اگر بخواهید برای سفر به توکیو برنامه‌ریزی کنید، کدام ویژگی آن شما را برای سفر رفتن ترغیب می‌کند؟ اصلا شنیدن نام ژاپن چه تصویری را در ذهنتان تداعی می‌کند؟ تابه‌حال توکیو را به عنوان یک مقصد گردشگری در نظر گرفتید؟ البته که هر شهر یا کشوری زیبایی و ویژگی منحصر به فرد خود را دارد، اما اینبار ما قصد داریم در مجله گردشگری فلای تودی، به سراغ توکیو، شهر بدون توقف برویم تا اطلاعاتی کامل درباره سفر به پایتخت ژاپن در اختیارتان قرار دهیم.

اطلاعات ضروری در مورد توکیو ژاپن

  • زبان رسمی: ژاپنی
  • واحد پولی: ین (JPY)
  • کد کشور: ۸۱+
  • شماره های ضروری: پلیس ۱۱۰، آتش نشانی و اورژانس ۱۱۹
  • اختلاف ساعت با تهران: ۵ ساعت و نیم از تهران جلوتر است.

توکیو کجاست؟

اگر پس از کلمه توکیو، ژاپن قرار نگیرد، شاید در چند ثانیه اول به فکر فرو رویم که، توکیو کجاست؟ توکیو بزرگترین شهر ژاپن محسوب می‌شود که پایتخت این کشور نیز محسوب می‌شود. اگر دقیق‌تر بخواهیم این شهر را برایتان شرح دهیم، باید بگوییم توکیو پرجمعیت ترین کلانشهر جهان با ۲۳ شهر و روستا است.

توکیو کجاست؟

این شهر تا پیش از سال ۱۸۶۸، با نام ادو (Edo) شناخته می‌شد. در سال ۱۶۰۳ رئیس جمهور وقت، دولت فئودالی خود را در ادو تاسیس کرد. متاسفانه بخش‌های زیادی از این شهر در زلزله کانتو ۱۹۲۳ و حملات هوایی ۱۹۴۵ از بین رفت. اما طولی نکشید این شهر به سرعت پله‌های پیشرفت را طی کرد و امروزه به عنوان یکی از بهترین شهرهای جهان برای خرید، تفریح، سفر و حتی زندگی به حساب می‌آید.

شرایط دریافت ویزای ژاپن

ژاپن به عنوان یکی از پیشرفته ترین کشورهای دنیا، رفاه و فرصت‌های شغلی را در اختیار مردم قرار می‌دهد، به همین دلیل شرایط سختی هم برای پذیرش مسافران از سراسر دنیا دارد. در این کشور ویزاهای مختلفی با توجه به هدف شما از سفر به ژاپن صادر می‌شود. یکی از این ویزاها، ویزای توریستی ژاپن است تا گردشگران بتوانند از این کشور باستانی بازدید کنند. با شرکت در تور ژاپن فلای‌تودی دیگر نیازی نیست که برای دریافت ویزای ژاپن خود نگران باشید. چرا که کارشناسان ما این کار را برایتان انجام می‌دهند و حتی بلیط هواپیما و هتل نیز در این تور برایتان رزرو خواهد شد.

شرایط دریافت ویزای ژاپن

مدت ویزای توریستی برای اتباع تمام کشورها ۹۰ روز است که تنها مسافران می‌توانند ۳۰ روز در توکیو اقامت داشته باشند. برای اقدام جهت صدور ویزا نیاز به پاسپورت با اعتبار حداقل ۶ ماهه، فرم تکمیل شده درخواست ویزا، عکس رنگی، شناسنامه، گواهی ازدواج در صورت متاهل بودن، تمکن مالی و ارائه هدف از سفر به ژاپن خواهید داشت. اگر هم سوالی نسبت به دریافت ویزا ژاپن داشتید، می‌توانید با پشتیبانی فلای تودی بخش تور و ویزا در ارتباط باشید.

بهترین زمان سفر به توکیو

آب و هوای توکیو در هر فصلی متفاوت است و همانند کشور خودمان آب و هوای چهار فصلی دارد. زمستان های توکیو سرد با تغییرات دمایی ۱۰ تا ۲ درجه سانتی گراد همراه با بارش برف خواهد بود. بهار در توکیو را می‌توانید همراه با باران موسمی و هوایی معتدل بهاری تجربه کنید که بهترین زمان سفر به توکیو محسوب می‌شود. از جذابیت های سفر به توکیو در بهار، می‌توان شکوفه های گیلاس را  نام برد که فصل آن از اواخر ماه مارس تا آوریل (اواسط فروردین تا اواسط اردیبهشت) است. به یاد داشته باشید از ماه می تا اکتبر (خرداد تا مهر) با طوفان های ژاپن رو به رو خواهید بود. با شروع فصل پاییز هم، هوا کم کم رو به خنکی می‌رود.

بهترین زمان سفر به توکیو

هزینه سفر به توکیو

اگر نگاهی به لیست گران ترین شهرهای دنیا کرده باشید، نام توکیو را در میان شهرهای آن خواهید یافت. هزینه سفر به توکیو بدون احتساب هزینه بلیط هواپیما و هتل، برای هر مسافر به طور متوسط حدود ۱۳ هزار ین است که البته این هزینه بستگی به نحوه استفاده شما از وسایل حمل و نقل عمومی، خرید و گشت و گذار، انتخاب رستوران و… دارد. هر گردشگر برای صرف غذا در رستوران برای دو نفر حدود ۶۰۰۰ ین، بطری آب ۱۱۷ ین و کرایه وسایل حمل و نقل عمومی ۲۰۰ ین باید هزینه کند.

چگونه به توکیو سفر کنیم؟

اگر شما هم عاشق تکنولوژی هستید، توکیو مقصد شگفت انگیزی می تواند برایتان باشد. این شهر آسمان‌خراش‌ها در فاصله ۷/۶۵۹ کیلومتری تهران قرار دارد که شما برای سفر، حدود ۱۵ ساعت در هواپیما خواهید بود. به همین دلیل خرید بلیط هواپیما توکیو اهمیت ویژه‌ای دارد. پروازهای تهران توکیو به صورت کانکشن (با چند توقف) انجام می‌شوند. پروازهای تهران به توکیو همه روزه از طریق ایرلاین های امارات، ایرفلوت، سنگاپور ایرلاینز، قطر ایرویز و… صورت می‌گیرند. علاوه بر تهران شما می‌توانید از تبریز، مشهد، مشهد و شیراز هم به توکیو پرواز داشته باشید.

چگونه به توکیو سفر کنیم؟

پرواز توکیو در یکی از دو فرودگاه بین المللی ناریتا (NRT) و هانه دا (HND) به زمین می نشیند. پس از رسیدن به فرودگاه می‌توانید با قطارهای پرسرعت Keisei Skyliner خود را به مرکز شهر برسانید. این قطارها با سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کنند و ظرف مدت ۳۶ دقیقه شما را به مرکز شهر، ایستگاه نیپوری در آراکاوا می‌رساند. هزینه بلیط یک طرفه این قطارها حدود ۲۳ دلار است. فرودگاه هانه دا فاصله نزدیک تری به مرکز شهر دارد. تاکسی و اتوبوس یکی دیگر از راه های رسیدن به مرکز شهر از فرودگاه های توکیو به شمار می‌رود. اگر هم هتلتان دارای سرویس ترانسفر است، می‌توانید از طریق هماهنگی و اعلام شماره پرواز به هتل، از سرویس شاتل هتل استفاده کنید.

محبوب ترین اقامتگاه ها و هتل های توکیو

رزرو هتل در سفرهای خارجی یکی از دغدغه های مهم مسافران محسوب می شود. برای رزرو هتل در توکیو با بهترین قیمت می‌توانید از فلای تودی اقدام کنید. کافی است وارد سایتشوید و پس از انتخاب مقصد (توکیو) و تاریخ موردنظر روی گزینه جستجو کلیک کنید تا هاستل و هتل های توکیو به شما نمایش داده شود. هتل ایست ۲۱ توکیو (East 21 Tokyo)، هتل نیشیتتسو این کاماتا (Nishitetsu Inn Kamata)، رد روف این کاماتا (Red Roof Inn Kamata) جز محبوب ترین اقامتگاه ها و هتل های توکیو به حساب می‌روند. 

محبوب ترین اقامتگاه ها و هتل های توکیو

خرید سیم کارت در توکیو

برای استفاده از سیم کارت خود در توکیو می‌توانید رومینگ ایرانسل یا همراه اول را پیش از سفرتان فعال کنید یا پس از رسیدن به فرودگاه با خرید سیم کارت توکیو در مدت زمان سفرتان، از خدمات تماس و بسته اینترنتی استفاده کنید. قیمت سیم کارت های توکیو با توجه به بسته‌ای که انتخاب می‌کنید، حدود ۳۰۰۰-۸۰۰۰ ین قیمت دارند. اما خوب است بدانید در بیشتر نقاط شهر توکیو دکل های اینترنتی وجود دارند که دسترسی به وای فای را در اغلب مراکز شهر نظیر پارک‌ها، موزه‌ها، ایستگاه های مترو، اتوبوس و مترو JR فراهم می‌کنند. یکی دیگر از راه‌ های دسترسی به اینترنت در توکیو، اجاره وای فای جیبی است که در فرودگاه هانه دا و ناریتا با توجه به طرح‌هایی مختلف که دارند، به شما ارائه می‌شود.

خرید سیم کارت در توکیو

حمل و نقل عمومی در توکیو

برای گشت و گذار در شهر می توانید از وسایل حمل و نقل عمومی در توکیو استفاده کنید. استفاده از این وسایل هزینه های سفرتان را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و امکان بازدید از بخش های مختلف شهر را برایتان فراهم می‌کند. کرایه اتوبوس برای هر نفر حدود ۲۱۰ ین و برای کودکان ۱۱۰ ین است. اتوبوس ها از ساعت ۶ صبح تا ۱۰ شب فعالیت دارند.

حمل و نقل عمومی در توکیو

مترو توکیو

ژاپن، با داشتن کارآمدترین سیستم مترو و ریل (JR)، روزانه ۹ میلیون مسافر را جابه جا می کند و به وقت‌شناس‌ترین سیستم مترو شهرت دارند. مترو ژاپن  ۱۳ خطوط مختلف دارد که هزینه آن از ۱۷۰ ین ژاپن شروع می‌شود. مترو توئی (Toei) یکی دیگر از سیستم های مترو ژاپن است که مسافران می‌توانند با تهیه یک کارت ۲۴ ساعت به قیمت ۸۰۰ ین، ۴۸ ساعته به قیمت ۱۲۰۰ ین و ۷۲ ساعته به قیمت ۱۵۰۰ ین به راحتی از این مترو استفاده کنند.

لازم به توضیح است هزینه بلیط برای کودکان نیم‌بها محاسبه می شود. همچنین برای استفاده از مترو JR، باید بلیط های جداگانه‌ای تهیه کنید. مترو ژاپن از ساعت ۵ صبح تا ۱۲ شب فعالیت دارند و برای امنیت بیشتر زنان، واگن‌های مخصوصی نیز تعبیه شده‌اند.

حمل و نقل عمومی در توکیو

کرایه تاکسی در توکیو

تاکسی ها یکی دیگر از وسایل تردد در شهر محسوب می‌شوند. با تاکسی به‌راحتی می‌توانید به هر نقطه‌ای از شهر که می‌خواهید، سفر کنید. اما این نکته را باید در نظر داشته باشید که توکیو شهر بسیار شلوغی است، اگرچه ترافیک سازماندهی شده اما بازهم وقت زیادی را از شما می گیرد. هزینه کرایه تاکسی از ۴۷۵ ین شروع می شود که به ازای هر کیلومتر ۴۱۵ ین افزایش می‌یابد، که اصلا گزینه مناسبی برای گشت و گذار در شهر به حساب نمی‌آید. تاکسی اشتراکی (DiDi) یکی دیگر از سیستم های حمل و نقل عمومی در ژاپن به حساب می رود که شما می توانید سفر خود را با دیگری به اشتراک بگذارید که تفاوت قیمتی با تاکسی های اینترنتی مثل JapanTaxi یا Uber ندارد. 

حمل و نقل عمومی در توکیو

یکی از فرهنگ های جالب در ژاپن، دوچرخه سواری است. در خیابان های توکیو مسیرهای دوچرخه سواری زیادی را می‌بینید که مردم برای انجام کارهای روزانه خود از آن استفاده می‌کنند. گردشگران هم می‌توانند با پرداخت مبلغ ۱۰۰۰-۱۶۰۰ ین تمام روز یا برای مدتی کوتاه این دوچرخه ها را اجاره کنند و از گشت و گذار در خیابان‌های توکیو لذت ببرند. ممکن است به هنگام کرایه دوچرخه، مجبور باشید مبلغ بیشتری برای کلاه ایمنی بپردازید و مدرک یا مبلغی را جهت ودیعه از شما دریافت کنند. کرایه خودرو یکی دیگر از وسایل حمل و نقل در توکیو محسوب می‌شود که به دلیل هزینه بالای آن (حداقل ۷۲۰۰ ین) برای یک وسیله نقلیه کوچک دو درب، پیشنهاد خوبی به نظر نمی‌رسد.

بهترین رستوران های توکیو

غذاهای ژاپنی در هر فصلی متناسب با محصولات کشاورزی است، به همین دلیل غذاهای معروف توکیو ژاپن بسیار متنوع هستند و به طور معمول تازه و خوش طعم هستند. شما با هر سلیقه‌ای که باشید، می‌توانید غذای دلخواه خود از غذاهای وگان، بدون الکل و گوشت حلال را در این شهر پیدا کنید. بهترین رستوران های توکیو، رستوران‌های خانوادگی هستند که توانستند بالاترین میزان رضایت مشتری‌ها را به دست آورند. سوشی، رامن (Ramen)، تمپورا (Tempura)، کاری برنج (Kare-Raisu (Curry Rice))، اوکونومیاکی (Okonomiyaki)، شبو شبو (Shabu Shabu)، سوپ میسو (Miso Soup) و یاکیتوری (Yakitori) از غذا های معروف توکیو ژاپن به حساب می‌آیند که بسیار متفاوت‌تر نسبت به غذای سایر کشورها هستند.

بهترین رستوران های توکیو

برای چشیدن غذاهای ژاپنی با توجه به طعم و نوع طبخ متفاوتی که دارند، نمی‌توان هر رستورانی را انتخاب کرد. رستوران داون تاون بی اس (Downtown B’s Indian Kitchen)، موگی نو اوتو (Mugi no Oto) و تپان بیبی شینجوکو (Teppan Baby Shinjuku) جز بهترین رستوران های توکیو هستند که برای صرف غذا می‌توانید به آنها مراجعه کنید. اگر هم علاقه‌ای به تست غذاهای جدید ندارید، رستوران ایرانی بلبل، جام جم و جوان جز بهترین رستوران های ایرانی توکیو محسوب می‌شوند که غذاهای باکیفیت ایرانی را به گردشگران ارائه می‌دهند.

یکی از نکات جالبی که در سفر به توکیو متوجه آن خواهید شد، آداب غذا خوردن ژاپنی ها است. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم اگر به رستوان سنتی رفتید، چند نکته زیر را به خاطر داشته باشید.

  • اوتوشی: نوعی پیش غذاست که قبل از سفارش غذای اصلی برایتان سرو می‌شود.
  • اوشیبوری: حوله کوچک مرطوب برای پاک کردن دستهاست.
  • قبل از وارد شدن به اتاق نشیمن تاتامی، کفش های خود را باید در بیاورید و منظم در گوشه‌ای قرار دهید.
  • در این رستوران ها، باید حداقل به تعداد نفرات غذا سفارش دهید.
  • در رستوران‌های ژاپنی انعام ندهید.
بهترین رستوران های توکیو

جاهای دیدنی توکیو ژاپن

وقتی صحبت از بزرگترین شهرهای جهان می‌شود، نمی‌توانیم جایی را بهتر از توکیو برای سفر پیدا کنیم. توکیو یکی از بهترین مکان ها برای سفر در آسیا به حساب می‌رود. کاخ امپراتوری ژاپن، هتل های مجلل، رستوران های ستاره دار میشلین (موسسه ارزیابی رستوران‌ها)، مراکز خرید، جشنواره ها، فعالیت های ورزشی و جابه های گردشگری همه و همه در توکیو قرار دارند و به همین دلیل است که از توکیو به عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری دنیا نام برده می‌شود. جاهای دیدنی توکیو در یک مقاله نمی‌گنجند، اما به اختصار تعدادی از معروف ترین جاذبه های گردشگری توکیو را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین جاهای دیدنی مرکز شهر توکیو

  • گینزا (Ginza):محل ضرابخانه سکه‌های نقره‌
  • آکیهابارا (Akihabara): ویترین فناوری ژاپن
  • گنبد توکیو و جاذبه‌های اطراف آن (Flanked by Korakuen and Suidobashi stations): بزرگترین مرکز تفریحی شهر
  • تسوکیجی (Tsukiji): خانه معروفترین بازار ماهی در جهان  
  • نیهونباشی (Nihonbashi): تلاقی معماری مدرن و سنتی توکیو
center

 بهترین جاهای دیدنی شمال شهر توکیو

  • شیباماتا (Shibamata): یکی از مهم ترین خیابان های شهر توکیو با انواع شیرینی فروشی‌ها، رستوران های نوستالژیک، معبد تایشاکوتن و موزه های متنوع
  • آکابانه (Akabane): خیابانی برای تفریح و گشت و گذار
  • سوگامو (Sugamo): محلی برای معاشرت با مردم محلی توکیو
  • ایکبوکورو (Ikebukuro): بهترین مکان برای غذا خوردن تفریح
 بهترین جاهای دیدنی شمال شهر توکیو

بهترین جاهای دیدنی شرق شهر توکیو

  • اوکیو استارتری (Skytree): نماد پایتخت توکیو
  • ریوگوکو (Ryogoku): محل کشتی‌گیران غول پیکر ژاپنی (ورزش ملی ژاپن)
  • آساکوسا (Asakusa): معبد سنسوجی و خیابان خرید ناکامیسه از معروف ترین جاذبه های آساکوسا هستند.
بهترین جاهای دیدنی شرق شهر توکیو

بهترین جاهای دیدنی غرب شهر توکیو

  • خیابان های اویاما و اموتساندو (Aoyama and Omotesando): مهد مد و فشن توکیو
  • هاراجوکو (هاراجوکو): محل بازدید از پارک یویوگی (Yoyogi Park)، معبد میجی (Meiji Shrine) و اوموتساندو(motesando)
بهترین جاهای دیدنی غرب شهر توکیو

بهترین جاهای دیدنی جنوب شهر توکیو

  • روپونگی (Roppongi): دارای موزه های هنری، رستوران های ستاره‌دار میشلین و مراکز خرید لوکس
  • ناکامگورو (Nakameguro): مجموعه‌ای از کافه‌ها و رستوران‌های جالب و گذرگاه شکوفه های گیلاس
  • شینگاوا (Shinagawa): محل عبور قطارهای محلی JR
  • منطقه اودایبا (Odaiba): منطقه ای فوق مدرن در توکیو برای محافظت از حملات هوایی
بهترین جاهای دیدنی جنوب شهر توکیو

معرفی جشنواره ها و فستیوال های توکیو

ژاپن به موجب قدمت تاریخی خود رویدادها و فستیوال های فرهنگی زیادی دارد که هرساله در زمان های مشخصی جشن گرفته می‌شوند که این جشن ها با مقیاس بزرگتری در توکیو نسبت به هر شهر دیگری در ژاپن برگزار می‌شوند.

  • جشنواره گیلاس: درختان سومئی-یوشینو (Somei-Yoshino) گونه خاصی از درخت گیلاس در ژاپن هستند که در زمان ادو، محل زندگی اربابان فئودال بوده و باغبانی از رایج ترین کارها بوده است. جشنواره گیلاس ژاپن در ماه مارچ و آوریل (فروردین و اردیبهشت) در توکیو برگزار می‌شوند.
  • فستیوال روشنایی زمستانی توکیو: نورپردازی های زمستانی، نوید آمدن زمستان را می‌دهند. تمام شهر با نورهای خیره‌کننده‌ای شهرها را روشن می‌کنند و مناظر چشم‌نوازی را بوجود می‌آورند.
  • فستیوال فوکاگاوا هاچیمان: این رویداد یک جشنواره سنتی ژاپنی محسوب می‌شود که در معبد تومیوکا هاچیمان در حوالی ۱۵ آگوست (مرداد ماه) برگزار می‌شود. زیارتگاهی ساخته شده از طلا و مزین به جواهرات باارزش در خیابان گردانده می‌شود و افرادی نیز به مردم آب می‌پاشند.
  • جشنواره آتش بازی: یکی از مهم ترین رویدادهای توکیو در تابستان، جشنواره آتش بازی است که در خلیج توکیو برگزار می‌شود.
معرفی جشنواره ها و فستیوال های توکیو

قوانین شهر توکیو

مردم توکیو قوانین خاصی دارند که لازم است شما به عنوان توریست با قوانین شهر توکیو آشنایی داشته باشید تا در مدت زمان سفرتان، مشکلی برایتان پیش نیاید.

  • بهتر است هنگام تردد در توکیو، حداقل یک مدرک شناسایی نظیر پاسپورت یا عکسی همراه خود داشته باشید.
  • در حال راه رفتن غذا نخورید.
  • در ملا عام فین نکنید.
  • انعام ندهید.
  • برای احترام تعظیم کنید یا دست دهید.
  • خالکوبی های خود را بپوشانید.
قوانین شهر توکیو

معرفی عبارت های اصلی ژاپنی

زبان ژاپن یکی از سخت ترین زبان های دنیا به شمار می‌آید اما هر گردشگری بهتر است قبل از سفر تعدادی عبارات مهم مقصد موردنظر خود را بلد باشد یا همراه خود داشته باشد تا در صورت لزوم بتواند از آنها استفاده کند. در ادامه ما به معرفی عبارت های اصلی ژاپنی، می‌پردازیم.

عبارات احوال پرسی و خوش آمدگویی

خوش آمدید: یوکوسوببخشید: سومی ماسِن
صبح به خیر: اهایو گوزای ماسسپاسگزارم: دُم دُم
خدانگهدار: سایونارااسم من … است.: واتاشی نو نامائه وا …

عبارات گفتگو در مورد غذا

آیا رستورانی در این نزدیکی است؟
چیکاکو نی رستوران وا آری ماسکا؟
ممکن است صورتحساب را ببینم، لطفا؟
سیکو شو میسه ته ایتادا که ماسکا؟
آیا منوی غذا به زبان انگلیسی دارید؟
ایگو نو مِنی وا آری ماسکا؟
ممنون بابت غذا!
گوچیسو ساما دِشتا

عبارات کاربردی در مواقع اضطراری

کمک! : تاس کِته!من حالم خوب نیست؟
چو شیگا واروئی دِس
من باید به بیمارستان بروم
بیو این نی ایکتائی
 

گفتگو در مورد زبان

آیا شما ژاپنی صحبت می‌کنید؟
نیهونگو هاناشی ماسو کا؟
آیا شما انگلیسی صحبت می‌کنید؟
اِیگو وا دِکی ماسو کت؟
لطفا دوباره بگویید؟
مو ایپچیدو، اینه کوداسائی
چه گفتید؟
نان تئی ماشته کا؟

عبارات پرکاربرد مهم

قیمت آن چند است؟
ایکورا دِسکا؟
دستشویی کجاست؟
بِنجو وا دوکو دِسکا؟
ساعت چند است؟
نانجی دِسکا؟
این چیست؟
کورِوا نانی دِسکا؟

توکیو، شهر بدون توقف!

در میان تمام مقاصد دور و نزدیکی که می‌توان سفر کرد، توکیو حال و هوایی متفاوت با سایر مقاصد گردشگری دارد. این شهر توانسته با ارائه بهترین خدمات نظیر رستوران های مجلل، هتل های مجهز، وسایل حمل و نقل عمومی گسترده، جاذبه های گردشگری و فستیوال های مختلف، جای خود را در میان گردشگران و مسافران پیدا کند. از مزایای سفر به توکیو می‌توان آشنایی با کشوری پیشرفته و فرهنگ مردمان ژاپنی اشاره کرد. ما تلاش کردیم تا اطلاعاتی جامع در مورد سفر به توکیو در اختیارتان قرار دهیم.

شما با شنیدن نام توکیو، چه تصویری از این شهر در ذهنتان نقش می‌بندد؟

سوالات متداول درباره سفر به توکیو

توکیو در کدام کشور است؟

توکیو بزرگترین شهر ژاپن و پایتخت این کشور محسوب می‌شود.

سفر به ژاپن چقدر هزینه دارد؟

هزینه سفر به ژاپن بسیار به سبک سفر رفتن شما بستگی دارد. بسته به کلاس پروازی، نوع محل اقامت و هزینه های خورد و خوراک و گردش، سفر به ژاپن برای برخی ارزانتر و برای برخی دیگر گرانتر تمام می‌شود.

پرواز تهران توکیو چند ساعت است؟

پرواز تهران توکیو حدود ۱۵ ساعت طول می‌کشد.

از تهران تا توکیو چند کیلومتر است؟

تهران تا توکیو حدود ۷/۷۰۰ کیلومتر فاصله دارد.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید