صنعت هوایی ایران به قدری پیشرفت کرده که اکنون بسیاری از شهرهای ایران دارای فرودگاه‌های داخلی و بین‌المللی هستند. در گذشته برای سفرهای بین المللی باید به تهران سفر می‌کردید. اما در حال حاضر فرودگاه های بین المللی ایران در بسیاری از شهرها وجود دارند و همین امر سبب شده که وضعیت حمل و نقل هوایی برای مردم آسان و بدون دغدغه باشد. سوالی که در اینجا ممکن است برای شما به وجود بیاید، این است که ایران چند فروشگاه بین المللی دارد که در پاسخ باید بگوییم در ایران ۲۷ فرودگاه بین المللی وجود دارد. با توجه به اهمیت این موضوع، در این مطلب قصد داریم، علاوه بر بررسی مشخصات کامل فرودگاه های بین المللی ایران به روز‌ترین پروازهای بین‌المللی، نقشه فرودگاه های ایران و کد فرودگاه های بین المللی را با شما به اشتراک بگذاریم. پس با مجله گردشگری فلای تودی همراه باشید.

لیست فرودگاه های بین المللی ایران و مشخصات آنها

از افتتاح اولین فرودگاه بین المللی در ایران تا به امروز پیشرفت قابل توجهی در این زمینه داشته‌ایم. در حال حاضر امکان سفرهای خارجی در بسیاری از شهرهای ایران فراهم است. اگر قصد سفر خارجی دارید، نگاهی به فهرست فرودگاه های بین المللی ایران بیندازید.

فرودگاه بین‌ المللی امام خمینی

فرودگاه تهران (IKA) با نام فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران شناخته می‌شود. فرودگاه امام خمینی یکی از اصلی‌ترین فرودگاه های بین المللی ایران به شمار می‌رود. توجه داشته باشید که هیچ پرواز داخلی در این فرودگاه انجام نمی‌شود. شاید این سوال پیش بیاید که تهران چند فرودگاه دارد؟ در واقع تهران ۲ فرودگاه دارد؛ فرودگاه مهرآباد برای پروازهای داخلی و فرودگاه امام خمینی مخصوص پروازهای بین المللی است. فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران پروازهای مسافربری بدون توقف به ۴۱ مقصد در ۲۴ کشور جهان دارد.

فرودگاه بین المللی امام خمینی در تهران
فرودگاه بین المللی امام خمینی در تهران

لیست پروازهای خارجی از فرودگاه امام عبارتند از : بمبئی، کراچی، دبی، دوحه، ایروان، کویت، بیروت، ازمیر، آنکارا، استانبول، بارسلون، بلگراد، میلان، وین، پاریس، فرانکفورت، لندن، هامبورگ، اوکراین، مسکو، ایروان، باکو، قزاقستان، چین، شانگهای، تایوان، تایلند، مالزی، لاهور و دهلی نو. لازم است بدانید که این پروازها جزو خطوط هوایی مستقیم هستند. برای به دست آوردن لیست پروازهای خارجی از فرودگاه امام به لینک سایت فرودگاه واقع در جدول انتهای همین مطلب مراجعه کنید.

آدرس فرودگاه امام خمینی روی نقشه گوگل:

فرودگاه بین المللی تبریز

فرودگاه شهید مدنی تبریز (TBZ) با نام فرودگاه بین المللی تبریز نیز شناخته می‌شود. فرودگاه بین المللی تبریز پروازهای مسافربری بدون توقف به ۱۳ مقصد در ۲ کشور ترکیه و آذربایجان دارد. فرودگاه شهید مدنی تبریز همچنین دارای ۱۰ پرواز داخلی از تبریز است. اگر می‌خواهید بدانید که فرودگاه تبریز کجاست به جدول انتهای صفحه مراجعه کنید. در این جدول آدرس دقیق فرودگاه تبریز آورده شده است.

فرودگاه بین المللی در شهر تبریز
فرودگاه تبریز یکی از فرودگاه های بین المللی ایران

آدرس فرودگاه تبریز روی نقشه گوگل:

فرودگاه شهید باکری ارومیه

فرودگاه ارومیه (OMH)، معروف به فرودگاه شهید باکری است. فرودگاه شهید باکری ارومیه جزو فرودگاه های بین الملی کوچک در ایران به شمار می‌آید. فرودگاه بین المللی ارومیه پروازهای مسافربری بدون توقف به ۳ مقصد در ترکیه دارد. در حال حاضر، فرودگاه شهید باکری ارومیه یک پرواز داخلی دارد. برای اطلاع از برنامه پروازهای خارجی فرودگاه ارومیه می‌توانید به آدرس وب سایت فرودگاه در جدول انتهای مطلب مراجعه کنید.

فرودگاه بین المللی شهید باکری در شهر ارومیه
فرودگاه شهید باکری ارومیه یکی از فرودگاه های بین المللی ایران

آدرس فرودگاه شهید باکری ارومیه روی نقشه گوگل:

فرودگاه شهید بهشتی اصفهان

تعداد فرودگاه های بین المللی ایران خیلی زیاد نیستند و یکی از مهم‌‌ترین فرودگاه های بین المللی ایران در شهر تاریخی صنعتی اصفهان واقع شده است. فرودگاه شهید بهشتی اصفهان، پروازهای مسافربری بدون توقف به ۲۱ مقصد در ۴ کشور ترکیه، امارات، قطر و دبی دارد. همچنین ۱۶ پرواز داخلی از اصفهان به سایر نقاط کشور انجام می‌شود. اگر می‌خواهید بدانید فرودگاه اصفهان کجاست می‌توانید اطلاعات کامل این فرودگاه مانند تلفن و اطلاعات پرواز فرودگاه شهید بهشتی اصفهان را در انتهای این مطلب مشاهده کنید.

فرودگاه بین المللی شهید بهشتی در شهر اصفهان
فرودگاه شهید بهشتی اصفهان یکی از فرودگاه های بین المللی ایران

آدرس فرودگاه شهید بهشتی اصفهان روی نقشه گوگل:

فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد

فرودگاه مشهد (MHD)، معروف به فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد، یکی از بزرگ ترین فرودگاه های ایران محسوب می‌شود. این فرودگاه، پرواز مستقیم به استانبول، کویت، دوحه، دبی، پنجاب و باکو دارد. در حال حاضر ۲۳ پرواز داخلی از مشهد به شهرهای ایران انجام می‌شود. فرودگاه مشهد امکانات و خدمات متنوعی را به مسافران ارائه می‌دهد. برای مشاهده‌ دقیق اطلاعات پرواز خارجی مشهد به لینک سایت فرودگاه در جدول مراجعه کنید.

فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد در شهر مشهد
فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد یکی از فرودگاه های بین المللی ایران

آدرس فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد روی نقشه گوگل:

فرودگاه اهواز

اهواز نیز در فهرست شهرهای دارای فرودگاه قرار دارد. فرودگاه اهواز (AWZ) با عنوان فرودگاه قاسم سلیمانی نیز شناخته می‌شود. فرودگاه اهواز پروازهای مسافربری بدون توقف به مقصد کویت دارد. همچنین در حال حاضر ۹ پرواز داخلی از اهواز به شهرهای ایران در دستر است. اگر به دنبال اطلاعاتی مانند شماره فرودگاه اهواز، آدرس دقیق فرودگاه اهواز و نقشه فرودگاه اهواز هستید به جدول انتهای همین صفحه مراجعه کنید.

فرودگاه بین المللی در شهر اهواز
فرودگاه اهواز یکی از فرودگاه های بین المللی ایران

آدرس فرودگاه اهواز روی نقشه گوگل:

فرودگاه شهید دستغیب شیراز

فرودگاه شیراز (SYZ) که با نام فرودگاه بین المللی شهید دستغیب نیز شناخته می‌شود، یکی از بزرگ‌ترین فرودگاه های بین المللی ایران است. پروازهای مستقیم از این فرودگاه به مقاصد مسقط، دوحه، کویت و استانبول انجام می‌شود. همچنین در حال حاضر ۱۹ پرواز داخلی از شیراز به شهرهای ایران در دسترس قرار دارد. در جدول زیر می‌توانید تلفن فرودگاه شیراز را مشاهده کنید. همچنین از طریق لینک موجود سایت فرودگاه شیراز می‌توانید مسیرهای پروازی فرودگاه شیراز را ببینید و برای دانلود برنامه اطلاعات فرودگاه پرواز شیراز اقدام نمایید.

فرودگاه شهید دستغیب در شهر شیراز
فرودگاه شهید دستغیب شیراز یکی از فرودگاه های بین المللی ایران

آدرس فرودگاه شهید دستغیب شیراز روی نقشه گوگل:

فرودگاه لار

آیا شهر لار فرودگاه دارد؟ بله، فرودگاه لار (LRR) فرودگاهی بین‌المللی در استان فارس است. از فرودگاه کوچک لار پروازهای بین‌المللی بدون توقف به دوحه، دبی و کویت انجام می‌شود. اما باید بدانید پرواز دبی لار مورد توجه بسیاری از مسافران ایرانی قرار می‌گیرد. در حال حاضر، فرودگاه بین المللی لار یک پرواز داخلی به تهران دارد.

فرودگاه بین المللی لارستان در شهر لار
فرودگاه لارستان یکی از فرودگاه های بین المللی ایران

آدرس فرودگاه لار روی نقشه گوگل:

فرودگاه بندرعباس

فرودگاه بین المللی بندرعباس (BND) به عنوان فرودگاهی متوسط در جنوب ایران محسوب می‌شود. فرودگاه بندرعباس پروازهای مسافربری بدون توقف به ۱۱ مقصد در امارات دارد. همچنین در حال حاضر ۱۰ پرواز داخلی از بندرعباس انجام می‌شود. برای به دست آوردن آدرس و تلفن فرودگاه بندرعباس به جدول زیر مراجعه کنید.

فرودگاه بین المللی در شهر بندرعباس
فرودگاه بندرعباس یکی از فرودگاه های بین المللی ایران

آدرس فرودگاه بندرعباس روی نقشه گوگل:

آدرس و مشخصات فرودگاه های بین المللی ایران

 
فرودگاهکد یاتاکد ایکائوشهرآدرسشماره تماسوب سایت
فرودگاه بین المللی امام خمینیIKAOIIEتهرانتهران، بزرگراه خلیج فارس، کیلومتر ۳۰، فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره)

 

کدپستی: ١٨٣٨١۴٣٧۶٠

۰۲۱-۵۱۰۰۱۱۱Link 4
فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریزTBZOITTتبریزتبریز – فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز؛ کد پستی: ۵۱۸۹۶۱۳۱۳۱۳۵۲۳۴۷۰۱_۰۴۱Link 4
فرودگاه شهید باکری ارومیهOMHOITRارومیهارومیه- کیلومتر ۱۵ جاده سلماس، فرودگاه بین المللی ارومیه فرودگاه بین المللی شهید باکری ارومیه۰۴۴-۳۲۷۷۷۷۶۶Link 4
فرودگاه شهید بهشتی اصفهانIFNIFNاصفهاناستان اصفهان، اصفهان، بزرگراه شهرک صنعتی جی

 

کدپستی فرودگاه شهید بهشتی اصفهان: ۷۸۸۳۱-۸۱۶۴۱

۰۳۱-۳۵۲۷۵۲۰۰Link 4
فرودگاه شهید هاشمی‌نژادMHDOIMMمشهدمشهد بلوار فرودگاه – فرودگاه شهید هاشمی نژاد۰۵۱-۳۳۴۰۰۰۲۰Link 4
فرودگاه قاسم سلیمانیAWZOIWAاهوازاهواز ، بلوار پاسداران ، فرودگاه بین المللی اهواز۳۴۴۳۴۶۰۴_۰۶۱Link 4
فرودگاه شهید دستغیبSYZOISSشیرازشیراز – فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز۰۷۱-۳۷۱۱۸۸۹۰Link 4
فرودگاه لارLRROISLلاراستان فارس، شهر لارستان، فرودگاه لار۰۷۱-۵۲۲۶۸۶۰۳-۰۵Link 4
فرودگاه بندرعباسBNDOIKBبندرعباسبندرعباس، چهارراه پگاه۰۷۶-۳۳۶۱۱۰۲۰Link 4

فرودگاه های بین المللی ایران در سایر شهرها

تعدادی شهر را در پاسخ به این سوال که در ایران کدام شهر فرودگاه بین المللی دارند، معرفی کردیم. البته فرودگاه های بین المللی ایران فقط به این موارد محدود نمی‌شود. فرودگاه بین المللی اردبیل، فرودگاه بین‌المللی پیام کرج، فرودگاه بین‌المللی شهدای بوشهر، فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس، فرودگاه بین المللی بیرجند، فرودگاه بین المللی آبادان، فرودگاه بین المللی کرمان، فرودگاه بین المللی شهدای جهرم، فرودگاه بین المللی شهدای لامرد، فرودگاه بین المللی شاهرود، فرودگاه بین المللی زاهدان، فرودگاه بین المللی کرمانشاه، فرودگاه بین‌المللی ساری، فرودگاه بین المللی کیش، فرودگاه بین المللی قشم و فرودگاه بین المللی بندر لنگه نیز در این فهرست قرار می‌گیرند.

سوالات متداول درباره فرودگاه های بین المللی ایران

آیا فرودگاه مهرآباد اولین فرودگاه بین المللی ایران است؟

فرودگاه مسجد سلیمان اولین فرودگاه بین المللی ایران است. فرودگاه بندر لنگه هم لقب دومین فرودگاه بین المللی ایران را به خود اختصاص داده که پروازهایی به انگلستان و هند انجام می‌داد.

بهترین فرودگاه ایران کدام است؟

دو فرودگاهی که در تهران هستند؛ یعنی فرودگاه مهرآباد و فرودگاه امام خمینی به دلیل بار ترافیکی و مقاصد پروازی بسیاری که دارند، می‌توانند به عنوان بهترین فرودگاه‌های ایران معرفی شوند.

پرواز خارجی از کدام فرودگاه های ایران انجام می‌شود؟

به غیر از فرودگاه هایی که در این مطلب به آنها اشاره کردیم، فرودگاه مهرآباد نیز بین المللی است، اما پس از تاسیس فرودگاه امام خمینی تنها پروازهای داخلی از آن انجام می‌شود.

آیا تمام فرودگاه های بین المللی ایران پرواز داخلی هم دارند؟

به غیر از فرودگاه امام خمینی که فقط به پروازهای خارجی اختصاص دارد، بقیه فرودگاه های بین المللی پرواز داخلی هم دارند.

2 نظرات

    • سلام نسیم عزیز
      چون شهر هفشجان یکی از شهرهای استان چهارمحال و بختیاری است و فرودگاه این استان همان فرودگاه شهر کرد هست.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید