بهترین شهرهای دنیا برای زندگی

0
2417
بهترین شهرهای دنیا برای زندگی
بهترین شهرهای دنیا برای زندگی

بهترین شهرهای دنیا برای زندگی را بشناسید

اگر قصد سفر یا مهاجرت دارید باید بدانید که کدام شهر را برای زندگی انتخاب کنید. لیست‌های بسیاری وجود دارد که بهترین شهرهای دنیا برای زندگی را رتبه‌بندی کرده‌اند. شاید بپرسید که بهترین شهر برای زندگی چگونه رتبه‌بندی می‌شود. در واقع خوانندگان و مسافران این شهرها باتوجه به یکسری نیازها و استاندارها مانند وضعیت رفاهی، اقتصادی، تفریحی و توسعه یافتگی اقدام به رتبه‌بندی شهرها کرده‌اند.

به همین دلیل شهرها را می‌توان باتوجه به اهدافی که در نظر دارید طبقه‌بندی و اولویت بندی کنید. در این مقاله قصد داریم علاوه بر معرفی بهترین شهرهای دنیا برای زندگی، معیارهای گزینش این شهرها را بیان خواهیم کرد. با فلای تودی همراه باشید.

معیارهای رتبه‌بندی بهترین شهرهای دنیا برای زندگی

معیارها 2
امکانات تفریحی به عنوانی یکی از استانداردهای رتبه‌بندی شهرها محسوب می‌شود.

شیوع و گسترش کرونا در سطح جهان سبب شده که در معیارهای انتخاب و رتبه‌بندی بهترین‌ شهرهای دنیا تفاوت‌هایی ایجاد شود. در واقع برای رتبه‌بندی شهرها ملاحظاتی مانند میزان فضای باز، هوای تمیز، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، امکانات رفاهی در پارک‌ها و نوآوری شهری در نظر گرفته شده است. البته ارزیابی کلی براساس ترکیبی از تولید ناخالص داخلی، میزان امنیت و تجربیات محیطی افراد محلی بدست می‌آید.  رتبه‌بندی شهرها در ۶ گروه اصلی وضعیت مکانی، مردمان ساکن شهر، امکانات تفریحی، خدمات شهری، رفاه اجتماعی و محبوبیت شهرها در فضای مجازی دسته‌بندی می‌شود.

وضعیت مکانی: این ویژگی شامل وضعیت آب و هوا (میانگین تعداد روزهای آفتابی)، امنیت (جرم و جرایم) و محله‌ها و مکان‌هایی که برای زندگی مناسب هستند. البته تنوع مناطق دیدنی و گردشگری بر اهمیت مکانی شهرها می‌افزاید.

مردمان ساکن شهر: تنوع فرهنگی هر شهر و میزان افراد خارجی ساکن آن شهر می‌تواند برای مهاجران از اهمیت بالایی برخوردار باشد. همچنین میزان تحصیلات جمعیت هر شهر در رتبه‌بندی بهترین‌ شهرهای دنیا تعیین کننده است.

امکانات تفریحی: بسیاری از گردشگران و مهاجران می‌خواهند بدانند در شهری که ساکن می‌شوند چه کارهایی می‌توانند انجام دهند. این کارها شامل تجربیاتی در زمینه‌های تفریحی، سرگرمی، هنری و فرهنگی آن شهر می‌شود.

زیرساخت‌های شهری: زیرساخت هر شهر را جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی، دسترسی حمل و نقل عمومی، رتبه‌بندی دانشگاه و مدارس تشکیل می‌دهد.

رفاه: این معیار بر میزان توسعه‌یافتگی شهر، وضعیت اقتصادی و قابلیت اشتغالزایی شهر اشاره دارد.

تبلیغات: اینکه شهرها در فضای آنلاین چه امتیازی از مسافران و ساکنین دریافت‌ کرده‌اند‌ در رتبه‌بندی تاثیرگذار خواهد بود.

لندن

لندن
لندنی یکی از بهترین شهرهای دنیا برای زندگی

شیوع و گسترش ویروس کرونا سبب شده که مردم بیشتر به جنبه‌های دیگر زندگی شهری مانند وضعیت آب و هوایی و فضای سبز شهری توجه کنند. با این حال، لندن به لحاظ کیفیت فضای شهری در رده ۱۶ قرار گرفته است. فضاهای سرسبز کنونی در لندن در قالب منظره‌های دیدنی پارک‌ها در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد.

این پارک‌ها میراث تاریخی بوده‌اند. بسیاری از پادشاهان در این زمین‌های سرسبز مشغول به شکار بوده‌اند که قدمتی هزارساله دارند. اما مغازه ها، بارها، هتل‌ها و رستوران‌های لندن روز به روز در حال گسترش و تکامل هستند. بعبارتی هر موقع اراده کنید می‌توانید کافه یا رستوران مناسب خود را پیدا کنید.

در واقع امکانات شهری لندن برای آسایش شهروندان بسیار پیشرفته و مناسب طراحی شده است. به همین دلیل لندن در معیار محبوبیت در فضای مجازی رتبه اول و در امکانات تفریحی رتبه دوم را در میان بهترین شهرهای دنیا برای زندگی دریافت کرده است.

نیویورک

نیویورک
نیویورک یکی از بهترین شهرهای دنیا برای زندگی

نیویورک را شهر فرصت‌ها می‌دانند. زیرا بسیاری از مردم فرصت‌های شغلی و تحصیلی را در این شهر جستجو می‌کنند. نیویورک را می‌توان مرکز نبوغ‌، اختراعات و پیشرفت‌ دانست. به همین دلیل امکانات رفاهی این شهر مدام در حال ارتقا است. از طرف دیگر ساکنین نیویورک می‌توانند تفریحات متنوعی را در شهر نیویورک داشته باشند. گرچه موزه‌های این شهر در رتبه پنجم قرار گرفته‌‌اند، با این حال طبق نظرسنجی‌ها نیویورک به لحاظ امکانات تفریحی، رتبه اول و به لحاظ محبوبیت در فضای مجازی، در رتبه دوم قرار گرفته است.

پاریس

paris
پاریس یکی از بهترین شهرهای دنیا برای زندگی

شهر هنری و تاریخی پاریس برای بسیاری از مردم دوست‌داشتنی است. پاریس در دوره‌های مختلفی دچار آسیب‌های تاریخی بسیاری شده است، اما هیچ‌کدام از آنها نتوانسته از محبوبیت این شهر برای گردشگران و مهاجران بکاهد. از طرفی پاریس در سال ۲۰۲۴ میزبان المپیک جهانی است و همین امر سبب شده تا روز به روز زیرساخت‌ها، امکانات تفریحی و گردشگری این شهر ارتقا پیدا کند. به همین دلیل پاریس رتبه سوم را برای امکانات تفریحی و محبوبیت در فضای مجازی در میان بهترین شهرهای دنیا برای زندگی دریافت کرده است.

مسکو

مسکو
مسکو یکی از بهترین شهرهای دنیا برای زندگی

پایتخت روسیه به دلیل جاذبه‌های نمادین خود مانند کلیسای جامع رنگارنگ سنت باسیل، میدان سرخ و کلیسای جامع کازان میان مردم بسیار مشهور است. اما آیا می‌دانستید که این شهر یکی از بهترین شهرها برای سفرهای خارجی به حساب می‌آید؟ مسکو رتبه چهارم را در زمینه زیرساخت‌های شهری دریافت کرده است. به صورتیکه فرودگاه بین‌المللی شرمتیوو اخیراً به عنوان به موقع ترین فرودگاه جهان در Cirium شناخته شده است. همچنین مسکو به لحاظ موقعیت مکانی رتبه اول را در میان بهترین شهرهای دنیا برای زندگی از آن خود کرده است.

توکیو

توکیو
توکیو یکی از بهترین شهرهای دنیا برای زندگی

جالب است بدانید که توکیو با وجود زلزله، سونامی و طوفان، اکنون به لحاظ موقعیت مکانی و امنیت، رتبه ۱ را در میان بهترین شهرهای دنیا برای زندگی بدست آورده است. توکیو به صورت شبانه روزی پویا و فعال است و بسیاری از مردم توکیو را شهری زنده می‌دانند. شهری که نوآوری، کارایی و تلاش در آن حرف اول را می‌زند. زیبایی‌های شهری توکیو سالانه گردشگران بسیاری را به آن جلب می‌کند. رستوران‌گردی در این شهر رتبه دوم را بدست آورده است، با این‌حال، در کنار رستوران‌های رنگارنگ، هتل‌های ارزان برای مسافران و گردشگران وجود دارد. توکیو برای زندگی بسیار پیشنهاد می‌شود، زیرا رتبه ۳ را برای رفاه در میان بهترین شهرهای دنیا برای زندگی دریافت کرده است.

 

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید