قوانین ورود به کشور کانادا

0
2700
قوانین ورود به کشور کانادا
قوانین ورود به کشور کانادا

قوانین ورود به کشور کانادا در دوران کرونا

اخیرا دولت کانادا شرایط جدیدی را برای ورود مسافران به این کشور وضع کرده است. با توجه به تغییر شرایط ورود به کانادا از شروع تاریخ ۲۲ فوریه، مسافران میبایست قوانین ورود را مجدد بررسی کرده و برای سفر خود آماده نمایند. در ادامه با فلای تودی همراه باشید تا به مرور قوانین ورود به کشور کانادا بپردازیم.

به روزرسانی شرایط ورود به کانادا

تمامی مسافرانی که از تاریخ ۲۲ فوریه ۲۰۲۱ ساعت ۱۲:۰۰ بامداد به وقت EST (منطقه زمانی شرقی)، به کانادا سفر می کنند، علاوه بر به همراه داشتن تست منفی کووید – ۱۹ پیش از پرواز، در هنگام ورود به این کشور ملزم به انجام دو مرحله آزمایش مولکولی کووید – ۱۹ هستند. اولین بار هنگام ورود به فرودگاه کانادا و دومین بار در قالب کیت تست خانگی که در انتهای دوران قرنطینه انجام می شود.

مسافرین پیش از سفر به کانادا موظف هستند سه شب در اقامتگاه هایی که توسط دولت کانادا تعیین شده اتاق رزرو کرده و هزینه ی آن را بپردازند و از زمان ورود تا زمان دریافت جواب اولین آزمایش(تست فرودگاه کانادا) در آن اقامت داشته باشند.

لیست اقامتگاههای مورد تایید دولت کانادا در ۱۸ فوریه ۲۰۲۱ در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

قوانین ورود به کشور کانادا
قوانین ورود به کشور کانادا

هزینه اقامت در هر یک از این هتل‌ها با توجه به لوکیشن هتل متفاوت است و مسافران با توجه به نیاز خود می‌توانند پیش از سفر، هتل مورد نظر خود را رزرو نمایند. هزینه هتل، شامل هزینه اقامت در اتاق، غذا، نظافت، ضدعفونی، اقدامات امنیتی و ترنسفر می‌باشد.

توجه داشته باشید که چنانچه پس از ورود به کانادا قصد ادامه مسیر در داخل کانادا را دارید,انجام تست و قرنطینه ی اجباری در اولین شهری که از طریق آن وارد کانادا میشوید انجام خواهد شد.

چنانچه قصد سفر به کشور دیگری از طریق کانادا را دارید، تا زمانی که در منطقه امن پایانه فرودگاهی منتظر بمانید از این موارد (تست و قرنطینه)مستثنی هستید.

گروه خاصی از مسافرین  از تست ورودی و قرنطینه هتلی اجباری معاف هستند. جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت کمک سفر دولت کانادا مراجعه فرمایید.

قبل از سفر به کانادا

  1. برنامه رایگان ArriveCan را دانلود نمایید.

پیش از ورود به کانادا جهت تکمیل جزییات مورد نیاز برای تماس با مسافر و کسب اطلاعات درباره ی برنامه قرنطینه، ArriveCan را دانلود و از آن استفاده نمایید. پس از ورود به کانادا، باید وضعیت سلامتی را به صورت روزانه گزارش دهید. ممکن است که طی دوران قرنطینه، از طرف دولت کانادا و ماموران منطقه ای/قلمرویی با شما تماس گرفته شود. اگر امکان دانلود برنامه برای شما وجود نداشت، می توانید در ArriveCan online هم ثبت نام نموده و از خدمات آن به صورت آنلاین استفاده نمایید.

  1. انجام آزمایش کووید – ۱۹، ۷۲ ساعت پیش از پرواز

تمامی مسافران پنج سال به بالا که قصد سفر به کانادا را دارند، باید پیش از سوار شدن به هواپیما، نتیجه منفی تست مولکولی کووید – ۱۹ خود را ارائه دهند. تست باید حداکثر ۷۲ ساعت پیش از پرواز به کانادا، انجام شده باشد. جهت کسب هرگونه اطلاعات، به وب سایت دولت کانادا مراجعه کنید.

  1. رزرو اتاق به مدت سه شب در یکی از اقامتگاه های مورد تایید دولت کانادا

هتل های بسیاری نزدیک فرودگاههای بین المللی شهرهای ونکوور، کلگری، تورنتو و مونترال هستند که می توانید برای اقامت انتخاب نمایید. برای اطلاع از چگونگی رزرو هتل، به  travel.gc.ca مراجعه کنید. اطلاعات در رابطه با هتل‌های مورد تایید کانادا و چگونگی رزرو آن‌ها، در تاریخ ۱۸ فوریه ۲۰۲۱ در دسترس مسافران قرار خواهد گرفت.

هنگام ورود به کانادا

  1. تست کووید خود را در فرودگاه تکمیل نمایید.

به محض ورود به کشور کانادا باید اولین تست مولکولی کووید ۱۹ خود را در فرودگاه این کشور به انجام برسانید، مگر کسانی که توسط آژانس بهداشت عمومی کانادا از این آزمایش مستثنی هستند.

  1. به سرعت از فرودگاه به محل اقامت خود (مورد تایید از طرف دولت کانادا) بروید.

شما باید تا زمان گرفتن نتیجه آزمایش (فرودگاهی) خود، به مدت سه شب در هتلی که از قبل رزرو نموده‌اید اقامت داشته باشید. لازم به ذکر است مسئولیت جابجایی از فرودگاه تا هتل بر عهده خود مسافر است، و تنها توسط اتومبیل شخصی و یا ترنسفر فرودگاهی امکان پذیر است. مسافرین نمی‌توانند برای جابجایی از وسایل حمل و نقل عمومی مانند تاکسی، ماشین دوستان و اقوام و یا سرویس‌های اشتراکی برای رفتن به هتل استفاده نمایند.

  1. پس از دریافت نتیجه تست کووید ۱۹ به این صورت عمل نمایید:
  • اگر پاسخ تست شما منفی بود: می‌توانید ۱۴ روز قرنطینه خود را در شهر محل قرنطینه سپری نمایید. همچنین می‌توانید بلیط مقصد نهایی خود را رزرو کنید.
  • اگر پاسخ تست شما مثبت بود: در این صورت به یکی از مکان‌های قرنطینه که توسط دولت فدرال کانادا تعیین شده است، انتقال داده می‌شوید و ۱۴ روز قرنطینه خود را در این مکان سپری خواهید کرد.
  1. چهارده روز اقامت در قرنطینه و انجام آزمایش دوم توسط کیت خانگی

حتی اگر جواب اولین آزمایش کووید ۱۹ شما منفی بود، باید تست دوم را طبق آموزش‌های انجام شده و توسط تست کیت خانگی انجام دهید و ۱۴ روز قرنطینه خود را تکمیل نمایید. در ضمن در دوران قرنطینه چک – این روزانه خود را در اپلیکیشن ArriveCan فراموش نکنید.

قوانین ورود به کشور کانادا
قوانین ورود به کشور کانادا

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به Air Canada COVID‑۱۹ Hub مراجعه نمایید.

لازم به ذکر است که ضوابط و شرایط موجود در طول زمان تغییر خواهد کرد. به همین دلیل مسافران باید دائما در جریان قوانین جدید قرار بگیرند، به طور مداوم وب سایت‌های وابسته به دولت کانادا را بررسی نمایند و در جریان آخرین به روزرسانی‌ها قرار بگیرند.

مسافران می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت دولت کانادا travel.gc.ca و برای پاسخ پرسش‌های متداول خود به وب سایت frequently asked questions page مراجعه نمایند.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید