شدند و هر کدام به گونه‌ای سعی در جذب مخاطب داشتند. در این مقاله قصد داریم یکی از جدیدترین و جذاب‌ترین اقداماتی که صورت گرفته تا غذا خوردن را جذاب‌تر کند، معرفی کنیم. غذا خوردن در رستورانی که بین زمین و هوا معلق است، پدیده نسبتا جدیدی است که می‌تواند هیجان و لذت غذا خوردن را چند برابر کند. البته که این تجربه برای کسانی که از ارتفاع وحشت دارند، خیلی خوشایند نخواهد بود. اگر می‌خواهید این تجربه را در ایران و یکی از شهرهای معروف آن داشته باشید، با مجله گردشگری فلای تودی همراه باشید تا با رستوران معلق مشهد بیشتر آشنا شوید.

معرفی رستوران معلق مشهد

ایده راه اندازی رستوران های معلق برای نخستین بار در کشور بلژیک به مرحله اجرا در آمد. چند کشور دیگر به غیر از بلژیک و ایران از این ایده استفاده کرده و رستوران‌ های معلقی را برای جذب گردشگران راه اندازی نموده‌اند. این رستوران معلق در مشهد، اولین رستوران معلق در ایران محسوب می‌شود؛ همچنین این سازه ۹ تنی در سطح جهانی، عنوان مجهزترین، بزرگ‌ترین و مرتفع‌ترین رستوران معلق را نیز از آن خود کرده است.

رستوران معلق مشهد

رستوران معلق مشهد کجاست؟

رستوران معلق مشهد در منطقه گردشگری شاندیز قرار دارد. شاندیز یکی از جاذبه های اطراف مشهد است که تفریحات متعددی نیز دارد. بعد از بررسی‌های انجام شده در نهایت ایده ساخت یک رستوران هوایی شاندیز مشهد به مرحله اجرا رسید و اولین رستوران معلق ایران در سال ۱۳۹۶ در این منطقه افتتاح شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

راه های دسترسی به رستوران هوایی شاندیز مشهد

برای رسیدن به رستوران معلق مشهد باید از شهر مشهد خارج شوید و به سمت ییلاقات آن و منطقه توریستی شاندیز بروید. پس از خروج از مشهد به سمت شاندیز، به دو راهی شاندیز طرقبه خواهید رسید و بعد از پیچیدن به سمت شاندیز، زمانی که حدود ۴۰ کیلومتر از مشهد دور شده‌اید، به منطقه گردشگری شاندیز خواهید رسید.

می‌توانید برای رسیدن به این رستوران از خودروی شخصی، تاکسی و یا تاکسی اینترنتی استفاده کنید. همچنین در صورتی که با خودروی شخصی به آنجا می‌روید، نگران جای پارک نباشید چرا که در محوطه، قسمتی را به عنوان پارکینگ برای شما در نظر گرفته‌اند.

آدرس رستوران معلق مشهد روی نقشه گوگل:

تفاوت رستوران هوایی شاندیز مشهد با نمونه‌ های خارجی

رستوران معلق مشهد به چند دلیل با نمونه‌های خارجی خود تفاوت دارد و از آن‌ها متمایز است. اولین تفاوت، ساز و کار بالا رفتن رستوران است. در تمام رستوران‌ های معلق به غیر از مشهد، رستوران توسط جرثقیل بالا برده می‌شود ولی رستوران هوایی شاندیز مشهد سازه‌ای مخصوص دارد که آن را بالا می‌برد و این اولین تفاوت آن با نمونه‌های خارجی است.

مورد دوم وجود یک فر در رستوران معلق مشهد است که این مورد در بسیاری از موارد خارجی وجود ندارد و به همین دلیل تنها دسرها و میان وعده‌های سبک را سرو می‌کنند. اما در رستوران معلق مشهد، انواع غذاهای گرم در سه وعده صبحانه و ناهار و شام برای مهمانان سرو خواهد شد.

رستوران هوایی شاندیز مشهد

مورد آخر امکان استفاده چهار فصل از این رستوران است. در این رستوران ۳۴ مورد از تجهیزات گرمایشی، باعث می‌شوند حتی در فصول سرد سال هم بتوانید از آن استفاده کنید. همچنین وجود سقفی به شکل چتر در بالای میزها باعث می‌شود در صورت بارندگی مشکلی برای شما به وجود نیاید.

امکانات رستوران هوایی مشهد

رستوران معلق یکی از بهترین رستوران های مشهد است که امکانات جذابی را در اختیار میهمانان خود قرار می‌دهد. از امکانات رستوران معلق مشهد می‌توان سیستم گرمایشی آن را نام برد که پیش‌تر به آن اشاره کردیم. این سیستم باعث قابل استفاده بودن رستوران در تمام طول سال خواهد شد. یکی دیگر از امکاناتی که باعث جذابیت بیش از پیش این رستوران می‌شود، وجود بانجی جامپینگ در قسمت گارسون رستوران است. شما می‌توانید هیجان بودن در چنین مکانی را با استفاده از بانجی جامپینگ باز هم بیشتر کنید و برای صرف غذا با اشتهای بیشتری آماده شوید.

امکانات رستوران هوایی مشهد

مورد بعدی که در مورد امکانات این رستوران معلق باید به آن اشاره کنیم، میزهای آن است که چیدمان آن‌ها به دو صورت جلسه‌ای و لژ قابل تغییر است. این میزها در ۷ قسمت چهار نفره پذیرای ۲۸ مهمان هستند و ۱۰ نفر دیگر نیز خدمه این رستوران را تشکیل می‌دهند و ظرفیت رستوران معلق مشهد با خدمه آن در مجموع ۳۸ نفر است.

پس از استقرار بر روی صندلی و اطمینان از مسائل ایمنی، رستوران تا ارتفاع ۴۰ متری بالا می‌رود و در این ارتفاع ثابت خواهد شد. برای توزیع مناسب زمان سرویس دهی میان تمامی مهمانان، از زمان شروع سرویس‌دهی تا پایان آن یک ساعت فرصت در اختیار دارید.

برای لذت بردن هر چه بیشتر شما از این فضا، یک گروه موسیقی زنده در جایگاه گارسون رستوران حضور دارند و در مدت حضورتان، فضا را برای شما دلنشین‌تر خواهند کرد.

رزرو رستوران معلق مشهد

قبل از هر چیز باید بگوییم به دلیل ظرفیت محدود این رستوران بهتر است از قبل برای رزرو میز در این رستوران اقدام کنید تا در هنگام مراجعه وقت شما تلف نشود و به مشکل بر نخورید. قبل از ورود به رستوران برای اطمینان خاطر هر چه بیشتر شما، یک پوشش بیمه‌ای به شما اختصاص داده می‌شود و تا زمان حضور در این رستوران شامل حال شما خواهد شد.

پذیرایی در رستوران هوایی شاندیز مشهد

سایت رستوران معلق مشهد هنوز آماده نیست و از این طریق نمی‌توان برای رزرو آن اقدام کرد. پس تنها راهی که باقی می‌ماند، پیدا کردن شماره تلفن رستوران معلق مشهد است که در ادامه برای راحتی شما، این شماره‌ها را آورده‌ایم.
شماره تماس رستوران معلق مشهد: ۰۹۱۵۶۲۲۰۷۲۲ و ۰۹۰۳۱۹۶۶۹۰۰

ساعت کار رستوران معلق مشهد تمامی روزهای هفته از ساعت ۱۱ تا ۲۱ است، ولی در روزهای آخر هفته به دلیل شلوغ بودن، بهتر است از قبل رزرو انجام دهید تا معطل نشوید.

منو غذایی رستوران معلق مشهد

شما در منوی این رستوران چند دسته‌بندی متفاوت را مشاهده خواهید کرد که از میان آن‌ها شیشلیک شاندیز آوازه بیشتری دارد و توصیه می‌کنیم حتما آن را امتحان کنید. برای پرداخت قیمت غذاهای رستوران معلق مشهد در ابتدای ورود مبلغی را پرداخت خواهید کرد و بابت برخی غذاهای خاص مقداری را به عنوان مابه‌التفاوت می‌پردازید.

آدرس رستوران معلق مشهد

رستوران معلق از مهیج ترین تفریحات مشهد!

یکی از راه‌های افزایش لذت غذا خوردن این است که کمی هیجان چاشنی غذا بشود و این کار به خوبی در رستوران معلق مشهد انجام گرفته است. در کنار بازدید از جاهای دیدنی مشهد اگر عاشق هیجان هستید و غذا خوردن برای شما تفریح جذابی به حساب می‌آید، وقت را تلف نکنید و حتما به این رستوران بروید.

آیا تجربه غذا خوردن در رستوران های معلق را داشته‌اید؟ با ما به اشتراک بگذارید.

ظرفیت رستوران معلق مشهد چند نفر است؟

این رستوران ۷ میز ۴ نفره دارد و تعداد ۱۰ خدمه وظیفه سرویس دهی را بر عهده دارند.

زمان های سرویس دهی رستوران معلق مشهد به چه شکل است؟

این رستوران به صورت چهارفصل است و در تمام روزهای هفته از ساعت ۱۱ الی ۲۱ فعال خواهد بود.

هزینه غذاها و استفاده از رستوران معلق مشهد چقدر است؟

هزینه ثابتی در ابتدای ورود دریافت خواهد شد که هزینه‌های غذا را نیز شامل می‌شود ولی برای برخی از غذاها هزینه جداگانه دریافت خواهد شد

رستوران معلق مشهد در کجا واقع شده است؟

این رستوران در فاصله ۴۰ کیلومتری شهر مشهد و در دهکده گردشگری شاندیز قرار دارد

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید