اگر دود و‌ دم تهران و هیاهو و شلوغی این شهر کلافه‌تان کرده است، چاره رفتن به پناهگاهی دنج و آرام و کمی خلوت‌کردن با خود است. حال اگر این پناهگاه، بام تهران باشد که چه بهتر؛ هم لذت یک روز سیر و سیاحت بر بالای مرتفع‌ترین نقطه در پایتخت را تجربه خواهید کرد و هم می‌توانید خستگی یک روز کاری شلوغ را از تن به‌در کنید. بام تهران این روزها به پاتوق بسیاری از پایتخت‌نشینان و حتی مسافران و گردشگران تبدیل شده است. هوای پاک و مطبوع، دیدن مناظر زیبای تهران از بالاترین نقطه شهر و وجود امکانات تفریحی متعدد از جمله دلایلی هستند که پای افراد را به این مکان دیدنی باز می‌کنند. شما نیز اگر در جست‌وجوی گوشه‌ای دنج هستید که در آن، تمام شهر زیر پایتان باشد، در این مطلب از مجله گردشگری فلای تودی با ما همراه شوید تا شما را با تماشایی‌ترین بام های تهران آشنا کنیم. 

بام تهران کجاست؟

بام تهران بدون شک یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران است. مرتفع‌ترین نقطه در شهر تهران که ۱۹۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد. از بالای این بلندی، می‌توانید تمام زیبایی‌های ریز‌و‌درشت پایتخت را تماشا کنید. وجود این نقطه امن در شهر تهران را هم بایستی مدیون موقعیت جغرافیایی آن بود که با جای‌دادن ارتفاعات بسیار بلند در دل خود، تماشای شهر را بیش از گذشته لذت‌بخش کرده است.

تصویر از بام تهران

از معروف‌ترین بام های تهران، بام توچال است که با اختلاف، اولین و بهترین بام این شهر به‌ حساب می‌آید. ارتفاعات دیگری نیز در این شهر وجود دارند که به‌نوبه‌خود، می‌توانند آرامش و لذت را مهمان لحظات شهروندان تهرانی و گردشگران کنند. ما در قسمت‌های بعدی این مطلب، ابتدا به شرح کامل بام توچال و امکانات رفاهی آن می‌پردازیم. سپس اشاره‌ای کوتاه به معرفی سایر بام های تهران خواهیم داشت.

آدرس بام تهران و مسیرهای دسترسی به آن

به منطقه‌ای کوهستانی در مرتفع‌ترین نقطه ولنجک، بام تهران می‌گویند. این مکان دیدنی از انتهای خیابان ولنجک آغاز می‌شود و تا رسیدن به اولین ایستگاه تله‌کابین توچال ادامه دارد. برای رفتن به بام تهران، گزینه‌های زیادی پیش رو دارید؛ از ماشین شخصی گرفته تا استفاده از مترو که هر کدام مزیت‌های خاص خودش را دارد. ما برای راحتی بیشتر شما، یک کروکی از مسیرهای دسترسی به بام تهران را برای‌تان شرح می‌دهیم. بعد از آن، انتخاب را به خودتان واگذار می‌کنیم.

Map 1

مسیر دسترسی به بام تهران با ماشین شخصی

اولین و شاید راحت‌ترین گزینه برای رفتن به بام تهران، استفاده از خودروی شخصی است. اگر از خودروی شخصی استفاده کردید، باید ابتدا در هر نقطه‌ای از شهر که هستید، خودتان را به بزرگراه چمران برسانید. از آنجا وارد خیابان یمن شوید و تا انتهای خیابان ولنجک برانید. در سمت راست این خیابان، ورودی توچال و بام تهران قابل مشاهده خواهد بود. در مسیر رسیدن به بام با وسیله شخصی، می‌توانید از راهنمایی‌های گوگل‌مپ یا سایر اپلیکیشین‌ها هم کمک بگیرید.

مسیر دسترسی به بام تهران

مسیر دسترسی به بام تهران با اتوبوس

با اتوبوس هم می‌شود خود را به بام تهران رساند. کافی‌ست سوار اتوبوس تندرو (بی‌آرتی) خط ۴ یا پایانه شهید افشار یا میدان ولنجک شوید و در ایستگاه تابناک (پمپ بنزین ولنجک) یا ایستگاه ۱۷ پیاده شوید. ادامه مسیر را هم با تاکسی یا سواری شخصی بروید.

مسیر دسترسی به بام تهران با مترو

اگر حوصله بودن در ترافیک را ندارید، توصیه می‌کنیم سوار مترو شوید و در ایستگاه تجریش (خط ۱ متروی تهران) پیاده شوید. از آنجا تا بام تهران را هم با ایستگاه‌های خطی تجریش بام تهران یا تاکسی‌های تجریش ولنجک ادامه دهید.

ایستگاه مترو تجریش
  • آدرس: تهران، بزرگراه چمران، خیابان یمن، خیابان ولنجک، انتهای خیابان ولنجک تا ابتدای ایستگاه تله‌کابین توچال
  • ساعت بازدید: همه‌روزه از ۵ صبح الی ۱۲ شب
  • هزینه ورودی: رایگان
%DA%A9%D8%A7%D8%AE %DA%AF%D9%84%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86 در تهران کجا برویم؟

بررسی کامل تفریحات و امکانات بام تهران

اگر فکر می‌کنید بام تهران، تنها جایی برای غرق‌شدن در سکوت و آرامش، خیره‌شدن به مناظر بکر تهران یا استشمام هوای پاک است، باید بگوییم در اشتباه هستید. در این مکان دیدنی، مجموعه‌ای عظیم از تفریحات هیجان‌انگیز و لذت‌بخش وجود دارد که تجربه هر یک، برای شما لذتی متفاوت را به همراه خواهد داشت.

لذت پیاده روی در بهترین مسیر سلامتی

ورود به بام تهران با یک پیاده‌روی ۳۰ دقیقه‌ای لذت‌بخش در جاده تندرستی همراه است. در مسیر این جاده، می‌توانید ضمن استشمام هوای پاک، از تماشای فضای دلچسب رستوران‌‌ها و شنیدن صدای لذت‌بخش جریان آب هم لذت ببرید. در اواسط مسیر پیاده‌روی‌تان در جاده تندرستی، به آبشاری نسبتا کوچک می‌رسید که اگر اهل عکاسی باشید، حتما توقف کوتاهی در آنجا خواهید داشت. اگر اهل پیاده‌روی نیستید یا ترجیح می‌دهید با تمام انرژی‌تان در بام تهران حاضر شوید، گزینه‌های دیگری هم برای گذر از جاده تندرستی وجود دارند که ماشین‌های برقی یکی از آن‌ها است.

بگ جامپینگ | تفریحی هیجان انگیز در ارتفاعات تهران

اجازه دهید تفریحات هیجان‌انگیز بام تهران را با مهیج‌ترین نوع آن، یعنی بگ‌جامپینگ آغاز کنیم. این تفریح جذاب که آدرنالین خونتان را حسابی بالا می‌برد، تجربه‌ای ناب از سقوط از ارتفاع است. اندازه این ارتفاع را هم خودتان انتخاب می‌کنید. اگر خیلی شجاعت داشته باشید، احتمالا مرتفع‌ترین نقطه را برای سقوط از ارتفاع انتخاب خواهید کرد. نگران امنیت خود در هنگام فرود هم نباشید. تشکی بادی روی زمین قرار دارد که شرایط یک فرود کاملا امن را برای شما فراهم می‌کند.

بگ جامپینگ بام تهران

البته قابل ذکر است که استفاده از باگ‌‌جامپینگ، با محدودیت سنی و وزنی همراه است. کودکان زیر ۵ سال، بزرگسالان بالای ۶۰ سال و افرادی با وزن بیشتر از ۱۱۰ گرم اجازه تجربه چنین هیجانی را نخواهند داشت.

  • ساعت بازدید: روزهای شنبه‌ تا پنج‌شنبه از ساعت ۵ بعدازظهر تا ۱ بامداد و روزهای جمعه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱ بامداد
  • قیمت بلیط: ۲۰ هزار تومان برای هر نفر

بانجی جامپینگ بام تهران | تجربه ای ناب از پرواز

نظرتان در مورد اینکه مدتی را در هوا معلق بمانید چیست؟ بانجی‌جامپینگ فرصتی برای این تجربه نفس‌گیر و هیجان‌انگیز است. در این بازی که مختص آقایان ۱۵ سال به بالاست، امنیت فرد با کمک یک طناب و محافظ محکم کاملا حفظ می‌شود. ضمن اینکه تمام اجزای به‌کاررفته در آن، با هوشمندی و ظرافت خاصی انتخاب شده‌اند تا فرد بتواند در کمال آرامش و امنیت خاطر، این تفریح شادی‌بخش و مهیج را تجربه کند. با این اوصاف، اگر آماده هستید با پرش از ارتفاعی ۴۰ متری، لذتی به‌یادماندنی از پرواز را تجربه کنید، بانجی‌جامپینگ می‌تواند گزینه خوبی برای شروع باشد.

بانجی جامپینگ بام تهران
  • ساعت بازدید: همه‌روزه از ساعت ۵ بعدازظهر تا ۱۱ شب
  • قیمت بلیط: ۵۵ هزار تومان برای هر نفر

صخره‌ نوردی | صعود به بلندترین ارتفاع

لذت سقوط از ارتفاع را که تجربه کردید، خودتان را به تجربه‌ای جذاب از صعود هم مهمان کنید. صخره‌نوردی یا سنگ‌نوردی از دیگر تفریحات دوست‌داشتنی در بام تهران است که فرصتی را فراهم می‌کند تا گردشگران، آمادگی جسمانی خود را کمی محک بزنند. البته این ورزش جذاب، علی‌رغم تصویر نسبتا سنگینی که از خود به‌ نمایش می‌گذارد، نیاز چندانی به آمادگی بالای فیزیکی ندارد. ضمن اینکه مربیان آموزشی بسیاری در این مجموعه حضور دارند که به شما در صعود از صخره‌های مصنوعی کمک می‌کنند. اگر لذت صعود از صخره را تجربه کردید، می‌توانید همان‌جا با ثبت‌نام در کلاس‌های آموزشی، خودتان را برای یادگیری بیشتر این مهارت آماده کنید.

  • قیمت بلیط: ۱۵ هزار تومان برای هر نفر

ترامپولین جامپینگ | ورزش و تفریح

اگر ورزش‌کردن برای‌تان به یک کابوس بزرگ تبدیل شده است، پیشنهاد می‌کنیم ترامپولین را در بام تهران تجربه کنید. این ورزش مهیج، ضمن اینکه از قدرت چربی‌سوزی بسیاری برخوردار است، شما را برای همیشه با ورزش آشتی می‌دهد. در این تفریح جذاب، یک صفحه پارچه‌ای با خاصیت ارتجاعی بسیار بالا قرار دارد که افراد با پرش روی آن و بالا و پایین‌پریدن، می‌توانند هیجان بسیار زیادی را تجربه کنند. این ورزش از آن جهت که می‌تواند خاطرات خوش کودکی را برای‌تان زنده کند، محبوب و دوست‌داشتنی است.

  • قیمت بلیط: بستگی به تعداد دقایق پرش دارد؛ ۱۰ دقیقه ۱۵ هزار تومان، ۲۰ دقیقه ۲۵ هزار تومان و ۶۰ دقیقه ۵۰ هزار تومان

سورتمه بام تهران | لمس هیجان در دل بام

اگر هیجانتان با هیچ‌یک از ورزش‌های موجود در توچال فروکش نکرد، سراغ مهیج‌ترین آن، یعنی سورتمه بام تهران بروید. سورتمه توچال که عنوان طولانی‌ترین سورتمه در ایران را دارد، دارای مسافتی به‌ طول ۱۴۲۰ متر است. در این ورزش، فرد روی صندلی می‌نشیند و با دیدی کاملا وسیع به تمام نقاط تهران، با سرعتی بسیار بالا روی ریلی پرپیچ‌وخم حرکت می‌کند. استاندارد تجهیزات به‌کاررفته در این ورزش و امنیت آن توسط TUV آلمان کاملا تایید شده است. بنابراین، جای هیچ‌گونه نگرانی و دلشوره برای گردشگران وجود ندارد. نکته قابل توجه در این بازی مفرح، دوربین‌هایی در طول مسیر قرار دارند که به بهترین شکل ممکن، چهره پرهیجان شما را در قابی زیبا ثبت‌ می‌کنند.

سورتمه بام تهران
  • ساعت بازدید: روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ شب و روزهای پنج‌شنبه و جمعه از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ شب
  • قیمت بلیط: ۳۰ هزار تومان برای هر نفر

سینما ۵ ‌بعدی | تجربه حضور در فیلمی مهیج

خوبی حضور در بام تهران، این است که گردشگران می‌توانند متناسب با سلیقه و نیازشان، یکی از تفریحات هیجان‌انگیز آن را گلچین کنند. سینما ۵ بعدی این منطقه، مناسب آن دسته از گردشگرانی است که حتی در هیجان هم، نوع متعادل آن را بیشتر می‌پسندند. از آنجایی که در این نوع سینما، افراد به‌عنوان کاراکتری در فیلم حضوری کاملا فعال دارند، صندلی‌ها در حالت ۳۶۰ درجه طراحی شده‌اند. با این طراحی هوشمندانه، تماشاچیان به‌وقت فرار و گریز، آزادی‌ عمل بسیار زیادی را تجربه خواهند کرد.

  • ساعت بازدید: همه‌روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ شب
  • قیمت بلیط: ۱۵ هزار تومان برای هر نفر

زمین تنیس | ورزشی جذاب برای گردشگران ورزشکار

بام زیبای تهران برای گردشگران ورزش‌دوست و ورزشکار هم چیزی برای عرضه دارد. زمین تنیس از تفریحات ورزشی این مجموعه است که اوقات بسیار خوشی را برای حرفه‌ای‌های این حوزه رقم می‌زند. در آکادمی تنیس توچال، ۶ زمین خاکی با ۲ ورودی مجزا برای بانوان و آقایان وجود دارند. مزیت مهم آن هم مجاورت با فروشگاهی ورزشی است که نیاز شما به ابزار تنیس و لوازم ورزشی را کاملا برآورده می‌کند. 

زمین تنیس بام تهران
  • ساعت بازدید: همه‌روزه از ساعت ۸ صبح تا ۷ بعدازظهر
  • قیمت بلیط: بستگی به تعداد جلسات و عضویت افراد دارد

اتاق فرار | حضور در یک سناریوی جنایی در دنیایی واقعی

پیش از رسیدن به اولین ایستگاه توچال، تفریحی کاملا چالشی تحت عنوان اتاق فرار وجود دارد که پیشنهاد می‌کنیم بدون تجربه آن، بام زیبای تهران را ترک نکنید. این بازی که نام دیگر آن اسکیپ‌روم است، مناسب آن دسته از افرادی است که می‌دانند چگونه از پس چالش‌ها و معماهای عجیب‌وغریب ذهنی برآیند.

این بازی متشکل از اتاق‌هایی محصورشده با انرژی‌های استرس‌زای فراوان است که افراد با زندانی‌شدن در هر اتاق، باید به دنبال راهی برای فرار باشند. کلید این رهایی هم حل یک معمای ذهنی است. این تفریح کاملا گروهی است و شما می‌توانید لذت هیجان حضور در آن را با دوستان و عزیزانتان تجربه کنید.

اتاق فرار بام تهران
  • ساعت بازدید: همه‌روزه از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۲ شب
  • قیمت بلیط: ۶۰ هزار تومان برای هر نفر

زیپ‌ لاین | تجربه داشتن پروازی واقعی در دل آسمان

با کمک زیپ‌لاین، تجربه‌ای واقعی از پرواز در آسمان را برای خود رقم بزنید. در این تفریح جذاب و مهیج، افراد با کمک تجهیزات مناسب و کاملا استاندارد، از یک کابل آویزان می‌شوند و بر فراز بام زیبای تهران به پرواز درمی‌آیند. ارتفاع این زیپ‌لاین از سطح زمین ۶۰ متر و مسافت آن چیزی حدود ۲۰۰ متر است. در زیپ‌لاین امکان تجربه دونفره هم وجود دارد. بنابراین، اگر آنچنان از شجاعت خود مطمئن نیستید، از یک دوست کمک بگیرید تا در کنار او، ترس‌ها و دلهره‌هایتان کمتر شود. لازم به ذکر است که این بازی، برای کودکان زیر ۱۲ سال و افراد بالای ۱۰۰ کیلوگرم ممنوع است.

  • ساعت بازدید: روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۵ بعدازظهر الی ۱۱ شب و روزهای پنج‌شنبه و جمعه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب
  • قیمت بلیط: ۳۵ هزار تومان برای هر نفر

تله‌ سیژ | تماشای مناظر شهر

یکی دیگر از تفریحات منحصربه‌فرد در بام تهران، تله‌سیژ است. گردشگران می‌توانند با سوارشدن بر این وسیله کاملا ایمن و استاندارد، از ایستگاه اول توچال خود را به رستوران چشمه برسانند. در تله‌سیژ توچال که مسافتی حدود ۱ کیلومتر را طی می‌کند، شما می‌توانید زیباترین مناظر تهران را از بالاترین نقطه این شهر، طی مسیری ۱۰ دقیقه‌ای تماشا کنید. از آنجایی که برنامه کاری تله‌سیژ توچال، بستگی زیادی به شرایط آب‌وهوایی آن منطقه دارد، قبل از حضور در این مکان، حتما از ساعت کاری آن مطلع شوید. 

تله سیژ بام تهران
  • ساعت بازدید: روزهای پنج‌شنبه و جمعه از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۸ شب

باشگاه تیراندازی | دارت و کمان

تیراندازی همیشه طرفداران خاص خودش را داشته است. اگر اهل تیراندازی هستید، خودتان را به بوستان سلامتی یک برسانید و با ورود به باشگاه تیراندازی، این ورزش مهیج را تجربه کنید. این ورزش که هیچ‌گونه محدودیت سنی و جنسی ندارد، امکان تیراندازی با دارت و کمان را برای علاقه‌مندان به این حرفه فراهم می‌کند. یادتان باشد که لازمه انجام موفقیت‌آمیز این ورزش، داشتن دقت و تمرکز بالا است. بنابراین قبل از ورود به باشگاه، تمام افکار نگران‌کننده و اضطراب‌زا را از خودتان دور کنید.

باشگاه تیراندازی بام تهران
  • ساعت بازدید: همه‌روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ شب
  • قیمت بلیط: رایگان

باشگاه بیلیارد | بازی در محیطی صمیمی

در گذشته، بیلیارد همیشه به‌عنوان تفریحی کاملا لاکچری و مختص قشر مرفه جامعه شناخته می‌شد. با راه‌اندازی باشگاه‌های بیلیارد در ایران، این تفریح چهره‌ای همگانی‌تر به خود گرفت. یکی از این باشگاه‌های معروف که نقشی کلیدی در از‌بین‌بردن این تفکر قدیمی داشته است، باشگاه بیلیارد بام تهران است.

این باشگاه که درست در سمت چپ جاده تندرستی قرار دارد، می‌تواند فرصت خوبی برای آشنایی با این بازی باشد. کارکنان مهربان و صبور این باشگاه، آموزش‌های بسیار خوبی را به‌صورت کاملا رایگان در اختیار گردشگران مبتدی قرار می‌دهند. در این باشگاه، امکان انجام بازی فوتبال‌دستی با دوستان و آشنایان هم وجود دارد که این امر، به کامل‌ترشدن پکیج بازی این باشگاه کمک کرده است.

  • قیمت بلیط: بستگی به مدت‌زمان حضور در باشگاه دارد؛ ۱۵ هزار تومان به‌ازای هر ۱۵ دقیقه بازی بیلیارد و ۱۵ هزار تومان به‌ازای هر ۱۰ دقیقه بازی فوتبال‌دستی

تله کابین بام تهران | پرواز بر بام تهران

قطعا یکی از دلچسب‌ترین تفریحات مهیج بام زیبای تهران، تله‌کابین توچال است. این تله‌کابین که مسافتی حدود ۷۵۰۰ متر دارد، به‌عنوان طولانی‌ترین تله‌کابین در دنیا شناخته می‌شود. ارتفاع اولین ایستگاه این تله‌کابین از سطح دریا، چیزی حدود ۱۹۰۰ متر و ارتفاع آخرین ایستگاه آن تقریبا ۲۹۳۵ متر است. برای آن دسته از افرادی که به عشق اسکی در زمستان، راهی این منطقه می‌شوند، سوارشدن بر تله‌کابین توچال، تنها راه رسیدن به پیست اسکی خواهد بود. 

تله کابین بام تهران

سافاری وحشت | جذاب و مهیج

سافاری وحشت که بیشترین مخاطب آن را جوانان باذوق و اهل دنیای مجازی تشکیل می‌دهند، از دیگر تفریحات مهیج بام چشم‌نواز تهران است. در این تفریح، فرد به سلیقه خودش، یک بازی کامپیوتری یا فیلمی مجازی را انتخاب و با شروع آن، به دل ترس و هیجان سفر می‌کند. سافاری وحشت برای افراد زیر ۱۴ سال یا کسانی که سابقه بیماری قلبی دارند، ممنوع است. 

بام تهران 5
  • ساعت بازدید: همه‌روزه از ساعت ۲ بعدازظهر تا ۱۲ شب
  • قیمت بلیط: بستگی به نوع بازی دارد، حداقل قیمت ۱۵ هزار تومان

وی‌آر سیمولیشن | لذت هیجان در واقعیت مجازی

از دیگر تفریحات مهیج در بام تهران که ارزش یک‌بار تجربه‌کردن را دارد، وی‌آر‌ سیمولیشن است. در این تفریح جذاب، افراد عینک واقعیت مجازی را به‌ چشم می‌زنند و مشغول تماشای فیلمی ۳ بعدی یا ۴ بعدی با ژانر جنایی و ترسناک می‌شوند. در وی‌آر سیمولیشن، مرز بین واقعیت و خیال، به باریکی تار مو است و همین هم جذابیت ماجرا را دوچندان می‌کند.

  • قیمت بلیط: ۲۵ هزار تومان برای ۵ دقیقه

معرفی بهترین رستوران ‌های بام تهران

مگر می‌شود از گردش روزانه در مکانی کاملا تفریحی صحبت کرد و به بخش جذاب آن، یعنی شکم‌گردی نپرداخت؟ خوشبختانه بام تهران از این جهت هم کاملا هوشمندانه و با‌سلیقه طراحی شده است. تا جایی که برای افراد، انتخاب از میان رستوران‌ها و کافه‌های زیبا و چشم‌نواز، کاری بسیار دشوار است. در ادامه، می‌توانید فهرستی کامل از بهترین رستوران‌ها و کافه‌های این مکان دیدنی را مشاهده کنید:

در صورتی که مایلید با بهترین رستوران‌های تهران آشنا شوید، مقاله‌ای با همین عنوان را در مجله فلای تودی مطالعه کنید.

بهترین رستوران های بام تهران
  • رستوران ایتالیایی فلورانس
  • رستوران سیتادو
  • فودکورت توچال
  • رستوران بام تهران
  • رستوران روشا
  • برگرلند
  • کافه قهوه لمیز
%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86 %DA%A9%D8%A7%D9%81%D9%87 %D9%87%D8%A7%DB%8C %D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86 لیست بهترین کافه های تهران

معرفی دیگر بام های معروف تهران

در تهران علاوه بر بام زیبای توچال، بام‌هایی دیگر هم وجود دارند که شاید امکانات تفریحی آن‌ها به‌اندازه توچال نباشد؛ بااین‌حال، دارای مناظری جذاب و دیدنی هستند. جهت آشنایی با معروف‌ترین بام های تهران، ادامه مطلب را از دست ندهید.

بام نیاوران | مکانی دنج برای خلوت کردن

یکی از بام‌های معروف تهران، بام نیاوران است. در این منطقه برخلاف بام توچال، خبری از امکانات تفریحی نیست. بااین‌حال، مکانی دنج برای افرادی است که علاقه به تماشای شهر تهران و زیبایی‌های محصورشده در آن دارند.

  • آدرس: تهران، جماران، خیابان صادقی قمی، خیابان کوهستان

بام ولنجک | بهترین بام تهران در شب

از بام‌های ناشناخته تهران که فاصله بسیاری کمی با بام تهران توچال دارد، بام تهران ولنجک است؛ بامی قرارگرفته در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر تهران که آرامشی بی‌نظیر را مهمان لحظات افراد می‌کند. ناشناخته‌بودن این بام، یک مزیت بزرگ دارد و آن، دوربودن از هیاهو، شلوغی و ازدحام جمعیت است.

  • آدرس: میدان گلریزان، خیابان گلستان دوم، خیابان بوستان سوم

بام آرژانتین | جایی کمتر دیده شده

تهران، باز هم بام گمنام دارد؛ بام آرژانتین هم یکی از همان بام‌های ناشناخته و گمنامی است که حدس می‌زنیم تابه‌حال حتی اسم آن را هم نشنیده‌اید. این بام زیبا که در قلب تهران قرار دارد، می‌تواند بهترین مکان برای قرارهای دوستانه شما باشد.

بام تهران در میدان آرژانتین
  • آدرس: تهران، منطقه ۶، میدان آرژانتین، خیابان الوند

بام محک | نمایش تصویری بی نظیر از غروب خورشید

بعد از بام توچال، بام محک را می‌توان از شلوغ‌ترین بام های تهران دانست. دلیل این شلوغی هم شاید منظره خیره‌کننده و زیبای غروب خورشید باشد که در هیچ‌کجا نمی‌توان نظیر آن را مشاهده کرد. مزیت بزرگ این منطقه، این است که می‌توانید با ماشین و بدون پیاده‌روی، خودتان را به بالای بام برسانید.

  • آدرس: تهران، منطقه ۱، انتهای بلوار وثوق، میدان شورا، خیابان اردستانی

بام تونل رسالت | تصویر چهره واقعی شهر

بام رسالت با تمام بام های تهران، تفاوتی اساسی دارد و آن به‌نمایش‌گذاشتن چهره‌ای واقعی از شهر تهران است؛ تصویری که نظیر آن را در هیچ‌کدام از بام های تهران نمی‌توانید پیدا کنید. آب‌وهوای این بام، آنچنان تعریفی نیست؛ بااین‌حال، بهترین مکان برای کشف ناشناخته‌های تهران است. 

  • آدرس: تهران، منطقه ۶، خیابان نظامی گنجوی، بوستان نظامی گنجوی

بام فراز | بام پارک پرواز

یکی از بام های تهران که در منطقه‌ای بسیار خوش‌آب‌وهوا قرار دارد، بام فراز یا بام تهران سعادت ‌آباد است. این بام که بخش جذابی از پارک پرواز محسوب می‌شود، عالی‌ترین منظره از شهر تهران را به نمایش می‌گذارد. از امکانات رفاهی این بام، می‌توان به زمین بازی، شهربازی و آلاچیق اشاره کرد.

بام فراز
  • آدرس: منطقه ۲ تهران، بزرگراه یادگار امام، بلوار پیام، پارک پرواز

بام بوکان | بکر و تماشایی

اگر دوست دارید، شب‌های نورانی تهران را با تمام ترافیک و شلوغی‌اش مشاهده کنید، به بام بوکان بروید. این بام که در شمال شهر تهران قرار دارد، فاقد هرگونه امکانات رفاهی است. اگر خوش‌شانس باشید، می‌توانید در شب‌های زیبای این بام، از دورهمی‌های دوستانه که با ساز‌و‌آواز راهی این منطقه بکر می‌شوند، لذت ببرید.

  • آدرس: شهرستان شمیرانات، گلابدره، خیابان صادقی قمی، خیابان بوکان

بام بوعلی | کم ارتفاع اما خوش منظره

از بام‌های کم‌ارتفاع تهران، بام بوعلی است که منظره‌ای متفاوت از تهران را برای شما به‌ نمایش می‌گذارد. درخشش چراغ‌های برج میلاد در کنار تردد پرسرعت خودروها، اصلی‌ترین منظره‌ای است که افراد از بلندای این بام می‌توانند مشاهده کنند.

  • آدرس: سعادت‌آباد، بلوار یادگار امام، بلوار شهید ذبیحی

بام شهرک قائم | محیطی دنج و آرام

از دیگر بام های تهران که محیطی کاملا دنج و آرام دارد، بام شهرک قائم است. این بام در بزرگراه ارتش و در انتهای شهرک قائم قرار دارد. با حضورتان در این بام، تصویری کاملا شفاف و واضح از روزهای تهران و شب‌های درخشان آن خواهید داشت.

بام شهرک قائم
  • آدرس: تهران، انتهای شهرک قائم، میدان قائم، بلوار نیروی هوایی، خیابان شهید خدادادی

بام محلاتی | مکانی امن برای گردش های خانوادگی

از بام های عجیب و متفاوت تهران که به مجردها اجازه ورود نمی‌دهد، بام محلاتی است. این بام در شمال شرق تهران، جایی در میان کوه‌های دارآباد و سوهانک قرار دارد. هوای پاک و مناظر زیبا، این بام را به تفرجگاهی برای پیک‌نیک و گردش‌های دوستانه و خانوادگی تبدیل کرده است.

  • آدرس: تهران، شهرک شهید محلاتی، بلوار شاهد

بام ماشینی | تماشای شهر از داخل ماشین

از دیگر بام های تهران که در میدان ولنجک واقع شده است، بام ماشینی است. این بام همان‌طور که از اسمش پیداست، هیچ‌جایی برای نشستن ندارد. از همین رو هم، به بام ماشینی، جایی که در آن می‌توان از داخل ماشین، تهران را نظاره کرد، شهرت دارد.

  • آدرس: ولنجک، بلوار دانشجو، خیابان البرز

بام تهران | گوشه ای دنج و آرام برای پایتخت نشینان

بام تهران را می‌توان متفاوت‌ترین جاذبه گردشگری در پایتخت دانست. جایی که در آن، می‌توانید لحظاتی خوش و خاطره‌انگیز را به دور از هرگونه شلوغی و هیاهوی شهر تجربه کنید. ما در این مطلب از مجله گردشگری فلای‌ تودی، تلاش کردیم با به‌تصویر‌کشیدن گوشه‌ای از زیبایی‌های بام‌های مختلف تهران، شوق رفتن به این مکان‌های دیدنی را در وجود شما زنده کنیم. در میان بام های تهران، شما کدام را بیشتر دوست دارید؟ برای‌ ما از حس‌وحالتان بعد از دیدن هر بام یا خواندن توصیفات بصری هر کدام بنویسید.

برای سفر به تهران و لذت بردن از این جاذبه‌ها می توانید بلیط هواپیما یا بلیط قطار تهران و هتل تهران را با ارزان‌ترین قیمت از فلای تودی رزرو کنید.

سوالات متداول درباره بام تهران

بام تهران در کجا واقع شده است؟

بام تهران در حد فاصل بین انتهای خیابان ولنجک تا اولین ایستگاه تله‌کابین توچال قرار دارد.

بام تهران از چه امکانات رفاهی برخوردار است؟

از امکانات رفاهی این مکان دیدنی، می‌توان به وجود کافه‌ها و رستوران‌های متعدد، پارکینگ، سرویس بهداشتی، ماشین برقی برای افراد کم‌توان، باجه خرید بلیط، خودپردازهای متعدد و شهربازی بام تهران ویژه کودکان اشاره کرد.

بهترین رستوران‌ها و کافه‌ها در بام تهران کدام است؟

از بهترین رستوران‌های این منطقه، رستوران روشا و رستوران ایتالیایی فلورانس و از بهترین کافه‌های آن نیز کافه‌لمیز هستند.

جاهای دیدنی بام تهران کدام است؟

از جاهای دیدنی بام تهران همان تفریحات هیجان‌انگیزش است که شامل سورتمه، تله‌کابین، بانجی‌جامپینگ، سافاری وحشت، سینما ۵ بعدی، صخره‌نوردی و تله‌ستیژ می‌شود.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید