نام ایرلاین پرواز یا شرکت هواپیمایی، اولین موردی است که همه ما به هنگام خرید بلیط هواپیما به آن توجه می‌کنیم. بسیاری از افرادی که فوبیا ارتفاع دارند، برای سفر به دنبال بهترین ایرلاین هستند یا برخی دیگر که قرار است مدت زمان طولانی در هواپیما باشند، ترجیح می‌دهند با پرداخت هزینه بیشتر، راحت‌تر و امن‌تر سفر کنند. ما در این مقاله از مجله گردشگری فلای تودی قصد داریم، بهترین ایرلاین های داخلی و خارجی برای خرید بلیط هواپیما را به شما معرفی کنیم، پس همراه ما باشید.

معرفی بهترین ایرلاین های خارجی

ایرلاین های زیادی در دنیا، فعالیت دارند. با توجه به گزارش سایت ایرلاین ریتینگ (airlineratings)، در کنار هر ایرلاین هفت ستاره برای امتیازدهی قرار دارد که رتبه‌بندی این ایرلاین ها با توجه به ۷ آیتم راحتی صندلی، سرگرمی، نحوه اطلاع‌رسانی، تختخواب، وعده غذایی، پتو و بالشت و نظر کارشناسان صنعت هوایی مشخص می‌شود. همراه ما باشید تا به معرفی بهترین ایرلاین های خارجی که در جایگاه اول تا دهم در دنیا قرار دارند، بپردازیم.

هواپیمایی قطرایرویز | Qatar Airways

قطرایرویز (Qatar Airways)

هواپیمایی ملی کشور قطر، قطر ایرویز نام دارد. قطر ایرویز بهترین ایرلاین جهان در سال ۲۰۲۱ لقب گرفت. این شرکت هواپیمایی روی راحتی، غذا و پذیرایی خوب، ارائه جدیدترین سرگرمی های صوتی و تصویری، هواپیما مدرن و تازه ساخت تمرکز دارد. قطر ایرویز با بیش از ۲۰۰ هواپیما، به ۱۵۰ مقصد تجاری و تفریحی استرالیا، آسیا، اروپا، خاورمیانه، آفریقا، آمریکای شمالی و جنوبی پرواز دارد و عنوان بزرگترین خطوط هواپیمایی جهان را به خود اختصاص داده است.

هواپیمایی سنگاپور ایرلاینز | Singapore Airlines

معرفی بهترین ایرلاین های داخلی و خارجی

سنگاپور ایرلاینز (Singapore Airlines) بعد از قطر ایرویز، در جایگاه دوم جهان قرار دارد. این ایرلاین در تمامی کلاس‌های پروازی خود از بهترین سرآشپزهای بین المللی برای سرو وعده‌های غذایی خود استفاده می‌کند. با انتخاب سنگاپور ایرلاینز از پیشرفته ترین سیستم سرگرمی و شبکه گسترده فیلم و موسیقی بهره مند خواهید شد. این ایرلاین با ۱۸۰ هواپیما به بیش از ۱۱۰ مقصد جهان پرواز دارد.

هواپیمایی امارات |Emirates

معرفی بهترین ایرلاین های داخلی و خارجی

امارات(Emirates)، به عنوان بزرگترین شرکت هواپیمایی جهان، با ۲۶۲ ناوگان هواپیمایی به ۱۵۲ مقصد بین المللی پرواز دارد. هواپیماهای امارات مدرن، کارآمد و راحت هستند و از اقلیت‌های مختلف جهان برای جذب نیروهای خود استفاده می‌کنند. هواپیمایی امارات با ارائه سرویس فرست کلاس، بیزینس کلاس، اکونومی و پرمیوم نوع متمایزی از کیفیت و خدمات را ارائه می‌دهد.

هواپیمایی آنا آل نیپون ایرویز | ANA All Nippon Airways

معرفی بهترین ایرلاین های داخلی و خارجی

آنا آل نیپون ایرویز (ANA All Nippon Airways) بزرگترین شرکت هواپیمایی ژاپن و یکی از مهم ترین خطوط هواپیمایی آسیا محسوب می‌شود. این شرکت هواپیمایی در سال ۱۹۵۲ با دو هلیکوپتر تاسیس شد و با گسترش شبکه هوایی خود، امروزه به ۸۲ مسیر بین المللی و ۱۱۸ مسیر داخلی پرواز دارد.

با خرید بلیط هواپیما آنا آل نیپون ایرویز به هر مقصدی از جهان که سفر داشته باشید ابتدا در یکی از دو فروگاه ناریتا یا هاندا توکیو توقف خواهید داشت، سپس به شهرهای مختلف آمریکای شمالی، آسیایی یا چینی ادامه مسیر خواهید داد.

هواپیمایی کانتاس | QANTAS

معرفی بهترین ایرلاین های داخلی و خارجی

کانتاس(QANTAS)، عنوان امن ترین خطوط هوایی جهان را به خود اختصاص داده است. این شرکت به عنوان یکی از پیشروترین خطوط هواپیمایی، طولانی ترین مسافت در جهان را دارد. بیشتر پروازهای این شرکت از فرودگاه سیدنی استرالیا انجام می‌شود.

این ایرلاین با ارائه چهار کلاس فرست کلاس، بیزنس، اکونومی پریمیوم و اکونومی به کشورهای آمریکایی، اروپایی، آسیایی، آفریقایی و اروپایی پرواز دارد.

ژاپن ایرلاینز| Japan Airlines

ژاپن ایرلاینز(Japan Airlines)

ژاپن ایرلاینز (Japan Airlines) در سال ۱۹۵۱ احداث شد. این ناوگان با ۲۳۰ هواپیما مدرن، از چهار شهر اصلی ژاپن (توکیو، اوزاکا، ناگویا و اوکیناوا) به ۹۵۰ مقصد در دنیا پرواز می‌کند. ژاپن ایرلاینز با ارائه سطح بالایی از ایمنی و کیفیت از مهمانان خود پذیرایی می‌کند.

هواپیمایی ترکیش ایرلاینز| Turkish Airlines

ترکیش ایرلاینز(Turkish Airlines)

ترکیش ایرلاینز (Turkish Airlines) با شعار «ما به کشورهای بیشتری نسبت به هر ایرلاین دیگر در جهان پرواز می‌کنیم»، با داشتن ۳۰۰ هواپیما، به ۳۰۰ مقصد در جهان پرواز می‌کند. ترکیش ایرلاین خدمات گسترده‌تری مانند رزرو هتل و اجاره ماشین را هم، به مسافران خود ارائه می‌دهد.

ایر فرانس | Air France

ایر فرانس(Air France)

ایر فرانس (Air France) به عنوان یکی از محبوب ترین ایرلاین ‌های دنیا، روزانه حدود ۱۵۰۰ پرواز در فرانسه، اروپا و سراسر جهان انجام می‌دهد. ایرفرانس و KLM دو ایرلاین پیشرو در اروپا هستند که از پاریس و آمستردام به ۳۱۲ مقصد در ۱۱۶ کشور جهان پرواز دارند.

کورین ایر | Korean Air

کره‌ای ایر(Korean Air)

کورین ایر (Korean Air)، یک شرکت هواپیمایی بین المللی در سئول کره جنوبی محسوب می‌شود که تجارت اصلی آن هواپیما مسافربری، باری، هوافضا، پذیرایی و فروش بلیط هواپیما است. کورین ایر به ۱۲۵ مقصد در ۴۴ کشور، خدمات رسانی دارد.

سوئیس اینترنشنال | Swiss International Air Lines

سوئیس اینترنشنال (Swiss International Air Lines)

سوئیس اینترنشنال (Swiss International Air Lines) با پیشرفته ترین و کارآمدترین ناوگان هواپیمایی اروپا، دارای پرواز مستقیم از زوریخ و ژنو به سراسر جهان و اروپا است. از این ناوگان هواپیمایی برای حمل محموله‌های حیاتی و ارزشمند به سایر کشورهای جهان، استفاده می‌شود.

 

ghatar 1 لوکس‌ترین ایرلاین‌های دنیا

 

معرفی بهترین ایرلاین های داخلی

سفرهای هوایی، به دلیل سریع‌تر بودن و راحتی از محبوبیت بیشتری در میان گردشگران برخوردارند. با هواپیما، سفر به بیشتر نقاط دنیا امکان پذیر خواهد بود.

بهترین ایرلاین های ایران

با توجه به حجم بالای مسافران هوایی در داخل کشور شناخت بهترین ایرلاین های ایران، ما را در تصمیم گیری درست برای خرید بلیط هواپیما، راهنمایی می‌کند. همراه ما باشید تا به معرفی بهترین ایرلاین های داخلی بپردازیم.

ایرلاین ماهان

ایرلاین ماهان

ایرلاین ماهان به عنوان نخستین شرکت خصوصی هواپیمایی ایران، فعالیت خود را از سال ۱۳۷۱ شروع کرد. شرکت هواپیمایی ماهان دارای  ۵۴ فروند هواپیما بوئینگ و ایرباس است که کلاس‌های پروازی تجاری (بیزنس) و اقتصادی (اکونومی)، ارائه می‌دهد. ایرلاین ماهان ۸۷ پرواز هفتگی به ۲۲ مقصد داخلی و ۷۲ پرواز هفتگی به ۱۲ مقصد بین المللی از تهران دارد.

شرکت هواپیمایی ماهان هرگونه تغییر در برنامه پروازها را به سرعت به مسافران اطلاع رسانی می‌کند. فضای کافی و مناسب بین صندلی‌ها، امکان پخش فیلم و موسیقی به انتخاب مسافر در پروازهای طولانی، امکان دریافت آنلاین کارت پرواز در پروازهای خارجی و سفارش غذا، ایرلاین ماهان را به یکی از لوکس ترین ایرلاین های ایران تبدیل کرده است.

ایرلاین ایران ایر | هما

ایرلاین ایران ایر (هما)، یکی از قدیمی ترین شرکت های هواپیمایی ایران است که در سال ۱۳۴۱ از ادغام دو شرکت ایرانین ایرویز و پرشین ایرویز تشکیل شد. ایران ایر به ۳۵ مقصد داخلی و ۲۴ مقصد خارجی مانند آمستردام، لندن، پاریس و… پرواز دارد.

ایرلاین ایران ایر (هما)

ناوگان ایران ایر با داشتن ۵۱ فروند هواپیما، به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های هواپیمایی ایران شناخته می‌شود. از مزایای شرکت هواپیمایی ایران ایر می‌توان به سرو غذا با کیفیت، فاصله مناسب میان صندلی‌ها، امنیت سفر و کادر پرواز مجرب اشاره کرد.

ایرلاین آتا

ایرلاین آتا

ایرلاین آتا در سال ۱۳۸۷ با ۱۶ ناوگان هوایی فعالیت خود را آغاز کرد. شرکت هواپیمایی آتا با هدف ارتباط استان‌های شمال غربی با مراکز مهم گردشگری کشور و گسترش راه‌های ارتباطی برون مرزی، از طریق دو فرودگاه بین المللی تبریز و بین المللی مشهد تشکیل شد. ایرلاین آتا به دلیل نداشتن مرگ و میر، به یکی از امن ترین ایرلاین های ایرانی برای سفر شهرت دارد.

ایرلاین کیش ایر

ایرلاین کیش ایر

ایرلاین کیش ایر با هدف ارتباط جزیره زیبای کیش با مراکز استان ایران، در سال ۱۳۷۰ احداث شد. شرکت هواپیمایی کیش ایر دارای ۷ فروند هواپیمای بوئینگ، فوکر و ایرباس است. این ایرلاین با ارتقا سطح ایمنی و کیفی، سرویس‌های خاص و ویژه‌ای نظیر ارائه غذا گرم برای پروازهای بیزینس کلاس و طولانی مدت و امکان انتخاب غذا و نوشیدنی توسط مسافران اکونومی در پروازهای داخلی طولانی و بین المللی، به مسافران خود ارائه می‌دهد.

ایرلاین قشم ایر

ایرلاین قشم ایر

کیفیت هواپیمایی قشم ایر به گونه‌ای است آن را به یکی از محبوب ترین ایرلاین داخلی کشور تبدیل کرده است. از مزایای قشم ایر می‌توان به قیمت مناسب، ناوگان هوایی جدید، کادر پرواز متبحر و داشتن بلیط چارتر در مسیرهای مختلف اشاره کرد.

ناوگان هوایی قشم ایر دارای ۱۷ فروند هواپیما فوکر ۱۰۰، ایرباس  ۳۰۰-۶۰۰، آر-جی و ایرباس ۳۲۰ است. قشم ایر به مقاصد خارجی نظیر روسیه، آلمان، بلژیک، رومانی، عراق و… پرواز دارد.

ایرلاین معراج

ایرلاین معراج

ایرلاین معراجیکی از بهترین ایرلاین‌ های داخلی به ویژه از نظر پرواز به موقع است. این شرکت هواپیمایی با پایین ترین میزان تاخیر، توانسته رضایت مسافران زیادی را به خود جلب کند. شرکت هواپیمایی معراج به مقاصد داخلی نظیر شیراز، اصفهان، کیش و… و مقاصد خارجی استانبول، نجف، اسپارتا و ازمیر پرواز دارد.

ایرلاین سپهران

ایرلاین سپهران

ایرلاین سپهران یکی از جدیدترین ایرلاین‌ های داخلی کشور به شمار می‌آید که فعالیت خود را از سال ۱۳۹۰ آغاز کرد. از مزایای خرید بلیط هواپیما سپهران می‌توان به انتخاب صندلی، افزودن نوزاد، اضافه بار، حیوان خارجی و درخواست ویلچر اشاره کرد.

هواپیمایی سپهران این امکان را برای مسافران قد بلند خود فراهم کرده تا صندلی‌هایی با فاصله بیشتر را به نام کامفورت، رزرو کنند یا اگر علاقمند به مناظر بیرون هستند، صندلی‌های مجاور پنجره را در اختیارشان قرار می‌دهد.

انتخاب بهترین ایرلاین برای پروازی امن

شرکت‌های هواپیمایی برای سفر به اقصی نقاط دنیا شکل گرفته‌اند تا ما راحت و سریع بتوانیم سفر کنیم. هر شرکت هواپیمایی با توجه به ارائه سطح خدمات و تعداد مسیرهای پروازی، در رتبه‌های مختلفی قرار می‌گیرد. فقط باید بدانید نحوه انتخاب بهترین ایرلاین را بدانید. ما در این مطلب لیست بهترین ایرلاین های دنیا، را به شما معرفی کردیم.

سوالات متداول در ارتباط با بهترین ایرلاین ها

پیشتازترین ایرلاین پروازهای طولانی در جهان کدام است؟

کانتاس(QANTAS) پیشتازترین ایرلاین برای پروازهای طولانی در جهان است.

محبوب ترین ایرلاین دنیا کدام است؟

ایر فرانس(Air France) به عنوان یکی از محبوب ترین ایرلاین ‌های دنیا شناخته می‌شود.

از کدام ایرلاین برای حمل محموله‌های حیاتی و ارزشمند به سایر کشورهای جهان، استفاده می‌شود؟

سوئیس اینترنشنال (Swiss International Air Lines)، برای حمل محموله‌های حیاتی و ارزشمند به سایر کشورهای جهان، استفاده می‌شود.

قدیمی‌ترین و بزرگترین ایرلاین ایرانی کدام است؟

ایران ایر قدیمی‌ترین و بزرگترین ایرلاین ایرانی ه شما می‌رود.

امن ترین ایرلاین ایران کدام است؟

آتا ایرلاین با داشتن کمترین تعداد حوادث، به عنوان امن ترین ایرلاین ایران شهرت دارد.

کم تاخیرترین ایرلاین‌های ایران کدامند؟

ماهان ایر و معراج ایر کم تاخیرترین ایرلاین‌های ایران هستند.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید