اگر چه بسیاری از مسافران استانبول را محبوب‌ترین شهر ترکیه می‌دانند، اما آنکارا نیز با میراث تجاری، فرهنگی و تاریخی خود در چند سال اخیر به یکی از پررونق‌ترین شهرهای ترکیه از نظر گردشگری تبدیل شده است. این شهر که مظهر استقلال ترکیه است، پس از آنکه مردم ترکیه به رهبری آتاتورک در مبارزه برای جمهوری‌ شدن به پیروزی رسیدند، به‌عنوان پایتخت این کشور معرفی شد. اگر قصد سفر به این شهر دیدنی و مهم ترکیه را دارید، در اولین قدم باید بدانید که چه زمانی بهترین زمان برای سفر به پایتخت ترکیه محسوب می‌شود. در مطلب حاضر از مجله گردشگری فلای تودی قرار است بهترین زمان سفر به آنکارا را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

آب و هوای آنکارا در فصول مختلف سال

هیچ تردیدی نیست که وضعیت آب‌وهوای مقصد تاثیر چشمگیری بر تجربه سفر ما دارد. بنابراین، قبل از برنامه‌ریزی برای سفر، باید با آب‌وهوای شهر مورد نظرتان آشنا باشید و بر اساس آن بار و بندیل سفر را آماده کنید. در ادامه، آب و هوای این شهر را در فصول مختلف برای سفر به آنکارا مورد بررسی قرار دادیم.

آب و هوای آنکارا

آنکارا در بهار

بهار از نظر توریستی، دومین فصل شلوغ آنکارا به حساب می‌آید. در این فصل، آنکارا از آب‌وهوای بسیار مطبوعی برخوردار است و میانگین دمای آن در روز به ۱۸ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. احتمال بارندگی در بهارهای آنکارا نسبتا کم و این مسئله، بهار را به یکی از بهترین فصل ها برای سفر به آنکارا تبدیل کرده است.

سفر به آنکارا در فصل تابستان

تابستان‌های آنکارا بسیار آفتابی و سوزان است و میانگین دما در آن به ۲۵ درجه سانتی‌گراد و حداکثر دما به ۳۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. تابستان، فصل اوج گردشگری در آنکاراست و جمعیت گردشگری در این فصل به اوج خود می‌رسد. اگر تابستان را برای سفر انتخاب کردید، کلاه آفتاب‌گیر و کرم ضد آفتاب یادتان نرود.

آب و هوای آنکارا در پاییز

مانند بهار نیز آنکارا در فصل پاییز آب‌وهوای بسیار مطبوعی در مقایسه با تابستان دارد و حداکثر و حداقل میانگین دما در آن به‌ترتیب ۲۲ و ۱۴ درجه سانتی‌گراد است. این فصل از نظر جمعیت گردشگری بسیار خلوت می‌شود و با توجه به وضعیت آب‌وهوا، بهترین بهترین فصل سفر به آنکارا محسوب می‌شود.

زمستان های آنکارا

آنکارا زمستان‌های سرد و نسبتا برفی دارد و میانگین دمای آن تقریبا ۳ درجه سانتی‌گراد است. اگر طاقت سرما را دارید و از گردش در هوای سرد لذت می‌برید، از آنجایی که آنکارا در فصل زمستان عموما خالی از جمعیت گردشگر است، زمانی عالی برای سفر به این شهر به‌شمار می‌آید.                                                                

بهترین زمان سفر به آنکارا بر اساس آب و هوا

همان‌طور که در بخش قبلی به آن اشاره شد، از نظر آب‌وهوایی بهار و پاییز بهترین زمان سفر به آنکارا هستند. در این فصل‌ها میانگین دما از ۲۰ درجه فراتر نمی‌رود و به‌راحتی می‌توانید در شهر ماجراجویی و گردش کنید. علاوه بر این، میزان بارش نیز بسیار کم است و مانع از تفریح و گشت‌وگذار شما در شهر نخواهد شد. فصل تابستان گرم‌ترین فصل آنکارا و زمستان سردترین فصل سفر به آنکار هستند. اگر در این زمان به آنکارا بروید، باید خودتان را برای آفتاب سوزان آنکارا یا سرمای زیاد آن آماده کنید.

بهترین زمان سفر به آنکارا بر اساس آب و هوا

بهترین زمان سفر به آنکارا برای خرید

خرید بخش جدانشدنی سفر است و بسیاری از افراد تنها با هدف خرید به بسیاری از شهرها سفر می‌کنند. آنکارا یکی از این مقصدهاست و هیچ مسافری را دست خالی روانه خانه نمی‌کند. به طور کلی، زمان حراج در آنکارا معمولا با کل ترکیه هماهنگ است و اغلب برندها و مراکز خرید در آخر هر فصلی حراج همان فصل را برگزار می‌کنند.

علاوه بر این، از اواسط آذر تا اوایل دی ماه نیز به دلیل نزدیکی به کریسمس، مسافران جشنواره‌های تخفیفی بسیار خوبی را در آنکارا شاهد خواهند بود. در فصل تابستان نیز یک جشنواره خرید همراه با رویدادهای بسیار جذاب در آنکار برگزار می‌شود که به موجب آن، گردشگران زیادی روانه آنکارا می‌شوند.

بهترین زمان سفر به آنکارا بر اساس هزینه

اگر چه آنکارا در فصل تابستان گرم است، اما گردشگران زیادی به این شهر سفر می‌کنند و آنکارا در سه ماهه تابستان، در شلوغ‌ترین حالت خود قرار دارد. از این رو، هزینه های سفر به آنکارا در این فصل در مقایسه با دیگر فصل‌ها بیشتر خواهد بود. در صورتی که دوست دارید سفر ارزانی را به آنکارا تجربه کنید، بهتر است در فصل پاییز برای مسافرات خود برنامه بریزید. علاوه بر پایین‌بودن هزینه سفر به آنکارا با هواپیما و همچنین دیگر خدمات رفاهی، پایتخت ترکیه در این فصل هم بسیار خلوت است و هم آب‌وهوای بسیار مطبوعی دارد.

بهترین زمان سفر به آنکارا بر اساس هزینه

بهترین زمان سفر به آنکارا از نظر شلوغی و خلوتی شهر

تابستان‌های آنکارا بسیار شلوغ است و اگر این فصل را برای سفر انتخاب کنید، قیمت بالای هتل‌ها و پروازها، صف‌های طولانی، شلوغی بیش از حد و آفتابی سوزان در اختیارتان خواهد بود. از سوی دیگر، با آغاز فصل پاییز و سردشدن هوا در آنکارا، از تعداد جمعیت گردشگران کاسته می‌شود و مسافران با فراغ بال بیشتری می‌توانند به گشت‌وگذار در شهر بپردازند. به این ترتیب با فراغ بال می‌توانید از جاهای دیدنی آنکارا بازدید کنید.

بهترین زمان سفر به آنکارا برای شرکت در فستیوال ها

در شهر آنکارا هر ساله انواع فستیوال‌ها و جشنواره‌ها برگزار می‌شوند که گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کنند. جشنواره بین‌المللی فیلم آنکارا یکی از این رویدادها است که بیش از ۳۰ است که هر ساله در فصل بهار در آنکارا برگزار می‌شود. اگر اهل سینما هستید، سفر به آنکارا در فصل بهار و شرکت در این رویداد را از دست ندهید. جشنواره موسیقی آنکارا، جشنواره بین المللی کارتون آنکارا و جشنواره بین المللی فیلم زنان فلایینگ بوم (Flying Boom) از دیگر جشنواره های آنکارا در فصل بهار هستد.

بهترین زمان سفر به آنکارا برای شرکت در فستیوال ها

در فصل تابستان نیز در آنکارا چند جشنواره برگزار می‌شود که بازدید از آن‌ها برای بسیاری از مسافران جذابیت دارد. جشنواره بویوک آنکارا یکی از این فستیوال‌ها است که در آن مجموعه‌ای از رویدادهای مفرح برگزار می‌شود و تمام اعضای خانواده می‌توانند از آن لذت ببرند. علاوه بر این، تماشای ژه بزرگ سربازان ترکیه و پروازهای نمایشی نیروی هوایی این کشور در مقبره آتاتورک در جشن پیروزی ترکیه که در ۳۰ آگوست برگزار می‌شود، بسیار جذاب و هیجان‌انگیز است.

پاییزهای آنکارا معمولا خالی از رویدادهای فرهنگی است؛ اما در زمستان‌های آن هر ساله جشنواره رقصی برگزار می‌شود که جذابیت و هیجان بسیار بالایی برای مسافران به همراه دارد. جشنواره بین‌المللی حرکات موزون آنکارا رویدادی ۴ روزه است که در ماه دسامبر برگزار می‌شود و در آن هنرمندان مشهور در سطح بین‌المللی کنسرت اجرا کرده و انواع کارگاه‌های آموزشی را برگزار می‌کنند.

آنکارا، میراث غنی ترکیه

آنکارا پایتخت ترکیه و از نظر گردشگری یکی از مهم‌ترین شهرهای این کشور است. اگر چه در آنکارا خبری از بناهای تاریخی و کاخ‌های عثمانی باشکوه نیست، اما جذابیت‌های خاص خود را برای مسافران دارد و گردشگران زیادی را هر ساله به خود فرامی‌خواند. در مطلب حاضر با شما درباره بهترین زمان سفر به آنکارا صحبت کردیم و این مسئله را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار دادیم. اگر قرار باشد به آنکارا سفر کنید، کدام فصل را برای سفر ترجیح می‌دهید؟

– سوالات متداول درباره بهترین زمان سفر به آنکارا

۱. از نظر آب‌وهوایی بهترین فصل سفر به آنکارا کدام است؟

پاییز و بهار آنکارا آب‌وهوای بسیار مطبوعی دارد و زمان مناسبی برای سفر به این شهر محسوب می‌شود.

۲. بهترین زمان سفر به آنکارا از نظر خرید و جشنواره‌های تخفیفی کدام است؟

با توجه به اینکه در شهریور و روزهای منتهی به کریسمس جشنواره‌های تخفیفی بسیار خوبی در این شهر برگزار می‌شود، زمان مناسبی برای سفر به آنکارا به‌شمار می‌آید.

۳. هزینه های سفر به آنکارا در کدام فصل کمتر است؟

از آنجایی که در فصل زمستان و پاییز تعداد جمعیت گردشگر در آنکارا کاهش پیدا می‌کند، سفر به این شهر نیز ارزان‌تر از سایر فصل‌ها خواهد بود.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید