جاهای دیدنی محمود آباد | سفر به بهشت سبز ایران

0
765
جاهای دیدنی محمود آباد

برای سفر به شمال ایران مقاصد متفاوتی وجود دارد که هرکدام‌ از آنها با جاذبه‌هایی منحصربه‌فرد منتظر گردشگران هستند؛ اما اگر هدف شما سفر به استان مازندران باشد، حتما محمودآباد جزو گزینه‌های اول شما است. با سفر به این شهر شمالی از طبیعت بکر و سرسبز جنگل و ساحل زیبای دریای خزر لذت خواهید برد. برای اینکه سفری کامل و خاطره‌انگیز به این مقصد داشته باشید بهترین جاهای دیدنی محمود آباد مازندران را به شما معرفی کرده‌ایم.

جاهای دیدنی محمودآباد کجاست؟

محمود آباد نزدیک‌ترین شهر ساحلی به تهران محسوب می‌شود، برای همین مسافران بیشتر مواقع این شهر را برای تعطیلات آخر هفته‌ خود انتخاب می‌کنند و تقریبا همیشه شلوغ است. جاذبه های محمود آباد تمامی ندارد و اگر می‌خواهید همه آن‌ها را ببینید پیشنهاد می‌کنیم چند روزی برای اقامت در هتل های محمود آباد در نظر بگیرید.

تالاب سرخ‌ رود | پناهگاهی برای قوهای مهاجر

اگر در فصل زمستان به سمت محمود آباد حرکت کنید، شاهد یکی از زیباترین پرندگان و صحنه‌های طبیعت خواهید بود. تالاب سرخ‌رود از مهمترین جاهای دیدنی مازندران است و برای ماجراجویان به‌عنوان یک مقصد دنج و منحصربه‌فرد شناخته می‌شود. اگر هنگام غروب خورشید به این تالاب بروید با رویایی‌ترین تصویر طبیعت روبه‌رو خواهید شد.

جاهای دیدنی محمود آباد

تالاب سرخرود محمودآباد به‌عنوان پناهگاه قوهای مهاجر شناخته می‌شود. این پرندگان که با نام قوهای فریادکش شناخته می‌شوند، در فصل زمستان از سیبری و روسیه به سمت تالاب پرواز می‌کنند و با رفتن به آن‌جا می‌توانید از نزدیک شاهد زیبایی‌هایشان باشید.

آدرس: استان مازندران، محمودآباد، روستای سرخ‌رود، نزدیکی ورزا محله

روستای کلوده | روستاگردی در شمال ایران

روستای کلوده یکی از جاهای دیدنی محمود آباد و آمل است که در زمان قدیم مردم آن از واحد پولی کلوخ برای دادوستد کالا استفاده می‌کردند. برای همین نام این روستا از کلمه کلوخ گرفته شده و در ابتدا کلوخده بوده که به مرور زمان به کلوده تبدیل شده است.

روستای کلوده جاهای دیدنی محمود آباد

این روستا طبیعتی بسیار سبز و بکر دارد که برای کمپینگ و فرار از هیاهوی شهر بسیار مناسب است. همچنین در ماه محرم، این روستا محل برگزاری یکی از آیین‌های قدیمی و ۳۰۰ ساله به نام آیین پیر علم کلوده است و می‌تواند تجربه‌ای متفاوت از حضورتان در روستا و تماشای فرهنگ مردم محلی منطقه باشد.

آدرس: استان مازندران، حد فاصل بین شهر آمل و محمودآباد، ۱۰ کیلومتری دریا، روستای کلوده

روستای توریستی لاویج | جواهری در دل طبیعت

روستای لاویج یک جواهر طبیعی در فهرست جاهای دیدنی نور و محمود آباد به شمار می‌رود. این روستا، با طبیعت بی‌نظیر خود میزبان مسافران است. خانه نیما یوشیج، شاعر معروف سبک شعر نو نیز از جاذبه‌های توریستی این روستا به شمار می‌رود و اگر به دنبال یک تجربه آرامش‌بخش و درمانی در میان طبیعت هستید، به هیچ وجه آن را از دست ندهید.

روستای توریستی لاویج محمود آباد

چشمه‌های آبگرم لاویج برای دردهای مفصلی بسیار مفید هستند و جاذبه‌ای برای آرامش و توازن ذهنی هستند. در این روستا می‌توانید آبگرم‌های مختلفی همچون فیل سنگ، بی بن او، ایران زمین و مرکزی را ببینید که هرکدام دارای حوضچه‌های مجزا برای آقایان و بانوان هستند.

آدرس: استان مازندران، محمودآباد، جاده آمل، شهر چمستان، ۱۸ کیلومتر پس از پارک جنگلی کشپل

جنگل اهلم | قدیمی‌ ترین جنگل هیرکانی مازندران

جنگل اهلم با درختان سر به فلک کشیده گردو، ممرز، بلوط و سایر گونه‌های گیاهی به‌عنوان قدیمی‌ترین جنگل هیرکانی محمود آباد شناخته می‌شود و برای گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت بهترین انتخاب است. با گشت‌وگذار در این جنگل، می‌توانید از تنوع گیاهی و زیبایی‌های آن لذت ببرید و تصاویر منحصر به فردی ثبت کنید.

جنگل اهلم محمود آباد

این جنگل فضای بسیار مناسبی برای کمپ دارد و می‌توانید چند روزی فارغ از زندگی شهری در زیر سایه درختان استراحت کنید و هوای تازه را نفس بکشید. جنگل اهلم را می‌توان یکی از جاهای دیدنی محمود آباد شمال نامید که در هر فصلی زیبایی مخصوص خودش را به نمایش می‌گذارد.

آدرس: استان مازندران، شهرستان محمودآباد، بخش مرکزی، دهستان اهلم رستاق شمالی، روستای اهلم

ساحل سرخرود | هم‌نشینی جنگل و دریا

جاهای دیدنی شهر محمود آباد تلفیقی از مناطق جنگلی و ساحلی است. اگر به دنبال ساحلی خانوادگی و تمیز برای استراحت و لذت هستید، حتما به سراغ ساحل سرخرود بروید. رفتن به این ساحل می‌تواند تجربه‌ای بسیار متفاوت برای شما باشد؛ چراکه از یک طرف به دریا و از سمت دیگر به جنگل آب‌بندان ختم می‌شود.

ساحل سرخرود

با گذری کوتاه در ساحل سرخ‌رود می‌توانید به جاذبه‌های طبیعی دیگری هم برسید که هرکدام نشانه‌ای از زیبایی‌های طبیعت است. در امتداد این ساحل تپه های شنی و شالیزارهای سبزی قرار گرفته که نشان از زیباترین جاهای دیدنی محمود آباد دارد.

آدرس: استان مازندران، شهرستان محمود آباد، ۶ کیلومتری غرب فریدونکنار، ۱۵ کیلومتری شهر محمود آباد.

تپه‌ های باستانی سرخرود | قلعه‌ای برای محافظت از شهر

سرخرود در گذشته یک منطقه نظامی محسوب می‌شده و در زمان ساسانیان و اشکانیان از این منطقه برای حفاظت از مردم استفاده می‌کردند. در این منطقه دو تپه با نام تپه‌های قلاکتی وجود دارد که زمانی قلعه‌های محافظتی را روی آن ساخته بودند و در حال حاضر نیز از جاذبه‌های تاریخی محمود آباد به شمار می‌رود.

تپه‌ های باستانی سرخرود

تپه‌های باستانی سرخرود در سال ۱۳۹۰ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید. جالب است بدانید که حتی بنا به برخی روایات تا دوره قاجار نیز از آن‌ها برای محافظت از شهر استفاده می‌کردند. تپه‌های سرخ رود چشم‌انداز بسیار وسیعی دارد و از بالای آن می‌توان تصویری زیبایی از مناظر اطراف مشاهده کرد.

آدرس: استان مازندران، محمودآباد، جنوب سرخ رود، تپه‌های باستانی سرخ رود یا قلاکتی

جنگل بونده | از روستای بونده تا جنگل سرسبز

روستای بونده یکی از مکان های دیدنی محمودآباد مازندران به شمار می‌رود که حدود ۲۰ کیلومتری با مرکز شهر فاصله دارد. زمانی که شما به این روستا بروید می‌توانید خودتان را به یکی از سبزترین نقاط شهر برسانید و در جنگل بونده اسکان پیدا کنید و از طبیعت لذت ببرید.

جنگل بونده

پوشش درختان جنگل شامل گردو، انجیر، ون، آزاد، کرات، راش، نارون، توسکا، ممرز، افرا، بلوط و لرگ است. این جنگل به قدری محبوبیت دارد که گردشگران زیادی برای بازدید از بونده به استان مازندان سفر می‌کنند. اگر طبیعت‌گرد هستید به‌هیچ عنوان تجربه جنگل بونده را به عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی محمود آباد از دست ندهید. 

آدرس: استان مازندران، شهرستان محمود آباد، جاده آمل، ۲۰ کیلومتری مرکز شهر، روستای بونده، جنگل بونده

پارک ساحلی ملت | تجربه تفریحات آبی در محمود آباد

اگر به دنبال بهترین جاهای دیدنی محمودآباد هستید باید به پارک ساحلی ملت اشاره کنیم. این پارک ساحلی برای دوست‌داران ورزش‌ها و تفریحات آبی بسیار مهیج و لذت‌بخش خواهد بود؛ چراکه امکان قایق‌سواری و جت اسکی و غیره را در آنجا پیدا می‌کنید.

تفریحات آبی در محمود آباد

همچنین اگر سفرتان خانوادگی است می‌توانید در چمن‌های اطراف ساحل بنشینید یا از غرفه‌ها و کافه‌های اطراف استفاده کنید. همچنین این ساحل دارای سرویس بهداشتی و مکان‌های مخصوص نشستن است تا مسافران بتوانند استراحت خوبی در آنجا داشته باشند.

آدرس: استان مازندران، محمودآباد، بین خیابان بسیج و خزر

شهربازی سرزمین رویاها | بازی برای هر سن و سال

حضور در سرزمینی که پر از بازی‌های مختلف است و هر سلیقه و سنی را پوشش می‌دهد از آن بخش‌های بسیار خاطره‌انگیز سفر خواهد بود. اگر می‌خواهید به یکی از بهترین جاهای دیدنی محمود آباد بروید، حتما به شهربازی سرزمین رویاها سری بزنید.

تفریحات در محمود آباد

در این نقطه از شهر محمود آباد انواع بازی‌های کودکانه و بازی های مخصوص بزرگسالان تعبیه شده است تا بتوانند برای چند ساعتی سرگرم شوند و از تفریحات هیجان‌انگیز شمال در کنار حضور در جنگل و دریا لذت ببرید.

آدرس: استان مازندران، محمودآباد، ۵ کیلومتری جاده فریدون کنار

آبشار آب پری | بهشت به روایت طبیعت

آبشار آب پری از کوه‌های مازندران سرچشمه می‌گیرد و با قرارگیری در مسیر جنگلی زیبا و بکر محمودآباد به یکی از جاذبه‌های منحصربه‌فرد در میان جاهای دیدنی محمودآباد و نور تبدیل شده است. اگر می‌خواهید چند ساعتی را در منظره‌ای چشمگیر بگذرانید و با صدای آرامش‌بخش آبشار به وجد بیایید، وسایل سفر و پیک‌نیک را آماده کنید و راهی مسیر آبشار آب‌پری شوید.

آبشار آب پری در محمودآباد

برای راحتی گردشگران، این منطقه به آلاچیق و سرویس‌های بهداشتی مجهز شده است؛ به همین برای کمپینگ نیز یکی از بهترین مکان‌هاست. فصل بهار و تابستان اوج شکوه زیبایی و اعتدال هوا را در این نقطه بهشتی تجربه خواهید کرد، پس اگر به دنبال سفری برای تعطیلات هستید، بازدید از آبشار آب پری را در فهرست جاهای دیدنی محمود آباد قرار دهید.

پارک ها یمحمودآباد

آدرس: استان مازندران، شهرستان محمود آباد، جاده رویان بلده، ۱۳ کیلومتری شهر رویان، آبشار آب پری

پارک‌های جنگلی و ساحلی محمود آباد

پارک‌های جنگلی و پارک‌های ساحلی محمود آباد عمدتا در سال‌های اخیر ساخته و تجهیز شده‌اند و در فاصله کمی تا مرکز شهر قرار دارند. این شهر مازندران پارک‌های زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به پارک جنگلی طاهباز، پارک جنگلی تشبندان و پارک ساحلی ملت اشاره کرد.

پارک‌های جنگلی و ساحلی محمود آباد

در این پارک‌ها تقریبا تمام تجهیزات مانند آلاچیق، سرویس بهداشتی، صندلی، باربیکیو و … وجود دارد. همچنین امکان تفریحات آبی در پارک‌های ساحلی و زمین مخصوص پیاده‌روی و دوچرخه سواری در پارک‌های جنگلی نیز تعبیه شده است.

محمود آباد، خطه سبزی که باید دید

محمود آباد بدون شک یکی از زیباترین شهرهای شمال ایران است. اگر می‌خواهید لوکیشنی خاص برای سفرتان انتخاب کنید بهتر است سری به لیست جاهای دیدنی محمودآباد بزنید. برای سفر به محمود آباد به راحتی می‌توانید با وسیله شخصی از تهران به این شهر بروید و همچنین اگر قصد اقامت در ویلاهای گرانقیمت را ندارید با رزرو هتل ارزان می‌توانید سفری به یادماندنی و مقرون به صرفه داشته باشید.

سوالات متدوال درباره جاهای دیدنی محمود آباد

محمود آباد کجاست؟

محمودآباد یکی از شهرستان‌های شمالی استان مازندران است.

جاهای دیدنی محمود آباد کجاست؟

جنگل اهلم، جنگل بونده، پارک ساحلی ملت، ساحل سرخرود، تالاب سرخرود، روستای کلوده و لاویج از محبوب‌ترین مکان‌های دیدنی محمود آباد هستند.

محمود آباد تا تهران چقدر فاصله دارد؟

محمود آباد یکی از شهرهای شمالی نزدیک به تهران است و حدود ۳ ساعت و ۳۰ دقیقه با پایتخت فاصله دارد.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید