امن ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۱

2
4843
امن ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۱
امن ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۱

فهرست امن ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۱

مجله گلوبال فایننس لیست امن‌ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۱ را منتشر کرد. در شرایط حاضر که کرونا همچنان بر جهان سایه افکنده اطلاع از این لیست برای بسیاری از مسافران می‌تواند کارگشا باشد. برخی برای برنامه‌ریزی مهاجرت، لیست امن ترین کشورهای جهان را مرور می‌کنند و برخی برای سفر با خانواده یا تنهایی به دنبال این فهرست هستند. گلوبال فاینانس نشریه معتبری است که هر ساله گزارشات و آمارهای جالبی را در مورد اقتصاد و مسائل دیگر منتشر می‌کند.  در این مطلب با فلای تودی همراه باشید تا بررسی کنیم از دیدگاه این نشریه معتبر، کدام کشورها امنیت خود را در سال ۲۰۲۱ ثابت کرده‌اند و کدام کشورها نتوانسته‌اند به فهرست امن ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۱ راه پیدا کنند؟

خرید بلیط هواپیما

معیارهای مهم در فهرست امن ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۱

گلوبال فاینانس برای انتخاب امن‌ترین کشورهای جهان، ۳ معیار اساسی را در نظر می‌گیرد: جنگ و صلح، امنیت شخصی و خطر بلایای طبیعی.

نروژژ
امن ترین کشورهای دنیا

در شرایطی که جهان درگیر یک پاندمی است و شیوع کرونا بسیاری از معادلات را به هم ریخته، این بیماری نیز به عنوان یکی از شاخص‌های تعیین امنیت کشورها در نظر گرفته شده است. از نظر کارشناسان گلوبال فاینانس کووید-۱۹ در زمره بلایای طبیعی قرار می‌گیرد و عاملی تعیین کننده در امنیت کشورها به شمار می‌رود. سرانه مرگ ناشی از کووید-۱۹ یکی از مهم‌ترین داده‌های در نظر گرفته شده در تهیه این فهرست است. میزان واکسیناسیون، زیرساخت‌های مراقبت‌های بهداشتی، توانایی‌های دولت، رهبری سیاسی و فرهنگ مواجهه با این بحران بزرگ و غیر منتظره هم از معیارهای در نظر گرفته شده در زمینه شیوع کووید-۱۹ در نظر گرفته شده‌اند.

لیست امن ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۱

بر اساس معیارهای نشریه گلوبال فاینانس، فهرست امن ترین کشورهای دنیا در سال ۲۰۲۱ به صورت زیر است:

۱- ایسلند

امن ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۱
کشور ایسلند در فهرست امن ترین کشورهای جهان

کشور ایسلند در صدر فهرست امن ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۱ قرار دارد. کشوری که به دلیل زیبایی‌های طبیعی و آرامش بی حد و مرزش، شهرت دارد و پدیده شفق‌های قطبی از مهم‌ترین جاذبه‌‌های آن به شمار می‌روند. ایسلند همیشه در زمره امن ترین کشورهای جهان قرار داشته، چرا که میزان جرم و جنایت در آن بسیار کم است و نبود اختلاف طبقاتی در این کشور باعث شده تنشی در آن وجود نداشته باشد.

۲- امارات متحده عربی

امن ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۱
کشور امارات متحده عربی در فهرست امن ترین کشورهای جهان

با وجودیکه خاور میانه منطقه‌ای پر تنش در طول تاریخ بوده اما امارت متحده عربی به خوبی توانسته از پس این تنش‌ها برآید، آن‌ها را مدیریت کند و فضایی امن را بسازد. شهر دبی که شهرت زیادی در جذب گردشگران دارد از نظر امنیت در سراسر جهان شهره است و بلیط هواپیما دبی یکی از پرفروش‌ترین بلیط‌های پروازی به شمار می‌رود. بسیاری از کسانی که به این شهر سفر داشته‌اند، دبی را شهری توصیف می‌کنند که می‌توان در هر ساعتی از شبانه روز در آن قدم زد و از تماشای زیبایی‌هایش لذت برد. امنیت بالای امارات سبب شده است تا این کشور بتواند رتبه دوم را در میان امن ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۱ کسب کند.

۳- قطر

امن ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۱
کشور قطر در فهرست امن ترین کشورهای جهان

در سال‌های اخیر، برخی از کشورهای خاورمیانه به خوبی توانسته‌اند تصوارت مردم دنیا را از این منطقه دگرگون کنند. قطر از جمله کشورهای خاورمیانه است که امنیت بالایی دارد و حتی بر اساس آخرین رتبه‌بندی‌ها، از نظر بلایای طبیعی نیز کم‌ریسک‌ترین کشور دنیا محسوب می‌شود. از جالب توجه‌ترین دیدنی‌های کشور قطر می‌توان به مرکز خرید ویلاجیو مال اشاره کرد که تصویر شهر ونیز را در ذهن تداعی می‌کند و از طریق کانال‌های آبی می‌توان در آن تردد کرد. با خرید بلیط هواپیما دوحه می‌توانید به راحتی به این کشور امن و زیبا سفر کنید و مرکز خرید معروف آن را ببینید.

۴- سنگاپور

امن ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۱
کشور سنگاپور در فهرست امن ترین کشورهای جهان

سنگاپور به عنوان یکی از سرزمین‌های مدرن و ثروتمند دنیا شناخته می‌شود و آن را از لوکس‌ترین کشورهای جهان می‌دانند. گردشگری نیست که از امنیت بالای سنگاپور سخن نگوید و از راحتی خیالش در این کشور حرف نزند. از نظر بهداشتی و سلامتی نیز این کشور دارای استانداردهای بالایی است و به خوبی توانسته از پس پاندمی کرونا برآید. سنگاپور توانسته است رتبه چهارم امن ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۱ را از آن خود کند. بسیاری با خرید بلیط هواپیما سنگاپور به این کشور زیبا سفر می‌کنند تا از فضای لوکس و دیدنی آن لذت ببرند.

۵- فنلاند

امن ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۱
کشور فنلاند در فهرست امن ترین کشورهای جهان

فنلاند کشوری در شمال اروپا است و از نظر جمعیت به عنوان کم‌تراکم‌ترین کشور اتحادیه اروپا شناخته می‌شود. این کشور معمولا در فهرست کشورهای دارای سطح بالای کیفیت زندگی جای دارد و توانسته به رشد اقتصادی و اجتماعی خوبی دست یابد. فنلاند دارای پیشینه تاریخی و طبیعتی بسیار شکوهمند و دیدنی است و به همین دلیل گردشگران زیادی را به سوی خود می‌کشاند. برای سفر به این کشور باید بلیط پرواز تهران هلسینکی را تهیه کنید.

۶- مغولستان

امن ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۱
کشور مغولستان در فهرست امن ترین کشورهای جهان

مغولستان کشوری در آسیای شرقی با جمعیت بسیار پایین است. شاید دیدن نام این کشور در فهرست امن ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۱ شما را به تعجب وا دارد اما باید بگوییم که مغولستان فضایی امن برای ساکنان و گردشگران دارد و از نظر کارشناسان، به دلیل برخورداری از طبیعت بکر و شاخص‌های بهداشتی بالا، توانسته به خوبی کرونا را تحت کنترل درآورد.

۷- نروژ

امن ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۱
کشور نروژ در فهرست امن ترین کشورهای جهان

نروژ کشوری آرام و امن و البته سرد است و از قدیمی‌ترین پادشاهی‌های جهان به شمار می‌رود. زندگی در نروژ از استانداردهای بالایی برخوردار است و در آن فضاهای آموزشی، بهداشتی و فرهنگی در دسترس همه قرار دارند. بسیاری از کارشناسان، نروژ را بهترین مکان برای تجربه یک زندگی بی‌دغدغه و سرشار از آرامش می‌دانند. سفر به این کشور هم طرفداران زیادی دارد و با خرید بلیط هواپیما اسلو که پایتخت نروژ است می‌توانید خودتان را برای بازدید از این کشور دیدنی، آماده کنید.

۸- دانمارک

امن ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۱
کشور دانمارک در فهرست امن ترین کشورهای جهان

پادشاهی دانمارک، سرزمینی زیبا و آرام در شمال اروپا است که به امنیت بالا شهرت دارد و مردم آن زندگی سطح بالایی را تجربه می‌کنند. به ازای هر صدهزار شهروند دانمارکی، حدود ۲۰۰ افسر پلیس وجود دارد و همین موضوع امنیت و آرامش بالایی را برای این کشور رقم زده است. مردم دانمارک به عنوان خوشحال‌ترین مردم دنیا نیز شناخته می‌شوند و وجود برابری اجتماعی از دلایل این خوشحالی به شمار می‌رود. برای سفر به این کشور باید بلیط هواپیما کپنهاگ را تهیه کنید.

۹- کانادا

امن ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۱
کشور کانادا در فهرست امن ترین کشورهای جهان

در رتبه نهم امن ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۱ به کشوری مهاجرپذیر می‌رسیم که بسیاری را برای رسیدن به آرزوهای‌شان به سوی خود می‌کشاند. این کشور دارای نرخ پایین جرم و جنایت است و کمتر پیش می‌آید که در خیابان‌های آن شاهد نزاع و صحنه‌های خشونت‌بار باشید. کانادا از جمله کشورهایی است که به دلیل زیرساخت خوب بهداشتی، توانسته پاندمی کرونا را کنترل کند و برنامه واکسیناسیون در آن به خوبی انجام شود. بلیط هواپیما تورنتو یکی از بلیط‌های پرطرفدار برای سفر به کانادا است که مهاجران و گردشگران زیادی اقدام به تهیه آن می‌کنند.

۱۰- نیوزیلند

امن ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۱
کشور نیوزیلند در فهرست امن ترین کشورهای جهان

دهمین کشور امن دنیا در لیست امن ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۱، سرزمینی در اقیانوسیه است که با نام‌های نیوزیلند یا زلاندنو نیز شناخته می‌شود. این کشور در جنوب غربی اقیانوس آرام قرار دارد و از چندین جزیره بزرگ و کوچک تشکیل شده است. نیوزیلند نه تنها دارای امنیت بالایی است بلکه توانسته یکی از کم فسادترین کشورهای دنیا نیز باشد. رفاه اجتماعی بالا، سطح بالای بهداشت و اقتصاد قوی از جمله مسائلی هستند که از این کشور یک مکان امن برای زندگی می‌سازند. برای سفر به این کشور کافیست بلیط هواپیما اوکلند را تهیه کنید.

نظر شما درباره این رده بندی چیست؟ جای کدام کشور را در این فهرست، خالی می‌بینید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

2 نظرات

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید