نمایشگاه توریسم و گردشگری دبی (ATM) از ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ در این شهر برگزار می‌شود. ATM (Arabian Travel Market) یک نمایشگاه تجاری برای صنعت گردشگری خاورمیانه و حتی خارج از آن است. در آخرین دوره برگزاری این نمایشگاه، هزاران فعال حوزه گردشگری، دولتی‌ها، مدیران و علاقمندان به این صنعت حضور یافتند. پیش‌بینی می‌شود نمایشگاه بین المللی گردشگری ۲۰۲۳ دبی، نسخه‌ای بهتر از سال‌های قبل باشد. نمایشگاه توریسم دبی در این مرحله قرار است بیش از ۳۰۰۰ محصول جدید را به نمایش بگذارد و پتانسیل های گردشگری خاورمیانه و جهان را در طول سخنرانی‌ها و گفتگوهای چهره‌های برتر این صنعت، کارگاه ها و معرفی فناوری های سفر بررسی کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نمایشگاه توریسم و گردشگری دبی ۲۰۲۳ با مجله گردشگری فلای تودی همراه شوید.

 

درباره نمایشگاه بین المللی گردشگری و‌ توریسم دبی

نمایشگاه گردشگری ای تی ام دبی اولین بار در سال ۱۹۹۴ درهای خود را به روی فعالان و علاقمندان این صنعت باز کرد. اولین دوره این نمایشگاه در مرکز تجارت جهانی دبی (Dubai World Trade Centre) با حضور ۳۰۰ غرفه‌دار، ۵۲ ملیت مختلف و ۷ هزار بازدیدکننده برگزار شد. اکنون سال‌ها از آغاز به کار نمایشگاه بین المللی گردشگری دبی می‌گذرد و ATM در حال حاضر بیش از ۲٫۵ میلیارد دلار به قراردادهای این صنعت کمک کرده است. این نمایشگاه هر ساله هزاران غرفه‌دار و بازدیدکننده صنعت توریسم را از سراسر جهان جذب می‌کند.

نمایشگاه گردشگری ای تی ام دبی

نمایشگاه گردشگری ای تی ام دبی – می ۲۰۲۳( ATM Dubai)

نمایشگاه صنعت گردشگری عربی یا نمایشگاه گردشگری ای تی ام دبی ( ATM Dubai) بازار پیشرو در سفرهای بین‌المللی و رویدادهای گردشگری است که پتانسیل موجود در کسب و کار خاورمیانه را برای متخصصین صنعت گردشگری در داخل و خارج از این منطقه آزاد می‌کند. از مقاصد گردشگری در سراسر جهان و گزینه های اقامت متفاوت گرفته تا جاذبه‌های گردشگری نفس‌گیر، تکنولوژی سفر و مسیرهای هوایی کلیدی، هر گزینه‌ای در رابطه با سفر در این نمایشگاه وجود دارد.

نمایشگاه بین المللی گردشگری ۲۰۲۳ دبی امسال قرار است بیش از ۳۰۰۰ محصول و مقصد گردشگری را به بازدیدکنندگان و خریداران تجاری در طی ۴ روز نمایشگاه گردشگری ای تی ام دبی معرفی کند.

نمایشگاه گردشگری ای تی ام دبی

هرساله نزدیک به چهل هزار متخصص صنعت گردشگری، وزرای دولت و جوامع خبری بین‌المللی از نمایشگاه ATM بازدید و در مورد آخرین نظرها و روندها در بازار گردشگری عربی بحث و تبادل نظر می‌کنند. این نمایشگاه به متخصصان بازار گردشگری خاورمیانه کمک می‌کند تا فرصت‌های جدید صنعت گردشگری را بهتر بشناسند. از سمتی آن ها را با اخبار و توسعه‌های این صنعت و پیشگامان و تکنولوژی‌های سفر در جهان آشنا می‌کند.

در واقع نمایشگاه توریسم دبی با داشتن دسترسی جهان و تمرکز منطقه‌ای در حوزه گردشگری، تلاش می‌کند تا فرصت‌های جدیدی را برای مشتریان با کیفیت صنعت گردشگری و عاشقان ماجراجویی و سفر خلق کند.

نمایشگاه گردشگری ای تی ام دبی

بازدید از نمایشگاه بازار گردشگری عربی تجربه‌ای فوق‌العاده است. این نمایشگاه نه تنها در امارات متحده عربی بلکه در مقاصد اطراف نیز طرفداران زیادی دارد.

مزایای بازدید از نمایشگاه توریسم دبی

نمایشگاه گردشگری دبی راهی برای ارتباط شما با صنعت گردشگری در سطح جهانی و آشنایی با غول‌های این صنعت پرطرفدار است. با شرکت در نمایشگاه توریسم و گردشگری دبی شما این فرصت را دارید که جدیدترین اختراعات، تحقیقات و حتی نگرش‌ها و بحث‌های موضوعی در حوزه گردشگری را بهتر بشناسید و از نوآوری‌های جدید الهام بگیرید.

اگر قصد فعالیت جدی در این حوزه را داشته باشید، ATM دبی، بهترین فرصت برای گرفتن مشاوره از متخصصین جهانی این صنعت است. علاوه براین با شرکت در این نمایشگاه چشم‌اندازی درباره وضعیت صنعت گردشگری و توریسم در ۵ سال آینده پیدا خواهید کرد و فعالیت در این حوزه برایتان آسان‌تر می‌شود.

از سمتی نمایشگاه بین‌ المللی گردشگری ۲۰۲۳ دبی می‌تواند فرصت‌های بیزنسی متعددی برایتان ایجاد کند. کنفرانس‌های نمایشگاه توریسم دبی با سخنرانی‌ کارفرآینان و مدیران برتر این صنعت در بخش‌های مختلف مانند مقاصد گردشگری، فناوری سفر، ایرلاین‌ ها، کروز، اجاره اتومبیل، هتل‌ها و … برگزار می‌شود.

تمرکز اصلی نمایشگاه توریسم دبی ۲۰۲۳ روی آینده گردشگری و سفرهای بین‌المللی، ترسیم ترندهای جدید، فرصت‌های رشد و برگزاری دوره‌های اثرگذار است.

نمایشگاه گردشگری ای تی ام دبی

راه های دسترسی به نمایشگاه توریسم دبی

مرکز تجارت جهانی دبی در خیابان شیخ زائد قرار گرفته و راه‌های مختلفی برای دسترسی به آن وجود دارد.

مترو: استفاده از مترو بهترین گزینه برای دسترسی به مرکز تجارت جهانی دبی است. از ایستگاه مترو دبی | Dubai Metro Station در جاده شیخ زائد، بین مرکز تجارت جهانی و منطقه السطوه | Al Satwa می‌توانید خودتان را به محل برگزاری نمایشگاه برسانید.

این ایستگاه در خط قرمز مترو است و قطارهایی به طور مستقیم از فرودگاه بین المللی دبی به مقاصدی مانند مرکز شهر دبی (دبی مال و برج خلیفه)، دبی مارینا و همچنین برج های دریاچه جمیرا دارد. خط سبز مترو دسترسی به ایستگاه های برجمان | BurJuman و الاتحاد | Union را امکانپذیر می‌کند.

تاکسی: با بیش از ۵۳۰۰ تاکسی در دبی پیدا کردن آن هرگز کار سختی نیست. حتی خانم‌ها می‌توانند از تاکسی‌های بانوان استفاده کنند. برای گرفتن تاکسی فقط کافی است از قبل با شماره ۹۷۱۴۲۰۸۰۸۰۸+ تماس بگیرید. اگر از قبل رزرو کنید، قیمت تاکسی‌ها از ۵ یا ۱۲ درهم شروع می‌شود. در حال حاضر پرداخت کرایه تاکسی های دبی از طریق کارت اعتباری نیز امکانپذیر است.

تاکسی‌های اینترنتی: در حال حاضر دو شرکت اوبر و کریم در دبی درست مانند اسنپ خدمات اینترنتی رزرو تاکسی را ارائه می‌دهند. می‌توانید اپلیکیشن این شرکت‌ها را هم برای گوشی‌های Ios و هم اندروید دانلود کنید.

اتومبیل شخصی: دسترسی به مرکز تجارت جهانی دبی با اتومبیل شخصی از طریق بزرگراه شیخ زائد امکانپذیر است. در حال حاضر ۶ پارکینگ با پرداخت هزینه و ۲ پارکینگ رایگان در اختیار بازدیدکنندگان قرار دارد. پارکینگ‌ها برای بیش از ۷ هزار اتومبیل فضای کافی ارائه می‌دهند.

نمایشگاه گردشگری ای تی ام دبی

مسیرهای دسترسی به نمایشگاه ATM با وسایل حمل و نقل عمومی

۱٫ از اتاق بازرگانی امارات متحده عربی – حرکت از ایستگاه مترو رشیدیه – ۶۷ دقیقه

۲٫ از کارخانه چیز کیک – حرکت از ایستگاه مترو برج خلیفه – ۳۲ دقیقه

۳٫ از دانشگاه شارجه – حرکت از ایستگاه حمل و نقل دبی – اردوگاه کار – ۲۱۸ دقیقه

۴٫ از دیره – حرکت از ایستگاه مترو ریگا – ۱۸ دقیقه

۵٫ از مرکز خرید صاحارا – حرکت از شارجه، جاده اتحاد، مرکز خرید انصار

وب سایت نمایشگاه ای تی ام دبی

نمایشگاه گردشگری ای تی ام دبی

هتل های نزدیک به نمایشگاه بین المللی گردشگری ۲۰۲۳ دبی

اگر از قبل هماهنگی‌های لازم برای رزرو هتل در نزدیکی نمایشگاه ATM انجام ندهید، ممکن است برای پیدا کردن هتل‌ با مشکل مواجه شوید. هتل های زیر بهترین گزینه ها برای اقامت راحت در نزدیکی نمایشگاه توریسم دبی هستند. شما می توانید بر اساس بودجه و نیازهای اقامتی هرکدام از این هتل ها را به راحتی و در چنددقیقه رزروکنید.

هتل ۵ ستاره Sheraton Grand Hotel Dubai

هتل ۵ ستاره Fairmont Dubai

هتل ۴ ستاره Mercure Gold Hotel Al Mina Road Dubai

هتل ۴ ستاره Ramada Jumeirah

هتل ۳ ستاره Rove Healthcare City

هتل ۳ ستاره Novotel World Trade Centre Dubai

توجه داشته باشید اگر هتل مورد نظر شما در لیست بالا وجود ندارد، می توانید با مراجعه به سایت فلای تودی نسبت به رزرو هتل دبی در هر نقطه ای از دبی و در هر هتلی که مورد علاقه شما است اقدام کنید. همچنین برای خرید بلیط هواپیما دبی از هواپیمایی ماهان( بهترین نرخ چارتر دبی)، هواپیمایی امارات ، فلای دبی و یا هر هواپیمایی دیگر نیز می توانید از طریق خرید بلیط خارجی در سایت فلای تودی اقدام کنید.

رزرو هتل های دبی

بخش‌های مختلف نمایشگاه توریسم دبی

نمایشگاه توریسم و گردشگری دبی ۲۰۲۳ شامل بخش‌های زیر می‌شود:

سمینارها و ورکشاپ‌ها: از سخنرانی برترین افراد صنعت و اطلاع از جدیدترین وضعیت گردشگری و توریسم جهان در این بخش آگاه شوید.

سالن‌های باشگاه خریداران | Buyers’ Club Lounges: باشگاه خریداران مخصوص تصمیم‌گیرندگان ارشد صنعت گردشگری با مسئولیت خرید مستقیم است. مباحثی مانند تسهیل شبکه‌سازی، امنیت و معیارهای بهداشتی، ایجاد فرصت‌های ارتباطی، مباحث بیزنسی و در نهایت بستن قرار دارد در این بخش انجام می‌شود.

تکنولوژی سفر | ATM Travel Tech: آخرین دستاوردها و نوآوری‌های سفر و راهکارهای نسل بعدی در این قسمت نمایشگاه ارائه خواهد شد. این بخش پذیرای افراد سرشناسی برای سخنرانی و گفتگو خواهد بود.

شبکه‌سازی سریع: این رویداد طراحی شده تا شرکت‌کنندگان بتوانند همکاری‌های جدید در کسب و کار خود ایجاد کنند. این یک فرصت برای غرفه‌داران است تا با کسانی ملاقات کنند که مناسب بیزنس آنها هستند.

گردشگری مسئولیت‌پذیر: ساختن پایدار و مسئولانه آینده صنعت توریسم و گردشگری یکی از اهداف این بخش است. هدف این نمایشگاه اتحاد صنعت توریسم جهانی، شرکت‌ها، سازمان‌ها و افراد حرفه‌ای برای مشارکت در پایداری زیست محیطی و به‌کارگیری روش‌های مسئولانه است.

ARIVAL Dubai @ ATM: در این بخش جلسات مختلفی مانند دیجیتال، تکنولوژی، عرضه و … برای تورهای مسافرتی و فعالان آن برگزار می‌شود.

انجمن جهانی سفرهای تجاری: در این دوره از نمایشگاه توریسم دبی قرار است، در یک گفت‌وگوی زنده با حضور انجمن جهانی سفرهای تجاری چندین جلسه برگزار شود. این گفتگوها بیشتر درباره شرایط گردشگری جهان پس از کرونا خواهد بود.

3 2

چه کسانی در نمایشگاه توریسم و گردشگری دبی ۲۰۲۳ شرکت می‌کنند؟

بخش «تکنولوژی سفر» (ATM Travel Tech) تنها راه برقراری ارتباط میان سفر و فناوری‌های گردشگری است. در این بخش تصمیم‌گیرندگان، سیاستگذاران و سرمایه‌گذارهای حوزه گردشگری حضور دارند. همچنین برگزاری کنفرانس‌ها و رقابت میان استارتاپ‌ها بخشی از برنامه این بخش از نمایشگاه خواهد بود.

سازمان‌ها و شرکت‌های حاضر در نمایشگاه بین المللی گردشگری دبی عبارتند از:

– هتل ها و اقامتگاه ها

– ایرلاین ها

– مجریان تور و آژانس های گردشگری (OTAs)

– حضور بخش‌های ریلی، کشتی کروز، اجاره اتومبیل، تور و…

– کسب‌ و کارهای مرتبط با صنعت گردشگری

– استارتاپ‌ها و شرکت‌های خصوصی

– آکادمی‌ها، انجمن‌ها، دولت و رسانه

اگر بخواهید به درباره شرکت کنندگان نمایشگاه ATM دبی اطلاعات بیشتری به دست بیاورید باید گفت به طور کلی برترین‌های صنعت گردشگری از سرتاسر جهان برای نمایش برند، محصولات و کسب و کار خود به همراه فعالان بخش سفر از خاورمیانه، آفریقا، آسیا، استرالیا، اروپا و آمریکا در این دوره شرکت می‌کنند.

4 2

نکات مهم برای شرکت در نمایشگاه گردشگری دبی ۲۰۲۳

آنلاین ثبت‌نام کنید. برای ثبت‌نام آنلاین هزینه‌ای از شما دریافت نمی‌شود.

– با برنامه‌ریزی به نمایشگاه ATM دبی بروید؛ می‌توانید از جایگاه غرفه‌ها و همچنین سمینارها در وب‌سایت نمایشگاه گردشگری دبی آگاه شوید.

– رزرو هتل دبی را انجام دهید، ممکن است در مواردی تخفیف‌های ویژه‌ای در اختیارتان قرار بگیرد.

– قرار ملاقات‌های خود را با استفاده از  برنامه‌ریز جلسات که در اختیار تمام غرفه‌داران، رسانه‌ها و … قرار دارد، تنظیم کنید.

– وب‌ سایت نمایشگاه توریسم دبی را برای دریافت آخرین به‌روزرسانی سمینارها بررسی کنید.

– سعی کنید درباره نمایشگاه‌های سال قبل اطلاعاتی به دست آورید تا با چشم‌اندازی وسیع‌تر، در این دوره از نمایشگاه بین المللی گدحضور یابید.

5 2

زمان برگزاری نمایشگاه گردشگری دبی

زمان برگزاری نمایشگاه ATM دبی همیشه اواسط بهار است و معمولآ تغییر نمی کند. اما اگر زمان برگزاری نمایشگاه ATM دبی ۲۰۲۳ را به شکل دقیق بخواهید باید گفت که چمدانتان را برای ۴ روز و در تاریخ ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت ببندید. تاریخ نمایشگاه گردشگری دبی امسال از ۱ام تا ۴ام ماه می میلادی مصادف با ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت است.

مکان برگزاری نمایشگاه توریسم دبی ۲۰۲۳

نمایشگاه توریسم و گردشگری دبی ۲۰۲۳، امسال همانند سال های پیشین در مکان مرکز تجارت جهانی دبی برگزار می شود. آدرس دقیق محل برگزاری ATM دبی، خیابان شیخ زائد و مرکز تجارت جهانی دبی است. نکته مثبت این منطقه دسترسی راحت آن از سیار نقاط دبی است.

25 1

محل برگزاری نمایشگاه توریسم و گردشگری دبی روی نقشه گوگل مپ

پیش‌بینی صنعت توریسم در ۵ سال آینده!

اگر به دنبال برقراری ارتباطات کاری و نگاه دقیق‌تر و عمیق‌تر به صنعت گردشگری هستید، یک بلیط هواپیما دبی بخرید و در نمایشگاه بین المللی توریسم دبی شرکت کنید. نگاهی به وضعیت صنعت توریسم در ۵ سال آینده داشته باشید و کسب و کار خود را با جدیدترین نوآوری‌ها ارتقا دهید. در این میان، فلای تودی هم با حضور در نمایشگاه گردشگری و توریسم دبی سعی کرده همگام با پیشرفت این صنعت جهانی گام بردارد.

اگر در سال‌های گذشته، تجربه حضور در این نمایشگاه را داشته‌اید، آن را با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید