جزیره بالی از جاهایی است که در سال های اخیر محبوبیت زیادی میان مسافران پیدا کرده است. این جزیره یکی از ۱۰ مقصد برتر استوایی در جهان محسوب می‌شود که هم طبیعت ساحلی و بسیار زیبایی دارد و هم معابد بی شمار آن با مجسمه‌های بودا، گردشگران را به وجد می‌آورد. اگر دوست دارید بدانید بهترین زمان سفر به بالی زیباترین جزیره اندونزی چه زمانی است، با مجله گردشگری فلای تودی همراه شوید.

آب و هوای بالی

بالی در فاصله ۸ درجه ای جنوب خط استوا قرار گرفته و همین نزدیکی به استوا باعث شده تا دمای هوا در طول سال در این جزیره تغییر زیادی نداشته باشد. با این حال در این جزیره شاهد دو فصل مرطوب و خشک خواهید بود. بیشتر روزهای سال متوسط دما در بالی ۲۸ درجه است؛ دمایی که برای گشت و گذار مناسب است و اصلا آزاردهنده نیست.

اگر برنامه سفر به بالی را دارید، باید بدانید که آب و هوای این جزیره در سال خیلی گرم یا خیلی سرد نمی‌شود. فقط به یاد یادشته باشید که در تابستان اگرچه دمای هوا بالا نیست، اما رطوبت زیاد است و ممکن است آزاردهنده باشد.

محبوبیت این جزیره باعث شده تا در روزهای شروع سال نو میلادی و عید پاک بسیار شلوغ باشد. بهتر است در این تعطیلات به بالی سفر نکنید و زمان خلوت تری برای سفر خود انتخاب کنید؛ چرا که قیمت رزرو هتل های بالی و پروازها در این زمان گرانتر هستند و اگر در جست و جوی قیمت های پایین تر برای این سفر هستید، باید خلوت ترین زمان سفر به بالی را بیابید.

بهترین زمان سفر به بالی | زیباترین جزیره اندونزی

بهترین زمان سفر به بالی

فصل خشک بالی، بین ماه‌های آوریل تا اکتبر است. این بهترین زمان مسافرت به بالی برای لذت بردن از سواحل و آفتاب گرفتن محسوب می‌شود. بارندگی‌ها بین نوامبر و مارس به بیشترین حد خود می‌رسد و بیشتر به صورت رگبارهای کوتاه است که زود بند می‌آید. ممکن است چندین روز بارندگی در این ایام رخ دهد، اما باز آنقدرها هم که از نام «فصل مرطوب» برداشت می‌شود، پربارش نیست.

بهترین زمان سفر به این جزیره بستگی به هدف شما دارد. بهترین زمان سفر به بالی برای غواصی و شنا بین آوریل (۱۲ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت) و اکتبر (۹ مهر تا ۹ آبان) است. بهترین زمان سفر به بالی برای موج‌سواری، بین آوریل و سپتامبر (۱۰ شهریور تا ۸ مهر) زمان بهتری به شمار می‌رود. آوریل زمان مناسبی برای سفر به بالی است، زیرا می‌توانید از شرکت در جشنواره روح که در اوبود (Ubud) برگزار می‌شود، لذت ببرید. این بزرگترین جشنواره یوگا، موسیقی و هنر در آسیا است.

های سیزن یا اوج سفر در بالی، شلوغ‌ ترین و گران‌ ترین زمان سفر به بالی است، طوری که قیمت هتل‌ها تا ۵۰ درصد افزایش پیدا می‌کند. اگر از شلوغی فراری و به دنبال ارزانترین فصل سفر به بالی هستید، ماه‌هایی غیر از جولای (۱۰ تیر تا ۹ مرداد)، آگوست (۱۰ مرداد تا ۹ شهریور)، دسامبر (۱۰ آذر تا ۱۰ دی) و ژانویه (۱۱ دی تا ۱۱ بهمن) را برای سفر به بالی انتخاب کنید. اگر های سیزن را ترجیح می‌دهید، باید از مدتها قبل بلیط هواپیما بالی و هتل خود را رزرو کنید.

فوریه تا آوریل (از بهمن تا اوایل اردیبهشت)، لو سیزن یا فصل کم گردشگر بالی است. در این زمان بالی بسیار خلوت و آرام می‌شود و قیمت هتل، هاستل و ویلا نیز ارزانتر از هر زمان دیگری است. این بازه، برای کسانی که در جست و جوی کمترین قیمت‌ها بوده و به دنبال مناسب ترین زمان برای سفر به بالی در این زمینه هستند، بسیار جذاب خواهد بود.

شولدر سیزن بالی یا زمانی که آب و هوا خوب است و در عین حال گردشگران هم کمتر هستند، ماه‌های فوریه تا ژوئن (از اوایل بهمن تا اوایل تیر) و سپتامبر تا نوامبر (از اوایل شهریور تا اوایل آذر) است که قیمت‌ها متعادل می‌شوند. اما با این وجود باز هم بهتر است زودتر برای رزرو هتل و پرواز اقدام کنید.

بهترین زمان سفر به کانگو | Canggu

بهترین زمان سفر به بالی | زیباترین جزیره اندونزی

شهر کانگو یک شهر ساحلی کوچک در بالی است که سبک زندگی سنتی در آن جریان دارد. از ماهیگیرانی که صید خود را در ساحل می‌فروشند تا شالیزارهای برنج، این شهر را به مقصدی محبوب تبدیل می‌کند. سواحل کانگو دارای شن آتشفشانی به رنگ خاکستری یا سیاه است. گرچه قدم زدن روی این شن‌ها شاید خیلی جالب نباشد، اما گردشگران از موج‌سواری در آبها بسیار لذت می‌برند.

برای تجربه آب و هوای خوب در شهر کانگو، بین ژوئن (۱۱ خرداد تا ۹ تیر) و آگوست (۱۰ مرداد تا ۹ شهریور) به این شهر سفر کنید. در این ماه‌ها رطوبت و بارندگی بسیار کم است. البته از آنجایی که این ماه‌ها های سیزن کانگو محسوب می‌شوند، پس انتظار قیمت‌های بالا را داشته باشید.

لو سیزن در کانگو بین ژانویه (۱۱ دی تا ۱۱ بهمن) و آوریل (۱۲ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت)، اکتبر (۹ مهر تا ۹ آبان) و نوامبر (از اوایل شهریور تا اوایل آذر) است که هزینه سفر به بالی هم کمتر است. هم آب و هوا برای انجام همه تفریحات مناسب است، و هم می‌توانید از تخفیف‌ها استفاده کنید. شولدر سیزن در کانگو بین ماه‌های می تا ژوئن، سپتامبر تا اکتبر است که بارندگی و رطوبت کم می‌شود، همچنین مسافر زیادی هم به این شهر سفر نمی‌کند.

بهترین زمان سفر به اوبود | Ubud

اوبود بالی

اوبود یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی بالی است که در میان شالیزارهای پلکانی برنج و جنگل‌های بارانی سرسبز قرار دارد. اوبود، مکان ایده‌آلی برای بازدید از معابد باستانی، موزه‌ها، گالری‌ها و مکان‌های فرهنگی بالی است.

بهترین زمان بازدید از اوبود، بین ژوئن و اکتبر است که دمای هوا متعادل می‌شود و رطوبت در کمترین میزان خود قرار دارد. از آنجا که این شهر در ارتفاع قرار گرفته، صبح‌ها و عصرها هوا سرد می‌شود، بنابراین بهتر است لباس گرم همراه داشته باشید.

از ماه نوامبر دمای هوا، رطوبت و بارندگی افزایش پیدا می‌کند. مارچ، گرمترین ماه سال در اوبود است که رطوبت هوا هم زیاد می‌شود. ژانویه زمانی است که بارندگی‌های زیاد همراه با رگبار و رعد و برق در این شهر تجربه می‌کنید.

بهترین زمان سفر به اولواتو | Uluwatu

بهترین زمان سفر به بالی | زیباترین جزیره اندونزی

اولواتو در بالی برای موج‌ سواری بسیار محبوب و مشهور است. این شهر روی صخره‌ای در جنوب غربی بالی قرار دارد. مناظر استثنایی، سواحل زیبا و طبیعت بکر، این شهر را به مکانی مطلوب برای گردش تبدیل می‌کند.

بین ماه‌های مارچ و می، این شهر بهترین آب و هوا را دارد. آسمان آفتابی و بارش‌های کم که شرایط را برای انواع فعالیت‌ها فراهم می‌کند. بنابراین، این زمان‌ها اولواتو بسیار شلوغ است و قیمت‌ها بالاست. باد و بارندگی در سپتامبر و فوریه افزایش می‌یابد، به همین خاطر گردشگران کمتری در این فصل به این منطقه می‌روند.

بهترین زمان سفر برای تماشای زیباترین طبیعت بالی

هر زمان از سال به بالی سفر کنید، برای لذت بردن از طبیعت بی‌نظیر آن، مناسب است، اما در فصل خشک راحت‌تر می‌توانید از مناظر لذت ببرید. بین آوریل و اکتبر، بارندگی و رطوبت کمتر است و بهترین زمان برای گشت و گذار در جزیره به شمار می‌رود.

در این زمان گردشگران زیادی به بالی سفر می‌کنند، پس انتظار جمعیت زیاد و قیمت‌های بالا را داشته باشید. اما اگر دنبال زمان خلوتی بالی هستید، بین مارس و می را برای سفر انتخاب کنید که هم جزیره آرامتر است و هم قیمت‌ها پایین می‌آید. به طور کلی وضعیت آب و هوای بالی در ماه‌های مختلف سال به شرح زیر است:

ژانویه در بالی

در ژانویه (۱۱ دی تا ۱۱ بهمن) گردشگرانی که برای کریسمس سفر کرده بودند، از جزیره خارج می‌شوند و تقریبا جزیره خلوت می‌شود. در این ماه، بارندگی‌ها بسیار شدید است و اگر در ارتفاعات قرار بگیرید، سیل‌آسا خواهد بود. میانگین دما در این ماه، ۳۰ درجه سانتیگراد است، اما رطوبت بسیار زیاد می‌شود. پس از هفته اول ژانویه، شولدر سیزن یعنی آب و هوای خوب و حضور کمتر گردشگران آغاز می‌شود.

دروازه بهشت بالی

فوریه در بالی

در این ماه هم هنوز دما و رطوبت بالاست و هم رگبار و بارندگی زیاد است. در عین حال گرمای آفتاب را حس می‌کنید، بسیار شبیه آب و هوا در ماه ژانویه خواهد بود. کم کم تعداد گردشگران که کم می‌شود، می‌توانید اقامتگاه‌هایی با قیمت ارزانتر پیدا کنید.

مارچ در بالی

ماه مارچ (۱۰ اسفند تا ۱۱ فروردین) از نظر قیمتی بهترین زمان سفر به بالی در بهار است. در این ماه بارندگی‌ها کم و رطوبت کاهش پیدا می‌کند و کم کم هوا گرم و آفتابی می‌شود. با شروع ماه مارچ، کم‌کم لو سیزن یا فصل کم گردشگر آغاز می‌شود، بنابراین می‌توانید هتل های بالی را ارزانتر رزرو کرده و از خلوتی جزیره استفاده کنید. این ماه گزینه خوبی برای تجربه سفر ارزان به بالی به شمار می‌رود.

آوریل در بالی

هوا در آوریل (۱۲ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت) بسیار مطبوع است و رطوبت در کمترین حد خود قرار دارد. دما کمی بالاست، اما چون رطوبت کم می‌شود، گرما قابل تحمل‌تر خواهد بود. احتمال بارندگی نیز در این ماه بسیار کمتر شده و نگرانی بابت کنسلی تفریحات نخواهید داشت. برخی گردشگران در این ماه به بالی سفر می‌کنند تا در جشنواره روح شرکت کنند. البته این فصل در بالی نیز خیلی ارزان به حساب نمی‌آید.

می در بالی

آب و هوای بالی در ماه می (۱۱ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد) بسیار خوب است. این فصل در بالی، خشک و زمان مناسبی برای کوهنوردی و پیاده‌روی به شمار می‌رود. تعداد گردشگران در این ماه زیاد نیست، اما تا پایان ماه افزایش می‌یابد. قیمت‌ها در این ماه معقول هستند. بنابراین در کنار آب و هوای خوب می‌توانید سفر به بالی را مقرون به صرفه تجربه کنید.

هتل های بالی

ژوئن در بالی

ژوئن (۱۱ خرداد تا ۹ تیر) بهترین زمان سفر به بالی در تابستان است؛ این ماه آب و هوای بسیار خوبی دارد. هم آفتاب، هم بارش حداقلی و هم رطوبت کم را در ماه ژوئن شاهد خواهید بود. موج سواری در بالی و آفتاب گرفتن باعث شلوغی جزیره در این ماه می‌شود. با پایان یافتن ماه ژوئن، های سیزن آغاز شده و قیمت‌ها رو به افزایش می‌روند.

جولای در بالی

بهترین زمان برای سفر به بالی از نظر گردشگری ماه جولای (۱۰ تیر تا ۹ مرداد) است. این ماه آب و هوای ساحلی بسیار عالی است و با آسمان آفتابی و بارندگی کم مواجه خواهید شد. سواحل بالی، رستوران‌ ها و هتل‌ها شلوغ می‌شوند و جزیره پر از گردشگر می‌شود. هزینه سفر به بالی در این ماه با توجه به آب و هوا گرانتر از ماه های دیگر خواهد بود.

آگوست در بالی

آگوست (۱۰ مرداد تا ۹ شهریور) از نظر گردشگری، دومین ماه مناسب برای سفر به بالی در پاییز است. در این ماه رطوبت و باران در کمترین حد خود است و نسیم ملایمی می‌وزد. با توجه به شرایط آب و هوایی این ماه نیز فصل اوج سفر در بالی محسوب می‌شود. از این رو گزینه مناسبی برای سفر ارزان به بالی نخواهد بود.

سپتامبر در بالی

ماه سپتامبر (۱۰ شهریور تا ۸ مهر) زمان ایده‌آلی برای سفر به بالی محسوب می‌شود. گردشگران جزیره را ترک کرده‌اند و فصل اوج سفر تمام شده و آب و هوا نیز هنوز خوب است. بارندگی‌ها احتمالا بیشتر خواهد بود، اما مزاحمتی برای اقامت شما ایجاد نمی‌کند.

دیدنی های بالی

اکتبر در بالی

در ماه اکتبر (۹ مهر تا ۹ آبان) بارندگی‌ها و رطوبت بیشتر می‌شود و در کنار گرما، شاید کمی تحمل هوا را سخت کند. ازدحام جمعیت بسیار کم می‌شود و می‌توانید تخفیف‌های ویژه‌ای برای اقامت در بالی در این ماه به دست آورید.

نوامبر در بالی

نوامبر (۱۰ آبان تا ۹ آذر) از نظر قیمتی بهترین زمان سفر به بالی در زمستان است. بارندگی‌ها همچنان زیاد و رطوبت بالاست، اما بارش‌ها کوتاه مدت هستند و اختلالی در برنامه‌های سفر و بازدید از جاذبه های بالی ایجاد نمی‌کند. در این ماه هنوز می‌توانید از ساحل آفتابی استفاده کنید، گردشگران کمتری در جزیره هستند و قیمت‌ها به نسبت کمتر است.

دسامبر در بالی

نیمه اول ماه دسامبر (۱۰ آذر تا ۱۰ دی) خلوت و آرام است، اما با نزدیک شدن به کریسمس، کم کم گردشگران به این جزیره روانه می‌شوند. بنابراین هزینه خرید بلیط بالی و رزرو هتل و … در این ماه بالاتر می‌رود. در این ماه همچنان شاهد بارندگی خواهید بود، اما با رگبارهای کوتاه همراه است و هوا به سرعت بهتر می‌شود.

بالی، مقصد محبوب گردشگران

همانطور که گفتیم، هر زمان از سال که به بالی سفر کنید، می‌توانید تجربه‌ای ایده‌آل داشته باشید. با توجه به مطالبی که گفته شد، می‌توانید بهترین زمان سفر به بالی را با دیدی بهتر انتخاب کنید. سفر به بالی از سفرهای به یادماندنی خواهد بود. اگر در فصل اوج سفر یا پیک سیزن به بالی سفر می‌کنید، حتما حواستان باشد که خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل خود را زودتر انجام دهید.

اگر تجربه سفر به بالی را داشته‌اید، با ما به اشتراک بگذارید.

آب و هوای بالی در طول سال چگونه است؟

دمای هوا در بیشتر روزهای سال ۲۸ درجه سانتی گراد بوده و دارای دو فصل خشک و مرطوب است.

ارزان ترین زمان سفر به بالی چه هنگامی است؟

فوریه تا آوریل لو سیزن بالی به حساب می‌آید و قیمت‌ها در پایین‌ترین سطح هستند.

بهترین زمان سفر به بالی چه هنگامی است؟

فصل خشک بالی، بین ماه‌های آوریل تا اکتبر از نظر گردشگری بهترین زمان سفر به بالی است.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید