مالدیو با مناظر خیره‌کننده‌ای که فقط در کارت پستال‌ها نظیرش را خواهید دید، استراحتگاه‌های مجلل جزیره‌ای و آب‌وهوای دلپذیر در طول سال، یکی از محبوب‌ترین مقاصد سفر برای گرشگران است. این کشور میزبان بیش از ۱۲۰۰ جزیره در اقیانوس هند است و سواحل شنی سفید و آب‌های فیروزه‌ای رنگ آن، تجربه‌ای متفاوت از سفر تفریحی را برای شما رقم خواهد زد. از این رو، مالدیو مقصد مناسبی برای سفر ماه عسل زوج‌های جوان و حتی سفرهای خانوادگی محسوب می‌شود. مالدیو پس از سانتورینی در یونان، دومین مقصد رمانتیک جهان محسوب می‌شود. اما شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که بهترین زمان سفر به مالدیو کدام است؟ هزینه سفر به این جزیره در چه ماه‌هایی به کمترین مقدار خود می‌رسد؟ برای پاسخ به این سوالات و آشنایی با بهترین زمان مسافرت به مالدیو تا انتهای مطلب حاضر با مجله گردشگری فلای تودی همراه باشید.

بهترین زمان سفر به مالدیو از نظر آب و هوا

بررسی آب و هوای مالدیو

مالدیو در دو طرف خط استوا قرار گرفته است و آب‌وهای گرمسیری دارد. به همین دلیل، دما در طول سال از ۲۵ تا ۳۱ سانتی‌گراد متغیر است و این جزیره به‌نوعی مقصدی چهار فصل برای سفر محسوب می‌شود. بهترین زمان سفر به مالدیو از نظر آب و هوا از ماه نوامبر (آبان) تا آوریل (اردیبهشت) است؛ فصلی که خبری از بارش باران‌های موسمی نیست. در این ماه‌ها رطوبت پایین جزیره در کنار روزهای گرم و آفتای سفر دل‌انگیزی را برای شما رقم خواهد زد. در ادامه، آب و هوای مالدیو را با توجه به فصل‌های مختلف سال مورد بررسی قرار می‌دهیم:

سفر به مالدیو در بهار

از اوایل بهار، ورود مسافران به مالدیو و فصل پررونق این جزیره آغاز می‌شود. در فصل بهار، دمای هوای مالدیو بین ۳۲-۳۰ درجه متغیر است و این دما در شب‌ها به ۲۹-۲۶ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. هر چه به آخر بهار نزدیک‌تر می‌شوید، احتمال بارش باران‌های موسمی و طوفان هم بیشتر می‌شود. از این رو، اگر تفریحات آبی مالدیو برایتان مهم است، این نکته را در زمان برنامه‌ریزی برای سفر به یاد داشته باشید. لازم به ذکر است که در ایام عید پاک، هزینه‌ سفر به مالدیو سر به فلک می‌کشد و بهتر است سایر روزهای بهار را برای سفر به مالدیو انتخاب کنید.

سفر به مالدیو در تابستان

سفر به مالدیو در تابستان

به طور کلی تابستان‌ های مالدیو بسیار گرم مرطوب است و باران‌های شدید و کوتاه در اغلب روزها مشاهده می‌شود. میانگین دمای هوا در این فصل ۳۰ درجه سانتی‌گراد است و پلانکتون‌های موجود در آب نیز به بیشترین مقدار خود می‌رسند. اگر چه این مسئله غواصی در آب‌ های مالدیو را با محدودیت مواجه می‌کند، اما تابستان بهترین زمان برای سفر به مالدیو برای موج‌سواری است.  

سفر به مالدیو در پاییز

این فصل، از بهترین و محبوب‌ترین فصل‌ها برای سفر به مالدیو است. آب‌وهوای مالدیو در فصل پاییز گرم است و میانگین دما در روزهای پاییز معمولا به ۲۹ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. با توجه به اینکه مسافران کمی به این جزیره سفر می‌کنند، هزینه‌های سفرتان هم تا حد زیادی کاهش پیدا خواهد کرد؛ البته برای کاهش هزینه‌ها باید دور سفر به مالدیو در روزهای منتهی به کریسمس را خط بکشید. این فصل برای کسانی که عاشق غواصی هستند، بهترین زمان سفر به مالدیو است.

سفر به مالدیو در زمستان

سفر به مالدیو در زمستان

زمستان، مناسب ترین زمان برای سفر به مالدیو است. زمستان‌های مالدیو گرم هستند و رطوبت پایین و آفتاب فراوان، فرصت بسیار خوبی برای انجام تفریحات آبی مالدیو فراهم کرده‌اند. میانگین دمای هوا در این فصل ۳۰ درجه سانتی‌گراد است و باران‌های گاه و بی‌گاه کوتاه مدت نیز از شدت گرما کم می‌کنند. زمستان بهترین فصل برای غواصی در مالدیو است و با فرارسیدن ماه مارس (دهه اول اسفند)، فصل موج‌سواری نیز آغاز می‌شود. اگر قصد سفر به مالدیو در فصل زمستان را دارید، حتما از قبل برای رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما اقدام کنید.

رزرو هتل مالدیو با بهترین قیمت

ارزانترین زمان سفر به مالدیو

برای سفر ارزان به مالدیو از می (خرداد) تا نوامبر (آبان) برنامه‌ریزی کنید. هر چند در این فصل احتمال بارش زیاد است، اما با توجه به اینکه افراد کمی به مالدیو سفر می‌کنند هم از خلوتی و آرامش جزیره بهره‌مند خواهید شد و هم پول کمتری را بابت اقامت و بلیط هواپیما پرداخت خواهید کرد.

از سوی دیگر، اگر زمانی به مالدیو سفر کنید که خارج از فصل باران‌های موسمی است – دسامبر (آذر) تا مارس (فروردین) – قیمت پروازها و اقامتگاه‌ها به بالاترین مقدار خود می‌رسد و جزیره هم شلوغ‌تر از فصل باران‌های موسمی مالدیو است. در ایام کریسمس و روزهای منتهی به عید پاک نیز هزینه سفر به مالدیو به بالاترین مقدار خود می‌رسد.

خلوت ترین زمان سفر به مالدیو

خلوت ترین زمان سفر به مالدیو

مالدیو کشور ۴ فصلی نیست و در این جزیره، باید تمام تصوراتتان از فصل‌های عادی را دور بریزید. مالدیو تنها دو فصل خشک و بارانی دارد که فصل خشک آن از دسامبر (آذر) آغاز می‌شود و تا مارس (فروردین) ادامه پیدا می‌کند و فصل بارانی (یا فصل باران‌های موسمی) مالدیو نیز از می (خرداد) تا نوامبر (آبان) ادامه دارد و در ماه ژوئن (تیر) به اوج خود می‌رسد. اغلب مسافرانی که به مالدیو سفر می‌کنند، ترجیح می‌دهند که در فصل خشک مالدیو به این جزیره سفر کنند. از این رو برای آنکه از خلوتی جزیره و پایین‌بودن هزینه‌ها لذت ببرید، در فصل بارانی مالدیو (خرداد تا آبان) برای سفر برنامه‌ریزی کنید.

مالدیو، سفری که از یاد نمی رود

طبیعت نفس‌گیر، ساحل شنی سفید، جزایر مرجانی و… دست به دست هم داده‌اند تا به مالدیو به بهشتی دنج و کوچک برای فرار از هیاهوی زندگی روزمره تبدیل شود. با توجه به اینکه دمای هوای در کل سال بین ۲۵-۳۱ درجه متغیر است و از این رو، مالدیو مقصدی ۴ فصل برای مسافرت محسوب می‌شود. با این حال، بارش باران‌های موسمی سبب شده است که در ماه‌هایی از سال این جزیره خلوت‌تر از سایر مواقع باشد. در مطلب حاضر با شما درباره بهترین زمان سفر به مالدیو صحبت کردیم و نکات لازم در این زمینه را در اختیار شما قرار دادیم.

اگر قرار باشد به مالدیو بروید، کدام فصل را برای سفر ترجیح می‌دهید؟

سوالات متداول

۱. بهترین فصل سفر به مالدیو کدام است؟

فصل زمستان که بارش باران‌های موسمی در مالدیو به پایین‌ترین مقدار خود می‌رسد، بهترین زمان سفر به مالدیو محسوب می‌شود.

۲. ارزان ترین زمان سفر به مالدیو کدام است؟

هر چند که مالدیو به طور کلی مقصد گرانی برای سفر محسوب می‌شود، اما هزینه های سفر به مالدیو در ماه‌های جولای (تیر) و آگوست (مرداد) ارزان‌تر از سایر ماه‌های سال است.

۳. خلوت ترین زمان سفر به مالدیو کدام است؟

از خرداد تا اواخر مهر که فصل بارش باران‌های موسمی است، گردشگران کمتری به مالدیو سفر می‌کنند و در این زمان، جزیره در خلوت‌ترین حالت خود قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

راهنمای سفر به مالدیو؛ بهشت روی زمین

جزایر سیشل؛ بهشت افریقا

راهنمای سفر به بدروم

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید