سفر بدون غذا سفر نمی‌شود. غذاها برخلاف چیزی که ما فکر می‌کنیم جزئی از تاریخ و فرهنگ یک منطقه هستند. چاشنی‌ها، اسم غذاها، نوع ادویه ها و حتی شیوه سرو کردنشان حرف های زیادی درباره مردم، داستان‌ها و ریشه‌های فرهنگی منطقه به ما یاد می‌دهد. اما وقتی پای شهری مثل یزد به میان می‌آید همه چیز فرق می‌کند. یزد نمادی از تلفیق سنت و مدرنیته است. رستوران‌هایی با دیوارهای کاه‌گلی، طاق‌های گنبدی و حوض که بوی قیمه یزدی و آش شولی از آشپزخانه‌شان به مشام می‌رسد. اما اگر به دنبال بهترین رستوران های یزد هستید شاید بد نباشد تا پایان این مقاله با مجله گردشگری فلای تودی همراه باشید. در این مقاله قرار است با یک دوربین فیلم‌برداری پا به تک تک رستوران‌ های یزد بگذاریم.

در این مطلب از فلای تودی می‌خوانید... پنهان

بهترین رستوران های سنتی یزد

اینکه فکر کنید یزد با این حال و هوای خاص تنها رستوران های سنتی دارد، اشتباه بزرگی است. همانطور که پیشتر اشاره کردیم، در این شهر سنت و مدرنیته را به زیباترین شکل در کنار هم خواهید دید. بنابراین در ابتدا به معرفی بهترین رستوران های سنتی یزد خواهیم پرداخت و پس از آن رستوران های مدرن یزد را معرفی خواهیم کرد.

رستوران حاجی آشپز، از قرمه سبزی تا پاستا

اگر با یک گروه پر از سلیقه های عجیب و متفاوت به یزد سفر کرده‌اید و به دنبال یک رستوران لاکچری در یزد می‌گردید که برای همه سلیقه‌ها غذای با کیفیت داشته باشد، حاجی آشپز انتخاب خوبی است. رستوران تالار یزد یا حاجی آشپز هم غذاهای سنتی با کیفیت سرو می‌کند هم جای خوبی برای خوردن یک فست فود خوشمزه در یزد است. اگر کباب و پیتزا را یک جا می‌خواهید، رستوران حاجی آشپز مخصوص شما است.

تالار یزد چند سالن مجزا دارد و فقط یک رستوران مجهز نیست. از این رستوران می‌توانید برای برگزاری مراسم مختلف استفاده کنید. به طور کلی اگر به دنبال یکی از بهترین رستوران‌ های یزد هستید که پرسنل یونیفرم پوشیده و فضایی کلاسیک و لاکچری داشته باشد، رستوران حاجی آشپز انتخاب خوبی است.

رستوران حاجی آشپز

ساعات کاری رستوران حاجی آشپز: همه‌روزه از ۸:۰۰ صبح تا ۲۳:۰۰ شب

صفحه اینستاگرام رستوران حاجی آشپز یزد :https://www.instagram.com/talar_yazd/


آدرس رستوران حاجی آشپز یزد روی نقشه گوگل:

 رستوران سنتی خوان دوحد یزد، موسیقی زنده در میان کوچه های کاه گلی

بعد از گشت‌ و گذار در کوچه‌ پس‌ کوچه های گلی فهادان که یکی از جاهای دیدنی یزد است، به‌ احتمال‌ زیاد دلتان یک غذای محلی یزدی یا شاید یک فست فود خوشمزه بخواهد. یک خانه سنتی با بادگیر، دیوارهای کاه‌گلی و پنجره‌های رنگی همه چیزی است که از رستوران های سنتی یزد می‌شود انتظار داشت. البته حوض و گل‌کاری‌های حیاط و بوی خاک باران خورده حتی اگر اشتها نداشته باشید هم سرذوقتان می‌آورد. به‌ جز غذاهای سنتی مثل قیمه یزدی یا آش شولی، غذاهای سنتی رستوران خوان دوحد هم حرف ندارند. علاوه‌ بر این اگر از آن دسته افرادی هستید که همیشه فست فود را به غذاهای دیگر ترجیح می‌دهید رستوران سنتی خوان دوحد یزد چند گزینه خوب برایتان کنار گذاشته است.  

پارکینگ و اینترنت رایگان از دیگر گزینه‌هایی هستند که باعث می‌شود خیلی از مسافرها این رستوران را برای یک وعده غذای با کیفیت در یزد انتخاب کنند. اما هنوز یک مورد دیگر تا تبدیل شدن این مکان به بهترین رستوران یزد باقی‌ مانده است: موسیقی زنده! رستوران خان دوحد یزد با اجرای موزیک زنده، زمان غذا خوردن شما در این شهر باستانی را لذت‌بخش‌تر می‌کند. اگر به دنبال بهترین رستوران یزد در بافت قدیمی این شهر هستید، خوان دوحد گزینه مناسبی است.

رستوران سنتی خوان دوحد یزد

ساعات کاری رستوران سنتی خوان دوحد: همه‌روزه از ساعت ۰۷:۰۰ صبح تا ۲۴:۰۰ شب و جمعه‌ها از ۰۷:۰۰ صبح تا ۰۱:۰۰ بامداد

آدرس صفحه اینستاگرام رستوران خوان دوحد یزد: https://www.instagram.com/khanedohad.yazd/?hl=en

آدرس رستوران خوان دوحد یزد روی نقشه گوگل:

رستوران ترمه و ترنج یزد، اینجا می‌توانید بهترین کباب یزد را امتحان کنید

محله فهادان جایی است که یزد قدیمی و کاهگلی هنوز در آن زنده است و نفس می‌کشد و یکی از جاهای دیدنی یزد است. رستوران ترمه و ترنج یکی دیگر از بهترین رستوران های یزد در قلب محله فهادان قرار گرفته است. دیوارهای کاه‌گلی و شیشه‌های رنگی پنجره‌ها به محض ورود به این رستوران توجهتان را جلب می‌کنند. البته گلدان‌های سبز و زیبا و صدای آبی که از فواره وسط رستوران پایین می‌آید را نباید نادیده بگیرید. اگرچه ترمه و ترنج یک رستوران سنتی با فضایی بسیار بزرگ است اما محیطی آرام و صمیمی دارد و یکی از بهترین رستوران های شهر یزد برای خوردن یک غذای سنتی با کیفیت است.

رستوران ترمه و ترنج یزد

ساعت کاری رستوران ترمه و ترنج یزد: همه روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ساعت ۲۳ شب

آدرس صفحه اینستاگرام رستوران ترمه و ترنج یزد: https://www.instagram.com/termehtoranj_yazd/?hl=en

رستوران مشیر الممالک یزد، لذت غذا خوردن در یک خانه قاجاری

ناهار خوردن در یک خانه قاجاری در دل شهر یزد از آن تجربه‌هایی نیست که بارها در زندگی هرکسی تکرار شود. رستوران مشیر الممالک یک رستوران عادی نیست. این رستوران بخشی از اولین هتل باغ ایران است. هتل باغ مشیرالممالک به عنوان یک اثر تاریخی در فهرست آثار ملی ثبت شده است. چه بخواهید در این هتل اقامت داشته باشید و چه برای صرف شام و ناهار به این هتل بروید، رفتن به هتل باغ الممالک یزد را نباید از دست بدهید و یکی از بهترین هتل های یزد می باشد.

این هتل باغ در نزدیکی ورودی شهر یزد قرار گرفته و یکی از بهترین رستوران های یزد را در خود جای داده است. از غذاهای ایرانی و فست‌فود گرفته تا غذاهای دریایی و گیاهی، همه چیز را می‌توان در رستوران هتل باغ مشیر الممالک پیدا کرد. اگر می‌خواهید لذت غذا خوردن در این رستوران را چندبرابر کنید، سعی کنید در زمان‌هایی که رستوران موسیقی زنده پخش می‌کند به آن جا سر بزنید.

رستوران مشیر الممالک یزد

ساعت کاری رستوران مشیرالممالک یزد: از ساعت ۷صبح تا ساعت ۱۲ شب

آدرس صفحه اینستاگرام رستوران مشیرالممالک یزد: https://www.instagram.com/moshir_al_mamalekgardenhotel/related_profiles/?hl=en

آدرس رستوران مشیرالممالک یزد روی نقشه گوگل:

رستوران حمام خان یزد، شام خوردن در یک حمام ۱۲۰ ساله

شام خوردن در یک حمام ۱۲۰ ساله باید تجربه عجیب و حتی ترسناکی باشد! اما بدون شک رستوران حمام خان یزد تجربه‌ای نیست که به سادگی از یادتان برود و قطعا یکی از بهترین رستوران های یزد به شمار می‌رود. حوض بزرگ وسط رستوران، کاشی‌های آبی و معماری عجیب رستوران هرکسی را هیجان زده می‌کند. شما در یک حمام قدیمی با آجرها، کاشی‌ها و حتی ظروف سنتی و جذاب هستید. آن هم در قلب یکی از تاریخی ترین شهرهای ایران!

البته به جز معماری و فضای رستوران حمام خان یزد، کفیت غذاهای این رستوران را هم نباید دست کم بگیرید. رستوران حمام خان یزد یکی از بهترین رستوران های سنتی یزد است. اگر در میان ماجراجویی در یزد گذرتان به بازار قدیمی خان افتاد، می‌توانید سفرتان را با صرف یک وعده غذا در رستوران حمام خان کامل کنید.

رستوران حمام خان یزد

ساعت کاری رستوران حمام خان یزد: از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ساعت ۲۲ شب

آدرس رستوران حمام خان یزد روی نقشه گوگل:

رستوران شاه مردان یزد، مثل یک شاه هخامنشی غذا بخورید

اگر می‌خواهید یک روز از سفرتان در یزد درست شبیه به یک پادشاه غذا بخورید، نباید رستوران شاه مردان یزد را از دست بدهید. رستورانی کاهگلی با معماری ایرانی که فضای جالبی دارد. به جز معماری سقف، خود رستوران هم ساختمان جالبی دارد که دیدنش خالی از لطف نیست. اما معماری جالب این رستوران تنها دلیلی نیست که شاه مردان را به بهترین رستوران یزد تبدیل کرده است.

شما در یک خانه کاهگلی با سقف‌هایی شبیه به کاخ نشسته‌اید و پرسنل رستوران را می‌بینید که با سینی‌های بزرگ غذا به سمتتان می‌آیند. بله درست متوجه شده‌اید، رستوران شاه مردان یزد غذاها را به جای بشقاب در سینی‌های بزرگ کنده‌کاری شده سرو می‌کند. غذاهایی با طعم و رنگ جذاب که شبیه به نقاشی‌های تاریخی هستند.

اگر دسته‌جمعی یا حتی با تور به یزد آمده‌اید، رستوران شاه مردان یزد مناسب شما است. این رستوران که از بهترین رستوران های یزد بوده، فضای بزرگی دارد و برای گروه‌های پرجمعیت فضای دل‌نشینی است. علاوه براین اگر عاشق شکم گردی در سفر هستید، سینی خانوادگی رستوران شاه مردان یزد را از دست ندهید. سینی خانوادگی شاه مردان یزد، ترکیبی از انواع کباب، جوجه، ماهی و برنج همراه با مخلفات است، درست شبیه به یک وعده غذای شاهانه!

بهترین رستوران های یزد

ساعت کاری رستوران شاه مردان یزد: از ساعت ۱۱ صبح تا ساعت ۲۴ شب

آدرس صفحه اینستاگرام رستوران شاه مردان یزد: https://www.instagram.com/shahemardanyazd/?hl=en

آدرس رستوران شاه مردان یزد روی نقشه گوگل:

رستوران های مدرن یزد

پس از معرفی بهترین رستوران های یزد که حال و هوای سنتی دارند، به سراغ بهترین رستوران های یزد با حال و هوای مدرن خواهیم رفت و تعدادی از آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

رستوران ایتالیایی دراگون، پاستا با طعم تاریخ

اگر دوست دارید برای ساعتی از فضای سنتی، کوچه‌های کاه‌گلی و خانه های تاریخی یزد دور باشید و حسی مدرن را تجربه کنید، خوردن فست فود آن هم در یک رستوران ایتالیایی یزد بهترین انتخاب است. رستوران ایتالیایی دراگون اولین رستوران ایتالیایی و یکی از بهترین فست فود های یزد است. این رستوران که یکی از بهترین رستوران های یزد است، درست شبیه به یک تکه گمشده در میان بناهای سنتی یزد می‌ماند. دکور مدرن، بوی پاستا و سس‌های ایتالیایی شما را از فضای سنتی یزد جدا می‌کند. شما می‌توانید علاوه بر غذاهای ایتالیایی فست فود و سالادهای خوشمزه را هم در رستوران دراگون یزد امتحان کنید.

اگرچه شهر یزد جایی برای لذت بردن از تاریخ و هنر است، اما اگر روزی به این شهر سفر کردید لذت غذا خوردن در یک رستوران ایتالیایی میان بافت سنتی و تاریخی این شهر را از دست ندهید. دراگون شاید بهترین رستوران یزد نباشد، اما یکی از متفاوت‌ترین‌ها است.

رستوران ایتالیایی دراگون

ساعات کاری رستوران ایتالیایی دراگون یزد : همه‌روزه از ساعت ۱۲:۰۰ ظهر تا ۱۶:۰۰ بعد از ظهر و از ساعت ۱۹:۰۰ غروب تا ساعت ۲۴:۰۰ شب

آدرس صفحه اینستاگرام رستوران ایتالیایی دراگون یزد : dragon_italian_restaurant@admin

آدرس رستوران ایتالیایی دراگون یزد روی نقشه گوگل:

رستوران سزار یزد، اینجا از کوچه‌های گلی خبری نیست

رستوران سزار یزد، رستورانی برای بچه‌های هفت‌ساله تا مادربزرگ‌های هفتادساله است. جایی‌که می‌توانید از قیمه یزدی و آش شولی تا پیتزای ایتالیایی را با بهترین کیفیت امتحان کنید. سزار یزد رستورانی با فضای مدرن و غذاهای متنوع است. تجربه غذا خوردن در یک رستوران مدرن، درحالی‌ که به موسیقی زنده گوش می‎‌دهید و انواع غذاها از کباب تا پیتزا و پاستا روی میزتان صف کشیده‌اند، آن هم در قلب شهر سنتی یزد، باید جالب باشد. اگر به دنبال یک رستوران مدرن در یزد هستید، که بتوانید کباب و پیتزا را یک جا و با کیفیت خوب میل کنید، رستوران سزار را به عنوان یکی از بهترین رستوران های شهر یزد از دست ندهید.

رستوران سزار یزد

ساعات کاری رستوران سزار یزد: همه روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا ساعت ۱۵ بعدازظهر و از ساعت ۱۸ عصر تا ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه شب

رستوران عمارت وکیل یزد، خانه‌ای هفت طبقه پر از خوراکی

کجا می‌شود تمام غذاهای جهان را امتحان کرد؟ این سوال برخلاف چیزی که فکر می‌کنید یک جواب ساده دارد: رستوران عمارت وکیل یزد.

عمارت وکیل به عنوان یکی از بهترین رستوران های یزد یک مجموعه هفت طبقه پر از غذا است. غذای دریایی و مدیترانه‌ای هوس کرده‌اید یا پیتزای آمریکایی و پاستای ایتالیایی؟ شاید دلتان کباب و قرمه‌سبزی بخواهد و شاید دوست داشته باشید درحالی‌ که روی یک صندلی در روف گاردن نشسته‌اید یک قهوه ترک بخورید. رستوران عمارت وکیل یزد درست شبیه به سرزمین عجایب است. به هر طبقه‌ای که پا بگذارید با دکوری متفاوت، عطر و طعم متفاوت و منویی از یک نقطه دنیا مواجه می‌شوید. به جرات می‌شود گفت که رستوران عمارت وکیل بهترین رستوران یزد است.

رستوران عمارت وکیل یزد

برای چای و قهوه می‌توانید به کافه روف گاردن سالی بروید که در بالاترین طبقه و پشت بام عمارت قرار گرفته است. اگر غذاهای بین‌المللی و خارج از مرز هوس کرده‌اید باید به طبقه رستوران سزار بروید، اگر عاشق عطر و طعم غذاهای عربی و مدیترانه‌ای هستید، نباید طبقه رستوران عربی سریر را از دست بدهید. از همه مهم‌تر اگر همچنان عاشق قرمه‌سبزی و چلوکباب هستید باید طبقه رستوران ساز که مخصوص غذاهای ایرانی است را امتحان کنید.

علاوه‌ بر تمام این‌ها اگر می‌خواهید از غذای سلف‌سرویس استفاده کنید باید به طبقه سلف سرویس یا رستوران سام بروید. البته کترینگ بی سان را هم نباید فراموش کرد. اگر از آن دسته افرادی هستید که استکان چای بعد از غذا برایتان حکم دسر را دارد، می‌توانید بعد از میل کردن غذا به طبقه چایخانه سران بروید. رستوران عمارت وکیل یکی از بهترین رستوران‌های یزد است. جایی که از توریست های خارجی تا مردم محلی می‌توانند یک وعده غذای خوشمزه را امتحان کنند.

ساعت کاری رستوران عمارت وکیل یزد: ساعت کاری طبقات مختلف این رستوران متفاوت است، پیشنهاد می‌کنیم قبل از مراجعه وب سایت عمارت وکیل را بررسی کنید.

وب سایت رستوران عمارت وکیل یزد: https://emarat-vakil.com/

آدرس صفحه اینستاگرام رستوران عمارت وکیل یزد: https://www.instagram.com/emaratvakil/?hl=en

آدرس رستوران عمارت وکیل یزد روی نقشه گوگل:

 کافه رستوران های یزد

گاهی تنها نیاز دارید دقایقی را در آرامش نشسته و یک نوشیدنی را با حوصله نوش جان کنید. در این صورت باید به سراغ کافه های یزد رفته و متناسب با سلایق خود، یکی از آن ها را انتخاب کنید. شهر یزد کافه رستوران کم ندارد و در بین

کافه رستوران فوکا، غذا خوردن در قلب تاریخ

نشستن روی یک تخت سنتی در حالی‌ که باد خنک به صورتتان می‌خورد و از بالا به کوچه‌های گلی، بادگیرها و گنبد قدیمی مسجد جامع یزد خیره شده‌اید، تجربه‌ای نیست که بارها در زندگی هر کسی تکرار شود. کافه رستوران فوکا از بهترین رستوران های یزد در قلب بافت سنتی یزد و در میان کوچه‌ پس‌ کوچه‌های کاه‌گلی این شهر سنتی قرار دارد. از پشت‌بام این کافه می‌توانید محله فهادان با تمام کوچه‌ها، بادگیرها و خانه‌های قدیمی‌اش را ببینید. می‌توانید از منو کافه استفاده کنید و خودتان را به یک قهوه یزدی همراه با کیک برای بعد از ظهر دعوت کنید. البته اگر به‌ دنبال یک وعده غذای خوشمزه هستید بد نیست از منو رستوران یکی از غذاهای ایرانی یا فرنگی فوق‌العاده این کافه رستوران یزد را امتحان کنید.

کافه رستوران فوکا

ساعات کاری کافه رستوران فوکا یزد: از ساعت ۱۶:۳۰ بعد از ظهر تا ساعت ۲۴ نیمه شب

صفحه اینستاگرام کافه رستوران فوکا یزد:https://www.instagram.com/cafe_fooka/

آدرس رستوران فوکا یزد روی نقشه گوگل:

 کافه و رستوران ایرانی قدیمی یزد، لذت قهوه خوردن روی بام خشتی

کافه و رستوران ایرانی قدیمی یزد، با دکور جالب، دیوارهای کاه‌گلی و پشت‌بام سنتی‌اش، یکی از بهترین نقاط یزد برای گذراندن یک بعدازظهر لذت‌بخش است. کافه قدیمی یزد مثل خیلی از رستوران های خوب یزد، در محله فهادان قرار دارد، جایی که می‌توانید بعد از قدم زدن و دوچرخه‌سواری در میان کوچه‌های خشتی یک نوشیدنی خنک بخورید و شاید از پشت‌بام به بادگیرها و گنبدهای گلی خیره بشوید. اگر به دنبال نقطه‌ای می‌گردید که ویژگی‌های یک رستوران سنتی و یک کافه عجیب مرکز شهر را هم زمان داشته باشد، می‌توان گفت کافه رستوران ایرانی قدیمی یزد با سرو غذاهای ایرانی، فرنگی، نوشیدنی و دسر یکی از بهترین رستوران های شهر یزد برای شما است.

کافه و رستوران ایرانی قدیمی یزد

ساعت کاری کافه و رستوران ایرانی قدیمی یزد: از ساعت ۱۱ صبح الی ۲۴ نیمه شب

آدرس کافه قدیمی یزد روی نقشه گوگل:

خانه هنر یزد، تماشای بادگیرها از پشت‌بام یک خانه قاجاری

کافه هنر یکی از متفاوت‌ترین کافه رستوران های یزد است. این کافه در واقع پشت بام یک خانه قدیمی قاجاری در قلب محله سنتی و باستانی فهادان است. پشت‌بامی که میز و نیمکت‌های چوبی و رنگی، دیوارهای کوتاه خشتی و دکور سنتی آن حتمآ سر ذوقتان می‌آورد. از این مهم تر وقتی سرتان را بگردانید و به اطراف نگاه کنید می‌توانید تمام بافت قدیمی شهر یزد را زیر پایتان و در فاصله نزدیک ببینید. زندان اسکندر، مسجد جامع، بادگیرهای قدیمی و کوچه‌های گلی نمایی نیست که بشود به راحتی از تماشای آن چشم برداشت.

اگر به دنبال غذاهای سبکی مثل خوراک لوبیا و قارچ، کیک های خانگی، دمنوش و غذاهای محلی هستید، نباید کافه هنر یزد را از دست بدهید. قسمت دیگری که کافه هنر را به یکی از جالب ترین کافه رستوران های یزد تبدیل کرده است، گالری این کافه است. طبقه پایین کافه هنر، یک گالری صنایع دستی وجود دارد که جای خوبی برای خریدن چند سوغاتی کوچک از سوغاتی های یزد است. در نهایت شاید کافه هنر بهترین رستوران شهر یزد نباشد، اما بدون شک متفاوت ترین کافه یزد است.

خانه هنر یزد

ساعت کاری خانه هنر یزد: از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۲۳ شب

آدرس صفحه اینستاگرام خانه هنر یزد: https://www.instagram.com/yazd.arthouse/?hl=en

آدرس خانه هنر یزد روی نقشه گوگل:

پاستا یا قیمه یزدی؟

اگر برای سفر به یزد رفته‌اید بهتر است از قهوه یزدی، بستنی و آش شولی شروع کنید. واقعیت این است که خوشمزه ترین نوع از غذاهای سنتی هر منطقه‌ای را فقط در همان نقطه می‌شود پیدا کرد. بهترین قیمه یزدی را فقط در یزد می‌شود مزه کرد، قهوه یزدی‌های دور میدان امام یزد در هیچ کجای دیگر چنین طعمی ندارد و طعم آش شولی غذاخوری های محلی یزد با طعم این آش در تمام ایران فرق می‌کند. به همین دلیل به جای این که در سفر به دنبال بهترین رستوران یزد باشید، شاید بد نباشد به دنبال خوشمزه ترین غذاهای سنتی یزد بگردید.

اگر به قزوین سفر کردید، قیمه نثار را از دست ندهید، در سفر به رشت ترشی تره و اناربیج را امتحان کنید، اگر عازم جنوب هستید، قلیه ماهی بخورید و اگر گذرتان به یزد افتاد آش شولی، قیمه یزدی یا هر غذای دیگری که بخشی از فرهنگ آن منطقه است را امتحان کنید. برای خوردن بهترین کباب، پیتزا و پاستا همیشه فرصت دارید، اما طعم‌ها، مزه‌ها و چاشنی‌های هر شهری جز جدا نشدنی از سفر به آن منطقه هستند.

سوالات متداول درباره بهترین رستوران های یزد:

بهترین رستوران یزد کدام است؟

مجموعه عمارت وکیل یزد در هفت طبقه با اتواع غذاهای بین المللی بهترین رستوران یزد است.

بهترین کافه یزد کدام است؟

کافه قدیمی و خانه هنر بهترین کافه های یزد در محله فهادان هستند.

بهترین باغ رستوران های یزد کدامند؟

باغ رستوران شانار، رستوران هتل مشیرالممالک، رستوران باغ بادگیران، رستوران باغ دولت آباد

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید