سفر با قطار پنج ستاره برای مقاصد دور یک انتخاب عالی است. راحتی در طول سفر، امنیت بالا، کیفیت مناسب خدمات و هزینه مقرون به صرفه از مهمترین مزایای استفاده از قطار لوکس به شمار می‌رود. البته باید در نظر داشته باشید که قیمت بلیط قطار ۵ ستاره در مقایسه با قطار‌های معمولی بیشتر است. اما به طور حتم برای شما خوشایند نیست که پس از ساعت‌های طولانی سفر، خسته و بی‌حوصله به مقصد برسید. قطار‌های لوکس دقیقا این ماموریت را بر عهده دارند که بالاترین کیفیت خدمات را به مسافران ارائه دهند. در این مطلب از مجله گردشگری فلای‌تودی شما را با همه قطار‌های ۵ ستاره ایران آشنا می‌کنیم.

کدام قطار‌ها پنج ستاره هستند؟

در حال حاضر انواع قطارهای مسافربری در ایران فعالیت دارند. در رده بندی، قطار‌ها نیز مانند هتل‌ها تعداد ستاره نشان دهنده سطح کیفی خدمات است. در ایران نیز تعدادی قطار ۵ ستاره در مسیر‌های مختلف مانند تهران- مشهد فعالیت دارند. این قطار‌های ۵ ستاره از نظر کیفیت خدمات هیچ شباهتی به قطار‌های معمولی ندارند، از همین رو برای خرید بلیط قطار پنج ستاره باید هزینه‌ بیشتری پرداخت کنید. لیست قطار‌های لوکس در ایران که می‌توانید در مسیر‌های مختلف ریلی بلیط آنها را خریداری کنید در ادامه معرفی می‌شوند.

اگر قصد دارید در سفر، خودروی خود را نیز به همراه داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب شرایط حمل خودرو با قطار را در مجله گردشگری فلای‌تودی مطالعه کنید.

قطار پنج ستاره نورالرضا

قطار ۵ ستاره نورالرضا یکی از لوکس‌ترین قطار‌های ایران است که برای نخستین بار در سال ۱۳۸۵ در مسیر تهران مشهد فعال شد. این قطار تا پیش از فعالیت شرکت‌های دیگر بهترین قطار ۵ ستاره و لوکس در ایران به شمار می‌آمد. واگن‌های این قطار ساخته شده توسط چین است اما ساخت آن مطابق استاندارد‌های اروپایی است. رستوران لوکس با غذای گرم، استفاده از سیستم صوتی و تصویری با کیفیت، استفاده از سیستم تهویه مطبوع و طراحی کوپه‌های چهار نفره از مهمترین ویژگی‌های قطار پنج ستاره نورالرضا است.

کدام قطار‌ها پنج ستاره هستند

قطار ۵ ستاره فدک

این قطار را می‌توان یکی لوکس‌ترین و البته پرطرفدارترین قطار‌های ۵ ستاره ایران دانست که در سال ۱۳۹۴ برای نخستین بار فعالیت خود را در مسیر تهران مشهد آغاز کرد. این قطار منطبق بر استاندارد‌های روز اروپا است و با سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت، زمان سفر شما را بسیار کم می‌کند. طبیعی است آنچه این قطار را از دیگر انواع قطار متمایز می‌کند، خدماتی است که به مسافران ارائه می‌کند.

قطار ۵ ستاره فدک

دکور داخلی زیبا، امکان استفاده از وای فای رایگان، دسترسی به آرشیو فیلم و موسیقی، پذیرایی، امکان تنظیم دمای کوپه، صندلی و تخت‌های راحت، سیستم اطفا حریق پیشرفته و برخورد حرفه‌ای مهمانداران از مهمترین ویژگی‌های این قطار است. شما می‌توانید در طول سفر با قطار فدک به کیترینگ سرد و گرم دسترسی داشته باشید.

قطار ۵ ستاره زندگی

اولین قطار ۵ ستاره رجا، قطار زندگی بود که در واقع اولین قطار ۵ ستاره ایران نیز به شمار می‌آید. این قطار با داشتن کوپه‌های ۴ نفره و امکانات مختلفی مانند تخت و صندلی‌های راحت، آشپزخانه با دیوار‌های شیشه‌ای، سیستم تهویه مطبوع، اینترنت داخلی رایگان و… خدمات مناسبی را به مسافران ارائه می‌دهد.

قطار ۵ ستاره زندگی

قطار ۵ ستاره ایران

این قطار که از نوروز ۱۴۰۲ فعال شده مربوط به شرکت بن ریل است و در حال حاضر در مسیر تهران مشهد فعالیت دارد. قطار ایران نسل جدیدی از قطار‌ها مطابق استاندارد‌های روز جهان به شمار می‌رود. در این قطار راحتی مسافران اولویت اصلی محسوب می‌شود. هر واگن این قطار ۱۰ کوپه ۴ نفره دارد. از مهمترین ویژگی‌های این قطار می‌توان به دو کلاسه بودن سطح خدمات اشاره کرد.

قطار ۵ ستاره ایران

در این قطار خدمات منحصر به فردی ارائه می‌شود که در مقایسه با دیگر قطار‌های ایران بی‌نظیر است. ارائه پک بهداشتی رایگان، پک خواب یکبار مصرف، اتاق سیگار، رستوران مدرن و مبله، نور قابل تنظیم و… تنها بخشی از خدمات قطار ۵ ستاره ایران است. قطار ایران را می‌توان بهترین قطار ۵ ستاره مشهد دانست.

قیمت بلیط قطار پنج ستاره چقدر است؟

با توضیحاتی که گفته شد، حتما می‌دانید که قیمت بلیط قطار ۵ ستاره بیشتر از قطار‌های معمولی است. اما سوال این است، برای خرید بلیط قطار ۵ ستاره چقدر هزینه کنیم؟

قیمت بلیط قطار پنج ستاره چقدر است

همانطور که می‌دانید نرخ بلیط‌های قطار تعرفه مشخصی دارد و مانند بلیط اتوبوس و هواپیما متغیر نیست. از همین رو کافی است مبدا و نوع قطار مورد نظر را انتخاب کنید تا هزینه آن را پرداخت کنید. تعداد نفرات، نوع قطار، شرکت خدمات دهنده خدمات، کلاس قطار و… بر قیمت بلیط قطار ۵ ستاره تاثیر دارد. از همین رو برای اطلاع از قیمت بلیط قطار کافی است به شرکت‌ها یا وبسایت‌های مجاز فروش بلیط قطار مراجعه کنید.

همه چیز درباره قطار‌های پنج ستاره ایران

برای اینکه بتوانید تجربه سفری راحت با قطار را داشته باشید، خرید بلیط قطارهای ۵ ستاره قطعا یکی از بهترین انتخاب‌ها خواهد بود. در حال حاضر چندین قطار ۵ ستاره از شرکت‌های ریلی مختلف در مسیرهای مختلف به ویژه تهران مشهد در حال خدمات دهی به مسافران است. ارائه خدمات منحصر به فرد به مسافران، استاندارد بودن قطارها مطابق تکنولوژی روز دنیا، سرعت بالای قطار و… از جمله مواردی است که سفر با این قطارها را برای مسافران لذتبخش می کند.

اگر شما هم تجربه سفر با قطار ۵ ستاره را دارید، با ما در میان بگذارید!

سوالات متداول درباره بهترین قطار ۵ ستاره ایران

قیمت بلیط‌های ۵ ستاره قطار چقدر است؟

قیمت بلیط‌های قطار ۵ ستاره به شرکت ریلی ارائه‌دهنده، نوع قطار، خدمات، کلاس قطار و… بستگی دارد.

امکانات قطار‌های پنج ستاره چیست؟

هر کدام از قطار‌های ۵ ستاره خدمات مختلفی به مسافران خود ارائه می‌کند. ارائه پک‌های بهداشتی و خواب، غذای با کیفیت، صندلی و تخت‌های راحت، سیستم تهویه مناسب و… از جمله امکاناتی است که در قطار‌های ۵ ستاره ارائه می‌شود.

بهترین قطار‌های پنج ستاره ایران کدامند؟

فدک، نور الرضا، زندگی و ایران بهترین قطارهای ۵ ستاره ایران هستند.

جدیدترین قطار ۵ ستاره ایران کدام است؟

قطار ۵ ستاره ایران از شرکت ریلی بن ریل جدیترین قطار ۵ ستاره ایران است که از نوروز ۱۴۰۲ فعال شده است.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید