اگر چه از قدیم گفته‌اند که «خوشا شیراز و وضع بی‌مثالش» اما این وضع بی‌مثال صرفا به‌خاطر بناهای دیدنی، طبیعت زیبا و جنب‌وجوش بی‌مثال خیابان‌های شیراز نیست؛ خوشا شیراز و غذاهای بی‌مثالش! بله، یکی از لذت‌بخش‌ترین چیزهایی که در شیراز تجربه خواهید، امتحان‌کردن غذاهای محلی آن در بهترین رستوران های شیراز است. برای اینکه با معروف ترین و بهترین رستوران های شیراز آشنا شوید و بدانید برای امتحان‌کردن غذاهای محلی دقیقا باید به کجا بروید، با مجله گردشگری فلای تودی همراه باشید.

بهترین رستوران های سنتی شیراز

نه تنها می‌توانید از اقامتگاه های سنتی شیراز لذت ببرید، بلکه انواع رستوران‌های قدیمی با حال و هوایی متفاوت در این شهر وجود دارند که تجربه متفاوتی را برایتان رقم می‌زنند. با توجه به رونق گردشگری در شهر شیراز، فهرست بلندبالایی از انواع رستوران را در این شهر می‌توان معرفی کرد. اما تنها به گزینه‌های معدودی از این رستوران‌ها می‌توان لقب «بهترین» را اعطا کرد. در ادامه، چند مورد از بهترین رستوران های سنتی شیراز از نظر مسافران معرفی شده‌اند:

۱٫ رستوران خانه سنتی پرهامی

هرگز نباید شیراز را بدون امتحان‌کردن کلم‌پلوی شیرازی ترک کنید، آن‌هم کلم‌پلوی خانه سنتی پرهامی! این رستوران در خانه‌ای قدیمی با معماری و دکوراسیون سنتی واقع شده و از محبوب‌ترین گزینه‌های مسافران برای صرف غذاهای سنتی شیرازی است. رستوران پرهامی در بافت قدیمی شیراز قرار دارد و تعدادی از بناهای تاریخی شیراز مانند نارنجستان قوام، مسجد نصیر و خانه زینت‌الملک در چند قدمی این رستوران قرار گرفته‌اند. از این رو، بعد از یک ماجراجویی حسابی در این بناها، برای رفع خستگی می‌توانید به رستوران پرهامی بروید. راستی سالاد شیرازی، شربت بیدمشک نسترن و حلواکاسه‌ای کنار کلم‌پلو فراموشتان نشود.

رستوران خانه سنتی پرهامی شیراز
  • ساعت کاری: همه روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۴:۳۰ عصر
  • شماره تماس: ۰۷۱۳۲۲۳۲۰۱۵
  • آدرس: شیراز، خیابان لطفعلی خان زند، محله گود عربان، روبروی مسجد نصیرالملک، کوچه ۴/۳۶، پلاک ۱۰

آدرس رستوران خانه سنتی پرهامی روی نقشه گوگل:

۲٫ رستوران شرزه

رستوران شرزه که در چند قدیمی بازار زیبای وکیل واقع شده، از باسابقه‌ترین و بهترین رستوران های شیراز از نظر مردم محسوب می‌شود. در این رستوران انواع غذاهای سنتی سرو می‌شود و کباب‌های آن زبانزد خاص و عام است. غذاهای رستوران شرزه شیراز چنان خوشمزه و باکیفیت هستند که اگر بخواهید ناهار یا شامتان را در این رستوران صرف کنید، ممکن است با صف‌های طولانی مواجه شوید و یا نیم ساعتی را منتظر خالی شدن میز بمانید.

  • ساعت کاری: همه روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۰:۴۵ شب
  • شماره تماس: ۰۷۱۳۲۲۴۱۹۶۳
  • آدرس: شیراز، خیابان طالقانی، خیابان مسجد وکیل، رستوران شرزه

آدرس رستوران شرزه روی نقشه گوگل:

۳٫ رستوران هفت خوان

امکان ندارد در لیست بهترین رستوران های شیراز از رستوران هفت خوان اسمی برده نشود. این رستوران که در نزدیکی دروازه قرآن شیراز قرار دارد، از ۷ طبقه تشکیل شده که هر طبقه از آن به سرو غذاهایی خاص اختصاص پیدا کرده و با استفاده از شاهنامه نامگذاری شده‌اند. در رستوران هفت‌خوان همه چیز اعم از غذاهای سنتی و فست‌فود سرو می‌شود و برای صرف غذاهایی مثل دیزی، انواع کباب و سایر غذاهای سنتی ایرانی باید به رستوران سیندخت در طبقه همکف و رستوران فرود (در طبقه زیر همکف) مراجعه کنید.

هفت خوان، از بهترین رستوران های شیراز
  • ساعت کاری: همه روزه از ساعت ۷ تا ۱۱ صبح، ۱ ظهر تا ۱۱:۳۰ شب
  • شماره تماس: ۰۷۱۳۲۲۷۰۰۰۰ و ۰۷۱۳۲۲۸۰۰۰۰
  • آدرس: شیراز، بلوار قرآن، مجموعه رستوران های هفت خوان
  • وب سایت: www.haftkhanonline.com
  • منو: برای دریافت منو رستوران هفت خوان اینجا کلیک کنید.

آدرس رستوران هفت خوان روی نقشه گوگل:

۴٫ رستوران سرای مهر

در کنار غذاهای بسیار باکیفیت ایرانی، رستوران سرای مهر دکوراسیون بسیار زیبایی دارد و به همین دلیل هم بسیار مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است. تمام اجزای به‌کار رفته در این رستوران مانند رومیزی‌ها، تزئینات و نقاشی‌های روی دیوار کاملا سنتی هستند و فضای بسیار دلنشینی برای صرف غذا و ایضا عکاسی فراهم کرده‌اند. اغلب مسافرانی که غذا خوردن در رستوران سنتی سرای مهر را تجربه کرده‌اند، کباب چنجه را بهترین و خوشمزه‌ترین غذای این رستوران دانسته‌اند.

  • ساعت کاری: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب
  • شماره تماس: ۰۷۱۳۲۲۲۹۵۷۲
  • آدرس: شیراز، بازار وکیل، مجموعه زندیه

آدرس رستوران سرای مهر روی نقشه گوگل:

۵٫ رستوران شاطر عباس

از بین رستوران های شیراز با قیمت مناسب و کیفیت بالا، می‌توان به رستوران شاطر عباس اشاره کرد. اگر از عشاق سینه‌چاک انواع کباب هستید، حتما به رستوران زنجیره‌ای شاطرعباس سری بزنید. در کنار دکوراسیون سنتی و فضای بسیار دلنشین، این رستوران غذاهای بسیار لذیذی را سرو می‌کند و در منوی آن حتی غذاهای فرهنگی محبوب نیز یافت می‌شود. با صرف غذا در رستوران شاطرعباس، طعمی تکرارنشدنی و کم‌نظیر از کباب را تجربه خواهید کرد.  

رستوران شاطرعباس شیراز
  • ساعت کاری: از ساعت ۱۱:۳۰ صبح تا ۱۱:۳۰ شب
  • شماره تماس: ۰۷۱۳۲۲۷۰۹۱۴
  • آدرس: شیراز، ارم، بلوار آزادی، خیابان خاکشناسی، خیابان خاکشناسی یکم
  • منو: برای دریافت منو رستوران شاطر عباس اینجا کلیک کنید.

آدرس رستوران شاطر عباس روی نقشه گوگل:

۶٫ رستوران کته ماس

اگر چه رستوران کته ماس زرق و برق رستوران‌های بالا را ندارد، اما با محیط ساده و دلنشین خود، فضایی صمیمی و دنج را برای صرف غذا فراهم کرده است. گلدان‌های سفالی، لوسترهای سنتی، حوضچه‌های کوچک کاشی‌کاری‌شده، کارکنانی با لباس‌ها و روپوش سنتی و دیوارهایی با نقش و نگارها و تزئینات زیبا باعث شده که مسافران زیادی در سفر به شیراز سری به این رستوران بزنند و در فضای دنج و دوستانه آن غذا بخورند. علاوه بر این، با توجه به اینکه رستوران کته ماس در خیابان زند شیراز قرار دارد، تعداد زیادی از جاذبه های گردشگری شیراز در فاصله بسیار کمی از آن قرار گرفته‌اند.

  • ساعت کاری: ۸ تا ۱۱ صبح، ۱ ظهر تا ۵ عصر و ۸ تا ۱۱ شب
  • شماره تماس: ۰۷۱۳۲۲۳۱۹۱۹
  • آدرس: شیراز، خیابان لطفعلی خان زند، سه راه نمازی
  • وبسایت: https://katehmas.ir/
  • منو: برای دریافت منو رستوران کته ماس اینجا کلیک کنید.

آدرس رستوران کته ماس روی نقشه گوگل

۷٫ رستوران درویش

برای آنکه طعم واقعی غذاهای شیرازی را بچشید، رستوران درویش گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. این رستوران دکوراسیونی کاملا سنتی دارد و مسافران به‌دلخواه می‌توانند تخت‌های رستوران یا میز و صندلی‌های آن را برای صرف غذا انتخاب کنند. علاوه بر این، تزئینات سقف و دیوارهای رستوران بی‌نهایت زیبا و ظریف هستند و شکوه معماری اصیل ایرانی را به شما یادآور می‌شوند. رستوران درویش از بهترین رستوران های شیراز با موسیقی زنده است که در کنار انواع غذا و پیش‌غذای بسیار باکیفیت، لحظات بسیار لذت‌بخش و دلنشینی را برای شما رقم می‌زنند.

شاطرعباس، از بهترین کبابی های شیراز
  • شماره تماس: ۰۷۱۳۶۷۱۵۵۵۵
  • آدرس: شیراز، خیابان قصرالدشت، رحمت آباد، نبش کوچه ۳۰، روبه‌روی بانک تجارت

۸٫ رستوران حاجی بابا

اگر عاشق غذاهای دریایی هستید، در سفرتان به شیراز حتما سری به رستوران حاجی بابا بزید. در این رستوران انواع غذاهای ایرانی اعم از انواع کباب، خورشت و غذاهای دریایی سرو می‌شود و کیفیت بالای غذاهای آن عملکردی عالی در جلب رضایت مشتریان داشته است. این رستوران در دو طبقه ساخته شده که طبقه اول به آقایان و طبقه دوم آن به بانوان و لژ خانوادگی اختصاص دارد. بسیاری از مسافران که تجربه غذاخوردن در رستوران حاجی بابا را داشته‌اند، خورشت‌های ایرانی، برنج و ماهی سفید را خوشمزه‌ترین غذاهای رستوران دانسته‌اند.

  • ساعت کاری: همه روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب
  • شماره تماس: ۰۷۱۳۶۲۶۲۴۴۴ و ۰۷۱۳۲۳۳۲۵۶۳
  • آدرس: شیراز، فردوسی، بلوار کریمخان زند

آدرس رستوران حاجی بابا روی نقشه گوگل:

۹٫ رستوران عمارت فیل

رستوران عمارت فیل در یک اقامتگاه سنتی به همین نام بنا شده و با توجه استقبال بی‌نظیر مسافران از این رستوران، می‌توان آن را از بهترین رستوران های شیراز دانست و برای رزرو هتل شیراز می توانید از این اقامتگاه استفاده کرد. اغلب مسافرانی که غذاخوردن در این رستوران را تجربه کرده‌اند، به طور ویژه‌ای از کیفیت بالای غذاها و فضای دلنشین رستوران رضایت داشته‌اند. اگر قصد دارید که در رستوران عمارت فیل غذا بخورید، باید به عرضتان برسانیم که گزینه‌های این رستوران برای صرف غذا محدود هستند و منوی آن را غالبا غذاهای سنتی شیرازی و ایرانی تشکیل می‌دهند.

رستوران عمارت فیل در شیراز
  • ساعت کاری: همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب
  • شماره تماس: ۰۷۱۳۲۲۳۱۴۶۶
  • آدرس: شیراز، دروازه سعدی، خیابان کریمخان زند، کوچه ۱۱ (بازارچه فیل)، روبه‌روی مسجد آدینه

آدرس رستوران عمارت فیل روی نقشه گوگل:

بهترین باغ رستوران های شیراز

با توجه به اینکه شیراز طبیعتی زیبا و مثال‌زدنی دارد، غذاخوردن در باغ رستوران های آن از لذت‌بخش‌ترین تفریحاتی است که در سفر به شیراز تجربه خواهید کرد. در ادامه، تعدادی از بهترین باغ رستوران های شیراز به انتخاب مسافران معرفی شده‌اند:

۱٫ باغ رستوران خوشا شیراز

خوشا شیراز از بهترین رستوران های شیراز با موسیقی زنده است و در آن همه چیز مانند فضای دنج، غذای باکیفیت، کارکنان مجرب و آموزش‌دیده و… دست به دست هم داده‌اند تا مسافران لحظات بسیار لذت‌بخش و خاطره‌انگیزی را از غذاخوردن در این رستوران تجربه کنند. این رستوران دو فضای سرپوشیده و سر باز برای صرف غذا دارد و مهمانان به انتخاب خود می‌توانند در یکی از این دو محیط غذاهای خوشمزه ایرانی و سنتی را میل کنند.

باغ رستوران خوشا شیراز
  • ساعت کاری: همه روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۵ عصر و ۷:۳۰ تا ۱۲ شب
  • شماره تماس: ۲۶- ۰۷۱۳۶۵۰۴۳۲۴
  • آدرس: شیراز، بلوار دکتر حسابی، روبه‌روی گلدشت حافظ

آدرس باغ رستوران خوشا شیراز روی نقشه گوگل:

۲٫ باغ رستوران عمارت شاپوری

عمارت شاپوری که بنایی متعلق به پهلوی اول است، ترکیبی از معماری اصیل ایرانی و معماری غربی را به بازدیدکنندگان عرضه می‌کند و از مجلل ترین خانه های قدیمی شیراز به‌حساب می‌آید. در نتیجه با غذاخوردن در باغ رستوران شاپوری، با یک تیر دو نشان خواهید زد؛ هم از یکی از قدیمی‌ترین بناهای شهر دیدن می‌کنید و هم در فضایی بسیار دلنشین غذا می‌خورید. کافی‌شاپ و رستوران این باغ عمارت زیبا برای قرارهای دوستانه و جمع‌های خانوادگی فضای بسیار دلنشینی دارد و پس از یک ماجراجویی تمام‌عیار در فضای باغ، گزینه بسیار مناسبی برای رفع خستگی محسوب می‌شوند.

  • ساعت کاری: همه روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۳ بعد از ظهر و ۷ تا ۱۱ شب
  • شماره تماس: ۰۷۱۳۲۳۴۷۴۹۱
  • آدرس: شیراز، بلوار کریمخان، خیابان انوری، باغ و عمارت شاپوری

آدرس باغ رستوران عمارت شاپوری روی نقشه گوگل:

۳٫ باغ رستوران راز

مجموعه رستوران‌های باغ راز، با فضای دلنشین و غذاهای بسیار باکیفیت خود، سفر به شیراز را به تجربه‌ای فراموش‌نشدنی و لذت‌بخش تبدیل خواهد کرد. در باغ رستوران راز، هم ذائقه مشتریانی که اهل غذای سنتی هستند در نظر گرفته شده و هم به سلیقه افرادی که غذاهای مدرن‌تر و فست‌فود می‌پسندند توجه شده است. در کنار انواع غذا، در این رستوران عرقیات طبیعی و شربت‌های سنتی شیراز که زبانزد خاص و عام هستند نیز سرو می‌شود و همه این‌ها در کنار موسیقی زنده سنتی و فضای سبز رستوران، آن را به گزینه‌ای محبوب نیزد مسافران تبدیل کرده‌اند.

باغ رستوران راز شیراز
  • ساعت کاری: همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۱ شب
  • شماره تماس: ۰۷۱۳۶۲۳۴۰۰۰
  • آدرس: شیراز، قصرالدشت، بلوار چمران، بلوار شاهد

آدرس باغ رستوران راز روی نقشه گوگل:

۴٫ باغ رستوران دالاهو

باغ رستوران دالاهو، یکی از لوکس ترین و بهترین رستوران های شیراز است و با فضای دل‌انگیز خود تجربه‌ای به‌یادماندنی را برای شما رقم خواهد زد. در این رستوران موسیقی زنده هم نواخته می‌شود تا همه چیز برای لذتی تمام عیار از صرف غذا در این رستوران فراهم شده باشد. اگر چه باغ رستوران دالاهو کمی خارج از شهر واقع شده، اما به شما قول می‌دهیم که فضای پر از گل و غذاهای باکیفیت آن ارزش طی کردن این مسیر را دارد.

  • ساعت کاری: همه روزه از ساعت ۱۲:۳۰ ظهر تا ۴ عصر و ۷ تا ۱۲ شب
  • شماره تماس: ۰۹۹۰۴۳۴۲۰۴۹
  • آدرس: شیراز، سپیدان، بعد از پلیس راه، فرعی دوم سمت راست، کوچه دالاهو، رستوران دالاهو

آدرس باغ رستوران دالاهو روی نقشه گوگل:

۵٫ باغ رستوران نخلستان

از دیگر باغ رستوران های معروف شیراز که نزد مسافران و خود مردم شیراز جایگاه ویژه‌ای دارد، رستوران نخلستان است. در این رستوران انواع غذاهای ایرانی، کباب و حتی غذاهای دریایی لذیذ و باکیفیت سرو می‌شود و اغلب مسافران از انتخاب این رستوران رضایت بالایی داشته‌اند. باغ رستوران نخلستان با فضای آرام و دلنشین خود، گزینه بسیار مناسبی برای قرارهای دوستانه و دو نفره به‌حساب می‌آید.  

باغ رستوران نخلستان در شیراز
  • ساعت کاری: همه روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب
  • شماره تماس: ۰۷۱۳۶۲۳۱۶۲۹
  • آدرس: شیراز، بلوار صنایع، روبروی صنایع الکترونیک، بعد از خیابان فرمانداری

آدرس باغ رستوران نخلستان روی نقشه گوگل:

۶٫ باغ رستوران گرین لند

گرین لند یک مجموعه تفریحی در مجتمع صدرا شیراز است و با ارائه امکانات تفریحی متنوع، گزینه‌ای عالی برای تفریح و گردش در شهر شیراز محسوب می‌شود. حتی اگر قصد بازدید از این مجتمع تفریحی را ندارید، در سفرتان به شیراز حتما غذاخوردن در رستوران عجیب و منحصربه‌فرد آن را امتحان کنید. این رستوران معلق در ارتفاع ۱۰ متری روی یک دریاچه مصنوعی قرار دارد و از معماری مدرن و بسیار زیبایی برخوردار است. در رستوران گرین لند شیراز انواع غذاهای ایرانی و فرنگی سرو می‌شود تا به سلیقه و نیازهای طیف گسترده‌ای از مشتریان پاسخ داده شود. 

  • ساعت کاری: شبانه‌روزی
  • شماره تماس: ۰۷۱۳۶۴۰۲۲۲۲
  • آدرس: شیراز، صدرا، ضلع جنوبی ویلا، باغ‌های گلبهار
  • وبسایت: http://www.sgl.ir/

آدرس باغ رستوران گرین لند روی نقشه گوگل:

۷٫ باغ رستوران سنتی ترنج

اگر دوست دارید در یکی از لوکس ترین رستوران های شیراز غذا بخورید، باغ رستوران سنتی ترنج پیشنهاد ما به شما است. علاوه بر دکوراسیون و فضاسازی عالی، در این باغ موسیقی نیز به صورت زنده نواخته می‌شود و همراه با صرف غذاهای بسیار باکیفیت ایرانی، می‌توانید لحظات لذت‌بخش و خاطره‌انگیزی را در کنار عزیزانتان تجربه کنید. باغ رستوران سنتی ترنج برای قرارهای خانوادگی و برگزاری جشن‌های کوچک گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود.

باغ رستوران سنتی ترنج
  • ساعت کاری: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۲:۳۰ شب
  • شماره تماس: ۰۹۱۷۸۱۸۷۴۸۴
  • آدرس: شیراز، پل صنایع، به سمت اکبر آباد، سمت چپ، کوچه حشمت الله دینکانی (پرو پارک سابق)، کوچه پنج

آدرس باغ رستوران سنتی ترنج روی نقشه گوگل:

بهترین فست فودهای شیراز

اگر دوست دارید که خودتان را به صرف یک فست‌فود خوشمزه در شیراز دعوت کنید، رستوران‌های زیر گزینه بسیار مناسبی برایتان خواهد بود:

۱٫ فست فود گابریک

این رستوران در بلوار حسابی شیراز واقع شده و از نظر مسافران و خود مردم شیراز، از بهترین فست‌فودهای این شهر به‌حساب می‌آید. فست‌فود گابریک، دکور بسیار شیک و در عین حال ساده‌ای دارد و چیدمان آن را میز و نیمکت‌های چوبی تشکیل می‌دهند. در منوی این فست‌فود انواع غذا از استیک و میگو سوخاری گرفته تا انواع سالاد، چیکن استراگانف و… یافت می‌شود و در این رستوران برای هر ذائقه‌ای غذایی سرو می‌شود.

فست فود گابریک شیراز
  • ساعت کاری: همه روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۱:۴۵۳ بعد از ظهر و ۶ عصر تا ۱ شب
  • شماره تماس: ۰۷۱۳۶۲۴۸۰۱۶
  • آدرس: شیراز، بلوار دکتر حسابى (صنایع)، روبه‌روى پمپ بنزین دیرین، نبش کوچه ٣۴

آدرس فست فود گابریک روی نقشه گوگل:

۲٫ فست‌فود رستوران هفت خوان

همان‌طور که پیش از این اشاره شد، رستوران هفت خوان شیراز ۷ رستوران مختلف دارد و یکی از آن‌ها به سرو فست‌فود اختصاص پیدا کرده است. اگر دوست دارید خوشمزه‌ترین فست‌فودهای عمرتان را در سفر به شیراز میل کنید، حتما به فست‌فود بلیان واقع در طبقه اول مجموعه هفت خوان سر بزنید. در این رستوران هر نوع فست‌فودی که فکرش را بکنید طبخ می‌شود و برای بسیاری از مسافران شیراز، گزینه بسیار محبوبی محسوب می‌شود.

  • ساعت کاری: همه روزه از ساعت ۷ تا ۱۱ صبح، ۱ ظهر تا ۱۱:۳۰ شب
  • شماره تماس: ۰۷۱۳۲۲۷۰۰۰۰ و ۰۷۱۳۲۲۸۰۰۰۰
  • آدرس: شیراز، بلوار قرآن، مجموعه رستوران های هفت خوان
  • وبسایت: www.haftkhanonline.com
  • منو: برای دریافت منو رستوران هفت خوان اینجا کلیک کنید.

آدرس فست‌فود رستوران هفت خوان روی نقشه گوگل:

۳٫ فست فود رافائل

اگر چه فست‌فود رافائل از لوکس ترین رستوران های شیراز به حساب می‌آید، اما فضای دلنشین و غذاهای باکیفیت آن کاملا ارزش هزینه‌ای را که برای آن صرف می‌کنید، دارد. در این رستوران انواع پیتزا، پاستا، ساندویچ، استیک و پیش‌غذا سرو می‌شود و محیط دنج و زیبای آن تجربه بسیار دلنشینی از صرف غذا در شیراز را برای شما رقم خواهد زد.

فست فود رافائل شیراز
  • ساعت کاری: همه روزه از ساعت ۷ تا ۱ نیمه شب
  • شماره تماس: ۰۷۱۳۶۳۱۱۴۴۲
  • آدرس: شیراز، قدوسی غربی، خیابان محلاتی، نبش کوچه ۲

آدرس فست فود رافائل روی نقشه گوگل:

۴٫ فست فود گرتا

فست‌فود گرتا شیراز در محله معالی‌آباد این شهر قرار دارد و از فضای بسیار مناسبی برای دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه برخوردار است. اگر اهل کتاب هستید، سرزدن به این رستوران تجربه ویژه‌ای برای شما خلق خواهد کرد؛ در فست‌فود گرتا بخشی به مطالعه کتاب اختصاص داده شده و با مطالعه کتاب دلخواهتان در این فضای دنج و دلنشین، لحظات لذت‌بخشی را تجربه خواهید کرد. در این رستوران انواع فست‌فود و پیتزا سرو می‌شود و پاستا آلفردو و پیتزاهای ایتالیایی آن که با خمیر دست‌ساز درست می‌شود، طرفداران زیادی دارد.

  • ساعت کاری: همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب
  • شماره تماس: ۰۷۱۳۶۳۴۴۴۳۴
  • آدرس: شیراز، شمس آباد، بلوار شریعتی، بلوار دوستان
  • منو: برای دریافت منو فست فود گرتا اینجا کلیک کنید.

آدرس فست فود گرتا روی نقشه گوگل:

۵٫ فست فود استریت لانژ

استریت لانژ یکی از فست‌فودهای لوکس شیراز است که در محله معالی‌آباد این شهر قرار دارد. این کافه رستوران در نزدیکی ایستگاه مترو و اتوبوس قرار گرفته و به‌راحتی می‌توان به آن دسترسی داشته باشید. در این رستوران که میزها و صندلی‌های سبزش مشهور است، انواع پاستا، برگر، سالاد و پنینی سرو می‌شود و به عقیده مسافران پاستاهای آن نیز بسیار لذیذ و خوش‌طعم هستند. منو قست‌فود استریت لانژ شامل انواع نوشیدنی و کیک نیز هست.

استریت لانژ، از بهترین فست فودهای شیراز
  • ساعت کاری: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۰:۴۵ شب
  • شماره تماس: ۰۹۱۷۳۰۴۷۴۰۰
  • آدرس: شیراز، شمس آباد، بلوار شریعتی، خیابان پزشکان

آدرس فست فود استریت لانژ روی نقشه گوگل:

۶٫ فست فود پیتزا ناپل

پیتزا ناپل شیراز سه شعبه در این شهر دارد و خوشمزه‌ترین پیتزاهای عمرتان را در آن‌ها مزه خواهید کرد. در کنار ارائه انواع پیتزا، با ارائه غذاهایی مثل نان سیر، پیتزا مارگاریتا، وجیتا و سالاد یونانی، هوای مشتریان گیاه‌خوار خود را هم دارد. اگر در سفرتان به شیراز به شعبه پیتزا ناپل در قدوسی غربی بروید، می‌توانید از بار سالاد آن که به‌صورت سلف سرویس و همه روزه از ساعت ۶ عصر تا ۱۲ شب عرضه می‌شود، خوشمزه‌ترین و متنوع‌ترین سالادهای عمرتان را میل کنید.

  • ساعت کاری: همه روزه از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۵:۳۰ ظهر و ۷ تا ۱۲:۳۰ شب
  • شماره تماس: ۰۷۱۹۱۰۱۰۰۱۱
  • وبسایت: https://naple.ir

آدرس فست فود پیتزا ناپل (شعبه قدوسی) روی نقشه گوگل:

بهترین کافی شاپ های شیراز

اگر لابه‌لای گشت‌وگذارهایتان در شهر دوست دارید خودتان را به صرف یک نوشیدنی و میان‌وعده سبک دعوت کنید، کافی شاپ های شیراز بهترین گزینه برای شما خواهند بود. در ادامه، تعدادی از بهترین کافی شاپ های شیراز به انتخاب مسافران ارائه شده است:

۱٫ کافی شاپ عمارت فتح‌ الملوکی

کافی شاپ عمارت فتح الملوکی در شیراز

عمارت فتح‌ الملوکی پشت ارگ کریم خان واقع شده و با فضای سنتی و بسیار دلنشین خود از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای بسیاری از مسافران است. این کافه در خانه‌ای قرار دارد که قدمت آن به دوره قاجاریه بازمی‌گردد. نشستن در حیاط و فضای داخلی این کافه تجربه‌ای بسیار دلنشین و به‌یادماندنی از سفر به شیراز برایتان خلق می‌کند. وسط عمارت فتح‌الملوکی حوض بسیار زیبایی قرار دارد که لذت زندگی در خانه‌های قدیمی و سنتی را برای شما تداعی خواهد کرد.

  • ساعت کاری: از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ شب
  • شماره تماس: ۰۷۱۳۲۲۲۸۰۷۸
  • آدرس: شیراز، بازار، خیابان فردوسی، خیابان ۳، خیابان مدیری

آدرس کافی شاپ عمارت فتح‌ الملوکی روی نقشه گوگل:

۲٫ کافی شاپ خونه حافظ

کافی شاپ خونه حافظ، کافی‌شاپ بسیار زیبا در مجموعه حافظیه شیراز است. این کافه که سمت راست ورودی حافظیه قرار دارد، فضای بسیار دلنشین و زیبایی را برای مشتریان خود فراهم کرده و نوشیدن یک شربت سنتی شیرازی در کنار دوستان و عزیزانتان در این کافه، تجربه دیدار با حافظ را تکمیل خواهد کرد. در منوی کافی‌شاپ خونه حافظ، انواع فست‌فود، نوشیدنی سرد، نوشیدنی گرم و کیک نیز وجود دارد.

آدرس: شیراز، چهارره حافظیه، آرامگاه حافظ، کنار باجه بلیط فروشی

آدرس کافی شاپ خونه حافظ روی نقشه گوگل:

۳٫ کافه باغ برکه

اگر دوست دارید از طبیعت شیراز حین صرف غذا یا نوشیدنی لذت ببرید، کافه باغ برکه گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. این کافه باغ تودرتو و اسرارآمیز، درختان بلند و بسیاری زیبایی دارد که در کنار برکه کوچک و پل چوبی روی آن، فضایی بسیار صمیمی و دلنشین را برای قرارهای دوستانه و خانوادگی ایجاد کرده است. با توجه به اینکه فضای داخلی کافه برکه نیز دکوراسیون بسیار زیبا و دلنشینی دارد، نشستن در این بخش از کافه نیز تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای شما خلق خواهد کرد.

باغ برکه، از بهترین کافی شاپ های شیراز
  • ساعت کاری: همه روزه از ساعت ۵ عصر تا ۱۱ شب
  • شماره تماس: ۰۹۳۰۰۰۳۳۳۷۹
  • آدرس: شیراز، ستارخان، خیابان مصلی نژاد، خیابان نمازی پانزدهم
  • منو: برای دریافت منو کافه باغ برکه اینجا کلیک کنید.

آدرس رستوران کافه باغ برکه روی نقشه گوگل:

۴٫ کافه موزه زرنگار

کافه موزه زرنگار نیز درست مثل کافی‌شاپ عمارت فتح‌ الملوکی قبلا خانه‌ای قدیمی متعلق به دوره قاجاریه بوده و در حال حاضر به یکی از کافه‌های محبوب شیراز برای مسافران و ساکنان این شهر تبدیل شده است. علاوه بر فضای دلنشین کافه – به‌ویژه حیاط آن – کیفیت بالای غذاهایی که در این کافه سرو می‌شود نیز از دیگر دلایل محبوبیت این کافه نزد مسافران است.

  • ساعت کاری: از ساعت ۸ صبح تا ۵:۳۰ عصر
  • شماره تماس: ۰۹۱۷۹۳۵۵۰۰۳
  • آدرس: شیراز، خیابان لطفعلی خان زند، کوچه ۳۳، پلاک ۱۴

آدرس کافه موزه زرنگار روی نقشه گوگل:

۵٫ کافه ۴۰۴

کافه ۴۰۴ شیراز با آن دیوار سبزرنگ و فضای زیبایش، از منحصربه‌فردترین جاهایی است که در سفر به شیراز می‌توانید از آن بازدید کنید. این کافی‌شاپ ساده و شیک، انواع نوشیدنی سرد و گرم و بستنی را به مشتریان عرضه می‌کند و با فضای ساده و صمیمانه خود، گزینه بسیار مناسبی برای قرارهای دوستانه و عاشقانه محسوب می‌شود.

کافه 404 در شیراز
  • ساعت کاری: همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱:۳۰ شب
  • شماره تماس: ۰۹۱۲۸۶۰۸۶۶۱
  • آدرس: شیراز، بلوار شهید کسایی، نبش کوچه ۱۰
  • وبسایت: https://404cafe.ir/
  • منو: برای دریافت منو کافه ۴۰۴ اینجا کلیک کنید.

آدرس رستوران کافه ۴۰۴ روی نقشه گوگل:

۶٫ کافه چشم‌انداز هتل چمران

اگر دوست دارید زیباترین مناظر شهر شیراز را مشاهده کنید، در سفرتان به شیراز حتما به کافه چشم‌انداز هتل چمران سر بزنید. این کافی شاپ که در طبقه ۲۳ هتل بزرگ چمران قرار گرفته، در کنار دکوراسیون ساده و مدرن خود، غذاهای بسیار باکیفیت و متنوعی را به مشتریان عرضه می‌کند. از همه این‌ها که بگذریم، از پنجره‌های این کافه مناظر بسیار لذت‌بخش و چشم‌نوازی را از شهر شیراز می‌توان مشاهده کرد؛ همین مسئله، اصلی‌ترین دلیلی است که بسیاری از مسافران را به کافه چشم‌انداز هتل چمران می‌کشاند.

  • ساعت کاری: از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب
  • شماره تماس: ۰۷۱۳۶۲۸۸۰۰۰
  • آدرس: بلوار چمران، هتل چمران، طبقه ۲۳

آدرس کافه چشم‌انداز هتل چمران روی نقشه گوگل:

شیراز، بهشت شکم گردها

شیراز از هر لحاظ بهترین گزینه برای تجربه سفری لذت‌بخش و به‌یادماندنی است. علاوه بر بناهای تاریخی زیبا و مهمان‌نوازی عالی مردمان شیراز، غذاهای شیرازی که در بهترین رستوران های شیراز میل خواهید کرد، مهم‌ترین دلایلی هستند که این شهر را به مقصدی محبوب نزد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی تبدیل می‌کند. در مطلب حاضر فهرستی از بهترین رستوران های شیراز از نظر مردم را به شما معرفی کردیم و اطلاعات ضروری آن‌ها را نیز در اختیارتان قرار دادیم. شما چه رستورانی را به فهرست ما اضافه می‌کنید؟

سوالات متداول درباره بهترین رستوران های شیراز

۱. بهترین کباب‌سراهای شیراز کدامند؟

رستوران شاطرعباس، شرزه و باربیکیو دیاکو، به کباب‌های بسیار خوشمزه و باکیفیت خود در شیراز شهرت دارند.

۲. قیمت غذاهای رستوران های شیراز چقدر است؟

هزینه صرف غذا در رستوران‌های شیراز، با توجه به رستوران مورد نظر شما متفاوت خواهد بود و نمی‌توان رقم دقیقی را برای آن اعلام کرد. در صورت تمایل می‌توانید به منوی رستوران‌هایی که در مطلب حاضر ارائه شده است، مراجعه کنید.

۳. رستوران شرزه شیراز کجاست؟

این رستوران در مجموعه وکیل شیراز و زیرگذر زند قرار گرفته است.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید