اولین تجربه سفر به کیش ترکیبی از هیجان و ماجرا و خاطرات است، اگر آن قسمتی که خانم مسنی که در هواپیما کنارم نشسته بود و یکهو داد زد (داریم سقوط می‌کنیم!) را هم به داستان اضافه کنم، سفر کمی مزه ترس هم داشت! اما به محض این که پایم روی جزیره مرجانی کوچک نشست و در آن هوای گرگ و میش بعد از غروب، نسیمی گرم و شرجی به صورتم خورد، فهمیدم که کارم حالا حالا‌ها با این شهر تمام نمی‌شود!

اگرچه تقریبا همه آدم‌هایی که می‌شناسم از هوای شرجی بیزارند، اما اوایل فروردین باشد و یک دوست خوب و هوای شرجی کیش. یک ترکیب بی‌نظیر که طعم خوش آن را هنوز مزه مزه می‌کنم. دوستم دیرتر از من می‌رسید و وقت کافی داشتم تا برای چک این به این هتل کیش بروم، تاکسی‌های جلوی فرودگاه، به راحتی تو را به همه جای جزیره می‌رسانند و نیازی نیست منتظر پر شدن تاکسی باشید، سوار شوید و فاصله چند دقیقه‌ای تا مقصد را از هوای خنک داخل اتوموبیل لذت ببرید.

تجربه سفر به کیش 

تا الان ۳ بار به کیش سفر کردم، اما تمام روایت ها و خاطراتی که از تجربه سفر به کیش در این مطلب می‌خوانید، یاداوری‌هایی از اولین تجربه سفر من به کیش است. بنابراین همه چیز، اولین رویارویی من با دنیای شگفت انگیز جزیره مرجانی است.

هتل داریوش یا شایان؟ مسئله این است!

هتل داریوش یا شایان؟ هردو! اگر با دوست عزیزتر از جان من که عاشق سفر‌های لاکچری است، سفر کنید، قید اقامت در یک هتل را بزنید، دست کم دو هتل را در یک هفته تجربه خواهید کرد. این شد که در یک هفته اقامتم در کیش، دو هتل داریوش و شایگان را برای اقامت انتخاب کردیم و همینجا قبل از هرچیزی، با اختلاف، رتبه یک را به هتل داریوش می‌دهم.

وقتی از تاکسی پیاده شدم،  هتل داریوش کیش با ستون‌های برافراشته و معماری هخامنشی شکلش، منتظر من بود. از نحوه برخورد محترمانه پذیرش و Bell man که با احترام چمدانم را گرفته و من را به سمت اتاق راهنمایی کرد. اتاق ما در طبقه دوم و رو به دریا بود، نمای زیبایی به سمت آب‌های نیلگون خلیج فارس و کافه‌ای که برای تماشای دریا با نوشیدن یک فنجان قهوه وسوسه‌ات می‌کرد!

اتاق تمیز و تقریباً همه چیز لوکس بود، یک اتاق‌ ایده‌آل برای یک استراحت بی‌دغدغه. اما اگر نظر من نسبت به دوستم مهمتر بود، یک اقامتگاه معمولی را ترجیح می‌دادم، چون در کیش، قرار نیست روز و شب را در اتاق و هتل تلف کنید. جزیره آن بیرون منتظر شما است. با تفریحات جذابی که تقریباً فقط در کیش پیدا می‌شود (با کیفیت بالا و آنهم در ایران).

۲ روز آخر اقامت در کیش را در هتل شایان گذراندیم. یکی دیگر از هتل‌های پنج ستاره کیش که به دلیل ساختمان قدیمی، شهرت بالایی دارد. اگر می‌خواهید صادق باشم، کیفیت خدمات هتل شایان، به پای داریوش نمی‌رسید، اما همه چیز به قدر کافی خوب بود. چیزی که بیشتر از هرچیزی مرا به وجد‌آور، ساختمان و معماری متفاوت هتل بود.

البته بد نیست، اشاره‌ای هم به هتل ترنج کنم، هتلی لاکچری که هرچند اقامت در آن را تجربه نکرده‌ام، اما تا دلتان بخواهد، کنار آن عکس‌های هنری دارم!

هتل های کیش

صبحانه هتل، کم از صبح پادشاهی نیست!

بدون اغراق، یکی از جذابیت‌های هر سفر، صبحانه‌های هتل است. البته در صورتی که هتل بیش از سه ستاره داشته باشد، اینجا است که می‌توانید با خیالی راحت، بشقاب را برداشته و یک صبحانه جذاب به سبک لاکچری‌ها میل کنید.

انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم، انواع نیمرو‌های ایرانی و فرنگی، صبحانه مخصوص گیاه خواری و خلاصه برای هر سلیقه‌ای، چیزی پیدا می‌شود که یک لبخندِ جانانه اول صبح هدیه دهد. صبح‌ها را با صبحانه انصافا مفصل هتل شروع می‌کردیم و بعد، این جزیره بود که با یک شگفتی منتظر ما بود.

تفریحات کیش از کف دریا تا ارتقاع ۶۰ متری!

وقتی کارشناس کانتر فروش گفت (امروز دریا طوفانیه و کف‌های سفید که از دور دیده میشه، یعنی خبری از شاتل و بنانا نیست) عمیقا خورد توی ذوقم. اما خانم مهربانی که آنجا‌ ایستاده بود، از جعبه جادویی خودش، پک پیشنهادی جدیدی بیرون آورد و پیشنهاد داد تا روز اول را با مجموعه سافاری کیش شروع کنیم.

باگی، موتور سواری و کارتینگ کیش، برای من که عاشق سرعت و هیجانم یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به کیش بود که هربار برایم مثل دفعه اول جذابیت دارد. تنها بدی ماجرا اینجا بود که اجازه همراه داشتن گوشی موبایل به گردشگران نمی‌دادند!

البته نگران نباشید، اگر مایلید تا عکس و فیلم‌های هیجان‌انگیزی از این تفریحات هیجان‌انگیز کیش داشته باشید، دستتان رو توی جیب ببرید و کمی بیشتر پول خرج کنید. اینجا است که یا یک دوربین گوپرو به مچ دستتان می‌بندند، یا یک عکاس حرفه‌ای منتظر شکار لحظه‌های هیجان‌انگیز شما است. همین چیز‌ها است که کیش را دوست دارم، همه چیز برای تجربه یک زندگی لاکچری، هرچند کوتاه مدت مهیا است.

تفریحات سافاری کیش

شافل و پاراسل، تفریحات جذاب آبی

هرکاری کردم، با پوشیدن لباس غواصی و رفتن به عمق ۱۵ متری آب کنار نیامدم، هرچند هرکسی که آن دورو بر‌ها، می‌شنید که دست رد به سینه غواصی آنهم در جزیره کیش می‌زنم، دو-سه دقیقه‌ای تلاش می‌کرد تا مرا متقاعد کند. اما به هر ترتیب، تنگی نفس مادرزادی (اگر نخواهم بگویم که از آب می‌ترسم)، اجازه این تجربه را به من نداد.

در عوض دستِ شافل و پاراسل، دو تجربه شگفت‌انگیز آبی را به گرمی فشردم و به همراه دوستم راهی شدیم. شافل بازی استقامت و نیفتادن است. هرچه بیشتر توی آب نیفتید، هیجان کمتری چشیده‌اید، اما به همان دلیل ترس از آبی که اشاره‌ ریزی به آن کردم، همه تلاشم را به کار بستم و به پشتی‌های بادی شافل چسبیدم که توی آب نیفتم. اما الحق، مزه قطرات آب که در حین چرخش‌ها روی صورتم می‌خورد را به یاد دارم، شور اما خوش مزه!

شافل سواری در کیش

بعد از آن با قایق دیگری که کمی از ساحل فاصله گرفت و حدود ۱۲ نفری داخل آن بودیم، برای تجربه پاراسل راهی شدیم. در همین حین، صدای شورو هیاهوی مردم از کشتی تفریحی که اتفاقاً خیلی از ما دور بود به گوشم می‌رسید.

همان حین که به راهنمایی‌ها و توصیه‌های مربی برای سوار شدن به پاراسل را گوش می‌دادم، با خودم فکر کردم که نه، کشتی تفریحی از آن دسته تفریحات مورد علاقه من نیست.. اما صدای جمعیت نشان از این بود که عده زیادی، خلاف نظر من را دارند!

قایق دور شد و ما با چتر بزرگی که بالای سرمان بود و با طنابی به قایق وصل، مثل یک بادکنک بالا رفتیم. اگر ترکیب ارتفاع و آب را کنار هم تجربه کرده باشید، متوجه هستید که هیچ واژه‌ای نیست که بتوان به طور دقیق، آن هیجان را توصیف کرد.

آب زیر پایتان با موج‌هایی نرم و آرام تکان می‌خورد، تقریباً هیچ صدایی از آدم‌ها نمی‌شنوید (چون احتمالاً دارید جیغ می‌کشید)، از آن سمت کمی آسمان وسوسه‌کننده است و دلتان ارتفاع بیشتر می‌خواهد و به سمت دیگر جزیره که نگاه کنید، کاملاً مسأله گرد بودن زمین برای همیشه برای شما حل خواهد شد. البته در صورتی که از آن دسته افرادی باشید که معتقدند زمین گرد نیست!!

پاراسل در کیش

روز دوم ، تور دور جزیره!

در لابی هتل، خیلی اتفاقی شنیدم که ون اختصاصی هتل، آخرین سرویس تور دور جزیره را تا یک ساعت دیگر اجرا می‌کند. روز دوم بود و خیلی زود خودمان را به ردیف اول ون رساندیم و منتظر شروع برنامه. در یک گشت کامل یک روزه، تقریبا تمامی جاذبه‌های دیدنی کیش از کشتی یونانی گرفته تا شهر زیرزمین را دیدیم.

بعد از تجربه یک روز هیجان‌انگیز در سافاری و دریا، حالا نشستن داخل ون و رفتن به سرتاسر جزیره به همراه گروهی که نمی‌شناختیم، حال خوبی داشت. شهر زیرزمینی کاریز و آب انبار، تصور این که آب‌های شیرین، چطور سر از جزیره‌ای در دل آب‌های شور دریا، درآورده‌اند، مرا به وجد آورد.

تنها توی ذوقی آن روز، لیدر گروه بود که با دوربینی در دست، چپ و راست با گفتن جمله (خیلی خوش تیپی) از من عکس می‌گرفت و من نه تنها از بودن جلوی لنز دوربین یک غریبه معذب بودم، که حتی روحم هم خبر نداشت که قرار است چیزی نزدیک به ۵۰۰ هزار تومان پیاده شوم!!

آن هم بابت عکس‌های بی‌سر و تهی که نه کادر داشت و نه زاویه‌ای خاص! این ماجرا برای سال ۹۶ است و آن زمان هر شات عکس ۱۰ هزار تومان بود و ما برای هر عکس ۵۰ هزار تومان پول دادیم. من در رودربایستی با دوستم و دوستم با من، هرچه بود مبلغ را پرداخت کردیم.

اما بدترین قسمت ماجرا اینجا بود که دوست من عکاس حرفه‌ای بود و خود من هم دست به عکاسی بدی ندارم! اما همه این ناراحتی‌ها بیشتر از دو ساعت طول نکشید و فقط خاطره خنده داری از آن روز باقی ماند.

Kish 22 2

پرش از ارتفاع ۴۰ و بعد ۶۰ متری!

یکی از هیجان انگیزترین و به یادماندنی‌ترین تجربه‌های سفر به کیش که من حتی با یادآوری آن لبخند می‌زنم، تجربه پرش از ارتفاع ۴۰ متری و بعد از آن ۶۰ متری بود! اولین رویارویی من با ارتفاع و مقابله با آن. البته جا دارد که بگویم اگر این دوست عزیزتر از جان ما نبود، شاید هیچوقت جسارت خرید بلیط بانجی جامپینگ را پیدا نمی‌کردم.

اما بله یک ساعت بعد، من از ارتفاع ۴۰ متری پریده بودم و تمام آدرنالین کره زمین، توی رگ‌های من می‌جوشید! همانجا فهمیدم که بالاخره تفریح مورد علاقه خود را پیدا کرده‌ام. ۲ روز بعد، پرش از ارتفاع ۶۰ متری را تجربه کردم و اینگونه بود که یک گواهینامه بین‌المللی پرش که ثابت می‌کرد من این ۲ ارتفاع را تجربه کرده‌ام، به من دادند.

غذای دریایی بدون سانسور!

صحبت از تفریحات کیش کافی است، اجازه دهید کمی از تجربه شکم گردی در جزیره بنویسم. بد غذا نیستم اما وقتی پای غذا‌هایی که قبلاً یک موجود زنده بوده‌اند، در میان باشد، اوضاع متفاوت‌تر است. اهل ماهی و غذا‌های دریایی نیستم اما وقتی به جنوب کشور سفر کنید و طعم لذیذ ماهی‌های جنوب را نچشید، نامردی بزرگی در حق خودتان کرده‌اید.

به پیشنهاد دوستم و با دیدن رنک رستوران، به سمت میرمهنا رفتیم. رستورانی که شهرت بالایی دارد و زمانی که منتظر آماده شدن غذا هستید، افرادی در رستوران شما را سرگرم کرده و یا عکس یادگاری از شما می‌گیرند. من ماهی شیر سفارش دادم و دوستم خوراک میگو!

ماهی را آوردند و من انتظار دیدن یک ماهی بزرگ و درسته با چشم‌های گرد و درشت و باز را نداشتم. عکسم را گرفتم ولی راستش را بخواهید، تمام اشتهایی که برای صرف شام داشتم، فرار کردند و من ماندم و غذایی که باب میل نیست!

اما برای نشان دادن اوج تمدن، بدون سرو صدا، اولین تکه از گوشت ماهی را چشیدم و مزه آن، بهشتی‌ترین مزه‌ای بود که از بین خانواده ماهی‌ها چشیده بودم. انصافا خوشمزه بود و تازه و هیچ بوی ضحمِ حال بد کنی در کار نبود. به قدری که در سفر‌های بعدی هم از این ماهی چشیدم. اما با این تفاوت که میدانستم که چه چیزی در انتظار من است.

غذاهای دریایی در کیش

کیش، جزیره ای که باید حتما ببینید!

نمی‌دانم، شاید فرصت دیدن تمام جزیره‌های خلیج فارس را نداشته باشید، اما اگر باید یک جزیره را انتخاب کنید، کیش بهترین انتخاب است. جزیره‌ای کوچک، گرم و دوست داشتنی، جزیره‌ای مهربان که تمام تلاش خود را می‌کند تا شما را با خاطرات خوش و لبخندی بر لب، راهی کند. از طبیعت زیبا، هوای خوش گرفته تا تفریحات جذاب و هتل‌های پنج ستاره که یک اقامت ویژه به شما هدیه می‌دهند!

شما تا به حال به کیش سفر کرده‌اید؟

2 نظرات

  1. کیش وقتی رفتم هتل میراژ را گرفتیم هتل که عالی بود کافه داخل هتل کافه رستوران میراژ بسیار عالی بودن موزیک زنده درجه یک کیفیف غذا عالی برخورد عالی مدیریت خانم کلانتر و اقای عسگری هردوشون با شخصیت عالی بودن سر میزها شخصا می اومدن پیشنهاد می کنم برید محصط اروم و گرمی دارن ما اشتباه کردیم فقط شب اخر رفتیم دیر کشف کردیم برید استفاده کنید از بقیه کافه های جزیره که الکی پورسانت میگیرن بهتره قول میدم بازم میگم حتما برید عالی عالی

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید