ارزانترین و بهترین فصل سفر به دبی

0
5327
بهترین فصل سفر به دبی
بهترین فصل سفر به دبی

چه فصلی بهترین فصل سفر به دبی است؟

وقتی درباره دبی فکر می‌کنید، اولین چیزی که در ذهنتان مجسم می‌کنید، صحراهای طلایی دبی، آسمان‌خراش‌هایی چون برج خلیفه و شاید غذایی لذیذ مثل شاوارما باشد. اما باید بگوییم که خیلی عوامل دیگر سالانه باعث جذب میلیون‌ها گردشگر به این شهر جهانی می‌شوند. اگر تصمیم دارید به دبی سفر کنید، قبل از اینکه بلیط هواپیما دبی را خریداری کنید و یا در یکی از هتل‌های لوکس این شهر اتاقی رزرو کنید، بهتر است که با بهترین فصل سفر به دبی آشنایی داشته باشید. چرا که هر فصلی در دبی مخاطبان خاص خود را دارد و هر گردشگری با توجه به هدفی که از سفر دارد فصل خاصی را برای سفر به این شهر انتخاب می کند.

 خرید ارزانترین بلیط هواپیما دبی

بهترین فصل سفر به دبی – قبل از اینکه برای سفر خود برنامه ریزی کنید بهتر است بدانید

بهترین فصل سفر به دبی
بهترین فصل سفر به دبی

بهترین فصل سفر به دبی از ماه نوامبر تا فوریه (اواسط آبان تا اوایل اسفند) است. این بازه زمانی بهترین زمان برای لذت بردن از تفریحات دبی، رفتن به صحراهای آن و بازدید از جاذبه‌های گردشگری دبی است. ماه مارچ و اپریل (از اوایل اسفند تا اوایل اردیبهشت) و سپتامبر (شهریور) و نوامبر (آذر) مناسب کسانی است که دوست دارند به دور از شلوغی جمعیت گردشگران به تعطیلات بروند. اما به لطف معماری حیرت انگیز و تکنولوژی پیشرفته ساختمان‌های دبی، همیشه می‌توان از سفر به این شهر مدرن لذت برد.

رزرو هتل دبی ارزانترین قیمت

بهترین فصل سفر به دبی برای انواع مسافران

بهترین فصل سفر به دبی
بهترین فصل سفر به دبی

بهترین زمان برای استفاده از تفریحات در هوای آزاد دبی: از نوامبر تا اپریل ( از اواسط آبان تا اوایل اردیبهشت)

بهترین زمان برای رفتن به سواحل دبی: ماه مارچ و اپریل ( از اوایل اسفند تا اوایل اردیبهشت)، از ماه سپتامبر تا اکتبر ( از اواسط اردیبهشت تا اواسط آبان)

بهترین زمان برای سفر ماه عسل به دبی: از ماه دسامبر تا فوریه (از اواسط آذر تا اوایل اسفند)

بهترین زمان برای سفرهای ارزان به دبی: از ماه می تا آگست (از اواسط اردیبهشت تا اواسط شهریور)

بهترین زمان خرید در دبی: ژانویه ( از اواسط دی تا اواسط بهمن) جولای (اواسط تیر تا اواسط مرداد)

Link1 1بهترین هتل های دبی برای اقامت گردشگران

 سفر به دبی در طول سال

های سیزن در دبی

های سیزن در دبی
های سیزن در دبی

فصل شلوغ و پرمسافر در دبی یا به اصطلاح همان “های سیزن” از ماه نوامبر (از اواسط آبان تا آذر) آغاز می‌شود و تا ماه اپریل (اواسط فروردین تا اواسط اردیبهشت) ادامه دارد. هوای دبی در این دوره از سال خنک است و آفتاب آن ملایم است. بر خلاف فصل سرما در بیشتر شهرهای جهان که معمولا فصل خلوت سال برای گردشگری محسوب می‌شود، زمستان‌های دبی فصل برگزاری کنسرت‌ها، رویدادهای زنده، فستیوال‌ها و برگزاری تورهای هیجان انگیز مثل سافاری صحرا است. باید توجه داشته باشید که های سیزن در دبی همانند دیگر مقاصد گردشگری گرانترین زمان برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل در دبی است.

لو سیزن در دبی

لو سیزن در دبی
لو سیزن در دبی

فصل خلوت و کم مسافر در دبی یا به اصطلاح “لو سیزن” از ماه می (از اواسط اردیبهشت تا اواسط خرداد ) شروع می‌شود و تا ماه آگست (از اواسط مرداد تا اواسط شهریور) ادامه دارد. این فصل بهترین زمان سفر به دبی برای کسانی است که با بودجه کم و یا با کوله پشتی سفر می‌کنند. فصل تابستان ارزانترین فصل سفر به دبی است. البته حتی گرمای طاقت فرسای دبی در تابستان هم تعداد گردشگران را آنطور که باید کاهش نمی‌دهد، چرا که بسیاری از تفریحات دبی در محیط سرپوشیده هستند و تمامی ساختمان‌های دبی مجهز به دستگاه‌های پیشرفته تهویه هوا هستند. با این حال این فصل زمان مناسبی برای رفتن به ساحل و لذت بردن از تفریحات در فضای باز دبی محسوب نمی‌شود. اما در عین حال ارزانترین بلیط هواپیما دبی و ارزانترین هتل‌های دبی را در این فصل می‌توانید پیدا کنید.

Link2 1بهترین رستوران های دبی

شولدر سیزن در دبی

شولدر سیزن در دبی
شولدر سیزن در دبی

فصل معمولی سفر به دبی یا به اصطلاح همان “شولدر سیزن” از ماه سپتامبر (از اواسط شهریور تا اواسط مهر) شروع می‌شود و  تا ماه اکتبر (از اواسط مهر تا اواسط آبان) ادامه دارد. این فصل بهترین زمان برای لذت بردن از شنا در آب‌های خلیج فارس و تفریحات آبی دبی است. در این فصل تعداد گردشگران دبی به دلیل فصل مدارس در جهان کاهش پیدا می‌کند به همین دلیل بلیط هواپیما دبی را می‌توانید با قیمت کمتری نسبت به های سیزن خریداری کنید و در عین حال هزینه اقامت در هتل‌های دبی نیز کاهش پیدا می‌کند.

بهترین زمان برای رفتن به تور کویر

تور کویر دبی

تماشای صحراهای دبی، یکی از جاذبه‌های سفر به دبی است. بهترین زمان برای رفتن به کویر، زمستان (ماه‌های آبان تا فروردین) است که هوا نیز معتدل‌تر است و از گرمای طاقت فرسای تابستان در کویر خبری نیست. این زمان، دقیقا پیک سیزن دبی است، به همین خاطر با جمعیت زیادی از گردشگران مواجه خواهید شد.

اگر بخواهید در زمستان به کویر دبی بروید و شب را در آنجا چادر بزنید، باید بدانید که عصرها و اول صبح‌ها بسیار سرد خواهد شد، به علاوه احتمال بارندگی زیاد است. بنابراین، حتما همراه خود لباس گرم داشته باشید.

می‌توانید برنامه تور کویر دبی را برای پاییز و بهار بچینید. در این ایام هوا کمی گرم است، اما از شلوغی و گرانی خبری نیست.

تورهای کویر دبی معمولا سه ساعته است و طوری برنامه‌ریزی می‌شود که گردشگران اول صبح تا هنگام غروب در کویر باشند تا طلوع و غروب آفتاب را ببینند. اما مدت زمانی که در کویر خواهید بود و فعالیت‌هایی که انجام می‌شود، بستگی به آب و هوا دارد.

بازدید از دبی در ایام رمضان

قایق سواری در دبی

مردم مسلمان دبی، هر سال در ایام ماه رمضان، مناسک این ماه مبارک را به جای می‌آورند و روزه می‌گیرند. بنابراین گردشگرانی که در این ایام به دبی سفر می‌کنند، به این موضوع احترام می‌گذارند و از خوردن و نوشیدن در ملاء عام می‌پرهیزند. گرچه کافه‌ها و رستوران‌ها در این ایام باز هستند، اما تا حد امکان از خوردن و آشامیدن در شهر بپرهیزید.

در این ایام، جاذبه‌های گردشگری دبی مانند سایر ایام سال فعال هستند، اما اگر علاقه‌مند به زندگی شبانه هستید، بهتر است ایام دیگری از سال را برای سفر به دبی انتخاب کنید. در ماه رمضان می‌توانید از خلوتی و ارزانی دبی استفاده کنید.

بهترین زمان برای بازدید از جاذبه‌های دبی

حمل و نقل عمومی در دبی

بهترین زمان برای گشت و گذار در دبی، زمانی است که هوا خیلی گرم نباشد. زمستان زمان بهتری است برای گردش در شهر، هوا معتدل است و احتمال بارندگی دارد.

تابستان، بدترین زمان برای بازدید از جاذبه‌های دبی است. در این زمان، هوا گرم و مرطوب است و بیشتر از چند دقیقه نمی‌توان بیرون رفت. در این ایام، جاذبه‌های گردشگری سرپوشیده با استفاده از سیستم تهویه مطبوع مجهز می‌شوند تا گردشگران مشکلی نداشته باشند.

بهترین زمان برای گشت و گذار در دبی که توازن خوبی از لحاظ جمعیت، آب و هوا و قیمت‌ها وجود داشته باشد، در زمان شولدر سیزن بهار و پاییز است. در ماه‌های اردیبهشت و خرداد، مهر و آبان، می‌توانید از قیمت‌های پایین، خلوتی و هوای مطبوع لذت ببرید.

هر زمان از سال که به دبی سفر کردید، یادتان باشد برای بازدید از جاذبه‌ها، اول روز را انتخاب کنید؛ زیرا اواخر روز، جاذبه‌ها شلوغتر می‌شوند.

فستیوال‌های دبی

دبی، یک کلانشهر مدرن است که هر ساله میزبان جشنواره‌ها و رویدادهای بین‌المللی بسیاری است. به بهانه بازدید از فستیوال های دبی، که از جشنواره‌های ورزشی تا جشنواره‌های فرهنگی و خرید را شامل می‌شود، گردشگران بسیاری از سرتاسر دنیا به دبی سفر می‌کنند.

فستیوال خرید دبی

جشنواره خرید دبی

علاقه‌مندان به خرید، در ماه ژانویه (اواسط دی تا اواسط بهمن) به دبی سفر می‌کنند تا در جشنواره خرید دبی که از بزرگترین جشنواره‌ها در خاورمیانه است، شرکت کنند. در این ایام می‌توانید از تخفیف‌های باورنکردنی در مراکز خرید دبی، از لباس گرفته تا جواهرات و لوازم برقی، بهره ببرید.

این جشنواره، علاوه بر اینکه بهترین موقعیت برای خرید است، فرصت ایده‌آلی برای لذت بردن از خوردنی‌ها و نوشیدنی‌ها و سرگرمی‌های مختلف است.

جشنواره بازی‌های Omega Dubai Desert Classic

هر سال در ماه فوریه (اسفند)، برترین گلف‌بازان از سرتاسر دنیا برای شرکت در بازی‌های جشنواره امگا دبی به این شهر می‌آیند. آنها در زمین گلف دبی رقابت می‌کنند تا جایزه بهترین گلف‌باز را از آن خود کنند.

جشنواره میراث فرهنگی المرموم

شتر سواری در دبی

دهکده تاریخی المرموم در این جشنواره، فرهنگ و میراث باستانی و صنایع دستی و موسیقی و غذاهای خود را به نمایش می‌گذارد. بخش مهمی از فرهنگ بومی دبی، مسابقات شترسواری است که هر ساله در ماه مارچ (فروردین) برگزار می‌شود. هزاران شتر از سرتاسر خاورمیانه در این مسابقات شرکت می‌کنند و جوایز هنگفتی به صاحبان شترهای برنده تعلق می‌گیرد.

این جشنواره و مسابقات شترسواری، با هدف تداوم این سنت‌ها و به اشتراک گذاری آن با گردشگران برگزار می‌شود.

سورپرایزهای تابستانی دبی

جشنواره دبی

جشنواره سورپرایز تابستانی دبی، بیش از شش هفته در تابستان برگزار می‌شود و یک جشتواره خرید و سرگرمی سالانه است. در این جشنواره، تخفیف‌های باورنکردنی و سرگرمی‌های خانوادگی متنوع ارائه می‌شود و بهترین زمان برای گشت و گذار در دبی است.

گردشگران می‌توانند علاوه بر خرید، در مسابقات و قرعه‌کشی‌های خرید هم شرکت کنند و کودکان نیز می‌توانند از شرکت در نمایش‌ها و سرگرمی‌های کودکانه بسیار لذت ببرند.

جشنواره فیلم و کمیک خاورمیانه (MEFCC)

این تنها گردهمایی در خاورمیانه است که طرفداران فیلم، کمیک، فرهنگی پاپ و سرگرمی و بازی‌ها را گرد هم می‌آورد. طرفداران در مرکز تجارت جهانی دبی گرد هم می‌آیند تا با هنرمندان، سلبریتی‌ها و برگزارکنندگان این جشنواره از سرتاسر دنیا ملاقات کنند.

علاوه بر نمایش‌های اختصاصی و اجراهای زنده، کارگاه‌ها، سخنرانی‌ها، رقابت‌ها و جلسات امضا هم برگزار می‌شود.

نمایشگاه بین‌المللی اتومبیل

اگر عاشق تکنولوژی و ماشین هستید، نمایشگاه بین‌المللی اتومبیل دبی را از دست ندهید. از رونمایی‌های اختصاصی تا نمایش آخرین پیشرفت‌های تکنولوژی را در این نمایشگاه می‌توانید ببینید. نمایش اتومبیل‌های کلاسیک و قدیمی در کنار نسل جدید اتومبیل‌ها و تکنولوژی‌های روز دنیا و تست رانندگی را از دست ندهید.

برای سفر به دبی آماده شوید

سفر به دبی

هر زمانی را که برای سفر به دبی انتخاب می‌کنید، چه در زمستان که هوا بهتر است اما قیمت‌ها گران، و چه در تابستان که هوا گرم است و قیمت‌ها ارزان، می‌توانید از سفر خود به دبی بهره کامل ببرید.

حتی در فصل لو سیزن که هوا گرم است، باز هم می‌توانید بیرون بروید و در مکان‌هایی که سیستم تهویه مطبوع دارد، گشت و گذار کنید و از ارزانی‌ها استفاده کنید.

اما اگر سفر در پیک سیزن را انتخاب می‌کنید، باید از مدت‌ها قبل برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید. بلیط هواپیما دبی و رزرو هتل دبی را زودتر تهیه کنید تا شاهد افزایش قیمت‌ها نباشید و ظرفیت‌ها تکمیل نشود. باید بدانید، در پیک سیزن شرایط کنسلی ها هم سختتر می‌شود.

شما در چه فصلی به دبی سفر می‌کنید یا قصد سفر دارید؟ تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید