حمل و نقل هوایی امن‌ترین راه جابجایی در جهان است، البته سریع‌ترین راه نیز محسوب می‌شود. شاید بعضی از افراد از سفر کردن با هواپیما وحشت داشته باشند یا از ارتفاع بترسند. اما واقعیت این است که سفر با هواپیما از امن‌ترین راه‌های سفر رفتن است. یکی از تاثیرات کرونا بر زندگی ما، تاثیری بود که این همه‌گیری بر صنعت گردشگری گذاشت. بعضی ایرلاین‌ها در دوران قرنطینه کرونا پروازهای خود را کنسل کردند و بعضی دیگر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با نیمی از ظرفیت به کار خود ادامه دادند. اما سال گذشته بعد از پایان گرفتن تقریبی کرونا در سراسر جهان، سفرهای هوایی از سر گرفته شدند. بعد از این اتفاق وب‌سایت airlineratings که هر سال امن ترین خطوط هواپیمایی دنیا را معرفی می‌کند، فهرست ایمن ترین خطوط هوایی جهان در سال ۲۰۲۳ را منتشر کرد. در ادامه این مطلب از مجله گردشگری فلای تودی ضمن ارائه این فهرست، برترین خطوط هوایی دنیا را نیز به شما معرفی خواهیم کرد.

در این مطلب از فلای تودی می‌خوانید... پنهان

امن ترین خطوط هواپیمایی جهان

فهرست امن ترین خطوط هواپیمایی هر سال بر اساس معیارهای خاصی مشخص می‌شود. این فهرست بر اساس ایمنی هواپیماها، نوآوری آنها و همچنین راه اندازی هواپیماهای جدید مشخص می‌شود. همچنین عواملی مانند سقوط در طی پنج سال گذشته، حوادث جدی در طول دو سال گذشته، اخذ ممیزی از ارگان‌های هوانوردی، سن ناوگان، تجزیه و تحلیل تخصصی آموزش خلبانان، و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زمان همه گیری کرونا در انتخاب امن ترین خط هوایی دنیا موثر است. برای مثال در سال ۲۰۲۳ شرکت هواپیمایی کانتاس به عنوان امن ترین خط هوایی دنیا انتخاب شده است. فهرست ایمن ترین خطوط هوایی جهان به شرح زیر است:

شرکت هواپیمایی کانتاس

شرکت کانتاس یا کوآنتاس یک شرکت هواپیمایی استرالیایی است که به عنوان بزرگ‌ترین ایرلاین استرالیا شناخته می‌شود. این شرکت در سال ۱۹۲۰ تاسیس شده است و سومین شرکت قدیمی و فعال هواپیمایی در جهان به شمار می‌رود. این شرکت در حال حاضر به بیش از ۱۰۰ مقصد مختلف در سراسر دنیا پرواز دارد.

شرکت هواپیمایی کانتاس ایرلاین امن دنیا

شرکت هواپیمایی ایر نیوزیلند

ایر نیوزیلند بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی نیوزلند است. این شرکت در سال ۱۹۴۰ با نام تاسمان امپایر ایرویز تاسیس شد. تعداد ناوگان‌های فعال این ایرلاین زیاد نیست اما با رعایت استاندارهای پرواز توانسته است در فهرست امن ترین خطوط هوایی دنیا قرار بگیرد.

شرکت هواپیمایی اتحاد

شرکت هواپیمایی اتحاد به عنوان چهارمین خط هوایی خاورمیانه شناخته می‌شود. این شرکت در سال ۲۰۰۳ راه اندازی شده است و در حال حاضر به سراسر دنیا پرواز دارد. شرکت اتحاد بیش از ۱۲۰ فروند هواپیما دارد و جزو شرکت‌های پیشرو در سفارش هواپیماهای به روز است.

شرکت هواپیمایی قطر ایرویز

شرکت هواپیمایی قطر در سال ۱۹۹۳ شروع به کار کرد و اولین پرواز خود را با یک هواپیمای قرضی انجام داد. امروزه این شرکت بیش از ۱۵۰ پرواز به سراسر دنیا دارد، دارای جدیدترین هواپیماها است و خدمات لوکسی به مسافران خود ارائه می‌دهد. این شرکت در استخدام خدمه پرواز بسیار سختگیر است و به مدت هفت سال متوالی در خاورمیانه برنده عنوان بهترین خدمه شده است. مسافران با توجه به خدمات بی‌نظیر این شرکت هواپیمایی، سراغ خرید بلیط هواپیما قطر ایرویز در بسیاری از مقاصد خود می‌روند.

شرکت هواپیمایی سنگاپور ایرلاین

خطوط هوایی سنگاپور در سال ۱۹۴۷ تاسیس شده و اکنون جزو پنج ایرلاین برتر دنیا محسوب می‌شود. شرکت هواپیمایی سنگاپور جزو امن ترین خطوط هواپیمایی به شمار می‌رود که جوایز متعددی برای بهترین خدمه، بهترین ایرلاین آسیایی، بهترین فرست کلاس و بهترین پذیرایی از آن خود کرده است.

نمای داخلی شرکت هواپیمایی سنگاپور ایرلاین امنترین شرکت هواپیمایی دنیا

شرکت هواپیمایی تاپ پرتغال

شرکت تاپ پرتغال در سال ۱۹۴۵ با نام شرکت حمل و نقل هوایی پرتغال تاسیس شد. این شرکت بیش از ۷۷ هواپیمای مسافربری و باربری دارد و دفتر مرکزی آن در لیسبون است. شرکت تاپ پرتغال در حال حاضر به بیش از ۷۸ مقصد مختلف در آفریقا، اروپا و آمریکا پرواز دارد.

هواپیمایی امارات

شرکت هواپیمایی امارات نیز در فهرست امن ترین خطوط هواپیمایی قرار دارد. این شرکت توسط حکومت دبی در سال ۱۹۸۵ تاسیس شد و از همان زمان سالانه رشد قابل توجهی داشته است. امروزه هواپیمایی امارت جزو پیشرفته‌ترین خطوط هوا جهان است. این شرکت در سال گذشته نزدیک به ۱۶ میلیون مسافر را در سراسر دنیا به مقصد رساند.

شرکت هواپیمایی آلاسکا ایرلاینز

شرکت هواپیمایی آلاسکا ایرلاینز نیز در میان فهرست ایمن ترین خطوط هوایی جهان قرار دارد. این شرکت هواپیمایی آمریکایی در سال ۱۹۳۲ تاسیس شد. در ابتدا پروازهای این شرکت هواپیمایی محدود به حوزه کانادا و مکزیک بود اما چند سال بعد فعالیت‌های خود را گسترش داد. این شرکت، اکنون با داشتن ۳۳۰ فروند هواپیما از نظر تعداد ناوگان در رتبه هشت جهان قرار دارد.

شرکت هواپیمایی اوا ایر

شرکت هواپیمایی ای‌وی‌اِی یک شرکت هواپیمایی تایوانی است که با خدماتی که ارائه داده، رعایت پروتکل‌ها در زمان پاندمی کرونا و همچنین اضافه کردن ناوگان جدید در خط هواپیمایی خود توانسته در فهرست امن ترین خطوط هوایی دنیا قرار بگیرد. شرکت اوا ایر در سال ۱۹۸۹ تاسیس شده و در حال حاضر روزانه به ۷۳ مقصد در آسیا، استرالیا، اروپا و آمریکای شمالی پرواز مستقیم دارد.

شرکت هواپیمایی ویرجین آتلانتیک

این شرکت هواپیمایی، متعلق به گروه ویرجین است که در سال ۱۹۸۴ تاسیس شد. ۵۱ از سهام این شرکت هواپیمایی بریتانیایی متعلق به مالک گروه ویرجین و ۴۹ درصد آن متعلق به شرکت دلتا ایرلاینز است که این شرکت نیز جزو امن ترین خطوط هوایی دنیا است. هواپیمایی ویرجین آتلانتیک در حال حاضر به بیش از ۳۰ مقصد در اروپا، آمریکا، آسیا و آفریقا پروازهای مسافربری دارد.

شرکت هواپیمایی ویرجین آتلانتیک ایمن ترین ایرلاین 2023

شرکت هواپیمایی کاتای پاسیفیک

این شرکت هواپیمایی چینی در سال ۱۹۴۶ راه اندازی شد و از سال ۲۰۱۱  به عنوان سومین شرکت هواپیمایی جهان بر پایه میزان ارزش بازار شناخته می‌شود. شرکت کاتای پاسیفیک در سال ۲۰۲۰ با شرکت تابعه خود کاتای دراگون ادغام شد و اکنون جزو امن ترین خطوط هواپیمایی جهان است.

شرکت هواپیمایی هوایین ایرلاینز

این شرکت در سال ۱۹۲۹ در هاوایی تاسیس شده است و دفتر مرکزی آن در هونولولو قرار دارد. هواپیماهای این شرکت به ۴۰ مقصد پرواز مسافربری دارند. شرکت هواپیمایی هوایین ایرلاینز اکنون جزو ایمن ترین خطوط هواپیمایی است.

شرکت هواپیمایی اسکاندیناوی

هواپیمایی اسکاندیناوی که با نام شرکت SAS نیز معروف است در سال ۱۹۴۶ تاسیس شد. این شرکت هواپیمایی حامل پرچم کشورهای سوئد، نروژ و دانمارک است و به عنوان بزرگترین خط هواپیمایی در حوزه اسکاندیناوی شناخته می‌شود. ناوگان هوایی این شرکت بیش از ۱۴۰ هواپیمایی مسافربری و باربری دارد که بیشتر از انواع هواپیماهای ایرباس هستند.

شرکت هواپیمایی یونایتد ایرلاینز

این شرکت که زیرمجموعه شرکت یونایتد کانتیننتال است در سال ۱۹۲۶ در شیکاگو آمریکا تاسیس شد. ناوگان هوایی این شرکت بیش از ۷۸۰ هواپیما دارد که بیشتر آن از انواع هواپیماهای بوئینگ است. شرکت هواپیمایی یونایتد ایرلاینز به  ۲۳۸ مقصد داخلی و ۱۱۸ مقصد خارجی در سراسر دنیا پرواز دارد.

شرکت هواپیمایی لوفت هانزا

شرکت لوفت هانزا بزرگترین شرکت هواپیمایی آلمان و یک شرکت حامی پرچم این کشور است. هواپیمایی لوفت هانزا در سال ۱۹۵۳ بنیان گذاری شد و در سال ۱۹۵۵ شروع به کار کرد.  این ایرلاین که اکنون به ۲۲۰ مقصد در ۷۸ کشور سراسر دنیا پرواز دارد، به عنوان اولین ایرلاین پنج ستاره اروپا نیز شناخته می‌شود. همین مسئله باعث شده تا بسیاری از مسافران خرید بلیط هواپیما لونت هانزا را در اولویت خود قرار دهند.

شرکت هواپیمایی لوفت هانزا

شرکت هواپیمایی فین ایر

هواپیمایی فین ایر یا فن ایر یک شرکت هواپیمایی حامل پرچم فنلاندی است. این شرکت در سال ۱۹۲۳ تاسیس شده است و جزو قدیمی‌ترین خطوط هوایی در جهان است. مالک اصلی این ایرلاین دولت فنلاند است و یک گروه دولتی مسئول مدیریت این شرکت هستند. این شرکت ۴۵ فروند هواپیمای مسافربری دارد و در فهرست امن ترین خطوط هواپیمایی جهان قرار دارد.

شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز

شرکت بریتانیایی بریتیش ایرویز در سال ۱۹۷۴ و پس از جنگ جهانی اول تاسیس شده است. این شرکت یکی از بزرگترین شرکت‌های هواپیمایی جهان محسوب می‌شود که روزانه به بیش از ۱۸۰ مقصد در دنیا پرواز دارد. بیشتر ناوگان هواپیمایی این شرکت از هواپیماهای بوئینگ است. هواپیمایی بریتیش ایرویز اکنون جزو ایمن ترین خطوط هواپیمایی جهان است.

شرکت هواپیمایی کی ال ام

شرکت هواپیمایی KLM قدیمی‌ترین ایرلاین دنیا است که در سال ۱۹۱۹ در هلند راه اندازی شد. این شرکت در سال ۲۰۰۴ با شرکت ایرفرانس ادغام شده و فعالیت خود را گسترش داد. البته هر دو شرکت پس از ادغام نیز با نشان اختصاصی خود پرواز می‌کنند. شرکت کی ال ام اکنون از پردرآمدترین شرکت‌های هواپیمایی اروپایی است و در فهرست امن ترین خطوط هواپیمایی دنیا قرار دارد.

شرکت هواپیمایی امریکن ایرلاینر

این شرکت هواپیمایی آمریکایی که زیرگروه امریکن ایرلاینز گروپ است در سال ۱۹۳۰ تاسیس شد و چهار سال بعد شروع به کار کرد. امریکن ایرلاینز با احتساب زیرمجموعه‌هایش دارای بیش از ۱۷۰۰ فروند هواپیما است و روزانه به بیش از ۳۵۰ مقصد در سراسر دنیا پرواز دارد. اکنون هواپیمایی امریکن ایرلاینز جزو پردرآمدترین شرکت‌های هواپیمایی دنیا است و در فهرست امن ترین خطوط هوایی قرار دارد.

رزرو بلیط خطوط هوایی خارجی از فلای تودی

فلای تودی مرجع رزرو آنلاین بلیط هواپیما و هتل است. با رزرو بلیط هواپیما از سایت فلای تودی به بیش از ۹۰۰ خط هوایی در سراسر دنیا دسترسی دارید و به راحتی می‌توانید با ایرلاین مورد علاقه خود سفر کنید. سرعت، امنیت و دقت بالای موتورهای جستجوی پرواز فلای تودی برای خرید اینترنتی بلیط هواپیما باعث تمایز این سایت نسبت به سایر رقبای خود شده است. از طرف دیگر پشتیبانی ۲۴ ساعته تیم مجرب و حرفه‌ای فلای تودی، هنگام و پس از رزرو بلیط هواپیما رضایت بسیاری از مشتریان را جلب کرده است. شما نیز می‌توانید به سایت فلای تودی مراجعه کنید و بلیط مورد نظر خود را به سادگی رزرو کنید.

سوالات متداول درباره امن ترین خطوط هوایی جهان

امن ترین خط هوایی دنیا در سال ۲۰۲۳ کدام ایرلاین است؟

کانتاس یا کوآنتاس به عنوان امن ترین خط هوایی دنیا در سال ۲۰۲۳ معرفی شده است.

چه شرکتی ایمن ترین خطوط هوایی دنیا را مشخص می‌کند؟

وب‌سایت airlineratings هر سال فهرستی از امن‌ترین ایرلاین‌ها را با توجه به استانداردهای خود مشخص می‌کند.

لوکس ترین ایرلاین دنیا کدام است؟

هواپیمایی سنگاپور لقب لوکس ترین ایرلاین دنیا را دارد.

ایمن ترین خطوط هواپیمایی دنیا بر چه اساسی مشخص می‌شوند؟

این فهرست بر اساس ایمنی هواپیماها، نوآوری آنها و همچنین راه اندازی هواپیماهای جدید مشخص می‌شود. همچنین عواملی مانند سقوط در طی پنج سال گذشته، حوادث جدی در طول دو سال گذشته، اخذ ممیزی از ارگان‌های هوانوردی، سن ناوگان، تجزیه و تحلیل تخصصی آموزش خلبانان، و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زمان همه گیری کرونا در انتخاب امن ترین خط هوایی دنیا موثر است.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید