تنها کافی است که یکبار جاهای دیدنی کو سامویی جزیره سامویی تایلند را ببینید تا برای همه عمرتان این جزیره استوایی زیبا به مقصد شماره یک شما در زمان سفر به این کشور تبدیل شود. جاهای دیدنی جزیره سامویی در کنار سواحل خیره‌کننده، آب‌های کریستالی، معابد باشکوه و تفریحات هیجان‌انگیز، این جزیره را به بهشت گردشگران سراسر جهان تبدیل کرده است. در یک کلام، اگر دنبال مقصدی همه چیز تمام برای تجربه سفری خاطره‌انگیز و به‌یادماندنی هستید، کو سامویی بی‌صبرانه منتظر شماست. برای آنکه با تفریحات و مناطق دیدنی سامویی بیشتر آشنا شوید و بدانید که چرا باید به این جزیره زیبا و ستودنی سفر کنید، تا انتهای این مطلب با مجله گردشگری فلای تودی همراه باشید.

معرفی جزیره کوسامویی تایلند | سامویی کجاست؟

در کنار سفر به پوکت، بانکوک و پاتایا، سامویی یکی از زیباترین نواحی دیدنی تایلند و از مقاصد محبوب بسیاری از گردشگران به شمار می‌رود. شاید بپرسید که چرا این جزیره «سامویی» لقب گرفته و اصلا «کو سامویی» به چه معناست. در زبان تایلندی، کلمه «کو» جزیره معنی می‌شود و سامویی نیز از کلمه‌ای چینی به‌معنای «بهشت» امن مشتق شده است. این جزیره در خلیج تایلند قرار دارد و در آن بیش از ۶۷ هزار نفر زندگی می‌کنند.

جاهای دیدنی کو سامویی

تقریبا، ۹۰ درصد ساکنان بومی سامویی، بودایی هستند و در کنار گردشگری، چرخ اقتصادی این منطقه با ماهیگیری و صادرات نارگیل و کائوچو می‌چرخد. سواحل شرقی کوسامویی که قطب گردشگری این جزیره هستند، توسعه‌یافته‌ترین بخش‌های آن به حساب می‌آیند. در ادامه، درباره جاذبه های تفریحی و گردشگری سامویی بیشتر صحبت خواهیم کرد.

بهترین زمان سفر به جزیره سامویی

اگر چه تمام فصول سال برای سفر به سامویی مناسب هستند، اما از نظر آب‌وهوایی دسامبر (اوایل آذر) تا فوریه (اوایل اسفند) و جولای (اوایل تیر) تا سپتامبر (اوایل مهر) بهترین زمان سفر به این جزیره به‌حساب می‌آیند. در این بازه زمانی، سامویی هوای بسیار دلپذیری دارد و بیشتر آفتابی است؛ از این رو، بهترین زمان برای گشت‌وگذار و ورزش‌های آبی به‌ حساب می‌آید. در ماه دسامبر (اوایل آذر) و به‌ویژه تعطیلات کریسمس و سال نو، تعداد جمعیت گردشگران در سامویی به اوج خود می‌رسد و در نتیجه آن، هزینه های سفر به جزیره کو سامویی نیز افزایش پیدا می‌کند. اگر طاقت شلوغی را ندارید، بهتر است زمان سفر خود را به تاریخ دیگری موکول کنید.

در ماه‌های مارس (اسفند) و آوریل (فروردین)، گرمای هوا در سامویی به اوج خود می‌رسد. اما به دلیل اینکه امواج دریا متلاطم نیست، بهترین زمان برای بسیاری از تفریحات آبی جزیره محسوب می‌شود. از نظر بسیاری از مسافران، اکتبر (مهر) و نوامبر (آبان)، زمان مناسبی برای سفر به سامویی نیستند. در این ماه‌ها، میزان بارش باران به بالاترین حد خود می‌رسد. اگر با بارش باران مشکلی ندارید، می‌توانید سفری ارزان به سامویی داشته باشید و از خلوتی جزیره نهایت لذت را ببرید. البته بارندگی در این ۲ ماه بیشتر بعد از ظهر یا اوایل عصر رخ می‌دهد و مشکل چندانی در برنامه سفر شما به‌وجود نمی‌آید.

بهترین زمان سفر به سامویی

بهترین سواحل سامویی تایلند

امکان ندارد که به سامویی بروید و بتوانید در برابر وسوسه استراحت در سواحل شنی و زیبایی آن مقاومت کنید. در واقع، سواحل این جزیره از بهترین و جذاب‌ترین تفریحات برای اغلب گردشگران هستند. در ادامه، تعدادی از بهترین و محبوب ترین سواحل سامویی از نظر گردشگران معرفی شده است:

ساحل چوانگ | Chaweng Beach

چوانگ، توسعه‌یافته‌ترین و توریستی‌ترین ساحل جزیره سامویی است. این ساحل با ماسه‌های نرم و زیبایی خود، گزینه بسیار مناسبی برای پیاده‌روی محسوب می‌شود و زندگی شبانه آن جنب و جوش و هیجان خارق‌العاده‌ای دارد. برای آنکه بتوانید در آرامش و سکوت ساحل چوانگ با خودتان خلوت کنید، توصیه می‌کنیم به بخش جنوبی آن سر بزنید.

ساحل لامای | Lamai Beach

پس از چوانگ، لامای پرطرفدارترین و بهترین ساحل سامویی به‌حساب می‌آید و یک مزیت مهم نسبت به ساحل چوانگ دارد؛ خلوتی! با وجود اینکه تعدادی از بهترین رستوران ها و هتل های سامویی تایلند در این ساحل قرار دارد، خلوتی و آرامش آن بهترین گزینه برای رفع خستگی و فرار از هیاهوی زندگی روزمره است.

جاهای دیدنی کو سامویی

ساحل بوفوت | Bophut Beach

ساحل بوفوت، یکی از آرام‌ترین و خلوت‌ترین سواحل سامویی است و اغلب رستوران‌ها و فروشگاه‌های آن به سبک ساختمان‌های روستایی ساخته شده‌اند. اگر قصد بازدید از این ساحل را دارید، باید بدانید قیمت‌ها در آن، کمی بالاتر از حد متوسط هستند.

ساحل منام | Maenam Beach

منام، ساحلی طولانی در بخش شمالی ساکویی است و غیر از صبح زود و اواخر عصر که ماهی‌گیرها صف می‌کشند، مکانی عالی برای پیاده‌روی به‌حساب می‌آید. در خیابانی که به ساحل منتهی می‌شود، خانه‌های چوبی بسیار زیبای چینی وجود دارد که جذابیت قدم‌زدن در کرانه ساحل را دوچندان می‌کنند. لازم به ذکر است که بخش‌های شرقی ساحل در مقایسه با بخش‌های غربی آن پیشرفته‌تر هستند.

ساحل نقره‌ای | Silver Beach

در جنوب ساحل چوانگ و شمال لامای، ساحل پنهان کوچکی به‌نام ساحل نقره‌ای وجود دارد که با صخره‌های بزرگ احاطه شده است. این ساحل با ماسه‌های سفید و آب‌های شفاف خود، خلیج کریستالی نیز لقب دارد. به عقیده مسافران، اواسط روز که آب این ساحل به نیلگون‌ترین حالت خود می‌رسد، بازدید از این ساحل لذت بیشتری دارد.

جاهای دیدنی کو سامویی

ساحل لیپا نوی | Lipa Noi Beach

لیپا نوی در ساحل غربی جزیره قرار دارد و یکی از سواحل کمتر بازدیدشده سامویی است. از آنجایی که این جزیره از تیررس گردشگران دور مانده، حین گردش در آن اغلب با مردم محلی برخورد خواهید داشت. اگر دوست دارید زیباترین مناظر را از غروب خورشید تماشا کنید، در سفر به کو سامویی، حتما به این ساحل سری بزنید.

ساحل لائم ست | Laem Set Beach

بخشی از زیباترین سواحل سامویی در جنوب شرقی آن پنهان شده‌اند. ساحل لائم یکی از این سواحل است که تنها به‌اندازه ۱۵ دقیقه با ساحل لامای فاصله دارند. این جزیره به طرز محسورکننده‌ای با درختان نخل و سنگ‌های بزرگ پوشیده شده و آرامشی وصف‌نشدنی دارد.

جاذبه های گردشگری سامویی تایلند

پس از یک گردش حسابی در سواحل جزیره، حتما برای بازدید از جاهای دیدنی سامویی تایلند که در ادامه تعدادی از آن‌ها معرفی شده‌اند، برنامه‌ریزی کنید.

پارک ملی انگ تونگ | Ang Thong

از جمله لذت‌بخش‌ترین کارهایی که در کو سامویی و به طور کلی در زمان سفر به تایلند می‌توانید انجام دهید، بازدید از پارک ملی انگ تونگ است. این پارک، مجمع‌الجزایری متشکل از ۴۲ جزیره است که تک‌تک آن‌ها زیبایی منحصربه‌فرد و بسیار زیبایی دارند. انگ تونگ صرفا یک پارک ملی نیست و با صخره‌های آهکی، غارهای صخره‌ای، جنگل‌های انبوه، آبشارهای زیبا، تالاب‌ها، رودخانه‌ها، صخره‌های مرجانی و سواحل شنی چیزی برای تفریح کم ندارد.  

پارک ملی انگ تونگ
  • در رابطه با بازدید از پارک ملی انگ تونگ حتما به این نکته توجه داشته باشید که تنها قایق‌های موتوری مورد تایید دولت اجازه ورود به این پارک را دارند؛ در نتیجه، بدون رزرو تور نمی‌توانید از آن بازدید کنید.  

راهب مومیایی‌شده | Mummified Monk

وات خونارام (Wat Khunaram) یک معبد بودایی در سامویی است که به دلیل راهب مومیایی‌شده‌اش شهرت دارد. این راهب بودایی که لوانگ فو دانگ نام داشت، در سال ۱۰۷۳ و درست حین مراقبه درگذشت. از آن زمان تاکنون به مکان بسیار مهمی برای بودایی‌ها و مردم محلی تبدیل شده و با اینکه نزدیک به ۵۰ سال از مرگ این راهب می‌گذرد، به طرز شگفت‌‎انگیزی جسد او در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد. اگر سر نترسی دارید، بازدید از راهب مومیایی‌شده را از دست ندهید.

راهب مومیایی‌شده از جاهای دیدنی سامویی
  • آدرس: Na Mueang, Ko Samui District, Surat Thani 84140
  • ساعت بازدید: همه روزه از ساعت ۷ صبح تا ۵ بعدازظهر
  • هزینه ورودی: رایگان

مجسمه بودای بزرگ | Big Buddha

مجسمه بودای بزرگ، از جمله مکان‌هایی است که در زمان سفر به سامویی باید از آن بازدید کنید. این مجموعه که با نام معبد وات فرا یایی (Wat Phra Yai) هم شناخته می‌شود، در یکی از جزایر سواحل شمال شرقی سامویی قرار دارد و تصویر بودای غول‌پیکر گاه در مسیر پرواز به جزیره سامویی قابل مشاهده است. مجسمه بودا که بالای پله‌های معبد قرار گرفته، ۱۲ متر ارتفاع دارد. علاوه بر بازدید از معبد و مجسمه که بی‌نهایت لذت‌بخش هستند، در محوطه معبد وات فرا یایی بازار کوچکی ساخته شده که در آن انواع سوغاتی، لباس و زیورآلات مذهبی فروخته می‌‎شود.

مجسمه بودای بزرگ در جزیره سامویی
  • ساحل بودای بزرگ، جاده ۴۱۷۱، بوفوت
  • ساعت بازدید: ۲۴ ساعت شبانه‌روز و ۷ روز هفته
  • هزینه ورودی: رایگان

باغ مخفی بودا | Secret Buddha Garden

در سال ۱۹۷۶، کشاورزی به نام نیم تانگ‌سوک، با قرار دادن مجسمه‌هایی در اطراف زمین خود، ساختن این باغ را آغاز کرد. این کشاورز تا سن ۹۱ سالگی در این باغ زیبا زندگی کرد و پس از مرگ او، باغ مخفی بودا به یکی از جالب ترین مکانهای دیدنی سامویی تبدیل شد. علاوه بر قدم‌زدن در باغ و لذت‌بردن از زیبایی‌های بی‌حدوحصر آن، دیدن مجسمه‌های آن که هر کدام داستان مخصوص به خودشان را دارند، سفرتان را متفاوت‌تر خواهد کرد. از دیگر جذابیت‌های بازدید از باغ مخفی بودا این است که حین گردش، در هر گوشه و کنار یا پشت درختان و بوته‌ها مجسمه‌ای پیدا خواهد شد. 

باغ مخفی بودا در جزیره سامویی
  • آدرس: جاده ۴۱۶۹ در بان ساکت، Thanon Dhupatemiya, Na Mueang
  • ساعت بازدید: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ عصر
  • هزینه ورودی: ۸۰ بات

معبد وات پلای لائم | Wat Plai Laem

از دیگر معابد بودایی کو سامویی که در شمال شرقی این جزیره قرار دارد، وات پلای لائم است. این معبد عمدتا به‌خاطر مجسمه گوانین، الهه رحمت و شفقت شهرت دارد. این مجسمه بزرگ و باشکوه، با لباس طلایی و ۱۶ بازوی خود، سلطه شگفت‌انگیزی بر معبد و محوطه آن دارد. معبد وات پلای لائم در نزدیکی مجسمه بودای بزرگ قرار دارد و در یک نیم‌روز، به‌راحتی می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید.

معبد وات پلای لائم در سامویی
  • آدرس: جادبه ۴۱۷۱؛ این مکان از طریق کمربندی بزرگراه ۴۱۶۹ نیز قابل دسترسی است.
  • ساعت بازدید: همه روزه از ساعت ۶ صبح تا ۶ عصر
  • هزینه ورودی: رایگان

آبشار ناموآنگ | Na Muang Waterfalls

آبشارهای ناموآنگ، دو آبشار بسیار زیبا در کوسامویی هستند که تنها به‌اندازه ۵ دقیقه رانندگی با یکدیگر فاصله دارند و از زیباترین و بهترین جاذبه های طبیعی سامویی هستند. علاوه بر خود آبشارها که زیبایی خارق‌العاده‌ای دارند، جنگلی انبوهی که این دو آبشار را در برگرفته، بی‌نهایت دیدنی و نفسگیر است. از آنجایی که برای بازدید از این ۲ آبشار باید کمی کوه‌نوردی لازم دارید، حتما کفش و تجهیزات لازم را فراموش نکنید.

آبشار ناموآنگ، از جاذبه های طبیعی سامویی
  • آدرس: جاده ۴۱۶۹، Na Mueang, Ko Samui District, Surat Thani 84140
  • ساعت بازدید: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۵:۳۰ عصر
  • هزینه ورودی: بازدید از آبشار رایگان است، اما برای مواردی مثل پارکینگ و اجاره اسکوتر، حتما پول همراه خود داشته باشید.

صخره‌های پدربزرگ و مادربزرگ | Mysterious Hin Ta and Hin Yai Rocks

از بین تمامی جاهای دیدنی جزیره سامویی که در طول سفر از آن‌ها بازدید خواهید کرد، صخره‌های پدربزرگ و مادربزرگ عجیب‌ترین آن‌ها است. علاوه بر زیبایی طبیعی، این صخره‌ها به طور کلی به افسانه‌های جالبی که مردم محلی درباره چگونگی شکل‌گیری آن‌ها روایت می‌کنند، شهرت دارند. در هر حال، بازدید از صخره‌های پدربزرگ و مادربزگ که در یکی از سواحل جنوب شرقی جزیره قرار دارند، بسیار لذت‌بخش و جذاب خواهد بود.

صخره‌های پدربزرگ و مادربزرگ در سامویی
  • آدرس: جاده ۴۱۶۹، ۲ کیلومتری جنوب ساحل لامای
  • ساعت بازدید: ۲۴ ساعت شبانه‌روز و ۷ روز هفته
  • هزینه ورودی: رایگان

بازدید از معبد گوان یو | Guan Yu Shrine

در معبد گوان یو، مجسمه‌ای به ارتفاع ۱۶ متر وجود دارد که خدای جنگ چین و نماد شجات، وفاداری و جسارت است. این معبد در واقع، نماد سلطه فرهنگ چینی در تایلند به حساب می‌آید و با وجود اهمیت زیادی که در دیدنی های سامویی دارد، در مقایسه با سایر جاذبه‌ها چندان مورد توجه گردشگران نیست. اگر به فرهنگ چینی‌ها علاقه‌مند هستید، حتما پس از اینکه از معبد بازدید کردید، در یکی از رستوران های چینی اطراف آن غذا بخورید.

معبد گوان یو در سامویی
  • آدرس: ۱۹۰/۱ Moo 1, Tambon Maret, Koh Samui, Surat Thani 84310
  • ساعت بازدید: همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۵ عصر
  • هزینه ورودی: رایگان

لائم سور | Laem Sor Pagoda

لائم سور، در ساحلی آرام و دور از مناطق توریستی محبوب سامویی قرار دارد. در وهله اول که به این بنا نگاه می‌کنید، به نظر می‌آید به‌طور کامل با طلا پوشانده شده است؛ اما در واقع، کاشی‌های زرد ریزی که در نمای ساختمان به کار رفته‌اند، ظاهر درخشانی را به بتکده لائم سور بخشیده‌اند. در نزدیکی این مکان، معبد دیگری به نام خائو چدی (Khao Chedi) و یک جنگل کوچک با دریاچه قرار دارد.

بتکده لائم سور، از مکانهای دیدنی سامویی
  • آدرس: ۱۶۶/۹۲ Moo 2، خارج از جاده ساحلی چاونگ
  • ساعت بازدید: اجراها هر شب راس ساعت ۲۰، ۲۱:۳۰ و ۲۳ انجام می‌شوند.
  • هزینه ورودی: بازدید از این مکان رایگان است، اما برای مواردی مثل خرید نوشیدنی و… پول همراه خود داشته باشید.

جاذبه های تفریحی سامویی

برای تکمیل لذت سفر به سامویی، در طول سفر تفریحات زیر را از دست ندهید:

  • ماساژ تایلندی: اگر دوست دارید پس از بازگشت از سامویی بدنی سرحال و بشاش داشته باشید، حتما ماساژ تایلندی را امتحان کنید. ماساژورهای زبده و ماهر تایلندی در طول ماساژ بدن شما را به طرز عجیب‌وغریبی خم می‌کنند و می‌چرخانند و این، باعث جریان خون در بدن و آرامش و تقویت عضلات می‌شود.
  • پدل بورد: با پدل بورد در آب‌های جزیره سامویی، یا یک تیر دو نشان می‌زنید؛ علاوه بر لذت‌بردن از یک تفریح آبی هیجان‌انگیز، مناظر اقیانوسی بسیار خیره‌کننده‌ای را هم تماشا خواهید کرد. برای آنکه از پدل بورد لذت بیشتری ببرید، توصیه می‌کنیم طلوع یا غروب آفتاب را برای انجام این تفریح انتخاب کنید تا هم از گرما در امان بمانید و هم رنگ‌های طبیعی آسمان را که بر فراز آب می‌رقصند، ببینید.
  • شرکت در کلاس آشپزی غذاهای تایلندی: هر وعده غذایی که در تایلند میل می‌کنید، یک ماجراجویی واقعی است. از این رو، اگر عاشق غذا هستید و می‌خواهید در سفر غذاهای محلی مبدا را امتحان کنید، کلاس‌های آشپزی این جزیره را از دست ندهید. این کلاس‌ها، تورهای یک روزه‌ای هستند که در اغلب آن‌ها پس از گشت‌وگذار در بازارهای محلی، با طرز تهیه غذاهای کلاسیک تایلندی هم آشنا خواهید شد.
جاذبه های تفریحی سامویی
  • غواصی در آب‌های سامویی: آب‌های کریستالی و حیات وحش رنگارنگ باعث شده تا خلیج تایلند به بهترین گزینه برای غواصی تبدیل شوند. حین کاوش در آب‌های سامویی، ماهی‌ها و موجودات دریایی عجیب و غریبی را مشاهده خواهید کرد که نظیر آن‌ها را در هیچ کجای جهان وجود ندارد.
  • تماشای غروب آفتاب از بخش غربی جزیره: هیچ چیز به‌اندازه تماشای لحظه‌ تغییر رنگ آسمان در حالی که خورشید پشت افق محو می‌شود و نسیم ملایم ساحل درختان نخل را تکان می‌دهد، خاطره سفر به سامویی را تا ابد در ذهنتان ماندگار نخواهد کرد. در جزایر گرمسیری مانند سامویی صحنه‌های بسیار باشکوهی از غروب خورشید مشاهده می‌شود که در فهرست تفریحات کوسامویی قرار می‌گیرد.
  • شرکت در کلاس حکاکی میوه: آیا می‌دانستید که هنر حکاکی میوه یک هنر سنتی تایلندی است و از تزئین میوه در مراسم‌های خانواده سلطنتی تایلند سرچشمه گرفته است؟ توصیه می‌کنیم در زمان سفر به سامویی حتما در کلاس حکاکی میوه در موسسه هنرهای آشپزی سامویی شرکت کنید تا از متخصصان تایلندی، هنر حکاکی روی میوه و سبزیجات را یاد بگیرید.

سفر به بهشت امن آسیا را از دست ندهید

اگر چه شهرهایی مثل پوکت، پاتایا و بانکوک اصلی‌ترین مقصد مسافران در سفر به تایلند است، اما اگر با جاذبه های گردشگری و تفریحی جزیره سامویی این کشور آشنا شوید، قطعا به گزینه شماره یک شما تبدیل خواهد شد. این جزیره رویایی که بهشت امن آسیا نیز لقب دارد، با جاذبه های طبیعی و تفریحات بی‌نظیر خود، سفر خاطره‌انگیز و لذت‌بخشی را برای شما رقم می‌زند.

در این مطلب تعدادی از بهترین جاذبه های دیدنی سامویی و تفریحات آن را به شما معرفی کردیم. اگر قرار باشد به سامویی سفر کنید، دوست دارید کدام یک از مکان‌های دیدنی آن را ببینید؟

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی کو سامویی

جزیره سامویی کجاست؟

سامویی یکی از جزایر زیبای کشور تایلند است و در خلیج تایلند قرار دارد. این جزیره پس از پوکت، بزرگ‌ترین جزیره این کشور به‌شمار می‌رود.

چگونه به جزیره سامویی برویم؟

راحت‌ترین و سریع‌ترین راه برای سفر به سامویی، خرید بلیط هواپیما است. از ایران پرواز مستقیم به کو سامویی وجود ندارد و مسافران پس از ۲ توقف به این جزیره خواهند رسید.

پوکت بهتر است یا سامویی؟

جاذبه های دیدنی هر دو شهر به‌اندازه‌ای متنوع و جذاب هستند که به‌راحتی نمی‌توان درباره انتخاب یکی از آن‌ها تصمیم‌گیری کرد. در هر حال، بهترین کار این است که طوری برنامه‌ریزی کنید که در طول سفر بتوانید به هر دو جزیره بروید.

1 نظر

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید