باشگاه انقلاب تهران بزرگ‌ترین، مجهزترین و مهم‌ترین مجموعه ورزشی در کشور است. این مجموعه در سال ۱۳۳۷ تاسیس شده و شامل چندین سالن و اماکن ورزشی با تجهیزات پیشرفته و روز دنیاست. این باشگاه شاهد تلاش‌ها و تمرین‌های ورزشکاران زیادی بوده است و برای هر رده سنی، گزینه‌ای برای ارائه دارد. اگر به‌ دنبال مکانی مناسب برای ورزش، تفریح، سرگرمی و آرامش هستید، حتما سری به باشگاه انقلاب بزنید. این مجموعه علاوه‌ بر باشگاه‌ها و تجهیزات ورزشی بی‌نظیری که دارد، مکانی فرهنگی نیز به شمار می‌رود که بخش‌های جالبی را در دل خود جای داده است. اگر آماده یک سفر مهیج و پرانرژی به باشگاه انقلاب هستید، در این مطلب از مجله گردشگری فلای‌ تودی همراه ما باشید.

معرفی باشگاه انقلاب

باشگاه انقلاب بزرگ‌ترین مجموعه ورزشی در کشور با امکانات مدرن و پیشرفته است. این باشگاه در شمال تهران واقع شده است و با توجه‌ به موقعیت جغرافیایی ویژه‌ای که دارد، از آب‌و‌هوای خوبی نیز برخوردار است. مساحت کنونی باشگاه حدودا یک میلیون متر مربع است که بیش از نیمی از آن، به فضای سبز اختصاص دارد. مساحت باقی‌مانده، شامل فضاهای سرپوشیده و روباز می‌شود که هر یک به ورزش خاصی تعلق دارند و بهترین تجهیزات ورزشی در آن‌ها دیده می‌شود.

باشگاه انقلاب یکی از کم‌نظیرترین مراکز ورزشی در ایران و حتی خاورمیانه است که ۱۰هزار متر مربع از آن، به فضای فرهنگی اختصاص دارد. سایر بخش‌های این مجموعه، تسهیلات ویژه و اماکن ورزشی مختلفی همچون زمین فوتبال، شنا، بدنسازی و… را در خود جای داده‌اند. علاوه‌ بر اماکن ورزشی، شرکت توسعه اماکن ورزشی ایران و ساختمان آکادمی ملی المپیک نیز در این مجموعه قرار گرفته‌اند.

معرفی باشگاه انقلاب

این مجموعه کامل‌ترین و مهم‌ترین مجموعه ورزشی ایران است که ورزشکاران حرفه‌ای بسیاری را به خود دیده است. کمتر ورزشکاری در تهران است که نام این باشگاه را نشنیده باشد. باشگاه انقلاب، مکانی فوق‌العاده و منحصربه‌فرد برای ورزش و تفریح در فضاهای روباز یا سالن‌های ورزشی است. اگر دوست دارید با تاریخچه این باشگاه آشنا شوید، در بخش بعدی با ما همراه باشید.

تاریخچه باشگاه انقلاب

باشگاه انقلاب در زمان محمدرضاشاه (پهلوی دوم) و در سال ۱۳۳۷ افتتاح شد و مورد استفاده قرار گرفت. این مجموعه در آن زمان، کلوپ شاهنشاهی یا باشگاه شاهنشاهی، نام داشت و وسعت آن ۱۳۰ هکتار بود. بخش وسیعی از کاربری این کلوپ در زمان شاه، مربوط به اسب‌سواری، زمین گلف و چند زمین تنیس بود.

امکان استفاده از کلوپ شاهنشاهی در سال‌های حکومت پهلوی دوم، در انحصار افراد خاصی بود و بهره‌گیری از امکانات آن برای عموم مردم آزاد نبود. پس از پیروزی انقلاب، نام این مجموعه به باشگاه انقلاب تغییر پیدا کرد و تا به امروز، حدود ۱۴ نفر مدیریت آن را بر عهده داشته‌اند. اکنون نظارت این باشگاه به عهده وزارت ورزش و جوانان کشور است. در این مجموعه که آن را به نام نگین سبز تهران نیز می‌شناسند، بخش‌های بسیار متنوع و هیجان‌انگیزی به چشم می‌خورند.

تاریخچه باشگاه انقلاب

باشگاه انقلاب کجاست؟

باشگاه انقلاب در بخش شمالی تهران و در مجاورت بوستان ملت واقع شده است. برای رسیدن به این نقطه از شهر، کافی است از هر جایی که هستید، خود را به خیابان ولی‌عصر و سپس به بزرگراه آیت‌الله رفسنجانی (اتوبان نیایش سابق) برسانید. این باشگاه در حدفاصل اتوبان نیایش و خیابان سئول قرار گرفته است.

برای دسترسی راحت‌تر به این مجموعه فرهنگی و ورزشی، ۴ ورودی در بخش‌های مختلف آن تعبیه شده است. ورودی جنوبی به اتوبان نیایش و درب شمالی آن به خیابان نمایشگاه بین‌المللی تهران منتهی می‌شود. همچنین ورودی شرقی آن در مجاورت پارک ملت و درب غربی آن در نزدیکی خیابان سئول قرار گرفته است؛ بنابراین، شما می‌توانید از هر یک از این ورودی‌ها که دسترسی راحت‌تری به آن دارید، وارد باشگاه انقلاب تهران شوید.

  • آدرس باشگاه انقلاب: تهران، خیابان ولی‌عصر، بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی (اتوبان نیایش)، باشگاه انقلاب تهران
  •  آدرس باشگاه انقلاب روی نقشه

دسترسی با ماشین شخصی

اگر قصد دارید با ماشین شخصی به باشگاه انقلاب بروید، بهترین و آسان‌ترین راه برای شما، رانندگی در خیابان ولی‌عصر است. از این خیابان، خود را به بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برسانید و پس از ورود به بلوار حاشیه‌ای از اولین خروجی سمت راست، خارج شوید. در همین مسیر رانندگی کنید تا ورودی غربی باشگاه انقلاب روبه‌روی‌تان ظاهر شود.

دسترسی با حمل و نقل عمومی

راه دیگر برای رسیدن به باشگاه انقلاب، استفاده از وسیله حمل‌ونقل عمومی است که در میان آن‌ها، BRT بهترین دسترسی را به این نقطه از پایتخت دارد. برای آنکه با BRT به این مجموعه فرهنگی و ورزشی بروید، سوار خط هفت تندرو در مسیر خیابان ولی‌عصر شوید و در ایستگاه نیایش از اتوبوس پیاده شوید. پس از حدود ۱۰ دقیقه پیاده‌روی پس از گذر از پارک ملت، به ورودی باشگاه خواهید رسید. 

همچنین اگر بخواهید با استفاده از مترو تهران به باشگاه انقلاب بروید، باید در ایستگاه شهید حقانی از قطار پیاده شوید. همچنین ایستگاه مترو شهید صدر نیز فاصله نزدیکی تا باشگاه انقلاب دارد.

اماکن ورزشی و بخش های مختلف باشگاه انقلاب

اما رسیدیم به جذاب‌ترین بخش باشگاه انقلاب که همان سالن‌ها، استخرها و اماکن مختلف موجود در این مجموعه هستند. با ما همراه باشید تا با هم، گشت‌وگذاری در این مجموعه بزرگ ورزشی داشته باشیم و با بخش‌های مختلف آن بیشتر آشنا شویم.

باشگاه انقلاب کجاست

جاده تندرستی | راهی به سلامتی و نشاط

یکی از جاذبه‌های زیبای باشگاه انقلاب، جاده تندرستی (Health Road) است که امکان پیاده‌روی را برای ورزش‌دوستان و ورزشکاران فراهم می‌کند. پیاده‌روی یکی از ورزش‌های مفید برای بدن است که اکسیژن کافی را به بدن می‌رساند و سبب بالا رفتن گردش خون و رسیدن خون کافی به تمام نقاط بدن می‌شود.

پیاده‌روی منظم، سبب افزایش ضربان قلب و طول عمر می‌شود و زندگی شما را به سوی سلامت و نشاط‌ بیشتر هدایت می‌کند. این ورزش همچنین روحیه شما را بالا می‌برد و یکی از راه‌های مناسب برای مبارزه با افسردگی است.

اگر تابه‌حال به هر دلیلی از پیاده‌روی سر باز زده‌اید، اکنون زمان آن رسیده تا جایی برای آن در برنامه روزانه خود باز کنید. جاده سلامتی این فرصت را برای شما فراهم می‌کند تا در محیطی با مناظر زیبای طبیعی و در کنار سایر ورزشکاران، ورزش و پیاده‌روی کنید و نگران عبور ماشین، دوچرخه، موتورسیکلت یا اسکیت نباشید.

اگر در نزدیکی این مجموعه سکونت دارید، بهتر است بهانه‌ها را کنار بگذارید و برای ورزش صبحگاهی و پیاده‌روی سری به جاده تندرستی که ضامن سلامتی شماست، بزنید. طول یک دور کامل در این جاده ۲۵۹۰ متر است و در اطراف زمین گلف قرار گرفته است. همچنین بد نیست بدانید، دویدن با سرعت بالا در طول جاده، ممنوع است.

 بخش های مختلف باشگاه انقلاب

در ادامه، به سایر مشخصات جاده تندرستی اشاره می‌کنیم:

  • طول بخش مسطح جاده تندرستی: ۶۲۰ متر (این مسیر برای سالمندان و افراد بیمار مناسب است).
  • بیشترین ارتفاع از سطح دریا: ۱۶۱۵ متر.
  • کمترین ارتفاع از سطح دریا: ۱۵۷۵ متر.

توجه کنید که شیب جاده در ضلع شرقی قرار گرفته است و استفاده از آن برای بیماران و همچنین سالمندان توصیه نمی‌شود.

زمین گلف باشگاه انقلاب | تنها چمن گلف استاندارد در کشور

گلف یکی از بازی‌ها و ورزش‌های بسیار پرطرفدار است که علاوه‌ بر نیروی جسمانی، به مهارت‌ فکری بالایی نیز نیاز دارد. این بازی، ورزشی لذت‌بخش و در عین حال، مشکل است و نیاز به تمرکز و قدرت بدنی بسیار بالایی دارد. 

زمین گلف باشگاه انقلاب تهران در سال ۱۳۴۱ با مساحت ۶۲ هکتار در ضلع غربی این مجموعه احداث شده است. وسعت این زمین گلف در سال ۱۳۷۲ به ۴۴ هکتار رسید که یک زمین رنج و ۱۳ میدان در آن قرار دارد.

اگر به‌ دنبال زمین گلف استاندارد در کشور هستید، زمین چمن گلف باشگاه انقلاب، تنها گزینه موجود برای شماست. در این زمین، فرصت‌های استثنائی برای یادگیری گلف زیر نظر مربیان حرفه‌ای برای علاقه‌مندان به این رشته فراهم شده است. باشگاه انقلاب برای گسترش و همگانی‌کردن رشته گلف، آموزش رایگان برای دوستداران این رشته در نظر گرفته است.

  • هزینه گلف برای افراد ایرانی بدون خریدن بلیت: ۵.۱۴۷.۰۰۰ تومان
  • هزینه گلف برای اعضای ایرانی: ۸۶.۰۰۰ تومان
  • هزینه گلف برای افراد خارجی بدون خریدن بلیت: ۲۰.۸۹۲.۰۰۰ تومان
  • هزینه گلف برای اعضای خارجی: ۶۷۵.۰۰۰ تومان
زمین گلف باشگاه انقلاب

تنیس باشگاه انقلاب | بزرگترین مجموعه تنیس کشور

ورزش تنیس نخستین‌بار در میان اشراف‌زادگان بریتانیا رایج شد و سپس به کشورهای همسایه و به‌تدریج سراسر جهان رسید. این ورزش با وجود جذابیت انکار‌نشدنی‌اش، نیاز به تجهیزات نسبتا گران‌قیمت و زمین مناسب نیز دارد. 

باشگاه انقلاب تهران شامل ۳۰ زمین تنیس خاکی روباز است که بزرگ‌ترین مجموعه تنیس ایران شمار می‌رود. این زمین‌ها که به هم متصل هستند و فضایی عالی برای این ورزش جذاب به شمار می‌روند، در ضلع شمالی باشگاه و در کنار ساختمان‌های اداری قرار گرفته‌اند. مساحت تقریبی این مجموعه روباز ۸۲۸۰ متر مربع است.

تنیس باشگاه انقلاب

۷ استادیوم تنیس در مجموعه تنیس باشگاه انقلاب قرار دارند که ۶ استادیوم مسقف آن ۱۵۳۰ صندلی دارند و ظرفیت آن‌ها به ۲۰۰۰ نفر قابل‌ افزایش است. همچنین یک استادیوم سرپوشیده مرکزی سه‌طبقه نیز در این مجموعه قرار گرفته است که ظرفیت آن ۴۱۳۹ صندلی و قابل‌ افزایش به ۷۵۰۰ نفر است. استادیوم‌های تنیس این مجموعه، به‌گونه‌ای ساخته شده‌اند که با قرارگرفتن در کریدور آن، می‌توان ۴ مسابقه را هم‌زمان تماشا کرد.

استخرهای باشگاه انقلاب | فضایی مجهز و مفرح

باشگاه انقلاب چندین استخر سرپوشیده و روباز دارد که مکانی بی‌نظیر برای شنا، آفتاب‌گرفتن، آب‌درمانی و ورزش‌های آبی هستند. در ادامه، این استخرها را معرفی خواهیم کرد.

استخرهای باشگاه انقلاب

استخر آفتاب

اگر به تفریح در پارک های آبی علاقه دارید، باشگاه انقلاب پیشنهاد جذابی برای شما دارد. استخر آفتاب مجموعه‌ای از استخرهای مجزا است و نخستین باشگاه آبی ایران محسوب می‌شود. این باشگاه آبی از دو بخش استخرهای سرپوشیده و استخرهای روباز تشکیل شده و در زمینی به مساحت یک هکتار بنا شده است. وسعت بنای مجموعه حدودا ۸۰۰۰ متر مربع است و از بخش‌های مختلف با تجهیزات متنوع و مخصوص ورزش‌های آبی و آب‌درمانی تشکیل شده است.

استخر آفتاب در سال ۱۳۹۵ بنا شد. استخرهای سرپوشیده آن شامل استخر مخصوص آب‌درمانی، استخر قهرمانی ۳۳ متری، استخر کودک و استخرهای ورزش‌های آبی است که مجموعا ۴۰۰۰ متر مربع وسعت دارد. بخش روباز این مجموعه نیز شامل استخر ۴ فصل، جکوزی ۱۵ نفره، حوضچه آب سرد و سونا خشک و بخار است.

اگر از طرفداران ماساژ و ورزش‌های آبی هستید، پیشنهاد می‌کنیم بازدید از این مجموعه بین‌المللی و تفریح در آن را در برنامه خود قرار دهید. در مجموعه آفتاب سالن ورزش‌های هوازی، تجهیزات بدنسازی، رستوران و کافی‌شاپ نیز به چشم می‌خورند که می‌توانید در کنار ورزش‌های آبی از آن‌ها استفاده کنید. این استخر مخصوص آقایان و بانوان است.

  • ساعت کاری استخر آفتاب برای بانوان: روزهای زوج ساعت ۷ صبح تا ۲۳:۰۰، جمعه‌ها ۹ صبح تا ۱۵:۰۰٫
  • ساعت کاری استخر آفتاب برای آقایان: روزهای فرد ساعت ۶ صبح تا ۲۳:۰۰، جمعه‌ها ۱۶:۰۰ تا ۲۳:۰۰٫
استخر آفتاب در باشگاه انقلاب

استخر سرپوشیده و روباز مخصوص بانوان

یکی از نکات قابل‌ توجه در باشگاه انقلاب، توجه به حقوق بانوان عزیز است. در سال ۱۳۹۰ در این باشگاه، استخرهای سرپوشیده و روباز مخصوص بانوان افتتاح شد. مجموعه استخرهای مخصوص بانوان شامل استخر سرریز تعادلی، سالن رختکن، بار شناگر، جکوزی با دو دمای مختلف، حمام ترکی و ایرانی سنتی، سالن بدنسازی، استخر روباز ۴ فصل، سالن ماساژ، سونا بخار، سونا خشک و فضای سبز با مساحت ۷۰۰۰ متر مربع است. این مجموعه، فرصت مناسبی برای سپری‌کردن یک روز مفرح و آرامش‌بخش برای بانوان در باشگاه انقلاب تهران است.

  • ساعت کاری استخر بانوان باشگاه انقلاب: همه‌روزه ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۳:۳۰، بعدازظهرها ساعت ۱۴:۰۰ الی ۱۷:۳۰٫
استخر سرپوشیده در باشگاه انقلاب

استخر چهار‌فصل | مخصوص آقایان

استخر چهار‌فصل ویژه آقایان در قسمت جنوبی مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب واقع شده است. این استخر شامل امکانات زیر است:

  • مرکز سلامت و تندرستی؛
  • سالن بدنسازی؛
  • مرکز ماساژ؛
  • سالن کراس‌فیت؛
  • سونای خشک و سونای بخار؛
  • جکوزی؛
  • استخر بزرگسالان؛
  • استخر کودکان؛
  • زمین والیبال ساحلی؛
  • زمین بسکتبال؛
  • فروشگاه‌های ورزشی؛
  • سالن ورزش‌های گروهی؛
  • رستوران؛
  • بوفه.

ساعت کاری استخر چهارفصل مخصوص آقایان در باشگاه انقلاب به این صورت است:

  • شنبه تا پنج‌شنبه: ۶ صبح تا ۱۳:۴۵، بعدازظهرها ۱۵:۰۰ تا ۲۲:۳۰٫
  • جمعه و روزهای تعطیل: ۹ صبح تا ۱۲:۰۰، بعدازظهرها ۱۳:۰۰ تا ۱۶:۰۰ و ۱۷:۰۰ تا ۲۰:۰۰٫
  • شماره تماس: ۷-۲۶۲۱۲۶۵۶-۰۲۱

فوتبال باشگاه انقلاب | تجربه فوتبال در چمن مصنوعی و طبیعی

قطعا یکی از ورزش‌های پرطرفدار و محبوب در جهان، فوتبال است. به همین دلیل، در این مجموعه بزرگ ورزشی، مکان‌هایی نیز برای فوتبال در نظر گرفته شده است.

فوتبال باشگاه انقلاب

زمین‌های فوتبال باشگاه انقلاب تهران به دو بخش تقسیم می‌شوند. بخش اول زمین‌ فوتبال با چمن مصنوعی است. این باشگاه، دو زمین چمن مصنوعی با اندازه‌های متفاوت دارد. یکی از این زمین‌ها، اندازه بزرگ و استانداردی دارد و دیگری اندازه کوچک‌تری دارد که برای تمرین و آموزش کودکان و نوجوانان مناسب است.

اگر به‌ دنبال آموزش فوتبال برای کودکان ۵ سال به بالای خود هستید، این مجموعه، این امکان را برای شما فراهم کرده است. امکانات این زمین‌های مصنوعی شامل سرویس بهداشتی، دوش آب گرم، رختکن و پراژکتور برای تامین نور شب است. شرکت‌ها، اصناف، دانشگاه‌ها و افراد مختلف، می‌توانند این زمین‌ها را برای بازی اجاره کنند. هر سانس در این زمین ۲ ساعت طول می‌کشد.

در بخش جنوبی مجموعه، یک زمین فوتبال طبیعی نیز قرار گرفته است که آن هم طرفداران خود را دارد. این زمین در سال ۱۳۶۵ ایجاد شده است و امکانات آن شامل سرویس بهداشتی، رختکن، پیست دو میدانی و… است. در این زمین نیز کلاس‌های مختلفی برای رده‌های سنی متفاوت برگزار می‌شوند. هر سانس ۲ ساعت به طول می‌انجامد.

  • ساعت کار زمین فوتبال باشگاه انقلاب: ۶ صبح تا ۱۲ شب
زمین‌های فوتبال باشگاه انقلاب تهران

سالن تخصصی بانوان در باشگاه انقلاب

در باشگاه انقلاب تهران سالنی زیبا و مجهز، مختص بانوان وجود دارد. فضای داخلی این سالن ۲۵۰۰ متر مربع است و ۷۰۰ متر فضای باز دارد. سالن تخصصی بانوان ۳ سالن ایروبیک دارد که یکی از آن‌ها به سالن شیشه‌ای معروف است.

از دیگر امکانات این سالن، سالن بدنسازی با دستگاه‌های مجهز روز دنیا با مساحت ۶۰۰ متر مربع، سالن آرایشی بهداشتی به وسعت ۲۳۰ متر مربع متشکل‌ از بخش‌های مختلف برای ماساژ، درمان بیماری پوست و مو، مشاوره رایگان و آب‌درمانی است. همچنین در این سالن تخصصی، فضایی برای تفریح و ورزش کودکان نیز در نظر گرفته شده است که در آن، امکان بازی با اسباب‌بازی، نقاشی، ژیمناستیک و… برای کودکان فراهم است.

سالن تخصصی بانوان در باشگاه انقلاب

بولینگ باشگاه انقلاب تهران

بولینگ یکی از تفریحات محبوب در میان کودکان، جوانان و حتی سالمندان است. باشگاه بولینگی که در باشگاه انقلاب تهران قرار دارد، یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین باشگاه‌های بولینگ در جهان است. از مشخصه‌های سالن بولینگ این مجموعه، می‌توان به تکنولوژی بالای تجهیزات، استفاده از دستگاه‌های مدرن، سیستم امتیازدهی خودکار، مکانیزم توپ‌برگردان اتوماتیک و… اشاره کرد که بر اساس استانداردهای جهانی ساخته شده‌اند.

این باشگاه ۲۴ خط بولینگ دارد که ساخت آن ۲ سال به طول انجامید. در این باشگاه، اولین فروشگاه لوازم تخصصی بولینگ به چشم می‌خورد که دارای انواع تجهیزات حرفه‌ای بولینگ است. از دیگر ویژگی‌های مثبت در سالن بولینگ مجموعه انقلاب، می‌توان به فضاسازی خوب و محوطه‌سازی زیبای آن اشاره کرد.

  • ساعت کار بولینگ باشگاه انقلاب: همه‌روزه از ۸:۳۰ صبح تا ۲۳:۳۰
بولینگ باشگاه انقلاب تهران

سالن یادگار امام باشگاه انقلاب

سالن مصطفی خمینی در سال ۱۳۷۷ در ضلع شرقی باشگاه ساخته شد. یادگار امام، سالنی چندمنظوره برای رشته‌های مختلف مانند والیبال، فوتسال، بسکتبال، بدمینتون، تیرکمان و… است. طبقه همکف این سالن ۲۴۰۰ متر مربع وسعت دارد و در قسمتی از آن، سالن سونای خشک دیده می‌شود.

طبقه دوم سالن یادگار امام با ۴۴۷ متر، محل استقرار فدراسیون تنیس است. سالن یادگار امام بزرگ‌ترین سالن در باشگاه انقلاب است که فعالیت‌های ورزشی بسیاری در آن انجام می‌شود.

سالن خانوادگی باشگاه انقلاب

گنجاندن برنامه‌های ورزشی در برنامه‌ها و تفریحات خانوادگی، عاملی مهم برای سلامت جسمی و فکری اعضای خانواده است. سالن خانوادگی مجموعه انقلاب نیز با این هدف، امکاناتی را فراهم آورده است تا خانواده‌ها در کنار هم به ورزش و تفریح بپردازند. این سالن مجموعه‌ای از ۴ سالن به ابعاد ۳۸*۱۴ است که برای رشته‌های فوتبال، فوتسال، بسکتبال و… برای دختران و پسران استفاده می‌شوند. سالن خانوادگی در قسمت شمالی باشگاه قرار گرفته است.

سالن خانوادگی باشگاه انقلاب

مینی گلف باشگاه انقلاب

زمین مینی گلف باشگاه انقلاب دارای ۱۸ زمین با مدل‌های متنوع است که کف آن‌ها موکت‌کاری شده است. این زمین‌ها مجموعا ۲۰۰۰ متر مربع وسعت دارند و دارای امکاناتی همچون طراحی فضای سبز با درختان زینتی، نورپردازی، رستوران ۴ فصل و کافی‌شاپ هستند. مناظر اطراف زمین‌های مینی‌گلف، چشم‌اندازهای بسیاری زیبایی دارند. همچنین این بخش یکی از زمین‌های گلف بی‌نظیر و باکیفیت در خاورمیانه محسوب می‌شود.

سالن بیلیارد باشگاه انقلاب

بیلیارد یکی از سرگرمی‌ها و تفریحات جوانان است که هواداران خاص خود را دارد. مرکز بیلیارد باشگاه انقلاب در بخش جنوب‌غربی مجموعه واقع شده است. این سالن دارای ۱۲ میز ایت‌بال و ۸ میز اسنوکر است که در فضایی با وسعت ۵۰۰ متر مربع قرار گرفته‌اند.

در طبقه همکف سالن، بخشی برای بازی بیلیارد خانم‌ها در نظر گرفته شده است. این بخش ۴ میز ایت‌بال و اسنوکر دارد که مخصوص بانوان است. اگر هنگام بازی تشنه یا گرسنه‌ شدید، نگران نباشید؛ زیرا در این سالن، یک کافی‌شاپ قرار دارد که آماده ارائه خدمات به علاقه‌مندان بیلیارد است.

سالن بیلیارد باشگاه انقلاب

سالن اسکواش باشگاه انقلاب | مرکز اسکواش ایران

سالن اسکواش باشگاه انقلاب تهران در سال ۱۳۷۳ در ضلع شمالی مجموعه افتتاح شده است. این سالن ۶۰۰ متر مربع وسعت دارد که به‌صورت یک طبقه همکف و همچنین یک نیم‌طبقه است. در طبقه همکف ۵ سالن اسکواش با استانداردهای بین‌المللی و چهار ردیف گردان تماشاچی قرار گرفته است. از امکانات جانبی این طبقه، می‌توان به کافی‌شاپ، رستوران، بوفه و فروشگاه لوازم ورزشی اشاره کرد.

نیم‌طبقه بالا نیز به ورزش‌های رزمی مانند کیک بوکسینگ و تکواندو تعلق دارد. این مجموعه یک سالن اسکواش دیگر نیز دارد که مخصوص بانوان است و آن هم در سال ۱۳۷۳ در قسمت شمالی مجموعه ساخته شده است. سالن اسکواش بانوان، دارای ۳ سالن اسکواش، رختکن و دوش است.

سالن اسکواش باشگاه انقلاب

سالن ورزش های رزمی باشگاه انقلاب

همان‌طور که در بخش قبلی اشاره شد، در طبقه بالای سالن اسکواش، سالن ورزش‌های رزمی قرار دارد که در آن رشته‌هایی مانند کاراته، تکواندو، ژیمناستیک، کیک بوکسینگ برای آقایان و خانم‌ها آموزش داده می‌شود.

  • شماره تماس: ۲۲۰۲۵۸۵۸-۰۲۱

اسکیت باشگاه انقلاب | نخستین سالن اسکیت سرپوشیده

سالن اسکیت مجموعه انقلاب، نخستین سالن سرپوشیده اسکیت در جهان است که در ضلع جنوبی باشگاه انقلاب قرار گرفته است. این آکادمی در سال ۱۳۸۱ احداث شد و بخش‌های مختلفی از جمله پیست اسکیت روباز با ۵ رمپ استاندارد، سالن‌های اسکیت هاکی، اسکیت بوردینگ، اسکیت نمایشی و اسکیت سرعتی دارد. این سالن دارای کف‌پوش تخصصی اسکیت است و تنها پیست استاندارد کشور به حساب می‌آید. در این سالن، فروشگاه ورزشی لوازم اسکیت و کافی‌شاپ نیز دیده می‌شود.

  • ساعت کار آکادمی تنیس باشگاه انقلاب: ۹ صبح تا ۱۱ شب.
  • شماره تماس: ۲۶۲۱۶۳۶۶-۰۲۱

باشگاه تیراندازی مجموعه انقلاب

یکی دیگر از بخش‌های جذاب مجموعه ورزشی انقلاب را می‌توان باشگاه تیراندازی تیگرا دانست. این باشگاه در شمال مجموعه قرار گرفته است و ۹ لاین تیراندازی با اهداف ثابت دارد. در این مجموعه، ۶ دستگاه فالینگ تارگت نیز قرار دارد که تیراندازی با تفنگ و تپانچه در آن آموزش داده می‌شود. آموزش برای آقایان و بانوان ۶ سال به بالا امکان‌پذیر است. 

  • ساعت کاری باشگاه تیگرا:‌ همه روزهای هفته از ۸ صبح تا ۲۳:۰۰٫
باشگاه تیراندازی مجموعه انقلاب

صخره نوردی در باشگاه انقلاب

یکی از ورزش‌های استقامتی و مهیج، صخره‌نوردی است و افراد زیادی علاقه‌مند به دنبال‌کردن این رشته هستند. خبر خوب، این است که در مجموعه انقلاب، باشگاهی به نام وی‌راک قرار دارد که در آن به دوستداران این ورزش، آموزش صخره‌نوردی داده می‌شود.

  • ساعت کاری: شنبه تا چهارشنبه از ۸ صبح تا ۱۰ شب، آخر هفته‌ها ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب.

ماهیگیری در باشگاه انقلاب

ماهیگیری ورزشی، یک ورزش جذاب و آرامش‌بخش است که برای تمدد‌ اعصاب توصیه می‌شود. باشگاه انقلاب به منظور فراهم‌کردن امکانات این رشته، استخری با مساحت کلی ۲۰۰۰ متر در نظر گرفته است که گنجایش آن ۶۰۰۰ ماهی قزل‌آلا و کپور است.

اگر از علاقه‌مندان به ماهی‌گیری هستید، مجموعه ورزشی انقلاب را از یاد نبرید. استخر ماهی‌گیر این مجموعه در فضایی سرسبز با مناظر زیبا قرار دارد که روحیه شما را بانشاط‌تر می‌کند. امکان آموزش نیز در این فضا فراهم است.

پدل (Padel) در باشگاه انقلاب تهران

پدل ورزشی مهیج و شاد متعلق به قرن ۲۱ است. این ورزش مفرح را می‌توان ترکیبی از اسکواش و تنیس دانست. در مجموعه انقلاب، برای این ورزش هم ۴ زمین بازی در کنار خدماتی مانند کافه، رستوران، فروشگاه و… در نظر گرفته شده است.

  • شماره تماس پدل باشگاه انقلاب: ۲۲۶۶۴۶۰۳-۰۲۱
پدل در باشگاه انقلاب تهران

سایر امکانات ورزشی باشگاه انقلاب چیست؟

جالب است بگوییم که تمام بخش‌های مختلفی که ما در این مطلب برشمردیم، تنها بخشی از امکانات باشگاه انقلاب تهران هستند. این باشگاه بسیار مجهز و پیشرفته است و در سایر رشته‌ها نیز امکانات خوبی دارد. برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • رشته فوتسال: سالن‌ چندمنظوره، سالن خانوادگی و سالن ۳؛
  • رشته والیبال: سالن‌ ۳، سالن ۱۱، سالن خانوادگی، سالن یادگار امام و سالن سی نگین؛
  • رشته بسکتبال: سالن خانوادگی، سالن ۳، سالن سی نگین؛
  • تیر و کمان: سالن یادگار امام و سالن خانوادگی؛
  • پینگ‌‌پنگ: در آکادمی اسکیت، قسمت جنوبی مجموعه انقلاب، جنب خیابان اصلی، روبه‌روی سالن اسکیت سرپوشیده؛
  • پینت‌بال؛
  • ژیمناستیک؛
  • بدمینتون؛
  • سالن بدنسازی آقایان

سایر امکانات باشگاه انقلاب

مجموعه فرهنگی و ورزشی انقلاب، تنها محدود به امکانات ورزشی نیست؛ بلکه این مجموعه، جایی برای تفریح، فعالیت‌های هنری و فرهنگی نیز محسوب می‌شود.

  • سالن‌‌های همایش و سینمایی راگادید: این سالن ۱۰۴ نفر ظرفیت دارد و مجهز به تجهیزات سینمایی و نورپردازی پیشرفته با سالن‌های جانبی ۴۰ نفره است. از این سالن‌ها برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی، برگزاری همایش، ورک‌شاپ‌ها و… با امکانات صوتی و تصویری مناسب استفاده می‌کنند. این سالن در نزدیکی استخر چهارفصل آقایان قرار گرفته است.
  • دهکده سبز: دهکده سبز مکانی زیبا با فضایی سرسبز و دنج است که در آن گالری، کتاب‌فروشی، آکامی هنری، کافی‌شاپ و… قرار گرفته است.
  • فودکورت باشگاه انقلاب: مجموعه‌ای با دو طبقه با تنوع بالا است.
  • خانه کودک: این بخش برای نگهداری از کودکان قرار داده شده است.
  • کارزین باشگاه انقلاب: کارزین محیطی زیبا و باصفا با مناظری دیدنی است که به شما این فرصت را می‌دهد تا رشته‌کوه‌های البرز، زمین چمن گلف، برج میلاد و مناظر طبیعی سرسبز اطراف را ببینید و لذت ببرید.
امکانات باشگاه انقلاب

عضویت در باشگاه انقلاب

برای دریافت کارت عضویت باشگاه انقلاب،می‌توانید به سایت رسمی باشگاه انقلاب مراجعه کنید و به‌صورت اینترنتی عضوی از باشگاه انقلاب شوید.

  • هزینه عضویت یکساله: ۱٫۳۳۰٫۰۰۰ تومان.
  • هزینه عضویت یکساله افراد بالای ۶۰ سال: ۹۳۱٫۰۰۰ تومان.
  • هزینه عضویت خانواده شهدا و اشخاص جانباز، آزاده و ایثارگر: ۵۳۲٫۰۰۰ تومان.
  • هزینه صدور کارت عضویت: ۲۷۰۰۰ تومان.
  • هزینه عضویت یکساله افراد خارجی: ۳٫۰۹۱٫۵۰۰ تومان.
  • بلیت یک بار ورود مهمان ایرانی: ۲۵۳۰۰ تومان.
  • هزینه یک بار ورود مهمان خارجی: ۳۷۲۰۰ تومان.
  • تلفن واحد پذیرش (پیگیری عضویت): ۲۳۰۷۹۴۲۲-۰۲۱، ۲۳۰۷۹۴۲۲-۰۲۱، ۲۶۲۱۶۱۵۲-۰۲۱٫
  • روزهای کاری واحد پذیرش: شنبه تا چهارشنبه از ۸ صبح تا ۱۶:۰۰، پنج‌شنبه از ۸ صبح تا ۱۲:۰۰٫

توجه کنید که عضویت در باشگاه، تنها برای ورود به آن و امکان استفاده از جاده سلامتی است. برای سایر بخش‌ها، باید بر اساس تعرفه عضویت، بلیت تهیه کنید. برای استفاده از پارکینگ مجموعه نیز باید بلیت تهیه شود که امکان شارژ آن روی کارت عضویت وجود دارد. همچنین اگر قصد عضویت ندارید، می‌توانید بلیت ورود مهمان را استفاده کنید. به این مورد هم توجه کنید که ورود حیوانات به مجموعه ممنوع است. ساعت کاری باشگاه انقلاب به این صورت است:

  • ساعت کار مجموعه برای ورودی اعضا: ۶:۰۰ صبح تا ۲۳:۳۰٫
  • ساعت کار بخش اداری: ۷:۰۰ تا ۱۳:۳۰٫

گشت‌وگذار در باشگاه انقلاب تهران

در این مطلب، سعی کردیم به شرح بخش‌ها و اماکن ورزشی و فرهنگی موجود در باشگاه انقلاب بپردازیم. بااین‌حال، این مجموعه به‌قدری وسیع و متنوع است که تا وارد آن نشوید، نمی‌توانید از جزئیات آن آگاه شوید. اگر ساکن پایتخت هستید یا قصد سفر به تهران را دارید، بازدید از این مجموعه مفرح و ورزشی را از دست ندهید.

استخرهای روباز و سرپوشیده، باشگاه‌های مجهز، رشته‌های ورزشی مختلف، آب‌وهوای دل‌انگیز و طبیعت سرسبز، تنها بخشی از مشخصه‌های باشگاه انقلاب تهران به شمار می‌روند. خوشحال خواهیم شد شما نیز نظرات و تجربه‌های خود را در مورد این مجموعه در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره باشگاه انقلاب تهران

باشگاه انقلاب تهران کجا قرار دارد؟

تهران، خیابان ولی‌عصر، ابتدای بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی (اتوبان نیایش)، باشگاه انقلاب تهران.

جاهای دیدنی اطراف باشگاه انقلاب کدامند؟

بوستان ملت، کاخ سعدآباد، برج میلاد، پارک جمشیدیه.

ورودی باشگاه انقلاب تهران کجاست؟

این مجموعه ۴ ورودی دارد. درب جنوبی به اتوبان رفسنجانی (نیایش) و درب شمالی به خیابان نمایشگاه بین‌المللی ختم می‌شود. ورودی شرقی مجموعه جنب بوستان ملت و ورودی غربی در مجاورت خیابان سئول قرار دارد.

شرایط عضویت در باشگاه انقلاب چیست؟

برای عضویت در باشگاه باید حق عضویت سالانه پرداخت شود. با کارت عضویت می‌توان وارد مجموعه شد و از جاده تندرستی استفاده کرد. برای استفاده از سایر بخش‌ها باید تعرفه مخصوص اعضا پرداخت شود.

رستوران‌های اطراف باشگاه انقلاب کدامند؟

رستوران ونک استار، رستوران ایتالیایی پارلا، رستوران تاج محل و رستوران گیله ‌گل. 

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید