پارک جمشیدیه همراه با مناظر دلنشین، صدای آرامش‌بخش پرندگان در دل طبیعت و برگ‌های رقصان، خصوصا در فصل پاییز، یکی از چشم‌نوازترین مناطق در پایتخت است. اگر به‌ دنبال آرامش، زیبایی و رقم‌زدن لحظاتی خاطره‌انگیز و به‌یادماندنی هستید، بوستان دل‌انگیز جمشیدیه همه این‌ها را به شما تقدیم می‌کند. برای غرق‌شدن در طبیعت و لذت‌بردن از گوشه‌ه‎ای دنج، لازم نیست حتما راهی شمال شوید؛ فقط کافی‌ست سری به این پارک محبوب در دل تهران بزنید.

می‌خواهید بدانید دلیل این همه محبوبیت چیست؟ پس همراه ما باشید؛ چرا‌که قرار است در این مطلب از مجله گردشگری فلای‌تودی، شما را با پارک جمشیدیه و گوشه‌وکنار آن آشنا کنیم. آماده باشید که قرار است به مقصدی رویایی سفر کنیم.

پارک جمشیدیه کجاست | اطلاعاتی که باید بدانید

پارک جمشیدیه بهشتی در شمال تهران است. این پارک معروف در شمال خیابان نیاوران، بخشی از منطقه یک شهرداری تهران واقع شده و دسترسی به آن از ۴ جهت مختلف و ۴ ورودی امکان‌پذیر است. چهار ورودی پارک جمشیدیه تهران، از شمال با کوه کلکچال، از جنوب با باغ‌های دولو، از غرب با جاده کلکچال و از شرق با خیابان جمشیدیه در ارتباط هستند. پس با توجه به موقعیت مکانی خود، می‌توانید از هر ورودی که به پارک نزدیک‌تر است، وارد آن شوید و گردش دلنشین خود را آغاز کنید.

مسلما برای اینکه بدانید دقیقا پارک جمشیدیه کجاست، به آدرس آن نیاز دارید. ما در ادامه، آدرس دقیق و لوکیشن این پارک دوست‌داشتنی را در اختیارتان می‌گذاریم. در ضمن باید بدانید که ورودی این پارک رایگان است و هزینه‌ای ندارد. فقط در صورتی که بخواهید از پارکینگ یا رستوران‌های پارک استفاده کنید، باید هزینه مربوطه را بپردازید.

نمای از پارک جمشیدیه در پاییز
  • آدرس پارک جمشیدیه تهران: تهران، انتهای خیابان شهید باهنر (نیاوران) و انتهای خیابان امیدوار و فیضیه.
  • شماره تماس پارک: ۰۲۱۲۲۲۷۷۷۹۳
  • لوکیشن بوستان جمشیدیه تهران

تاریخچه پارک جمشیدیه | جواهر سبز پایتخت

بوستان جمشیدیه با وسعتی حدود ۱۰ هکتار، یکی از شناخته‌شده‌ترین مکان‌ها در پایتخت و می‌توان گفت تقریبا در سراسر ایران است. این پارک، بخشی از زمین‌های متعلق به جمشید دولو قاجار، یکی از نوادگان ثروتمند خاندان دولو قاجار بوده است. پس همینجا متوجه شدید که علت نام‌گذاری این پارک، به بوستان جمشیدیه چه بوده است. درست است؛ نام این پارک از نام جمشید دولو قاجار، مالک اولیه آن گرفته شده است.

جمشید دولو قاجار، ملکی با وسعت ۶۹ هزار مترمربع که شامل زمین بوستان جمشیدیه هم می‌شد را به فرح پهلوی بخشید تا در آن، سرای سالمندان ساخته شود. اما این تصمیم عوض شد. در نهایت، بوستان جمشیدیه به وجود آمد و شکل و روح دیگری به تهران داد. بعدها در سال ۱۳۷۴، بخش دیگری با وسعت ۱۶ هکتار به پارک اضافه شد که نام آن را به یاد شاعر گران‌قدر ایران، فردوسی، بوستان فردوسی گذاشتند. این بخش از پارک، یعنی بوستان سنگی فردوسی، به‌ دلیل جذابیت‌های بصری چشم‌نواز، جزو یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران است.

جمشیدیه جواهر سبز در تهران

بد نیست بدانید که طراحی زیبا و منحصربه‌فرد بوستان جمشیدیه، توسط کامران طباطبایی دیبا، معماری خلاق و مشهور انجام شده است. همچنین دستان هنرمند و توانمند ناصر هوشمند وزیری، اکثر مجسمه‌های سنگی و خاص این پارک را ساخته است.

مسیرهای دسترسی به پارک جمشیدیه تهران

اکنون که می‌دانید پارک جمشیدیه کجاست، پس اجازه دهید مسیرهای دسترسی به این پارک را هم در اختیارتان بگذاریم تا به‌راحتی به این مقصد جذاب برسید. برای رفتن به بوستان جمشیدیه، شما هم می‌توانید از ماشین شخصی خود استفاده کنید و هم از وسایل نقلیه عمومی. اولین چیزی که باید بدانید، این است که مسیر رفتن به بوستان جمشیدیه از میدان تجریش می‌گذرد؛ پس هر کجای پایتخت که باشید، ابتدا باید خودتان را به تجریش برسانید.

پس از رسیدن به میدان تجریش، مقصد بعدی‌تان نیاوران خواهد بود. از آنجا می‌توانید از طریق خیابا‌ن‌های امیدوار یا فیضیه به پارک جمشیدیه برسید. چه قصد استفاده از ماشین شخصی و چه وسایل نقلیه عمومی را برای رفتن به پارک داشته باشید، ما در ادامه، شما را برای یافتن بهترین مسیر راهنمایی می‌کنیم.

دسترسی به پارک جمشیدیه با مترو

اگر قصد دارید برای رفتن به پارک از مترو استفاده کنید، باید سوار خط یک مترو تهران شوید. یادتان باشد که حتما باید در ایستگاه میدان تجریش از مترو پیاده شوید. سپس می‌توانید با تاکسی‌های خیابان باهنر یا تاکسی‌های میدان قدس، خود را به بوستان جمشیدیه برسانید. فاصله مترو تجریش تا پارک، با تاکسی حدود ۲۰ دقیقه خواهد بود.

برای کسب اطلاعات کامل درباره مترو، خطوط آن، نحوه دسترسی به مسیرها و… پیشنهاد می‌کنیم راهنمای مترو تهران را در مجله گردشگری فلای تودی مطالعه کنید.

مترو تجریش مسیر دسترسی به گارک جمشیدیه

دسترسی با اتوبوس‌های BRT

برای رفتن به بوستان جمشیدیه با استفاده از اتوبوس‌های BRT، باید سوار خط راه‌آهن- تجریش شده و پس از رسیدن به ایستگاه میدان تجریش از اتوبوس پیاده شوید. همانند قبل، می‌توانید برای رسیدن به پارک از تاکسی‌های میدان قدس یا خیابان باهنر استفاده کنید.

راه دیگر، این است که مسیر تجریش تا جمشیدیه را باز هم با اتوبوس طی کنید؛ البته این‌ بار اتوبوس‌های معمولی باید این مسیر را پشت سر بگذارید. خط تجریش-جماران را انتخاب کنید و یادتان نرود که در ایستگاه مدرسه یادگار از اتوبوس پیاده شوید. باقی مسیر را می‌توانید با تاکسی بروید یا پیاده‌روی کنید. اگر قصد پیاده‌روی دارید، این نکته را فراموش نکنید که مسیر پیش روی شما تا جمشیدیه، سربالایی است. ممکن است طی‌کردن این مسیر سربالایی با پای پیاده برای بعضی‌ها سخت باشد.

دسترسی با تاکسی

راه دیگر برای رفتن به بوستان جمشیدیه، استفاده از تاکسی است. هر کجای تهران که هستید، برای رفتن به جمشیدیه، باید سوار بر تاکسی‌های میدان قدس شوید. البته این روزها می‌توانید از هر نقطه‌ای که هستید، به‌راحتی با استفاده از تاکسی‌های آنلاین به مقصد مورد نظرتان برسید.

دسترسی با ماشین شخصی

آخرین گزینه پیش رو، استفاده از ماشین شخصی است. با استفاده از لوکیشن پارک روی نقشه، بهترین مسیرها از مبدا حرکت تا پارک در اختیارتان قرار می‌گیرند. نگران جای پارکتان هم نباشید. انتهای خیابان فیضیه، یعنی نزدیک پارک، یک پارکینگ بزرگ وجود دارد که می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای اندک، از آن استفاده کنید.

نمای از پارک جمشیدیه

یادتان باشد که در روزهای تعطیل، اغلب، پارک شلوغ است که البته جای تعجبی هم ندارد؛ همه می‌خواهند از طبیعت زیبای پارک لذت ببرند. در این صورت، ممکن است برای استفاده از پارکینگ، یک صف طولانی در انتظارتان باشد که اگر چنین بود، می‌توانید ماشین خود را در ابتدای خیابان فیضیه، در صورتی که جای پارک خوبی پیدا کردید، پارک کنید.

بهترین زمان بازدید و لذت بردن از پارک جمشیدیه تهران

در حالت کلی، بهترین زمان‌ها برای رفتن به بوستان جمشیدیه تهران، فصول بهار و پاییز هستند و پارک در این فصل‌ها، نمای دلنشین دیگری دارد؛ درست مانند پارک نهج البلاغه، پارک ساعی و… سایر پارک‌ها که در این فصول در زیباترین حالت خود قرار دارند؛ اما باز هم این کاملا به ترجیحات و سلایق شما بستگی دارد.

ممکن است جزو آن دسته از افرادی باشید که عاشق سفیدی و درخشش دانه‌های برف هستند و زمستان برای‌شان سراسر لذت و آرامش است. به‌ هر حال، شما می‌توانید در تمام فصول سال، از پایتخت دودگرفته به پارک جمشیدیه پناه ببرید و ساعاتی را غرق در خوشی و آرامش شوید.

ساعت بازدید از بوستان جمشیدیه در تمام فصول سال از ۶ صبح تا ۱۲ شب است. در این محدوده زمانی، می‌توانید راهی پارک شوید، از جای‌جای آن لذت ببرید و چند ساعتی، پایتخت را با شلوغی‌ها و هر آنچه که دارد، به حال خودش بگذارید.

بوستان جمشیدیه | پناهگاهی امن و آرامش‌بخش در تمام فصول

همان‌طور که گفتیم، فصول بهار و پاییز بهترین زمان برای رفتن به جمشیدیه هستند. خنکای فصل بهار با شکوفه‌های کوچک و دوست‌داشتنی‌ و برگ‌های زیبای پاییزی، جذابیت‌های این پارک دلنشین را دوچندان می‌کنند. اگر اهل پایتخت نیستید، پیشنهاد می‌کنیم در فصل بهار یا پاییز، بلیط هواپیما تهران بگیرید، راهی پایتخت شوید و لذت رفتن به بوستان جمشیدیه در این فصول را حتما تجربه کنید.

بوستان جمشیدیه

البته اینکه می‌گوییم رفتن به بوستان جمشیدیه در فصل بهار و پاییز مناسب است، به این معنی نیست که در فصل تابستان یا زمستان، نباید سراغ پارک بروید! کاملا برعکس؛ در این فصل‌ها هم پارک جذابیت‌های خاص خودش را دارد.  مسلما به‌ دلیل موقعیت مکانی جمشیدیه، این پارک در فصل تابستان در مقایسه با سایر نقاط تهران، هوای بهتری دارد؛ خصوصا اوایل صبح و عصر به بعد. پس می‌توانید از سرسبزی پارک و درختان بلند و زیبا در کنار هوای مطبوع پارک در فصل تابستان، نهایت لذت را ببرید.

اگر هم علاقه‌مند به تماشای دانه‌های سفید برفی روی شاخه‌های درختان هستید و در مجموع، هوای سرد برای‌تان لذت‌بخش است، جمشیدیه در فصل زمستان، مکانی خیره‌کننده برای‌تان خواهد بود. البته فراموش نکنید که این پارک در ارتفاعات قرار دارد و هوای آن سرد است؛ پس حتما لباس گرم بپوشید و مراقب خودتان باشید. همچنین، لذت نوشیدن یک استکان چای در زمستان‌های جمشیدیه را از دست ندهید.

پارک جمشیدیه در شب | جادویی منحصر به فرد در دل پایتخت

بوستان جمشیدیه در شب، یعنی یک زیبایی جدید، جادویی و منحصربه‌فرد که رویایی‌ترین لحظات را برای شما می‌سازد. این پارک، شب‌ها با نوپردازی‌های چشم‌نواز و آسمانی زیبا، می‌تواند آرامشی متفاوت را به شما هدیه دهد. از طرفی، فعالیت‌هایی همچون پیاده‌روی، نشستن در آلاچیق‌ها و لذت‌بردن از طبیعت در شب، تجربه‌ای آرامش‌بخش و به‌یادماندنی هستند. بنابراین، در صورتی که علاقه‌مند به زیبایی‌های شب هستید، حتما بازدید از بوستان جمشیدیه را در این زمان تجربه کنید.

پارک جمشیدیه در شب

بوستان جمشیدیه | فرصتی برای یک پیک‌نیک مفرح و خاطره‌ساز

در زندگی روزمره امروزی، با وجود شلوغی و استرس‌های روزانه، خصوصا در دل پایتخت، آرامش و ارتباط با طبیعت بسیار اهمیت دارد. طبیعت به شما فرصت می‌دهد تا از زندگی در محیط‌های سبز و آرامش‌بخش لذت ببرید و روح و جسم خود را شاد و سلامت نگه دارید. مسلما فضاهای طبیعی و پارک‌های متنوعی مانند دربند، پارک نهج البلاغه، پارک ساعی و… برای رفتن یه یک پیک‌نیک یا دورهمی دوستانه و شاد در تهران وجود دارند؛ اما پارک جمشیدیه را می‌توان جزو گزینه‌های برتر این لیست قرار داد.

یادتان باشد که سلامت روح و جسم شما در الویت قرار دارد و یکی از چیزهایی که می‌تواند این سلامت را تضمین کند، دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی در دل طبیعت است. بوستان جمشیدیه یک جواهر طبیعی در دل تهران است که می‌تواند به شما آرامش و انرژی مثبت زیادی ببخشد. پس حتما در طول ماه، برنامه‌ای برای یک پیک‌نیک یا دورهمی شاد در این پارک بریزید و کمی به روح و جسم خود استراحت بدهید.

بوستان جمشیدیه با فضای خانوادگی

بخش های مختلف و دیدنی پارک جمشیدیه تهران

اگر تصور می‌کنید که بوستان جمشیدیه، تنها یک پارک با درختان و فضای سبز و آلاچیق‌هایی برای تفریح است، کاملا در اشتباه هستید. این پارک محبوب تهران، برای بازدیدکنندگان و تفریح‌جویان بخش‌های مختلفی فراهم کرده است که هرگز از دیدن آن‌ها خسته نمی‌شوید. در ادامه، شما را با قسمت‌های جذاب این پارک آشنا می‌کنیم.

مجسمه‌ های سنگی جمشیدیه | تلاقی دستان هنرمند طبیعت و انسان

یکی از جذابیت‌های مجسمه‌های سنگی بوستان جمشیدیه، این است که همه آن‌ها به دست انسان ساخته نشده‌اند؛ بلکه برخی از آن‌ها با گذشت زمان، به‌طور طبیعی شکل گرفته‌اند. برخی از این مجسمه‌های سنگی زیبا، می‌توانند تا مدت‌ها شما را به فکر فرو ببرند و ذهنتان را به چالش بکشند.

همان‌طور که پیش‌تر هم گفتیم، بوستان سنگی فردوسی بخشی از پارک است؛ این بخش شامل مجسمه‌های سنگی زیبایی می‌شود و دیدنشان می‌تواند برای شما بسیار جالب باشد. یک باغ‌وحش سنگی زیبا هم در دل این پارک قرار دارد که برای دیدن آن، باید همت کنید و ۶۰۰ پله را بالا بروید. اگرچه این تعداد پله، بسیار زیاد است؛ مطمئن باشید لذت‌بردن از طبیعت پارک حین پله‌نوردی، این کار را برای شما بسیار آسان‌تر خواهد کرد.

مجسمه های سنگی جمشیدیه

دریاچه بوستان زیبای جمشیدیه | فضایی روح نواز در دل پارک

قطعا یکی از زیباترین بخش‌های پارک، آبشارها و دریاچه آن است. شما می‌توانید در حین لذت‌بردن از هوای دلچسب پارک، روی نیمکت‌ها بنشینید و از تماشای آب‌نماها، ماهی‌ها و مرغابی‌های زیبای داخل دریاچه لذت ببرید. برای تجربه این لحظات ناب و به‌یادماندنی، فقط کافی‌ست سری به پارک جمشیدیه تهران بزنید.

آمفی تئاتر و نگارستان بوستان جمشیدیه | مکانی برای دوستداران فرهنگ و هنر

اگر از دوستداران فرهنگ و هنر هستید، در بوستان جمشیدیه فضای مناسبی برای فعالیت‌های مورد علاقه شما فراهم شده است. در بخش نگارستان و آمفی‌تئاتر این پارک، می‌توانید از فعالیت‌های فرهنگی مختلفی که برگزار می‌شوند، لذت ببرید.

نمایشگاه های متنوع و دیدنی بوستان جمشیدیه

در فصول مختلف سال و به مناسبت‌های گوناگون مانند عید نوروز، یلدا و… نمایشگاه‌های متنوعی در داخل بوستان جمشیدیه برگزار می‌شوند. این نمایشگاه‌ها شامل صنایع‌دستی هنرمندان و موارد جذابی، با توجه به علت برگزاری هستند که علاوه بر لذت‌بردن از تماشای آن‌ها، می‌توانید یادگاری‌هایی دوست‌داشتنی برای خودتان یا عزیزانتان تهیه کنید.

پوشش گیاهی و جانوری بوستان جمشیدیه تهران

درختان فراوانی در پارک جمشیدیه وجود دارند که علاوه بر اینکه نمایی فرح‌بخش و شگفت‌انگیز به پارک می‌بخشند، به تمیزکردن هوای آلوده تهران هم کمک می‌کنند.  این درختان شامل گونه‌های مختلفی مانند سرو، نارون، چنار، زبان گنجشک، افرای سیاه و درختان میوه مانند سیب، زردآلو و گلابی هستند. علاوه بر درختان، انواع گل‌های زیبا و پوشش‌های گیاهی دیگر، چشمان شما را به دیدن محیطی خاص و رویایی مهمان می‌کنند.

پوشش گیاهی بوستان جمشیدیه

در کنار پوشش گیاهی جذاب پارک، بیش از ۶۰ نوع پرنده هم در این بوستان وجود دارند که می‌توانید از شنیدن صدای زیبای آن‌ها، لذت ببرید. اگر هم از علاقه‌مندان به عکاسی باشید، می‌توانید تصاویری ناب از طبیعت و پرندگان را با دوربین تلفن همراه خود ثبت کنید.

رستوران های بوستان جمشیدیه | مکانی برای خوردن غذاهای لذیذ در دل طبیعت

بعد از یک تفریح دلچسب در دل طبیعت و پیاده‌روی در مسیری فوق‌العاده، یک غذای لذیذ و خوشمزه انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. خوشبختانه چندین کافه و رستوران عالی در پارک جمشیدیه تهران قرار دارند که می‌توانید لذت خوردن غذایی باکیفیت در میان طبیعتی بی‌نظیر را در آن‌ها تجربه کنید. ما قرار است این رستوران‌ها را در ادامه به شما معرفی کنیم.

رستوران آذربایجان

این رستوران که در خیابان امیدوار، بوستان جمشیدیه واقع است، جزو رستوران‌های محبوب این پارک با غذاهای سنتی ایرانی به شمار می‌رود. پیشنهاد ما به شما، این است که غذای خود را در این رستوران فوق‌العاده نوش‌جان کنید و بعد هم برای یک پیاده‌روی لذت‌بخش به دل پارک بروید.

  • آدرس رستوران آذربایجان: جماران، خیابان باهنر، خیابان امیدوار، بوستان جمشیدیه.

رستوران جمشیدیه

در این رستوران هم بهترین غذاهای ایرانی برای شما سرو می‌شوند و علاوه بر آن، می‌توانید از منوی کافی‌شاپ آن هم لذت ببرید. رستوران جمشیدیه در خیابان فیضیه، درب سوم رستوران مرکزی جمشیدیه واقع است.

  • آدرس رستوران جمشیدیه: نیاوران، خیابان فیضیه، درب سوم رستوران مرکزی جمشیدیه.

رستوران کردستان

این رستوران در خیابان فیضیه، جنب درب چهارم بوستان جمشیدیه قرار گرفته است. از آنجایی که موقعیت مکانی رستوران کردستان در مرتفع‌ترین نقطه پارک قرار دارد، شما می‌توانید حین خوردن غذا، از دیدن مناظر زیبا هم لذت فراوانی ببرید.

  • آدرس رستوران کردستان: نیاوران، خیابان فیضیه، جنب درب چهارم بوستان جمشیدیه.

تفریحات پارک جمشیدیه

تا اینجا به‌خوبی متوجه شدید که پارک جمشیدیه کجاست و چه امکانات و بخش‌های جذابی دارد. حال در ادامه، می‌خواهیم شما را با لیستی از فعالیت‌های مفرح و لذت‌بخشی که می‌توانید در این پارک، آن‌ها را انجام دهید، آشنا کنیم.

  • همان‌طور که گفتیم، یکی از بهترین پارک‌های تهران برای پیک‌نیک و دورهمی‌های دوستانه، علاوه بر دربند، پارک نهج البلاغه، پارک ساعی و …، بوستان جمشیدیه است. پس اگر در حال برنامه‌ریزی برای یک پیک‌نیک متفاوت و به‌یادماندنی هستید، می‌توانید پارک زیبای جمشیدیه را انتخاب کنید. زیرانداز و خوراکی‌های خود را بردارید و راهی این پارک شوید؛ فلاسک چای را هم فراموش نکنید!
  • به کوه‌نوردی و بالارفتن از ارتفاعات علاقه دارید؟ پس بوستان جمشیدیه گزینه‌ای عالی برای‌ شماست. برای رفتن به ارتفاعات کلکچال، توچال و به‌طور کلی ارتفاعات شمالی تهران، بوستان جمشیدیه بسیار مناسب است. پس وقت آن رسیده که از این تفریح سالم و لذت‌بخش بهره ببرید و شادی و سلامتی را به خودتان هدیه کنید.

مسلما یکی از فعالیت‌های عالی که هم برای جسم و هم برای روحتان مزایای فراوانی دارد، پیاده‌روی است. حال اگر این پیاده‌روی در پارک جمشیدیه باشد و با صدای باد، پرندگان و عطر دل‌انگیز درختان ترکیب شود، بسیار لذت‌بخش‌تر هم خواهد شد. پس کفش‌های مناسب بپوشید و راهی بوستان جمشیدیه شوید تا این لذت را تجربه کنید.

  • اگر عاشق ثبت لحظات ناب هستید، جمشیدیه یک مکان عالی برای عکاسی است. در تمام فصول سال و خصوصا پاییز، می‌توانید لحظاتی جذاب را از طبیعت ثبت کنید. اگر هنوز این کار را انجام نداده‌اید، وقت آن رسیده است که دوربین خود را بردارید و به سراغ ثبت تصاویر خارق‌العاده بروید. زیبایی‌های بوستان جمشیدیه تمامی ندارند و منتظر شما و دوربینتان هستند!
تفریحات و مکانهای مرفح بوستان جمشیدیه

در نزدیکی‌ های پارک جمشیدیه چه می‌ گذرد؟

بد نیست بدانید که چندین مکان دیدنی در نزدیکی بوستان جمشیدیه قرار دارند که شاید دوست داشته باشید به آن‌ها هم سری بزنید؛ خصوصا اگر مسافر هستید و در یکی از هتل های تهران اقامت دارید، از این طریق، می‌توانید هم از پارک و هم از مراکز اطراف آن دیدن کنید. ما در ادامه، جاهای دیدنی که نزدیک به پارک جمشیدیه تهران هستند و ارزش بازدید دارند را به شما معرفی می‌کنیم.

بازار تجریش

بازار تجریش واقع در میدان تجریش، یکی از مراکز خرید قدیمی و معروف تهران است. این بازار زیبا، با حجره‌های مختلف و رنگارنگ، پر از رنگ، بو و جنب‌وجوش است و شور زندگی را به شما هدیه می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به بازار تجریش تهران بزنید و از تنوع و جذابیت‌های آن لذت ببرید. همچنین اگر به‌ دنبال آرامشی معنوی می‌گردید، می‌توانید به امام‌زاده صالح، در نزدیکی همین بازار بروید.

بازار تجریش
  • آدرس بازار تجریش تهران: ضلع جنوب‌غربی میدان تجریش، جنب ایستگاه مترو.

کاخ نیاوران

دوست دارید در تونل زمان سفر کنید و به دوران قاجار و پهلوی بروید؟ پس باید وارد کاخ نیاوران، یکی از مشهورترین و زیباترین کاخ های تهران شوید. این کاخ در نزدیکی بوستان جمشیدیه، واقع در میدان شهید باهنر است و دیدنی‌های فراوانی برای شما خواهد داشت. کاخ نیاوران جزو آثار ملی و به‌عنوان مجموعه‌ای با معماری زیبا و خاص، به‌دور از شلوغی شهر تهران شناخته می‌شود. به‌عنوان یک فرد علاقه‌مند به تاریخ، شما می‌توانید در داخل کاخ، اتاق‌ها، سالن‌ها و دیدنی‌های زیادی را ببینید و از یک مجموعه منحصربه‌فرد لذت ببرید.

  • آدرس کاخ نیاوران: میدان شهید باهنر (نیاوران)، مجموعه تاریخی فرهنگی نیاوران.

کاخ‌ موزه سعد‌آباد

مکان جذاب و دیدنی بعدی که در نزدیکی بوستان جمشیدیه قرار دارد، کاخ‌موزه سعد‌آباد است. این کاخ که در گذشته، محل اقامت خاندان پهلوی بوده، حالا به یک موزه زیبا و بی‌نظیر برای بازدیدکنندگان تبدیل شده است. پس اگر به بوستان جمشیدیه رفتید، بد نیست سری هم به این کاخ بزنید و غرق در لذت بازدید از قسمت‌های مختلف آن شوید.

کاخ موزه سعدآباد
  • آدرس کاخ موزه سعد‌آباد: میدان تجریش، خیابان شهید جعفری، ضلع جنوبی میدان دربند، مجموعه سعد‌آباد.

گشت‌وگذار در پارک جمشیدیه | تجربه‌ای که هرگز تکراری نمی‌شود!

دیدنی‌ها و لذت گشت‌وگذار در بوستان جمشیدیه تهران، به‌قدری وصف‌ناپذیر است که به‌طور کامل قابل بیان نیست. بهترین کار، این است که خودتان به این پارک زیبا و دلنشین بروید و از فضاهای سبز و امکانات متنوع آن برای تفریح، استراحت و دوری از زندگی شلوغ شهری بهره ببرید. ما در این مطلب از مجله گردشگری فلای تودی، تلاش کردیم که جاذبه‌ها و دیدنی‌های پارک جمشیدیه را به شما معرفی و شما را با یکی از لذت‌بخش‌ترین نقاط تهران آشنا کنیم. اگر قصد سفر به پایتخت را دارید، با خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل ارزان خودتان را به تجربه‌ای متفاوت دعوت کنید.

اگر تجربه شیرینی از این پارک یا اطلاعات مفیدی درباره آن دارید، خوشحال می‌شویم آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول درباره پارک جمشیدیه

آدرس پارک جمشیدیه کجاست؟

تهران، انتهای خیابان شهید باهنر (نیاوران) و انتهای خیابان امیدوار و فیضیه.

پارک جمشیدیه تا چه ساعتی باز است؟

پارک جمشیدیه همه‌روزه از ساعت ۶ صبح تا ۱۲ شب پذیرای گردشگران است.

شماره تلفن پارک جمشیدیه چیست؟

۰۲۱۲۲۲۷۷۷۹۳

بهترین راه رسیدن به بوستان جمشیدیه چیست؟

باید به میدان تجریش بروید. می‌توانید از اتوبوس‌های BRT یا خط یک مترو تهران استفاده کنید. از تجریش، می‌توانید با تاکسی‌های میدان قدس یا خیابان باهنر به پارک برسید.

جاهای دیدنی بوستان جمشیدیه کجاست؟

بوستان سنگی فردوسی و مجسمه‌های سنگی منحصربه‌فرد، آبشار و دریاچه پارک، نمایشگاه‌های مختلف، آمفی‌تئاتر پارک و…

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید