هیچ چیز به‌اندازه سفر به یک شهر خنک با طبیعتی بکر و دست‌نخورده در دل گرمای تابستان لذت‌بخش نیست. سرعین یکی از این شهرهاست که با آب‌وهوایی خنک و تمیز بهترین مقصد برای سفرهای داخلی در فصل تابستان به‌حساب می‌آید. در کنار هوای دلپذیر و خنک، جاهای دیدنی سرعین از جمله چشمه‌های آب گرم، بناهای باستانی و روستاهایی با طبیعت چشم‌نواز، این شهر را به یکی از توریستی‌ترین شهرهای ایران در تابستان تبدیل کرده‌اند. اگر شما هم قرار است در تابستان به سرعین سفر کنید و دور از گرمای آزاردهنده شهر خود، در خنکای آب‌وهوای بی‌نظیر سرعین به استراحت بپردازید، این مطلب را از دست ندهید. در این مطلب از مجله گردشگری فلای تودی، قرار است فهرستی از بهترین جاهای دیدنی سرعین را در اختیارتان قرار دهیم و به شما بگوییم که چطور می‌توانید سفری خاطره‌انگیز و لذت‌بخش را به این شهر زیبا و خنک تجربه کنید. با ما همراه باشید.

جاهای دیدنی سرعین کجاست؟

شهر سرعین یکی از توریستی‌ترین شهرهای ایران است. با توجه به جاذبه های طبیعی و باستانی که در این شهر وجود دارد، چنین چیزی چندان هم پربیراه به نظر نمی‌رسد. جاهای دیدنی این شهر، به‌ویژه چشمه‌های آب گرم آن، شهرتی جهانی دارند و همین مسئله هم موجب شده که سرعین به یکی از دیدنی‌ترین شهرهای ایرانی برای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شود. مواردی که در ادامه معرفی خواهند شد، تنها بخشی از مکان های دیدنی سرعین هستند.

جاهای دیدنی سرعین

بهترین جاهای دیدنی سرعین | چشمه های آب گرم

حتی اگر تابه‌حال به استان اردبیل و شهرهای مختلف آن سفر نکرده باشید، قطعا آوازه چشمه‌های آب گرم آن که بخش مهمی از جاذبه های گردشگری این استان محسوب می‌شوند، به گوشتان خورده است. اگر دوست دارید چند ساعتی را در مراکز آب‌درمانی به تفریح و استراحت بپردازید، سرعین مقصد بسیار خوبی برای شما خواهد بود. مواردی که در ادامه معرفی شده‌اند، از بهترین مراکز آب گرم شهر سرعین هستند:

۱- آب گرم گاومیش گلی

آب گرم گاومیش گلی سرعین، یکی از معروف ترین جاهای دیدنی سرعین و یکی از قدیمی‌ترین مراکز آب‌درمانی این شهر است. دمای آب‌های گاومیشی گلی به ۴۶ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و با برخورداری از مواد معدنی همچون کاتیون‌های کلسیم، پتاسیم، منیزیم و سدیم، خاصیت بسیار زیادی برای درمان مشکلاتی مثل روماتیسم، دردهای عضلانی و بیماری‌های قلبی و عروقی دارد.اگرچه بسیاری از گردشگران عقیده دارند که آب گرم گاومیش گلی از بهترین جاهای دیدنی سرعین در تابستان و بهار است، اما استخر روباز این مرکز در تمامی فصول سال باز است و داغ‌بودن آب آن موجب شده است که رفتن به این مرکز آبدرمانی حتی در فصل پاییز و زمستان نیز لذت‌بخش باشد.

آب گرم گاومیش گلی، از بهترین مراکز آب درمانی سرعین

۲- مجتمع آب درمانی سبلان

آب گرم سبلان، بزرگ‌ترین مرکز آب‌درمانی در خاورمیانه است و در آن امکانات بسیار متنوعی برای گردشگران تدارک دیده شده است. این مجتمع در زمینی به مساحت ۷ هزار متر مربع بنا شده و سالن‌هایی جداگانه برای استفاده بانوان و آقایان دارد.استخر سرپوشیده آب گرم، حوضچه جکوزی، حوضچه آب سرد و سونای خشک و بخار، دوش‌های انفرادی و فیزیوتراپی، از مهم‌ترین خدمات و امکانات مجتمع آب‌درمانی سبلان هستند. گفته می‌شود که آب گرم این مجتمع تاثیر بسیار خوبی بر درمان مشکلاتی مثل بیماری‌های پوستی، دردهای عضلانی، روماتیسم و اسپاسم دارد.

مجتمع آب‌درمانی سبلان در سرعین

۳- آب گرم بش باجیلار

مرکز آب‌درمانی بش باجیلار، یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین چشمه‌های آب گرم سرعین به‌شمار می‌آید. آب این مرکز آب‌درمانی از چشمه بش باجیلار و آب مورد نیاز دوش‌های آن از آبگرم گاومیش گلی تامین می‌شود و دمای آن به ۳۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. مجتمع آب گرم بش باجیلار از بهترین جاهای سرعین به‌شمار می‌آید و برای بیماری‌هایی مثل دردهای عصبی مفصلی، بیماری‌های عمومی و غیره خاصیت درمانی دارد.

آب گرم بش باجیلار سرعین

۴- هتل آب درمانی رویال پارک

هتل رویال پارک، یکی از نوسازترین هتل های سرعین است و در آن امکانات بسیار خوبی برای بهره‌مندی مسافران از آب گرم سرعین فراهم شده است. این هتل ۲۰ واحد اقامتی دارد و امکانات آب‌درمانی آن شامل استخر آب معدنی، استخر آب معمولی، سونای خشک، سونای بخار، جکوزی، حمام آب سرد، حوضچه آب سرد و… هستند که در طبقه همکف هتل واقع شده‌اند.

هتل آب درمانی رویال پارک، از بهترین جاهای دیدنی سرعین

همچنین، در طبقات بالاتر هتل آب درمانی رویال پارک امکانات تفریحی دیگری مانند حمام آفتاب در روف گاردن، سالن ماساژ، باشگاه ورزشی، سالن بازی برای کودکان و اتاق نمک نیز وجود دارد. به همین دلیل، این هتل صرفا مکانی برای اقامت مسافران نیست و از بسیاری جهات، یکی از بهترین مکان های دیدنی سرعین به‌حساب می‌آید. هتل رویال پارک سرعین را می‌توانید ار فلای تودی با ارزان‌ترین قیمت رزرو کنید.

بهترین جاهای دیدنی اردبیل

بهترین جاهای دیدنی سرعین | جاذبه های طبیعی

یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند سفر به سرعین را به خاطره‌ای لذت‌بخش و فراموش‌نشدنی تبدیل کند، طبیعت زیبا و چشم‌نواز آن است. در واقع، به هر گوشه از این شهر که سر بزنید، دنیایی از زیبایی و سرسبزی پیش روی شما قرار خواهد داشت. در ادامه، تعدادی از بهترین جاذبه های طبیعی سرعین معرفی شده‌اند:

۱- روستای بیله درق | ویلادره

در صورتی که دوست دارید از یکی از زیباترین نقاط دیدنی سرعین اردبیل بازدید کنید، روستای بیله درق را که ویلادره نیز نامیده می‌شود، به هیچ عنوان از دست ندهید. وجود دره‌هایی با درختان سرسبز و زیبا و چمنزارهای مملو از انواع گل که مناظر بسیار بدیع و چشم‌نوازی را ایجاد کرده‌اند، باعث محبوبیت این روستا نزد بسیاری از گردشگران شده است. از سوی دیگر، این روستا چشمه‌های آب معدنی هم دارد که به موجب آن مسافران زیادی در زمان سفر به سرعین از روستای بیله درق بازدید می‌کنند.

جاهای دیدنی سرعین روستای ویلا دره

۲- آبشار ورگه سران

آبشار ورگه سران که در روستایی به همین نام واقع شده است، از دامنه‌های سبلان سرچشمه می‌گیرد و طبیعت بسیار دل‌انگیز و مسحورکننده‌ای دارد. روستای ورگه سران تنها به‌اندازه ۵ دقیقه با شهر سرعین فاصله دارد و علاوه بر آبشار، به طبیعت بکر و دست‌نخورده، گل‌های وحشی، غارهای کوچک و بزرگ و چشمه‌های طبیعی و زیبای خود نزد گردشگران از محبوبیت و شهرت بسیار خوبی برخوردار است.

آبشار ورگه سران شهر سرعین

۳- دره گلستان

دره گلستان از بسیاری جهات یکی از بهترین جاهای دیدنی اردبیل سرعین به‌حساب می‌آید. این روستا که در زبان محلی قزل گل لر و دره آلوارس نیز نامیده می‌شود، طبیعتی بسیار بکر و چشم‌نواز دارد و چمنزارها و گلزارهای فراوان، این روستا را به یکی از محبوب‌ترین نقاط توریستی سرعین تبدیل کرده است.

در کنار طبیعت زیبا، این روستا یک چشمه آب گرم طبیعی و دو آبگیر وسیع نیز دارد و محل زندگی حیواناتی مثل قوچ، بز کوهی و کبک نیز هست.

دره گلستان، از زیباترین جاهای دیدنی سرعین

۴- روستای شایق

از دیگر مکان های دیدنی سرعین که طبیعت بسیار جذاب و نفس‌گیری دارد، می‌توان به روستای شایق اشاره کرد. این روستا که در ۷ کیلومتری سرعین واقع شده و بزرگ‌ترین روستای این شهر محسوب می‌شود، در مسیر پیست اسکی آلوارس قرار دارد و به آب‌وهوای بسیار مطبوع و دلپذیر خود شهرت دارد. تپه‌های زال تپه‌سی و کلک‌تر تپه‌سی از جمله مکان‌هایی هستند که هنگام حضور در روستای شایق حتما باید از آن‌ها دیدن کنید.

روستای شایق در شهر سرعین

۵- دره جنگلی ایردموسی

از بهترین جاهای دیدنی اردبیل که با زیبایی طبیعی خود چشم هر گردشگر و بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند، می‌توان به دره جنگلی ایردموسی اشاره کرد. این مکان در ۵ کیلومتری شهر سرعین واقع شده است و بیشتر از هر چیزی به مناظر بسیار زیبا، نهرها و چشمه‌ها، باغات سرسبز میوه و چمنزارهای انبوه خود شهرت دارد. اگر دنبال یک مقصد تابستانی خنک هستید، دره جنگلی ایرد موسی مکان بسیار مناسبی برای شما خواهد بود.

دره جنگلی ایردموسی در سرعین

بهترین جاهای سرعین | جاذبه های تاریخی

اگر از آن دست افرادی هستید که در هر سفری، دوست دارند از جاذبه های تاریخی آن شهر بازدید کنند و با فرهنگ و تاریخ شهر مقصد بیشتر آشنا شوند، سرعین گزینه‌های بسیار جذابی را پیش روی شما قرار می‌دهد. بهترین جاذبه های تاریخی و باستانی شهر سرعین در ادامه معرفی شده‌اند:

۱- دهکده صخره ای ویند کلخوران

دهکده سنگی ویند کلخوران، یکی از باستانی‌ترین جاذبه های گردشگری سرعین است و بیش از هر چیزی به خانه‌های سنگی با معماری بسیار جالب خود شهرت دارد. کاوش‌های انجام‌شده نشان می‌دهد قدمت سکونت بشر در این ناحیه به دوره ساسانیان و اشکانیان بازمی‌گردد و گفته می‌شود که زندگی در این منطقه تا دوره سلجوقی، تیموری و صفویه نیز ادامه داشته است. خانه‌های باستانی دهکده ویند کلخوران زیر تپه‌های سنگی ساخته شده‌اند و نحوه ساخت آن‌ها یکی از عجایب و شگفتی‌های دنیای باستان است.

دهکده صخره ای ویند کلخوران در سرعین

۲- روستای کنزق

روستای کنزق که بیش از هر چیزی به غارهای باستانی خود شهرت دارد، یکی از بهترین جاهای سرعین اردبیل به‌شمار می‌آید. از تاریخچه دقیق این روستا اطلاعات دقیقی در دست نیست، اما گفته می‌شود که اولین دوره‌های سکونت در این سایت باستانی به هزاره اول قبل از میلاد بازمی‌گردد.

علاوه بر معماری صخره‌ای روستا که روی سنگ‌های رسوبی ماسه‌ای و آهکی ساخته شده‌اند، یک قبرستان باستانی با دخمه‌های صخره‌ای وجود دارد که گفته می‌شود تاریخچه آن‌ها به دوره پیش از اسلام بازمی‌گردد. در کنار این‌ها، روستای کنزق طبیعت بسیار زیبا و چند چشمه طبیعی هم دارد که رونق گردشگری در این ناحیه را دوچندان کرده‌اند.

روستای کنزق از مکان های دیدنی سرعین

۳- تپه باستانی آناهیتا

از دیگر جاذبه های تاریخی و باستانی سرعین که ارزش بازدید نام دارد، باید تپه باستانی آناهیتا و زرتشت را نام برد. در کنار آثاری که گفته می‌شود قدمت آن‌ها به دوره‌های ایلخانی، سلجوقی، قراقویونلوها و آق قویونلوها بازمی‌گردد، سفالینه‌هایی نیز در این ناحیه کشف شده‌اند که کاوش‌های باستان‌شناسی روی آن‌ها نشان می‌دهد که سکونت در این سایت باستانی به اواخر هزاره اول و دوم پیش از میلاد آغاز شده است.

از سوی دیگر، گفته می‌شود که قبلا در این ناحیه معابد و آتشکده‌هایی برای عبادت عالمان زرتشتی وجود داشته است. همچنین، قلعه‌ای قدیمی نیز در تپه آناهیتا وجود دارد که راهی زیرزمینی در آن تعبیه شده و به میدان گاومیش گلی سرعین ختم می‌شود!

تپه باستانی آناهیتا، از معروف ترین جاهای دیدنی سرعین

۴- روستای آتشگاه

مهم‌ترین مکانی که روستای آتشگاه را به یکی از بهترین جاهای دیدنی سرعین تبدیل کرده، آتشکده آذرفریق است. هر چند که امروزه تنها ویرانه‌هایی از این بناهای باستانی باقی مانده است، ارزش دیدن دارد و اطلاعات تاریخی بسیار ارزشمندی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

روستای آتشگاه، از باستانی ترین جاذبه های گردشگری سرعین

کاوش‌های انجام‌شده روی این بنا نشان می‌دهد که قدمت آتشکده آذرفریق به دوره ساسانیان بازمی‌گردد و این مکان، یکی از مهم‌ترین عبادت‌گاه‌های زرتشتیان بوده است. در کنار این سایت باستانی، روستای آتشگاه طبیعت بسیار سرسبز و بکری دارد و از جاهای دیدنی سرعین محسوب می‌شود.

%D8%B3%D9%81%D8%B1 %D8%A8%D9%87 %D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A8%DB%8C%D9%84 کارهایی که باید در اردبیل انجام دهید

بهترین جاهای دیدنی سرعین | جاذبه های تفریحی

جاهای دیدنی سرعین به جاذبه‌های تاریخی و طبیعی محدود نمی‌شود و این شهر از امکانات تفریحی نیز برخوردار است. مهم‌ترین امکانات تفریحی که شهر سرعین برای گردشگران در نظر گرفته است، عبارت‌اند از:

۱- پیست اسکی آلوارس

پیست اسکی آلوارس یکی از بهترین جاهای دیدنی سرعین در زمستان نیست؛ بلکه به دلیل نزدیکی به دامنه‌های سبلان، حتی در تابستان پوشیده از برف است و لذت یک تفریح بسیار خنک در دل گرما تابستان را برای شما رقم می‌زند. این پیست اسکی در ۱۲ کیلومتری روستای آلوارس شهر سرعین قرار دارد و در سال ۱۳۸۴ به بهره‌برداری رسیده است. پیست اسکی آلوارس بزرگترین پیست اسکی ایران لقب دارد و در آن امکانات تفریحی مثل تله‌سیژ، بالابر، زمین بازی و کافی‌شاپ نیز برای گردشگران در نظر گرفته شده است.

پیست اسکی آلوارس در سرعین

۲- تله کابین سرعین

یکی از مهم‌ترین تفریحاتی که با مراجعه به مجتمع تفریحی آلوارس می‌توانید تجربه کنید، تله‌کابین است. سوارشدن بر تله کابین سرعین با توجه به موقعیت قرارگیری پیست آلوارس بسیار لذت‌بخش خواهد بود و با توجه به مناظر خیره‌کننده‌ای که پیش روی مسافران قرار می‌دهد، به یکی از بهترین جاهای دیدنی سرعین تبدیل شده است.

تله کابین سرعین

بازارهای معروف سرعین

لذت سفر به سرعین، بدون سرزدن به مراکز خرید و بازارهای معروف آن بدون شک ناتمام باقی خواهد ماند. اگر اهل خرید هستید، توصیه می‌کنیم در طول اقامت خود و پس از بازدید از جاهای دیدنی سرعین، حتما به بازارهایی که در ادامه معرفی شده‌اند نیز سری بزنید:

۱- بازار اطلس لاله

اطلس لاله یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید شهر اردبیل است و بازدید از آن یکی از بهترین تفریحاتی است که در زمان سفر به سرعین تجربه خواهید کرد. این مرکز خرید، در محله ولیعصر سرعین واقع شده است و با توجه به تنوع بالا، کیفیت بالای اجناس و قیمت مناسب، یکی از محبوب ترین بازارهای سرعین، هم برای گردشگران و هم مردم محلی، است.

مرکز خرید اطلس لاله، از قدیمی ترین بازارهای سرعین

۲- مرکز خرید لاله

یکی دیگر از جاهای دیدنی سرعین، مراکز خرید آن است. لاله یکی از شیک‌ترین و البته بهترین مراکز خرید سرعین است. در این بازار که نزد مردم محلی محبوبیت فراونی دارد، اجناس بسیار متنوعی به‌فروش می‌رسند و با توجه به خدمات رفاهی مناسبی که برای خریداران در نظر گرفته شده است، مکانی عالی برای یک خرید و گردش لذت‌بخش محسوب می‌شود.

مرکز خرید لاله، از معروف ترین بازارهای سرعین

۳- بازار مرزی بیله سوار

با بازدید از بازار مرزی بیله سوار، با یک تیر دو نشان خواهید زد؛ هم از یکی از قدیمی‌ترین بازارهای ایران بازدید می‌کنید و هم می‌توانید اجناس خارجی بخرید. این بازار همان‌طور که از نام آن پیداست در مرز مشترک ایران و جمهوری آذربایجان واقع شده و حداقل نزدیک به ۲۰۰ سال قدمت دارد. بازار مرزی بیله سوار، گمرک بیله سوار نیز نامیده می‌شود.

بازار مرزی بیله سوار سرعین

۴- مرکز خرید مانائوس سرعین

مانائوس نه تنها یکی از مدرن‌ترین مراکز خرید سرعین است، بلکه یکی از بزرگترین ساختمان‌های تجاری و اداری این شهر نیز به حساب می‌آید. در کنار برخورداری از امکانات رفاهی مناسب و ارائه اجناس باکیفیت و متنوع به بازدیدکنندگان، این مرکز خرید موقیت مکانی بسیار مناسبی نیز دارد و از نقاط مختلف شهر، به‌راحتی می‌توان به آن دسترسی داشت. به همین دلیل مرکز خرید مانائوس از جاهای دیدنی سرعین محسوب می‌شود.

مرکز خرید مانائوس، از مدرن ترین مراکز خرید سرعین

چرا باید از مکان های دیدنی سرعین دیدن کرد؟

شهر سرعین آب‌وهوای بسیاری تمیزی دارد و از خنک ترین شهرهای ایران در فصل تابستان به‌شمار می‌آید. علاوه بر مسئله آب‌وهوا، سرعین یکی از ارزانترین مقاصد برای سفر داخلی به‌شمار می‌آید و حتی با صرف هزینه کم، هم‌چنان می‌توانید سفری خاطره‌انگیز و لذت‌بخش را تجربه کنید. همه این‌ها در کنار طبیعت بکر روستاهای اطراف سرعین و جاذبه های تاریخی و باستانی که در این شهر قرار دارند، آن را به گزینه‌ای عالی برای سفر تبدیل کرده‌اند.

بهترین زمان سفر به سرعین اردبیل

با توجه به موقعیت جغرافیایی سرعین، این شهر در نیمه دوم سال زمستان‌های نسبتا سنگین و سردی را تجربه می‌کند. در عوض، از اواسط بهار تا اوایل شهریور، این شهر هوای بسیار خنک و مطبوعی دارد و در صورتی که قصد بازدید از این شهر را دارید، توصیه می‌کنیم این بازه زمانی را برای مسافرت به سرعین انتخاب کنید.

اگر تابستان قصد سفر دارید، در مقاله بهترین شهرهای ایران برای سفر در تابستان مقصد سفر خود را پیدا کنید.

تجربه یک سفر تابستانی خنک به شهر سرعین

سرعین یکی از بهترین مقاصدی است که سفر به آن را در فصل تابستان به هیچ عنوان نباید از دست بدهید! این شهر که به چشمه‌های آب گرم خود شهرت دارد، با آب‌وهوایی دلپذیر و بسیار خنک، تجربه‌ای خاطره‌انگیز از سفر تابستانی را برای شما رقم خواهد زد. در این مطلب، فهرست جامعی از بهترین جاهای دیدنی سرعین را ارائه کردیم و به شما گفتیم که در صورت مسافرت به این شهر، بازدید از چه جاهایی را در اولویت قرار دهید. برای سفر به سرعین، می‌توانید از راه‌های مختلفی استفاده کنید. یکی از راه‌های سفر به سرعین، استفاده از قطار است. با این حال، این شهر ایستگاه قطار ندارد و می توان بلیط قطار به شهرهای نزدیک سرعین را تهیه کرد و از آنجا با تاکسی به سرعین رسید. 

شما چه تجربه‌ای از سفر به سرعین اردبیل دارید؟ آن‌ها را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی سرعین

محبوب‌ترین دیدنی های سرعین کدامند؟

چشمه آب گرم گاومیش کلی، پیست اسکی آلوارس، روستای کنزق، روستای ویلادره و… بهترین جاهای دیدنی سرعین هستند.

بهترین هتل های سرعین اردبیل کدامند؟

از نظر مسافران، هتل رضوان، هتل بوستان، هتل لاله، هتل کوروش و هتل رویال پارک، بهترین هتل های سرعین هستند.

سرعین کجا بریم؟

چشمه‌های آب گرم، روستاهای سرعین و بازارهای این شهر، از بهترین مکان های دیدنی این شهر هستند.

14 نظرات

  1. آب و هوای سرعین باعت تمدد اعصاب است ولی نرخ آب گرم ها غیر از اگر اشتباه نکنم گاومیش گلی مناسب نیست،ضمن اینکه بعید می‌دانم خاصیت درمانی ذکر شده در این آبها باشد

    • صرف نظر از آب گرم و خواص معدنی استخر همیشه برای همه لذت بخشه
      استخر هم یه دونه نیست
      تعدادی استخر با سلیقه های مختلف داره
      ۸۵ هزار تومان بلیط استخر برای سالی یکی دوبار مبلغی نیست
      استخر مناسب و خوب لاله پارک هست بلیط هم ۸۵هزار تومان و به صرفه هست

  2. اینجانب دکتر حسن نظافت تکله
    مدیریت دفتر املاک
    دارای سه شعبه فعال در استان البرز

    شهر سرعین دارای بهترین آب گرمهای معدنی ودرمانی
    عالی میباشد

  3. خاصیت ذکر شده برای آب درمانی هاشون الکیه همش تله پوله ، خانواده همسرم اهل سرعین وساکن سرعین هستن ،همه آبدرمانی رو هم هفته میرند ،هیچ تاثیری تو وضعیت بهبودی بیماری شونداره اتفاقا برای بیماران قلبی مضر و خطرناکه چون دمای زیاد آب و بخار و گرما باعث تنگی نفس میشه واحتمال سکته پیش میاد،

    • اردبیل شهر قشنگیه من دوبار رفتم یبار سرعین بیارم نیر پایین‌تر از سرعین شهر خوش آب وهوا با فراوانی میوه ومحصولات دامی که واقعا آدم از خودکفایی مردم این شهر لذت میبره که تقریبا هیچ مهاجری نداره وشهر نسبتا تمیز واریزی هست

  4. درود برشما اخیرا از سرعین دیدم کردم به جهت آب و هوا فوق العاده ست اما متاسفانه وضعیت آبگرم ها خیلی افتضاحه اصلا بهداشت رعایت نمی‌شود و آبگرم گاومیش گلی دیگه اون حال و فصای اولیه رو نداره فضاش خیلی پیچ درپیچ و با اتاقهای مثلا مخصوص ماساژ در نازلترین شرایط بهداشتی، به نظر میرسه هر کسی از او مکان‌ها استفاده کند به بیماری‌های پوستی مبتلا بشه ضمن اینکه خود محلی هامیگفتن آبگرم معدنی نیست با کمک دیگه‌ای حرارتی و افزودن گوگرد شبیه سازی کردند. پیشنهادم اینه فقط برای استفاده از طبیعت بکر و آب هوای خنک در تابستان به اون منطقه سفر فرمایید.

  5. روستای گردشگری کلخوران با باغهای زیبا و بکر میزبان علاقه مندان به طبیعت گردی و دورهمی های خانوادگی هست.

  6. باسلام
    سرعین خیلی باصفاست
    عزیزی که میگه اب گرمش به در نمیخوره
    معلوم هست به اب گرم گاومیش گلی رفتین
    عارضم خدمتتون اب گرم گاومیش گلی دولتی هستو۱۰هزازتومان بلیتش هست بخاطر اون همه هجوم میبرن اونجاو متاسفانه بیشتر از ظرفیتش پذیرش میکنن باعث میشه بهداشتش بهم بخوره وچندش اور بشه
    ولی بقیه ابدرمانی ها لوکس ولاکچری هستند وخاصییت درمانی هم دارد حتما رفتنی عزیزان سربزنن.

  7. من بعد سالها خانواده خودمو راضی کردم به جای ترکیه ایرانگردی بکنیم و ابتدا سرعین رو انتخاب کردیم و بعد از یک روز استخر گردی در سرعین به روستای ویلا دره رفتیم
    چشمتون روز بد نبینه
    منو جلوی خانوادم شرمنده کردند و دیگه شاید هیچ وقت نتونم برای مسافرت شهرهای ایران رو انتخاب بکنم

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید