در رابطه با امکانات فرودگاهی و خدمات آن چه می‌دانید؟ فکر می‌کنید مجهزترین فرودگاه جهان به کدام کشور تعلق دارد؟ جالب است بدانید، فرودگاه دبی سومین فرودگاه بزرگ جهان محسوب می‌شود که اصلی‌ترین شاهراه ورود گردشگران به حساب می‌آید. پیشرفت دبی در چند سال اخیر به گونه‌ای بوده که این شهر به یکی از محبوب‌ترین مراکز گردشگری جهان تبدیل کرده است. فرودگاه بین المللی دبی، مهم‌ترین و بزرگ‌ترین فرودگاه کشور امارات متحده عربی به شمار می‌رود. به همین دلیل این مطلب از مجله گردشگری فلای‌تودی را به آشنایی با فرودگاه دبی اختصاص داده‌ایم. پس همراه ما باشید.

در این مطلب از فلای تودی می‌خوانید... پنهان

معرفی شهر دبی | شهری به سوی آینده

در سالیان پیش، دبی تنها، دهکده‌ای برای ماهیگیری در خلیج فارس بود و عضوی از هفت امارت، امارات متحده عربی محسوب می‌شد. اما امروزه این شهر، یکی از جهانی ترین شهرهای دنیا به شمار می‌آید که بیش از ۲۰۰ ملیت گوناگون در آن زندگی می‌کنند. در هر جای دبی بایستید، بالای برج خلیفه باشد یا در کنار ساحل، فرقی ندارد، حس نوآوری و مدرنیته بودن دبی را می‌توانید لمس کنید. دبی شهری است که هر چیز ناممکنی را ممکن کرده، به همین دلیل این شهر از محبوبیت بالایی در میان گردشگران برخوردار است. برای سفر به این شهر زیبا راحت‌ترین راه دسترسی، استفاده از مسیر هوایی است.

فرودگاه بین المللی دبی

دبی چند فرودگاه دارد؟

همانطور که می‌دانید ۲ فرودگاه بین المللی دبی سفر به این شهر را برای مسافران تسهیل کرده است. شما می‌توانید اطلاعات پرواز خروجی فرودگاه دبی را به راحتی در سایت های خدمات مسافرتی داخلی و خارجی مشاهده کنید.

فرودگاه های دبی عبارتند از:

  • فرودگاه بین المللی دبی
  • فرودگاه بین المللی آل مکتوم

معرفی فرودگاه بین‌المللی دبی

فرودگاه بین المللی دبی در شرق دبی، منطقه الگراهود (Al Garhoud)، قرار دارد. این فرودگاه که یکی از برجسته‌ترین فرودگاه‌های خاورمیانه نیز محسوب می‌شود با کد یاتا DXB و کد ایکائو OMDB شناخته می‌شود. شما می توانید برای اطلاع از برنامه‌های این فرودگاه از اپلیکیشن فرودگاه دبی (dubai airport app) استفاده کنید.

ایرلاین فلای دبی، هواپیمایی امارات و کانتاس، خطوط اصلی هوایی بین المللی دبی به شمار می‌رود که با ۴۰۹,۴۹۳ پرواز، یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های جهان از لحاظ ترافیک پروازهای بین‌المللی به حساب می‌آید. فرودگاه بین المللی دبی لقب ششمین فرودگاه پر رفت و آمد جهان بر اساس پروازهای باربری، سومین فرودگاه به لحاظ تعداد مسافر و اولین رتبه در پر رفت و آمد‌ترین فرودگاه جهان را به خود اختصاص داده است.

pnggبهترین منطقه برای اقامت در دبی 

تاریخچه فرودگاه بین‌‌ المللی دبی

فرودگاه بین المللی دبی در سال ۱۹۵۹، به دستور حاکم وقت دبی، شیخ راشد بن سعید آل مکتوم، ساخته و در سال ۱۹۶۰ به طور رسمی افتتاح شد. هواپیما داگلاس اولین پروازی بود که در این فرودگاه فرود آمد. جالب است بدانید پیش از این پروازها از مبدا دبی به وسیله طریق قایق پروازی، تحت کنترل بریتانیا انجام می‌شد. این فرودگاه مساحتی بالغ بر ۲۹۰۰ مترمربع دارد که خدمات و امکانات منحصر به فردی را به مسافران ارائه می‌دهد.

تاریخچه فرودگاه بین المللی دبی

ترمینال های فرودگاه بین المللی دبی

در ژوئیه ۲۰۱۹ بزرگترین سیستم انرژی خورشیدی برای کاهش مصرف انرژی به میزان ۳۰ درصد، در این مجموعه نصب شد. پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه دبی از طریق سه ترمینال انجام می‌شود. فرودگاه بین المللی دبی تا به امروز ۸۸ میلیون مسافر را به ۲۷۰ مقصد در سراسر دنیا جابه جا کرده است. ترمینال های دبی فاصله زیادی از یکدیگر دارند که برای تردد در میان ترمینال‌ها می‌توانید از حمل و نقل فرودگاه نظیر مترو استفاده کنید. برای این منظور می‌توانید از نقشه فرودگاه دبی استفاده کنید.

Map

ترمینال شماره یک فرودگاه دبی

ترمینال شماره یک فرودگاه بین‌المللی دبی، ترمینال اصلی محسوب می‌شود که مساحتی حدود ۵۲۰ هزار متر مربع دارد. این ترمینال با سه طبقه، دارای ظرفیت ۱۵ میلیون مسافر است. در ترمینال یک فرودگاه دبی بیش از ۱۰۰ شرکت هواپیمایی به مقاصد مختلف دنیا پرواز می‌کنند که پروازهای طولانی‌تر از طریق این ترمینال صورت می‌گیرد.

ترمینال شماره یک فرودگاه دبی

طبقه اول این ترمینال با ۲۲۱ کانتر، مخصوص پروازهای خروجی بوده و خدماتی نظیر پذیرش مسافر (check-in)، تحویل بار و فروش بلیط در آن انجام می‌شود. طبقه دوم آن به پروازهای ورودی، بخش بار و بخش مهاجرت اختصاص دارد. در طبقه سوم هم خدمات ویژه‌ای مانند رستوران، صرافی، اتاق مخصوص سیگار و… به مسافران ارائه می‌شود.

ترمینال شماره دو فرودگاه دبی

ترمینال شماره دو در فاصله‌ی دورتری نسبت به ترمینال شماره یک و سه قرار گرفته و گنجایش ۱۰ میلیون مسافر را دارد. این ترمینال دارای ۴ طبقه است که بیشتر پروازهای منطقه‌ای از جمله حوزه خلیج فارس و جنوب آسیا در این ترمینال انجام می‌شود. طبقه اول این ترمینال به پروازهای ورودی، طبقه دوم به خدمات فرودگاهی نظیر گیت‌های پرواز، سالن انتظار، تشریفات بیزینس کلاس، رستوران و فود کورت، طبقه سوم نیز به سالن تشریفات VIP، کانتر پذیرش (check-in) و بخش مهاجرت و طبقه چهارم به پروازهای خارجی اختصاص دارد.

ترمینال شماره دو فرودگاه دبی

ترمینال شماره سه فرودگاه دبی

ترمینال شماره سه فرودگاه بین‌المللی دبی، دومین سازه عظیم جهان است و با ظرفیتی حدود ۶۵ میلیون نفر، بزرگترین ترمینال فرودگاهی دنیا به حساب می‌آید. این ترمینال لوکس‌‌ترین ترمینال فرودگاه دبی محسوب می‌شود و دفاتر ایرلاین های کانتاس استرالیا و امارات هم در این ترمینال قرار دارند. پروازهای ورودی، کانتر پذیرش، کرایه ماشین و رزرو هتل در طبقه اول، سوار شدن به هواپیما در طبقه دوم، پروازهای خارجی و خدمات رفاهی نظیر فودکورت، کافی شاپ و رستوران، سرگرمی و بازی‌های ویدیویی در طبقه سوم و بخش دیگری از پروازهای ورودی در طبقه چهارم انجام می‌شود.

ترمینال شماره سه فرودگاه دبی

امکانات فرودگاه دبی

اگر مسیر پروازیتان به فرودگاه بین المللی دبی باشد، حتما از امکانات این فرودگاه شگفت زده خواهید شد. در فرودگاه بین‌‌ المللی دبی ترخیص بارها و جابه جایی بین پروازهای کانکشن سریع‌ انجام می‌شود و مسافران در کمال آرامش، سفر لذت بخشی را تجربه می‌کنند. فرودگاه دبی به واسطه پروازهای زیادی که دارد، یکی از اصلی ترین فرودگاه های ترانزیت دنیا محسوب می‌شود، به همین دلیل امکاناتی که در فرودگاه دبی وجود دارد، در نوع خود بی‌نظیر است، در ادامه امکانات فرودگاه دبی را به شما معرفی می‌کنیم.

خدمات رفاهی فرودگاه بین المللی دبی

در همه ترمینال‌های فرودگاه بین المللی دبی، سالن‌هایی برای استراحت مسافران با عنوان مرحبا سرویس وجود دارد که خدمات رفاهی متنوعی به مسافران ارائه می‌شود. از خدمات رفاهی فرودگاه شهر دبی می‌توان به رزرو تخت با مدت زمان مشخص، اتاق‌های مراقبت و بازی کودکان، خدمات پزشکی، دستگاه‌های ATM، صرافی و کرایه خودرو اشاره کرد.

خدمات رفاهی فرودگاه بین المللی دبی

هتل‌ های فرودگاه دبی

در فرودگاه‌های بین المللی به ویژه فرودگاه‌هایی که در مسیر مسافت‌های طولانی است، به دلیل توقف چند ساعته برای سوختگیری و یا تغییر مسیر مسافران برای ساعاتی باید در فرودگاه بمانند. در این شرایط برخی از فروگاه‌ها برای رفاه حال مسافران هتل‌هایی را تعبیه کرده اند. فرودگاه بین المللی دبی نیز سعی کرده به عنوان یکی از پرترددترین فرودگاه‌های دنیا، امکانات مختلفی برای راحتی و رفاه مسافران فراهم باشد.

هتل‌ های فرودگاه دبی

یکی از این امکانات، هتل‌هایی است که در این فرودگاه برای راحتی مسافران در نظر گرفته شده است. شما می‌توانید برای ساعاتی را در اقامتگاه‌های موقت فرودگاه بین المللی دبی مانند غلاف خواب Igloo-syle و پتوی خواب Sleep n ‘Fly Lounge واقع در در ترمینال ۳ و کانکس A روبروی دروازه A1 ساعاتی را استراحت کنید. علاوه بر آن هتل‌های زیر در فرودگاه و نزدیکی فرودگاه بین المللی دبی وجود دارد که در ادامه آن را معرفی می‌کنیم:

هتل ترمینال ۳

این هتل در  سالن ترانزیت فرودگاه دبی، برای کسانی است که توقفی کوتاه در فرودگاه دبی طی سفر هوایی خود به نقاط مختلف دنیا دارند. این هتل یکی از اقامتگاه‌های لوکس است که هیچ شباهتی به هتل‌های فرودگاهی دیگر ندارد. برای اقامت در این هتل باید از قبل اتاق رزرو کنید. این هتل لوکس دارای ۳۸۱ اتاق دلوکس، ۲۷ اتاق سوپردلوکس، ۵۶ سوییت جونیور، ۶۱ سوییت اکسکیوتیو و ۵ سوییت رویال دارد.

هتل هالیدی این اکسپرس دبی

این هتل روبروی ترمینال سه فرودگاه بین المللی دبی واقع شده است که با امکاناتی مانند دسترسی به اینترنت و صبحانه رایگان، سالن ورزشی ۲۴ ساعته، مرکز تجاری شیک، خدمات خشکشویی و نظافت، دستگاه خودپرداز، رستوران و بار، حمل  و نقل ۲۴ ساعته فرودگاهی و… از میهمانان خود پدیرایی می‌کند.

هتل پریمیر دبی

این هتل نیز روبروی ترمینال قرار دارد که می توانید از استخر روباز، سالن ورزشی، رستوران، بار و کافه، خدمات شاتل و اینترنت رایگان طی مدت اقامت خود استفاده کنید. این هتل امکانات حمل و نقل فرودگاهی را به مقصد فرودگاه برای مسافران در نظر گفته است.

اینترنت رایگان در فرودگاه دبی

در تمامی بخش‌های فرودگاه به اینترنت وای فای نامحدود دسترسی خواهید داشت. برای فعالسازی اینترنت در فرودگاه دبی کافی است وارد تنظیمات گوشی خود شده، شبکه وای فای DXB، را انتخاب کرده و به آن متصل شوید. وای فای فرودگاه بین المللی دبی این امکان را به شما می‌دهد که به مدت یک ساعت از اینترنت رایگان استفاده کنید.

اینترنت رایگان در فرودگاه دبی

رستوران فرودگاه دبی

از لحاظ خورد و خوراک هم خیالتان راحت باشد، چرا که همانطور که در بالا اشاره کردیم، تمامی ترمینال‌ها دارای فودکورت و رستوران‌های متنوعی هستند. استارباکس، مک دونالد و… از بهترین رستوران های دبی در  فرودگاه محسوب می‌شوند. هزینه حدودی غذا برای هر فرد در رستوران دبی حدود ۶۰ درهم است.

رستوران های فرودگاه دوبی

مرکز خرید فرودگاه شهر دبی

در هر سه ترمینال فرودگاه بین‌ المللی دبی فروشگاه‌های دیوتی فری به صورت ۲۴ ساعته آماده خدمات رسانی به مسافران عزیز هستند. این فروشگاه‌ها به دلیل قیمت‌های بسیار مناسب و تنوع کالا از معروف‌ترین فروشگاه‌های بدون مالیات در فرودگاه‌های جهان به شمار می‌روند.

مرکز خرید فرودگاه شهر دبی 1

قوانین و مقررات فرودگاه دبی

زمانی که در فرودگاه دبی حضور پیدا می‌کنید، لازم است به قوانین این فرودگاه که بسیار محکم و سختگیرانه است دقت کنید، تا در طول سفر خود با مشکل خاصی در این فرودگاه مواجه نشوید. این قوانین شامل بخش‌های مختلف است که در ادامه با هر کدام از این موارد به تفکیک آشنا خواهید شد.

دارو‌های ممنوعه فروگاه دبی

یکی از مهمترین قوانین در فرودگاه دبی توجه به وسایلی است که با خود به فرودگاه می‌آورید. دارو‌های ممنوعه یکی ازا ین موارد است. در صورتی که قرار است در این فرودگاه توقف داشته باشید، حتماً به حمل دارو حساس باشید. در این فرودگاه به همراه داشتن دارو‌های ممنوعه با برخورد قانونی مواجه خواهید شد. این دارو‌های ممنوعه شامل موارد زیر است:

دارو های ممنوعه فروگاه دبی

مواد مخدر
دارو‌های تحت نظارت قانونی
دارو‌های بدون نسخه پزسک
دارو‌های تقلبی
علاوه بر این موارد به همراه داشتن دارو‌هایی مانند مورفین، آلفا متیل فنتانیل، بتامتودول، کدئین، کتأمین، ‌تری مپریدین، ترامادول، ریسپریدون، اتورفین و تیوفنتانیل از جمله این موارد است.

وسایل ممنوعه فرودگاه دبی

علاوه بر دارو‌های ممنوعه، حمل برخی وسایل نیز به داخل هواپیما ممنوع است. این وسایل را در ادامه به طور کامل معرفی خواهیم کرد.

  • انواع غذای تازه مانند لبنیات، سبزیجات و…
  • انواع پرندگان زنده و مرده و…
  • انواع اسلحه غیرمجاز
  • مواد مخدر
  • سی دی و فیلم‌های مذهبی به جز اسلام
  • انواع لوازم قمار
  • ارز جعلی
  • مواد منفجره و آتش بازی
  • هر وسیله دارای برچسب و تصاویر خلاف سئونات اسلامی
  • لوازم تیز و برنده
  • تمامی گیاهان کاشته شده در خاک
  • عاج و شاخ حیوانات
  • انواع غذای خانگی پخته شده
  • تور ماهیگیری بیشتر از سه لایه
  • انواع تایر استفاده یا تعمیر شده
  • انواع سیگار‌های الکترونیک
  • انواع وسایل الکترونیکی با باتری بزرگ
انواع وسایل الکترونیکی با باتری بزرپ

قوانین چمدان و ساک دستی استاندارد

فرودگاه دبی نیز مانند تمام فرودگاه‌های دنیا برای حمل چمدان و ساک دستی نیز قوانین مشخصی دارد که مسافران ملزم به رعایت آن هستند. در این قوانین موارد زیر ذکر شده است:
حمل مجاز بار تا جداکثر ۳۲ کیلوگرم برای سفر‌های بین‌المللی
حمل چمدان با حداکثر ۹۰ سانتیمتر طول، ۶۰ سانتیمتر عرض و ۷۵ سانتیمتر ارتفاع
داشتن سطح مسطح برای پردازش و اسکن چمدان‌ها
در قوانین حمل ساک دستی در فرودگاه دبی نیز نباید حاوی وسایل ممنوعه باشد.

قوانین فرودگاه دبی درباره آب و مایعات

در این فرودگاه حمل و جابجایی آب و مایعات نیز با محدودیت‌های مختلفی مواجه است که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم:
شهر دبی: حمل و ورود تنها ۴ لیتر آبجو معادل ۲۴ قوطی مجاز است.
شهر ابوظبی: ورود ۴ لیتر نوشیدنی الکلی معادل ۲۴ قوطی مجاز است.
شهر فجیره: ورود ۴ لیتر نوشیدنی الکلی مجاز است.
شهر شارجه: تنها ۴ لیتر شرایط معادل ۴۸ قوطی مجاز است.

قوانین فرودگاه دبی درباره حجاب

دبی اگرچه یکی از کشور‌های اسلامی به شمار می‌اید، اما قوانین سختگیرانه‌ای برای پوشش وحجاب در این کشور وجود ندارد. با این وجود استفاده از لباس‌های تنگ و بدن نما در این شهر ممنوع است. در صورتی که افراد اقدام به پوشیدن باس غیرمناسب در فرودگاه دبی کنند، تا یک ماه زندان برای آن‌ها در نظرگرفته می‌شود. اما زنان و مردان می‌توانند در محیط‌هایی مانند استخر و ساحل لباس شنا بپوشند.

حیوانات خانگی در فرودگاه دبی

قوانین فرودگاهی دبی درباره حیوانات خانگی

اگر قصد دارید در طول سفر خود حیوان خانگی را به همراه داشته باشید، باید بدانید که قوانین فرودگاهی دبی بسیار شفاف و روشن است. در این شرایط باید حتماً این قوانین را مدنظر قرار دهید:

  • ورود بیش از ۲ سگ و ۲ گربه در طول یکسال به این فرودگاه ممنوعه است
  • حداقل سن مجاز برای ورود سگ و گربه به این فرودگاه از کشور‌های کم خطر ۱۲ هفته و از کشور‌های پرخطر ۱۵ هفته است
  • داشتن کارت واکسن هاری برای ورود به این فرودگاه الزامی است
  • اطلاع‌رسانی برای بردن حیوانات ازفرودگاه دبی باید از دو روز قبل باید به فرودگاه انجام شود
  • داشتن میکروچیپ برای حیوانات خانگی در فرودگاه دبی الزامی است
  • داشتن اطلاعات و مدارک حیوان در سامانه دولتی الزامی است
  • داشتن مجوز ورود توسط وزارت اقلیم و محیط زیست برای حیوانات خانگی الزامی است
  • داشتن گواهی بهداشت معتبر از کشور مبدا برای حیوان ضروری است
  • قرارگیری حیوان در لیست بارنامه قرار گیرد

قوانین جانبی فرودگاه دبی

علاوه بر قوانین مشخصی که در فرودگاه دبی تعریف شده، برخی از قوانین جانبی نیز وجود دارد که باید به آن توجه کنید.
اعلام ارز همراه بیشتر از ۱۰۰ هزار درهم یا ارز معادل در اظهارنامه
داشتن اعتبار ۶ ماهه گذرنامه
داشتن ویزای دبی برای سفر به این شهر یا هر یک از شهر‌های دبی
داشتن نسخه پزشک برای دارو‌های همراه فرد
پرداخت مالیات خرید به بخش TAX

وسایل حمل و نقل در فرودگاه دبی

حمل و نقل در فرودگاه دبی با وسایل نقلیه مختلف مانند تاکسی، مترو و اتوبوس امکان‌پذیر است. اگر از فرودگاه دبی بخواهید با تاکسی جابجا شوید، می‌توانید از طریق یکی از ترمینال‌های سه‌گانه اقدام کنید. کرایه تاکسی در این شهر با کیلومتر شمار محاسبه می‌شود و نیازی به نگرانی بابت هزینه حمل نقل نیست.
اگر می‌خواهید برای کاهش هزینه‌های خود از اتوبوس استفاده کنید، می‌توانید از ترمینال‌های سه‌گانه استفاده کنید. دو خط ۴۰۱ و ۴۰۲ شما را به‌ایستگاه‌های السبخه و الغبیبه می‌رسانند.
مترو هم انتخاب مناسبی برای تردد در شهر دبی از مبدا فرودگاه است. برای این منظور می‌توانید از ترمینال‌های یک و سه استفاده کنید. فاصله حرکت قطار در این شهر ۱۰ دقیقه است.

اشیا گمشده در فرودگاه دبی

بخش‌ اشیا گمشده در فرودگاه دبی

شاید برای شما هم پیش آمده که در طول سفر برخی از لوازم مانند ساک یا چمدان و… را گم کنید. در فرودگاه دبی دفتری در تمام ترمینال‌ها جانمایی شده که در صورت گم شدن‌اشیا یا چمدان‌های خود، لوازم گم شده به این دفاتر منتقل می‌شود و شما با اطلاع به این بخش می‌توانید فرایند پیگیری‌اشیا گم شده خود را پیگیری کنید.

فرودگاه دبی، فرودگاهی به وسعت یک شهر

اگر به دبی سفر کنید یا پروازتان با شرکت هوایی امارات باشد، این فرصت را دارید تا چند ساعتی را در بهترین فرودگاه خاورمیانه، فرودگاه دبی باشید. این فرودگاه خدمات رفاهی و تشریفاتی منحصربه فردی را به مسافران ارائه می‌دهد که دست کمی از امکانات یک شهر ندارد. ما در این مطلب سعی کردیم اطلاعات کاملی درباره فرودگاه دبی در اختیار شما قرار دهیم. کافی است با خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل خودتان را به یک سفر متفاوت دعوت کنید و به جایی بروید که به سرعت به سوی آینده حرکت می‌کند.

آیا تا به حال در فرودگاه دبی توقف داشته‌اید؟ از تجربیات خود بگویید و نکات مفید را با خوانندگان ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره فرودگاه دبی

پرواز فلای دبی از کدام ترمینال دبی است؟

پرواز فلای دبی از ترمینال ۲ فرودگاه انجام می‌شود.

چگونه از فرودگاه دبی به هتل برویم؟

وسایل حمل و نقل عمومی نظیر اتوبوس، تاکسی و مترو می‌توانند شما را با هتل برسانند.

خطوط هوایی و مقاصد گردشگری فرودگاه بین‌المللی دبی کدامند؟

امارات، کانتاس و فلای دبی از خطوط هوایی اصلی فرودگاه بین المللی دبی محسوب می‌شوند.

آیا برای سفر به دبی نیاز به ویزا دارید؟

بله. برای سفر به دبی نیاز به ویزا دارید که با دریافت آن می‌توانید تا ۳۰ روز در دبی اقامت داشته باشید.

 فرودگاه دبی تا مرکز شهر چقدر فاصله دارد؟

فرودگاه دبی در فاصله ۵ کیلومتری از مرکز شهر دبی قرار گرفته است.

وسایل ممنوعه در فرودگاه دبی چیست؟

انواع چکش، لوازم تیزو برنده مانند قیچی، میخ، شمشیر، چسب بسته‌بندی، مواد منفجره، غذای خانگی، گیاهان کاشته شده در خاک، تور ماهیگیری، انواع پرنده، لوازم اآتش بازی و… از جمله اقلام ممنوعه به فرودگاه دبی است.

1 نظر

  1. فرودگاه بین‌ المللی دبی با ظرفیت ۱۶۰ میلیون مسافر و ۱۲ میلیون تن بار در سال، بزرگ ترین فرودگاه جهان است. این فرودگاه در سال ۲۰۱۰ افتتاح شده است و با بهره برداری کامل در سال های اخیر و امکانات فوق العاده شیک به یکی از لوکس ترین فرودگاه های جهان تبدیل شده است…

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید