امروزه اینترنت به یکی از مهم ترین ابزارهای زندگی افراد تبدیل شده است. شما برای تمام کارهای خود ناگریز به استفاده اینترنت هستید. از نظر برخی ها اینترنت حتی سفر رفتن را آسان تر کرده است. شما در هرجایی باشید، کافی است به اینترنت متصل شوید و بلیط هواپیما خود را بخرید و هتل خود را با بهترین قیمت رزرو کنید. ایتنرنت باعث شده تا گردشگران در هرجای دنیا هم که باشند با یک جستجو ساده بتوانند تمام جاذبه های شهر را از طریق نقشه براحتی پیدا کنند. فرودگاه استانبول هم در جهت ارائه خدمات بیشتر، سرویس اینترنت رایگان را پیاده کرده تا اگر مسافری نیاز به اینترنت داشت، بتواند از آن استفاده کند. در ادامه همراه ما باشید، تا در این مقاله از مجله گردشگری فلای تودی نحوه استفاده از اینترنت رایگان فرودگاه استانبول را به شما معرفی کنیم.

برای دسترسی به اینترنت در استانبول باید چیکار کرد؟

برای دسترسی به اینترنت در استانبول هم می‌توانید از سرویس IBB WIFI (سرویس جهانی وای فای) استفاده کنید و هم سرویس رومینگ همراه اول یا رومینگ ایرانسل خود را فعال کنید و حتی می‌توانید با خرید سیم کارت ترکیه و بسته، در طول زمان سفر به استانبول خود، دسترسی به اینترنت داشته باشید.

برای دسترسی به اینترنت در استانبول باید چیکار کرد؟

پس از رسیدن به استانبول می‌توانید برای تهیه سیم کارت ترکیه از طریق کیوسک های فروش (در فرودگاه یا نمایندگی‌های سطح شهر) اقدام کنید. خرید سیم کارت ترکیه مزیت‌هایی نظیر برقراری تماس به راحتی و در هر نقطه‌ای از شهر و دسترسی به اینترنت دارد. برای استفاده از اینترنت مجانی با تهیه سیم کارت می‌توانید از طریق نمایندگی‌های فروش اقدام کنید. البته لازم به توضیح است که حجم اینترنت مجانی بسیار کم یا حتی در برخی موارد غیرقابل استفاده است. البته با خرید بسته اینترنت برای سیم کارت خود می‌توانید به اینترنت متصل شوید.

آیا در فرودگاه استانبول وای فای رایگان وجود دارد؟

فرودگاه استانبول یکی از پر رفت و آمد ترین فرودگاه‌های دنیا و یکی از زیباترین جاهای استانبول محسوب می شود که روزانه پروازهای زیادی از استانبول به نقاط مختلفی از دنیا انجام می‌شود. در فرودگاه بین المللی استانبول امکانات کاملی در اختیار مسافران قرار می‌گیرد، که مهم ترین آن وجود وای فای و دسترسی به اینترنت رایگان برای مدت زمان محدود است. دسترسی به اینترنت از طریق کیوسک های اینترنت بی سیم که زیرساخت آن توسط ترک تلکام (Türk Telekom) ارائه می‌شود، در دسترس مسافران قرار می‌گیرد.

آیا در فرودگاه استانبول وای فای رایگان وجود دارد؟

در مجموع ۳۳ کیوسک وای فای در فرودگاه استانبول وجود دارد که ۱۲ کیوسک در بوسفر، ۳ کیوسک جلوی درهای C-E، یک کیوسک در طبقه خروجی ترمینال داخلی، ۶ کیوسک در طبقه ترانسفر، ۶ کیوسک در طبقه پرواز خارجی، ۲ کیوسک در لانژ iGA، یک کیوسک در پایانه بین المللی (تحویل چمدان) واقع در طبقه پروازهای ورودی و ۳ کیوسک در سالن اجتماعات پروازهای ورودی.

چگونه به اینترنت رایگان فرودگاه استانبول وصل شویم؟

برای دسترسی به اینترنت فرودگاه استانبول ابتدا وای فای تلفن همراه خود را روشن کنید، سپس می‌توانید از طریق شماره تلفن و پارسپورت خود اقدام به دریافت اینترنت کنید.

دریافت رمز اینترنت در فرودگاه از طریق شماره تلفن

برای دسترسی به فای وای و دریافت رمز اینترنت از طریق شماره تلفن کافی است مراحل زیر را طی کنید:

  • بر روی دسترسی موبایل (mobile access) کلیک کنید.
  • کشور ترکیه را انتخاب و شماره موبایل خود را بدون کد منطقه وارد کنید. توافق نامه را بپذیرید و گزینه Enter را انتخاب کرده و سپس کدی را که برایتان پیامک می‌شود وارد و Continue بزنید.

پس از طی کردن مراحل بالا به اینترنت رایگان رایگان فرودگاه استانبول وصل خواهید شد.

دریافت رمز اینترنت در فرودگاه از طریق پاسپورت

برای دریافت رمز اینترنت در فرودگاه از طریق پاسپورت، می‌توانید از کیوسک‌هایی که در فرودگاه وجود دارد، اقدام کنید. در کیوسک پس از تایید گذرنامه، کدی با عنوان رمز عبور به شما نمایش داده می‌شود که با پیمودن مراحل زیر از طریق گوشی به اینترنت فرودگاه متصل خواهید شد.

  • روی گزینه “ورود با پاسپورت” کلیک کنید.
  • شماره پاسپورت و کد دریافتی که از کیوسک دریافت کرده‌اید را وارد کنید. پس از قبول کردن توافقنامه، گزینه Enter را انتخاب کنید. شماره پاسپورت نام کاربری و کد دریافتی کلمه عبورتان خواهد بود.
چگونه به اینترنت فرودگاه وصل شویم؟

پس از انجام مراحل بالا می‌توانید از اینترنت رایگان فرودگاه استانبول به مدت زمان یک ساعت بهره‌مند شوید.

شرایط استفاده از اینترنت رایگان در استانبول چیست؟

سرویس وای فای آی بی بی (IBB) یک سرویس وای فای است که در روز ۲۰ ژوئن (۳۰ خرداد) که موسوم به روز جهانی وای فای است، اینترنت رایگان و نامحدود ارائه می‌دهد اما خدمات این سرویس تنها محدود به این روز نیست کاربران این سرویس می‌توانند در بقیه روزهای سال از اینترنت ۳۰ گیگابایتی با سرعت روزانه ۲ مگابایت استفاده کنند. این سرویس در بسیاری از اماکن عمومی نظیر میدان‌ها، خیابان‌ها، پارک‌ها، سالن‌های ورزشی و فرهنگی قابل دسترسی خواهد بود. کلیه وسایل حمل و نقل عمومی نیز در محدود پوشش این خدمت هستند.

شرایط استفاده از اینترنت رایگان در استانبول

روش استفاده از اینترنت رایگان IBB Wi-Fi 

کاربران برای استفاده از این سرویس، باید از طریق تلفن هوشمند، تبلت یا لپ تا به شبکه بی سیم IBB Wi-Fi متصل شده و از خدمات اینترنت رایگان بهره‌مند شوند. جالب است بدانید هدف از برقراری این سرویس، زمانی است که اگر شهروندان دچار بلایای طبیعی شدند، برای انجام کارهای روزانه خود به مشکل برنخورند.

برای دسترسی به اینترنت IBB استانبول کافی است مراحل زیرا طی کنید:

  • ابتدا شبکه اینترنت را از طریق Network & internet که در قسمت تنظیمات وجود دارد را اضافه کنید.
  • نام شبکه (SSID) و جزئیات امنیتی را وارد کنید، سپس بر روی گزینه ذخیره بزنید تا بتوانید به شبکه متصل شوید.

استفاده از اینترنت رایگان استانبول در هتل ها و رستوران ها

کافه‌ها، رستوران‌ها و هتل‌های استانبول اغلب از مکان‌هایی هستند که اینترنت پرسرعت و رایگانی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند. گردشگران می‌توانند با دریافت نام کاربری و رمز اینترنت به راحتی به اینترنت پرسرعتی دسترسی داشته باشند.

خرید بلیط استانبول و تماشای جاهای دیدنی آن با اینترنت رایگان

استانبول مقصد جذابی برای گردش و تفریح به حساب می‌آید و مقصدی است که بدون ویزا و تنها با خرید بلیط استانبول می‌توانید به این شهر دوست داشتنی سفر کنید. ما برایتان راهنمای سفر به استانبول را هم پیشتر مهیا کردیم تا با اطلاعاتی جامع و کامل از سفر خود لذت ببرید.

استفاده از اینترنت رایگان در استانبول را هم فراموش نکنید تا هم به آسانی رسیدن خود را به آشنایان خود اطلاع دهید و هم با نقشه جاذبه های گردشگری استانبول را که اطراف محل اقامتتان است، پیدا کنید. آیا شما در سفر خود به استانبول توانستید از اینترنت رایگان استفاده کنید؟

سوالات متداول

فرودگاه استانبول اینترنت دارد؟

بله. فرودگاه استانبول به هر مسافر یک ساعت اینترنت هدیه می‌دهد.

نحوه اتصال به اینترنت فرودگاه استانبول به چه صورت است؟

برای اتصال به اینترنت فرودگاه استانبول، ابتدا وای فای تلفن همراه خود را روشن کرده، سپس از کیوسک های موجود در فرودگاه رمز اینترنت خود را دریافت کنید.

آیا برای استانبول نیاز به ویزا هست؟

خیر. ایرانی‎‌ها برای سفر به استانبول نیاز به ویزا ندارند.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید