بدروم ترکیه با سواحل خیره‌کننده و زندگی شبانه پرجنب‌وجوش، مقصدی عالی برای یک سفر هیجان‌انگیز و لذت‌بخش است. با سفر به این شهر، می‌توانید در سواحل بسیار زیبای آن تفریح کنید، با بازدید از مکان‌های باستانی شهر درس تاریخ بیاموزید و با صرف غذاهای خوشمزه ترکی، لذتی وصف‌ناپذیر را از سفر به بدروم تجربه کنید. در این مطلب از مجله گردشگری فلای‌تودی، قرار است راهنمای سفر به بدروم را به شما ارائه کنیم و اطلاعاتی را که برای سفر به این شهر توریستی نیاز دارید، در اختیارتان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

معرفی شهر بدروم

بدروم (به زبان یونانی هالیکارناسوس) یک شهر بندری در ترکیه محسوب می‌شود که در منطقه دریای اژه در جنوب غربی این کشور واقع شده است. این شهر سالانه از بیش از یک میلیون گردشگر که برای دیدن سواحل زیبا، تفرجگاه‌ها، کافه‌های پرگل و خانه‌های سفید آن به بدروم سفر می‌کنند، پذیرایی می‌کند.

بدروم جایی است که تا چشم کار می‌کند نور و آب دنیای دیگر را رقم زده‌اند، به همین خاطر آن را سرزمین آب‌های ابدی نیز نامیده‌اند. در این شهر باید انتظار سفری متفاوت را داشته باشید؛ شهری که خانه‌های سفید آن کنار هم چیده شده‌اند و با کوچه‌هایی که به دریا ختم می‌شوند، تجربه‌ای خارق‌العاده‌ای را برای شما رقم می‌زنند.

بدروم به شهر کشتی‌های تفریحی نیز در جهان شهرت دارد و از آنجایی که در گذشته‌های دور، تمدن‌های بسیاری را به خود دیده است، در کنار جاذبه های طبیعی، ساحل و دریا، جاذبه های تاریخی و باستانی بسیار باشکوهی را نیز به مسافران عرضه می‌کنند. از این رو، در کنار شهرهای توریستی مثل استانبول، آنتالیا و… نباید از سفر به بدروم ترکیه غافل شوید.

راهنمای سفر به بدروم

اطلاعات کلی درباره شهر بدروم

  • زبان رسمی: ترکی استانبولی
  • پول رسمی: لیر ترکیه
  • فرودگاه های بدروم: فرودگاه بین‌المللی بدروم
  • شماره های اضطراری: ۱۱۲+
  • دین رسمی: اسلام
  • کد کشور: ۹۰+
  • اختلاف ساعت با تهران: یک ساعت و نیم عقب‌تر از تهران

شرایط سفر به بدروم و اخذ ویزا

با توجه به نزدیکی ترکیه به کشور ما و بالا بودن حجم سفرها به این کشور، در حال حاضر ایرانیان بدون نیاز به دریافت ویزا، می‌توانند به شهرهای مختلف ترکیه سفر کنند. از این رو، برای سفر به ترکیه به بلیط رفت و برگشت و پاسپورتی نیاز دارید که حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد. توجه داشته باشید که اگر بدون اخذ ویزا به بدروم یا سایر شهرهای ترکیه سفر کنید، تنها ۹۰ روز می‌توانید در این کشور بمانید. در صورتی که قصد دارید بیش از این مدت در ترکیه اقامت داشته باشید، باید ویزا دریافت کنید.

روش های سفر به بدروم

در صورتی که بخواهید از ایران به بدروم بروید، بهترین روش سفر خرید بلیط هواپیما است. با توجه به اینکه مسیر زمینی به بدروم بسیار طولانی است، سفر به این شهر از طریق مرزهای زمینی، بسیار دشوار و خسته‌کننده خواهد بود. در حال حاضر از ایران به مقصد بدروم پرواز مستقیم وجود ندارد و پرواز شما به این شهر، با یک یا چند توقف انجام خواهد شد. همچنین، می‌توانید بلیط هواپیما ازمیر را تهیه کنید و از آنجا با اتوبوس یا هواپیما خودتان را به بدروم برسانید.

فرودگاه های بدورم

شهر بدروم تنها یک فرودگاه دارد که به‌دلیل رونق گردشگری در این شهر، یکی از شلوغ‌ترین و پرترددترین فرودگاه‌های کشور ترکیه به‌شمار می‌آیند. فرودگاه بین‌المللی بدروم که ددمردم این شهر با نام فرودگاه بین‌المللی میلاس – بدروم نیز شناخته می‌شود، در سال ۱۹۹۸ به بهره‌برداری رسیده است و دو ترمینال برای پروازهای داخلی و خارجی دارد. از این فرودگاه، با استفاده از تاکسی و اتوبوس می‌توانید خودتان را به مرکز شهر بدروم برسانید.

فرودگاه بین المللی بدروم

خرید سیم کارت در بدروم

برای آنکه بتوانید هزینه‌های سفر به بدروم را کاهش دهید، بهتر است در بدو ورود به این شهر نسبت به خرید سیم‌کارت ترکیه‌ اقدام کنید. در حال حاضر سه اوپراتور به‌نام‌های turkcell، turk telekom و Vodafone در ترکیه فعال هستند و هر سه گزینه بسیار خوبی برای خرید سیم‌کارت هستند. این سیم‌کارت‌ها تنها به‌مدت ۳ ماه اعتبار دارند و پس از این مدت، اعتبار خود را از دست می‌دهند. برای خرید سیم‌کارت اپراتورهای مذکور، باید پاسپورت خود را به نمایندگان آن‌ها ارائه کنید.  

برای آنکه دغدغه‌های مالی خود هنگام سفر را کاهش دهید، باید واحد پولی بدروم را بشناسید. همان‌طور که در بخش‌های نخستین این مطلب گفته شد، واحد پولی بدروم لیر ترکیه است و در زمان سفر، باید به‌اندازه کافی لیر همراه خود داشته باشید.

آب و هوای بدروم

بدروم اقلیمی مدیترانه‌ای با تابستان‌های گرم و روزهای طولانی دارد. ژانویه سردترین ماه سال محسوب می‌شود که در این روزها باید انتظار زمستانی معتدل و کوتاهی را داشت. اما هوای بهار و پاییز نیز بسیار مطبوع و دلچسب است.

بهترین زمان سفر به بدروم

با توجه به اینکه بدروم دارای آب و هوای مدیترانه‌ای است، انتظار تابستان‌های گرم و طولانی، بهار و پاییز مطبوع و زمستان‌های کوتاه و ملایم را داشته باشید. در ماه‌های جولای تا اواسط سپتامبر (تابستان) که گرما به اوج خود می‌رسد، فصل شلوغ گردشگری و به تبع آن، گران‌ترین فصل برای سفر به این شبه جزیره است.

فصل بهار و پاییز نیز بدروم آب‌وهوایی مطبوعی دارد و بهترین زمان سفر به بدروم می‌آید. به‌علاوه، در این فصل‌ها شهر خلوت‌تر است و بهتر می‌توانید به گشت‌وگذار و گردش در شهر بپردازید. بدروم از ماه آوریل تا نوامبر (اردیبهشت تا آبان) طرفداران خاص خودش را دارد که دوست دارند شهر را غرق در شکوفه‌های بادام ببینند و گرمای هوا آزاردهنده نباشد.

بهترین زمان سفر در راهنمای سفر به بدروم

حمل و نقل عمومی در بدروم

حمل و نقل عمومی در این شهر مبتنی بر تاکسی اختصاصی، تاکسی‌های ون اشتراکی است. این تاکسی‌ها که دلموش نامیده می‌شوند، ظرفیت ۱۰ سرنشین را دارند و کرایه‌شان ثابت است. دلموش‌ها طی مسیر دارای ایستگاه نیستند و بنا به درخواست مسافر توقف می‌کنند. هزینه استفاده از تاکسی در شهر بدروم نسبتا بالا است و این ماشین‌ها فقط به صورت دربست مسافران را سوار می‌کنند. در صورت تمایل، هنگام اقامت در بدروم می‌توانید ماشین کرایه کنید.

هزینه سفر به بدروم

هزینه های سفر به بدروم ترکیه به عوامل مختلفی از جمله زمان سفر، مدت اقامت، نوع هتل، نوع غذا و سایر فعالیت‌های گردشگری شما بستگی دارد. بخش زیادی از هزینه سفر مربوط به بلیط هواپیما و رزرو هتل است. با خرید یک بلیط ارزان هواپیما و همچنین اقامت در هتل های ارزان هزینه سفر به بدروم را کاهش دهید.

هزینه خورد و خوراک در شهر بدروم با توجه به نوع غذا و رستورانی که برای صرف غذا انتخاب می‌کنید، بستگی دارد. به‌عنوان مثال، اگر در یک رستوران ارزان غذا بخورید، باید حداقل ۱۵۰ لیر را برای آن صرف کنید. این مبلغ برای غذاخوردن در یک رستوران لوکس‌تر، می‌تواند به ۵۰۰ لیر نیز افزایش پیدا کند. هزینه حمل و نقل عمومی در این شهر نیز حداقل ۱۰ لیر است و در صورتی که بخواهید با تاکسی در سطح شهر تردد داشته باشید، باید مبلغ بسیار بیشتری را برای حمل و نقل در بدروم خرج کنید.

بهترین هتل های شهر بدروم

در سفر به این شهر محبوب ترکیه می‌توانید سراغ بهترین هتل های ۵ ستاره بدروم بروید یا هتل های ارزانتر را انتخاب کنید. با توجه به استقبال گردشگران از شهر ساحلی بدروم، هتل‌های زیادی برای پاسخ به نیازهای این مسافران ساخته شده است. از این رو، در مرکز و اطراف شهر بدروم، گزینه‌های متعدد و بی‌پایانی برای اقامت پیش روی شما وجود دارد و این مسئله در وهله اول ممکن است رزرو هتل بدروم را کمی چالش‌برانگیز کند.

بهترین هتل های بدروم

در ادامه، تعدادی از بهترین هتل های بدروم معرفی شده‌اند:

  • هتل آپارتمان تورگوتریس (Turgutreis Apart Otel)
  • هتل آسترید بدروم (Astrid Hotel Bodrum)
  • سوئیت هتل آیهان (Ayhan Suite Hotel)
  • آلا گرند رزیدنس (Ala Grand Residence)
  • مار مارین بوتیک هتل (MARE MARIN BOUTIQUE HOTEL)
  • هتل لادن بدروم (Laden Hotel Bodrum)
  • هتل کانا گاردن (Canna Garden Hotel)
  • و…

جاذبه های گردشگری بدروم

درست است که بدروم شهری ساحلی است و بیشتر افراد برای تفریحات آبی و لذت بردن از آب و هوای مطبوع در کنار سواحل به این شهر سفر می کنند اما این شهر نیز همچون دیگر شهرهای ترکیه جاذبه های گردشگری تاریخی بسیاری دارد که خوب است در سفر به بدروم دیدن آنها را از دست ندهید. این جاذبه های گردشگری عبارت‌اند از:

آرامگاه هالیکارناسوس از عجایب هفتگانه دنیای باستان

آرامگاه هالیکارناسوس بنایی بسیار باشکوه و خیره‌کننده در بدروم و یادآور دوران طلایی امپراتوری یونان است. این مکان که یکی از عجایب هفتگانه دنیای باستان به شمار می‌آید، در قرن چهارم قبل از میلاد و برای فردی به‌نام مائوسولوس و همسرش آرتیمیسیا ساخته شده است. این فرد، یکی از ثروتمندترین و قدرتمندترین حاکمان در آن زمان بود و با ساخت این آرامگاه، قصد داشت که عظمت و شکوه خود را به رخ جهانیان بکشد. آرامگاه هالیکارناسوس در قرن یازدهم پس از میلاد در اثر زلزله ویران شد و امروزه تنها بقایای آن باقی مانده است. با این حال، این بقایا هنوز هم یکی از دیدنی‌ترین جاذبه های گردشگری بدروم محسوب می‌شود.

دروازه میندوس از دوره هخامنشی

دروازه میندوس در قرن چهارم و به دستور ماسول، پادشاهی هخامنشی ساخته شده و تنها اثر باقی‌مانده از دیوار ۷ کیلومتری است که این پادشادهی برای حفاظت از شهر ساخت. اگر چه در حال حاضر بخش زیادی از این دروازه از میان رفته است، اما بقای آن همچنان ارزش دیدن دارند و منظره‌ای نفس‌گیر و بسیار زیبا از خلیج و مناظر اطراف آن را به بازدیدکنندگان عرضه می‌کنند.

قلعه بدروم و موزه باستان‌شناسی زیر آب

قلعه بدروم، یک قلعه تاریخی است که در قرن پانزدهم توسط شوالیه‌های سنت جان ساخته شد. این قلعه در بالای تپه‌ای در بدروم واقع شده و چشم‌انداز خیره‌کننده‌ای از شهر و دریای اژه را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. قلعه در حال حاضر میزبان یک موزه باستان‌شناسی زیر آب است که بزرگ‌ترین موزه جهان به شمار می‌آید و در آن مجموعه‌ای از اشیا باستانی از جمله کشتی‌های غرق‌شده، انواع مجسمه، انواع جواهرات، گلدان‌های باستانی و… نگهداری می‌شود.

قلعه بدروم، از بهترین جاذبه های گردشگری بدروم

آمفی تئاتر باستانی بدروم

آمفی تئاتر باستانی که یکی از مهم‌ترین جاذبه های گردشگری بدروم به شمار می‌آید، در زمان ماسول، پادشاه هخامنشی، آغاز شد و تکمیل شدن آن تا ۲ قرن بعد (قرن دوم پیش از میلاد) و در زمان رومی‌ها طول کشید. جالب است بدانید که در فصل تابستان، همچنان رویدادها و کنسرت‌های مختلفی در این مکان برگزار می‌شود و همین مسئله هم آمفی تئاتر باستانی بدروم را به یکی از منحصربه‌فردترین اماکن دیدنی ترکیه تبدیل کرده‌اند.

از دیگر جاذبه های دیدنی بدروم که ارزش بازدید دارند، می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • جزیره خرگوش
  • ساحل شتر
  • موزه هنرهای زکی مورن
  • ساحل بیتز
  • ساحل یاهسی
  • یالیکاواک مارینا
  • و…

برای دسترسی به فهرست کامل این جاذبه‌ها، پیشنهاد می‌کنیم مطلب جاهای دیدنی بدروم را در مجله گردشگری فلای تودی مطالعه کنید.

رستوران ها و غذا های شهر بدروم

غذاهای سنتی بدروم تحت تاثیر فرهنگ‌های مختلف، از جمله فرهنگ ترکی، یونانی و مدیترانه‌ای قرار دارد و به همین دلیل، تنوع غذایی در این شهر بسیار بالا است. در نتیجه، برای هر ذائقه‌ای غذای خوشمزه وجود دارد و همین مسئله هم، یکی از مهم‌ترین لذت‌های سفر به بدروم به‌شمار می‌آید. در ادامه، بعضی از غذاهای سنتی بدورم که در زمان سفر به این شهر حتما باید امتحان کنید، معرفی شده‌اند:

  • صبحانه ترکی
  • انواع کباب (ادنا کباب، اسکندر کباب و…)
  • انواع غذاهای دریایی
  • بورک ماهی
  • بورک سبزیجات
  • سالاد مدیترانه‌ای
  • باقلوا و کنافه
  • و…
غذاهای سنتی بدروم

همچنین، بهترین رستوران‌هایی که گزینه‌ای عالی برای شکم گردی در بدروم هستند، عبارتند از:

  • رستوران ماچاکیزی
  • رستوران ماوی سورگن
  • رستوران لیمون
  • رستوران اورفوز
  • رستوران ممدوف
  • رستوران میموزا
  • و….

مراکز خرید بدروم

در کنار سواحل و جاذبه های گردشگری منحصربه‌فرد، شهر بدروم مراکز خرید بسیار متنوعی دارد که بازدید از آن‌ها می‌تواند یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به بدروم باشد. در ادامه، برخی از بهترین مراکز خرید بدروم معرفی شده‌اند:

مرکز خرید میدتون | Midtown Shopping Centre

این مرکز خرید در محله ارتاکنت بدروم واقع شده و با برخورداری از طیف گسترده‌ای از انواع فروشگاه و ارائه محصولات بسیار متنوع و باکیفیت، یکی از بهترین مراکز خرید بدروم برای اغلب مسافران است. وجود رستوران، چند گالری و مرکز تئاتر، موجب شده است که میدتون کاربری چندمنظوره پیدا کند و صرفا یک مرکز خرید نباشد.

مرکز خرید پالمارینا | Palmarina

به‌جرات می‌توان این مرکز خرید جدید و مدرن را بهترین مرکز خرید بدروم دانست. در پالمارینا، محصولات بسیار متنوعی مثل پوشاک، وسایل آرایشی و بهداشتی، ابزارهای تکنولوژیکی و وسایل دکوری به‌فروش می‌رسد و به همین دلیل، گزینه‌ای عالی برای خرید سوغاتی به شمار می‌آید.

مرکز خرید ایکیا

این مرکز خرید که توسط شرکت سوئدی ایکیا اداره می‌شود، طیف گسترده‌ای از مبلمان، لوازم خانگی و لوازم تزئینی را به مسافران عرضه می‌کند. در صورتی که علاقه‌مند به خرید لوازم خانگی هستید، مرکز خرید ایکیا از جمله مکان‌هایی است که در زمان سفر به بدروم حتما باید از آن بازدید کنید.

مرکز خرید اوسیس | Oasis Shopping Centre

این مرکز خرید بزرگ دارای بیش از ۲۰۰ فروشگاه است و محصلات برندهای معروف بین‌المللی و محلی در مغازه‌های آن به فروش می‌رسد. اوسیس با الهام از مراکز خرید محلی بدروم ساخته شده و وجود سینما، رستوران و زمین بازی کودکان، آن را به انتخابی مناسب برای یک تفریح خانوادگی لذت‌بخش تبدیل کرده است.

اوسیس، از بهترین مراکز خرید بدروم

نکات مهم برای سفر به بدروم

با رعایت نکاتی که در ادامه ارائه شده‌اند، می‌توانید سفری لذت‌بخش و خاطره‌انگیز را به بدروم تجربه کنید:

  • از آنجایی که بدروم یک مقصد توریستی محبوب برای بسیاری از گردشگران است، توصیه می‌کنیم حتما از قبل نسبت به رزرو هتل و خرید بلیط اقدام کنید.
  • در صورتی که در فصل تابستان به بدروم سفر می‌کنید، حتما ابزار و وسایل لازم برای در امان ماندن از گرمای تابستان همراه خود داشته باشید.
  • خرید بیمه مسافرتی را در سفرهای خارجی فراموش نکنید.
  • اگرچه پوشش در کشور ترکیه آزاد است، اما هنگام بازدید از اماکن مذهبی مانند مساجد، حتما پوشش مناسب داشته باشید.
  • ترکیه مردم مهمان‌نواز و مهربانی دارد. با این حال، بهتر است به آداب و رسوم محلی احترام بگذارید تا در طول سفر با چالش خاصی مواجه نشوید.

بدروم، سفری متفاوت به ترکیه

شهر بدروم به سواحل بسیار زیبای خود معروف است و این مسئله موجب شده که این شهر از محبوبیت ویژه‌ای نزد مسافران برخوردار شود. در این مطلب، راهنمای سفر به بدروم ترکیه را در اختیارتان قرار دادیم و مهم‌ترین مواردی را که در زمان سفر باید مد نظر قرار دهید، به شما معرفی کردیم. شما کدام یک از شهرهای ترکیه را برای سفر ترجیح می‌دهید؟ آیا تابه‌حال به بدروم سفر کرده‌اید؟ تجربیات خود را با ما نیز به‌اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره سفر به بدروم

بهترین زمان سفر به بدروم چیست؟

از نظر آب‌وهوایی، تابستان بهترین فصل و از نظر خلوتی، بهار و پاییز بهترین زمان سفر به بدروم هستند.

آیا برای سفر به بدروم به دریافت ویزا نیاز داریم؟

خیر. بدون اخذ ویزا، تا ۹۰ روز می‌توانید در خاک ترکیه اقامت داشته باشید.

بهترین روش سفر به بدروم چیست؟

سفر هوایی، بهترین روش برای مسافرت به این شهر است. در سایت فلای تودی، می‌توانید بلیط هواپیما بدروم را خریداری کنید.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید