وقتی پسوند‌ ترین را به چیزی اضافه کنید، یک ویژگی جذاب برای آن قائل شده‌اید، زیباترین، جذاب‌ترین، بزرگترین و اما بلندترین. شاید ترس از ارتفاع مانع شود که با دیدن این کلمه شگفت‌زده شوید، اما اگر بحث بلندترین هتل‌ های جهان و اقامت در میان ابر‌ها باشد، بدون شک شور و هیجان ویژه‌ای در شما شکل می‌گیرد. تصور اقامت در مرتفع‌ترین هتل دنیا از سطح دریا، جایی که بتوانید شهر را از پسِ مه و ابر‌ها ببینید، تجربه فوق‌العاده‌ای است. در ادامه این مطلب از مجله گردشگری فلای تودی با ما همراه باشید تا با بلندترین هتل های جهان و بلندترین هتل ایران آشنا شوید.

۱- هتل ریتز کارلتون | هنگ کنگ

هتل ریتز کارلتون هنگ کنگ (Ritz-Carlton)، بر فراز ساختمانی به ارتفاع ۴۸۸ متر ساخته شده است. با اقامت در این هتل، به معنی واقعی کلمه هنگ کنگ زیر پای شماست و لابه لای ابرها به خواب می روید و بیدار می‌شوید. اگرچه کل این برج ۴۸۸ متری هتل نیست، اما باز هم ارتفاع ۴۸۸ متری آن را به بلندترین هتل جهان بدل می‌کند.

۲- هتل جورا | بلندترین هتل جهان در دبی

بدون شک آسمانخراش‌ها را می‌توان در میان جاهای دیدنی دبی قرار داد. اگر تصاویر برج‌های سر به فلک کشیده دبی را دیده باشید، حتما حدس زده‌اید که بلندترین هتل جهان در دبی باشد. در حال حاضر بلندترین برج جهان، جایی درست در میان برج‌ها و آسمان خراش‌های سر به فلک کشیده دبی قرار دارد. هتلی با نام هتل جورا (Gevora Hotel) که به تازگی افتتاح شده و ۳۵۷ متر ارتفاع دارد.

هتل جورا دبی

دبی همیشه به دنبال «ترین»هاست و برای دست یافتن به این هدف، با همه تلاش از رقبای خود پیشی می گیرد. شاید تا چند سال گذشته چین پرچمدار بلندترین آسمانخراش‌ها بود، اما در حال حاضر، دبی با این هتل ۷۵ طبقه که مجموعا ۵۲۸ اتاق دارد، در جایگاه مقام اول بلندترین هتل های جهان ایستاده است.

اگر دوست دارید دبی را از بالای ابرها و بر فراز هتل جورا ببینید، قید صرفه جویی و سفر کم هزینه را بزنید، این هتل لوکس و پنج ستاره برای شما گران تمام خواهد شد و باید برای دیدن چنین منظره و داشتن چنین تجربه‌ای، حسابی دست به جیب شوید!

۳- هتل جی دبلیو ماریوت مارکوییس | دبی

صبر کنید، به این زودی‌ها قرار نیست که دبی را ترک کنیم، دومین هتل بلند جهان نیز در همین شهر آسمان خراش ها است. البته تا پیش از ساخت هتل جورا، هتل JW Marriott Marquis با ارتفاع ۳۵۵ متر، بلندترین هتل جهان بود، اما حالا در مقام دوم قرار گرفته و ۷۷ طبقه دارد.

JW Marriott Marquis دبی

برای اقامت در یکی از ۱۶۰۸ اتاق فوق لوکس این هتل باید به ازای هر شب حدود ۳۹۱ یورو پرداخت کنید تا یک همنشینی خاطره انگیز با ابرها را تجربه کنید. البته توجه داشته باشید که این قیمت محدود به زمان نگارش این مطلب است و اگر قصد اقامت در این هتل را دارید، باید قیمت ها را به صورت لحظه ای در سایت فلای تودی چک کنید.

۴- هتل فورسیزنز پلیس | کوالالامپور

۳۴۳ متر از سطح دریا فاصله بگیرید و خودتان را به هتل Four Seasons Place در کوالالامپور برسانید. این هتل دقیقا در کنار برج‌های دو قلو پتروناس، در سال ۲۰۱۸ بنا شد تا عنوان بلندترین هتل جهان را متعلق به خود کند. البته این هتل، بلندترین نیست، اما همچنان ارتفاع ۳۴۳ متری، آن را در ردیف بلندترین هتل های دنیا قرار داده است. هتلی لوکس و ۵ ستاره که سفر شما به مالزی را متفاوت می‌کند.

بلندترین هتل های جهان

این هتل ۶۵ طبقه در یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های پایتخت مالزی واقع شده و علاوه بر دسترسی مناسب به تمام نقاط شهر، این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید شهر را به دور از شلوغی و هیاهو از ارتفاع ۳۴۳ متری ببینید، البته اگر اتاق‌های طبقات بالاتر را بخواهید، باید هزینه‌ای بیشتر پرداخت کنید. 

۵- هتل برج العرب | دبی

برج العرب (Burj Al Arab)، یکی دیگر از بلندترین هتل های جهان را در خود جای داده است، هتلی محبوب در میان ثروتمندان جهان که به عقیده برخی، لوکس ترین هتل جهان بوده و به آن لقب تنها هتل ۷ ستاره را هم داده‌اند. البته همه این تعاریف اغراق نیست و هتل برج العرب به عنوان نگینی در میان هتل های لوکس دبی می‌درخشد.

بلندترین هتل های جهان در دبی

این هتل ۳۲۱ متر ارتفاع داشته و تنها ۲ دقیقه با سواحل خلیج فارس فاصله دارد. فکرش را بکنید که چه نمای زیبایی را از فراز این هتل تجربه خواهید کرد؟ اگر روزی گذرتان به دبی خورد، حتما دست کم یک شب اقامت در هتل برج العرب دبی را به خودتان هدیه دهید.

۶- بایوکی اسکای | از بلندترین هتل های جهان

اگرچه صحبت از بلندترین هتل های جهان در دبی به اینجا ختم نمی‌شود، اما اجازه دهید تا کمی از خلیج فارس فاصله بگیریم و به پایتخت کشور تایلند یعنی بانکوک برویم. جایی که می‌توان رتبه چهارم مرتفع ترین هتل دنیا از سطح دریا را به هتل بایوکی اسکای داد. هتلی با ارتفاع ۳۰۹ متر که بلندترین هتل تایلند محسوب می شود.

بایوکی اسکای هتل بانکوک

این هتل در میان گردشگرانی که به شهر توریستی بانکوک سفر می‌کنند، محبوبیت بالایی دارد، یک سکوی تماشا که چشم‌انداز زیبایی به شهر دارد. بایوکی اسکای هتلی با ۶۵۸ اتاق لوکس، ۷ رستوران و کافی شاپ است. بنابراین حتی اگر قصد اقامت در این هتل را هم نداشته باشید، می‌توانید خودتان را به صرف یک وعده غذا یا یک نوشیدنی در رستوران این هتل مهمان کنید.

۷- برج کالینان جنوبی | چین

شهر برج های سربه فلک کشیده، تنها لقب شهر دبی نیست، چراکه هنگ کنگ چین نیز این لقب را یدک می‌کشد. هتل Cullinan South Tower یکی از بلندترین هتل های جهان در این شهر است که با ۲۷۱ متر ارتفاع رتبه دهمین هتل بلند دنیا را از آن خود می‌کند. این هتل با دیوارهای شیشه‌ای منظره بسیار زیبایی از بندر ویکتوریا به شما هدیه می‌دهد و با اقامت در طبقات بالایی این هتل ۶۸ طبقه، یک اقامت متفاوت تجربه خواهید کرد.

۸- هتل جمیرا امارات تاورز | دبی

یکی دیگر از بلندترین هتل‌ های جهان در دبی، امارات تاورز (Jumeirah Emirates Towers Hotel) نام دارد. این هتل ۳۰۹ متری در سال ۲۰۰۰ در نزدیکی یکی از بهترین مراکز خرید دبی یعنی دبی مال افتتاح شد، با اقامت در این هتل، می‌توانید شهر را از بالکن اختصاصی اتاق خود تماشا کنید. دبی به برج‌ها و هتل‌های لوکس شهرت دارد و این هتل، تمام آنچه که برای اقامت بر فراز آسمان نیاز دارید برای شما مهیا کرده است.

هتل جمیرا امارات تاورز دبی

۹- هتل برج خلیفه دبی

شاید این که برج خلیفه دبی بلندترین برج جهان است، باعث شود که بلندترین هتل دنیا نیز در همین آسمانخراش باشد. با وجود این که ارتفاع برج خلیفه ۸۲۸ متر بوده و از تمام هتل‌ های این لیست مرتفع‌تر است، در میان بلندترین هتل‌های جهان قرار نمی‌گیرد، زیرا هتل آرمانی که در برج خلیفه واقع شده، تنها ۱۱ طبقه از برج را شامل می‌شود.

در مقایسه با تعداد طبقات برج خلیفه (۱۶۳ طبقه)، این ۱۱ طبقه خیلی به چشم نمی‌آید و برج خلیفه پیش‌تر از آن که بلندترین هتل جهان باشد، بلندترین سازه جهان است. ساخت برج خلیفه نه با هدف هتل که با هدف ساخت یک شهر عمودی بود که صد‌ها آپارتمان خصوصی، فروشگاه، ادارات، استخر، سالن بدن‌سازی، هتل و غیره را در خود جای بدهد. اما برای رفتن به بلندترین ارتفاعی که بشر موفق به ساخت آن شده، باید به سکوی تماشای برج خلیفه بروید، جایی که حتی ابر‌ها هم تا به آن ارتفاع بالا نمی‌آیند و برج از ابر‌ها هم سبقت گرفته است.

۱۰- بزرگترین هتل جهان در مکه

این مطلب به معرفی بلندترین هتل های جهان اختصاص دارد، یعنی سازه هایی که منحصرا با کاربری هتل ساخته شده اند. اما با این حال نمی‌توان از معرفی برج ابراج البیت صرف نظر کرد. این برج با ارتفاع ۶۰۱ متر، بلندترین برج عربستان محسوب می‌شود که در مکه و در کنار مسجدالحرام ساخته شده است. این برج تنها به هتل اختصاص نداشته و خدمات مختلفی ارائه می‌دهد.

 هتل های بین‌المللی، مغازه های طلا فروشی، آرایشگاه، پاساژ خرید، ساعت فروشی، بوتیک های لباس، کفش فروشی، کالا های لوکس، نمازخانه، موزه اسلامی و رصدخانه برای رصد ماه در ماه رمضان و غیره برخی از کاربری های واحدهای برج ابراج البیت است. به هر حال اگر به عربستان سعودی و مکه سفر کردید، اقامت در هتل های این برج که البته قیمت بالایی هم دارند، تجربه متفاوتی خواهد بود. می‌توانید کعبه را از فراز این برج تماشا کنید.

بر فراز آسمان اقامت کنید!

اگر شما هم به دنبال تجربه هستید و ارتفاع را دوست دارید، اقامت در بلندترین هتل های جهان، می تواند تجربه‌ای متفاوت از اقامت در یک هتل برای شما به همراه داشته باشد. البته همه هتل های جهان، خدمات پایه‌ای برای داشتن یک اقامت راحت ارائه می‌دهند و البته بعضی از آنها لوکس ترند.

اما هتل های معدودی در جهان وجود دارد که با اقامت در آنها بتوانید از بلندترین نقطه آن شهر، شهر را تماشا کنید. بلندترین هتل ایران در حال حاضر هتل استقلال تهران به شمار می‌رود که از بهترین هتل های لوکس و ۵ ستاره نیز محسوب می‌شود که در دو برج شرقی و غربی ساخته شده است. اما این هتل و یا دیگر هتل های ایران را از نظر ارتفاع نمی‌توان با بلندترین هتل های جهان مقایسه کرد.

بلندترین هتلی که تا به حال در آن اقامت کرده اید، کدام هتل است؟

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید