آشنایی با غذاهای آنکارا

غذا همیشه قسمتی از فرهنگ کشورها را تشکیل می‌دهد. غذاهای آنکارا هم از این قاعده مستثنی نیستند و قسمتی از فرهنگ مردم این شهر و به نوعی کشور ترکیه را تشکیل می‌دهند. آنکارا به عنوان پایتخت ترکیه، غذاهای بسیاری دارد که طعمی فوق‌العاده دارند و باید با لذت تمام، آنها را در سفر به این شهر امتحان کنید. حتما لیستی از غذاهای خوشمزه آنکارا از کباب سنتی گرفته تا دسرهای شیرین آماده کنید و در سفر به این شهر از تجربه خوردن این غذاهای لذیذ لذت ببرید. در این مطلب قصد داریم تا شما را با تعدادی از محبوب‌ترین غذاهای آنکارا آشنا کنیم. با فلای تودی همراه باشید.

رزرو هتل ارزان در آنکارا

ماهی کبابی در رستوران یلکن بالیک( Yelken Balık)

ماهی کبابی - غذاهای آنکارا
ماهی کبابی یکی از غذاهای آنکارا

یکی از بهترین رستوران‌های غذاهای دریایی آنکارا رستوران یلکن بالیک( Yelken Balık) است. این رستوران نماینده محوب‌ترین غذاهای دریای اژه و مدیترانه در آنکارا است. در این رستوران می‌توانید انواع ماهی‌های فصلی و تازه را که به بهترین شکل کبابی شده‌اند را میل کنید.

☎ ۹۰۳۱۲۴۴۸۲۹۹۰+

آدرس: Yelken Balık, Kazım Özalp Mahallesi, Reşit Galip Cd. No:58, Çankaya/Ankara, Turkey

map 1

گارانتی خرید بلیط ارزان هواپیما آنکارا

اسکندرکباب در کبابی اولوداغ( Uludağ Kebabçısı)

اسکندرکباب - غذاهای آنکارا
اسکندرکباب یکی از غذاهای آنکارا

کبابی اولوداغ را در آنکارا همه با اسکندرکباب‌های لذیذی که می‌پزد،‌ می‌شناسند. اسکندر کباب از ترکیب تکه‌های دونر کباب با نان پیده، سس گوجه و کره ذوب شده طبخ می‌شود. اگرچه این رستوران انواع دیگر کباب را هم در منوی خود دارد، اما اسکندر کباب‌های این رستوران است که آن را به یک برند افسانه‌ای تبدیل کرده است.

☎ ۹۰۳۱۲۲۱۹۱۲۴۰+

آدرس: Uludağ Kebabçısı, Gaziosmanpaşa Mahallesi, Kırlangıç Sok. 12/B, Çankaya/Ankara, Turkey

map 1

دسرهای شیر در زینال( Zeynel)

دسر شیر - غذاهای آنکارا
دسر شیر یکی از غذاهای آنکارا

تنوع دسرهای ترکیه‌ای بسیار زیاد است و در رستوران زینال قطعا بهترین دسرهای شیر را تجربه خواهید کرد. حتما کازاندیبی( پودینگ ضخیم که کمی سوزانده شده است و یک اسکوپ کاراملی روی آن ریخته شده)، و یا موهالبی( پودینگ با مصطکی) را هم در این رستوران امتحان کنید.

آدرس: Zeynel, Remzi Oğuz Arık Mahallesi, Çankaya/Ankara, Turkey

map 1

دونر کباب در سوهانین یری( Süha’nın Yeri)

دونر کباب - غذاهای آنکارا
دونر کباب یکی از غذاهای آنکارا

شهرت رستوران سوهانین یری به این دلیل است که دونر را روی هیزم می‌پزند. این نوع طبخ به گوشت طعمی خاص و متمایز می‌دهد. این رستوران مکانی مناسب برای خوردن یک ناهار معمول است. و می‌توانید ساندویچ دونری فوق‌العاده را به همراه دوغ صرف کنید. رستوران سوها بسیار در میان بومیان این منطقه محبوب است. بنابراین در این رستوران به سختی می‌توانید صندلی خالی پیدا کنید.

☎ ۹۰۳۱۲۴۴۷۴۲۳۳+

آدرس: Süha’nın Yeri, Küçükesat Mahallesi, Esat Cd. 33/A, Çankaya/Ankara, Turkey

map 1

باقلوا در باقلواپزی حاجی بابا( Bey Baklavacı Hacıbaba)

باقلواهای آنکارا
باقلواهایحاجی بابا آنکارا

توقفی دیگر در ترکیه برای تجربه غذایی شیرین و لذیذ. حاجی بابا بهترین مکان برای این تجربه است. این باقلواپزی را سه نسل است که خانواده‌ای اداره می‌کنند. باقلواپزی حاجی بابا در سال ۱۹۴۹ افتتاح شده است. منشا این باقلواها، شهر باقلوا در قاضی آنتپ است.

☎ ۹۰۳۱۲۲۲۹۴۷۰۹+

آدرس: Baklavacı Hacıbaba, Necatibey Cad. No: 20/D, Sıhhiye, Çankaya/Ankara, Turkey

map 1

دونر کباب در کبا‌بی بورسا حاجی بِی( Bursa Hacı Bey Kebabçısı)

دونر کباب بورسا حاجی بِی
دونر کباب بورسا حاجی بِی

کبابی بورسا حاجی بابا از سال ۱۹۶۱ افتتاح شده است. این کبابی به شیوه سنتی پایبند است و هنوز دونر کباب را به همان صورتی که از ابتدا بوده با همان مواد و دستور پخت سرو می‌کند.در کنار دونر کباب از گوجه و تخم مرغ هم استفاده می‌شود.

☎ ۹۰۳۱۲۲۸۶۸۸۰۰+

آدرس: Bursa Hacı Bey Kebabçısı, Nasuh Akar Mahallesi Ziyabey Caddesi No:10, Çankaya/Ankara, Turkey

map 1

آبنبات ‌ها و راحت الحلقوم‌های شیرینی‌پزی علی اوزوم( Ali Uzun Şekercilik)

آبنبات ‌های علی اوزوم
آبنبات ‌های علی اوزوم

اگر در آنکارا خواستید دسرهای خوشمزه را امتحان کنید حتما سری به شیرینی‌پزی علی اوزوم بزنید. علی اوزوم فروشگاه آبنبات فروشی فوق‌العاده ای است که از سال ۱۹۳۵ مشغول به کار است. جایی که در آن می‌توانید هر آبنبات ترکیه‌ای که هوس کردید را پیدا کنید. در این قنادی می‌توانید از طعم خوش آکیده شکری( آبنبات‌های سخت ترکیه‌ای) با طعم‌های فندقی، نعناعی، توت‌فرنگی، لیمویی و دارچینی در کنار راحت‌ الحلقوم‌، حلوا، پشمک و یا خمیر بادام لذت ببرید.

☎ ۹۰۳۱۲۴۳۵۴۴۹۴+

آدرس: Ali Uzun Şekercilik, Cumhuriyet Mahallesi, Selanik Cd. 15/A, Çankaya/Ankara, Turkey

map 1

پیش غذا(مزه) در کالبور( Kalbur)

مزه های کالبور - غذاهای آنکارا
مزه های کالبور

برای پیدا کردن جای خالی در این رستورانِ غذاهای دریایی باید از قبل میز خود را رزرو کنید. در رستوران کالبور می‌توانید پیش غذاهای فصلی مثل سوپ ماهی مرکب( sübyeli çorba) و‌ اسب دریایی با خورش لوبیا( palamut pilaki) را در کنار بسیاری پیش غذاهای دیگر امتحان کنید.

☎ ۹۰۳۱۲۴۹۰۵۰۰۱+

آدرس: Kalbur, Oran Mahallesi, Oran Çarşısı C Blok No:23, Çankaya/Ankara, Turkey

map 1

کباب در حاجی عارف بِی( Hacı Arif Bey)

کباب های آنکارا
کباب های آنکارا

آنکارا کبابی‌های فوق‌العاده‌ای دارد. اما دومین رستورانی که در این شهر کباب‌های فوق‌العاده‌ای می‌پزد کبابی حاجی عارف بی است. در این کبابی انواع کباب از کباب کلاسیک آدانا گرفته تا کباب علی نزیک را می‌توانید امتحان کنید.

☎ ۹۰۳۱۲۴۶۷۵۷۶۷+

آدرس: Hacı Arif Bey, Guniz Sokak No: 48/1, Kavaklıdere, Çankaya/Ankara, Turkey

map 1

غذاهای خانگی رستوران چیچک( Çiçek Lokantası)

غذاهای خانگی - غذاهای آنکارا
غذاهای خانگی

همانند رستوران اصناف در استانبول، آنکارا نیز رستورانی به نام چیچک دارد که غذاهای خانگی ترکیه‌ای می‌پزد. در این رستوران انواع غذاهای سنتی ترکیه از سوپ گرفته تا غذاهای پخته شده با روغن زیتون، گوشت و سبزیجات و انواع دسر را می‌توانید امتحان کنید.

☎ ۹۰۳۱۲۲۸۴۰۸۸۸+

آدرس: Çiçek Lokantası, Söğütözü Mahallesi, Çankaya/Ankara, Turkey

map 1

3 نظرات

  1. ایول، چه خوبه این متن. هم غذاهای خوب رو گفتین و همینکه کجا بهترینش رو طبخ میکنن. مثل بستنی سنتی که همه جا تو ایران خوبه ولی مقلا بستنی خوشمرام یا اون بستنی های کنار سی و سه پل یه چیز دیگه هستن. دمتون گرم، مرسی

  2. یعنی واقعا ترکیه سوپ ماهی مرکب و‌ اسب دریایی با خورش لوبیا داره؟ بیشتر میاد این غذا واسه کره، چین یا ژاپن باشه

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید