در میان تمدن های چندهزارساله، امپراتوری چین، تصویری پررنگ‌تری در ذهن همه ما دارد. همین موضوع باعث شده تا گردشگران برای تفریح و آشنایی با چین، به پکن سفر کنند. پایتخت این امپراتوری عظیم، پکن نام دارد. چین نه تنها دارا تاریخ غنی بلکه در زمینه تکونولوژی هم پیشرفت های چشمگیری داشته است. آشنایی با داستان جاهای دیدنی چین دلیل نوشتن این مقاله ما در مجله گردشگری فلای تودی شد. پس همراه ما باشید تا روایت‌های این امپراتوری پنج هزارساله را در جاذبه های گردشگری پکن بشناسید.

شهر ممنوعه چین | Forbidden City

این اثر نادر به مستندات تاریخ نگاران، وسیع ‌ترین و کامل‌ ترین مجموعه معماری چوبی در جهان محسوب می‌شود. احداث آن به دستور جو دی، دومین امپراتور سلسله مینگ آغاز، و در مدت ۱۴ سال با ساختاری مستطیل شکل پایان یافت. این کاخ دارای دو دروازه در ضلع جنوبی به نام “دروازه نیمروز” ‏و در ضلع شمالی با نام “دروازه نیروی ایزدی” دارد. این مجموعه دارای سه قصر با معماری مجلل و سلطنتی است که در طراحی آن از مجسمه های اژدها شکل که نماد قدرت در امپراطوری چین هستند، استفاده شده است. محوطه قصر هم پوشیده از دریاچه‌ها و درختان بید مجنونی که زیبایی بینظیر آن، این کاخ را هم طراز کاخ‌های باکینگهام، کرملین و ورسای قرار داده است.

شهر ممنوعه چین از جاذبه های گردشگری پکن

معبد آسمانی پکن | Temple of Heaven

در فرهنگ چین شاه را فرزند آسمان می دانستند و این هویتی بود که بر اساس آن بر کشور حکومت می‌کردند. معبد آسمانی  کامل‌ترین و وسیع‌ترین مرکز باستانی در برگزاری مراسم قربانی نامیده می‌شود و پادشاهان سلسله های مینگ و چینگ در این معبد، هرساله مراسم با شکوهی برای آسمان و برکت محصولات آن، بر پا می‌کردند. طراحی این معبد با الهام از آسمان گرد و زمین چهار گوشه انجام شده است.

معبد آسمانی پکن

دیوار چین | Great Wall of China

دیوار چین که جز عجایب هفت‌گانه جهان به شمار می‌رود، امپراطور تمام دیوارهای مهم و باستانی در دنیا است. دیوار چین، بزرگترین دیوار چین، یکی از شاهکارهای معماری دست بشر محسوب می‌شود که طول ۶۷۰۰ کیلومتری آن، ‏کوه‌ها، صحراها، چمنزارها و فلات‌های غرب تا شرق کشور چین را پوشش می‌دهد. این دیوار به عنوان یک محافظ در برابر هجوم لشگرهای متخاصم بوده و ‏برای جلوگیری از یورش قبیله‌ها و قوم‌های وحشی به شهرها در زمان امپراطوری “مینگ” ساخته شده است. جالب است بدانید از آرد برنج در ساخت این دیوار برای استحکام بیشتر استفاده شده است. قدمت دیوار چین به هزاران سال قبل برمی‌گردد و نماد روحیه ملی و مقاوم چین به حساب می‌آید.

دیوار چین

میدان تیان آن من | Tiananmen Square

در ادامه آشنایی با مکان های دیدنی پکن، به میدان تیان آن من که در نقطه مرکزی شهر پکن واقع شده، می‌رسیم. این میدان با مساحت ۴۴۰٫۰۰۰ متر مربع، عنوان بزرگترین میدان جهان در پکن به خود اختصاص داده است. از جاهای دیدنی میدان تان آن من می‌توان به برج معروف “تیان آن من” در جنوب میدان، سالن یادبود “مائو تسه تونگ” اولین رئیس جمهور محبوب چین، موزه ارزشمند ملی چین در شرق میدان که گنجینه نفیسی از تاریخ فرهنگ و تمدن درخشان این کشور به نمایش می‌گذارد، اشاره کرد.

میدان تیان آن من از جاهای دیدنی پکن

تالار بزرگ خلق چین، ساختمانی مجلل با ‏ستونهای بلند مرمری سفید، طاق‌های عظیم و لوسترهای بزرگ کریستالی است که اچشم هر بیننده‌ای را به خود معطوف می‌کند. چهار شیر مرمری نیز در مقابل این دروازه وجود دارند، که اگر صبح زود یا به هنگام غروب آفتاب از میدان بازدید کنید شاهد به اهتزاز درآمدن پرچم چین یا پایین آوردن آن خواهید بود.

آرامگاه یا معبد مینگ | Ming Tombs

معبد مینگ، یکی دیگر از جاذبه های پکن، در منطقه ‏”چانگ پینگ‏”، محدوده پنجاه کیلومتری شمال غرب پکن واقع شده است. مقبره سیزده ‏پادشاه سلسله مینگ در این معبد قراردارد که به عنوان یکی از معروف ترین معابد دنیا شناخته می‌شود . تمامی آثار این مجموعه از لحاظ سبک معماری یکسان و شبیه به هم هستند که بزرگترین آنها معبد ‏چانگ لینگ (Changling) و کوچکترین معبد آن یونگ (Yongling) نام دارد. همه معابد از طریق مسیری با نام “راه مقدس” با یکدیگر ارتباط دارند.

آرامگاه یا معبد مینگ در چین

معبد لاما – کاخ یونگه | Lama Temple Yonghe

کاخ یونگه، کاخ صلح و هماهنگی، از بزرگترین و قدیمی ترین صومه های بودایی در پکن محسوب می‌شود که زمانی مورد توجه بوداییان تبتی بوده است. معبد یانگهی مجسمه “مایتریا بودا” یکی از آثار به جامانده از امپراطوری کینگ، در این معبد قرار دارد. سقف قرمز رنگ آن به همراه کاشی‌‌های نفیس زرد رنگ، آنرا به یکی از مناطق دیدنی پکن تبدیل کرده است.

معبد لاما - کاخ یونگه در چین

پل مارکوپولو | Marco Polo Bridge Incident

پل ” گانگلی” که با نام پل مارکوپلو پکن هم شناخته می‌شود در ۱۵ کیلومتری جنوب غربی شهر واقع شده، دو ساحل رودخانه ‏یانگ دینگ‏ را به هم ‏وصل می‌کند. این پل نه تنها درپکن، بلکه در جهان، به عنوان قدیمی‌ترین پل به شمار می‌رود که توسط سلسله “شی زونگ” ساخته شده است. از جذابیت‌های پل مارکوپولو می‌توان به ردیف ایستادن ۴۸۵ شیر ‏سنگی در دو طرف پل اشاره کرد. مردم چین عقیده دارند که شیرها از پل محافظت می‌کنند. از جذابیت های تاریخی پل مارکوپولو می‌توان به اجرای مراسم ماه پائیز و انعکاس تصویر آسمان در آن اشاره کرد.

پل مارکوپولو در چین

معبد زنگ بزرگ | Da Zhong Temple‏

معبد زنگ بزرگ یکی دیگر از معابد بودائی چین است که به زمان حکومت امپراتور “‏یونگ زنگ”‏ تعلق دارد. قدمت این معبد به سالیان درازی باز می‌گردد که شهرت آن به دلیل زنگ بزرگی است که در آن قرار دارد. این زنگ با ۴۶ تن وزن، ارتفاع ۵٫۵ ‏متری صدایی به بزرگی ۱۲۰ دسیبل در فضا ایجاد می‌کند که تا فاصله ۵۰ کیلومتری قابل شنیدن خواهد بود. جالب است بدانید نام ۲۳۰ هزار بودایی در روی این زنگ حک شده است.

معبد زنگ بزرگ از مکان های دیدنی پکن

 

beijing راهنمای سفر به پکن

آکواریوم هیانگ گان پکن | Haiyangguan 

پس از گشت و گذار تاریخی در چین، حالا نوبت به آن رسیده تا سری هم به بزرگترین آکواریوم جهان، آکواریوم هیانگ گان پکن بزنید. این آکواریوم یکی از جاذبه های پرطرفدار گردشگری در پکن به شمار می‌رود، که می‌توانید تعداد زیادی ماهی‌ و موجودات دریایی را از نزدیک مشاهده کنید. به همین دلیل این آکواریوم ‏توانسته توجه گروه‌های زیادی از دوستداران محیط زیست محققان زندگی آبزیان دریایی را از سراسر جهان ‏به خود جلب کند.‎‏

آکواریوم هیانگ گان پکن

پارک فرگرنت هیلز | Fragrant Hills Park

پارک هیلز در دنیا به پارک برگهای قرمز شهرت دارد. این پارک در ۱۷ کیلومتری شمال غربی شهر پکن قرار گرفته و مساحت آن حدود ۴۰۰ هکتار است. منظره‌های طبیعی و آثار فرهنگی که در پارک وجود دارند آنرا نسبت به سایر پارک های پکن متمایز می‌کند. یکی از زیباترین مناظر طبیعی در پارک عظیم هیلز، وجود درخت شگفت انگیز کریسمس قرمز بالای کوه است که در فصل پاییز برگ های سرخ آتشین تمام کوه را همانند شنل قرمزی بر پهنه دشت‌های اطراف آن گسترده می‌کند و هر سال هزاران گردشگر در این فصل برای دیدن این منظره خارق العاده به پکن سفر می کنند تا خاطره ای یاقوت مانند را در ذهن خود حک کنند.

پارک فرگرنت هیلز در چین

تماشای مکان های دیدنی پکن خود به تنهایی دلیل سفر است

گستره پهناور چین، جاذبه ها و اماکن تاریخی کمی ندارد. این شهر بواسطه تاریخ غنی خود، لقب ترین ها را به خود اختصاص داده و قطعا سفر به آن جذابیت های خاص خود را دارد. برای سفر به پکن، پروازهای داخلی و خارجی زیادی وجود دارند که بهترین نرخ بلیط هواپیما پکن را در فلای تودی می‌توانید پیدا کنید. پس تا دیر نشده بلط خود را بخرید و به این شهر تاریخی سفر کنید.

ما تلاش کردیم تا معروف ترین جاهای دیدنی پکن چین را به شما معرفی کنیم. دوست داریم بدانیم شما کدام جاذبه گردشگری پکن را دوست داشتید؟

معروف ترین جاهای دیدنی در پکن کدامند؟

آکواریوم هیانگ گان، پارک فرگرنت هیلز، شهر ممنوعه چین، معابد آسمانی و… جز بهترین جاهای دیدنی چین به حساب می‌آیند.

پایتخت چین کجاست؟

پکن، پایتخت چین است.

بهترین رستوران های پکن کدامند؟

رستوران بوتگا، هاتسون، جینگ یا تانگ با منویی چینی جز بهترین رستوران های پکن محسوب می‌شوند.

برای اقامت کدام هتل های پکن را انتخاب کنیم؟

هتل های مارکو پولو پارک ساید و کراون پلازا یوتاون جز بهترین هتل های ۵ ستاره پکن و هتل های ویژن، هالیدی این داون تاون، جیان جیو گاردن پکن هم بهترین هتل های ۴ ستاره در پکن
هستند.

 

بیشتر بخوانید:

راهنمای سفر به گوانجو چین

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید