آشنایی با فرودگاه بین‌المللی تبریز

0
3173
معرفی فرودگاه بین‌المللی تبریز
معرفی فرودگاه بین المللی تبریز

آشنایی با فرودگاه بین‌المللی تبریز

شهر زیبای تبریز که ششمین کلان‌شهر ایران است، به دلیل شرایط جغرافیایی، اقتصادی و گردشگری‌اش یکی از مهم‌ترین شهرهای ایران محسوب می‌گردد. این شهر که قدمتی سه هزار و پانصد ساله دارد، با آثار تاریخی و فرهنگی فراوان خود، همواره مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی زیادی قرار گرفته است. از این رو فرودگاه تبریز یکی از پرترافیک‌ترین فرودگاه‌های ایران و بزرگ‌ترین فرودگاه شمال غرب کشور محسوب می‌شود و اهمیت بالایی در صنعت هوایی کشور دارد. با این مقاله از مجله گردشگری فلای تودی همراه باشید تا اطلاعات کاملی از فرودگاه بین‌المللی تبریز و ترمینال‌های آن را خدمتتان ارائه دهیم.

خرید بلیط هواپیما تبریز

معرفی فرودگاه بین المللی تبریز

معرفی فرودگاه بین‌المللی تبریز
نمای بیرونی از فرودگاه بین‌المللی تبریز

فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز یکی از فرودگاه‌های بزرگ ایران است که در شمال غرب این شهر در زمینی به مساحتی ۵۲۹ هکتار واقع گردیده است. این فرودگاه که فعالیتش را از سال ۱۳۲۹ آغاز کرد، در ابتدا هدف آموزش پرواز نظامی را دنبال می‌کرد اما با گذشت زمان تغییر کاربری داد و به صورت فرودگاه عمومی و نظامی مورد استفاده قرار گرفت. فرودگاه تبریز در سال ۱۳۵۶ برای اولین بار پرواز حجاج را برگزار کرد و از آن پس لقب فرودگاه بین‌المللی را کسب کرد.

کد یاتا فرودگاه تبریز TBZ و کد ایکائو این فرودگاه OITT می‌باشد. این فرودگاه همچنین جزو یکی از چهار فرودگاه‌ آسمان باز ایران است که دارای استاندارد مدیریت کیفیت بوده و به دلیل واقع شدن در مرز و کریدور هوایی ایران به آسیای میانه و اروپا، دارای اهمیت بالایی است.

ترمینال‌های فرودگاه بین‌المللی تبریز

ترمینال فرودگاه بین‌المللی تبریز
ترمینال فرودگاه بین‌المللی تبریز

فرودگاه شهید مدنی تبریز دارای دو ترمینال است. یکی از این ترمینال‌ها مختص پروازهای خارجی و دیگری مختص پروازهای داخلی می‌باشد که در هر دو ترمینال امکانات و خدمات خوبی برای رفاه حال مسافران تدارک دیده شده است.

خدمات و امکانات فرودگاه بین‌المللی تبریز

رستوران فرودگاه بین‌المللی تبریز
رستوران فرودگاه بین‌المللی تبریز

از آنجایی که این فرودگاه روزانه میزبان تعداد زیادی از پروهازهای ملی و بین‌المللی است لذا امکانات خوب و خدمات رفاهی متنوعی را به مسافران ارائه می‌دهد. در هر دو ترمینال فرودگاه بین‌المللی تبریز دستگاه‌ خودپرداز بانک‌های مختلف مانند بانک تجارت، ملی، ملت، انصار، قرض‌الحسنه مهر ایران و مهر اقتصاد قرار دارد و علاوه بر آن، بانک‌های ملی و ملت در این فرودگاه دارای شعبه هستند، لذا مسافران می‌توانند با خیال راحت به انجام امور بانکی خود بپردازند. وجود کافی‌شاپ‌ و رستوران‌های باکیفیت در ترمینال‌های این فرودگاه باعث رضایت هرچه بیشتر مسافران گردیده است. همچنین در این مجموعه غرفه‌هایی جهت فروش صنایع دستی و سوغات و مواد غذایی در نظر گرفته شده است.

از دیگر امکانات فرودگاه بین‌المللی تبریز می‌توان به بخش بسته‌بندی بار، اتاق سیگار، اتاق مادر و کودک، قسمت اشیا گمشده، فروشگاه محصولات فرهنگی، خدمات رفاهی CIP و پارکینگ شبانه‌روزی روباز و طبقاتی اشاره کرد.

شایان ذکر است فرودگاه بین‌المللی تبریز دارای خدمات ویژه برای افراد توانخواه و معلولین مانند مسیر عبور ویلچر، باربری ویژه معلولین، مسیر عبور ناشنوایان و سرویس بهداشتی مختص معلولین است.

مسیرهای پروازی فرودگاه بین المللی تبریز

نمایی از برج مراقبت فرودگاه بین‌المللی تبریز
نمایی از برج مراقبت فرودگاه بین‌المللی تبریز

پروازهای داخلی از مبدا فرودگاه بین‌المللی تبریز به مقاصد فرودگاه مهرآباد، فرودگاه شهید دستغیب شیراز، فرودگاه کیش، فرودگاه قشم، فرودگاه شهید بهشتی اصفهان، فرودگاه هاشمی نژاد مشهد، فرودگاه بندرعباس و فرودگاه عسلویه صورت می‌پذیرد.

پروازهای خارجی از مبدا فرودگاه بین‌المللی تبریز نیز به مقاصد فرودگاه آتاتورک استانبول، فرودگاه ادنا، فرودگاه ازمیر، فرودگاه قیصریه، فرودگاه باکو، فرودگاه بغداد، فرودگاه نجف و فرودگاه ایروان انجام می‌شود.

شرکت‌های هواپیمایی مستقر در فرودگاه بین‌المللی تبریز

در فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز ۱۱ دفتر فروش شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی فعالیت دارند شرکت‌های هواپیمایی داخلی شامل هواپیمایی کاسپین، ماهان، آتا، کیش‌ایر، ایران‌ایر، ایران ایرتور، معراج، آسمان و شرکت‌های هواپیمایی خارجی نیز ترکیش‌ایر و کرندون می‌باشند. جهت رزرو هتل های تبریز نیز می توانید با فلای توی تماس بگیرید.

اطلاعات فرودگاه بین‌المللی تبریز

آدرس فرودگاه تبریز: استان آذربایجان غربی، تبریز، بلوار شهید خلبان بابایی، فرودگاه تبریز

تلفن تماس اطلاعات پرواز فرودگاه مشهد: ۰۵۱۳۳۴۰۰۰۲۰

اطلاعات پرواز :  ۴ – ۳۵۲۳۴۷۰۱ – ۰۴۱ و ۱۹۹

مرکز تلفن فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز: ۳۵۲۶۰۴۰۵  – ۰۴۱

وب سایت

Map

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید