شاید خاطرات و نوستالژی‌های قدیمی آن هم وقتی که کودکان به رایگان سوار اتوبوس و تاکسی می‌شدند، موجب شود که تصور کنید، این شرایط برای سفر با هواپیما هم یکسان خواهد بود. خصوصا برای افرادی که قرار است با کودک و یا نوزادانشان سفر کنند همیشه این سوال مطرح می‌شود که آیا هزینه و شرایط خرید بلیط هواپیما برای کودکان و نوزادان برابر بزرگسالان است یا خیر!؟ بنابراین تصمیم گرفتیم تا یک مطلب از مجله گردشگری فلای تودی را به راهنمای خرید بلیط هواپیما برای کودکان اختصاص دهیم.

شرایط بلیط هواپیما برای کودکان و راهنمای خرید بلیط هواپیما برای کودکان

در اکثر شرکت‌های هواپیمایی قیمت و شرایط خرید بلیط هواپیما برای کودکان با بزرگسالان متفاوت است. مسافران با اطلاع از این موضوع و بررسی شرایط ایرلاین‌های مختلف؛ می‌توانند بهترین و مناسب‌ترین ایرلاین را برای پرواز خود انتخاب کرده و تا حد زیادی در هزینه‌های سفرشان صرفه‌جویی نمایند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط بلیط هواپیما برای نوزاد در ادامه با ما همراه باشید.

شرایط بلیط هواپیما برای نوزادان

در تعاریف ایرلاین‌ها گروه سنی صفر تا ۲ سال به عنوان نوزاد تقسیم‌بندی می‌شوند. شرایط بلیط هواپیما برای نوزادان به این صورت است که این گروه سنی در هواپیما صندلی ندارند و در طول سفر در آغوش والدین خود می‌نشینند. هزینه بلیط سیستمی نوزادان معمولا ۱۰ الی ۱۵ درصد هزینه بلیط بزرگسالان محاسبه شده که این هزینه صرفا به دلیل مسائلی مانند بیمه دریافت می‌شود.

البته والدین می‌توانند با پرداخت مبلغ بیشتر برای فرزندشان صندلی تهیه کنند، همچنین برخی از ایرلاین‌ها به ازای دریافت مبلغی اندک، سبدهای نگه‌دارنده کودک در اختیار والدین قرار می‌دهند که ایمنی نوزادان را تامین می‌کند.

بلیط هواپیما کودکان

شرایط رزرو بلیط هواپیما برای کودکان

خرید بلیط هواپیما برای کودکان و نوزدان شرایط خاصی دارد که قبل از رزرو پرواز باید به آن توجه داشته باشید. گروه سنی ۲ سال تا ۱۲ سال در تقسیم‌بندی ایرلاین‌ها، کودک محسوب می‌شوند. نحوه محاسبه هزینه بلیط کودکان ۲ الی ۱۲ سال در شرکت‌های هواپیمایی مختلف متغیر است اما به صورت کلی و طبق قوانین و مقررات هواپیمایی، کودکان حتما باید صندلی داشته باشند. قیمت بلیط هواپیما در پروازهای سیستمی برای این گروه سنی ۵۰ الی ۷۵ درصد هزینه بلیط بزرگسالان در نظر گرفته می‌شود.

توجه داشته باشید که قیمت بلیط هواپیما کودک ۲ تا ۱۲ سال با نرخ بلیط بزرگسالان متفاوت است. پس اگر با کودکان خود قصد سفر دارید و برای انتخاب نوع و زمان پرواز باز باشد، برای صرفه‌جویی در هزینه‌هایتان حتما به این نکته دقت داشته باشید. نرخ بلیط کودک در پروازهای سیستمی بین ۸۰ درصد تا ۱۰۰ درصد نرخ بلیط پرواز بزرگسالان است. در رابطه با خرید بلیط لحظه آخری برای کودکان باید بگوییم که هزینه آن به طور کامل محاسبه می شود.

خرید بلیط هواپیما برای کودکان در پروازهای داخلی

خرید بلیط هواپیما برای کودکان در پروازهای خارجی و داخلی مراحل ساده ای دارد. اگر می‌خواهید از قیمت بلیط هواپیما برای کودکان زیر ۱۲ سال مطلع شوید، باید اطلاعات مورد نیاز در صفحه جستجو پرواز را پر کنید. در زمان خرید بلیط هواپیما، در فرم جستجو تعداد مسافران همراه خود را وارد کرده و بازه سنی آن‌ها را مشخص کنید. در صفحه بعدی لیستی از پروازهای موجود در تاریخ مد نظر شما نمایش داده می‌شود. پرواز مورد نظر خود را پیدا کرده و روی دکمه جزئیات قیمت کلیک کنید تا قیمت بلیط هواپیما برای بزرگسال و کودکان نمایش داده شود.

قیمت بلیط هواپیما برای نوزدان و کودکان طبق اطلاعاتی که در قسمت قبل ارائه شده، محاسبه می‌شود. هزینه بلیط هواپیما برای کودکان کمتر از بزرگسالان است و همین موضوع، در هزینه های کلی سفر شما تاثیرگذار خواهد بود. برای اطلاع از قیمت بلیط هواپیما برای کودکان زیر ۵ سال نیز باید از همین روش اقدام کنید.

خرید بلیط هواپیما برای نوزادان در پروازهای داخلی

مبلغ قابل پرداخت برای خرید بلیط هواپیما برای نوزادان در پروازهای داخلی، ۱۰ درصد مبلغ بلیط هواپیما بلیط بزرگسالان است. همانطور که اشاره شد کودکان ۲ تا ۱۲ سال برای سفرهای داخلی و خارجی به صندلی و بلیط نیاز دارند و قیمت بلیط هم بستگی به قیمت روز بلیط همان مقصد برای بزرگسالان دارد.

خرید بلیط هواپیما برای کودکان در پروازهای خارجی

خرید بلیط هواپیما برای نوزادان در پروازهای خارجی نیز باید وارد صفحه پروازها شده و به بخش پروازهای خارجی بروید. بعد از مشخص کردن مبدا و مقصد، تاریخ سفر و تعداد مسافران، باید بازه سنی مسافران را وارد کنید. اگر کودک ۰ تا ۲ سال یا ۲ تا ۱۱ سال دارید، نرخ پرواز برای آنها متفاوت است که در بخش جزئیات پرواز می‌توانید مشاهده کنید.

شرایط بلیط هواپیما کودکان و نوزدان

بلیط هواپیما چارتر برای کودکان و نوزادان

این شرایط برای خرید بلیط هواپیما چارتر برای کودکان و نوزادان صدق نمی‌کند. اگر بلیط لحظه آخری یا چارتری برای کودکان و نوزادان خریداری می‌کنید، قیمت بلیط برای کودکان ۰ تا ۲ و ۲ تا ۱۱ سال متفاوت نبوده و مشابه بلیط بزرگسال محاسبه خواهد شد. تفاوت نرخ بلیط هواپیما نوزدان و بزرگسالان تنها در خصوص بلیط های سیستمی است.

شرایط خرید بلیط هواپیما برای کودکان بدون همراه

شاید برای شما سوال باشد که کودکان بدون همراه اجازه پرواز دارند یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید اشاره کنیم که بله. این موضوع امکان پذیر است اما شرایط خاصی دارد. والدین کودکان می‌توانند برای فرزندان بالای ۵ سال خود، پروازهای بدون توقف رزرو کنند. اما شرایط این کودکان باید پیش از پرواز بررسی شود. به همین دلیل لازم است تا کودکان حداقل ۹۰ دقیقه زودتر از سایر افراد و مسافرین در فرودگاه حضور داشته باشند.

امکانات و سرگرمی های کودکان در طول پرواز

خدمات طول پرواز برای کودکان بسته به نوع پرواز و ایرلاین متفاوت است. این که سفر شما خارجی است یا داخلی و نوع کلاس پرواز تعیین می‌کند که چه امکاناتی در طول پرواز خواهید داشت. اما به طور کلی برخی از این خدمات در طول پرواز شامل مانیتور برای تماشای فیلم، اینترنت، اسباب بازی، صندلی مخصوص کودک، منو غذا مخصوص کودک، کالسکه و کتاب های رنگی و غیره هستند.

نکات مهم در پرواز کودکان را بدانید!

اگر در طول پرواز، کودک خردسال همراه خود دارید، لازم است تا نکات لازم برای سفر با کودکان را بدانید. در نظر داشته باشید که میزان تحمل شما با کودک خردسالتان متفاوت است و خستگی راه در سفرهای هوایی برای کودکان غیرقابل تحمل خواهد بود. بنابراین بهتر است تا قبل از سفر به فکر سرگرم کردن کودکان خود با روش های مختلف باشید. نکات زیر برخی از مواردی است که می‌توانید در طول پرواز انجام دهید:

  • سعی کنید در زمان فرود و بلند شدن هواپیما، کودکتان را بخوابانید.
  • آدامس جویدن یک روش خوب برای کودکان ۷ تا ۱۲ سال در طول پرواز است.
  • خوردن شیر قبل از بلند شدن هواپیما کودک را آرام می کند.
  • در طول پرواز برای کودک شعر بخوانید و با بازی های ساده او را سرگرم کنید.

با اطلاع از قوانین پرواز سفر کنید

سفر با هواپیما مزیت‌های ویژه ای دارد. اما گاهی هزینه های سفر به خصوص برای خانواده ها موجب می‌شود تا برخی از افراد به سراغ سفر با هواپیما نروند. اما اطلاع داشتن در خصوص قوانین سفر و نرخ بلیط هواپیما برای کودکان و نوزدان، می‌تواند نظر شما درخصوص سفر با هواپیما را تغییر دهد. در این مطلب با راهنمای خرید بلیط هواپیما برای کودکان سعی کردیم تا نکات مهم را به شما یادآوری کنیم.

علاوه بر آن فلای تودی شرایطی را فراهم کرده تا بتوانید بلیط هواپیما به تمام مقاصد داخلی و خارجی را ارزانتر از همه جا رزرو کنید. تیم پشتیبانی ۲۴ ساعته نیز به شما کمک می‌کنند تا در کوتاهترین زمان ممکن ابهامات و مشکلات خود را رفع کنید.

تجربه شما از سفر هوایی با کودکانتان چیست؟ آن را با خوانندگان ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره

آیا بلیط هواپیما برای کودکان نیم بها است؟

خیر بلیط هواپیما برای کودکان نیم بها نیست، بلکه کودکان ۲ تا ۱۱ سال مطابق ۵۰ تا ۷۵ درصد نرخ بلیط هواپیما بزرگسالان است.

از چه سنی نوزاد می تواند سوار هواپیما شود؟

طبق قوانین هواپیمایی کودکان ۱۰ روزه به بعد می‌توانند سوار هواپیما شوند. البته متخصص کودکان و اطفال توصیه می‌کنند که کودکان زیر یک و نیم ماه سوار هواپیما نشوند.

قیمت بلیط هواپیما کودک ۲ تا ۱۲ سال چقدر است؟

نرخ بلیط هواپیما برای کودکان ۲ تا ۱۲ سال و ۰ تا ۲ سال در پروازهای داخلی و خارجی چند درصد بلیط بزرگسال است که در متن کاملا به آن پرداختیم.

قیمت بلیط هواپیما برای کودکان زیر ۱۲ سال چقدر است؟

نرخ بلیط کودکان زیر ۱۲ سال در ایرلاین های مختلف، متفاوت است و معمولا از ۵۰ درصد تا ۸۵ درصد بلیط بزرگسال محاسبه می شود.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید