۱۰ کشور ارزان برای سفر با تور | از آسیا تا اروپا

0
1130
ارزان ترین کشورها برای سفر با تور

سفر، دریچه‌ای به سوی دنیای جدید، تجربه فرهنگ‌های گوناگون و آشنایی با مردمان سرزمین‌های مختلف است. اما گاهی دغدغه هزینه‌ها، لذت سفر را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. در این میان، انتخاب مقصدی ارزان، می‌تواند راه حلی مناسب برای سفری خاطره‌انگیز و اقتصادی باشد. در این مطلب از مجله گردشگری فلای‌تودی قصد داریم تا شما را با ارزانترین کشورها برای سفر با تور آشنا کنیم. پس در ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.      

ارمنستان | اولین کشور مسیحی تاریخ

ارمنستان، همسایه شمال غربی ایران، با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی منحصر به فرد، به عنوان یکی از ارزان‌ترین و در عین حال جذاب‌ترین مقاصد برای سفر ایرانیان شناخته می‌شود. به طور کلی، هزینه سفر به ارمنستان در مقایسه با سایر مقاصد خارجی، به خصوص کشورهای اروپایی، بسیار پایین‌تر است. قیمت تورهای ارمنستان، اقامتگاه‌ها، غذا و حمل و نقل عمومی در این کشور بسیار مقرون به صرفه بوده و امکان سفری اقتصادی را برای شما فراهم می‌کند.

ارمنستان

این کشور به دلیل نزدیکی به ایران و عدم نیاز به ویزا، مقصدی آسان برای سفر ایرانیان است. پروازهای مستقیم و متعددی از ایران به ایروان، پایتخت ارمنستان وجود دارد و سفر به این کشور به صورت زمینی نیز صورت می‌گیرد. جاهای دیدنی ارمنستان بسیار متنوع هستند و در سفر به این کشور می‌توانید از جاذبه‌هایی مانند کلیسای جامع اچمیادزین و صومعه تاتو و مناظر طبیعی خیره‌کننده مانند کوه آرارات و دریاچه وان و تفریحات متنوع دیگر اشاره کرد.

 

گرجستان | کشوری با بیشترین تعداد کلیسا

گرجستان، کشوری در قفقاز با مناظر کوهستانی و سواحل دریای سیاه  یکی دیگر از کشورهای ارزان برای سفر با تور محسوب می‌شود. گرجستان نیز به ایران نزدیک است و در فهرست کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان قرار دارد. به دلیل نزدیکی به ایران و عدم نیاز به ویزا، مقصدی آسان برای سفر ایرانیان بوده و به صورت زمینی و هوایی، سفر امکان‌پذیر است.

گرجستان

گرجستان با وجود مساحت کوچک، جاذبه‌های دیدنی زیادی مثل کلیسای جامع تفلیس، قلعه ناریکالا، کوه‌های کازبگی و دره برجومی دارد. همچنین می‌توان به اسکی در زمستان و گشت و گذار در سواحل دریای سیاه در تابستان اشاره کرد.

ترکیه | تنوعی شگفت‌انگیز از جاذبه‌های گردشگری

 ترکیه یکی از کشورهایی است که خیلی از ایرانی‌ها حداقل یک بار تجربه سفر به آن را داشته‌اند و یکی از ارزانترین کشورها برای مسافرت با تور به حساب می‌آید. بخشی از این کشور در اروپا و قسمت دیگر آن در آسیا واقع شده است. در شمال این کشور دریای سیاه قرار دارد و از شمال شرق به گرجستان و ارمنستان می‌رسد.

ترکیه

علاوه بر جاهای دیدنی استانبول مقاصد زیادی برای سفر با تور به این کشور وجود دارد که می‌توان به آنکارا، آنتالیا و کوش آداسی اشاره کرد.  ترکیه با تنوع شگفت انگیزی از جاذبه‌های گردشگری، هر سلیقه‌ای را راضی می کند. از جمله این جاذبه‌ها می‌توان به مسجد ایاصوفیه، کاخ توپکاپی، سواحل دریای مدیترانه، دریای اژه، انواع موزه، پارک و مراکز خرید و بازار اشاره کرد.

هند | از توریستی ترین کشورهای آسیا

هندوستان معروف به شبه قاره هند، با تنوع بی‌نظیر فرهنگی، جاذبه‌های تاریخی و طبیعی منحصر به فرد، ، جاهای دیدنی متنوع و رنگارنگ به عنوان یکی از مقاصد جذاب و مقرون به صرفه برای سفر با تور شناخته می‌شود. عدم نیاز به ویزا برای سفرهای کمتر از ۳۰ روز به این کشور، آن را به یکی از مقاصد آسان برای مسافرت تبدیل کرده است.

هند

تورهای متعددی برای سفر به شهرهای مختلف هندوستان، مانند دهلی نو، بمبئی و گوآ موجود است. جاهای دیدنی هند مانند تاج محل، قلعه سرخ دهلی، رشته کوه هیمالیا، سواحل دریای عمان و معابد زیبا را باید یک بار در عمرتان ببینید. همچنین مراسم و آیین‌های زیادی در فصول مختلف سال در هندوستان برگزار می‌شود که می‌توانید از دیدن آنها لذت ببرید.

سریلانکا | کشور ساحل های پهناور

سریلانکا کشوری است که در کنار اقیانوس هند و در جنوب قاره آسیا قرار دارد. این کشور پر از آثار تاریخی با قدمت ۲۰۰۰ سال است. همچنین سواحل آفتابی و طبیعت منحصر به فردی را در سفر به سریلانکا مشاهده خواهید کرد. جاذبه‌های توریستی سریلانکا شامل سافاری و تماشای حیات وحش، بازدید از مزارع چای، باغ‌ها و معابد و جشنواره‌های مختلف می‌شود.

سریلانکا

با توجه به تنوعی که جاهای دیدنی این کشور دارد، ممکن است برنامه‌ریزی کمی مشکل باشد، اما با تور می‌توانید به جاهای دیدنی کلمبو، پایتخت این کشور بروید و از جاذبه های گردشگری کندی و بنتونا از دیگر شهرهای توریستی سریلانکا بازدید کنید و تجربه‌ای فراموش نشدنی را با هزینه‌ای مناسب داشته باشید. 

امارات | از دبی تا شارجه

امارات از کشورهای ثروتمند خاورمیانه است که در شرق شبه جزیره عربستان قرار دارد و پایتخت آن ابوظبی است. شارجه و دبی نیز از شهرهای توریستی بسیار مشهور این کشور هستند، به ویژه هر ساله گردشگران زیادی برای تجربه تفریحات و جاهای دیدنی دبی راهی این شهر می‌شوند. شاید دبی مقصد ارزانی نباشد، اما در فصل تابستان که گرمای هوا بسیار زیاد است، می‌توانید سفر مقرون به صرفه‌تری به این شهر داشته باشید.

دبی

این شهر پر از جاهای دیدنی و گردشگری است که شامل برج خلیفه، شهربازی، آکواریوم، سافاری، پارک آبی و مراکز خرید دبی می‌شود. برای اینکه بتوانید با برنامه‌ریزی در مدتی کوتاه از جاهای مهم دیدن کرده و سفری ارزان‌تر را برای خود برنامه‌ریزی کنید، بهتر است تا سفر با تور را درنظر بگیرید.

مالزی | کشوری سرسبز و بارانی

مالزی یکی از زیباترین کشورهای دنیاست که طبیعتی سرسبز همراه با آب و هوایی معتدل و پر بارش دارد. در این کشور انواع نژادهای چینی، هندی و مالایی وجود دارند، به همین خاطر می‌توانید غذاهای متنوعی را امتحان کنید. در سفر به این کشور می‌توانید از جاهای دیدنی کوالالامپور ، پایتخت مالزی، بازدید کنید. از برج‌های دوقلوی پتروناس گرفته تا جزیره لنکاوی و جنگل‌های بارانی و همچنین گشت و گذار در بازارها و مراکز خرید، سفر به مالزی شاید متفاوت‌ترین سفری باشد که تجربه می‌کنید.

مالزی

 بلغارستان | کشوری با طبیعتی زیبا و کوهستانی

بلغارستان، کشوری در اروپای شرقی با سواحل دریای سیاه، کوه‌های پیرین و تاریخ غنی، ارزانترین کشور اروپایی برای سفر با تور به حساب می‌آید. هزینه تورهای بلغارستان به نسبت دیگر کشورهای اروپایی، بسیار مناسب‌تر است و فرصتی برای تجربه سفری اروپایی با قیمتی مقرون به صرفه را برای شما فراهم می‌کند.

بلغارستان

از شهرهای دیدنی بلغارستان می‌توان به صوفیه، وارنا، پلودیو، ولیکو تارنوو، دهکده تاریخی آرباناسی و ملنیک اشاره کرد. از جاهای دیدنی بلغارستان نیز می‌توان از کلیسای جامع الکساندر نوسکی، تئاتر ایوان وازوف، مخروبه‌های سردیکا، پل شیطان، کوه ویتوشا و هفت دریاچه ریلا نام برد.

صربستان | کشوری با آب و هوای مدیترانه ای

صربستان، کشوری در اروپای شرقی، از کشورهای کمتر شناخته شده اروپاست که اخیرا سفر به آن زیاد صورت می‌گیرد. جاذبه‌های گردشگری در این کشور زیاد است؛ از پارک‌های ملی، کوهستان و دریاچه گرفته تا پیست‌های اسکی و بناهای تاریخی. از مزایای سفر به این کشور، عدم نیاز به گرفتن ویزاست. تنوع فرهنگی و قومی زیادی نیز در این کشور وجود دارد. از جاهای دیدنی صربستان می‌توان به پارک ملی فروشکا کورا، منطقه وینچا، کاپائونیک، کوهستان‌های زلاتی بور و آرامگاه اوپلناک اشاره کرد.

صربستان

عراق | کشوری با قدیمی ترین شهر مسکونی دنیا

بیشتر افراد سفر به عراق را به عنوان سفری زیارتی می‌شناسند. درصورتی که این کشور مناطق دیدنی و جاذبه‌های گردشگری زیادی نیز دارد. اربیل یکی از شهرهای کردستان عراق است که از قدیمی‌ترین شهرهای مسکونی دنیا محسوب می‌شود. از بهترین جاهای دیدنی اربیل می‌توان به ارگ هولیر، مسجد جلیل حیاط، پارک سامی عبدالرحمان، پارک آبی اکوا تارین، موزه منسوجات کردی و بازار قیصریه اشاره کرد. سوغاتی‌های عراق شامل رطب، باقلوا، تابلوهای فلزی و چوبی، محصولات چرمی، تسبیح و سجاده است.

عراق

برای سفری ارزان با تور باید به چه نکاتی توجه کرد؟

برای اینکه سفری ارزان با تور را تجربه کنید، بهتر است در زمان‌های کم تردد سفر کنید. معمولا در فصول سرد سال و اواسط هفته، قیمت تورها کمتر است. همچنین بلیط هواپیما در زمان‌های گفته شده، قیمت پایین‌تری دارند. برای اقامت اگر به دنبال هتل آپارتمان‌ها یا اقامتگاه‌ها باشید، می‌توانید سفری مقرون به صرفه‌تر داشته باشید. برای خورد و خوراک خود نیز بهتر است از رستوران‌های محلی استفاده کنید. این نکته را نیز درنظر داشته باشید که اگر هتل خود را در نزدیک به جاذبه‌ها و وسایل حمل و نقل عمومی انتخاب کنید، می‌توانید به راحتی به همه جای شهر دسترسی داشته باشید و به این ترتیب هزینه‌ سفر خود را تا حد زیادی کاهش دهید.

شما کدام کشور را برای سفر با تور پیشنهاد می‌دهید؟

سوالات متداول درباره سفر با تور

به کدام کشورها می‌توان سفری ارزان با تور را تجربه کرد؟

برای سفر ارزان با تور می‌توانید به کشورهای مختلفی چون ارمنستان، گرجستان، ترکیه، هند، دبی، مالزی، سریلانکا، بلغارستان، صربستان و عراق مسافرت کنید.

ارزانترین کشور اروپایی برای سفر با تور کجاست؟

بلغارستان و صربستان دو کشور اروپایی هستند که می‌توانید با تور سفری ارزان به این کشورها را تجربه کنید.

 ارزان ترین کشور برای سفر با تور بدون ویزا کجاست؟   

ارمنستان، گرجستان، ترکیه، هند و صربستان از جمله کشورهایی است که می‌توانید بدون ویزا به آن سفر کنید.

تور مسافرتی ارزان از کجا بخریم؟

برای خرید ارزانترین تورهای داخلی و خارجی به صفحه تور در سایت فلای‌تودی مراجعه کنید.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید