امکان ندارد که ایرانی باشید و آوازه جاهای دیدنی کاشان، صنایع دستی (به‌ویژه فرش‌هایش) به گوشتان نخورده باشد؛ هر چند که این شهر شهرتی جهانی دارد و علاوه بر گردشگران داخلی، خارجی‌ها نیز علاقه خاصی به بازدید از آن دارند. این شهر باستانی ۷۰۰۰ ساله، جاذبه‌هایی دارد که در هیچ کجای دنیا نظیر آن‌ها را نخواهید دید. تنوع و تعداد این جاذبه‌ها به‌اندازه‌ای بالا است که حتی بعد از روزها گردش نیز ممکن است نرسید از همه جاهای دیدنی کاشان بازدید کنید. در این مطلب از مجله گردشگری فلای‌تودی قرار است تعدادی از جاذبه های دیدنی کاشان را همراه با عکس، لوکیشن و اطاعات ضروری‌شان به شما معرفی کنیم. برای آشنایی با این دیدنی‌های تکرارنشدنی، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

در این مطلب از فلای تودی می‌خوانید... پنهان

بهترین جاهای دیدنی کاشان کجاست؟

معرفی بهترین جاهای دیدنی کاشان را با دیدنی های تاریخی آن که هم از نظر معماری و هم از نظر پیشینه تاریخی بسیار حائز اهمیت هستند شروع می‌کنیم. فهرستی که در زیر ارائه شده است، از جمله بناهایی هستند که در سفر به کاشان به هیچ عنوان نباید بازدید از آن‌ها را از دست بدهید:

۱- باغ فین کاشان

 اغراق نیست اگر لقب بهترین جای دیدنی کاشان را به باغ فین بدهیم. بحث‌ها بر سر قدمت این بنا زیاد است؛ بعضی‌ها عقیده دارند که این باغ به دستور جمشید – یکی از پادشاهان ایرانی ساخته شده و بعضی دیگر نیز آن را متعلق به دوره ساسانی، ایلخانی و حتی آل بویه می‌دانند. در هر حال، چیزی که همه بر سر آن توافق دارند این است که باغ فین نمونه‌ای عالی از معماری باغ‌ های ایرانی به‌حساب می‌آید و شکوه، عظمت و زیبایی آن در کل دنیا نظیر ندارد.  باغ فین کاشان در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

باغ فین کاشان
  • آدرس: کاشان، انتهای خیابان امیرکبیر فعلی و روستای فین قدیم
  • ساعت بازدید: نیمه اول سال از ساعت ۹ صبح تا ۷ شب، نیمه دوم سال از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر
  • قیمت بلیط: ۵۰۰۰ تومان

آدرس باغ فین کاشان روی نقشه گوگل

۲- حمام فین کاشان

 برای همه ما ایرانی‌ها باغ فین کاشان با نام امیرکبیر و داستان قتل ناجوانمردانه وی گره می‌خورد. حمام فین کاشان در حقیقت از دو بخش حمام سلطنتی و حمام کوچک ساخته شده است. قدمت حمام سلطنتی که به دستور فتحعلی شاه ساخته شده، به زمان قاجاریه بازمی‌گردد و حمام کوچک یا حمام صفوی نیز در زمان صفویه و برای استفاده خدمه احداث شد. در حمام کوچک کاشی‌هایی یافت شده که گفته می‌شود بعضی از آن‌ها بالغ بر ۵۰۰ سال قدمت دارند. امیر کبیر نیز در همین حمام به قتل رسیده و حمام صفوی تا ابد ننگ قتل امیر کبیر را به دوش می‌کشد.

حمام فین کاشان
  • آدرس: کاشان، خیابان امیرکبیر
  • ساعت بازدید: نیمه اول سال از ساعت ۹ صبح تا ۷ شب، نیمه دوم سال از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر
  • قیمت بلیط: ۵۰۰۰ تومان

آدرس حمام فین کاشان روی نقشه گوگل

۳- بازار سنتی کاشان

فرقی نمی‌کند که به کدام شهر ایران سفر کرده باشید؛ در هر حالت، بازار سنتی آن شهر از مهم‌ترین جاهایی است که حتما باید به آن سر بزنید. بازار سنتی کاشان نه فقط یکی از بهترین مراکز دیدنی کاشان است، بلکه از مهم‌ترین مکان های تاریخی کاشان و ایران نیز به شمار می‌آید.

این بنا که قدمت آن به دوره صفویه بازمی‌گردد، بخش‌های گوناگونی اعم از مسجد، کارونسرا، آب‌انبار را در خود جای داده است و در حال حاضر تجار زیادی در آن مشغول به‌کار هستند. به همین دلیل بازار جنب‌وجوش جالب توجهی دارد و از آجر به آجر آن روح شهر قابل مشاهده است. سوغات کاشان را می‌توانید از این بازار تهیه کنید.

بازار سنتی کاشان
  • آدرس: کاشان، خیابان بابا افضل
  • ساعت بازدید: از ۹:۳۰ تا اذان ظهر و ۵ عصر تا ۹ شب
  • قیمت بلیط: رایگان

آدرس بازار سنتی کاشان روی نقشه گوگل

۴- شهر زیرزمینی نوش آباد

 شهر زیرزمینی نوش آباد از جمله بناهای باستانی و البته از جاهای گردشگری کاشان محسوب می‌شود که با توجه به اینکه تنها ۱۶ سال از کشف آن می‌گذرد، بسیاری از مسافران آن را نمی‌شناسند. زمانی که مشغول کاشان گردی هستید، این شهر زیرزمینی و دیدن زیبایی‌های آن غافل نشوید. کاوش‌های انجام‌شده روی این بنا نشان می‌دهد که قدمت آن به دوره ساسانیان بازمی‌گردد و با هدف استفاده نظامی و دفاعی ساخته شده است.

شهر زیرزمین نوش آباد، از بهترین جاهای دیدنی کاشان

این شهر زیرزمینی ۳ طبقه چند راهرو، اتاق‌های کوچک و چاه دارد و طبقه اول آن برای گمراه‌کردن دشمنان و طبقه دوم و سومش برای پناه‌گرفتن و ذخیره‌کردن آذوقه ساخته شد. شهر زیرزمینی نوش آباد به شهر اویی نیز شهرت دارد و بازدید از آن در سفر به کاشان از جمله مهم‌ترین کارهایی است که حتما باید آن را انجام دهید.  

  • آدرس: کاشان، نوش آباد، خیابان امام خمینی، ورودی دوم شهر زیر زمینی
  • ساعت بازدید: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۷ شب
  • قیمت بلیط: ۵۰۰۰ تومان

آدرس شهر زیرزمینی نوش آباد روی نقشه گوگل

۵- حمام سلطان امیر احمد

 از دیگر جاذبه های گردشگری کاشان که بازدید از آن‌ها را به هیچ عنوان نباید از دست بدهید، حمام سلطان امیر احمد محسوب می‌شود. قدمت این بنا به دوره صفویه بازمی‌گردد و علاوه بر معماری بنا که بی‌نهایت باشکوه و دیدنی است، تزئینات آن نیز چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. کاشی‌کاری‌هایی فیروزه‌ای و طلایی حمام، گچ‌بری‌های ظریف و چشم‌نواز در کنار نقاشی‌های سقفی و دیواری، حمام سلطان امیر احمد را به یکی از بهترین دیدنی های کاشان تبدیل می‌کند.

حمام سلطان امیر احمد در کاشان
  • آدرس: کاشان، خیابان علوی، کوچه سلطان امیراحمد
  • ساعت بازدید: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۶:۳۰ عصر
  • قیمت بلیط: ۵۰۰۰ تومان

آدرس حمام سلطان امیراحمد روی نقشه گوگل

۶- تیمچه امین‌ الدوله

 تیمچه امین‌ الدوله از جمله بخش‌هایی است که در زمان قاجاریه به بازار کاشان اضافه شده و از آنجایی که فردی به‌نام امین الدوله آن را ساخته، لقب تیمچه امین‌الدوله را به آن اعطا کرده‌‎اند. این تیمچه که کاروانسرا هم بوده، در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و با کاشی‌کاری‌ها و مقرنس‌کاری‌های سقف خود، تحسین بسیاری از گردشگران در سطح جهان را برانگیخته است.

تیمچه امین الدوله از بهترین جاذبه های کاشان
  • آدرس: کاشان، تقاطع خیابان باباافضل و میدان کمال الملک، بازار کاشان
  • ساعت بازدید: از ۹:۳۰ تا اذان ظهر و ۵ عصر تا ۹ شب
  • قیمت بلیط: رایگان

آدرس تیمچه امین‌الدوله روی نقشه گوگل

۷- آتشکده هارپاک

قدمت آتشکده هارپاک به دوره هخامنشیان بازمی‌گردد و در روستای ابیانه واقع شده است. باستان‌شناسان داستان بسیار جالبی را در رابطه با این بنا روایت می‌کنند. گفته می‌شود که آخرین پادشاه ماد که فردی بسیار ظالم بوده، نوه‌اش را به دست وزیرش هارپاک می‌سپارد تا او را به قتل برساند. پیشگویان در تعبیر خوابی اعلام کرده بودند که نوه‌اش می‌خواهد تاج و تخت را از او بگیرد. اما هارپاک کودک بی‌نوا را نکشت و تا بزرگسالی از او مراقبت کرد.

این کودک که کوروش، پادشاه هخامنشی بود، بعدها به پاس مهر هارپاک این آتشکده را به نام او بنا کرد. آتشکده هارپاک نمونه بسیار خوبی از پرستشگاه‌های زرتشتی است و با توجه به تاریخچه ۷ هزار ساله‌ای که دارد، از جمله مهم‌ترین جاهای دیدنی کاشان به شمار می‌رود.

آتشکده هارپاک در کاشان
  • آدرس: کاشان، روستای ابیانه

آدرس آتشکده هارپاک روی نقشه گوگل

۸- چهار تاقی نیاسر

 چهار تاقی نیاسر نیز درست مثل آتشکده هارپاک از عبادتگاه‌های قدیمی زرتشتیان بوده و گفته می‌شود که قدمت آن به اواخر دوره اشکانی و اوایل ساسانیان بازمی‌گردد. با وجود قدمت بنا، چهارتاقی نیاسر به‌خوبی در برابر گذر زمان و بلای طبیعی مقاومت کرده و در حال حاضر به یکی از جاهای دیدنی کاشان در پاییز و بهار تبدیل شده؛ با توجه به اینکه چهار تاقی نیاسر در فضای باز قرار دارد، فصل زمستان و تابستان چندان برای بازدید از این بنا مناسب نیست.

چهارتاقی نیاسر در کاشان
  • آدرس: کاشان، ارتفاعات بخش نیاسر

آدرس چهار تاقی نیاسر روی نقشه گوگل

۹- قلعه جلالی کاشان

 با توجه به قدمت بالای شهر کاشان، بناهای باستانی زیادی در آن یافت می‌شود.؛ حصار و قلعه جلالی یکی از این‌هاست که قدمت آن به زمان سلجوقیان در قرن پنجم بازمی‌گردد. این بنا که عموما از تیررس بسیاری از مسافران و گردشگران دور می‌ماند، در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و از بهترین اماکن دیدنی کاشان به‌حساب می‌آید. جالب است بدانید که در دوره صفویه و قاجاریه نیز از این قلعه برای محافظت از شهر استفاده می‌شده است.

قلعه جلالی، از قدیمی ترین دیدنی های کاشان
  • آدرس: کاشان، انتهای خیابان علوی
  • ساعت بازدید: ۲۴ ساعت شبانه‌روز و هفت روز هفته
  • قیمت بلیط: رایگان

آدرس قلعه جلالی روی نقشه گوگل

۱۰- آرامگاه سهراب سپهری

 سهراب سپهری یکی از خوش‌ذوق‌ترین شعرای معاصر است و همه ما با شهر «اهل کاشانم» و «آب را گل نکنید» او آشنا هستیم. سهراب سپهری در روستای مشهد اردهال و در جوار امام‌زاده سلطان علی ابن محمد باقر دفن شده و در حال حاضر یکی از محبوب ترین دیدنی های کاشان به‌حساب می‌آید. اگر اهل شعر و ادب و هنر هستید، در سفر به کاشان حتما به آرامگاه سهراب سپهری سری بزنید.

آرامگاه سهراب سپهری در کاشان
  • آدرس: کاشان، اردهال، روستای مشهد اردهال، صحن سلطان علی ابن محمد باقر
  • ساعت بازدید: ۹ صبح تا ۶ عصر
  • قیمت بلیط: رایگان

آدرس آرامگاه سهراب سپهری روی نقشه گوگل

بهترین خانه های تاریخی کاشان

حتی اگر تابه‌حال به شهر کاشان سفر نکرده‌اید، قطعا نام خانه طباطبایی‌ها و خانه بروجردی‌ها به گوشتان خورده است. هر چند که این دو خانه باشکوه و دیدنی، از بهترین خانه های تاریخی کاشان به‌حساب می‌آیند، اما مسئله فقط به اینجا ختم نمی‌شود و در هر کوچه پس کوچه کاشان خانه‌هایی وجود دارد که از نظر تاریخی و معماری حائز اهمیت هستند. همچنین، بعضی از این خانه‌ها در حال حاضر به بوتیک هتل و اقامتگاه سنتی تبدیل شده‌اند و در زمان سفر به کاشان می‌توانید یکی از این خانه‌ها را برای اقامت انتخاب کنید.

بهترین خانه های تاریخی کاشان

از دیگر خانه های قدیمی و تاریخی کاشان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خانه عامری‌ها
  • خانه عباسیان
  • خانه راهب
  • خانه تاج
  • خانه شریفیان
  • خانه مرشدی
  • و…

برای آشنایی بیشتر با این خانه‌ها و دریافت اطلاعات لازم برای بازدید از آن‌ها، حتما مقاله معرفی خانه های تاریخی کاشان را در مجله گردشگری فلای تودی مطالعه کنید.  

دیدنی ترین بناهای مذهبی کاشان

کاشان یکی از مذهبی‌ترین شهرهای ایران است و بناهای مذهبی زیادی در آن وجود دارند. در بخش زیر، تعدادی از بهترین بناهای مذهبی کاشان معرفی شده‌اند:

۱٫ مسجد و مدرسه آقابزرگ

مسجد و مدرسه آقابزرگ از معروف ترین جاهای دیدنی کاشان به شمار می‌رود و شکوه و زیبایی آن تاکنون تحسین بسیاری از مسافران را برانگیخته است. ساخت این مسجد و مدرسه در سال ۱۲۵۰ به دستور فردی به‌نام محمد تقی خان خانبان شروع شد و اتمام آن نزدیک به ۱۰ سال به‌طول انجامید. ساحتمان مسجد آقابزرگ درست مثل بسیاری از خانه های تاریخی کاش به سبک گودال باغچه ساخته شده و متاسفانه افزودن بعضی بخش‌ها در گذر زمان، به آن آسیب وارد کرده است.

مسجد آقابزرگ در کاشان
  • آدرس: کاشان، خیابان فاضل نراقی، کوچه مسجد آقابزرگ
  • ساعت بازدید: از ۹ صبح تا ۸ شب
  • قیمت بلیط: رایگان

آدرس مسجد و مدرسه آقابزرگ روی نقشه گوگل

۲٫ مسجد جامع کاشان

مسجد جامع کاشان نیز از آن دست بناهایی است که مورخان بر سر قدمت آن اختلاف نظر دارند. بعضی می‌گویند که پیشینه مسجد به دوره سلجوقیان بازمی‌گردد و عده‌ای دیگر نیز بر این باورند که این مسجد ابتدا یک آتشکده بوده و بعد از اسلام به مسجد تبدیل شده است. اگر گزاره دوم صحیح باشد، این بنا به دوره‌های قبل‌تر و پیش از اسلام بازمی‌گردد. خیلی‌ها هم اعتقاد دارند که ساختمان مسجد جامع کاشان قدیمی ترین بنای کاشان است. در هر حال، این بنا یکی از مهم‌ترین جاذبه های گردشگری کاشان به شمار می‌رود و در سفر به کاشان نباید بازدید از آن از دست بدهید.

مسجد جامع کاشان
  • آدرس: کاشان، خیابان بابا افضل، محله میدان کهنه
  • ساعت بازدید: ۲۴ ساعت شبانه‌روز و ۷ روز هفته
  • قیمت بلیط: رایگان

آدرس مسجد جامع کاشان روی نقشه گوگل

۳٫ مسجد مدرسه سلطانی

مسجد مدرسه سلطانی از جمله بناهای متعلق به دوره قاجاریه محسوب می‌شود و در گذشته از آن به‌عنوان حوزه علمیه و مدرسه استفاده می‌شد. این بنا معماری دیدنی و بسیار جالبی دارد و با الهام از سبک معماری مدرسه صدر و مدرسه چهارباغ اصفهان ساخته شده است. مسجد مدرسه سلطانی در مجموعه بازار سنتی کاشان قرار دارد و در حال حاضر تحت عنوان حوزه علمیه امام خمینی فعالیت می‌کند.

مسجد مدرسه سلطانی در کاشان
  • آدرس: کاشان، جنب بازار کاشان
  • قیمت بلیط: رایگان

آدرس مسجد مدرسه سلطانی روی نقشه گوگل

۴٫ مسجد صفوی میرعماد

مسجد صفوی میرعماد از قدیمی‌ترین بناهای کاشان به‌شمار می‌آید و به دلیل ظرافت و زیبایی بالای تزئینات آن، از جمله بناهایی است که حتما در سفر به کاشان باید از آن بازدید کنید. با وجود قدمت بالای مسجد، اگر در میان عکس جاهای دیدنی کاشان نگاهتان به مسجد صفوی میرعماد بیفتد، قطعا متوجه خواهید داشت که آنطور که باید و شاید به بنا رسیدگی نشده است. این مسجد عمدتا به‌واسطه محراب قدیمی خود که در حال حاضر در موزه برلین نگهداری می‌شود، شهرت دارد.

مسجد صفوی میرعماد
  • آدرس: کاشان میدان فیض، جنب بازار بزرگ
  • قیمت بلیط: رایگان

آدرس مسجد صفوی میرعماد روی نقشه گوگل

جاذبه های طبیعی کاشان

تا اینجای مطلب، با تعدادی از بهترین جاهای دیدنی کاشان و همچنین موقعیت جغرافیایی و اطلاعات ضروری آنها آشنا شدید. هر چند که شهر کاشان از نظر تاریخی و معماری بسیار غنی است، اما زیبایی‌های آن تنها به بناهای تاریخی و باستانی‌اش خلاصه نمی‌شود و جاذبه های طبیعی آن نیز بی‌نهایت زیبا و نفس‌گیر هستند. در ادامه، تعدادی از این جاذبه‌ها معرفی شده‌اند:

۱٫ آبشار نیاسر

اگر دوست دارید هوایی سرد و کوهستانی را در شهری کویری و خشک مثل کاشان تجربه کنید، حتما به آبشار نیاسر سری بزنید. نیاسر یکی از بهترین  جاهای دیدنی کاشان در تابستان است. آبشار نیاسر با طبیعت منحصربه‌فرد و نفس‌گیر خود از محبوب‌ترین جاهای دیدنی کاشان به‌حساب می‌آید و بدنه رسوبی و آهکی آن که در طول سال اشکالی دیدنی به خود می‌گیرند، بی‌نهایت دیدنی و جذاب هستند. البته اگر دوست دارید آبشار نیاسر را در زیباترین شکل خود ببینید می توانید در فصل زمستان هم از آن دیدن کنید. با توجه به اینکه آب آبشار در فصل زمستان به بالاترین مقدار خود می‌رسد، می‌توان آن را یکی از بهترین جاهای دیدنی کاشان در زمستان دانست.

جاذبه های طبیعی کاشان
  • آدرس: کاشان، نیاسر، محله سرکمر
  • ساعت بازدید: ۲۴ ساعت شبانه‌روز و ۷ روز هفته
  • قیمت بلیط: رایگان

آدرس آبشار نیاسر روی نقشه گوگل

۲٫ تپه سیلک

 کاشان و جاهای دیدنی آن بسیار زیاد است. با توجه به اینکه تپه سیلک از اولین مکان‌هایی است که تمدن ایرانی‌ها در آن شکل گرفته، از نظر تاریخی بسیار حائز اهمیت است. پس به هیچ عنوان از دیدن آن غافل نشوید. علاوه بر این، این تپه در گذشته نوعی عبادتگاه و پرستشگاه بوده که در گذشته آن را زیگورات می‌نامیدند. جالب است بدانید ک تپه سیلک ۸۰ سال پیش و بر اثر سیل در اراضی زراعی کاشان کشف شده و همین مسئله هم جذابیت بازدید از آن برای مسافران را دوچندان کرده است. 

تپه سیلک کاشان
  • آدرس: کاشان، خیابان امیرکبیر، خیابان امیرالمومنین، انتهای ذوالفقار دهم، پایگاه میراث فرهنگی سیلک
  • ساعت بازدید: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر
  • قیمت بلیط: ۱۰ هزار تومان

آدرس تپه سیلک روی نقشه گوگل

۳٫ روستای ابیانه

در پاسخ به سوال جاهای دیدنی کاشان کجاست، نمی‌توان از آوردن نام روستای ابیانه امتناع کرد. این روستای پلکانی زیبا یکی از بلندترین مناطق مسکونی ایران به شمار می‌آید و علاوه بر مسافران داخلی، برای بسیاری از گردشگران خارجی نیز جذابیت دارد. علاوه بر زیبایی خود روستا، وجود آتشکده باستانی هارپاک نیز ارزش بازدید از این بنا را دوچندان کرده است. ابیانه به دلیل معماری خاص زرد و نارنجی که دارد، یکی از روستاهای زیبایی است که در همه فصول سال زیبایی خود را دارد. اما بهار و پاییز فصول مناسبی برای سفر به این روستا است. ابیانه یکی از جاهای دیدنی کاشان در پاییز است که هوا خنک است و زیبایی‌های آن بیش از پیش به چشم می‌آید.

روستای ابیانه
  • آدرس: نطنز، روستای ابیانه
  • ساعت بازدید: ۲۴ ساعت شبانه‌روز و ۷ روز هفته
  • قیمت بلیط: رایگان

آدرس روستای ابیانه روی نقشه گوگل

۴٫ کوه اردهال

اگر اهل کوه‌نوری هستید، هنگام گردش در کاشان حتما سری هم به کوه اردهال به عنوان یکی از جاهای دیدنی کاشان بزنید.  دیدنی های کاشان در این منطقه زیاد است. علاوه بر اینکه چشمه‌های اطراف این کوه و طبیعت زیبای آن بی‌نهایت دیدنی هستند، در زمان بازدید از این کوه می‌توانید سری هم به آرامگاه سهراب سپهری بزنید یا بالعکس؛ آرامگاه سهراب سپهری در نزدیکی کوه اردهال کاشان قرار دارد.

کوه اردهال
  • آدرس: کاشان، اردهال
  • ساعت بازدید: ۲۴ ساعت شبانه‌روز و ۷ روز هفته
  • قیمت بلیط: رایگان

آدرس کوه اردهال روی نقشه گوگل

۵٫ قمصر کاشان

همان‌طور که می‌دانید، کاشان به گلاب‌گیری معروف است و اگر در فصل بهار به این شهر بروید، تماشای مراحل گلاب‌گیری در قمصر کاشان از لذت‌بخش‌ترین چیزهایی است که در سفر تجربه خواهید کرد. علاوه بر این، شکفتن گل‌های محمدی در فصل بهار، چهره بسیار زیبا و دلپذیری به شهر می‌بخشند و از دیدن آن و بوییدن عطر خوش گل محمدی هرگز سیر نخواهید شد. پس اگر بخواهید یکی از جاهای دیدنی کاشان در بهار را بشناسید، حتما به قمصر سر بزنید. به ویژه از اواخر فروردین که جشن گلابگیری شروع می‌شود.

قمصر کشان
  • آدرس: کاشان، ۲۷ کیلومتری کاشان

آدرس قمصر کاشان روی نقشه گوگل

جاهای دیدنی کاشان در شب

اگر اهل شبگردی هستید، در سفر به کاشان هم حتما دوست دارید، شب‌های آن را تماشا کنید. نگران نباشید، جاهای دیدنی کاشان در شب زیاد است. از بهترین جاهای دیدنی در کاشان که می‌توانید شب‌ها در آن مشغول گشت و گذار باشید، شامل موارد زیر است:

میدان قاضی اسدالله

زمانی که از میان کوچه‌های تاریخی و کاه گلی گذر می‌کنید، جایی در میان بافت تاریخی این شهر زیبا، به میدان قاضی اسدالله می‌رسید که شب‌ها جای مناسبی برای پیاده روی و گردش است. این میدان در یکی از مناطق دیدنی کاشان که پر است از سازه های تاریخی قرار گرفته است.

محله سلطان امیر احمد

به خیابان علوی کاشان بروید. جایی واقع در دل بافت کاشانی به محله سلطان امیراحمد میرسید. شب‌ها می‌توانید در این محله قدم بزنید و بافت تاریخی این منطقه را در طول شب تماشا کنید. اگر روز به این منطقه بروید می‌توانید از خانه‌ها و حمام تاریخی آن دیدن کنید. مقبره امامزاده سلطان امیراحمد نیز در این منطقه واقع شده است.

خانه تاریخی مهینستان راهب

اگر دوست دارید شب‌ها به کافه‌ای سنتی بروید و ساعاتی را در آن بگذرانید، می‌توانید به این خانه تاریخی که امروزه به اقامتگاهی زیبا و دارای کافه تبدیل شده مراجعه کنید. این خانه تاریخی مربوط به دوران قاجار و معماری زیبای آن خیره کننده است.

کافه بام کاشان

یکی دیگر از جاهای دیدنی شهر کاشان در شب کافه بام است. برای رسیدن به این کافه باید به کوی پامنار بروید. پست هتل سرای عامری ها می توانید یک خانه نقلی تاریخی را ببینید که حالا به کافه ای زیبا تبدیل شده است. این کافه دوطبقه محلی مناسب برای دورهمی های شبانه است.

لذت گردش درمیان جاهای دیدنی کاشان

با توجه به تاریخ کهن و پرمایه شهر کاشان، در این شهر انواع جاذبه های تاریخی و گردشگری را مشاهده خواهید کرد که یکی از یکی باشکوه‌تر و دیدنی‌تر هستند. سفر به این شهر در فصل مملو از دیدنی‌های دلچسب است. جاهای دیدنی کاشان در زمستان فصلی که همه جا سرد و یخبندان است، حتی در کاشان توام با لذت است. این شهر کویری برای همه فصول جاذبه و دیدنی های بسیار دارد. در مطلب حاضر تعدادی از بهترین جاهای دیدنی کاشان با لوکیشن و اطلاعات ضروری به شما معرفی کردیم و تاریخچه هر یک از آن‌ها را به طور مختصر بررسی کردیم.

شما چه تجربه‌ای از سفر به کاشان و بازدید از بناهای تاریخی آن دارید؟ به نظر شما از بین بناهای معرفی‌شده در این مطلب، کدام یک دیدنی‌تر و جذاب‌تر هستند؟  

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی کاشان

۱. بهترین جاهای دیدنی کاشان کدامند؟

خانه های تاریخی کاشان مانند خانه طباطبایی‌ها و خانه بروجردی‌ها، مسجد و مدرسه آقابزرگ، بازار سنتی کاشان، حمام فین، تیمچه امین‌الدوله و… تنها بخشی از معروف ترین جاهای دیدنی کاشان هستند.

۲. آیا امکان بازدید از آرامگاه سهراب سپهری وجود دارد؟

بله. برای بازدید از آرامگاه سهراب سپهری باید به روستای مشهد اردهال بروید.

۳. بهترین جاهای دیدنی کاشان در بهار کدامند؟

به‌طور کلی بهار از بهترین فصل‌ها برای بازدید از کاشان است. همچنین، با توجه به اینکه بهار فصل گلاب‌گیری هم هست، رفتن به روستای قمصر و تماشای مراسم گلاب‌گیری از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به کاشان در فصل بهار خواهد بود.

۴. کدام یک از خانه های قدیمی کاشان به اقامتگاه سنتی تبدیل شده‌اند؟

خانه عامری‌ها، خانه راهب، خانه تاج و خانه عادل، از جمله خانه های تاریخی کاشان است که در حال حاضر به بوتیک هتل سنتی تبدیل شده‌اند.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید