زمینی که در آن زندگی می‌کنیم، پر از شگفتی و عجایب است. روی این کره خاکی مکان‌هایی وجود دارد که برخی شبیه معمایی حل‌نشدنی هستند و برخی از زیبایی، حیرت شما را برمی‌انگیزند. ما در این مطلب قصد داریم شما را با دیدنی‌های عجیب و غریب دنیا آشنا کنیم. این بار که به هر یک از کشورهای نامبرده شده در این لیست سفر کردید، حتما سری هم به این دیدنی‌های شگفت‌انگیز بزنید. با مجله گردشگری فلای تودی همراه شوید!

جزیره گربه ها در ژاپن

cat island japan

جزیره گربه‌ها در ژاپن یکی از عجیب‌ ترین جاهای روی زمین است. از ساحل شرقی ژاپن با قایق‌سواری کوتاهی به تاشیروجیما می‌رسید. جایی که صد نفر جمعیت انسانی دارد که با گربه‌های پشمالو زندگی می‌کنند.

از آنجا که این جزیره به تولید ابریشم می‌پردازد و موش‌ها هم شکارچی قهار کرم‌های ابریشم هستند، جمعیت گربه‌های شکارچی موش‌ها هم افزایش یافته است. بومی‌ها هم از این گربه‌ها استقبال کردند، تا جایی که برایشان معبد ساختند و کابین‌هایی به شکل گربه ساخته‌اند که گردشگران در آنها اقامت داشته باشند.

دخمه Catacombs در پاریس

the catcombs paris

در اعماق زمین‌های پاریس، یک دخمه با تونل‌های قدیمی وجود دارد که پر از استخوان‌ها و جمجمه‌های قدیمی است. این مکان در واقع یک قبرستان متعلق به قرن هجدهم و نوزدهم بوده و اکنون به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری پاریس شناخته می‌شود. اگر به پاریس سفر کردید، حتما به این دخمه ترسناک سری بزنید. بلیط هواپیما پاریس را با قیمت ارزان از فلای تودی خریداری کنید.

آبفشان نوادا در آمریکا

fly geyser nevada

منطقه نوادا در آمریکا به نوبه خود بسیار عجیب است. جایی که هم جنگل دارد، هم دشت و هم کویر، اما شگفتی بیشتر این منطقه، به آبفشان نوادا مربوط می‌شود. این آبفشان نتیجه خطای انسانی به همراه معجزه طبیعت است.

این آبفشان صد سال قدمت دارد. در آن زمان مردم محلی در تلاش برای پیدا کردن آب برای آبیاری، چاهی حفر کردند، جایی وسط بیابان که نقطه جوش آب ۲۰۰ درجه بوده و به دلیل داغ بودن زیاد آب و غیر قابل استفاده بودن، آن را رها می‌کنند. کم کم با بیرون آمدن آب جوش از چاه و رسوب کربنات کلسیم، سه تپه بزرگ شکل گرفت. اینها که در واقع همان آبفشان‌ها هستند، آب داغ را ۴ تا ۵ فوت از سطح زمین به آسمان پرتاب می‌کنند. جلبک‌های زیادی هم در اطراف این آبفشان‌ها رشد کرده‌اند و رنگ‌های جالبی به این تپه‌های آبفشان داده‌اند.

پاموکاله در ترکیه

pamukkale turkey

پاموکاله در زبان ترکی به معنای قلعه پنبه‌ای است. در این مکان گردشگری عجیب، استخرهایی با آبشارهای عظیم هستند. استخرهایی که از سنگ آهک ناشی از رسوب چشمه‌های آب گرم، درست شده‌اند. گردشگران در آب گرم این استخرها که ۳۶ درجه سانتیگراد است، حمام می‌کنند. آبی که از کربنات کلسیم اشباع شده، به سطح می‌رسد و دی اکسید کربن آزاد می‌کند. کربنات کلسیم به شکل ژل نرم رسوب می‌کند و به صورت تراورتین درخشان درمی‌آید. با خرید بلیط ترکیه ماجراجویی در این کشور زیبا را شروع کنید.

دریاچه ناترون در تانزانیا

the tianzi mountains china

تانزانیا پر از شگفتی و پوشش گیاهی و جانوری عجیب است. یکی از مناطق عجیب این کشور، دریاچه ناترون در منطقه آروشا است. دریاچه ناترون یک دریاچه نمک محسوب می‌شود که به دلیل مقادیر زیاد ناترون – ترکیب کربنات کلسیم و جوش شیرین – در آب بسیار قلیایی شده است. وجود هالوفیل‌ها که میکروارگانیسم‌های قلیایی هستند، سبب ایجاد رنگدانه‌های قرمز در این دریاچه می‌شود. اکوسیستمی از باتلاق‌های نمکی، فلامینگو و پرندگان تالابی در این دریاچه شکل گرفته است.

دریاچه خالدار در کانادا

spated lake canada 1

دریاچه خالدار برای مردم بومی اوکاناگان بسیار مقدس است. در تابستان که آب این دریاچه تبخیر می‌شود، حوضچه‌های کوچکی شکل می‌گیرند که هر یک با دیگری متفاوت است. از بزرگراه ۳ در شمال غربی شهر کوچک اوسویوس می‌توانید این دریاچه را ببینید.

کوه های تیانزی در چین

the tianzi mountains china 1

در شمال غربی استان هونان در چین، قله‌های سنگ آهکی پوشیده از گیاه قرار دارد که اغلب پشت مه پنهان می‌شود، تصویری خارق‌العاده و جادویی که شما را مسحور می‌کند. از روستای هوانگشی یک تله کابین به این منطقه می‌آید و می‌توانید مناظر خیره‌‎کننده این کوهستان را ببینید. این همان منطقه‌ای است که در فیلم پرفروش آواتار، ورود به یک سیاره بیگانه را نمایش می‌دهد.

باداب سورت در ایران

badab sort Iran

در مازندران یکی از پدیده‌های عجیب و زیبا به نام باداب سورت، قرار گرفته است. این پدیده طبیعی طی هزاران سال شکل گرفته است. از رسوب کلسیم در چشمه‌های آب گرم، تراورتن شکل گرفته و با رنگ متمایل به قرمز، تراس‌های زیبا و خاصی را شکل داده‌اند. با خرید بلیط هواپیما ساری، برای تماشای این جاذبه زیبا به مازندران سفر کنید.

مجسمه مسیح زیر آب های ایتالیا

the underwater saviour italy

در سواحل دریای مدیترانه در سان فروتوزو ایتالیا، مجسمه مسیح را در اعماق دریا می‌توانید ببینید. این یک مجسمه برنزی است که توسط گیدو گالتی ساخته شده و در سال ۱۹۵۴ به افتخار اولین ایتالیایی که از تجهیزات غواصی استفاده کرد، به دریا سپرده شد.

غار کریستالی در مکزیک

giant crystal cave

مکزیک، یکی از کشورهای مورد علاقه کسانی است که به دنبال ماجراجویی هستند. از تالاب‌های حیات وحش و جنگل‌های سرسبز تا غذاهای تند و کوه‌های آتشفشان پوشیده از برف را می‌توان در مکزیک یافت. اما در کنار این زیبایی‌ها، در شهر چیهواهوا غار کریستالی بزرگی قرار گرفته که از جاذبه‌های گردشگری عجیب در دنیاست.

این غار که متعلق به ۲۶ میلیون سال پیش است، در عمق ۳۰۰ متر زیر کوه‌ها قرار دارد. غار با ۳۰ متر طول و ۱۰ متر عرض، طی ده‌ها هزار سال مملو از آب‌های زیرزمینی شده است. مواد معدنی آب و ترکیب کلسیم و سولفات، کریستال‌های سفیدرنگی شکل داده‌اند که هر بیننده‌ای را مسحور خود می‌کند.

جزیره سوکوترا در یمن

socotra island yamen

این جزیره که از شش میلیون سال پیش از آفریقا جدا افتاده است، تنوع زیستی باورنکردنی دارد. گیاهان و درختان عجیبی در این جزیره روییده که فقط می‌توان گفت که شبیه فیلم‌های علمی تخیلی هستند. درخت خون اژدها و درخت پیازی، معروف‌ترین نوع درختان در این جزیره است که باید حتما از نزدیک دید.

دستی در کویر در شیلی

the hand in the desert chile

در وسط صحرای آتاکاما در شیلی، یک دست از زمین بیرون آمده است. این در واقع اثر هنری هنرمندی به نام ایرارازابال است که با قرار گرفتن در این منطقه متروک و دور، تنهایی و رنج انسانی را به تصویر می‌کشد.

تپه های شکلاتی در جزیره بوهول فیلیپین

chocolate hills of bohol island the philippines

اشتباه نکنید، این تپه‌ها از جنس شکلات نیستند، اما علت نامگذاری آنها به این دلیل بوده که وقتی هوا خشک است، شاخ و برگ درختان این تپه‌ها به رنگ قهوه‌ای درمی‌آید و شبیه شکلات می‌شود. اما عجیب بودن این تپه‌های مخروطی به دلیل شکل منظم آنهاست، گویی همه ۱۷۰۰ تپه مخروطی این منطقه توسط انسان شکل داده و چیده شده‌اند.

نقش و نگار ناسکا در پرو

the nasca lines peru

یکی از عجایب جهان در جنوب آمریکا در منطقه پرو قرار گرفته است. خطوط و اشکال هندسی از پیکره حیوانات که تنها از بالا و از ارتفاع زیاد قابل تشخیص است. این اشکال که بیش از ۲۰۰ متر طول دارند، در یک خط پیوسته کشیده شده‌اند. شاید تماشای این خطوط از بالا، یکی از تجربه‌های شگفت‌انگیز برایتان باشد.

رودخانه رنگی در کلمبیا

river of colors colombia

پدیده‌ای به نام کانو کریستالس در منطقه لا کارنا در کلمبیا به رودخانه پنج رنگ و رنگین کمانی معروف است. در این رودخانه می‌توانید رنگ‌های زرد، سبز، قرمز، نارنجی و بنفش را ببینید. البته این رنگ‌ها بسته به نور خورشید و دمای آب خود را نشان می‌دهند. علت ظهور این رنگ‌ها، در واقع وجود گیاهان آبزی است.

سفر به عجایب دنیا

شگفتی‌ های زمین به ۱۵ موردی که در بالا اشاره کردیم، خلاصه نمی‌شود. در جای جای کره زمین و حتی در روستاها و شهرهای کشورمان ایران، می‌توان تعداد زیادی جاذبه‌ها و مکان‌های خاص و شگرف یافت. برای سفر به هر یک از مناطق معرفی شده، می‌توانید بلیط هواپیما و رزرو هتل را با ارزانترین قیمت در فلای تودی تهیه کنید.

این لیست می‌تواند توسط شما تکمیل شود؛ مناطق عجیبی که دیده یا شنیده‌اید را در قسمت پیشنهادات به ما معرفی کنید.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید