لطفا چندساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور داشته باشید! جمله‌ای که بار‌ها آن را شنیده‌اید، به خصوص اگر زیاد سفر می‌کنید. اما آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چگونه زمان انتظار در فرودگاه را سپری کنید؟ انتظار برای سفر، هرچقدر هم دلنشین باشد، به طور حتم کمی شما را خسته و بی‌حوصله می‌کند. این ۱۰ پیشنهاد جذاب برای گذراندن زمان انتظار در فرودگاه را در مجله گردشگری فلای تودی بخوانید تا از کلافگی انتظار در فرودگاه رهایی یابید.

زمان انتظار در فرودگاه را چگونه سپری کنیم؟

زمان انتظار در فرودگاه تنها محدود به قبل از پرواز نیست. گاهی ممکن است به دلیل تاخیر در پرواز یا نامناسب بودن شرایط آب و هوایی ناچار شوید تا زمان بیشتری در سالن انتظار فرودگاه سپری کنید. شاید با دیدن جمعیت زیادی که در سالن انتظار فرودگاه امام خمینی یا دیگر فرودگاه‌ها معطلند، کمی آزرده شوید، در این شرایط داشتن چند‌ ایده جذاب برای گذران وقت در فرودگاه می‌تواند به داد شما برسد.

پیشنهاد می‌کنیم حتما این مطلب را تا انتها مطالعه کنید تا چند‌ ایده برای زمان‌هایی که ناچارید تا چند ساعت را در سالن انتظار سپری کنید، داشته باشید. بسته به علایق و شخصیت شما، ممکن است یک یا چند مورد از این ایده‎‌ها برای شما مناسب و جذاب باشد.

۱- هتل های فرودگاهی

استفاده از هتل‌ های فرودگاهی یک پیشنهاد خوب برای گذراندن وقت در فرودگاه است. هتل‌ های فرودگاهی به طور معمول در فاصله بسیار نزدیکی از فرودگاه‌ های مهم ساخته شده و برای استفاده از آن‌ها نیازی نیست تا هزینه کامل یک شب اقامت را پرداخت کنید.

اگر قرار است چند ساعتی در انتظار پرواز خود باشید، می‌توانید هتل را به میزان ساعت مورد نظر خود شارژ کرده و هزینه آن را پرداخت کنید. این هتل‌ها، معمولا امکانات رفاهی با کیفیت بسیار بالایی در اختیار مهمانان قرار می‌دهند و می‌توانید چند ساعتی را بدون تحمل شلوغی فرودگاه، در هتل بوده و با استفاده از خدمات بیدار باش، با خیالی راحت، استراحت کنید.

هتل های فرودگاهی

۲- سالن خدمات CIP

یکی دیگر از راه‌های گذراندن زمان انتظار در فرودگاه، استفاده از خدمات CIP است. به خصوص اگر مدت زمان انتظار شما کوتاه بوده و رزرو هتل فرودگاهی به صرفه نباشد. برخی از فرودگاه‌های بین المللی، سالنی با نام سالن خدمات CIP دارند. با پرداخت هزینه‌های تعیین شده می‌توانید از خدمات CIP فرودگاه استفاده کنید.

خدمات CIP مسافران شامل موارد مختلفی می‌شود، برای مثال می توانید زمان انتظار را در سالن‌های مبله، استراحت کرده و یا انواع نوشیدنی و خوراکی‌های متفاوت پذیرایی شوید. البته این موارد تنها بخشی از خدمات سی آی پی فرودگاه ها است.

ایده گذراندن وقت در فرودگاه

۳- یک آلارم تنظیم کنید و بخوابید!

اگر قرار است چند ساعتی در سالن انتظار سپری کنید و دوست ندارید با پرداخت هزینه از هتل و یا سالن CIP استفاده کنید، این ایده مناسب شما است. می‌توانید یک چرت کوتاه در فرودگاه بزنید. به طور حتم روز‌های قبل از سفر، درگیر کار‌های زیادی بوده و شاید کم خوابیده باشید. زمان انتظار در فرودگاه، فرصت خوبی است تا کمی از این کمبود خواب را جبران کنید.

البته این مورد تنها در صورتی پیشنهاد می‌شود که کسی همراه شما باشد و یا با اطلاع از زمان دقیق پرواز، آلارمی روی موبایل خود تنظیم کنید تا از پرواز جا نمانید! اگر به این مورد توجه کنید و مطمئن باشید که پرواز را از دست ندهید، می‌توانید یک چرت شیرین یک ساعته بزنید!

وقت کشی در فرودگاه

۴- با جاذبه های گردشگری مقصد آشنا شوید

زمان انتظار در فرودگاه بهترین زمان است تا کمی با جاذبه‌ های گردشگری که در طول سفر قصد بازدید از آن‌ها را دارید، آشنا شوید. البته به طور حتم از قبل با این جاذبه‌ها آشنا هستید، اما به شما اطمینان می‌دهیم که با مطالعه بیشتر، نکات جالب و جاذبه‌های بیشتری کشف خواهید کرد که سفر شما را بیش از پیش به یادماندنی خواهد کرد.

اغلب مردم با جاذبه‌ های گردشگری شاخص شهر‌ها آشنا هستند، اما با کمی جستجو می‌توانید با دیگر جاذبه‌های کمتر شناخته شده مقصد آشنا شوید. با این کار، نه تنها متوجه گذراندن زمان انتظار در فرودگاه نخواهید شد، بلکه اطلاعات بیشتری درباره مقصد کسب می‌کنید.

گذراندن وقت در فرودگاه

۵- برای گذراندن زمان انتظار در فرودگاه کتاب بخوانید!

شاید پیشنهاد مطالعه کتاب برای بعضی از افراد کسل‌ کننده باشد، اما مطمئن باشید که از معطل ماندن در سالن انتظار فرودگاه بهتر است. به خصوص اگر یک کتاب کوتاه، جذاب و مطابق با سلیقه و علاقه خود انتخاب کرده باشید.

با یک کتاب کوتاه و کم حجم می‌توانید بهترین استفاده را در مدت زمان انتظار در سالن فرودگاه داشته باشید. به طور حتم همه شما، دست کم یک کتاب در فهرست کتاب‌هایی که باید بخوانید، دارید. اما اگر گزینه خاصی در ذهن شما نیست، کتاب‌های شازده کوچولو، مسخ، پیرمرد و دریا پیشنهادات بدی نیستند.

کتاب خواندن در زمان انتظار در فرودگاه

۶- سودوکو یا جدول حل کنید

سرگرمی‌های ساده و در دسترسی مثل حل جدول یا سودکو، از دیگر پیشنهادات جذاب برای گذراندن زمان در فرودگاه است. اگر به این سرگرمی‌ها علاقه داشته باشید، پیشنهاد خوبی است تا کمی از دغدغه‌های ذهنی قبل از سفر دور شوید و جدول حل کنید.

سودوکو یکی از محبوب‌ ترین سرگرمی‌ های فکری در جهان است که کمک زیادی به تقویت عضلات مغزی و دوری از دغدغه‌های ذهنی می‌کند. اما پیشنهاد می‌کنم از بازی‌های ساده و آسان شروع کنید تا کلافه‌تر نشوید.

۷- خرید سوغاتی از فروشگاه های فرودگاه

اگر در حال بازگشت از سفر خود هستید و ناچارید تا فاصله بین پرواز کانکشن (پرواز اتصالی) و یا پرواز‌ تاخیری را در سالن انتظار سپری کنید، فرصت خوبی است تا به فروشگاه و غرفه‌های فرودگاه سر بزنید. خرید سوغاتی یکی از بخش‌های لذت بخش سفر برای شما و البته کسانی است که منتظر بازگشت شما هستند. اما گاهی ممکن است کسانی را برای خرید سوغاتی فراموش کرده باشید.

این زمان انتظار، بهترین فرصت است تا خرید‌های فراموش شده خود را انجام دهید. البته دقت کنید، ممکن است قیمت اجناس در فرودگاه کمی گرانتر باشد، اما حتی اگر قصد خرید نداشته باشید، قدم زدن و گشت‌‌وگذار در این فروشگاه‌ها، پیشنهاد خوبی برای گذراندن زمان انتظار در فرودگاه است.

خرید در فرودگاه

۸- فری شاپ ها را از دست ندهید

اگر در فرودگاه های خارجی منتظر پرواز خود هستید، می‌توانید از فری شاپ ها استفاده کنید. در این فروشگاه‌ها، کالاهای لوکس و ارزنده‌ای ارائه شده و می‌توانید بدون پرداخت مالیات از این کالاهای لوکس خرید کنید. قیمت این کالاهای بدون مالیات هم ممکن است کمی بالا باشد. البته حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید، دیدن این فری شاپ‌ها می‌تواند گزینه خوبی برای گذراندن زمان انتظار در فرودگاه باشد.

فری شاپ

۹- کارهای عقب‌مانده خود را در زمان انتظار در فرودگاه انجام دهید!

اگر لپ‌تاپ و یا تبلت خود را در طول سفر به همراه دارید، زمان انتظار در فرودگاه فرصت خوبی است تا کارهای عقب مانده خود را انجام دهید و یا کمی از پروژه های خود را زودتر از موعد انجام دهید.

شاید فکر کنید کار کردن در ساعات پیش از پرواز سخت است و برای انجام آن تنبلی کنید، اما با این کار هم زمان پیش از پرواز خود را مدیریت کرده‌اید و هم این که در طول سفر، دغدغه و نگرانی کمتری درباره کار و شغل خود دارید.

گذراندن وقت در فرودگاه با کارهای عقب مانده

۱۰- فیلم و یا انیمه ببینید

به طور معمول در فرودگاه‌ها اینترنت رایگان در اختیار مسافران قرار می‌گیرد، بنابراین دیدن فیلم و انیمه، یک پیشنهاد عالی برای وقت کشی در فرودگاه است. اگر قرار است چند ساعتی در فرودگاه منتظر پرواز باشید، دیدن یک اپیزود از سریال مورد علاقه و یا یک فیلم و انیمه می‌تواند به خوبی شما را سرگرم کند.

تلفن همراه خود را برداربد، فیلم مورد علاقه خود را پیدا کرده و با هندزفری در گوش، حداقل یک ساعت و نیم از زمان انتظار در فرودگاه را با لذت سپری کنید. البته اگر از علاقه‌مندان به فیلم و سریال هستید، مراقب باشید تا زمانی که در فرودگاه سرگرم تماشای فیلم هستید، پرواز خود را از دست ندهید.

زمان انتظار در فرودگاه را به بهترین نحو سپری کنید

تاخیر در پرواز امری اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد. به دلیل تغییر در شرایط آب و هوایی، نقص فنی، تاخیر در انجام پروازها و موارد دیگر، ممکن است با این مسئله مواجه شوید. از طرف دیگر همیشه توصیه می‌شود که حداقل ۲ ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور داشته باشید؛ بنابراین توصیه می‌کنیم تا برای مدت زمان انتظار خود در فرودگاه، به فکر یک راه‌حل از قبل باشید.

در این مطلب ۱۰ پیشنهاد جذاب برای گذراندن زمان انتظار در فرودگاه به شما ارائه شد. اگر شما هم تجربه متفاوت و جالبی از گذراندن زمان انتظار در فرودگاه دارید در قسمت کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید:

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید