شیوع ویروس کرونا باعث بسته شدن مرزهای بسیاری از کشورها و رکود صنعت گردشگری در آنها شد. حالا با گسترش واکسیناسیون، مقامات کشورهای مختلف خبر از باز شدن مرزهایشان می‌دهند و این بار هم نوبت به استرالیا رسیده است. از زمان شروع همه‌گیری کرونا، استرالیا اقدامات سختگیرانه‌ای را برای کمک به مبارزه با شیوع آن انجام داده و حتی سال گذشته خروج استرالیایی‌ها را از کشور ممنوع کرده بود. این کشور از اواخر سال ۲۰۲۱ مرزهایش را به روی افراد مقیم و خانواده‌هایشان گشوده بود اما خبرهای جدید حکایت از باز شدن مرزهای این کشور به روی همه افراد دارد.

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا، اعلام کرده که به زودی مرزهای کشورش به روی همه باز می‌شود و گردشگران هم می‌توانند به استرالیا بروند و بازدیدی از زیبایی‌های این کشور داشته باشند. او در این مورد گفت:

«این اقدام می‌تواند صنعت گردشگری استرالیا را تقویت کند؛ صنعتی که به دلیل شیوع ویروس کرونا و از دست دادن بازدیدکنندگان خارجی دچار رکود شده است. من می دانم که صنعت گردشگری مشتاقانه انتظار این اتفاق را می‌کشد.»

شرط اول : واکسیناسیون کامل

نخست وزیر استرالیا اولین شرط ورود به این کشور را واکسیناسیون کامل اعلام کرد و گفت:

«شرط این است که برای آمدن به استرالیا باید دو دوز واکسن را بزنید. این قانون است و انتظار می رود همه به آن پایبند باشند.»

او در پاسخ به اینکه آیا گردشگران برای ورود به استرالیا باید دوز بوستر را هم تزریق کرده باشند، گفت که تزریق دو دوز برای مسافران استرالیا کافیست.

نخست وزیر استرالیا همچنین اعلام کرد مسافرانی که واکسینه نشده‌اند و دلیل پزشکی برای عدم تزریق واکسن دارند، باز هم می‌توانند برای ورود به استرالیا درخواست دهند و در صورت کسب موافقت مقامات، باید مدتی را در هتل قرنطینه شوند.

بر اساس اعلام دولت استرالیا، واکسن‌های زیر مورد تایید این کشور هستند:

  • آسترازنکا کوویشیلد
  • آسترازنکا واکس زوریا
  • بیون‌تک‌‌‌-فایزر
  • مدرنا
  • سینوواک کروناوک
  • بهارات کواکسین
  • سینوفارم پکن (برای افراد زیر ۶۰ سال در بدو ورود به استرالیا)
  • اسپوتنیک وی
  • جانسون اند جانسون
  • نواوکس

توجه داشته باشید که کمپانی‌های سازنده واکسن‌ها هم برای ورود به این کشور اهمیت دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به صفحه مربوط به گواهی های واکسن مورد تایید استرالیا در وبسایت دولت استرالیا مراجعه کنید.

ورود به استرالیا

امیکرون تاثیری روی تصمیم استرالیا ندارد

پیش از این کارشناسان بهداشت در مورد کنترل کرونا در استرالیا به مقامات این کشور اطمینان داده بودند، اما حالا با شیوع امیکرون برخی بر این باورند که باید روی تصمیم برای ورود گردشگران تجدید نظر شود.

آقای موریسون در این باره عنوان کرد:

«تصمیم برای بازگشایی مرزها به روی گردشگران معقول به نظر می‌رسد چرا که موارد مراقبت‌های ویژه در بیمارستان‌ها در سراسر کشور کاهش یافته است. »

وزیر بهداشت استرالیا هم از کاهش ۲۷ درصدی میزان بستری شدن در بیمارستان از زمان اوج امیکرون خبرد داد. او اعلام کرد که پذیرش در بخش مراقبت های ویژه هم کاهش ۳۵ درصدی داشته و تعداد بیمارانی که در استرالیا از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده می کنند، ۴۰ درصد کاهش یافته است. بنابراین استرالیا دوران اوج امیکرون را پشت سر گذاشته و بهبود در شرایط آن به خوبی دیده می‌شود.

با وجود اعلام بازگشایی مرزهای استرالیا، تنها مرزهای تعداد انگشت شماری از کشورها به روی گردشگران بسته هستند که از جمله آنها می‌توان به ژاپن، چین، نیوزیلند و تعدادی از کشورهای جزیره‌ای در اقیانوس آرام اشاره کرد.

اگر شما هم منتظر بودید تا سفری به این کشور داشته باشید وقت آن است که اقدامات لازم را انجام دهید و برای سفر آماده شوید. شما می‌توانید خرید بلیط هواپیما ملبورن یا خرید بلیط هواپیما سیدنی را از سایت فلای تودی انجام دهید و از طریق همین سایت در سراسر استرالیا، هتل رزرو کنید.

2 نظرات

  1. تور هم دارید منظورم این هست برای ویزا خود آژانس اقدام میکنه یا خود شخص باید پیگیری کنه؟
    و چه مدارکی لازم هست؟

    • نسیم عزیز برای صدور ویزا و کسب اطلاعات در مورد مدارک مورد نیاز با ۴۲۴۰۵۰۰۰-۰۲۱ تماس بگیرید و سوالات خود را از کارشناسان فلای تودی بپرسید.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید