استان سرسبز و زیبای گیلان، قطعه‌ای از بهشت در ایران است که با وجود تمام جاذبه‌های طبیعی و گردشگری، هیچ‌گاه برای سفر تکراری نمی‌شود. این دیار در همه‌ ایام سال از گردشگران زیادی میزبانی می‌کند و هتل‌ها و مراکز اقامتی مختلف و متعددی برای اقامت مسافران در آن وجود دارد. به همین دلیل، معرفی تمیزترین و بهترین هتل های گیلان به سادگی امکان‌پذیر نیست. از این رو، در این مطلب از مجله گردشگری فلای‌تودی قصد داریم تعدادی از بهترین هتل های گیلان را که از نگاه کاربران امتیاز بالایی کسب کرده‌اند، به شما معرفی کنیم تا هنگام انتخاب محل اقامت به راحتی بتوانید تصمیم‌گیری کنید. همراه ما باشید.

بهترین هتل در گیلان | لوکس و مجلل

اگر در زمان سفر به شهرهای گیلان ترجیح می‌دهید که در هتل‌های لوکس این استان اقامت داشته باشید، گزینه‌های زیادی پیش روی شما قرار خواهد داشت. هتل‌هایی که در ادامه معرفی شده‌اند، تنها بخش کوچکی از لوکس ترین و بهترین هتل های گیلان هستند.

۱- هتل معین فومن

هتل معین فومن، یکی از بهترین هتل های پنج ستاره گیلان است که در فاصله ۲۵ کیلومتری شهر رشت قرار دارد. این هتل فعالیت خود را در سال ۱۳۹۳ در زمینی به وسعت ۱۱۰۰۰ متر مربع آغاز کرده و با عنوان هتل مزرعه معین فومن نیز شناخته می‌شود. هتل معین فومن در دل مزارع چشم‌نواز و سرسبز چای و شالیزارها واقع شده است و نمایی رویایی به طبیعت بکر اطراف را پیش روی مهمانانش می‌گذارد.

بهترین هتل های گیلان

معماری لوکس هتل، پرسنل مهمان‌نواز، تجهیزات و امکانات باکیفیت مجموعه در کنار اتاق‌های بسیار تمیز و استاندارد آن، همه دست به دست هم داده‌اند تا اقامتی فرموش‌نشدنی را در ذهن میهمانان ثبت کنند. این هتل در محور اصلی روستای تاریخی ماسوله و در مجاورت منطقه گردشگری قلعه رودخان قرار دارد و مهمانان در کمتر از یک ساعت می‌توانند از روستای پلکانی ماسوله یا قلعه تاریخی رودخان دیدن کنند.

  • آدرس: گیلان، فومن، کیلومتر ۳ محور گردشگری ماسوله

آدرس هتل معین فومن روی نقشه گوگل

۲- هتل کادوس شهر رشت

هتل کادوس رشت یکی از قدیمی ترین هتل های رشت محسوب می‌شود و با امکانات رفاهی و معماری بی‌نظیر خود، لقب زیباترین هتل گیلان را به خود اختصاص داده است. این هتل موقعیت مکانی بسیار خوبی دارد و وقتی صحبت از سفر به رشت به میان می‌آید، هتل بزرگ کادوس رشت گزینه شماره یک بسیاری از مسافران برای اقامت محسوب می‌شود.

هتل کادوس شهر رشت

اگر چه تاریخچه افتتاح این هتل به سال ۱۳۶۲ بازمی‌گردد، اما با توجه به بازسازی انجام‌شده در سال ۱۳۹۱، همه ۹۶ واحد اقامتی این هتل از شرایط بسیار مطلوبی برخوردار هستند و اقامتی از هر لحاظ بی‌دغدغه و راحت را برای شما رقم می‌زند. هتل بزرگ کادوس رشت کمتر از ۵ دقیقه با بسیاری از جاهای دیدنی رشت مانند عمارت کلاه‌فرنگی، باغ قدیمی محتشم، خانه و آرامگاه میرزا کوچک خان جنگلی و بقعه خواهر امام فاصله دارد و از هر لحاظ، از بهترین هتل های گیلان محسوب می‌شود.

  • آدرس: رشت، بلوار آزادی، خیابان منظریه

آدرس هتل کادوس رشت روی نقشه گوگل

۳- هتل رسپینا لاهیجان

هتل رسپینا لاهیجان یک هتل نوساز و ۵ ستاره شمال کشور است که فعالیت خود را در سال ۱۳۹۷ در مجاورت رشته کوه البزر آغاز کرد و جزو بهترین هتل های لاهیجان محسوب می شود. این هتل دارای ۲۰ واحد اقامتی در انواع اتاق و سوئیت لوکس با کلاس‌بندی‌های متنوع است که در طبقات سوم و چهارم آن واقع شده‌اند. برخی اتاق‌ها دارای چشم‌انداز محوطه هتل و طبیعت اطراف و بعضی دیگر چشم‌انداز به کوه‌های مجاور دارند.

هتل رسپینا لاهیجان

رستوران این مجموعه در طبقه دوم آن قرار دارد و دارای یک روف گاردن با منظره‌ای فوق‌العاده به طبیعت سرسبز اطراف است. این رستوران با انواع غذاهای ایرانی سنتی و فرنگی از میهمانان خود پذیرایی می‌کند. فاصله هتل رسپینا تا ساحل دریای خزر ۲۰ کیلومتر، تا مرکز شهر لاهیجان ۶ کیلومتر و تا شهر زیبای لنگرود تنها ۹ کیلومتر است و موقعیت مکانی آن از دیگر دلایلی محسوب می‌شود که این هتل را به یکی از بهترین گزینه‌ها در زمان سفر به گیلان تبدیل می‌کند. این هتل با قرارگیری در قلب مزارع سرسبز چای، نمایی بی‌نظیر به میهمانان خود هدیه می‌دهد و همه انتظاراتشان از یک هتل ۵ ستاره و لوکس را برآورده می‌کند.

  • آدرس: گیلان، لاهیجان، کیلومتر سه جاده لاهیجان به لنگرود

آدرس هتل رسپینا لاهیجان روی نقشه گوگل

۴- هتل ستاره دریا، شهر چمخاله

اگرچه هتل ستاره دریا چمخاله از بهترین هتل های ساحلی گیلان نیست، اما با توجه به اینکه تعداد زیادی از واحدهای اقامتی آن چشم‌اندازی رو به دریا و ساحل چمخاله دارد، برای علاقمندان به دریا بهترین گزینه برای اقامت در گیلان محسوب می‌شود. نزدیک به ۳۰ دهه است که این هتل از مهمانان عزیز استان گیلان و شهر توریستی چمخاله پذیرایی می‌کند و طی این مدت شهرت بسیار خوبی را از خود به‌جا گذاشته است.

هتل ستاره دریا، شهر چمخاله

واحدهای اقامتی هتل ستاره دریا چمخاله در دو بخش آپارتمانی و ویلایی در اختیار مسافران قرار می‌گیرد و اتاق‌های بخش آپارتمانی چشم‌اندازی رو به دریا یا دریاچه دارند. همه این واحدهای اقامتی به امکانات رفاهی بسیار خوبی مجهز شده‌اند و مسافران به‌اندازه منزل شخصی‌شان در آن‌ها احساس راحتی و آرامش خواهند داشت. اغلب مسافرانی که اقامت در این هتل را تجربه کرده‌اند، موقعیت مکانی، کیفیت اتاق‌ها و امکانات هتل را به‌ترتیب مهم‌ترین نقاط قوت آن دانسته‌اند.

  • آدرس: لنگرود، چمخاله

آدرس هتل ستاره دریا چمخاله روی نقشه گوگل

۵- هتل اسپیناس آستارا

یکی از باشکوه‌ترین هتل های استان گیلان هتل اسپیناس آستارا است که در کنار دریاچه زیبای استیل قرار دارد. این هتل بین‌المللی عضوی از گروه هتل‌های اسپیناس به شمار می‌رود و فعالیت خود را در سال ۱۳۷۸ آغاز کرد. این هتل بزرگ با بیش از ۱۱۶ واحد اقامتی در انواع سوئیت و اتاق گزینه‌ای ایده‌آل برای کسانی است که به دنبال تجربه‌ اقامتی لوکس در آستارا هستند. هتل چهار ستاره اسپیناس آستارا با قرارگیری در محیطی آرام و سرسبز با چشم‌اندازی کم‌نظیر به دریاچه طبیعی استیل و طبیعت زیبای اطراف، به بهترین نحو ممکن تجربه اقامتی خوش را برای مهمانان خود فراهم می‌کند.

هتل اسپیناس آستارا
  • آدرس: گیلان، جاده تالش به آستارا ، ۷ کیلومتری آستارا، جنب پلیس راه رشت به انزلی، ورودی شهر آستارا

آدرس هتل اسپیناس آستارا روی نقشه گوگل

۶- هتل دلفین شهر بندر انزلی

هتل دلفین بندر انزلی، از بهترین هتل های ۴ ستاره گیلان است که در سال ۱۳۹۰ به بهره‌برداری رسیده و طی نزدیک به یک دهه سابقه در زمینه هتلداری، به‌خوبی توانسته رضایت و توجه بسیاری از مسافران را جلب کند. این هتل در منطقه ساحل متل قو شهر انزلی قرار دارد و تعدادی از مکان‌های مهم شهر مانند پل بزرگ غازیان، عمارت شهرداری، دهکده ساحلی انزلی و کاخ موزه نظامی در فاصله بسیار کمی از هتل واقع شده‌اند.

هتل دلفین شهر بندر انزلی

هتل دلفین بندر انزلی ۱۸ واحد اقامتی دارد که از چشم‌انداز بسیار رویایی و زیبایی برخوردار هستند؛ این مسئله بعد از موقعیت مکانی، کیفیت اتاق‌ها و امکانات هتل، بیش از هر چیز دیگری مورد توجه اقامت‌کنندگان هتل بوده است. به همین دلیل، در زمان سفر به گیلان با خیال راحت می‌توانید اتاقی در این هتل رزرو کنید و تجربه بی‌نظیری را برای خود رقم بزنید.

  • آدرس: بندرانزلی، ساحل قو، خیابان اطبا

آدرس هتل دلفین شهر بندر انزلی روی نقشه گوگل

۷- هتل راتینس ماسال

هتل راتنیس ماسال، یکی از هتل های جدید و نوساز شهر ماسال محسوب می‌شود و از سال ۱۳۹۸ از گردشگران این شهر پذیرایی می‌کند. این هتل که مدرن‌ترین و مجهزترین هتل غرب استان گیلان است، در فاصله یک کیلومتری از کوهستان اطراف خود قرار دارد و به همین دلیل، گردشگران با اقامت در آن می‌توانند از چشم‌اندازی بی‌نظیر به طبیعت اطراف و کوه‌های سبزپوش لذت ببرند.

هتل راتینس ماسال

این هتل با ظرفیت ۱۴۸ تخت میزبانی شایسته برای گردشگران و مسافران شمال کشور محسوب می‌شود. هتل راتینس ماسال با برخورداری از محوطه‌ای بزرگ و سرسبز به مساحت ۲۴۰۰۰ مترمربع، فضایی دلنشین برای علاقه‌مندان به عکاسی دارد. فاصله هتل راتینس تا سواحل دریای خزر ۲۰ کیلومتر و تا ییلاقات جذاب ماسال تنها ۱۲ کیلومتر است.

  • آدرس: گیلان، ماسال، کیلومتر ۴ بلوار ماسال به شاندرمن

آدرس هتل راتنیس ماسال روی نقشه گوگل

۸- هتل شبستان رشت

هتل شبستان رشت، هتلی ۴ ستاره در میدان گلسار رشت است و سابقه فعالیت آن در زمینه هتلداری به سال ۱۳۹۱ بازمی‌گردد. این هتل ۲۰ واحد اقامتی دارد که در طبقات دو تا چهارم هتل قرار گرفته‌اند و تمامی آن‌ها دارای جکوزی اختصاصی هستند؛ همین مسئله هم هتل شبستان رشت را به منحصربه‌فردترین و بهترین هتل گیلان تبدیل می‌کند.

هتل شبستان رشت

از نظر موقعیت مکانی نیز هتل شبستان وضعیت بسیار خوبی دارد و تعدادی از بهترین جاهای دیدنی رشت مانند موزه مردم شناسی، خانه و آرامگاه میرزا کوچک خان، بازار رشت، میدان شهرداری رشت و… در فاصله بسیار کمی از آن واقع شده‌اند. به عقیده اغلب مسافران، موقعیت مکانی، کیفیت اتاق‌ها و امکانات هتل از مهم‌ترین نقاط قوت هتل شبستان رشت هستند.

  • آدرس: رشت، فلکه گلسار، ابتدای خیابان بنت الهدی

آدرس هتل شبستان رشت روی نقشه گوگل

۹- مجتمع اقامتی مزرعه قوها لاهیجان

در کنار بازدید از جاهای دیدنی لاهیجان خودتان را به اقامت در یکی از متفاوت‌ترین و لوکس‌ترین اقامتگاه‌های شمال کشور یعنی اکولوژ مزرعه قوها لاهیجان دعوت کنید. این مجتمع اقامتی در سال ۱۳۹۸ فعالیت خود را در دل باغ‌های همیشه سبز چای و در دامنه رشته‌کوه‌های البرز آغاز کرد. این مجتمع اقامتی دارای ۱۳ سوئیت با امکانات ایده‌آل است که دورتادور برکه‌ای زیبا در باغی پر از درختان و گل‌های رنگارنگ به مساحت ۴۵۰۰۰ مترمربع واقع شده‌اند.

 مجتمع اقامتی مزرعه قوها لاهیجان

مسافران با رزرو اکولوژ مزرعه قوها می‌توانند از طراحی منحصر به‌ فرد فضای مجموعه لذت ببرند و از خدمات و امکانات رفاهی لوکس هتل مانند رستوران سنتی و کافی‌شاپ، مینی‌گلف، کلوپ ورزشی، دیدن پرندگان کمیاب و اسبچه‌های کاسپین، خدمات گردشگری سلامت مثل ماهی درمانی و ماساژ نهایت لذت را ببرند. گردشگران با اقامت در این هتل تجربه‌ای ناب و سرشار از خاطرات فراموش‌نشدنی را برای خود رقم خواهند زد.

  • آدرس: لاهیجان، روستای کوهبیجار، انتهای کوچه شهید حسن ستوده

آدرس مجتمع اقامتی مزرعه قوها لاهیجان روی نقشه گوگل

بهترین هتل گیلان | ارزان و اقتصادی

در صورتی که ترجیح می‌دهید هزینه کمتری را برای رزرو هتل گیلان صرف کنید و اقامتگاه‌های ارزان‌تر را ترجیح می‌دهید، مواردی که در ادامه معرفی شده‌اند، گزینه بسیار مناسبی برایتان خواهند بود:

۱- هتل آریانا ماسال

هتل آریانا ماسال از هتل‌های جدید و نوساز استان زیبای گیلان هتل آریانا ماسال است که تاریخ احداث آن به سال ۱۳۹۸ بازمی‌گردد. این هتل در محور اصلی ییلاقات زیبای ماسال و منطقه کوهستانی گندز قرار گرفته و گردشگران با رزرو هتل آریانا می‌توانند اقامتی لذت‌بخش و آرام را به دور از هیاهوی شهر تجربه کنند. هتل آریانا دارای ۱۸ واحد اقامتی در چهار طبقه است و تمامی اتاق‌های هتل منظره‌ای رویایی به طبیعت سرسبز و شالیزارهای اطراف دارند.

هتل آریانا ماسال

موقعیت جغرافیایی خوب این هتل موجب دسترسی آسان گردشگران به روستاهای بکر اطراف و ییلاقات بی‌نظیر اولسبلنگاه ماسال می‌شود؛ به صورتی که مسافران با نیم ساعت رانندگی می‌توانند خود را به این ییلاقات برسانند. پرسنل خو‌ش‌برخورد و آموزش دیده این مجموعه با ارائه بهترین خدمات و امکانات، اقامتی خوش و اقتصادی را برای مهمانان رقم می‌زنند.

  • آدرس: ماسال، کیلومتر ۸ جاده ییلاقی، روستای گندز، هتل آریانا

آدرس هتل آریانا ماسال روی نقشه گوگل

۲- هتل مهرگان رشت

اگر دوست دارید که اقامتی ارزان و در عین حال راحت و بی‌دغدغه را در بهترین هتل رشت تجربه کنید، هتل مهرگان گزینه بسیار مناسبی برایتان خواهد بود. این هتل ۳ ستاره در سال ۱۳۸۹ افتتاح شده و طی همین مدت کم هم به‌خوبی توانسته جایگاه ویژه‌ای را در لیست هتل های خوب گیلان به خود اختصاص دهد.

هتل مهرگان رشت

هتل مهرگان رشت در فضای سبز بسیار وسیعی ساخته شده و حتی اگر فرصت اقامت در بهترین هتل های جنگلی گیلان را نداشته باشید، با رزرو اتاق در این هتل، خودتان را در قلب جنگل‌های سبز گیلان احساس خواهید کرد. واحدهای اقامتی این هتل به صورت ویلا و سوئیت در اختیار مسافران قرار می‌گیرد که با چشم‌اندازی زیبا رو به جنگل و امکانات رفاهی مناسب، تجربه لذت‌بخشی از اقامت در هتل را برای شما رقم می‌زنند.

  • آدرس: گیلان، رشت، کیلومتر ۳۵ جاده رشت به ضیابر

آدرس هتل مهرگان رشت روی نقشه گوگل

۳- هتل سفید کنار بندر انزلی

هتل سفید کنار بندر انزلی یکی از قدیمی ترین و بهترین هتل های استان گیلان به شمار می‌رود و آغاز فعالیت آن در زمینه هتلداری به پیش از انقلاب اسلامی بازمی‌گردد. با توجه به اینکه هتل در سال ۱۳۹۳ بازسازی شده، واحدهای اقامتی آن از شرایط بسیار خوبی برای اقامت برخوردار هستند. هتل کنار سفید انزلی دارای ۱۲۳ واحد اقامتی در سه طبقه است و چشم‌انداز اتاق‌های آن رو به دریا و رو به جنگل هستند. این هتل با قرارگیری در کنار ساحل دریای خزر، اقامتی آرام، لذت‌بخش و به دور از هیاهو شهری را برای مسافران به ارمغان آورده است.

هتل سفید کنار بندر انزلی
  • آدرس: گیلان، بندر انزلی، کیلومتر ۶ جاده آستارا

آدرس هتل روی نقشه گوگل

باتوجه به تنوع بالای هتل های استان گیلان، انتخاب بهترین گزینه برای اقامت در این شهر بسیار دشوار است. در این مطلب سعی کردیم لیستی از تمیزترین و بهترین هتل‌های استان سرسبز و دیدنی گیلان که از نظر کاربران امتیاز خوبی را دریافت کرده‌اند، در اختیار شما قرار دهیم تا در سفر بعدی‌تان به این شهر، بدانید که کدام هتل‌ها انتخاب مناسبی برای شما خواهند بود.

شما تجربه اقامت در کدام یکی از شهر های این استان را داشته‌اید؟ از نظر شما کدام هتل در فهرست بهترین هتل گیلان قرار می‌گیرد؟ نظرات خود را با خوانندگان ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره رزرو بهترین هتل های گیلان

بهترین هتل‌های گیلان در کدام شهرها وجود دارند؟

در شهرهایی مثل فومن، رشت، لاهیجان، آستارا، بندرانزلی و… هتل‌های باکیفت و محبوبی وجود دارد.

بهترین هتل‌های گیلان را از کجا رزرو کنیم؟

شما می‌توانید در سایت و اپلیکیشن فلای‌تودی بهترین هتل‌های رشت و گیلان را با قیمت مناسب رزرو کنید.

بهترین زمان سفر به گیلان چه زمانی است؟

اردیبهشت، خرداد و همچنین اوایل پاییز، بهترین ماه‌های سفر به رشت از نظر آب و هوایی و همچنین هزینه‌‌هاست.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید