اگر تفریحات رایگان دبی را بشناسید، دیگر این شهر را در دسته مقاصد لوکس برای سفر قرار نمی‌دهید! همه این شهر را با هتل های ۵ ستاره، مراکز خرید مدرن، جاذبه‌های هیجان‌انگیز و امکانات منحصر به فردش می‌شناسند و شاید در وهله اول پیداکردن تفریحات رایگان در دبی امری غیر ممکن به نظر برسد. اما خبر خوب این است که حتی در این مقصد لوکس نیز بدون پرداخت حتی یک درهم می‌توانید تفریح کنید و لحظات هیجان‌انگیزی را برای خود رقم بزنید. برای آشنایی با بهترین تفریحات رایگان دبی، حتما تا انتهای این مطلب با مجله گردشگری فلای‌تودی همراه باشید.

در این مطلب از فلای تودی می‌خوانید... پنهان

تفریحات رایگان دبی برای اهالی فرهنگ

هر کسی با هدف خاصی سفر می‌رود. بعضی‌ها عاشق تفریح و خوش‌گذرانی در مقصد مورد نظرشان هستند و بعضی‌های دیگر دوست دارند که با فرهنگ شهر یا کشوری که به آن سفر کرده‌اند، آشنا شوند. اگر شما در دسته دوم قرار دارید، مکان‌های زیر گزینه‌های عالی برای آشنایی با فرهنگ مردم امارات و دبی هستند:

خیابان السرکال | هاب هنری دبی

اگر از علاقمندان به هنر هستید، به طور حتم نباید بازدید از خیابان هنری آل سرکال دبی (Alserkal Avenue) را از دست دهید. آل سرکال زمانی یک منطقه صنعتی در دبی بود، اما در حال حاضر به یک پایگاه هنر نوظهور و نمایش تنوع فرهنگی در این شهر تبدیل شده است. از حدود ۴۰ انبار در این منطقه به عنوان گالری، استودیو رقص، کافه های هنری و… استفاده می‌شود. البته در این هاب هنری، فقط ورود به گالری Al Quoz رایگان است و می‌توانید از آثار هنری معاصر، رویدادهای فصلی و همچنین جشن‌های فضای باز آن لذت ببرید.

خیابان السرکال دبی

مرکز هنری جمیل | تفریح رایگان دبی

این مرکز هنری، یکی از منحصربه‌فردترین مکان‌هایی است که عاشقان هنر در زمان سفر خود به دبی به‌رایگان می‌توانند از آن بازدید کنند. این مرکز هنری، از نظر برنامه‌ریزی برای تحقیقات و فعالیت‌های خود، بسیار بدیع و نوآور محسوب می‌شود. با بازدید از این مکان، ساعت‌ها می‌توانید لابه‌لای آثار خلاقانه هنرمندان بگردید و به رایگان‌، ساعت‌های لذت‌بخشی را در شهر لوکسی مثل دبی برای خود رقم بزنید.

مرکز هنری جمیل، از بهترین اماکن دیدنی دبی

بازارهای محلی و مراکز خرید | بهترین مراکز خرید دبی

بازارهای محلی و نمایشگاه های صنایع دستی دبی را نیز می‌توان در فهرست تفریحات بدون هزینه این شهر قرار دارد. حتی اگر خریدی در این مکان‌ها انجام ندهید، این بازارها فرهنگ مردم منطقه را به خوبی به نمایش می‌گذارند و جذابیت‌های فراوانی دارند. مهم نیست خرید می‌کنید یا نه، حتما سری به بهترین مراکز خرید دبی بزنید. امکانات و مدرن بودن این مراکز نظر هر بینند‌ه‌ای را به خود جلب می‌کند. بدون شک بازدید از دبی مال، بزرگترین مرکز خرید دنیا، خالی از لطف نیست!

بازدید از مراکز خرید، از بهترین تفریحات رایگان دبی

کتابخانه محمد بن راشد | محلی برای علاقمندان به کتاب

از دیگر جاذبه های گردشگری دبی که بازدید از آن‌ها رایگان است و فرهنگ غنی کشور امارات را به بازدیدکنندگان نشان می‌دهد، باید کتابخانه محمد بن راشد را نام برد. علاوه بر معماری بنا که بی‌نهایت جذاب و چشم‌نواز است، تنوع و تعداد بالای کتاب‌هایی از ژانرهای مختلف که در این کتابخانه نگهداری می‌شوند، جذابیت آن را برای اهالی فرهنگ و هنر دوچندان کرده‌اند. کتابخانه محمد بن راشد در کنار خور دبی واقع شده است و با برخورداری از باغ و کافی‌شاپ، یک مرکز تفریحی تمام‌عیار به‌شمار می‌آید.

کتابخانه محمد بن راشد

تفریحات رایگان دبی برای کاوش در تاریخ

کشور امارات و شهر دبی تاریخ بسیار غنی دارد که آشنایی با آن می‌تواند یکی از لذت‌بخش‌‌ترین قسمت‌های سفرتان باشد. خوشبختانه، در دبی مکان‌هایی وجود دارند که شما را به رایگان سر کلاس درس تاریخ می‌نشانند و درس‌های مهمی را به شما می‌آموزند. این بناها که در دسته بهترین تفریحات رایگان در دبی قرار می‌گیرند، عبارتند از:

بازدید از منطقه الفهیدی دبی | از موزه قهوه تا قلعه الفهیدی

اگر می‌خواهید از آسمانخراش‌های دبی فاصله بگیرید و به یک منطقه تاریخی در این شهر بروید، الفهیدی را انتخاب کنید. یکی از بهترین تفریحات رایگان شهر دبی در وسط یک منطقه تاریخی با چایخانه های سنتی، موزه‌های هنری و… قرار دارد. قلعه الفهیدی یکی از آثار قدیمی این منطقه محسوب می‌شود که قدمت آن به قرن هجدهم میلادی برمی‌گردد. موزه قهوه دبی نیز از جاذبه های دبی در منطقه الفهیدی است. وجود ساختمان‌ها و فضای سنتی این منطقه، آن را به یکی از بهترین مکان‌ها برای عکاسی در دبی تبدیل می‌کند.

محله الفهیدی، از بهترین جاذبه های تاریخی دبی

موزه قهوه دبی | بازدید از موزه های رایگان دبی

یکی از بهترین تفریحات دبی که نیازی به پرداخت هزینه برای آن ندارید، بازدید از موزه قهوه در منطقه تاریخی الفهیدی است. به این موزه که بروید، هم با تاریخ قهوه آشنا می‌شوید و هم کلکسیونی بسیار زیبا از وسایل قدیمی مرتبط با درست کردن این نوشیدنی فوق‌العاده را مشاهده می‌کنید. حتی در میان این کلکسیون یک قهوه‌جوش ۳۰۰ ساله وجود دارد! کتاب‌هایی درباره قهوه، تبلیغات قدیمی این محصول و جذابیت‌های دیگر، فضای این موزه را دلنشین‌تر می‌کند. بدون خرید یک فنجان قهوه این موزه را ترک نکنید! از دیگر موزه های رایگان دبی می‌توان به موزه عتیقه، موزه شتر، موزه شهرداری دبی، موزه نایف و فالکون اشاره کرد.

موزه قهوه، از بهترین تفریحات رایگان دبی

تور رایگان پیاده‌روی دبی | کشف جاهای دیدنی دبی

جاهای دیدنی دبی را با تورهای پیاده‌روی و رایگان آن کشف کنید. این تور دبی حتی برای کسانی که شهر را به خوبی می‌شناسند، هم هیجان‌انگیز است، چراکه هر لحظه می‌تواند جاذبه‌های جدیدی را به شما معرفی کند. فرقی نمی‌کند با دوستان خود به دبی بروید یا سفرتان خانوادگی باشد، تورهای پیاده‌روی دبی تجربه‌ای متفاوت از سفر به این منطقه به شما می‌دهند. این تورها برای گروه‌های ۲ تا ۲۰ نفره برگزار می‌شوند و هزینه‌ای از گردشگران نمی‌گیرند، فقط ممکن است مبلغی را برای راهنمای تور بپردازید.

معرفی بهترین تفریحات رایگان دبی

روستای هریتج | آشنایی با فرهنگ اعراب

هریتیج ویلیج (Heritage Village) در سال ۱۹۹۷ میلادی برای معرفی آداب و رسوم و زندگی مردم این منطقه راه‌اندازی شد. اگر به فرهنگ مردم این سرزمین علاقمند هستید، حتما به این روستای زیبا سری بزنید. خانه‌های خشتی این روستا زندگی اعراب در سبک‌های مختلف را در کنار صنایع دستی و لوازم سنتی آنها در گذشته به تصویر می‌کشند. بازدید از این روستا رایگان و ورود به آن از ۸:۳۰ صبح تا ۱۰:۳۰ شب برای عموم آزاد است.

روستای هریتج در دبی

تفریحات رایگان دبی و گشت‌وگذار در طبیعت

با توجه به موقعیت جغرافیایی دبی، ممکن است در وهله اول وجود جاذبه های طبیعی زیبا دور از انتظار برسد. این تصور را به‌کلی دور بریزید! دبی در دهه‌های اخیر پیشرفت چشمگیری را پشت سر گذاشته است و در کنار جاذبه های گردشگری مدرن و خیره‌کننده در سطح جهان، زیبایی‌های طبیعی این شهر نیز توسعه پیدا کرده‌اند. بعضی از این جاذبه‌ها که در زمان سفر به دبی، به رایگان می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید عبارت‌اند از:

بازدید از فلامینگوها | در تالاب راس‌الخور دبی

دبی برای علاقمندان به حیات وحش هم تفریح رایگان دارد. شاید با تصویر صدها فلامینگوی صورتی که در آب‌های نزدیک تالاب راس الخور در دبی زندگی می‌کنند، آشنا باشید. اما آیا می‌دانستید که می‌توانید از فاصله‌ای بسیار نزدیک آنها را تماشا کنید. در پناهگاه حیات وحش راس الخور دبی می‌توانید یک دوربین شکاری بردارید، در یکی از کلبه‌های چوبی در نزدیکی آب پنهان شوید و از فاصله بسیار نزدیک این پرندگان زیبا را تماشا کنید. ورودی پناهگاه حیات وحش راس الخور رایگان و بازدید از آن در روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۴ بعدازظهر برای عموم آزاد است. بازدید از فلامینگوها یکی از تفریحات رایگان در دبی برای کودکان هم محسوب می‌شود.

تماشای فلامینگوها در نهر دبی

دریاچه عشق دبی | از رمانتیک‌ترین جاهای دیدنی دبی

یک دریاچه مصنوعی قلب شکل که درست در میان کویر و در نزدیکی القدره قرار دارد. اگر به دنبال یک منطقه ایده‌آل برای پیک‌نیک، کمپینگ، دوچرخه‌سواری و تماشای پرندگان هستید، القدره بهترین مکان است. می‌توانید با چادر زدن در طبیعت زیبا و سرسبز این منطقه از شلوغی دبی فاصله بگیرید و یک شب را زیر آسمان پرستاره سپری کنید. همچنین، انواع پرندگان مانند فلامینگوها، عقاب، قو، فالکون و … را از نزدیک ببینید. القدره از پارک های دبی بکرتر است و دریاچه عشق در نزدیکی این منطقه یکی از رمانتیک‌ترین نقاط دبی به شمار می‌رود.

دریاچه عشق، از زیباترین تفریحات رایگان دبی

قایق سواری در خور دبی | تنها با یک درهم!

اگر دوست دارید یکی از تفریحات دبی با قیمت مناسب را تجربه کنید، حتما سری به الخور دبی بزنید. قایق‌سواری در نهر دبی، تنها ۱۰ درهم هزینه دارد و بی‌نهایت هیجان‌انگیز و لذت‌بخش است. قایق‌های کوچک نهر دبی، در هر سفر ۲۰ مسافر را بین دو مسیر دیره و بور جابه‌جا می‌کنند. به راحتی می‌توانید یک بلیط بخرید یا حتی یک قایق را به مدت یک ساعت اجاره کنید. با سوار شدن به این قایق‌ها از چشم‌انداز زیبای دبی شامل خانه‌های سنتی، مناره‌ها و برج‌های بادی شهر لذت ببرید.

قایق سواری در الخور دبی

سواحل رایگان دبی

سواحل یکی از پرطرفدارترین مکان‌ها برای تفریح در دبی به شمار می‌روند. دبی چندین ساحل عمومی و رایگان دارد که حتی یک درهم هم برای حضور در این سواحل از شما دریافت نمی‌شود! ساحل جمیرا، ساحل کایت و پارک ساحلی ام سقیم در میان مشهورترین سواحل رایگان دبی قرار دارند. اگر با خانواده و فرزند به دبی سفر می‌کنید، ساحل جمیرا بهترین گزینه با وجود کافه‌ها، فروشگاه‌ها و رستوران‌های اطراف آن است.

بازدید از سواحل، از بهترین تفریحات رایگان دبی

ساحل لامر | بهترین مکان برای عکاسی در دبی

ساحل لامر دبی (La Mer) یکی از جاهای دیدنی معروف دبی به خصوص در میان طرفداران اینستاگرام محسوب می‌شود. شاید تصاویر این ساحل زیبا را در صفحات بلاگرهای مختلف دیده باشید. آفتاب، دریا، سرگرمی و ماجراجویی خلاصه این تفریح رایگان در شهر دبی است. دیوارهای رنگی و گرافیتی‌هایی که در گوشه و کنار این ساحل به چشم می‌خورند، لا مر را به یکی از بهترین لوکیشن‌های عکاسی در دبی تبدیل کرده‌اند. کافه‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های متعدد این ساحل و پارک آبی لاگونا لامر، یکی از ارزانترین پارک های آبی دبی، را از دست ندهید.

ساحل لامر، از زیباترین سواحل دبی

تفریحات ورزشی رایگان دبی

اهالی ورزش حتی در زمان سفر هم دنبال تفریحات ورزشی هستند! اگر شما هم جز این افراد هستید، تفریحات رایگان زیادی در دبی پیدا خواهید کرد که می‌توانند لحظات لذت‌بخشی را برای شما رقم بزنند. در ادامه، بعضی از این تفریحات معرفی شده‌اند:

پارک آبی وایلد وادی | بزرگترین پارک آبی جهان

‌تفریح در بزرگترین پارک آبی جهان، از تفریحات رایگان دبی در روز تولدتان است. در واقع، یک روز در سال و آن هم روز تولدتان می‌توانید از پارک آبی هتل آتلانتیس د پالم دبی (Atlantis, The Palm)، یکی از بزرگترین پارک های آبی جهان، رایگان استفاده کنید! همچنین می‌توانید دو تن از دوستان خود را با تخفیف ۲۰ درصد به این پارک آبی معروف دبی ببرید و از ۵۰ درصد تخفیف کارت سالانه آن هم بهره‌مند شوید.

پارک آبی وایلد وادی دبی

فقط باید در سایت هتل آتلانتیس د پالم دبی تاریخ تولد خود را ثبت و واچر «آفر رایگان پارک آبی برای تولد» دریافت کنید. این واچر از روز تولد شما تا ۶ روز بعد اعتبار دارد، اما فقط یک بار قابل استفاده است. بلیط رایگان پارک آبی در یکی از بهترین هتل های ۵ ستاره جهان ، بدون شک مهیج ترین تفریح رایگان در دبی است.

دوچرخه‌سواری در القدره | تماشای طلوع و غروب خورشید

پیست دوچرخه‌سواری القدره، مسیری ۸۰ کیلومتری است که بیش از هر چیزی، به دلیل منظره زیبای خود مورد توجه گردشگران ورزشکار است. ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه‌روزی می‌توانید به این پیست سر بزنید و دوچرخه‌سواری لذت‌بخشی را در قلب دبی تجربه کنید. گفته می‌شود که این پیست، مکانی عالی برای تماشای صحنه زیبای طلوع و غروب خورشید است.

پیست دوچرخه القدره، یک تفریح رایگان در دبی

پیاده‌روی در امتداد پالم جمیرا | از بهترین تفریحات رایگان دبی

حتی اگر ورزشکار نباشید، قدم‌زدن در مسیر پیاده‌روی پالم جمیرا، از لذت‌بخش‌ترین تفریحات رایگانی است که می‌توانید در دبی تجربه کنید. با پیاده‌روی در امتداد این ساحل، هم مناظر بسیار زیبایی را مشاهده خواهید کرد و هم نگران کالری غذاهای خوشمزه‌ای که در طول سفر میل کرده‌اید، نخواهید بود!

مسیر پیاده‌رو پالم جمیرا

سایر تفریحات رایگان دبی

اگر قصد دارید با موارد بیشتری برای تفریح بدون هزینه در دبی آشنا شوید، به موارد ذکرشده در بالا، می‌توان تفریحات زیر را هم اضافه کرد:

آکواریوم دبی | از بزرگترین آکواریوم های جهان

آکواریوم دبی، یکی از بزرگترین آکواریوم های جهان با ۱۰ میلیون لیتر آب، خانه بیش از ۴۰۰ نوع کوسه و سفره ماهی و بیش از ۳۰ هزار آبزی است. می‌توانید از این آکواریوم به عنوان یکی از بهترین جاذبه های دبی به طور رایگان بازدید کنید. اما چگونه؟ به طور کلی بازدید از آکواریوم دبی رایگان نیست، اما تماشای بخشی از آن از داخل دبی مال هزینه‌ای ندارد. می‌توانید در این مرکز خرید بخشی از آکواریوم حیرت‌انگیز دبی را رایگان تماشا کنید.

آکواریوم دبی

تماشای بزرگترین آبنمای موزیکال جهان | از تفریحات دبی در شب

تماشای آب نما، یکی از بهترین تفریحات رایگان دبی در شب است. بزرگترین آبنمای موزیکال جهان که یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری دبی به شمار می‌‎رود. فواره های موزیکال دبی درست در خارج از دبی مال قرار دارند و متناسب با ریتم موسیقی نمایشی حیرت‌انگیز از حرکات موزون اجرا می‌کنند. این آبنما یکی از جاذبه های مدرن دبی است که هر ۳۰ دقیقه یک بار به مدت ۳ تا ۴ دقیقه به رقص درمی‌آید.

تماشای آب نمای موزیکال، از بهترین تفرحیات دبی

سینمای رایگان دبی | در فضای باز و کاملا رایگان!

یکی از تفریحات رایگان دبی تماشای فیلم در فضای باز و بدون پرداخت حتی یک درهم است! برای تماشای رایگان فیلم در دبی می‌توانید یکشنبه‌ ساعت ۸:۳۰ شب به مجتمع تجاری وافی مال این شهر بروید. صفحه‌ نمایش بزرگی در فضای باز نصب شده‌ و انواع فیلم‌ها را برای علاقمندان به نمایش می‌گذارد.

سینمای رایگان در دبی

سفر به دبی، سرزمین هزار رنگ!

گردشگران زیادی سالانه از سرتاسر جهان با خرید بلیط هواپیما دبی و رزرو هتل ، این مقصد محبوب را برای تعطیلات خود انتخاب می‌کنند. دبی در کنار تفریحات گران، سرگرمی‌های ارزان و حتی رایگان هم دارد که برای تجربه آنها فقط به یک برنامه‌ریزی دقیق نیاز دارید. اگر هزینه تفریحات دبی برای شما مهم است و می‌خواهید سفری مقرون به صرفه‌تر را به این شهر تجربه کنید، تفریحاتی که در این مقاله به آن اشاره کردیم، هم جذاب هستند و هم هزینه‌ای برایتان ندارد.

شما کدامیک از این تفریحات را تجربه کرده‌اید؟ آیا می‌توانید گزینه‌ای دیگری به فهرست ما اضافه کنید؟

سوالات متداول درباره تفریحات رایگان دبی

تفریحات رایگان دبی در شب کدامند؟

آکواریوم دبی، برج خلیفه و فواره دبی از جمله تفریحات رایگان دبی هستند که در شب پیشنهاد می‌کنیم.

بهترین تفریح رایگان دبی کدام است؟

بدون شک رفتن به پارک آبی آتلانتیس دبی، بهترین تفریحی است که در این شهر مدرن و گران می‌توانید رایگان تجربه کنید!

بهترین تفریحات رایگان دبی برای خانواده ها کدام است؟

اگر با خانواده به دبی سفر کردید، می‌توانید از دایناسور و آکواریوم دبی مال، تماشای فیلم در فضای باز، پیک نیک، فواره دبی و دوچرخه سواری در نزدیکی Nad Al Sheba به طور رایگان استفاده کنید.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید