اگر قصد سفر به ارمنستان را دارید، داشتن اطلاعات جامع و کامل در تمامی زمینه‌ها، کمک بسیاری به راحت‌تر سفر کردن شما می‌کند. یکی از سوال‌هایی که پیش از سفر به این مقصد برای گردشگران پیش می‌آید، این است که آیا ویزای ارمنستان برای ورود به این کشور لازم است؟ آیا مسافران ایرانی به ویزا ارمنستان برای ورود به این کشور نیاز دارند؟ در این مطلب از مجله گردشگری فلای‌تودی با ما همراه باشید تا در انتها به تمامی سوالات شما در این زمینه پاسخ داده شود.

سفر به ارمنستان ویزا میخواهد؟

ارمنستان که یکی از کشورهای همسایه ایران است، با تاریخی غنی و طبیعتی بکر و وصف‌نشدنی یکی از بهترین مقاصد سفر میان گردشگران جهان به خصوص ایرانیان به حساب می‌آید. علاوه بر نزدیکی این دو کشور از لحاظ موقعیت جغرافیایی، ارزان بودن نسبی امکانات رفاهی و تفریحی و همچنین شباهت‌های فرهنگی این دو کشور، باعث محبوبیت بیشتر ارمنستان نزد ایرانیان شده است. اما این سوال وجود دارد که آیا ویزای ارمنستان برای ایرانیان لازم است؟

برای سفر شما به کشور ارمنستان می‌تواند دلایل مختلفی وجود داشته باشد، مانند گردش و تفریح، اقامت، سفر کاری و پیوستن به سمینار و نشست‌های علمی، دیدن آشنایان و بسیاری دلایل دیگر. مسافران بنا به دلیل سفرشان و همچنین مدت زمانی که قرار است در ارمنستان اقامت داشته باشند، باید شرایط مختلفی را برای دریافت ویزای ارمنستان طی کنند. در ادامه به شرایط دریافت ویزای ارمنستان برای ایرانی ها خواهیم پرداخت.

آیا برای سفر به ارمنستان به ویزا نیاز است ؟

برای دریافت ویزای هر کشور باید ابتدا هدف از سفر مشخص شود. هرچند کشور ارمنستان شرایط صدور ویزا را برای متقاضیان آسان کرده است، اما هر شخص بنا به نوع سفر خود به ارمنستان باید اقدام به اخذ ویزا نماید. به همین دلیل نیاز است که مسافران ابتدا با انواع ویزاهای این کشور آشنا شده و براساس نوع نیاز خود، مدارک مربوطه را آماده و برای دریافت ویزا اقدام نمایند.

این نکته را هم در نظر داشته باشید که گذرنامه مسافر باید بیش از ۶ ماه اعتبار داشته باشد. ویزای توریستی کشور ارمنستان در بدو ورود به این کشور در پایانه‌های مرزی هوایی و زمینی صادر شده و مهر آن در پاسپورت شما درج خواهد شد.

arrبهترین هتل‌های ایروان ؛ پایتخت صورتی ارمنستان 

انواع ویزاهای کشور ارمنستان

همانطور که پیش از این گفته شد، برای سفرهایی با هدف گردش و تفریح، متقاضیان نیاز به اخذ ویزای ارمنستان ندارند، اما اگر سفر آن‌ها به دلایل مختلف کاری، تحصیلی، سرمایه‌گذاری و اقامت باشد، افراد باید برای دریافت سایر ویزاهای این کشور، با در دست داشتن اصل پاسپورت، فرم تکمیل شده درخواست ویزا، یک قطعه عکس سه در چهار و یک نسخه کپی از صفحه اصلی پاسپورت به سفارت ارمنستان در ایران مراجعه کنند.

armenia visa 2
انواع ویزاهای کشور ارمنستان

ویزای توریستی ارمنستان

برای افرادی که به قصد گردش و تفریح به ارمنستان سفر می‌کنند، ویزای توریستی صادر می‌شود. خبر خوب این است که شهروندان کشورهای ایران و ارمنستان برای ورود به کشور یکدیگر نیاز به اخذ ویزا نخواهند داشت و ویزای توریستی ارمنستان برای ایرانیان محدودیتی ندارد.

با توجه به توافق‌نامه‌ای که خرداد ماه در سال ۱۳۹۵ میان دو کشور ارمنستان و ایران به هدف توسعه گردشگری هر دو کشور، بهبود روابط اجتماعی و سیاسی و همچنین تسهیل رفت و آمد گردشگران میان این دو کشور منعقد شد، شهروندان ایرانی و ارمنی بدون اخذ ویزا می‌توانند در هر دوره ۶ ماهه، به مدت حداکثر ۹۰ روز در کشور مقصد اقامت داشته باشند. به این صورت که یک گردشگر ایرانی پس از اتمام ۹۰ روز اقامتش در ارمنستان، باید حداقل به مدت ۹۰ روز یا ۳ ماه خارج از کشور ارمنستان بماند و بعد برای ورود مجدد اقدام نماید.

ویزای توریستی ارمنستان
ویزای توریستی ارمنستان

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این کشور، پیشنهاد می‌کنیم مطلب راهنمای سفر به ارمنستان را در مجله گردشگری فلای تودی مطالعه کنید.

ویزای تحصیلی ارمنستان

افرادی که قصد تحصیل در کشور ارمنستان را دارند باید برای دریافت ویزای تحصیلی خود از طریق سفارت ارمنستان در ایران اقدام نمایند. ارمنستان در سال‌های اخیر با بهبود کیفیت سطوح علمی و تحصیلاتی مراکز آموزشی و دانشگاهی خود، تلاش بر جذب دانشجویان کشورهای منطقه برای ادامه تحصیل در کشور خود دارد.

برای دریافت ویزای تحصیلی ارمنستان باید ابتدا از یک دانشگاه در ارمنستان پذیرش بگیرید، سپس مدارک لازم برای ویزای تحصیلی را تهیه کنید، مدارک را به سفارت ارمنستان ارسال و هزینه ویزای ارمنستان را پرداخت نمایید و منتظر صدور ویزا بمانید.

ویزای تحصیلی ارمنستان

مدارک لازم برای گرفتن ویزا ارمنستان برای تحصیل عبارتند از:

  1. ترجمه شناسنامه
  2. ترجمه کارت ملی
  3. ترجمه گذرنامه
  4. نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه
  5. نامه تمکن مالی
  6. بیمه نامه دانشجویی
  7. عکس رنگی جدید ۴×۳
  8. انگیزه نامه یا SOP
  9. رزومه یا CV
  10. ترجمه آخرین مدرک تحصیلی + ریز نمرات

ویزای ترانزیت ارمنستان

این نوع ویزا برای مسافرانی صادر می‌شود که برای رسیدن به مقصد نهایی خود، قصد دارند از کشور ارمنستان به عنوان کشور واسطه عبور کنند. مدت زمان این نوع ویزا معمولا ۳ الی ۴ روز است. عبور از این کشور می‌تواند به روش زمینی و یا هوایی باشد. مثلا یک نمونه استفاده از این نوع ویزا به این صورت است که افرادی که قصد سفر زمینی به کشور گرجستان را دارند می‌توانند در مسیر خود یکی دو شب را هم در کشور ارمنستان بمانند.

ویزای دیپلماتیک و دولتی ارمنستان

افرادی که با توجه به موقعیت کاری و اجتماعی خود مانند کارکنان کنسولگری، پاسپورت دولتی و یا دیپلمات دارند می‌توانند اقدام به اخذ ویزای دولتی و دیپلمات نمایند.

ویزای کاری ارمنستان

از آنجایی که امروزه کشور ارمنستان یکی از کشورهای در حال پیشرفت است و اقتصاد خوبی هم دارد، افراد زیادی ارمنستان را به عنوان مقصد کاری خود و سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنند. اگر قصد کار در این کشور را دارید باید اقدام به اخذ ویزای کاری نمایید.

ویزای کاری ارمنستان
آیا برای سفر به ارمنستان ویزا لازم است؟

اطلاعات سفارت ارمنستان در ایران

آدرس سفارت ارمنستان در ایران: تهران، خیابان انقلاب، خیابان رازی، خیابان شهریار، پلاک ۱

وب‌سایت سفارت ارمنستان: iran.mfa.am

تلفن سفارت ارمنستان: ۰۲۱۶۶۷۰۴۸۳۳

Map

دریافت ویزا ارمنستان

تماشای جاهای دیدنی ارمنستان هر ساله افراد زیادی را از سرتاسر جهان به این کشور می‌کشاند. همانطور که پیش از این گفته شد، ایرانیان برای سفر به ارمنستان، چالش خاصی برای ویزا ارمنستان ندارند. در این مطلب با انواع ویزا ارمنستان برای ایرانیان آشنا شدید. شما به راحتی می‌توانید با خرید بلیط هواپیما ارزان و رزرو هتل یک سفر خارجی ارزان به ارمنستان داشته باشید.

سوالات متداول درباره ویزا ارمنستان

ارمنستان ویزا میخواهد؟

ایرانیان برای ورود به ارمنستان نیازی به ویزا ارمنستان ندارند.

مدت اقامت در ارمنستان بدون ویزا برای ایرانیان چقدر است؟

ایرانی ها می‌توانند ۱۸۰ روز بدون ویزا در این کشور اقامت کنند.

قیمت ویزای ارمنستان چقدر است؟

به دلیل اینکه سفر به ارمنستان بدون ویزا برای ایرانیان امکان‌پذیر است، قیمت ویزای ارمنستان در هزینه سفر آنها تاثیر ندارد.

ویزای ارمنستان برای اتباع افغانی چگونه است؟

اگر تابعیت افغانی دارید، برای ورورد به کشور ارمنستان باید حتما اقدام به دریافت ویزا نمایید و بدون ارائه مدارک نمی‌توانید به ارمنستان سفر کنید.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید