پکن پایتخت جمهوری خلق چین، پرجمعیت ترین کشور جهان است. پکن با جمعیتی بالغ بر ۲۱٫۵۴ میلیون نفر، پس از شانگهای دومین شهر بزرگ چین محسوب می‌شود. پکن همچنین تا قبل از برپایی جمهوری چین در سال ۱۹۱۱، محل استقرار امپراطوری چینگ بود. از آنجایی که بسیاری از بناهای تاریخی و موسسات مهم دولتی و فرهنگی در پکن قرار دارند، این شهر مرکز سیاسی، آموزشی و فرهنگی کشور چین محسوب می‌شود. مشخصه اصلی پکن، مسطح بودن و آب‌وهوای خشک آن است و سه طرف آن را کوه‌ها فرا گرفته‌اند. قسمت زیادی از دیوار بزرگ چین در پکن واقع شده و گردشگران بسیاری برای دیدن یکی از به یادماندنی‌ترین دست سازه‌های بشر سفر به پکن را انتخاب می‌کنند.

آشنایی با شهر پکن

پکن به عنوان یکی از پایتخت‌های بزرگ باستانی جهان مهمترین و جالب‌ترین شهر چین برای سفر محسوب می‌شود. چه قصدتان گردشگری باشد و چه شناختن کشور چین، باید پکن را ببینید. پکن به مدت ۸۰۰ سال و در شش سلسله حکومت چین، پایتخت این کشور بوده است.

1

برای آشنایی با شهر پکن باید بدانید که زبان مردم پکن، چینی ماندارین است. زبانی که لهجه سنگین و غلیظی دارد و با چینی شهرهای دیگر تفاوت دارد. اگرچه اکثر چینی‌ها انگلیسی صحبت نمی‌کنند، اما در مکان‌های توریستی، متروها و همچنین هتل‌های بزرگ با مشکل مواجه نمی‌شوید، چرا که همه جا تابلوهایی به زبان انگلیسی وجود دارد. اکثر توریست ها در سفر به پکن حتی بدون داشتن راهنما هم با مشکل مواجه نمی‌شوند.

اگر درباره مذهب مردم پکن بپرسید باید گفت پکن شهری با مذهب‌های متعدد به شمار می‌رود، البته بودیسم، تائوئیسم و اسلام در این کشور بسیار محبوب هستند. به‌طورکلی مردم چین آزادی عقیده مذهبی دارند. واحد پول پکن و به طور کلی واحد پول چین یوان و واحد قدیمی آن رنمینبی نام دارد. تفاوت رنمینبی و یوآن مثل تفاوت ریال و تومان است و هر دو واحدهای پول کشور چین هستند.

2

مردم شهر پکن

مردم شهر پکن به دلیل نفوذ تاریخی، فرهنگی و سیاسی این شهر، از اینکه در پایتخت زندگی می کنند، به خود مغرور هستند. مردم پکن نسبت به مردم شهرهای دیگر چین علاقه بیشتری به سیاست دارند و بیشتر دوست دارند که درباره وقایع روز صحبت کنند. همچنین سعی می کنند شوخ طبعی خود را حفظ کنند و به همین دلیل بسیاری از چینی ها، پکنی ها را در مقایسه با مردم برخی شهرهای دیگر چین به خصوص شانگهای بسیار خونگرم‌تر می‌دانند.

رزرو بهترین و ارزانترین محل اقامت در پکن

آب و هوای پکن

وضعیت جوی و آب و هوای پایتخت چین تحت تاثیر مانسون است. آب و هوای تابستان های پکن گرم و شرجی و زمستان های آن سرد و خشک می‌شود. بهترین زمان سفر به پکن در ماه های سپتامبر و اکتبر( شهریور و مهر) است، که به آن پاییز طلایی می گویند. بهارهای پکن، فصل طوفان های گرد و غبار است و هوا گرم و خشک می شود. تابستان های پکن بسیار گرم و زمستان های آن هوایی غبارآلود دارد، با این حال بارش برف آن را زیبا می کند.

دمای هوای پکن در زمستان گاهی تا ۱۰- درجه سانتیگراد هم می‌رسد و در تابستان‌ها بالای ۳۵ درجه سانتیگراد می‌شود. به طور کلی در توصیف آب و هوای پکن باید گفت که پایتخت چین شهری چهار فصل است، نقطه‌ای که تمام فصل‌ها را با همه زیبایی‌هایشان می‌توانید تجربه کنید.

3

روش های حمل و نقل در پکن

قبل از آن‌که به روش های حمل و نقل در پکن بپردازیم، بهتر است بدانیم چطور باید به پکن برویم؟ معمولا پروازهای داخلی و خارجی پکن توسط فرودگاه بین المللی پکن ( Beijing Capital International Airport) انجام می شود. یک ایرلاین داخلی هم به فرودگاه نانیوان پرواز دارد. گردشگران می‌توانند از فرودگاه بین‌المللی تیانجین بینهای ( Tianjin Binhai International Airport) استفاده کنند که با قطار تنها ۳۵ دقیقه تا پکن فاصله دارد. فرودگاه جایگزین دیگر، فرودگاه بین‌المللی شیاژونگ ژنگدینگ ( Shijiazhuang Zhengding International Airport) است که یک ساعت و بیست دقیقه با قطار سریع السیر تا غرب پکن فاصله دارد.

فرودگاه بین الملی پکن

فرودگاه بین المللی پکن در ۲۶ کیلومتری شمال شرقی پکن واقع شده است. این فرودگاه دومین فرودگاه شلوغ جهان محسوب می‌شود و ۳ ترمینال دارد. راهرویی طویل ترمینال ۱ و ۲ را به هم مرتبط می‌کند. اتوبوس شاتلی رایگان مسافران را بین ترمینال ۲ و ۳ جابجا می کند. تاکسی های فرودگاه ۷۰ تا ۱۲۰ یوآن کرایه دریافت می‌کنند تا مسافران را از فرودگاه به هتل هایشان برسانند. در صف های منظم تاکسی بایستید واز سوار شدن به تاکسی های متفرقه خودداری کنید.

4

قطارهای سریع السیر فرودگاه در مسیری یک طرفه از ترمینال ۳ به ترمینال ۲ می‌روند و سپس وارد شهر می‌شوند و به خط ۱۰ می پیوندند. کرایه سفر یک طرفه ۲۵ یوآن است و از ترمینال ۲ تا ایستگاه دونگژیمن ۲۰ دقیقه طول می‌کشد و از ترمینال ۳ تا این ایستگاه ۳۰ دقیقه زمان می‌برد. اگرچه آخرین قطار فرودگاه را در ساعت ۲۳:۱۰ ترک می‌کند، اما به طور معمول خطوط مترو قبل از ساعت ۲۳:۰۰ به کار خود پایان می‌دهند. قطارهای سریع السیر فرودگاه کارت اعتباری قبول نمی کنند. پس قبل از حرکت، مطمئن شوید که پول نقد همراه خود داشته باشید.

کرایه اتوبوس های شاتل فرودگاه اندکی کمتر است. اتوبوس‌ها هر ۱۰ الی ۳۰ دقیقه فرودگاه را ترک می‌کنند. چندین خط برای اتوبوس های شاتل وجود دارد که به مکان های مختلف پکن می‌روند و کرایه سفرهای یک طرفه این اتوبوس‌ها ۱۶ یوآن است.

5

حمل و نقل با مترو در پکن

متروی پکن راهی بسیار مناسب و سریع برای جابجایی در شهر است و تمامی علائم آن به زبان انگلیسی نوشته شده تا گردشگران با مشکل مواجه نشوند. برای مسافرانی که می خواهند اقتصادی سفر کنند، این گزینه مناسب تر از تاکسی محسوب می‌شود. متروی پکن یکی از بهترین و ارزانترین متروهای جهان به شمار می‌رود و کرایه هر سفر با توجه به مسافت بین ۳ تا ۹ یوآن است.

در سال های اخیر شبکه خطوط متروی پکن بسیار توسعه یافته و به ۱۷ خط رسیده است. البته خطوط دیگری هم به این شبکه افزوده می‌شود. در نظر داشته باشید که در ساعات شلوغی، قطارها بسیار شلوغ می‌شوند و در ایستگاه هایی که رفت و آمد بیشتر می‌شود، جمعیت زیادی حضور دارد. بنابراین ساعات گشت و گذار خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که در این ساعات در مترو نباشید. آخرین قطار با توجه به ایستگاه، بین ساعات ۲۲:۱۵ تا ۲۳:۱۵ حرکت می‌کند. ساعت شروع به کار مترو پکن ۵ صبح است.

6

برای اینکه از مشکل خرید بلیط های تکی خلاص شوید، می‌توانید با ۲۰ یوآن کارت سفر بخرید. در ضمن این کارت ها تاریخ انقضا ندارند. اگر در مترو از این کارت ها استفاده کنید، هزینه سفر تغییری نخواهد کرد، اما هزینه سفر با اتوبوس نصف خواهد شد. اگر در ساعات اوج شلوغی در مترو همراه خود چمدان یا دوربین داشته باشید، باید آنها را از دستگاه های بررسی اشعه ایکس عبور دهید.

حمل و نقل با اتوبوس در پکن

سیستم اتوبوسرانی پکن ارزان و راحت است و تمام شهر را پوشش می‌دهد. استفاده از این اتوبوس ها برای افراد بومی بسیار مناسب است، اما برای گردشگرانی که زبان چینی و ماندارین نمی دانند، مشکل ایجاد می کند. رانندگان و کارمندان اتوبوس می‌توانند کمی به انگلیسی صحبت کنند و تنها نام چند خط در مرکز شهر به زبان انگلیسی است. نشانه های ایستگاه های اتوبوس هم به طور کامل به زبان چینی هستند. اما اگر به زبان چینی آشنایی داشته باشید، کارتان بسیار راحت می‌شود و با اتوبوس ها هر جایی که بخواهید می‌توانید بروید.

7

خطوط اتوبوس های پکن از ۱ تا ۹۹۹ شماره گذاری می شوند. اتوبوس هایی با شماره زیر ۳۰۰ به مرکز شهر سرویس می‌دهند. اتوبوس های با شماره ۳۰۰ و بالاتر از آن بین مرکز شهر و نواحی دیگر شهر در حرکت هستند. ساعت کاری بیشتر اتوبوس های با شماره زیر ۲۰۰ از ۵ صبح تا ۱۱ شب است. اتوبوس های با شماره بالای ۳۰۰ بین ساعت ۶ صبح تا ۱۰ شب سرویس می‌دهند. تمامی اتوبوس های در محدوده ۲۰۰ تا ۳۰۰، اتوبوس های شبانه هستند.

حمل و نقل با تاکسی در پکن

هنگامی که گردشگران همراه خانواده هستند و یا چمدان و بار همراه خود دارند، استفاده از تاکسی گزینه بسیار مناسبی است. کرایه تاکسی نیز بسیار منطقی و مناسب محاسبه می‌شود. البته کرایه تاکسی ها در ساعات اوج شلوغی و ترافیک مقداری بالا می‌رود. اکثر رانندگان نمی‌توانند به زبان انگلیسی صحبت کنند و مکان هایی که آدرس آنها را به زبان انگلیسی نوشته‌اید را نمی‌توانند تشخیص دهند.

بنابراین سعی کنید با کاراکترهای چینی تا حدودی آشنایی داشته باشید تا در پیدا کردن مسیرها با مشکل مواجه نشوید. برخی از رانندگان به دلیل تجربه‌های بدی که از گردشگران داشته‌اند، معمولا میل چندانی به سوار کردن آنها ندارند. بنابراین اگر راننده‌ای شما را سوار ماشین خود کرد، با او با احترام رفتار کنید تا با مشکل مواجه نشوید. برای برخی از مقاصد دورتر معمولا تاکسی های رسمی سرویس نمی‌دهند و شما مجبور خواهید شد که از تاکسی‌های گذری استفاده کنید. اما قبل از حرکت حتما با راننده بر سر هزینه راه به توافق برسید.

8

حمل و نقل با دوچرخه در پکن

با اینکه زمانی چین را به عنوان ملت دوچرخه سواران می‌شناختند، این روزها به یکی از کشورهایی تبدیل شده که مردم آن علاقه زیادی به استفاده از اتومبیل شخصی دارند. روزانه بیش از ۱۲۰۰ اتومبیل از خیابان های پکن عبور می‌کنند. در نتیجه این روزها بیشترین تعداد دوچرخه را در شهر پکن می‌ببینید تا هلند.

با این حال خیابان های پکن برای دوچرخه سواری بسیار مناسب است، چرا که خیابان های پکن صاف و بدون دست انداز هستند و اکثر خیابان ها لاین دوچرخه دارند. از آنجایی که خیابان های پکن بسیار شلوغ هستند، بنابراین منطقی‌تر به نظر می رسد که با دوچرخه در این شهر حرکت کنید. در این صورت با سرعتی بیشتر از کسانی که از وسایل نقلیه عمومی و شخصی استفاده می کنند، در این شهر جابجا خواهید شد.

9

حمل و نقل با مینی بوس در پکن

در پکن از مینی‌بوس‌ها بیشتر برای جابجایی در خارج شهر استفاده می‌شود. کرایه مینی‌بوس‌ها برای مسافت های کوتاه کمتر از ۱۰ یوآن است و برای مسافت های طولانی تر، کمی گرانتر محاسبه می‌شود.

حمل و نقل با ماشین در پکن

مشکلات زبان در پکن وقتی با ترافیک همراه می شود، رانندگی در این شهر را بسیار پیچیده و دشوار می کند. با این حال بسیاری از هتل ها، ماشین به همراه راننده کرایه می دهند که هزینه آن ها روزانه ۱۰۰۰ یوآن است. در مجموع استفاده از وسایل نقلیه عمومی را در اولویت قرار بدهید، چرا که آن ها شما را به بسیاری از نقاط دیدنی پکن می برند. در کشور چین با گواهینامه رانندگی کشورهای دیگر، اجازه رانندگی ندارید.

جاذبه‌های گردشگری پکن

شاید مشابه جاهای دیدنی پکن را در دیگر شهرهای چین پیدا نکنید. تاریخ ۳ هزار ساله این شهر آثار زیادی را به جای گذاشته است. تقریبا هر نوع جاذبه تاریخی، فرهنگی، مدرن و… را در این شهر خواهید یافت. در ادامه با برخی از مهمترین جاذبه های گردشگری پکن بیشتر آشنا شوید.

میدان تیان آن من پکن

مرکز شهر پکن به تنهایی یکی از مهمترین مکان دیدنی پکن محسوب می‌شود،‌ البته زیبایی و شهرت این منطقه به دلیل وجود میدان تیان آن من است. این میدان بزرگترین میدان عمومی جهان و یکی از جاذبه هایی محسوب می‌شود که در سفر به شهر پکن حتما باید از آن دیدن کنید. اطراف میدان تیان آن من با ساختمان‌های بزرگی احاطه شده است که بسیاری از آن ها جزو جاذبه های گردشگری پکن هستند. شما به راحتی می توانید از میدان تیان آن من، تالار بزرگ شهر، موزه تاریخ چین، موزه انقلاب چین،‌ دروازه ژنگیانگمن و شهر ممنوعه را ببینید.

12

شهر ممنوعه پکن

شهر ممنوعه مهمترین و مشهورترین قصر پکن در منطقه دونگ چنگ است. شهر ممنوعه مرکز فرمانروایی امپراطوری مینگ و چینگ بود. برخلاف بسیاری از مکان‌های تاریخی دیگر، ‌شهر ممنوعه در زمان انقلاب فرهنگی نسبتا دست نخورده باقی ماند. برای ورود به این کاخ و تهیه بلیط باید پاسپورت همراه خود داشته باشید.

13

معبد بهشت پکن

معبد بهشت به‌عنوان بزرگ‌ترین مجموعه ساختمان‌های مذهبی امپراتوری پکن، با چیدمان دقیق، ساختار عجیب و غریب و تزئینات باشکوهش شناخته می شود. معبد بهشت یکی از بهترین نمونه ها از معماری آیینی چینی و یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری پکن به شمار می‌رود. بد نیست دلیل نامگذاری معبد بهشت پکن را هم بدانید. امپراتورهای سلسله های مینگ و چینگ خدای بهشت را می پرستیدند. به همین دلیل نام این موزه را بهشت گذاشتند. موزه بهشت جایی بود که امپراطور و سایر مردم برای برداشت محصول آنجا دعا می کردند. طراحی ساختمان‌های اصلی معبد بهشت پکن ترکیبی از دایره و مربع و براساس این باور که بهشت گرد و زمین مربع است، شکل گرفت.

معبد بهشت در قسمت جنوبی شهر ممنوعه و در منطقه چانگوِن قرار دارد. این منطقه نمادی از شهر پکن به شمار می‌رود و با پارکی پر جنب و جوش احاطه شده است. بسیاری از مردم محلی به این پارک می‌آیند و چای می‌نوشند،‌ به تمرین خوشنویسی یا تای چی می‌پردازند،‌ یا فقط در پارک می‌نشینند و از مناظر اطراف لذت می‌برند.

14

دیوار بزرگ چین

دیوار چین یکی از بزرگترین مناظر در جهان است. این بنا طولانی ترین دیوار در جهان و شاهکاری شگفت انگیز از معماری دفاعی باستانی است. به جرات می‌توان گفت کمتر بنایی در جهان می‌تواند با دیوار بزرگ چین مقایسه شود. یک دیوار یا یک جاده پر پیچ و خم که از شرق تا غرب و بر فراز کشوری ناهموار کشیده شده، از کوه های شیب دار عبور کرده و منظره تکرار نشدنی را می‌سازد. اگرچه دیوار بزرگ چین بیش از ۶۰۰۰ کیلومتر طول دارد، اما بهترین قسمت دیوار چین در شمال و شرق پکن قرار گرفته است.

در واقع شهر پکن بهترین نقطه برای دیدن دیوار چین محسوب می‌شود. معروف‌ترین بخش‌های دیوار چین از جمله بادالینگ و موتیانیو، جویونگوان بازسازی‌شده، جین‌شانلینگ، سیماتای، و جیانکو و گوبیکو همگی در نزدیکی پکن قرار دارند.. همه این قسمت ها فاصله چندانی با مرکز شهر پکن ندارند و فقط با یک مسیر یکی، دو ساعته می‌توانید خودتان را به دیوار چین برسانید.

دیوار چین

معبد لاما پکن

معبد لاما که با نام‌های معبد یونگه، یونگه لاماسری یا معبد یونگه لاما نیز شناخته می‌شود، در مرکز پکن قرار دارد. معبد لاما بزرگترین معبد بودایی تبتی در پکن است. این معبد فقط یکی از جاذبه های گردشگری پکن نیست، معبد لاما حتی همین امروز هم محل عبادت مردم محلی است.

معبد لاما صدها سال پیش کاخ امپراطوری کیان لونگ بود، اما بعدها از یک کاخ سلطنتی به یک معبد بودایی تبدیل شد. همین باعث شده که معبد لاما یکی از الهام‌بخش‌ترین و تاثیرگذارترین  معابد بودایی در چین باشد. معبد لاما در حال حاضر نه تنها یک موزه بودیسم تبتی محسوب می‌شود، بلکه همچنان معبدی فعال است که مردم در آن عبادت می کنند.

لاما

باغ وحش پکن

باغ وحش پکن یک باغ طبیعی به شمار می‌رود. باغی با درختان انبوه، علفزارهای بلند، یک نهر کوچک، برکه نیلوفرهای آبی و تپه های کوچکی که پر از آلاچیق است. باغ وحش پکن قدیمی‌ترین و بزرگترین باغ وحش چین محسوب می‌شود. باغ وحشی که بیش از ۱۰ هزار موجود زنده مختلف در آن زندگی می‌کنند.

اما مهم ترین و جالب‌ترین نکته درباره باغ وحش پکن، پانداهای غول پیکر آن هستند. موجوداتی که این باغ وحش را به یکی از جاذبه های گردشگری پکن تبدیل کرده‌اند. پاندا غول‌پیکر یکی از حیوانات بومی کشور چین است. پاندا به عنوان یکی از گنجینه‌های ملی و نماد کشور چین شناخته می‌شود. با توجه به علاقه مردم و همچنین خطر انقراض این موجودات محل نگهداری و وضعیت پانداهای باغ وحش پکن ویژه است. همه‌جای باغ وحش مقدار زیادی بامبو وجود دارد، تنها به این دلیل که بامبو غذا مورد علاقه پانداهاست. البته قسمت‌های دیگر باغ وحش پکن را نیز نباید از دست داد. از جالب‌ترین قسمت های باغ وحش پکن می‌توان به بخش زرافه‌ها، گوریل‌ها و فیل‌ها اشاره کرد.

باغ وحش پکن

دریاچه هوهای پکن

حاشیه دریاچه هوهای از زمان سلسله یوان یکی از مناطق شلوغ پکن بوده است. اما دریاچه هوهای درحال حاضر محلی برای استراحت مردم این شهر به شمار می‌رود و بیشتر از هرچیزی به خاطر زندگی شبانه‌اش شناخته می‌شود. ساحل رودخانه هوهای تا جایی که چشم کار می‌کند پر از رستوران و کافه است. کافه‌هایی که تا پاسی از شب باز هستند. دریاچه هوهای به ویژه بین گردشگران خارجی و نسل های جوان پکن محبوب زیادی دارد.

یکی از زیباترین مناظر دریاچه هوهای پکن، درختان بیدی هستند که دریاچه را احاطه کرده‌اند؛ شما در حالی زیر سایه درختان بید دراز کشیده اید که عطر تنقلات سنتی پکن هر از گاهی از روی دریاچه به مشامتان می‌رسد.این دریاچه یکی از جاذبه های گردشگری پکن است. مردم به این دریاچه می‌آیند تا بیدها را ببینند، در محله باستانی پکن کمی ماجراجویی کنند و در یک کافه سنتی نوشیدنی بخورند.

هو های

پارک بی های پکن

پارک بی های یکی از بزرگ‌ترین باغ‌های امپراطوری در پکن به شمار می‌رود که امروز به پارک تبدیل شده است. پارک بی های به دلیل کاخ‌های تاریخی، معابد و سازه‌های منحصربه‌فردی که درونش قرار دارد، یکی از آثار فرهنگی مهم پکن محسوب می‌شود. این پارک داستان جالبی دارد و معماری آن به یک افسانه چینی بازمی گردد. براساس افسانه‌های قدیمی سالیان دور سه جزیره به اسم های «پنگلای»، «یینگژو» و «فانگژانگ» وجود داشت که از بهشت روی زمین افتاده بودند و در آن جزایر اکسیر جاودانگی حیات بود.

در سال ۲۲۱ قبل از میلاد چین شی هوانگ بهد از متحد کردن چین، به عده‌ای دستور داد که برای یافتن این ۳ جزیره و پیدا کردن اکسیر، به آنجا سفر کنند. بعد از آنکه افراد پادشاه دست خالی برگشتند، پادشاه با الهام از آن افسانه یک استخر و جزیره در کاخ لانچی ساخت. از آن زمان به بعد امپراتورهای چین برای ساختن کاخ های امپراتوری از سبک «یک استخر و سه جزیره» تقلید کردند. پارک بی های نیز با الهام از همین سبک ساخته شده است.

این پارک مکانی آرام برای قدم زدن است، علاو بر این در پارک بی های مکان های زیادی برای دیدن وجود دارد. بای تا، غرفه های پنج اژدها، دیوار نه اژدها و ده ها جاذبه گردشگری دیگر را می‌توانید در این پارک مشاهده کنید. در کنار تمام این جذابیت ها پارک بی های یک رستوران ویژه دارد، رستوران فانگشان که ملکه پکن در آن غذا می خورد.

بی های

موزه ها و گالری‌های پکن

پکن بیش از ۱۰۰ موزه دارد، اما گردشگران از بسیاری از آن‌ها دیدن نمی‌کنند. بسیاری از بزرگترین و شناخته شده‌ترین موزه‌های جهان در پکن واقع شده‌اند. موزه قصر که با نام شهر ممنوعه نیز شناخته می‌شود جزو میراث جهانی یونسکو محسوب می می‌شود. بازدید از چند موزه رایگان است اما برای تهیه بلیط موزه‌‌های دیگر باید از قبل اقدام کنید. یکی از شناخته‌ شده‌ترین موزه‌های پکن،‌ موزه ملی است که در ناحیه دونگ چنگ قرار دارد. از دیگر موزه‌های پکن می‌توان به موزه نظامی، موزه پایتخت و موزه هوانوردی چین اشاره کرد.

موزه پایتخت پکن

موزه پایتخت پکن یکی از موسسات فرهنگی برجسته پکن است. این موزه بیشتر از دویست هزار اثر مختلف شامل عتیقه های چینی باستانی، برنز، خوشنویسی، نقاشی و مجسمه سازی را در خود جای داده است. آثار موزه پایتخت پکن تاریخ پانصد هزار ساله کشور چین و از آن مهمتر فرهنگ آسیایی را به تصویر می کشند.

بازدید از موزه پایتخت مثل یک سفر به پانصد هزار سال گذشته آسیا است. موزه پایتخت چین ابتدا در معبد کنفوسیوس قرار داشت، اما در سال ۲۰۰۶ این موزه به ساختمان جدید خود منتقل شد. طراحی مدرن ساختمان جدید موزه پایتخت پکن با الهام از  مفاهیم معماری باستانی چینی انجام شده است. این موزه علاوه بر نمایشگاه های دائمی و موقت، یک کافه و فروشگاه هدیه نیز دارد.

موزه پایتخت

خرید در پکن

هنگام خرید در پکن،‌ چانه زدن را فراموش نکنید. به خصوص وقتی در مراکز خرید بزرگی که گردشگران زیادی به آن‌جا آمده‌اند، خجالت نکشید که حتی تا ۱۵ درصد قیمتی که فروشنده به شما اعلام کرده هم تخفیف بگیرید. در حقیقت در مراکز خریدی که گردشگران برای خرید می‌آیند، قیمت اصلی اجناس ۱۵ تا ۲۰ درصد کمتر از قیمتی است که به شما گفته می‌شود. قیمتی که از طرف فروشنده به خریدار گفته می‌شود،‌ بستگی به مشتری، فروشنده و محبوبیت آن کالا دارد.

در بسیاری از بازارهای اطراف پکن می‌توانید همه نوع جنس ارزانی پیدا کنید. بعضی از معروفترین بازارهای پکن، ژیژیمن در منطقه ژیژنگ، خیابان ابریشم در پانجی آیوان و در منطقه چائویانگ، و بازار هونگ کیائو در منطقه چونگوِن هستند. تجارت فرش در پکن بسیار معمول است و در این شهر می‌توانید همه نوع مغازه‌ فرش فروشی که فرش‌های ابریشمی و انواع دیگر فرش‌ها را می‌فروشند، پیدا کنید.

15

غذا در شهر پکن

یکی از سوالات مهم گردشگران در پکن همیشه مربوط به غذاهای چینی است، اگر شما هم به این شهر سفر کرده باشید، با دیدن محله‌های رنگارنگ و هزاران رستوران و غذاخوری به احتمال زیاد برایتان سوالی پیش می‌آید: در پکن کجا غذا بخوریم؟ قبل از هرچیز باید بدانید که شما حتما غذایی مطابق با میلتان در این شهر هزار رنگ پیدا می‌کنید. اما اگر برای شکم گردی در پکن آماده هستید، این مناطق را از یاد نبرید.

17

منطقه دونگژیمن پکن

بهترین غذاهای پکن را در این منطقه می‌توانید امتحان کنید. در خیابان گوست( روح) نمونه‌ای از تمامی غذاهای چینی طبخ می‌شود. از شوئیزو گرفته تا مالاتانگ و غذای دریایی کبابی چوان (غذای اسلامی چین)، مرغابی پکن و مرغ کی‌یف را می‌توانید در این منطقه امتحان کنید.

18

منطقه وانگ فوجینگ پکن

نیویورک را با خیابان پنجم،‌ لندن را با خیابان آکسفورد و شانگهای را با جاده نانجینگ و اما پکن را با خیابان وانگ فوجینگ می‌شناسند. این منطقه فقط یک غذاخوری نیست، بلکه یکی از جاهای دیدنی پکن است. درست در شمال بازار شبانه خیابان اغذیه فروشی دیگری باز شده که غذاهای سنتی چینی خیابانی بیشتری می‌‌فروشد. رستوران‌های استاندارد در طبقات بالای هر مرکز خرید قرار دارند.

منطقه واکو پکن

واکو قلب منطقه دانشگاهی پکن است. کافه‌ها و رستوران‌های این منطقه غذاهای غربی و کره‌ای مثل انواع سالاد،‌ ساندویچ، پیتزا و صبحانه امریکایی را برای جمعیت دانشجویی فراهم می کنند. قیمت‌ غذاهای این منطقه نسبت به مناطق دیگر پایین‌تر است و به همین دلیل در میان دانشجویان طرفدار دارد.

19

بهترین غذاهای پکن

پیدا کردن یک وعده غذای ارزان در پکن پایتخت چین کار سختی نیست. بعضی از ارزان‌ترین و لذیذترین غذاهای خیابانی پکن از این قرار است:

اردک کبابی پکن

اردک کبابی غذای مشهور پکن است که در بسیاری رستوران‌ها سرو می‌شود. اما فقط چند رستوران هستند که در طبخ کباب اردک تبحر دارند. کباب اردک در رستوران‌های عادی ۹۰ یوان است، اما در رستوران‌های گران‌قیمت از ۱۶۰ تا ۲۰۰ یوان باید پرداخت کنید. کباب اردک با پنکیک‌های نازک، سس آلو، و خیار سرو می‌شود.

20

کباب بره پکن

این کباب و کباب‌های دیگر را در کیوسک‌های موقت خیابانی در سراسر پکن کباب می‌کنند. این کار را از اواخر بعداز ظهر تا اواخر شب انجام می‌دهند. در وانگفوجینگ خیابانی است که در کنار انواع نودل بره، مرغ و گوساله کبابی هم می‌فروشد. البته در کنار این غذاهای لذیذ باید شجاعت نگاه کردن به غذاهایی مثل کرم ابریشم و عقرب کباب شده را هم داشته باشید.

22

زالزالک‌های شیرین پکن

این زالزالک‌ها را ابتدا با شکر می‌پزند و بعد از سرد شدن روی چوب قرار می‌دهند و می‌فروشند. البته این نوع خوراکی خوشمزه را با میوه‌های دیگری مثل پرتقال، انگور، توت فرنگی و موز هم درست می‌کنند و ممکن است علاوه بر شکر از بادام زمینی هم استفاده شود. این خوراکی خوشمزه و شیرین را می توانید در فصل بهر و تابستان هم پیدا کنید. اما دیگر نباید انتظار داشته باشید که از زالزالک‌های تازه در آن‌ها استفاده کرده باشند.

23

هات پات‌های گوشت گوسفند پکن

اصل این غذا برای مانچو است و بیشتر با گوشت گوسفند درست می‌کنند. البته هات پات را گیاهخواران هم می‌توانند سفارش دهند که در آن به جای گوشت، از فلفل، سیر، گشنیز و سبزیجات دیگر استفاده می‌شود.

24

رستوران های معروف پکن

غذاهای چینی به دلیل تنوع و طعم منحصربه‌فردشان در سراسر جهان معروف هستند. اما این تنوع در هیچ کجای چین به اندازه پایتخت کشور آشکار و قابل دسترس نیست. پکن، پایتخت چین و یکی از مقاصد معروف سفر در جهان بهترین نقطه برای امتحان کردن غذاهای چینی است. در رستوران های معروف پکن برای هر سلیقه و هر رژیم غذایی طیف وسیعی از انتخاب‌ها وجود دارد.

از رستوران‌های کوچک و ارزانقیمت کنار خیابان تا رستوران‌ های لوکس پکن همه و همه گزینه‌های بی‌نظیری برای شکم‌گردی در این شهر هستند. چه اردک برگر بخواهید و چه یک غذای گیاهی خام حتما غذایی مورد علاقه خود را در این شهر پیدا می‌کنید.

رستوران نیلوفر آبی پکن | Pure Lotus Vegetarian

رستوران پیور لوتوس یا نیلوفر آبی یکی از رستوران های معروف پکن است، این رستوران گیاهی پکن متعلق به یک راهب بودایی است. منوی رستوران نیلوفر آبی در پکن یکی از متنوع ترین منوهای گیاهی در تمام چین محسوب می‌شود. یکی از گزینه‌های جالب این رستوارن نام‌های شاعرانه‌ای هستند که روی غذاها گذاشته شده‌اند. اگر می‌خواهید یک روز را شبیه به یک راهب بودایی غذا بخورید، پیور لوتوس یکی از بهترین رستوران های پکن محسوب می‌شود.

نیلوفر آبی

رستوران دا دونگ پکن | Da dong Restaurant

رستوران دا دونگ یکی از معروف ترین رستوران های پکن به شمار می‌رود. دا دونگ در پکن شبیه مک دونالد در اروپا و آمریکا است. البته معروفیت این رستوران بیشتر از هرچیزی بخاطر اردک برگر و اردک کبابی است. رستوران دا دونگ خوشمزه‌ترین اردک برگر در تمام چین را سرو می‌کند. البته این تنها گزینه رستوران زنجیره‌ای دا دونگ نیست، اسپاگتی، پاستا و ده‌ها گزینه دیگر نیز در رستوارن دا دونگ وجود دارد که در سفر به پکن باید آن‌ها را امتحان کنید. اگر به فکر کنترل هزینه سفر به پکن هستید، بهتر است تمام وعده‌های غذایتان را در این رستوران صرف نکنید.

اردک

رستوران کینگز جوی | King’s Joy Restaurant

رستوران کینگز جوی درست در فاصله چند قدمی معبد یونگه  قرار دارد. این رستوران در حیاط یک خانه قدیمی چینی قرار گرفته و اتاق‌های غذاخوری با سقف شیشه‌ای دارد. می‌توانید غذاهای سنتی پکن را امتحان کنید یا با یک فست فود خستگی پکن گردی را از تن خود بیرون کنید. یکی از گزینه‌های جالب رستوران کینگز جوی پکن، منوی خورشیدی است. منوی خورشیدی این رستوران پکن هر ۱۵ روز یک بار تغییر می‌کند.

اما هنوز جذاب‌ترین گزینه رستوران کینگزجوی باقی مانده است. ویژگی که آن را به یکی از رستوران های معروف پکن تبدیل می‌کند. شما می‌توانید در این رستوران و در حین خوردن یک غذای سنتی چینی از اجرای زنده چنگ نوازی لذت ببرید.

کینگز جوی

جشن ها و فستیوال های پکن

به نظر شما بهترین راه برای تجربه فرهنگ منحصربه‌فرد چین چیست؟ جواب ساده و قانع‌کننده است. جشن ها و فستیوال های پکن! پکن، پایتخت چین و مرکز فرهنگی این کشور به شمار می‌رود. این یعنی هر ساله جشنواره‌های بسیار متنوعی در مناطق مختلف در پکن برگزار می‌شود. فستیوال‌هایی که هرکدام قسمتی از فرهنگ پیچیده شرقی را به نمایش می‌گذارد. اگر مثل اکثر توریست‌ها باشید، برای سفر به پکن یکی از این سه تعطیلات معروف را انتخاب می‌کنید: سال نو قمری، روز کارگر و تعطیلات ۷ روزه ملی. اما جشن های پکن فقط به این سه مورد محدود نمی‌شود. اگر دوست دارید با فستیوال های پکن و فرهنگ جالب چینی بیشتر آشنا شوید، این جشن ها و فستیوال های پکن را از دست ندهید.

سال نو چینی در پکن

سال نو چینی که در زبان چینی به عنوان جشن بهار یا چونجی نیز شناخته می‌شود، بزرگترین تعطیلات در سراسر چین است و در اولین روز از تقویم قمری (از ۱ بهمن تا ۱ اسفند) جشن گرفته می‌شود. سال نو چینی بهترین زمان برای بازدید از معابد پکن به شمار می‌رود. نمایشگاه‌های معبد مکان‌های فوق‌العاده‌ای برای آشنایی بیشتر با سال نو چینی و به طور کلی فرهنگ چین هستند.

سال نو چینی

علاوه‌براین در این روزها به هر کافه و رستورانی که بروید با جشن و پایکوبی روبرو می‌شوید؛ در تمام جاذبه های گردشگری پکن آتش‌بازی و کارناوال‌های موسیقی برگزار می‌شود و همه‌چیز در رنگی‌ترین و جالب‌ترین شکل خودش قرار دارد. البته در سفر به چین و بازدید از جاذبه های گردشگری پکن باید به این موضوع توجه داشته باشید که در طول جشنواره بهار پکن، خیلی از قسمت‌های شهر تعطیل است و شاید برای بازدید از جاهای دیدنی پکن با در بسته مواجه شوید.

جشنواره نیمه پاییز پکن

جشنواره نیمه پاییز پکن که معمولا در ماه سپتامبر ( اواسط شهریور تا اواسط مهر) برگزار می‌شود، جشنواره‌ای در ستایش ماه است. این جشنواره یکی از رمانتیک‌ترین فستیوال های پکن است. فستیوال نیمه پاییز جایی است که تمام شهر، خانه‌ها و میوه فروشی‌ها پر از هلو، انار، شاه بلوط و خرمالو می‌شود.

مردم برای جشن گرفتن و ستایش ماه به سراغ دریاچه‌ها، پارک‌هایی با فضای باز یا مکان‌های مرتفع می‌روند! در واقع بهترین نقطه برای جشن گرفتن فستیوال نیمه پاییز پکن، محلی است که ماه به طور کامل از آن جا مشخص باشد. مردم پکن و بیشتر شهرهای چین در طول شب به ماه کامل خیره می‌شوند و نوعی کیک‌ خوراکی به اسم کیک ماه به یکدیگر هدیه می‌دهند. کیک‌های ماه شیرینی‌هایی پر از گوشت، لوبیا قرمز، خمیر نیلوفر آبی، تخم‌مرغ شور و خرما هستند.

جشنواره نیمه پاییز

جشنواره قایق اژدها پکن

جشنواره قایق اژدها، در پنجمین روز از پنجمین ماه سال در کشور چین برگزار می‌شود. این جشنواره پکن به افتخار یکی از قهرمانان باستانی چین یعنی کو یوان برگزار می‌شود. کویوان سیاستمداری بود که برای نجات چین در دریا غرق شد. طبق افسانه‌های قدیمی ماهیگیران به جای آنکه تلاش کنند کو یوان را نجات بدهند، سعی کردند با پرتاب کوفته‌های برنج پیچیده شده در برگ‌های بامبو به داخل رودخانه، حواس ماهی‌ها را از خوردن بدن او منحرف کنند!

امروزه در سرتاسر چین، مردم به افتخار کو یوان در قایق‌های باریک و شبیه به اژدها با تزئییات سنتی مسابقه قایق‎رانی می‌دهند و همان کوفته‌های برنجی افسانه‌ای پیچیده شده در برگ‌های بامبو بین مردم پخش می‌شود. فستیوال قایق اژدها یکی از عجیب ترین فستیوال های پکن است که دیدن آن برای هر توریستی جذاب بسیار زیادی دارد.

جشنواره قایق اژدها

ماراتن دیوار بزرگ هوانگیاگوان |  Huangyaguan      

ماراتن دیوار بزرگ هوانگیاگوان معمولا در ماه اردیبهشت برگزار می‌شود. دویدن روی دیوار چین نه تنها برای پکنی‌ها بلکه برای هر توریستی جذاب است. یک چهارم ماراتن دیوار چین یعنی حدود ۱۰ کیلومتر از آن روی دیوار اجرا می‌شود. ماراتن دیوار چین یکی از سخت‌ترین ماراتن‌ها در تمام دنیاست، اما حتی اگر دونده نباشید، دیدن این ماراتن آن هم روی بزرگ‌ترین دیوار جهان برایتان جذابیت خواهد داشت.

ماراتن دیوار چین

 هتل های معروف پکن

پکن بیشتر از ۶ هزار هتل، مسافرخانه و هاستل دارد. این یعنی اگر فقط جمعیت ساکن در هتل های پکن را در نظر بگیریم، از تعداد شهروندان خیلی از شهرهای جهان بیشتر می‌شود. اگر نمی‌دانید کدام یکی از مناطق پکن برای اقامت بهتر است، باید این چند اسم را به خاطر بسپارید: بهترین هتل های پکن برای گردشگران هتل های اطراف وانگ فوجینگ و منطقه اطراف شهر ممنوعه و میدان تیان آن من هستند. از سمتی مسافران تجاری ممکن است بخواهند به منطقه چائویانگ نزدیک باشند. اما اگر فقط و فقط برای بازدید از جاذبه های تاریخی پکن به این شهر آمده‌اید، معماری های تاریخی محله کیانمن نظرتان را جلب می‌کند.

هتل بیجینگ اینترنشنال | Beijing International Hotel

بیجینگ اینترنشنال یکی از هتل های معروف پکن است و در مرکز پایتخت یکی از بزرگ‌ترین کشورهای جهان قرار دارد. این هتل پنج ستاره پکن فقط چند دقیقه تا ایستگاه مترو دنگدان و ایستگاه راه آهن پکن فاصله دارد. اگر به دنبال یک اقامت لوکس در پکن هستید، هتل بیجینگ اینترنشنال، انتخاب مناسبی است، این هتل به تمام جاذبه های گردشگری پکن نزدیک است.

تمام اتاق‌های این هتل پکن دارای سیستم تهویه مطبوع، تلویزیون صفحه تخت همراه با کانال‌های ماهواره‌ای، میز کامپیوتر، مینی بار و حمام اختصاصی، سشوار و لوازم بهداشتی هستند. اتاق های هتل بیجینگ اینترنشنال حسی شبیه بودن در خانه اما کیلومترها دورتر را دارد. البته نباید استخر سرپوشیده، سالن ماساژ و اسپا، باشگاه بدنسازی هتل بیجینگ اینترنشنال را نادیده گرفت. امکانات تفریحی این هتل اقامت شما در پکن را دلچسب‌تر می‌کند.

هتل اینترنشنال

از سمتی رستوران هتل بیجینگ اینترنشنال یکی از رستوران های معروف پکن است. رستوران گردان هتل بیجینگ اینترنشنال یکی از شعبه‌ های رستوران های بین المللی ستاره نور در پکن به شمار می‌رود. شما می‌توانید در رستوران این هتل انواع غذاهای چینی، غذاهای دریایی و به‌طورکلی انواع غذاهای بین المللی را امتحان کنید.

هتل بیجینگ اینترنشنال کمتر از یک‌ونیم کیلومتر با جاذبه های گردشگری پکن مثل خیابان وانگ فوجینگ و خیابان بازار ابریشم فاصله دارد. از سمتی فاصله این هتل پکن تا میدان تیان آن من، موزه ملی چین، شهر ممنوعه، معبد بهشت کمتر از چند دقیقه رانندگی است.

هتل اینرمونگولیا گرند پکن | Inner Mongolia Grand    

اگر می‌خواهید یک اقامت لوکس اما به‌صرفه در شهر پکن داشته باشید، از سمتی می‌خواهید به جاذبه های گردشگری پکن هم نزدیک باشید، هتل اینرمونگولیا گرند پکن بهترین گزینه است. این هتل چهار ستاره در پکن، ۳۳۹ اتاق دارد و تمام اتاق های آن مجهز به تهویه مطبوع، تلویزیون صفحه‌تخت با کانال‌های ماهواره‌ای، امکانات تهیه چای و مینی‌بار هستند.

در کنار تمام این‌ها هتل اینرمونگولیا گرند یکی از رستوران های معروف پکن را هم در خود جای داده است. این هتل یک رستوران بین‌المللی دارد که انواع غذاها از سرتاسر دنیا را  سرو می‌کند. علاوه‌براین رستوران این هتل چهارستاره پکن یکی از نقاط خوب پایتخت برای امتحان کردن غذاهای سنتی چینی به شمار می‌رود.

هتل اینرمونگولیا گرند دسترسی خوبی به جاهای دیدنی پکن دارد. فاصله این هتل تا میدان تیان آن من ۲ کیلومتر و تا شهر ممنوعه تقریبا۳ کیلومتر است. اگر برای ماجراجویی، تفریح و گشت‌وگذار در معابد و قسمت‌های تاریخی به پکن سفر کنید، این هتل مناسب شما خواهد بود. 

مونگولیا

هتل بیجینگ شانگچاو |  Beijing Shangchao Hotel

اگر به دنبال اقامت ارزان در پکن هستید و می‌خواهید هزینه های سفر به پکن را تا حد امکان کاهش دهید،  این هتل سه ستاره پکن مناسب شما است. بیجینگ شانگچاو  یک هتل کوچک با امکانات مناسب و در قلب شهر پکن محسوب می‌شود. این هتل ۲۰ اتاق دارد که تمامی آن‌ها مجهز به تلویزیون صفحه تخت، اینترنت رایگان، حمام اختصاصی با لوازم بهداشتی، میز، چای‌ساز و خدمات نظافت روزانه هستند.

این هتل سه ستاره پکن فقط ۳ دقیقه رانندگی تا مرکز خرید چاینا ورلد مال فاصله دارد، از سمتی شما می‌توانید با کمتر از ۱۰ دقیقه رانندگی خودتان را به شهر ممنوعه و سایر جاهای دیدنی پکن برسانید.

شانگچاو

شرایط دریافت ویزای چین

می‌خواهید تجاری به چین سفر کنید یا قصد سفر توریستی به چین را دارید؟ اگر بخواهید تجاری و برای صادرات یا واردات به چین سفر کنید باید ویزای تجاری چین داشته باشید، درغیراین‌صورت و برای سفر تفریحی یا بازدید از جاذبه های پکن شما نیاز به دریافت ویزای توریستی دارید. درنظر داشته باشید که هزینه ویزا پکن برای ویزای توریستی و تجاری متفاوت است. البته برخلاف چیزی که فکر می‌کنید دریافت ویزای توریستی چین کار سختی نیست. فقط باید این گزینه ها را رعایت کنید:

 مدارک ویزای پکن

قبل از هرچیز باید این نکته را در نظر داشته باشید که با دریافت ویزای توریستی چین شما همچنان اجازه اقامت بیش از یک ماه و کار در این کشور را ندارید، اما این ویزا برای سفر یک ماه به چین بهترین گزینه است.

برای صدور ویزای پکن شما باید به سفارت چین در تهران مراجعه کنید و از همه مهمتر این مدارک را به همراه داشته باشید:  

  • کپی تمام صفحات شناسنامه (برای درخواست‎های خانوادگی کپی شناسنامه تمام افراد خانواده، جهت مشخص شدن تمکن مالی الزامی است)
  • اصل گذرنامه  با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • دو قطعه عکس ۴*۶ رنگی جدید، تمام رخ، با زمینه سفید، بدون روتوش و بدون عینک. (در صورت گذشت بیشتر از ۶ ماه از تاریخ صدور پاسپورت، عکس ارائه شده باید با عکس پاسپورت متفاوت باشد.)
  • گواهی تمکن مالی ( پرینت سه‌ ماه آخر با حداقل موجودی ۳۵ میلیون تومان برای هر نفر به زبان انگیسی، دقت داشته باشید که مهر و امضای بانک در زیر گواهی تمکن مالی و پرینت گردش حساب الزامی است.)
  • بلیط رفت و برگشت، واچر هتل، بیمه مسافرتی و فرم درخواست ویزا
ویزا

هزینه ویزای پکن و زمان صدور آن

قیمت ویزا پکن بستگی به نوع آن دارد. به‌طورکلی هزینه ویزای عادی چین ارزان‌تر از ویزای فوری است، اما قیمت دقیق ویزای چین به زمان سفر شما برمی‌گردد. برای کاهش هزینه های سفر به پکن بهتر است که ویزای عادی بگیرید، چرا که پروسه دریافت ویزا پکن به طور کلی زمان‌بر نیست.

اعتبار ویزا پکن سه ماه و اجازه اقامت آن یک ماه است. اما یکی از مهم‌ترین سوالات درباره ویزا پکن هنوز باقی‌ می ماند: صدور ویزای پکن چقدر طول می‌کشد؟ بررسی اولیه‌‌ مدارک برای صدور ویزای چین معمولا یک هفته یا کمی بیشتر طول می‌کشد و اگر خوش‌شانس باشید تمام پروسه دریافت ویزا پکن در بیست‌روز کاری یا کمتر تمام می‌شود.

ویزا 2

سفر به پکن، سفر به تمام جهان است!

شهر پکن جز معدود نقاط دنیا است که شما می‌توانید هرآنچه را که از یک سفر انتظار دارید در آن برآورده کنید. روی بزرگ ترین دیوار جهان و یکی از جذاب ترین نقاط تاریخی در تمام کره زمین قدم بزنید، قدیمی‌ترین فستیوال‌ها و سنت‌های تاریخی و مذهبی را تجربه کنید، اما ماجراجویی این جا تمام نمی‌شود. پکن تنها نقطه‌ای است که می‌توانید انرژی و قدرت تکنولوژی را از نزدیک حس کنید و به شکل ملموس ببینید که تکنولوژی چگونه در حال تغییر جهان است. حتی عجیب ترین و متنوع ترین غذاها را امتحان کرده و از همه این‌ها جذاب‌تر تا جایی که چمدان هایتان اجازه می‌دهد، خرید کنید.       

 سوالات متداول درباره سفر به پکن

آیا پکن بزرگ ترین شهر جهان است؟

شهر پکن در حال حاضر با بیش از ۲۰ میلیون نفر جمعیت، پر جمعیت ترین شهر دنیا است.

قدمت شهر پکن چند سال است؟

شهر پکن ۳۰۰۰ سال قدمت دارد.

چرا به پکن، بی جینگ می گویند؟

نام بیجینگ به معنای «پایتخت شمالی» است (از حروف چینی 北 برای شمال و 京 برای پایتخت). این نام در سال ۱۴۰۳ در زمان سلسله مینگ به این شهر اطلاق شد تا آن را از شهر نانجینگ («پایتخت جنوبی») متمایز کند، پکینگ تلفظ انگلیسی بیجینگ و پکن تلفظ فرانسوی بیجینگ است.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید