دبی سرزمین شگفتی‌هاست و برای هر سلیقه‌ای یک جاذبه خاص و خارق‌العاده ساخته است. اگر به دنیای موجودات ریز و درشت زیر آب علاقه‌مند هستید، بازدید از آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آب دبی (Dubai Aquarium & Underwater Zoo) را از دست ندهید. این آکواریوم که یکی از بزرگترین آکواریوم‌ های جهان است، در مرکز خرید دبی مال قرار دارد. با ما در مجله گردشگری فلای تودی همراه باشید تا درباره این جاذبه، نحوه بازدید و قیمت بلیط آن بیشتر بدانید.

درباره آکواریوم دبی بیشتر بدانید

آکواریوم دبی در نوامبر ۲۰۰۸ در مرکز خرید دبی مال افتتاح شد. در آن زمان این آکواریوم به عنوان بزرگترین آکواریوم جهان، رکورددار گینس شده بود. هرچند امروزه این عنوان را دیگر به دوش نمی‌کشد و آن را تقدیم به آکواریوم بزرگ چین که Chimelong Ocean Kingdom نام دارد، کرده است. با اینحال هنوز هم آکواریوم دبی یکی از ۱۰ آکواریوم برتر جهان از نظر بزرگ بودن و گونه‌های آبزیان، شمار می‌رود.

آکواریوم دبی | از تفریحات تا قیمت بلیط

این آکواریوم غول پیکر و بزرگ ۱۰ میلیون لیتر آب را در خود نگه می‌دارد و ابعاد آن ۵۱ متر طول، ۲۰ متر عرض و ۱۱ متر ارتفاع است که در این فضای بزرگ بیش از ۳۳۰۰۰ موجود دریایی و ۳۰۰ کوسه را نگهداری می‌کنند. گونه موجودات دریایی از جمله ماهی‌ها و کوسه‌های این آکواریوم بسیار متنوع هستند و همین موجب شده آکواریوم دبی مال یکی از برترین‌ها از لحاظ این حجم و تنوع موجودات دریایی باشد.

اما آنچه محبوبیت آکواریوم دبی را بیشتر کرده، رایگان بودن بخش عظیمی از آن است. آکواریوم دبی بخشی از یک مرکز بزرگتر به نام باغ وحش زیرآب (Underwater Zoo) است که بزرگترین بخش آن در محوطه عمومی مرکز خرید دبی قابل مشاهده است. این بدین معناست که اگر وارد مرکز خرید دبی مال شوید، بدون نیاز به تهیه بلیط می‌تواند بخشی از آکواریوم را مشاهده کند. بازدید بخشی از آکواریوم در این مرکز خرید، جزو تفریحات رایگان دبی به شمار می‌رود.

آکواریوم دبی | از تفریحات تا قیمت بلیط

علاقمندان به این دنیای رنگارنگ شگفت‌انگیز برای اینکه بتوانند آکواریوم را از نزدیک‌تر ببینند و از تفریحات مختلف آن بهره‌مند شوند، باید برای ورود به باغ وحش زیر آب دبی بلیط تهیه کنند. با ورود به این بخش از آکواریوم، وارد یک تونل می‌شوند که دور تا دور آن شیشه‌ای است و ماهی‌ها و کوسه‌ها را در نزدیک‌ترین حالت ممکن ببینند. شاید ترسناک به نظر برسد اما این دیواره‌ی شفاف در حقیقت شیشه‌ای و حساس نیست بلکه از مواد آکریلیک استفاده شده و ۷۵ سانتیمتر ضخامت دارد تا فاصله ایمنی بین این موجودات و افرادی که به بازدیدشان می‌روند، حفظ شود.

آکواریوم دبی | از تفریحات تا قیمت بلیط

بازدید از آکواریوم دبی بین یک تا دو ساعت زمان لازم خواهد داشت. در این زمان علاوه بر تماشای این موجودات دریایی زیبا می‌توانید تفریحات پرهیجان‌تری را تجربه کنید که البته ارزان نیز نخواهند بود. هزینه غواصی در آکواریوم دبی ۱۶۱ دلار است و هزینه شیرجه در قفس داخل آکواریوم، که یکی از هیجان انگیزترین تفریحات محسوب می‌شود، ۱۸۴ دلار خواهد بود. هرچند این مبالغ ممکن است با توجه به زمان سفر شما متغیر باشد.

آکواریوم دبی | از تفریحات تا قیمت بلیط

آکواریوم دبی کجاست؟

همانطور که گفته شد، آکواریوم دبی داخل مرکز خرید دبی مال -که دومین مرکز خرید بزرگ جهان بعد از ایران مال است-قرار دارد. این مرکز خرید در فاصله چند قدمی بلندترین برج دبی، برج خلیفه، در داونتاون دبی قرار دارد. بنابراین هنگام بازدید از این مرکز خرید می‌توانید همزمان از آکواریوم، دنیای زیر آب، فواره بزرگ دبی و برج بلندقامت خلیفه دیدن کنید.

در واقع زمان برای شما در این مرکز خرید می‌ایستد، چرا که هر گوشه و کنار آن جاذبه‌ای برای دیدن خواهید یافت و گذر زمان را فراموش می‌کنید. پس اگر خواستید به بازدید آکواریوم دبی بروید، بازدید از سایر جاذبه های دبی که در نزدیکی آن قرار گرفته‌اند را نیز در برنامه همان روز قرار دهید. آکواریوم دبی در طبقه سوم مرکز خرید دبی مال قرار گرفته است.

آدرس آکواریوم دبی روی نقشه گوگل

هزینه بازدید از آکواریوم دبی چقدر است؟

همانطور که به آن اشاره شد، بازدید از بخشی از آکواریوم که داخل مرکز خرید دبی قرار دارد، رایگان خواهد بود. برای ورود به دنیای زیر آب باید بلیط آکواریوم دبی را تهیه کنید که هزینه آن در بخش‌های متفاوت متغیر است. برخی سایت‌ها ممکن است آفر ویژه‌ای روی قیمت بلیط آکواریوم دبی ارائه دهند. بنابراین از قبل بررسی کنید تا بهترین قیمت را برای خرید بلیط آکواریوم دبی پیدا کنید. اگر قادر به خرید بلیط به صورت آنلاین نیستید در ورودی آکواریوم می‌توانید بلیط مورد نظرتان را تهیه کنید.

چطور به آکواریوم دبی برویم؟

دسترسی به آکواریوم دبی بسیار آسان است و شما می‌توانید با مترو به راحتی به بازدید از این جاذبه شگفت انگیز بروید. اگر از مترو استفاده می‌کنید، در ایستگاه Burj Khalife/Dubai Mall پیاده شوید. فاصله آکواریوم دبی تا این مترو یک کیلومتر است که اگر بخواهید پیاده آن را طی کنید تقریبا یک ربع طول می‌کشد. همچنین از مترو می‌توانید سوار تاکسی شوید و طی ۳ دقیقه به ورودی دبی مال برسید.

آکواریوم دبی | از تفریحات تا قیمت بلیط

می‌توانید از اتوبوس نیز برای رفتن به آکواریوم دبی مال استفاده کنید. از ایستگاه بازار طلای دیره یا Golden Souk سوار اتوبوس های خط ۲۷ شوید و یا اتوبوس های خط ۲۹ را در ایستگاه اتوبوس Ghubaiba سوار شوید. هر دوی این خطوط شما را به ایستگاه اتوبوس Dubai Mall می‌برند. این ایستگاه دقیقا روبه‌روی درب اصلی و بزرگ دبی مال قرار دارد. شما با ورود به این مرکز خرید از این درب در طبقه همکف دبی مال وارد می‌شوید. با در نظر گرفتن این نکته می‌توانید راحت‌تر بین طبقات بالا و پایین شوید و زودتر به آکواریوم دبی برسید.

سخن پایانی

دبی شهر جاذبه های پرزرق و برق و لوکس است و آکواریوم دبی نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگر قصد سفر به دبی را داشتید بازدید از این جاذبه تماشایی را حتما در برنامه سفرتان قرار دهید. جهت رزرو هتل دبی در نزدیکی مرکز خرید دبی مال نیز می‌توانید از سایت فلای تودی استفاده کنید.

اگر شما تجربه بازدید از آکواریوم دبی را داشتید، تجربیاتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید