راهنمای سفر به مالدیو | بهشت استوایی زمین!

0
8330
راهنمای سفر به مالدیو

اگر دنبال جایی برای دور شدن از همهمه شهر و ناآرامی‌های زندگی شهری هستید، قطعا سفر به مالدیو می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما برای تعطیلات باشد. این مقصد زیبا و رویایی برای مدتی شما را از روزمرگی‌ها و دغدغه‌ها دور می‌کند و آرامشی بی‌نظیر را برایتان به ارمغان می‌آورد. برای آشنایی بیشتر شما با این مقصد، راهنمای سفر به مالدیو را آماده کردیم تا این جزیره دیدنی را بیشتر بشناسید و بدانید که مالدیو کجاست، چه ویژگی‌هایی دارد، چگونه می‌توانید به آن سفر کنید و چه چیزهایی در مالدیو انتظارتان را می‌کشد. با مجله گردشگری فلای‌تودی همراه باشید.

معرفی جزیره مالدیو | مالدیو کجاست؟

مالدیو کشور کوچکی است که در جنوب غربی هند و سریلانکا واقع شده و پایتخت آن ماله نام دارد. مالدیو یک کشور جزیره‌ای مستقل در شمال مرکزی اقیانوس هند است که به کوچک‌ترین کشور آسیا شهرت دارد و به عنوان رویایی‌ترین منطقه این قاره نیز شناخته می‌شود.

جزیره مالدیو، بهشت روی زمین

مالدیو به قدری زیبایی خیره‌کننده دارد که آن را بهشت روی زمین می‌نامند و به همین دلیل در سال‌های اخیر مورد توجه گردشگران زیادی قرار گرفته است. بیشتر سواحل مالدیو را جزایر مرجانی تشکیل می‌دهند که این نوع جزایر تنها ۵ درصد از جزایر دنیا هستند و به همین علت مالدیو بسیار خاص و دیدنی است.

مالدیو با شن‌های سفید، اقیانوسی آبی و آسمانی صاف و آفتابی، بهشت رویایی هر گردشگری است. تمامی هتل های مالدیو در جزایر مخصوص به خود قرار دارند، این بدین معنا است که امکانات اقامتگاهی که در سفر به مالدیو انتخاب می‌کنید، تنها انتخاب‌های شما در طول سفر است.

راهنمای سفر به مالدیو را به همراه جزئیات بیشتر در این ویدیو مشاهده کنید:

اطلاعات ضروری مالدیو

این سرزمین شگفت‌انگیز در میان آب‌های اقیانوس هند قرار دارد و از حدود ۱۱۹۰ جزیره مرجانی تشکیل شده است. جالب است بدانید که مالدیو با حدود ۱٫۵ متر ارتفاع از سطح دریا، کم‌ ارتفاع‌ترین کشور جهان نیز به شمار می‌آید. در ادامه، اطلاعات ضروری کشور مالدیو ارائه شده است:

    • زبان رسمی: دیوهی

    • اختلاف ساعت با تهران: این کشور یک‌ ساعت و نیم از تهران جلوتر است.

    • واحد پول: روفیه

    • کد کشور: ۹۶۰+

    • شماره‌های اضطراری: ۱۱۹

    • فرودگاه بین‌المللی: فروگاه بین‌المللی گن و ابراهیم نصیر

آب و هوای مالدیو

مالدیو آب‌وهوایی استوایی و گرمسیری دارد، در برخی از فصول سال، بارش باران در این جزیره زیاد است و برخی از فصل‌ها نیز آب و هوای گرم و خشکی دارد. بهار، تابستان و حتی اوایل پاییز، هوا گرم و خشک می‌شود، اما زمستان‌ها با وجود گرما، رطوبت هوا بالا می‌رود، بارش باران با باد و طوفان نیز جریان دارد.

هوای مالدیو در طول سال نوسان دارد، اما آب و هوا در تمام منطقه ثابت باقی می‌ماند. در حالی که بارش باران کمی در جنوب و در فصل مرطوب وجود دارد، درجه حرارت معمولا به طور متوسط به ۳۰ درجه سانتی‎گراد می‌رسد و در ایام خنک به طور متوسط دمای هوا ۲۵ درجه سانتی‎گراد در طول سال است.

 آب و هوای مالدیو

از آن‌جایی که ناآرامی دریا، حرکت قایق‌ها و کشتی‌ها را بین جزایر محدود می‌کند، توریست‌ها علاقه‌ چندانی به سفر در این فصل ندارند. به همین خاطر، بیشتر گردشگران، تابستان را به دلیل آفتاب گرفتن و تفریحات جذاب آبی برای سفر به مالدیو انتخاب می‌کنند، سفر به مالدیو در پاییز نیز به دلیل هوای نسبتا متعادل این کشور بسیار لذت‌بخش خواهد بود. البته به این نکته هم توجه کنید که در این فصول هزینه سفر به مالدیو در مقایسه با سایر فصل‌ها بیشتر است. اگر به دنبال سفر به جزایری مشابه مالدیو می‌گردید، جزایر سیشل آفریقا نیز پیشنهاد می‌شود. 

بهترین زمان سفر به مالدیو

مالدیو کشوری ساحلی و آفتاب‌گیر است و در تمام فصول سال آب‌وهوای بسیار مناسبی برای سفر دارد. با این حال، بهترین هوای مالدیو در ماه‌های نوامبر تا آوریل (آبان تا اردیبهشت) مشاهده می‌شود و این بازه زمانی، بهترین زمان برای سفر به مالدیو است. مالدیو در این ماه‌ها هوای نسبتا گرمی دارد و بارش باران نیز در آن کم است.

اگر چه در این فصل مسافران زیادی به جزیره مالدیو سفر می‌کنند، اما از آنجایی که هر اقامتگاهی جزیره‌ای مختص خود دارد، این شلوغی شما را اذیت نخواهد کرد. هر چند که به طور کلی مالدیو مقصد نسبتا گرانی برای سفر محسوب می‌شود، اما از ماه می تا اکتبر (خرداد تا مهر) با صرف هزینه کمتری می‌توان به آن سفر کرد. در این ماه‌ها، میزان بارندگی و وزش باد در مالدیو زیاد است و برای کسانی که اهل موج‌سواری هستند، این ماه‌ها بهترین زمان سفر به مالدیو هستند.

بهتزین زمان سفر به مالدیو

بهترین زمان سفر به مالدیو برای ماه عسل بازه زمانی آبان تا اردیبشت است. با توجه به اینکه طی این مدت هوا بسیار دلپذیر می‌شود، زوج‌ها به‌راحتی می‌توانند از انواع فعالیت‌هایی که در مالدیو برای گردشگران در نظر گرفته شده لذت ببرند و ماه عسلی خاطره‌انگیز و به‌یادماندنی را تجربه کنند.

هزینه سفر به مالدیو

هر چند که آب‌های کریستالی و سواحل شنی مالدیو وعده یک مسافرت رویایی را به شما می‌دهد، اما با توجه به اینکه مالدیو مقصد گرانی برای سفر است، هزینه‌های مربوط به آن بسیاری از مسافران را می‌ترساند. در ادامه، هزینه مسافرات یک هفته‌ای به مالدیو با توجه به فاکتورهای مختلف ارائه شده است.

هزینه سفر به مالدیو

توجه داشته باشید که این هزینه‌ها برای یک سفر لوکس و مجلل برای یک نفر تخمین زده شده و سبک سفر رفتن یا افزایش تعداد نفرات، ممکن است این ارقام را افزایش یا کاهش دهد:

بلیط هواپیما ۱۰۰۰ دلار
رزرو هتل ۴۰۰۰ دلار
حمل‌ونقل عمومی ۳۵۰ دلار
غذا و نوشیدنی ۲۰۰ دلار
بازدید از جاذبه‌های گردشگری ۳۰۰ دلار
هزینه‌های برنامه‌ریزی‌ نشده ۲۰۰ دلار

آیا سفر به مالدیو ویزا می خواهد؟

برای سفر به مالدیو نیازی به طی کردن پروسه دریافت ویزا در ایران ندارید و در بدو ورود به این کشور، ویزای فرودگاهی برایتان صادر می‌شود که تا ۳۰ روز اعتبار دارد و تا ۹۰ روز هم می‌توانید آن را تمدید کنید. بنابراین پس از اینکه به مالدیو رسیدید باید فرم درخواست ویزا را تکمیل کنید و پس از پرداخت هزینه (۷۰-۵۰ دلار) و ارائه مدارک مورد نیاز، ویزای خود را تحویل بگیرید. از این رو، سفر به مالدیو بدون تور بسیار راحت خواهد بود. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای مالدیور عبارتند از:

    • پاسپورتی با اعتبار حداقل ۷ ماه

    • رسید رزرو یا واچر هتلی که در مالدیو رزرو کرده‌اید

    • عکس تمام‌رخ

    • همراه‌داشتن حداقل ۵۰ دلار پول به‌ازای هر روز اقامت در مالدیو

روش های سفر به مالدیو

ورود و خروج به مالدیو از طریق زمینی عملا غیرممکن است، زیرا این کشور مرز زمینی با هیچ کشوری ندارد و تنها از طریق دریا و هوا می‌توان وارد خاک آن شد. از این رو، خرید بلیط هواپیما رایج‌ترین و راحت‌ترین راه برای سفر به مالدیو است. در این جزیره هواپیماهای دریایی که به آن‌ها تاکسی هوایی می‌گویند نیز در دسترس قرار دارد، اما تعدادشان به اندازه‌ قایق‌ها نیست.

روش های سفر به مالدیو

همچنین می‌توان با قایق‌های اختصاصی به جزیره‌ مقصد رفت، اما هزینه‌ اجاره‌ قایق اختصاصی نسبتا گران است و هیچ بعید نیست در روزهای شلوغ، از بلیت هواپیما نیز گران‌تر تمام شود. لازم به ذکر است که برای سفر به مالدیو باید بلیط هواپیما را به مقصد ماله، پایتخت این کشور بخرید. مسافت ایران تا مالدیو نیز تقریبا ۷ ساعت به طول می‌انجامد. علاوه بر رزرو تور مالدیو، می‌توانید با خرید بلیط هواپیما ماله و رزرو هتل به این جزایر زیبا سفر کنید.

رزرو هتل و اقامت در مالدیو

همان‌طور که پیش از این گفته شد، هر یک از هتل‌ها (ریزورت‌های) مالدیو در یک جزیره اختصاصی واقع شده است و برای رزرو هتل در مالدیو راه سختی پیش رو دارید. همچنین، از آنجایی که غیر از امکانات رفاهی که هتل به شما عرضه می‌کند خدمات دیگری در دسترس شما قرار ندارد، باید نهایت دقت را برای انتخاب هتل به‌کار ببندید. هتل‌های ساحلی، روی آب و اقامتگاه‌های سنتی و محلی همه و همه تجربه متفاوتی از اقامت را برای شما رقم می‌‌زنند.

هنگام رزرو هتل در مالدیو، حتما به نکات زیر توجه داشته باشید:

    • هتل‌ها و اقامتگاه‌ها در جزایر کمتر شناخته‌‌شده مالدیو هزینه کمتری را برای اقامت از شما دریافت می‌کنند.

    • اتاق‌های استاندارد هزینه کمتری نسبت به سوییت‌های لوکس دارند.

    • اقامتگاه‌های روی آب جذابیت بیشتری دارند، اما هزینه آن‌ها بسیار بالاست.

حمل و نقل عمومی در مالدیو

مالدیو یک کشور جزیره‌ای است، برای جابجایی بین جزیره‌ها می‌توانید از هواپیمای دریایی و قایق استفاده کنید. جابجایی در جزیره‌ هم با تاکسی و دوچرخه به راحتی امکانپذیر است. در ادامه با وسایل حمل و نقل عمومی مالدیو بیشتر آشنا شوید.  

هواپیمای دریایی

یکی از منحصربه‌فردترین چیزهایی که در مالدیو تجربه خواهید کرد، سوار شدن بر هواپیمای دریایی است. این وسایل نقلیه راهی سریع برای رفتن به هتل‌های واقع در جزایر دوردست هستند و حین پرواز، خیره‌کننده‌ترین مناظر از جزیره مالدیو را مقابل دیدگان شما قرار می‌دهند. هواپیماهای دریایی مالدیو توانایی حمل ۱۷ مسافر را در آن واحد دارند و فاصله بین ماله تا جزایر دوردست را در عرض ۹۰ دقیقه طی می‌کنند. این هواپیماها اصولا شب‌ها کار نمی‌کنند.

حمل و نقل عمومی در مالدیو

قایق و کشتی‌های تندرو

قایق‌ها و کشتی‌های تندرو، بهترین وسیله برای تردد در جزیره مالدیو هستند. این وسایل نقلیه با توجه به هتلی که در آن اقامت دارید، شکل و اندازه متفاوتی دارند و در ماله و تمامی جزایر مجاور در دسترس مسافران هستند. توجه داشته باشید که قایق‌ها و کشتی‌های تندرو پس از تاریک‌شدن هوا کار نمی‌کنند.

تاکسی

مسافران فقط در دو شهر ماله و آدو می‌توانند با تاکسی رفت‌وآمد داشته باشند. همانطور که گفتیم با توجه به جزیره ای بودن این کشور امکان رفت و آمد با اتومبیل شخصی یا تاکسی بین جزایر وجود ندارد. 

دونی (Dhoni)

دونی، از دیگر وسایل حمل‌ونقل عمومی در کشور مالدیو است و خود مردم محلی مالدیو نیز از این قایق‌ها برای تردد استفاده می‌کنند. رفت‌وآمد بین جزایر با این قایق‌ها بی‌نهایت راحت و هیجان‌انگیز بوده و هزینه کرایه آن‌ها برای یک روز ۱۰۰-۶۵ دلار است.

جاهای دیدنی مالدیو

در سفر به مالدیو می‌توانید از سواحل زیبا و بکر زیادی بازدید کنید و در شهر ماله نیز به سراغ جاذبه‌های مدرن و تاریخی این شهر بروید. مهم‌ترین جاهای دیدنی مالدیو که نباید از دست بدهید، عبارتند از:

موزه ملی ماله

این موزه مهم‌ترین جاذبه در پایتخت مالدیو است که تاریخ و فرهنگ این کشور را به نمایش می‌گذارد و می‌توانید در آن مجموعه‌ای از اشیای ارزشمند و عتیقه‌ را ببینید. این موزه که در پارک سلطان ماله قرار دارد، بقایای کاخ سلطان را که در سال ۱۹۶۸ از بین رفت، در خود جای داده است.

موزه ملی ماله

مسجد جمعه بزرگ | Grand Friday Mosque

مسجد جمعه بزرگ یا مسجد جامع ماله، به عنوان بزرگترین مسجد مالدیو و و یکی از بزرگترین مساجد جنوب آسیا شناخته می‌شود. این مسجد حدود ۵۰۰۰ نفر ظرفیت دارد و با ساختار ساده اما مدرنش، توجه هر کسی را به خود جلب می‌کند. این مسجد که قدمت آن به سال ۱۶۵۶ بازمی‌گردد، آرامگاه تعداد زیادی از مردمان شجاع و آزاده ماله است.

ساحل فولاهادهو | Fulhadhoo Beach

جزیره فولاهادهو یکی از زیباترین جزایر مالدیو است و کمتر از ۳۰۰ نفر در آن زندگی می‌کنند. در این جزیره می‌توانید ساعت‌ها از دیدن سواحل سفید، دریاچه‌های فیروزه‌ای، درختان نخل و … لذت ببرید و از خلوت‌کردن در دل طبیعتی بکر، لحظات دل‌انگیزی را برای خود خلق کنید.

ساحل مادهو | Maadhoo Beach

اگر با تورهای یک روزه به جزیره خالی از سکنه کودو فینولهو (Kuda Finolhu) در جنوب ماله بروید، می‌توانید از ساحل زیبای مادهو بازدید کنید. اگر به مالدیو سفر کردید، فرصت قدم‌زدن در شن‌های سفید و تماشای آب‌های کریستالی این ساحل را از دست ندهید.

ساحل مادهو

ساحل آرتیفیشال | Artificial Beach

آرتیفیشال نام یک ساحل مصنوعی در ماله است که به خاطر تفریحات آبی خود – اعم از موج‌سواری، قایق‌سواری، غواصی و غیره – محبوبیت بسیار زیادی دارد. علاوه بر تفریحات آبی، اطراف این ساحل پر از کافه و رستوران است؛ به همین دلیل، هر ساله گردشگران زیادی برای شنا و تجربه تفریحات هیجانی به این ساحل سفر می‌کنند.

قصر مولی آگه | Mulee-aage Palace

این قصر از ابتدای ساخت خود در سال ۱۹۰۶، تاریخ پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است. تا سال ۱۹۵ این قصر مرکز دولتی مالدیو بود و پس از تغییر حکومت مالدیو به جمهوری، به مقر ریاست جمهوری تبدیل شد. اما پس از ۱۹۸۶ به یک مکان توریستی تغییر کاربری داد و در حال حاضر مسافران زیادی از آن بازدید می‌‎کنند.

تفریحات مالدیو

برای آنکه اوقاتی به‌یادماندنی را در مالدیو تجربه کنید، از تفریحات زیر در این جزیره بهشتی غافل نشوید:

غواصی در مالدیو

اگر به مالدیو سفر کردید، فرصت تماشای دنیای زیر آب در این کشور را از دست ندهید و حتما غواصی را تجربه کنید. یکی از مکان‌هایی که غواصی در آن متداول است، صخره موز (Banana Reef) نام دارد. بسیاری از گردشگران برای غواصی به حوالی این صخره می‌روند و صخره‌های مرجانی را در زیر آب می‌بینند. این صخره یک منطقه حفاظت‌شده است و  آبزیان زیادی در حوالی آن دیده می‌شوند. به یاد داشته باشید که غواصی در آب‌های عمیق هزینه بیشتری برای شما به دنبال خواهد داشت و برای کاهش هزینه می‌توانید به سراغ غواصی در آب‌های کم‌عمق بروید.

غواصی در مالدیو

تفریحات آبی و هیجانی

برای خلق لحظاتی هیجان‌انگیز در مالدیو، کافی‌ست به سواحلی بروید که در آن‌ها به تفریحات آبی دسترسی دارید. از جت‌اسکی گرفته تا شاتل و بنانا و فلای بورد، همه و همه در این جزیره در دسترس شما هستند.

بازارگردی و خرید در مالدیو

خرید از جمله تفریحات جذاب به ویژه برای خانم‌ها است. در سفر به مالدیو هم می‌توانید ساعاتی را به گشت‌وگذار در بازار محلی ماله و خرید لوازم دکوری چوبی، پارچه، عطر، ادویه و … از کشورهای چین، هند و تایلند اختصاص دهید.

شرکت در جشنواره‌ها

جشنواره‌های متعددی در مالدیو برگزار می‌شود که با شرکت در آن‌ها می‌توانید فرهنگ مردم این سرزمین را بیشتر بشناسید. جشن کودا (Kuda) در پایان ماه مبارک رمضان، جشن غذا، جشن قایق‌سواری، جشن روز جمهوری، جشن میلاد پیامبر اسلام و روز ملی ماهیگیران از جمله جشن‌هایی هستند که با شرکت در آن‌ها لحظات خاصی را در مالدیو تجربه خواهید کرد.

شرکت در جشنواره‌های مالدیو

ماساژ با سنگ‌های گرم

یکی از جذابیت‌های مالدیو، ماساژورهای حرفه‌ای حاضر در مناطق مختلف آن هستند. با مراجعه به مراکز ماساژ در سواحل، هتل‌ها و .. می‌توانید از ماساژهای متنوع به ویژه ماساژ با سنگ و شن گرم لذت ببرید.

خرید در مالدیو

مالدیو مقصدی برای تفریح در زیباترین و رویایی‌ترین جزایر روی زمین است و مسافران معمولا به خرید کردن به چشم یک تفریح جدی نگاه نمی‌کنند. با این حال، اگر دوست دارید که برای خودتان یا عزیزانتان سوغاتی و یادگاری بگیرید، باید به عرضتان برسانیم که سوغات مالدیو، بیشتر؛ صنایع دستی و ادویه‌های محلی است و می‌توانید موارد زیر را به‌عنوان سوغات مالدیو برای عزیزانتان به شهر خود ببرید:

  • زیورآلات دست‌ساز
  • صندل‌های حصیری
  • صدف‌
  • لوازم دکوری چوبی
  • ادویه و شیرینی
  • لوازم ساخته‌شده با پوست نارگیل مانند کیف

همچنین، از جمله بهترین مراکز خرید مالدیو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بازار محلی ماله
  • بازار ماهی ماله
  • مرکز خرید The local market
  • مرکز خرید The Chaandanee Magu

غذا در مالدیو

خوردن غذاهای دریایی در مالدیو بسیار متداول است و در بیشتر غذاهای این سرزمین رد پای آبزیان به چشم می‌خورد. ماسروشی، فیهونوماس، بامبوکی لوهیتی، کولی بوکیبا، گولا و … از جمله غذاهای ویژه این کشور هستند. همچنین، اگر اهل صبحانه باشید، می‌توانید شاهانه‌ترین صبحانه‌ها را در مالدیو بخورید. گران‌ترین و لذیذترین صبحانه در مالدیو، ماس هونی (Mas Huni) نام دارد و از ماهی، پیاز و نارگیل به همراه نان روشی (Roshi) تشکیل شده است. در صورتی که دوست دارید هزینه کمتری را برای صرف غذا در مالدیو بپردازید، توصیه می‌کنیم از رستوران‌های لوکس چشم‌پوشی کنید و سراغ رستوران‌های محلی بروید.

غذا در مالدیو

در ادامه، تعدادی از بهترین رستوران های مالدیو معرفی شده‌اند:

    • ساب سیکس رستورانی در اعماق آب‌های مالدیو

    • رستوران تایی ووک

    • رستوران لمون گرس فیفت

    • رستوران پیتزا میا

    • رستوران سالا تایی

لمس بهشت در زمین با سفر به مالدیو

مالدیو، مجمع‌الجزایر و کشوری کوچک در قاره آسیا است. در چند سال اخیر، توجه گردشگران زیادی به این کشور جلب شده و گردشگری در این کشور حسابی رونق یافته است. اگر شما هم دوست دارید خستگی زندگی شهری را در طبیعت بکر مالدیو از تن به در کنید و زیباترین و رویایی‌ترین جزایر عمرتان را مشاهده کنید، سفر به مالدیو را از دست ندهید. در مطلب حاضر هر چیزی را که باید در رابطه با سفر به این بهشت کوچک بدانید، در اختیارتان قرار دادیم و با راهنمای سفر به مالدیو با شما همراه بودیم.

آیا سفر به مالدیو را تجربه کرده‌اید؟ توصیه‌ها و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید.

سوالات متداول درباره سفر به مالدیو 

کشور مالدیو در کدام قاره است؟

جزیره مالدیو از جمله کشورهای آسیایی محسوب می‌شود که در جنوب غربی هند قرار دارد.

زبان رسمی مردم مالدیو چیست؟

مردم مالدیو به زبان دیوهی صحبت می‌کنند و خوشبختانه اغلب آنان به زبان انگلیسی مسلط هستند.

ارزان‌ترین زمان سفر به مالدیو کدام است؟

به طور کلی، مالدیو مقصد ارزانی برای سفر نیست، اما برای کاهش هزینه‌های سفر به مالدیو بهتر است در فاصله ماه می تا نوامبر (خرداد تا اوایل آبان) برنامه‌ریزی کنید.

برای سفر به مالدیو چند روز کافی است؟

معمولا ۵-۴ روز برای گشت و گذار در جزار مالدیو و بازدید از جاهای دیدنی آن کافی است.

بهترین هتل های مالدیو برای اقامت کجاست؟

از بهترین هتل‌های مالدیو می‌توان به هتل کورومبا، باروس، ولاسارو، کاندیما، دوسیت تانی و ریتی فارو اشاره کرد.
 

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید