بالی از مقاصد محبوب برای گردشگران است، ویلاهای لوکس، مزارع سرسبز برنج، آبشارهای مرتفع و سواحل شنی زیبا، تجربه سفری به یادماندنی بر جای می‌گذارد. اما آیا سفر به بالی گران است؟ هزینه سفر به بالی مانند هر سفر خارجی دیگر به عوامل مختلفی مانند اینکه به کدام جاذبه‌ها بروید، چه هتلی را رزرو کنید و آیا اصلا می‌خواهید سفری لوکس داشته باشید یا ارزان، بستگی دارد. این که کدام یکی از جاذبه های گردشگری را ببینید نهایتا در قیمت سفر به بالی تاثیرگذار است. برای اینکه برای سفر به بالی آماده شوید، باید برآوردی از هزینه‌های سفر، اقامت و تفریح در این جزیره داشته باشید. با مجله گردشگری فلای‌تودی همراه شوید تا شما را با راهنمای سفر به بالی اندونزی بیشتر آشنا کنیم.

بالی | یک مقصد رویایی

بالی جزیره کوچکی است، اما دیدنی‌های بسیاری دارد. صدها معبد، جاذبه‌های طبیعی چشم‌نواز و روستاهای متعدد که اقامت و گردش در جزیره بالی را به یک خاطره فراموش‌نشدنی تبدیل می‌کند. به لطف شبکه‌های اجتماعی حتما بارها نام بالی را شنیده‌اید، اما هنوز دقیقا نمی‌دانید بالی کجاست؟

بالی از جزایر اندونزی است و زبان بومی و دین مردم بالی را زبان بالیایی و مذهب هندو تشکیل می‌دهد. سفر به این جزیره زیبا برای کسانی که عاشق طبیعت، فرهنگ و ماجراجویی هستند، پر از جذابیت خواهد بود. از تفریحات و جاهای دیدنی بالی می‌توان به غواصی، موج‌سواری، بازدید از معابد، پیاده‌روی در طبیعت، شرکت در جشنواره‌ها، دوچرخه‌سواری، رفتینگ، استراحت در سواحل و گشت و گذار در جزایر اشاره کرد.

از تراس‌های زیبای برنج گرفته تا معابد اعجاب‌انگیز، از بازار تا حیات وحش و سافاری، بالی را به یک مقصد محبوب بین گردشگران در سرتاسر جهان تبدیل کرده است. اما برای سفر به بالی ابتدا بودجه موردنیاز خود را آماده کنید. در راهنمای سفر به بالی می‌توانید با دانستنی های بیشتری از این مقصد جذاب آشنا شوید و سفری رویایی تجربه کنید.

1 26

هزینه سفر به بالی چقدر است؟

قبل از هر چیز، برای ورود به جزایر بالی، لازم است ویزای اندونزی را تهیه کنید. برای اخذ ویزای اندونزی، باید حدود ۱۰۰ دلار بابت هزینه ویزا به سفارت اندونزی پرداخت کنید. به علاوه، مدارک ویزای توریستی اندونزی شامل پر کردن فرم درخواست، دو قطعه عکس ۳ در ۴، شناسنامه و کارت ملی و کپی همه صفحات، گذرنامه دارای اعتبار و کپی آن، نامه تمکن مالی و پرینت گردش حساب بانکی و در نهایت خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل نیز باید به سفارت ارائه دهید.

واحد پول بالی چیست؟

واحد پول بالی در اندونزی، روپیه است. هر روپیه حدود ۳ ریال پول رایج ایران ارزش دارد. اسکناس‌های رایج شامل ۲۰۰۰، ۵۰۰۰، ۱۰,۰۰۰، ۲۰,۰۰۰، ۵۰,۰۰۰ و ۱۰۰,۰۰۰ روپیه‌ای و سکه‌های آن به صورت ۵۰، ۱۰۰، ۲۰۰، ۵۰۰ و ۱۰۰۰ روپیه‌ای رایج است.

مناطق گردشگری بالی

هزینه پرواز به بالی

برای خرید بلیط هواپیما بالی باید بلیط را به مقصد دنپاسار جستجو کنید. دنپاسار، پایتخت جزایر بالی، پر از موزه‌ها و ساختمان‌هایی از دوره استعمار هلند به جای مانده و معابد بسیاری دارد.

هنگام خرید بلیط دنپاسار باید بدانید بلیط‌ها در کلاس‌های پروازی و قیمت‌های مختلفی ارائه می‌شوند. بلیط‌ها در سه نوع سیستمی، چارتر و لحظه آخری فروخته می‌شوند. بلیط‌های سیستمی قیمت ثابتی دارند، اما بلیط‌های چارتر معمولا با قیمت‌های پایین‌تر عرضه می‌شود.

اما بلیط‌های لحظه آخری، ارزانترین بلیط هستند. البته به شرطی که بتوانید ریسک پرواز و سفر لحظه آخری را متحمل شده و از قبل ویزا بالی گرفته باشید. پروازهای بالی معمولا چند توقفه هستند و توسط ایرلاین‌های امارات، قطر و ایرلاین اندونزی انجام می‌شوند.

تفریحات و اماکن تاریخی بالی

هزینه رزرو هتل در بالی

بدون شک یکی از مهمترین بخش‌های هزینه سفر به بالی رزرو هتل است. هتل های بالی تنوع بسیار زیادی دارند. از ویلاهای لوکس با چشم‌انداز جنگل و استخر گرفته تا اتاق‌های اشتراکی در هاستل‌ها را می‌توانید برای رزرو کردن در جزیره بالی پیدا کنید. بسته به بودجه و انتظاری که از اقامتگاه خود دارید، نوع هتل و قیمت آن تفاوت دارد.

اگر جزیره را به قسمت‌های شمالی، جنوبی، شرقی و غربی تقسیم کنیم، قسمت جنوبی جزیره توریستی‌تر است. بیشتر اقامتگاه‌ها، رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها و مراکز خرید بالی نیز در قسمت جنوبی جزیره متمرکز شده‌اند.

در حال حاضر هاستل‌ های بالی قیمت‌های پایین‌تری نسبت به هتل‌های دو یا سه ستاره دارند و حتی برخی از هاستل‌ها در ازای یک تخت از شما هزینه دریافت می‌کنند. هزینه اقامت در هتل‌های ستاره‌دار نیز با هم متفاوت است. برای مشاهده قیمت‌های دقیق بهترین هتل ‌های بالی به صفحه هتل های بالی در فلای تودی مراجعه کنید و تمامی خدمات و هزینه رزرو هتل در بالی را بررسی کنید.

هزینه وسایل حمل و نقل در بالی

هزینه حمل و نقل را نیز در لیست هزینه سفر به بالی قرار دهید. جاهای دیدنی بالی متعدد هستند و جابجایی بین مناطق مختلف آن کمی گران تمام می‌شود. به‌صرفه‌ترین کار برای تردد در این جزیره، دانلود اپلیکیشن‌های مخصوص و استفاده از تاکسی اینترنتی است. با استفاده از اپلیکیشن‌ها یا استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی، می‌توانید تا حدودی هزینه سفر به جزیره بالی را کاهش دهید. در ادامه به سایر روش‌های گردش در بالی می‌پردازیم.

اجاره موتورسیکلت

ترافیک در جزایر بالی بسیار زیاد است و زمان زیادی از شما هدر می‌دهد. محبوب‌ترین وسیله برای حمل و نقل در بالی، موتور سیکلت است. اجاره این وسیله نقلیه، هم به صرفه است و هم کمک می‌کند راحت‌تر از شلوغی‌های خیابان‌ها خلاص شوید.

هزینه اجاره موتورسیکلت در بالی برای یک ماه حدود ۶۰ دلار آمریکا و برای یک هفته ۲۰ تا ۳۰ دلار است. یادتان باشد برای استفاده از موتور سیکلت، باید گواهینامه رانندگی بین‌المللی داشته باشید.

هزینه حمل و نقل در بالی

تاکسی اینترنتی

استفاده از نرم‌افزار اوبر در بالی رایج است، اما مشکلاتی بین رانندگان اوبر و رانندگان تاکسی‌های محلی وجود دارد، به همین دلیل استفاده از اوبر در همه مناطق بالی امکان‌پذیر نیست. از طرفی، تاکسی‌های محلی هم معمولا قیمت‌های بالایی از گردشگران می‌گیرند. بنابراین، اگر از تاکسی‌های آبی رنگ استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که تاکسی متر روشن است.

اجاره ماشین

برای مسافت‌های طولانی می‌توانید ماشین و راننده خصوصی کرایه کنید. هزینه آن برای هر سفر، حدودا ۵۰ دلار می‌شود. البته همیشه برای هزینه‌ها باید چانه بزنید، اما این نوع سفر معمولا گران است.

ارزان‌ترین و به‌صرفه‌ترین نوع حمل و نقل در بالی، پیاده‌روی است، البته اگر با تور و گروه‌ها همراه شوید. می‌توانید فواصل کوتاه بین جاذبه‌های گردشگری را با پای پیاده طی کنید، باور کنید پرسه زدن در خیابان‌ها لذت سفر را برای شما چندبرابر می‌کند.

هزینه غذا و خوراکی در بالی

غذا را نیز باید در فهرست هزینه سفر به بالی قرار دهید. هزینه غذا و نوشیدنی در بالی بستگی به منطقه‌، سبک غذا و نوع رستوران در بالی بستگی دارد. مناطق سمینیاک (Seminyak) و اولواتو (Uluwatu) رستوران‌های گرانی دارند، پس اگر می‌خواهید غذاهای لوکس اندونزیایی را تجربه کنید، به این مناطق بروید.

اما رستوران های ارزان بالی را می‌توانید در شمال این جزیره و در مناطق اوبود (Ubud) و کانگو (Canggu) پیدا کنید. این رستوران‌ها هم غذاهای محلی بالی و هم انواع غذاهای لوکس و دسر را سرو می‌کنند.

به طور متوسط، در رستوران‌های کوچک محلی می‌توانید حداقل یک تا ۳ دلار بابت هر وعده غذایی هزینه کنید. هزینه صرف غذا در رستوران‌های میان رده‌ای، حدود ۵ تا ۱۰ دلار برای هر نفر است و رستوران‌های لوکس و سطح بالا یا کلوب‌های ساحلی، هزینه‌ای بین ۱۴ تا ۵۰ دلار به ازای هر نفر دارد. البته این هزینه‌ها دقیق نیست و می‌تواند بسته به تعداد نفرات، زمان سفر، محل رستوران، کیفیت خدمات و… متفاوت باشد.

یادتان باشد که هوای بالی بسیار گرم است، بنابراین نوشیدن آب را فراموش نکنید. برای صرفه‌جویی در هزینه‌های سفرتان پیشنهاد می‌کنیم همیشه یک بطری آب معدنی همراه داشته باشید؛ چراکه برای خرید آب معدنی باید مالیات توریستی پرداخت کنید.

هزینه غذا و رستوران در بالی

هزینه گردش در جزیره بالی

بالی پر از جاذبه‌های طبیعی خیره‌کننده است. از آبشار گرفته تا سواحل و تراس‌های برنج؛ بازدید از این جاذبه‌ها اغلب رایگان است یا هزینه بسیار کمی دارد. برای مثال، هزینه ورودی مزرعه برنج معروف Tegalalang که نزدیک منطقه Ubud است، حدود ۱۵ هزار روپیه دارد که با توجه به ارزش روپیه و ریال، هزینه بسیار کمی است. بازدید از سایر جاذبه‌ های بالی شامل معابد هم هزینه بسیار اندکی دارد.

تفریحات بالی متنوع و هیجان‌انگیز هستند، اما غواصی در بالی بسیار جذاب و محبوب است. اگر قصد دارید تجربه غواصی در مجمع‌الجزایر اندونزی را داشته باشید، باید بدانید متوسط هزینه غواصی در بالی بین ۵۰ تا ۱۰۰ دلار است.

هزینه تفریحات بالی

سایر هزینه‌ های سفر به بالی

بالی جای مناسبی برای خرید و پاساژگردی نیست. اما اگر می‌خواهید سوغاتی بخرید، معروف‌ ترین سوغاتی‌ های بالی لباس محلی یا ساری مخصوص، قهوه و چای است. البته این موارد بر اساس کیفیت، قیمت‌های مختلفی دارند، اما هیچکدام چندان گران نیستند.

ماساژ در بالی بسیار محبوب و رایج است. اگر بخواهید از خدمات ماساژ استفاده کنید، برای یک ساعت حدودا باید ۱۰ دلار هزینه کنید و البته انعام کوچکی هم پرداخت کنید.

در کل برای یک ماساژ و در کنار آن خرید در بالی و هزینه‌های اضافی، حداقل ۱۰۰ دلار باید در نظر بگیرید. توجه داشته باشید که این قیمت‌ها که در این مطلب به آن‌ها اشاره می‌شود، هزینه‌های حدودی هستند و ممکن است در زمان سفر شما، هزینه‌ها بیشتر باشد.

آیا سفر به بالی گران است؟

به طور کلی، هزینه سفر به بالی بسته به اینکه می‌خواهید سفری لوکس یا ارزان داشته باشید، متغیر است. بالی از مقاصدی است که روزبه‌روز بر محبوبیت آن افزوده می‌شود و توجه مسافران زیادی را به خود جلب می‌کند. با این حال هزینه سفر به این جزیره محبوب اندونزی در مقایسه با کشورهای اروپایی ارزان‌تر است. با اقامت در هتل‌ های ارزان بالی و حتی هاستل‌ها، هزینه‌ها به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

اگر اهل سفرهای تجربه‌گرا باشید، می‌توانید هزینه‌های سفر خود را به میزان محسوسی کاهش دهید، برای مثال به‌جای هتل پنج ستاره، هتل دو یا سه ستاره یا حتی هاستل انتخاب کنید. به جای رستوران‌های شیک و گران، غذاخوری‌های بومی سطح شهر را انتخاب کنید. با این نکات ساده می‌توانید هزینه‌های سفرتان را کاهش دهید.

نکات و توصیه‌های سفر به بالی که باید بدانید

در سفر به بالی باید حواستان به کلاهبرداران و دزدها باشد. در استفاده از تاکسی برای اینکه مبلغ بیشتری پرداخت نکنید، همان اول درباره میزان کرایه با راننده توافق یا تاکسی متر را حتما بررسی کنید.

برخی افراد به شما تور رایگان پیشنهاد می‌دهند، اما در پایان هزینه آن را از شما دریافت می‌کنند.

شاید فکر کنید خرید از سوپرمارکت و درست کردن غذا ارزان‌تر درمی‌آید، اما در بالی هزینه غذایی که خودتان درست می‌کنید با غذایی که از بیرون می‌گیرید، برابری می‌کند، حتی ممکن است گران‌تر هم باشد. درنتیجه بهتر است از بیرون غذا تهیه کنید.

از چانه‌زدن نترسید. با چانه‌زنی و تخفیف‌گرفتن، می‌توانید هزینه‌ها را کاهش دهید.

هزینه سوغاتی در بالی

بهترین زمان سفر به بالی چه فصلی است؟

بالی در نزدیکی خط استوا قرار دارد، از این رو دما در طول سال نسبتا ثابت است. بالی دو فصل متفاوت بارانی و خشک دارد. با این حال ثبات آب و هوا، امکان پیش‌بینی هوا را ساده‌تر می‌کند.

بهترین زمان سفر به بالی ، در فصل خشک آن یعنی بین آوریل تا اکتبر (فروردین تا مهر) خواهد بود. آب و هوای این ماه‌ها، آفتابی و خشک است و جزایر بالی پر از گردشگر می‌شوند. گرم‌ترین زمان در بالی، ماه می (اردیبهشت) است که دما به ۲۸ درجه سانتیگراد می‌رسد و سردترین زمان، ماه ژانویه (دی) محسوب می‌شود. بارندگی‌های زیادی در این ماه صورت می‌گیرد و دما حدودا به ۲۶ درجه سانتیگراد می‌رسد.

اگر مشکلی با باران ندارید، برای سفر ارزان به بالی فصل بارندگی را انتخاب کنید. البته بارندگی‌های شدید بالی بیشتر از چند ساعت طول نمی‌کشد.

بالی؛ سفر به جزیره خدایان

جزایر بالی پر از شگفتی و زیبایی و از زیباترین جزایر دنیا هستند. برای سفر به بالی و گشت و گذار در این جزیره زیبا، باید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید. اما سفر به این جزایر اندونزیایی هزینه‌هایی در بردارد که در این مطلب تلاش کردیم به مهمترین آنها بپردازیم.

اگر تجربه سفر به بالی را داشته‌اید، نظرات و تجربیات خود را درباره هزینه سفر به بالی با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول درباره هزینه سفر به بالی

برای سفر به بالی باید چند روز زودتر اقدام کنیم؟

با توجه به این که دریافت ویزای اندونزی در حدود ۷ روز کاری زمان نیاز دارد، بهتر است برای سفر به بالی، حداقل ۱۵ روز زودتر اقدام کنید.

در سفر به بالی چه ارزی همراه داشته باشیم؟

ارز رایج در بالی، روپیه است. در سفر به این مقصد می توانید روپیه، دلار و یورو به همراه داشته باشید.

هزینه بلیط هواپیما به بالی چقدر است؟

قیمت بلیط هواپیما به زمان حرکت شما بستگی دارد، ارزانترین بلیط هواپیما به مقصد بالی را در فلای تودی ببینید.

چگونه ویزای بالی بگیریم؟

برای سفر به بالی باید ویزای اندونزی اخذ کنید. برای دریافت خدمات ویزای اندونزی کافی با کارشناسان ویزا در فلای تودی به شماره ۴۲۴۰۵۰۰۰ داخلی ۳ تماس بگیرید.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید