جاذبه های گردشگری جزیره بالی تنها محدود به سواحل زیبا و تفریحات آبی آن نیستند. با سفر به جزیره گردشگری بالی شگفت زده خواهید شد. طبیعت زیبا و بکر، معابد باستانی، مکان های تاریخی و گنجینه‌های فرهنگی زیاد تنها گوشه‌ای از دیدنی های بالی به حساب می‌آیند. با مجله گردشگری فلای تودی همراه باشید تا با هم به این جزیره زیبا سفر کنیم.

بهترین جاذبه های گردشگری بالی

سفر به جزیره بالی در اندونزی مسافران زیادی را شگفت زده خواهد کرد. با سفر به این جزیره می‌توانید به شرق بالی بروید و نظاره‌گر شکوه “معبد مادر” باشید. یا از تماشای شالیزارهای برنج لذت ببرید. به هر گوشه از این جزیره که سر بزنید، مناظر زیبای عکاسی خواهید یافت. مناظری که شبیه آن‌ را در هیچ کجا ندیده‌اید. با رزرو هتل های لوکس بالی اقامتی فراموش نشدنی در یکی از زیباترین جزایر جهان خواهید داشت.

بسته به بودجه‌ای که دارید بهترین زمان سفر به بالی را از نظر آب و هوا یا هزینه‌ها انتخاب کنید و راهی این جزیره رویایی شوید.

۱- معبد تناه لات | Tanah Lot Temple

معبد تناه لات (Tanah Lot Temple)

تماشای معبدهای هندویی که با موج‌های خروشان دریا احاطه شده‌اند؛ یکی از جاهای دیدنی جزیره بالی محسوب می‌شوند. این معبد برای پرستش خدای دریا در قرن ۱۵ توسط یک کاهن اعظم انگلیسی ساخته شد. معبد تناه لات نمادی‌ ترین معبد جزیره بالی به حساب می‌آید. در ساحل این معبد، رستوران‌ها، مغازه‌ها و یک پارک فرهنگی وجود دارد که در آن انواع رقص‌های محلی را اجرا می کنند. این معبد در دهکده برابان و در ۲۰ کیلومتری شمال غربی کوتا واقع شده است.

map 1

۲- معبد اولوواتو | Uluwatu Temple

اگرچه اندونزی یکی از کشورهای مسلمان است، اما بیشتر ساکنین جزیره بالی را هندوها تشکیل می دهند و ۷ معبد مهم در این جزیره دارند که به معابد هفتگانه شهرت دارد. معبد اولوواتو یکی از این ۷ معبد به شمار می‌رود که به دلیل منظره منحصر به فرد خود توجه گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند.

معبد اولوواتو (Uluwatu Temple)
معبد اولوواتو یکی از جاذبه های گردشگری بالی

این معبد در بالای یک صخره شیب دار و تقریبا ۷۰ متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است. تماشای غروب خورشید از این معبد، منظره‌ای باشکوه و دیدنی را به نمایش می‌گذارد که آن را تبدیل به یکی از مکان های دیدنی بالی کرده است. طراحی این معبد به سبک سنتی و سردر آن مجسمه‌های قدیمی قرار گرفته‌اند. محلی‌ها اعتقاد دارند که معبد اولوواتو از جزیره سبز بالی در مقابل شیاطین محافظت می‌کند. اگر قصد سفر به بالی دارید با رزرو هتل ارزان در بالی سفری متفاوت را تجربه خواهید کرد.

map 1

۳- معبد بساکیه | Besakih Temple

معبد بساکیه به عنوان معبد مادر در جزیره بالی شناخته می شود. این معبد ۱۰۰۰ متر بالاتر از سطح زمین و در دامنه جنوب غربی کوه های آگونگ قرار دارد. بساکیه مجموعه هنری و منحصر به فرد محسوب می‌شود که حدود ۲۳ معبد را در خود جای داده است.

معبد بساکیه (Besakih Temple) از برترین جاذبه های گردشگری بالی

این معبد بزرگترین و مقدس‌ترین معبد از معابد هفتگانه جزیره بالی محسوب می شود و با شالیزارها، تپه‌ها و کوه‌های فوق‌العاده زیبایی احاطه شده است. این معبد بیش از هزار سال قدمت داشته و سالانه جمعیت زیادی از مردم محلی و گردشگران برای شرکت در جشن‌ها و مراسم‌های مختلف به این معبد می‌آیند.

شرکت در این مراسم‌ها و جشن‌ها، از جاذبه های گردشگری بالی اندونزی به شمار می‌روند؛ به همین دلیل در این مناسبت‌ها قیمت رزرو بلیط هواپیما بالی نسبت به دیگر ایام سال کمی بالاتر باشد. اما همیشه راه برای خرید بلیط ارزان هواپیما وجود دارد.

map 1

۴- تراس های برنج تگالالانگ | Tegallalang Rice Terraces

بالی علاوه بر معابد هندو، به شالیزارهای طبقاتی برنج نیز معروف است. این شالیزارها که تراس های برنج تگالالانگ نام دارند، در یوبود و در مرکز بالی واقع شده‌اند. شالیزارهای طبقاتی به دلیل روش آبیاری سنتی به نام سوباک، به این شکل درآمده‌اند.

تراس های برنج تگالالانگ (Tegallalang Rice Terraces)

شالیزار های برنج بالی منظره طبیعی بی نظیری برای عکاسی و ثبت خاطره هستند. وجود گالری‌های هنری و کافه در اطراف این شالیزارها، فرصت مناسبی را برای تماشای آن به همراه یک نوشیدنی فراهم می‌کند.

map 1

۵- جنگل میمون های یوبود | Ubud Monkey Forest

بالی جزیره سبز اندونزی، از محبوبیت بالایی در میان گردشگران برخوردار است. یکی از جنگل های جزیره بالی، به نام جزیره میمون‌ ها در حاشیه شهر یوبود قرار گرفته است. این جنگل زیستگاه اصلی میمون های ماکاک خاکستری دم دراز محسوب می‌شود.

جنگل میمون های یوبود (Ubud Monkey Forest)

جنگل میمون‌ها از جاذبه های توریستی بالی به حساب می‌آید. پیاده روی در این جنگل منحصر به فرد، به همراه میمون‌ها، تجربه جذابی را برای گردشگران بوجود می‌آورد . به دلیل مطالعات منظمی که برای رعایت بهداشت، رژیم غذایی و عادت های میمون‌ها انجام می‌شود، این جنگل به عنوان یکی از مراکز مهم تحقیقاتی در زمینه حفاظت از آب و محیط زیست به حساب می‌آید.

map 1

۶- بازار هنری یوبود | Ubud Art Market

سفر به بالی، بدون خرید و بازدید از بازارهای سنتی معنی ندارد. بازار صنایع دستی یوبود، یکی دیگر از جاهای دیدنی بالی محسوب می‌شود که مقابل کاخ یوبود قرار گرفته است. در این بازار می‌توانید انواع روسری‌های ابریشمی زیبا، لباس‌های سبک، کیف‌های دستباف، سبد، کلاه، مجسمه، بادبادک و اقلام دست سازمحلی را خریداری کنید. صنایع دستی بالی از مواد طبیعی و توسط مرمان محلی آن ساخته می‌شوند.

بازار هنری یوبود (Ubud Art Market) از برترین جاذبه های گردشگری جزیره بالی

بازار یوبود مرکز گردهمایی مردمان محلی بالی به شمار می‌رود. با بازدید از بازار یوبود فرصت خوبی را برای آشنایی با آداب و رسوم مردم بومی بالی را فراهم می‌کند.

map 1

۷- کوه آتشفشان باتور و کینتامانی | Kintamani and Mount Batur

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی بالی منظره بینظیر کوه آتش فشانی باتور کینتامانی است. این آتش فشان از دو کاسه آتشفشانی متحد المرکز و یک دریاچه دهانه آتشفشانی تشکیل می‌شود. این منطقه با طبیعت فریبنده و شش دهکده باستانی، در میان نخستین مناطق گردشگری این منطقه جای دارد که طبیعت‌گردان زیادی را به خود جذب می‌کند.

کوه آتشفشان باتور و کینتامانی (Kintamani and Mount Batur)

با پیادهروی سه ساعته در این مسیر زیبا می‌توانید از طبیعت اطراف کوه آتش فشان لذت ببرید. همچنین رستوران‌های مشرف به این کوه‌ها منظره فوق العاده‌ای را به هنگام سرو غذا به وجود می‌آورند.

map 1

۸- سافاری بالی و پارک مارین | Bali Safari and Marine Park)

سافاری بالی و پارک حفاظت شده مارین، یکی از بهترین تفریحات بالی محسوب می‌شود. این پارک به عنوان یکی از بزرگترین و پربازدیدترین پارک‌ های موضوعی حیوانات در سال ۲۰۰۷ افتتاح شد. سافاری بالی و پارک مارین توسط Taman Safari اندونزی تاسیس شده و مساحتی در حدود ۴۰ هکتار دارد.

 سافاری بالی و پارک مارین (Bali Safari and Marine Park)

در این پارک بیش از ۶۰ گونه حیوان آزادانه زندگی می‌کنند، در نتیجه دیدن آنها در زیستگاه طبیعی خود، تجربه‌ای بی‌نظیری برای گردشگران به وجود می‌آورد. برای تماشای حیوانات در این سافاری پارک، می‌توانید سوار اتوبوس سافاری شده و از دیدن حیوانات، تماشای نمایش فیل‌ها، بغل کردن بچه‌های اورانگوتان‌ها و بچه کوسه‌ها در آکواریم لذت ببرید.

map 1

۹- تراس های برنج جاتیلوویه | Jatiluwih Rice Terraces

تراس های برنج جاتیلوویه (Jatiluwih Rice Terraces)

یکی دیگر از برترین جاذبه های دیدنی بالی، تراس های برنج جاتیلوویه نام دارد که تقریبا تمام مناطق دهکده‌ای واقع در غرب بالی را پوشانده‌‌اند. شکل این تراس های برنج مرهون زحمات کشاورزان و مردمان محلی بالی است.

map 1

۱۰- گوآ گاجا | Goa Gajah

9 copy
گوآ گاجا یکی از جاذبه های گردشگری بالی

گوآگاجا یا غار فیل یکی از تاریخی ترین جاذبه های گردشگری جزیره بالی محسوب می‌شود؛ که توجه گردشگران زیادی به خود جلب می‌کند. این غار در ضلع غربی دهکده بدولو و در ۶ کیلومتری مرکز یوبود واقع شده و برای پایین رفتن از حیاط آن به کمتر از یک ساعت زمان احتیاج دارید.

جاذبه های غار گوآگاجا شامل حکاکی روی دیوارهای سنگی، غار مرکزی مخصوص تمدد اعصاب، استخرهای شنا و چشمه‌های آن می‌شود.

map 1

معرفی مناطق بالی

جزیره بالی مناطق مختلفی دارد که هر منطقه با توجه با جاذبه‌های منحصر به فرد خود، مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد. در هر یک از این مناطق امکان رزرو هتل خود را خواهید داشت. کافی است با توجه به اولویت‌ها و همچنین بودجه‌ای که دارید، به جست و جوی هتل های بالی در مناطق مختلف آن بپردازید. هزینه سفر به بالی بسته به اینکه در کدام هتل های جزیره اقامت کنید، می‌تواند متفاوت باشد.

منطقه اُبود بالی | UBUD Bali

منطقه اُبود بالی ( UBUD Bali)

منطقه ابود که در کنار کوه‌های بالی به وجود آمده است به عنوان مهد تاریخ بالی شناخته می‌شود. ترکیب زندگی سنتی و مدرن در این منطقه، آن را نسبت به سایر مناطق بالی متمایز می‌کند. جاذبه های منطقه ابود شامل جنگل میمون ابود، مزار پلکانی، غار فیل، پارک پرندگان بالی، آبشار تگنونگان، باغ وحش بالی و.. می‌شود.

منطقه کوتا بالی | Kuta

منطقه کوتا بالی (Kuta)

برای سفری ماجرجویانه و تفریحی، منطقه کوتا بهترین گزینه به شمار می‌رود. نزدیکی این منطقه به فرودگاه بین المللی بالی، آن را تبدیل به منطقه‌ای محبوب برای تفریحات شبانه در میان گردشگران کرده است. مهم ترین جاذبه های گردشگری منطقه کوتا بالی شامل ساحل کوتا، پارک آبی واتریوم، پارک آبی سیرک و دنیای واژگون بالی می‌شوند.

پاسخ به سوالات متداول

جزیره بالی کجاست؟

جزیره بالی در کشور اندونزی، جنوب شرق آسیا، واقع شده است.

جاذبه های گردشگری جزیره بالی کدامند؟

جاذبه های گردشگری بالی کم نیستند اما مهمترین آنها شامل عبد تناه لات، معبد اولووات، جنگل میمون های یوبود، تراس های برنج تگالالانگ، کوه آتشفشان باتور و کینتامانی و… می‌شود.

جزیره میمون ها کجاست؟

جزیره میمون‌ ها در حاشیه شهر یوبود بالی واقع شده است.

بالی، جزیره ای افسانه ای در اندونزی

جزیره بالی با داشتن معابد هندو، طبیعت بی‌نظیر، شالیزارهای منحصر به فرد، آب و هوای دلپذیر و سواحل زیبا گردشگران زیادی را شگفت زده خواهد کرد. بهشتی در مجمع الجزایر اندونزی که تصویر آن را هرگز فراموش نخواهید کرد. برای سفر به این جزیره رویایی، کافی است با خرید بلیط هواپیما بالی از فلای تودی با مناسب ترین قیمت، راهی بالی شوید.

اگر به بالی سفر کرده‌اید، خوشحال می‌شویم تجربیات سفر خود را با ما و خوانندگانمان به اشتراک بگذارید.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید