ارائه کارت واکسن برای سفرهای داخلی اجباری شد!

0
2081

از اول آذر ماه ۱۴۰۰، مسافرانی که کارت واکسن ندارند باید گواهی منفی تست PCR را ارائه دهند !

به دنبال اعلام پروتکل‌های بهداشتی جدید برای سفرهای داخلی و برون شهری، به نقل از شهرام آدم‌نژاد، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در تاریخ ۱۶ آبان، افرادی که قصد سفر داخلی با حمل و نقل عمومی مثل هواپیما، قطار یا اتوبوس را دارند، از اول آذر ماه مصادف با ۲۲ نوامبر فقط با ارائه کارت واکسن و یا برگه تست منفی کووید ۱۹ (PCR) مجاز به سفر هوایی، جاده‌ای و ریلی هستند.

در این راستا پروازهای داخلی از ابتدای آذر ماه با ظرفیت صددرصدی مسافرگیری می‌شود و دیگر فاصله‌گذاری اجتماعی در هواپیماها رعایت نخواهد شد. برای همین فقط مسافرانی می‎توانند بلیط هواپیما خریده و به سفر بروند که شرایط اعلام شده را داشته باشند.

افرادی که هر دو دوز واکسن را دریافت کرده و در برابر این ویروس واکسینه شده باشند، بدون نیاز به ارائه تست منفی PCR می‌توانند به سفر بروند. البته تبصره‌ای در این میان برای کسانی که فقط یک دوز از واکسن را دریافت کرده باشند وجود دارد؛ به این صورت که اگر از زمان تزریق دوز دوم واکسنشان نگذشته باشد، با ارائه کارت واکسن، امکان سفر را خواهند داشت.

با توجه به این که سفر از طریق وسایل حمل نقل عمومی فقط با داشتن کارت واکسن یا گواهی منفی PCR امکان پذیر است وی اضافه کرد: در آینده‌ای نزدیک پروتکل‌های بهداشتی برای سفر و جابه‌جایی و همچنین سایر فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی تغییر کرده و به صورت جدی‌تر و سخت‌گیرانه‌تر خواهد شد، به این معنا که تا زمانی که واکسیناسیون عمومی به حد قابل قبولی برسد، دیگر ارائه تست منفی کرونا کافی نخواهد بود و فقط افراد واکسینه شده اجازه مسافرت خواهند داشت.

بر اساس گفته‌های وی در سامانه “امید” که از سوی وزارت کشور برای تشخیص مسافران واکسینه راه‌اندازی شده است، می‌توان افراد مبتلا به کرونا یا مشکوک را شناسایی کرد و حتی در آینده‌ی نزدیک، اجازه سفر با وسایل شخصی هم به آن‌ها داده نشود. چرا که از طریق این سامانه همه مردم کنترل خواهند شد و از این رو کامل‌تر و بهتر می‌توان از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کرد.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید