سواحل زیبای خلیج فارس بهترین انتخاب برای کسانی است که عاشق طبیعت و دریا هستند. ساحل مکسر هرمزگان یکی از آن سواحلی است که در سفر به این استان حتما باید از آن دیدن کنید. ساحلی زیبا در ۱۰ کیلومتری بندر مقام که سنگ‌های شکسته ساحلی به شکلی جذاب، چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. اگر قصد سفر به جنوب ایران و بازدید از ساحل مکسر را دارید، در این مطلب از مجله گردشگری فلای‌تودی با ما همراه باشید.

ساحل مکسر هرمزگان کجاست؟

استان هرمزگان با داشتن ۹۰۰ کیلومتر خط ساحلی یکی از استان‌های منحصر به فرد است. داشتن سواحل زیبا در کنار جزایری دیدنی باعث شده تا سالانه میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی به این استان سفر کنند. ساحل مکسر نیز یکی از سواحل زیبای هرمزگان به شمار می‌رود که می‌توانید از آن دیدن کنید.

ساحل صخره ای مکسر در بخش غربی بندر لنگه قرار گرفته و برای بازدید از آن کافی است خودتان را به بندرعباس برسانید. پس از آن با طی مسافت ۱۸۰ کیلومتر به سمت بندر لنگه و گذر از بندر مقام به ساحل مکسر خواهید رسید. بهترین مسیر برای سفر به ساحل مکسر از همین طریق است.

ساحل مکسر هرمزگان کجاست

مختصات جغرافیایی ساحل زیبای مکسر به گونه‌ای است که آن را با نام‌های ساحل سنگی مکسر هرمزگان، بندر عباس، عسلویه، بندر مقام و پارسیان نیز می‌شناسند. فرقی نمی‌کند که شما آن را با چه نامی بشناسید، مهم این است که در سفر به هرمزگان حتما از این ساحل زیبا دیدن کنید.

فاصله ساحل صخره‌ای مکسر تا شهرهای مختلف ایران متفاوت است. شما می‌توانید در سفر به بندرعباس مسیری ۳۷۰ کیلومتری را طی کنید، پس از آن حد فاصل شهر پارسیان و بندر مقام این ساحل را خواهید دید. اگر بخواهید از فرودگاه عسلویه راهی ساحل صخره‌ای مکسر شوید، هم باید ۱۱۳ کیلومتر با ماشین مسافت را طی کنید.

آدرس: هرمزگان، بندر لنگه، بخش شبیکوه، ۱۰ کیلومتری غرب بندر مقام

لوکیشن ساحل مکسر روی نقشه گوگل

چرا اسم این ساحل، مکسر است؟

شاید برای شما هم سوال باشد که چرا به این ساحل، مکسر گفته می‌شود؟ ساحل صخره‌ای مکسر به عنوان یکی از جاهای دیدنی هرمزگان ، محل تلاقی کوهستان و دریا است. عوامل مختلف طبیعی به سنگ‌ها و صخره‌های ساحلی این منطقه شکل زیبایی بخشیده‌اند. زبان مردم این منطقه عربی است و به دلیل وجود سنگها و صخره‌های شکسته و خرد شده در آن، به ساحل مکسر شناخته می‌شود. ساحل مکسر یعنی ساحل خرده یا شکسته که اشاره به صخره‌ها و سازه‌های سنگی آن دارد.

مسیر دسترسی ساحل مکسر

دسترسی به ساحل زیبای مکسر از راه‌های مختلف امکان‌پذیر است. اینکه کدام مسیر را انتخاب کنید، کاملا به شرایط شما بستگی دارد. بهترین راه‌هایی که می‌توانید برای سفر به ساحل مکسر انتخاب کنید را در ادامه معرفی می‌کنیم.

مسیر دسترسی ساحل مکسر

بندر لنگه: برای رسیدن به ساحل زیبای مکسر یکی از راه‌های دسترسی از طریق بندر لنگه است. شما می‌توانید از مسیر زمینی به سمت غرب این بندر حرکت کنید. با عبور از جاده مقام به بستان به ساحل صخره‌ای مکسر می‌رسید.

پارسیان: مسیر دومی که می‌توانید برای رسیدن به این ساحل انتخاب کنید، از شهر پارسیان است. از پارسیان به روستای زیارت و مغدان بروید. پیش از آنکه به بندر مقام برسید ساحل مکسر را مشاهده می‌کنید.

بهترین زمان سفر به ساحل مکسر

آب و هوای ساحل مکسر مانند هرمزگان است. آب و هوایی معتدل مرطوب که در تابستان گرمای هوا در کنار رطوبت بالا طاقت فرسا می‌شود. از همین رو بهترین زمانی که می‌توانید برای سفر به این ساحل انتخاب کنید، از پاییز تا تابستان است. در فصل تابستان انجام تفریحات آبی لذتبخش اما هوا به شدت گرم و شرجی خواهد بود. پس اگر با گرمای زیاد مشکل دارید، به هیچ عنوان تابستان را برای سفر به این ساحل انتخاب نکنید.

جاهای دیدنی ساحل مکسر

اگر قصد دارید در این ساحل زیبا گشت و گذار کنید و جاذبه‌های زیبای اطراف آن را ببینید، می‌توانید گزینه‌های زیر را در نظر بگیرید.

ساحل گنج مانی | ساحلی پوشیده از صدف و گوش ماهی

برای دیدن این ساحل زیبا باید مسیر غرب این ساحل را در پیش بگیرید. ۱٫۵ کیلومتر بعد به ساحل گنج مانی می‌رسید. ساحلی پر از گوش ماهی و انواع صدف‌های زیبا که با خودرو تا کنار ساحل را دارید. این ساحل گزینه‌ای عالی برای اقامت کمپینگ دارد.

جاهای دیدنی ساحل مکسر

آدرس: شهر پارسیان، ساحل مکسر

گردنه عشاق | جاده‌ای مماس با دریا

برای اینکه از ساحل مکسر گردنه عشاق را ببینید فقط باید ۹ کیلومتر به سمت بندر مقام و بستان حرکت کنید. گردنه عشاق جایی است که جاده ارتفاع می‌گیرد و با دریا مماس می‌شود. ساحل در کنار این جاده پر از فیتوپلانکتون‌هایی است که شب‌ها رنگ نقره‌ای به ساحل ایجاد می‌کند و انگار چراغ‌های رنگی روی آب می‌درخشد.

گردنه عشاق

آدرس: شهر پارسیان، غرب بندر مقام

جزیره لاوان | سومین جزیره بزرگ ایران

جنوب ساحل مکسر جایی حدود ۲۰ کیلومتری آن جزیره لاوان قرار دارد. جزیره‌ای به مساحت ۸۱ کیلومتر که سومین جزیره پهناور هرمزگان هم به شمار می‌آید. در سفر به هرمزگان حتما به جزیره لاوان سر بزنید. تفریحات آبی و قایق سواری در این جزیره طرفداران زیادی دارد.

جنوب ساحل مکسر

آدرس: خلیج فارس، جنوب ساحل مکسر، شرق جزیره لاوان

جزیره شیدور | جزیره‌ای بکر با غارهای دریایی زیبا

جزیره کوچکی که ۵۳ کیلومتر با ساحل مکسر فاصله دارد و در نزدیکی جزیره لاوان است. جنوبی‌ها به این جزیره مارو هم می‌گویند. این جزیره سکنه ندارد، از همین رو می‌توانید ساعات خوشی را در آن بگذرانید. در سفر به جزیره شیدور حتما از غارهای دریایی دیدن کنید. خبر خوب اینکه جزیره مارو مکانی مناسب برای شب مانی و کمپ است.

جزیره شیدور

آدرس: هرمزگان، بخش مرکزی شهرستان پارسیان

تفریحات ساحل مکسر

ساحل مکسر اگرچه وسعت زیادی ندارد، اما تفریحات مختلفی را می‌توانید بدون هیچ هزینه‌ای در آن تجربه کنید. این ساحل بهترین منظره‌ها را برای عکاسی دارد. طبیعت ساحل مکسر هرمزگان دارای فضای زیبا، نور مناسب و محیط خلوت بهترین فرصت برای گرفتن عکس‌های هنری و زیبا است.
علاوه بر این می‌توانید در این ساحل قدم بزنید و پا برهنه شن‌های ساحلی را لمس کنید. مناظر زیبای این ساحل در طلوع و غروب دیدنی است. علاوه بر اینها اگر دوست دارید تنی به آب بزنید، ساحل مکسر فضای مناسبی برای شما خواهد بود. می‌توانید در بخش کم عمق ساحل آب تنی کنید. اگر تجهیزات غواصی دارید، حتما غواصی در این ساحل را هم تجربه کنید، پشیمان نمی‌شوید.

بهترین اقامتگاه‌های ساحل مکسر

ساحل مکسر فاقد هتل است. پس اگر می‌خواهید شب را در این ساحل بمانید، می‌توانید از اقامتگاه‌های بوم گردی نزدیک به این ساحل استفاده کنید. بهترین اقامتگاه‌های بوم گردی که می‌توانید انتخاب کنید اقامتگاه بندر مقام، اقامتگاه گردشگری عبدالله نژاد، اقامتگاه بومگردی سمسمو پارسیان و اقامتگاه حاجی روگا است.

ساحل مکسر، نگینی در دل هرمزگان

ساحل مکسر، در نزدیکی بندر مقام در استان هرمزگان، به واسطه صخره‌های منحصر به فردش، به یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب تبدیل شده است. این ساحل که در ۱۰ کیلومتری بندر مقام واقع شده، به دلیل فرسایش حاصل از امواج دریا و باران‌های سیل‌آسا، صخره‌هایی با اشکال عجیب و غریب و تراش‌های ظریف و چشم‌نواز دارد.

قدم زدن در ساحل صخره‌ای مکسر و تماشای این صخره‌ها که گویی مجسمه‌ساز چیره دستی آنها را خلق کرده، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای شما رقم خواهد زد. در ساحل مکسر می‌توانید به شنای تفریحی بپردازید، از تفریحات دریایی لذت ببرید و یا در سکوت ساحل، به آرامش برسید.

اگر شما هم تجربه سفر به این ساحل زیبا را دارید، با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول درباره ساحل مکسر

جاهای دیدنی ساحل صخره‌ای مکسر چیست؟

گردنه عشاق، ساحل گنج مانی، جزیره لاوان و جزیره مارو از بهترین جاهای دیدنی ساحل مکسر به شمار می آید.

بهترین زمان سفر به ساحل صخره ای مکسر چه زمانی است؟

بهترین زمانی که می‌توانید برای سفر به این ساحل انتخاب کنید، از پاییز تا تابستان است.

مسیر دسترسی به ساحل زیبای مکسر چیست؟

برای رسیدن به این ساحل از دو مسیر بندر لنگه و شهر پارسیان می‌توانید اقدام کنید.

ساحل زیبای مکسر کجاست؟

این ساحل یکی از سواحل زیبای استان هرمزگان است.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید