فریدونکنار، شهرستانی ساحلی در استان مازندران است که به دلیل برخورداری از جاذبه‌های طبیعی متنوع، به عنوان یکی از مقاصد محبوب گردشگری در شمال ایران شناخته می‌شود. تماشای جا‌های دیدنی فریدونکنار یکی از بهترین تجربیاتی است که شما می‌توانید در سفر به شهر‌های شمالی برای خود رقم بزنید. این شهر در فاصله حدود ۷۰ کیلومتری ساری واقع شده و با برخورداری از ساحل خزر، جنگل‌های انبوه، تالاب‌های وسیع، مقصدی‌ ایده‌آل برای طبیعت‌گردان، تاریخ‌دوستان و علاقه‌مندان به تفریحات ساحلی به شمار می‌رود. در این مطلب از مجله گردشگری فلای‌تودی قصد داریم به معرفی تعدادی از جا‌های دیدنی، تفریحی و مناطق دیدنی اطراف فریدونکنار بپردازیم.

فریدونکنار کجا بریم؟

فریدونکنار، شهر شمالی ایران و در استان مازندران قرار گرفته است. این شهر در کرانه جنوبی دریای خزر، بین بابلسر و محمودآباد واقع شده و از جنوب به شهرستان آمل متصل می‌شود. فریدونکنار با جمعیتی حدود ۴۰ هزار نفر، یکی از شهر‌های پرجمعیت استان مازندران به شمار می‌رود. سفر به فریدونکنار به عنوان یکی از جاهای دیدنی مازندران اوقات خوشی را برای شما به همراه خواهد داشت.

جاهای دیدنی فریدون کنار

فریدونکنار به دلیل برخورداری از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متعدد، به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری در شمال ایران شناخته می‌شود. پس اگر شما هم سفر به شهر‌های شمالی را دوست دارید، این مطلب برای شما نوشته شده است تا با جاهای دیدنی فریدونکنار آشنا شوید، با ما همراه باشید.

جاهای دیدنی فریدونکنار

جاهای دیدنی فریدونکنار بسیار متنوع هستند. این شهر کوچک که در حال حاضر حدود ۴۰ هزار نفر جمعیت دارد با وجود مساحت کم اما دیدنی‌های زیادی دارد. شما در سفر به این شهر می‌توانید با برنامه‌ریزی برای جاهای دیدنی فریدونکنار از جذابترین دیدنی‌های آن بازدید کنید.

ساحل فریدونکنار

ساحل فریدونکنار با وسعت ۸ کیلومتر، یکی از زیباترین سواحل شمال ایران به شمار می‌رود. این ساحل با شیب ملایم، عمق کم و بستر شنی، برای شنا و تفریحات ساحلی مناسب است.

آدرس فریدونکنار روی نقشه گوگل

تالاب فریدونکنار

یکی از زیباترین جاهای دیدنی فریدونکنار تالاب بین‌المللی این شهر است. این تالاب با وسعت ۵۴۰۰ هکتار، در فهرست تالاب‌های بین‌المللی ثبت شده و به دلیل تنوع زیستی بالا، از جمله مهم‌ترین زیستگاه‌های پرندگان مهاجر در ایران به شمار می‌رود.

تالاب فریدونکنار

تالاب فریدونکنار که به دامگاه پرندگان نیز شهرت دارد از سه راه سرخرود به آمل، جاده گار و جاده اجاکسر دسترسی دارد. از پرندگان مهاجری که در این تالاب می توانید ببینید شامل حواصیل، شاهین، پرلا، عقاب شاهی، قو و… اشاره کرد. درنای سیبری معروف ترین گونه پرنده های مهاجر در این تالاب است.

تالاب فریدونکنار روی نقشه گوگل

پارک جنگلی زاهدکلا

این پارک جنگلی با وسعت ۲۰۰ هکتار، در نزدیکی ساحل فریدونکنار واقع شده و مکانی مناسب برای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و تفریحات خانوادگی است.

پارک جنگلی زاهدکلا در فریدون کنار

 

آدرس پارک جنگلی زاهدکلا روی نقشه گوگل

پل فلزی فریدونکنار

این پل که در دوران پهلوی اول ساخته شده، از جمله پل‌های تاریخی ایران به شمار می‌رود و به عنوان یکی از نماد‌های شهر فریدونکنار شناخته می‌شود. این پل در سال ۱۳۱۳ساخته شده است. شما در بازدید از این پل می‌توانید به تماشای دریا و تالاب بنشینید. این پل در ۸۰ متر طول و ۱۶ متر ارتفاع در عرض رودخانه شهر فریدونکنار ساخته شده است. این پل روی رودخانه بابلرود قرار دارد که بخش شرقی و غربی فریدونکنار را به هم متصل می کند. 

منطقه حفاظت‌شده فریدونکنار

این منطقه با وسعت ۴۶۰۰ هکتار، در جنوب شرقی فریدونکنار واقع شده و زیستگاه گونه‌های مختلف جانوری و گیاهی است. این اسکله در ساحل فریدونکنار واقع شده و امکاناتی نظیر قایق‌سواری و ماهیگیری را برای گردشگران فراهم کرده است.

جا‌های تفریحی فریدونکنار

اگر در فریدونکنار به دنبال تفریح هستید، علاوه بر موارد گفته شده می‌توانید از گزینه‌های زیر به عنوان برنامه تفریحی استفاده کنید:

روستای ازباران: یکی از روستاهای قدیمی فریدونکنار که می توانید در ۵ کیلومتری شهر آن را پیدا کنید، یکی از بهترین فضاهای سرسبز این شهر است که می توانید برای پیک نیک به همراه خانواده ساعات خوشی را بگذرانید. کشاورزی، شکار پرندگان و صیادی مهمترین پیشه مردم در این روستا است. اگر اهل چای شمال هستید، می توانید با کیفیت ترین چای تازه را در این روستا به عنوان سوغات خریداری کنید. راه دسترسی به این شهر از ابتدار خیابان پاسداران و در مسیر بلوار بسیج در شهر میانکاله است.

بازار ماهی‌فروشان فریدونکنار: این بازار در میدان ماهی فریدونکنار واقع شده و می‌توانید انواع ماهی‌های تازه را از آن خریداری کنید.

بندرگاه فریدونکنار: یکی از جذابترین جاهای دیدنی فریدونکنار این بندرگاه است که از سال ۱۳۷۴ ساخت آن شروع شده است. موج شکن ها و اسکله های دیدنی در این منطقه در سال ۱۳۸۱ به بهره برداری رسید. بسیاری از تبادلات تجاری در این بندرگاه انحام می شود اما می توانید به عنوان یکی از جاذبه های دیدنی فریدونکنار از آن دیدن کنید.

شهرک ساحلی خزرشهر: یکی از شهرک های ساحلی در ۶ کیلومتری فریدونکنار، این شهرک ساحلی است که می توانید در سفر به این شهر ویلاهای لوکس آن را رزرو کنید.

روستای جزین: اگر می خواهید طبیعت زیبای فریدونکنار را ببینید باید به جنوب شرقی فریدونکنار بروید. از روستای جزین تا فریدونکنار ۱۳ کیلومتر فاصله است. این روستا دارای ۶۰ کیلومتر پوشش جنگلی است و بیش از ۵۰ هکتار دریاچه دارد.

جا‌های تفریحی فریدونکنار

مناطق دیدنی اطراف فریدونکنار

به جز تمام جاهای دیدنی فریدونکنار شما می‌توانید از زیبایی‌های اطراف این شهر کوچک نیز دیدن کنید. این مناطق شامل موارد زیر است:

• شهر بابلسر: این شهر در نزدیکی فریدونکنار واقع شده و جاذبه‌های گردشگری نظیر کاخ رامسر، باغ وحش بابلسر و تالاب لفور را در خود جای داده است. برای اینکه از فریدونکنار به بابلسر برسید باید ۱۲ کیلومتر در به موازات دریای خزر به سمت شرق سفر کنید.
• شهر محمودآباد: این شهر در نزدیکی فریدونکنار یعنی در فاصله ۲۴ کیلومتری آن قرار دارد. از جاهای دیدنی محمود می‌توان به تالاب سرخ‌ رود، روستای کلوده، پارک جنگلی و ساحل محمودآباد و… اشاره کرد.

مناطق دیدنی اطراف فریدونکنار

• منطقه گردشگری عباس‌آباد: این منطقه با وسعت ۳۰۰ هکتار نیز در فاصله ای دورتر می تواند یکی از گزینه های دیدنی در سفر به فریدونکنار باشد. عباس آباد ۱۳۶ کیلومتر با فریدونکنار فاصله دارد اما اگر زمان کافی برای سفر داشته باشید می توانید با دو ساعت رانندگی خود را به این منطقه بکر و زیبا برسانید.
• ساحل سرخرود: ساحل سرخرود با وسعت ۸ کیلومتر، در فاصله ۱۰ کیلومتری فریدونکنار قرار دارد. این ساحل با ماسه‌های سرخ رنگ، یکی از زیباترین سواحل شمال ایران است. برای رسیدن به این ساحل زیبا کافی است ۶ کیلومتر به سمت غرب فریدونکنار بروید.

ساحل سرخرود


• باغ پرندگان فریدونکنار: این باغ با وسعت ۲ هکتار، در پارک ساحلی لاله فریدونکنار واقع شده است. در این باغ می‌توانید انواع پرندگان زینتی و وحشی را مشاهده کنید. این محل دیدنی در پارک ساحلی لاله نزدیکی میدان درنا واقع شده است.

• مجموعه تفریحی نمک‌ آبرود: این مجموعه کمی با فریدونکنار فاصله دارد. شما برای اینکه در حاشیه دریای خزر از شهرهای مختلف دیدن کنید، باید حدود ۱۲۰ کیلومتر مسافت را تا چالوس طی کنید، تا از این مجموعه تاریخی که دارای امکاناتی نظیر تله‌کابین، سورتمه‌سواری، پینت‌بال را ببینید و از امکانات آن بهره مند شوید.

نکاتی برای سفر به فریدونکنار

زمانی که به شهر فریدونکنار سفر می‌کنید، در نظر گرفتن برخی از نکات مهم به شما کمک می‌کند تا لذت بیشتری از سفر خود تجربه کنید. این نکات که می‌تواند شما را در بازدید از جاهای دیدنی فریدونکنار کمک کند، عبارت است از:

 سفر به فریدونکنار

• بهترین زمان سفر به فریدونکنار، فصل بهار و تابستان است.
• برای اقامت در فریدونکنار می‌توانید سراغ رزرو هتل ، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، ویلا‌ها و یا سوئیت‌ها استفاده کنید. بهتر است پیش از سفر اقامتگاه مورد نظر خود را رزرو کنید.
• برای گشت و‌گذار در فریدونکنار می‌توانید از تاکسی، اتوبوس و یا ماشین شخصی استفاده کنید.
• در سفر به فریدونکنار، حتما از غذا‌های محلی مانند ماهی کبابی، فسنجان و خورشت مرغ ترش امتحان کنید. در سفر به شهر‌های شمالی شکم گردی و امتحان کردن غذا‌های محلی می‌تواند لذت سفر را برای شما دوچندان کند.

جاهای دیدنی فریدونکنار در شب

فریدونکناراگرچه شهر کوچکی است اما زیبایی های آن مانند ساحل و تالاب آنقدر جذابیت دارد که از دیدن آن خسته نمی شود. شما در ساعات مختلف شبانه روز می‌توانید از دیدنی های این شهر بازدید کنید. اگر اهل شبگردی باشید، جاهای دیدنی فریدونکنار برای شما بسیار جذاب خواهند بود.

ساحل فریدون کنار در شب

• قدم زدن در ساحل فریدونکنار در شب زیر نور مهتاب و آسمان پرستاره، تجربه‌ای رمانتیک و خاطره‌انگیز است.
• صدای آرامش‌بخش موج‌های دریا و نسیم خنک شبانه، هر رهگذری را مجذوب خود می‌کند.
• پلاژ‌های ساحلی فریدونکنار در شب با نورپردازی‌های زیبا، فضایی دل‌انگیز برای تفریح و دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی ایجاد می‌کنند. پارک ساحلی لاله یکی از بهترین سواحل امن در فریدونکنار با امکانات رفاهی مختلفی است که می توانید شب ها در کنار خانواده در این ساحل قدم بزنید و از شنیدن صدای امواج لذت ببرید. 

تالاب بین‌ المللی فریدونکنار در شب

• تالاب بین‌المللی فریدونکنار، بهشت پرندگان، در شب با انعکاس نور ماه بر روی آب، منظره‌ای تماشایی و رویایی خلق می‌کند.
• صدای نغمه پرندگان مهاجر در شب، سکوت تالاب را می‌شکند و فضایی آرامش‌بخش و دلنشین ایجاد می‌کند.

تالاب بین‌ المللی فریدونکنار در شب

رستوران‌ها و کافه‌ های ساحلی فریدونکنار

• رستوران‌ها و کافه‌های ساحلی فریدونکنار با ارائه انواع غذا‌های دریایی و سنتی، در شب پذیرای گردشگران هستند.
• در این رستوران‌ها می‌توانید از منظره ساحل در شب لذت ببرید و شامی خاطره‌انگیز را تجربه کنید.
• کافه‌های ساحلی فریدونکنار، فضایی دنج و آرام برای استراحت و نوشیدن قهوه یا چای در شب ارائه می‌کنند.

تفریحات شبانه

• در پارک‌های ساحلی فریدونکنار می‌توانید از پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در شب لذت ببرید.
• اجرای موسیقی زنده در برخی از رستوران‌ها و کافه‌ها، شب‌های فریدونکنار را پرنشاط‌تر می‌کند.

رستوران‌ها و کافه‌ های ساحلی فریدونکنار


راه‌های سفر به فریدونکنار

فریدونکنار در استان مازندران و در فاصله ۲۲۰ کیلومتری شمال شرقی تهران واقع شده است. برای سفر به این شهر می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

سفر با خودروی شخصی:

  • مسیر اول: جاده هراز – آمل – بابل – فریدونکنار (حدود ۳ ساعت)
  • مسیر دوم: جاده فیروزکوه – قائمشهر – بابل – فریدونکنار (حدود ۳٫۵ ساعت)
  • مسیر سوم: جاده کندوان – ساری – بابل – فریدونکنار (حدود ۴ ساعت)
راه‌های سفر به فریدونکنار

سفر با اتوبوس:

  • ترمینال‌های تهران، ساری و بابل به طور روزانه اتوبوس‌های متعددی به مقصد فریدونکنار دارند.
  • سفر با اتوبوس از تهران حدود ۴ تا ۵ ساعت طول می‌کشد.

سفر با قطار:

  • ایستگاه راه‌آهن قائمشهر نزدیک‌ترین ایستگاه به فریدونکنار است.
  • از ایستگاه راه‌آهن تا فریدونکنار می‌توانید با تاکسی یا اتوبوس به راحتی جابجا شوید.

اقامت در فریدونکنار

سفر به شهر‌های شمالی برای بسیاری از افراد همیشه یکی از اولویت‌ها محسوب می‌شود. فریدونکنار هم به دلیل جذابیت‌های خاص یکی از شهر‌های محبوب شمال به شمار می‌رود. پس اگر قصد دارید از جاهای دیدنی فریدونکنار دیدن کنید و چند روز در این شهر اقامت داشته باشید می‌توانید از هتل‌ها و اقامتگاه‌های بومگردی آن استفاده کنید. بسیاری از اهالی این شهر نیز سوئیت و ویلا‌های خود را برای اجاره در اختیار مسافران قرار می‌دهند.

اقامت در فریدونکنار

اما پیش از هر چیزی به موارد زیر توجه داشته باشید:

• برای اقامت در فریدونکنار در شب، می‌توانید از هتل‌ها، ویلا‌ها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و یا سوئیت‌های ساحلی استفاده کنید.
• انتخاب محل اقامت مناسب، با توجه به سلیقه و بودجه شما، می‌تواند به تجربه بهتر سفرتان کمک کند.
شما می‌توانید برای اقامت از هتل‌ها و اقامتگاه‌های دو یا سه ستاره استفاده کنید. این اقامتگاه‌های اقتصادی می‌تواند تا حد زیادی هزینه‌های سفر را برای شما کاهش دهد. بهترین اقامتگاه‌های دو یا سه ستاره این شهر عبارت است از:

فریدونکنار، شهر ساحلی محبوب ایران

در این مطلب سعی کردیم تا بهترین جا‌های دیدنی فریدونکنار را به شما معرفی کنیم تا اگر قصد سفر به این شهر خوش آب و هوا و زیبا را دارید، بتوانید برای آن برنامه‌ریزی داشته باشید. شما می‌توانید پیش از سفر لیستی از اسامی جاهای دیدنی فریدونکنار را با توجه به موقعیت جغرافیایی و میزان دسترسی تهیه کنید و با توجه به زمان خود برای بازدید از آن‌ها برنامه‌ریزی کنید.

از تجربیات خود در سفر به این شهر و دیدن جاهای دیدنی فریدونکنار بگویید.

سؤالات متداول درباره جاهای دیدنی فریدونکنار

بهترین جاهای دیدنی فریدونکنار در شب کدامند؟

شما می‌توانید شب‌ها از ساحل  و پلاژهای ساحلی، تالاب، کافه و رستوران‌های این شهر دیدن کنید.

بهترین هتل‌های فریدونکنار کدامند؟

هتل کیش مهر، هتل میلاد، هتل یاس و هتل همیاران هتل‌های دو ستاره و سه ستاره این شهر است که می‌توانید با هزینه مناسبی برای اقامت خود در این شهر رزرو کنید.

چگونه به فریدونکنار برویم؟

شما می‌توانید با خودروی شخصی، اتوبوس و قطار به این شهر سفر کنید.

بهترین مناطق دیدنی اطراف فریدونکنار چیست؟

شهر محمودآباد، شهر بابلسر، منطقه گردشگری عباس آباد، ساحل سرخرود، باغ پرندگان فریدونکنار، مجموعه توریستی نمک آبرود و… از جمله جاذبه‌های گردشگری اطراف فریدونکنار است.

فاصله بابلسر تا فریدونکنار چقدر است؟

فاصله بابلسر تا فریدونکنار با ماشین ۱۸ دقیقه است.

18 نظرات

    • کاربر گرامی تالاب بین المللی فریدونکنار و روستاهای این منطقه برای بسیاری از گردشگران جاذبه ای دیدنی محسوب می شود که در این مطلب به عنوان دیدنی های فریدونکنار معرفی شده است.

  1. با این عکسا کجه فریدونکنار اینقدر قشنگه تنها شهری هسه که هیچ کسی دنیه شهره رسیدگی هکنه هیچ جای دیدنی ندارنه مخصوصا ساحلی پر از اشغال

    • کاربر گرامی با تشکر از اشتراک نظر شما در این مطلب. فریدونکنار با داشتن تالاب بین المللی زیبا و نیز مجاورت با دریای خزر یکی از جاذبه های دیدنی ایران محسوب می شود.

  2. سلام
    وقت خوش
    لطفا نسبت به اطلاعاتی که پخش میکنید آگاهی کامل بدست بیارید همه منابع شما غیر واقعی واصلا ارتباطی به شهرستان فریدونکنار نداره شما باید مقاله تون رو راجع به گردشگری مازندران بنویسید تا مخاطب دچار سر در گمی نشه

    • عرض سلام و احترام
      با تشکر اشتراک نظر شما با این مطلب. فریدونکنار یکی از توابع استان مازندران است و به عنوان بخشی از این استان زیبا می تواند هدف گشت و گذار و تفریح مسافران باشد. این منطقه با داشتن جاذبه هایی مانند تالاب بین المللی و روستاهای خوش آب و هوا و نیز دسترسی نزدیک به دیگر دیدنی های استان مازندران از بی نظیرترین مناطق ایران به شمار می آید.

  3. بیش از ۹۰ درصد اطلاعات داده شده اشتباه نوشته شده
    ۱_ تمام تصاویر
    ۲_ نمک آبرود برای شهر چالوس هست نه فریدونکنار
    ۳_ اصلا روستای زاغمرز نداره فریدونکنار
    ۴_ اصلا امامزاده یحیی نداره
    ۵_ …

    • با تشکر از شما کاربر گرامی برای اشتراک نظر با این مطلب
      تصاویر استفاده شده در این مطلب، از تصاویر آرشیوی در گوگل است. تذکرات دیگر نیز اصلاح شد.

    • با تشکر از اشتراک نظرتون برای این مطلب. نمک آبرود به عنوان یکی از جاذبه های دیدنی اطراف فرویدونکنار معرفی شده که در فاصله ۱۲۰کیلومتری آن و در شهر چالوس قرار گرفته است. همانطور که می دانید مسافران در سفر به استان مازندران از زیبایی های منحصر به فرد آن لذت می برند و فریدونکنار نیز با داشتن تالاب و طبیعت زیبا از آن جمله به شمار می آید.

  4. یکم اطلاعات پرت بود جوری بیان شده که تمامی جاذبه های نزدیک به هم هست ولی اینطور نیست در کل تشریف بردین فریدون کنار اصلی ترین جاذبه دریا رو در نظر بگیرید بعد تالاب .برنج محلی هم حتما بخرین فوق العاده است

    • کاربر گرامی، با تشکر از اشتراک نظر شما. در این مطلب سعی کردیم با معرفی جاذبه های دیدنی فریدونکنار مانند تالاب و شالیزارها، مخاطبان را با جاهای دیدنی اطراف آن نیز آشنا کنیم. استان مازندران یکی از استان های زیبا و دیدنی است که تمام شهرهای آن زیبایی های منحصر بفردی دارد.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید