کباب به قدری در جهان غذا محبوب و دوستداشتنی است که یک روز را در تقویم به آن اختصاص داده‌اند. نهم جولای هر سال به عنوان روز جهانی کباب شناخته می‌شود. از آنجایی که ایران از جمله کشورهایی است که کباب‌های معروفی دارد، بسیاری از ما در سفر به دنبال کباب معروف هر شهر هستیم. در این مقاله با مجله گردشگری فلای تودی همراه شوید تا به شما بگوییم بهترین کباب های ایران را در کدام شهرها بخوریم؟

معرفی ۱۰ تا از بهترین کباب های ایران

در گوشه و کنار کشور عزیزمان به هر مقصدی سفر کنید، یک نوع خاصی از کباب را برای امتحان کردن خواهید یافت. اگر اهل تنوع و امتحان کردن غذاهای خوشمزه محلی باشید، بدون شک این شهرها را بدون امتحان کردن کباب های معروف‌شان ترک نخواهید کرد.

کباب ترش رشت 

از جمله غذاهایی که باید در سفر به شهرهای شمالی همانند رشت امتحان کنید کباب ترش یا دوش کباب است. این کباب همانطور که از نامش پیداست، مزه‌ای نسبتا ترش دارد، چرا که در تهیه آن علاوه بر گوشت از رب انار سنتی شمالی، سبزیجات محلی نظیر چوچاق و گردو آسیاب شده استفاده می‌شود. کباب ترش رشت از جمله بهترین کباب های ایران است که طرفداران بسیاری دارد.

بهترین کباب های ایران را در کدام شهرها بخوریم؟

شیشلیک مشهد

امتحان کردن کباب شیشلیک شاندیز مشهد از جمله کارهایی است که باید در سفرتان به مشهد انجام دهید. در حقیقت این کباب خاص و لذید به خودی خود یکی از جاذبه های گردشگری مشهد محسوب می‌شود. شیشلیک از گوشت دنده گوسفند تهیه می‌شود و به همین جهت آن را با نام دنده کباب مشهد نیز می‌شناسند. اگرچه این کباب معروف امروزه در منوی هر رستورانی به چشم می‌خورد، اما بهترین و معروف‌ترین نوع آن را در رستوران‌ های شاندیز مشهد خواهید یافت.

بهترین کباب های ایران را در کدام شهرها بخوریم؟

دنده کباب کرمانشاه

یکی دیگر از بهترین کباب های ایران را در کرمانشاه خواهید یافت. جاذبه‌ های کرمانشاه را در کنار طبیعت زیبای این شهر و لذت تجربه طعم انواع غذاها از دست ندهید. در میان گشت و گذاری که در این شهر دارید به یکی از رستوران‌ های معروف کرمانشاه بروید و دنده کباب کرمانشاهی را که بسیار به شیشلیک مشهد شباهت دارد، امتحان کنید. آنچه طعم دنده کباب را نسبت به شیلشلیک متفاوت کند، ادویه‌های آن است که در هر یک از آن‌ها استفاده می‌شود تا طعمی متفاوت به هر کدام بدهد.

بهترین کباب های ایران را در کدام شهرها بخوریم؟

کباب بناب آذربایجان

بناب از شهرهای آذربایجان شرقی است که در فاصله ۱۲۰ کیلومتری جنوب تبریز قرار دارد. بناب شاید به اندازه تبریز و ارومیه در بین شهرهای ترک زبان شهرت نداشته باشد، اما بدون شک کباب معروف آن زبانزد خاص و عام است. کباب بناب از جمله بهترین کباب های ایران محسوب می‌شود که شباهت زیادی به کباب کوبیده سنتی دارد، اما روش پخت و آماده‌سازی آن کمی تفاوت دارد. تفاوت کباب بناب با کباب کوبیده معمولی این است که کباب بناب با گوشت چرخ کرده پخته نمی‌شود، بلکه با گوشتی که با ساطور له شده، آن را می‌پزند. به همین دلیل کباب بناب را با نام کباب ساطوری نیز می‌شناسند.  

بهترین کباب های ایران را در کدام شهرها بخوریم؟

اوزون کباب تبریز

کباب معروف تبریز که اخیرا بسیار خوشنام و معروف شده است، همانند سایر کباب‌ها با سیخ سرو نمی‌شود. شما به جای سفارش کباب به صورت سیخی، این بار کباب را متری سفارش می‌دهید. همین مساله علت اصلی نامگذاری این کباب با عنوان اوزون کباب، یعنی کباب متری یا بلند است. به طور کلی تبریز از جمله شهرهایی است که لذیذترین کباب‌ها را دارد. بنابراین سفارش اوزون کباب که همان کباب معمولی است از جمله جاذبه های تبریز به شمار می‌رود. اگر علاقه شدیدی به کباب بلیط تبریز را بخرید و در کنار دیگر جاذبه‌های آن کباب متری را هم امتحان کنید.

بهترین کباب های ایران را در کدام شهرها بخوریم؟

لاری کباب لار

لاری کباب همانطور که از نامش پیداست یکی از بهترین کباب های ایران است که ریشه آن به شهر لار در استان فارس بازمی‌گردد. هرچند امروزه در رستوران های معروف شیراز نیز می‌توانید کباب لاری را با بهترین طعم و کیفیت بیابید و امتحان کنید. آنچه کباب لاری را نسبت به سایر کباب‌ها متفاوت می‌سازد وجود ماست چکیده در آن است. به همین دلیل این کباب را اغلب به رنگ سفید خواهید یافت. کباب لاری را گاهی با نام کباب ماستی نیز می‌شناسند. تهیه کباب لاری ترفندهای خاص خودش را دارد، به همین علت است که معمولا مردم این منطقه بهترین نوع کباب لاری را طبخ می‌کنند.

بهترین کباب های ایران را در کدام شهرها بخوریم؟

کباب تنورچه زاهدان

در استان سیستان و بلوچستان ادویه‌های محلی و سنتی که تهیه می‌شوند، طعم و لعاب متفاوتی به غذاها می‌بخشند، بخصوص وقتی برای طعم دادن گوشت استفاده شوند. کباب تنورچه یا کباب تنوری زاهدان از جمله بهترین کباب های ایران محسوب می‌شود که نه تنها طبخ آن کاملا متفاوت است، بلکه ادویه‌های دست ساز و محلی موجب شده تا یک غذایی کاملا منحصر به فرد را در این منطقه امتحان کنید. کباب تنوری شامل تکه‌های کوچک گوشت است که به سیخ کشیده شده، با ادویه خاص طعم دار می‌شود و در نهایت پخت آن در یک تنور به شکلی سنتی انجام می‌گیرد. بنابراین اگر قصد سفر به زاهدان را دارید، بلیط هواپیما زاهدان را تهیه کنید و حتما این غذای خاص را که طعمی فراموش نشدنی دارد، امتحان کنید،

بهترین کباب های ایران را در کدام شهرها بخوریم؟

کباب بروجرد لرستان

سفر به لرستان را با کباب بروجرد لذیذتر کنید. کباب بروجرد هم نوعی کباب کوبیده محسوب می‌شود، اما گوشت این کباب کیفیت بالایی دارد، چرا که دامپروری در این منطقه بسیار پر رونق است. از این رو، همیشه بهترین و تازه‌ترین گوشت‌ها برای طبخ غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین در نگاه اول شاید فقط یک کباب کوبیده ساده بخورید اما طعم کباب بروجردی با تمام کباب کوبیده‌هایی که تا به امروز خوردید متفاوت خواهد بود.

بهترین کباب های ایران را در کدام شهرها بخوریم؟

کباب گلپایگانی گلپایگان

از جمله بهترین کباب های ایران را می‌توانید در سفرتان به گلپایگان امتحان کنید. کباب گلپایگان نیز از جمله کباب های کوبیده‌‌ای است که با توجه به نوع گوشت و طبخی که دارد به نسبت سایر کباب‌ های کوبیده طعم متفاوتی دارد. علاوه بر اینها، با توجه به شهرت ماست و دوغ گلپایگان معمولا توصیه می‌شود، کباب گلپایگانی را نیز با دوغ آن امتحان کنید تا طعم خاص آن را حس کنید.

کباب گلپایگانی

کاسه کباب اردبیل

کباب معروف اردبیل کبابی است که با نام کباب کاسه‌ ای معرفی می‌شود. کاسه کباب یک غذای سنتی اردبیلی است که در آن تنوع بسیاری به چشم می‌خورد. همانطور که از نام آن پیداست، در این نوع غذا، کباب به صورت کاسه‌ای سرو می‌شود و در هر کاسه ترکیبی از کباب چنجه، کوبیده، گوجه کبابی و فلفل کبابی چیده می‌شود. طعم این غذا با کره محلی که با آن ترکیب می‌شود، بسیار خاص و دلچسب می‌شود. بنابراین در سفرتان به اردبیل حتما کاسه کباب محلی را امتحان کنید.

کاسه کباب اردبیل

سخن پایانی

کباب از جمله غذاهای محبوب ایرانیان است که در هر شهر با ترکیب و طبخی متفاوت تهیه می‌شود. هر نوع کباب در ایران طعم و مزه خاص خودش را دارد و همین موجب شده کباب های هر مقصد گاهی به عنوان جاذبه گردشگری آن منطقه شناخته شود. اگر اهل سفر کردن هستید و به امتحان کردن غذاهای متنوع علاقه‌مند هستید، به شهرهایی که بهترین کباب های ایران را دارند، سفر کنید.

آیا شهر محل سکونت شما کباب خاصی دارد؟ با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید