حتما تا به حال نام جزایر قناری را شنیده‌اید. اولین تصویری که از شنیدن این نام به ذهن می‌آید، شاید زیبایی و آواز پرندگان به خصوص قناری‌ها باشد! اما جزایر قناری کجا هستند؟ چرا با این نام شناخته می‌شوند؟ شرایط سفر به این جزایر چیست؟ هر آنچه باید درباره جزایر قناری، جاذبه ها و تفریحات آن بدانید را می‌توانید در این مطلب از مجله گردشگری فلای تودی بخوانید.

در این مطلب از فلای تودی می‌خوانید... پنهان

راهنمای کامل سفر به جزایر قناری

اگر می‌خواهید به یک سرزمین آفتابی در مرکز اروپا سفر کنید، جزایر قناری بدون شک بهترین گزینه است. فکر کنید در سرمای زمستانی اروپا به جزیره‌ای سفر کنید که دمای هوا در سردترین حالت خود به ۲۱ درجه سانتی‌گراد می‌رسد! سواحل زیبا و طبیعت منحصر به فرد، آثار تاریخی، فرهنگ متنوع و… جزایر قناری را به یکی از بهترین مقاصد برای سفرهای زمستانی تبدیل کرده است. اما دلیل شهرت و محبوبیت این جزایر چیست و چرا همواره گردشگران بسیار زیادی به این جزایر سفر می‌کنند؟ در این مقاله قصد داریم این دلایل را مورد بررسی قرار دهیم و پس از آن به معرفی و بررسی جاذبه‌ها و تفریحات جزایر قناری بپردازیم.

– جزایر قناری در کدام کشور قرار دارند؟ | Canary Islands

مجمع الجزایر قناری مجموعه‌ای از هشت جزیره هستند که در اقیانوس اطلس و در بخش غربی کشور مراکش قرار دارند. این جزایر که بخشی از کشور اسپانیا به شمار می‌آیند، به صورت خودمختار اداره می‌شوند. هشت جزیره‌ای که جزایر قناری را شکل می‌دهند، شامل تنریف (پایتخت و بزرگترین جزیره از جزایر قناری)، گرن کاناریا (مرکز جزیره گران کاناریا)، لا نزاروته، لا پالما، لا گومرا، ال هیرو، فوئرته ونتورا و لا گراسیوسا هستند.

کشورهای پرتغال و مراکش در دوره‌های مختلف ادعای مالکیت بر این جزایر را داشته‌اند و بعد از نگاه به نقشه و دیدن فاصله کمتر این جزایر تا پرتغال و مراکش نسبت به اسپانیا، سوالی که پیش می‌آید این است که در حال حاضر جزایر قناری در کدام کشور قرار دارند؟ همانطور که پیش‌تر نیز به آن اشاره کردیم، مالکیت جزایر قناری در نهایت به کشور اسپانیا رسید.

– چرا نام این جزایر، قناری شد؟

دلیل نامگذاری آن بر خلاف تصور عموم به دلیل سگ‌هایی بوده است که سالیان گذشته در این جزیره زندگی می‌کردند! قناری یا کاناری (Canary) ریشه لاتین دارد و به معنای آن سگ است. در واقع نام پرنده قناری نیز از این جزایر گرفته شده؛ چرا که پرنده بومی این جزیره است.

آب و هوای جزایر قناری

– آب و هوای جزایر قناری

این جزایر در دسته‌بندی مناطق گرمسیر جهان قرار می‌گیرند و دمای هوا تقریبا در تمامی طول سال ثابت است. دمای هوای جزایر قناری به طور معمول بالای ۲۰ درجه سانتی گراد و در ماه‌های سرد سال نیز تقریبا کاهشی ۶ درجه‌ای دارد. بارش باران نیز در بخش شمال غربی جزیره که ارتفاع بیشتری نسبت به سایر نقاط جزیره دارد، بیشتر است ولی در کل میانگین بارندگی جزیره، زیاد نیست.

آب و هوای معتدل، خاک آتشفشانی و نزدیکی به آفریقا باعث شده این جزیره دارای پوشش گیاهی و جانوری بسیار غنی باشد و همچنین به مرور زمان کشاورزی در آن بسیار رونق بگیرد. از محصولات کشاورزی این جزیره می‌توان به موز، پرتقال، قهوه، خرما، نیشکر، انگور و انواع غلات اشاره کرد.

– بهترین زمان سفر به جزایر قناری

به دلیل آب و هوای معتدل، شما می‌توانید در تمام طول سال برای سفر به این جزیره برنامه ریزی کنید. اما باز هم بستگی دارد که بخواهید چه فعالیت‌هایی را در مدت اقامت خود در این جزیره داشته باشید. از استراحت و آفتاب گرفتن تا ورزش‌های پر هیجان آبی، کارهایی هستند که با اقامت در این جزیره، امکان انجام آن‌ها را دارید.

به طور کلی در تابستان گردشگران بسیار زیادی در این جزایر حضور دارند و به عبارتی فصل شلوغ این جزایر، تابستان است. در فصل زمستان نیز گردشگرانی از کشورهای سردسیر اروپا به این جزایر می‌آیند و با حضورشان، به گردشگری در این فصل رونق می‌دهند.

اما اگر به دنبال استراحت در محیطی آرام و در سواحل زیبای جزیره هستید، بهترین زمان سفر به جزایر قناری فصل‌های بهار و پاییز هستند. اگر به دنبال هیجان و لذت بردن از تفریحات آبی هستید، باید تابستان را برای سفر به جزایر قناری انتخاب کنید.

بهترین زمان سفر به جزایر قناری

– شرایط سفر به جزایر قناری

پس از آن که برای سفر به این جزایر برنامه ریزی کردید، باید برای ویزای این کشور اقدام کنید. به منظور دریافت ویزای جزایر قناری نیاز دارید از پیش بلیط رفت و برگشت هواپیمای خود را بخرید و هتل محل اقامتتان را رزرو کنید. جزایر قناری در کشور اسپانیا قرار دارند و اسپانیا در اتحادیه اروپا واقع شده است. از این رو برای سفر به جزایر قناری باید ویزای شینگن دریافت کنید.

برای رفتن به این جزایر در قدم اول باید بلیط هواپیمای خود را خریداری کنید که این کار به سادگی با مراجعه به سایت فلای تودی امکانپذیر است. با مراجعه به سایت فلای تودی می‌توانید قیمت انواع بلیط هواپیما جزایر قناری را به راحتی مقایسه کرده و مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

در قدم بعدی باید به سراغ رزرو هتل بروید. این جزایر به دلیل ماهیت گردشگری پر رونقی که دارند، دارای امکانات اقامتی فراوانی نیز هستند. از جمله هتل های پنج ستاره جزایر قناری می‌توان به هتل مدیترانین پالاس و هتل بست سمیرامیس اشاره کرد. در میان هتل های چهار ستاره جزایر قناری می‌شود از هتل تریانفلور و هتل بلو سی اینتر پالاس نام برد. در نهایت این شما هستید که باید با توجه به سلایق، اهداف و بودجه‌ای که در اختیار دارید، نسبت به خرید بلیط هواپیما به مقصد جزایر قناری و رزرو هتل در این جزایر اقدام کنید.

هزینه سفر به جزایر قناری

هزینه سفر به جزایر قناری تحت تاثیر عوامل بسیار زیادی قرار دارد، از جمله نرخ ارز، هزینه رزرو هتل انتخابی شما، قیمت بلیط هواپیما و فصل و زمانی که در آن سفر می‌کنید. با اطلاعاتی که در مورد هر یک از این موارد در این مطلب در اختیار شما قرار خواهد گرفت، می‌توانید در مورد جنبه‌های مختلف سفر به جزایر قناری و هزینه‌های آن بهترین برنامه‌ریزی را داشته باشید.

– خرید بلیط هواپیما جزایر قناری

همانطور که پیش‌تر نیز به آن اشاره کردیم، فصل تابستان، زمانی است که بیشترین تعداد مسافران به این جزایر می‌روند. از آنجایی که بقیه راه‌های ارتباطی با جزیره مشکل و زمانبر هستند، سفر هوایی تنها راه رفتن به این جزایر خواهد بود. به همین دلیل قیمت بلیط هواپیما تنریف در فصل تابستان از هر زمان دیگری در سال بالاتر است.

– رزرو هتل در جزایر قناری

همان قاعده‌ای که در مورد بلیط هواپیما گفته شد، در مورد هتل ها نیز صدق می‌کند و برای رزرو هتل در فصل تابستان در جزایر قناری، به دلیل تقاضای بیشتر، باید هزینه بالاتری هم پرداخت کنید. بنابراین در فصل تابستان قیمت خرید بلیط هواپیما بالاتر است و در کل باعث افزایش هزینه سفر در این فصل خواهد شد.

حمل و نقل عمومی در جزایر قناری

حمل و نقل عمومی در جزایر قناری

وسایل حمل و نقل عمومی جزیره تنوع مناسبی دارند. تاکسی‌ها راحت‌ترین و گران‌ترین وسایل حمل و نقل در این جزایر به حساب می‌آیند. اگر هزینه تاکسی به نظرتان زیاد می‌آید، می‌توانید در برخی مناطق جزیره از تراموا استفاده کنید که هزینه به نسبت کمتری از تاکسی دارد. اما ارزان‌ترین روشی که می‌توانید به وسیله آن در جزیره رفت و آمد کنید، استفاده از اتوبوس است. در آخر این امکان را دارید که برای رفت و آمد، یک خودرو را اجاره کرده و در اختیار داشته باشید ولی هزینه آن بالاتر از سایر وسایل حمل و نقل عمومی است.

رستوران های جزایر قناری

از رستوران‌هایی که می‌توانید با خیال راحت به سراغ آن‌ها بروید و غذاهای محلی اسپانیا، جزایر قناری و خوراکی‌های بین‌المللی دیگر را در آنجا نوش جان کنید، می‌توان به El Calderito de la Abuela، Abama Kabuki، Restaurante La Vieja، Bar Restaurante El Cine، Resto Tapati، Habibi، Sabor Canario, La Orotava و Rugantino, Garachico اشاره کرد.

جاهای دیدنی جزایر قناری

تا به اینجا درباره یکی از دلایل سفر به این جزیره که آب و هوای مطبوع آن است، مطلع شدیم؛ در ادامه به بررسی مهمترین اماکن دیدنی جزایر قناری خواهیم پرداخت.

– سواحل گرن کاناریا

در جنوب این جزیره شاهد سواحلی هستیم که به دلیل داشتن شن طلایی رنگ و زیبایی غیر قابل وصفشان بسیار معروف هستند. در این خط ساحلی، شش تفرجگاه مجزا وجود دارد که هر کدام دارای امکانات متفاوت و جذابی برای گردشگران هستند.

در لاس پالماس که به عنوان مرکز گرن کاناریا شناخته می‌شود نیز سواحل زیبایی وجود دارد. در این سواحل به دلیل وجود موج شکن‌های طبیعی که در اثر فوران‌های آتشفشانی شکل گرفته‌اند، آب آرام بوده و امکان غواصی هم وجود دارد.

پارک ملی تیده

– پارک ملی تیده

این پارک که به اسم کوه تیده نامگذاری شده، در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. کوه تیده سومین کوه آتش فشانی بلند جهان محسوب می‌شود و یکی از جاذبه‌های گردشگری این پارک بازدید از دهانه آتشفشانی آن است. در این پارک می‌توانید از موزه «ال پورتیلو» بازدید کنید، از میان یک باغ گیاه شناسی عبور کنید و با تله کابین، به دیدن دهانه آتشفشان بروید. اما بازدید از آتشفشان وقتی پیاده باشید، بسیار جذاب‌تر خواهد بود.

– پارک ملی تیمانفایا

این پارک در سال‌های دور فوران‌های آتشفشانی فاجعه باری را از سر گذرانده که طی آن‌ها ۱۱ روستا زیر گدازه‌ها مدفون شده‌اند. بقایای این گدازه‌ها در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌اند و همچنان در زیر آن‌ها گدازه‌های فعالی در جریان هستند. زمین در این پارک بسیار گرم است و اگر به «ایزلوته د هیلاریو» بروید با چند آزمایش، این موضوع را به شما نشان خواهند داد. همچنین رستورانی در این پارک وجود دارد که در آن مرغ گریل شده با حرارت آتشفشان سرو می‌شود!

سواحل تنریفه

– سواحل تنریفه

سواحل این جزیره جزو مجهزترین و توسعه‌یافته‌ترین جزایر این منطقه به شمار می‌آیند. وجود اقامتگاه‌ها، تفریحگاه‌های متنوع و مغازه‌های شیک تنها قسمتی از امکاناتی هستند که در این جزیره وجود دارد. ساحل «ال مدانو» در این جزیره برای موج سواری از شهرتی جهانی برخوردار است.

در این جزیره ساحل «پلایا د لاس ترسیتاس» برای خانواده‌ها تجهیز شده است. شن‌های طلایی این ساحل از آفریقای شمالی وارد شده و صخره‌های مرجانی مصنوعی در آن کار گذاشته شده‌اند. از آنجایی که مانند دیگر سواحل موج‌های سنگین در این ساحل وجود ندارد، برای شناگران و کودکان مکان بسیار مناسبی محسوب می‌شود.

– سواحل فوئرته ونتورا

این سواحل به دلیل خلوت بودن، شهرت بسیار زیادی دارند. محبوب‌ترین ساحل این جزیره «پلایا سوتاونتو» است که به طول ۳۰ کیلومتر با شن‌های طلایی امتداد دارد.

– لاس پالماس د گرن کاناریا

قدمت این شهر ساحلی به قرن پانزدهم می‌رسد. از دیدنی‌ها این جزیره می‌توان به کلیسای «سانتا آنا» اشاره کرد. «کاسا د کولون» نیز اقامتگاه نخستین فرمانداران جزیره بوده که امروزه به صورت موزه درآمده است. کریستف کلمب در مسیرش به سمت آمریکا در اینجا توقفی داشته و می‌توانید با اکتشافات او در این موزه آشنا شوید. موزه نستور که محلی برای نگهداری آثار هنری «نستور مارتین فرناندز د لا توره» است نیز در این جزیره قرار دارد. همچنین در این جزیره می‌توانید به دیدن باغ‌های گیاه شناسی گرن کاناریا بروید.

لاس پالماس د گرن کاناریا

– پورتو دل کارمن

این شهر، بزرگ‌ترین شهر گردشگری لانزاروته بوده و بیش از شش کیلومتر ساحل شنی دارد که با آب‌های آرام احاطه شده است. این شهر یکی از مقاصد تفریحی شلوغ جزایر قناری به شمار می‌آید که امکانات و اقامتگاه‌های بسیار مناسبی دارد، از این رو مقصد محبوب گردشگران در جزایر قناری به شمار می‌رود.

– سانتا کروز د تنریفه

این شهر برای بازدید از جاذبه‌های هنری مقصد بسیار مناسبی به شمار می‌رود. «اودیتوریو د تنریفه» مرکز اپرا و سالن کنسرت این شهر است که اجراهای بزرگ جهانی زیادی در آن برگزار شد. موزه هنرهای زیبا و موزه طبیعت نیز از جمله مکان‌هایی هستند که بازدید از آن‌ها بسیار جذاب خواهد بود. در «مرکادو د نوئِسترا سِنیورا د افریکا» نیز غرفه‌های بسیاری برای خرید وجود دارد. کارناوال سالانه جزایر قناری نیز در اینجا برگزار خواهد شد.

– سن کریستوبال د لا لاگونا

این شهر در گذشته پایتخت کل جزایر قناری بوده و بناهای باشکوه بسیاری با معماری زیبا در آن به جا مانده است. کلیسا و بناهای قدیمی در کنار موزه تاریخ و انسان شناسی از جمله جاذبه‌هایی هستند که می‌توانید در این‌جا از آن‌ها بازدید داشته باشید.

سانتا کروز د لا پالما

– سانتا کروز د لا پالما

این شهر یکی از سه بندر مهم اسپانیا برای داد و ستد با نیوورلد بوده و امروزه بکرترین سواحل جزایر قناری را در خود جای داده است. هر پنج سال در این شهر فستیوالی برای ستایش حافظ جزیره تحت عنوان «باکره لاس نییوس» برپا می‌شود که می‌تواند برای شما بسیار جالب باشد.

– لا اوراتاوا

این شهر در دره‌ای پر از مزارع موز واقع شده و خانه‌های قدیمی موجود در این شهر و کلیسای آن شهرت دارند و مهم‌تر از این موارد، باغی متشکل از ۳۰۰۰ گل استوایی است که به زیبایی در کنار هم طراحی شده‌اند و فضای زیبایی را شکل داده‌اند. از دیگر دیدنی‌های طبیعی که در مجمع‌الجزایر قناری می‌توانید به بازدید آن‌ها بروید، می‌توان به پارک لورو که بزرگ‌ترین کلکسیون طوطی‌های جهان است، اشاره کرد. از دیگر پارک‌های معروف جزایر قناری باید از پارک ملی گاراخونای و پارک ملی کالدرا د تابوریینته نام برد.

آثار سزار مانریک

– آثار سزار مانریک

هنرمند و معمار برجسته‌ی لانزاروته‌ای مجموعه‌ای از سازه‌هایی را طراحی و اجرا کرد که در عین حفظ مناظر طبیعی جزیره، توانسته‌اند برای گردشگران جذابیتی نو داشته باشند. از جمله‌ این آثار می‌توان به منزل باشکوه خود «مانریک» اشاره کرد.

نکات مهم در سفر به جزایر قناری

در سفر به جزایر قناری نکاتی وجود دارد که اگر از آن‌ها اطلاع داشته باشید، سفر راحت‌تری خواهید داشت و احتمال اینکه در زمان سفرتان به مشکل بر بخورید، بسیار کم خواهد شد. در ادامه چند مورد از آن‌ها را مرور خواهیم کرد.

-برای تاکسی گرفتن می‌توانید به راحتی به خودروهای متمایزی که در سراسر جزیره هستند، اعتماد کنید ولی در صورت نیاز از هتل بخواهید برای شما تاکسی بگیرد.

-ماموران پلیس دارای لباس یک شکل و اتومبیل پلیس هستند و در صورت درخواست، کارت شناسایی به شما ارائه می‌دهند.

-میزان جرم و جنایت در این جزیره بسیار کم است، ولی پیشنهاد می‌کنیم وسایل قیمتی و مهم خود را به صندوق امانات هتل بسپارید و بیرون از هتل نیز مراقب وسایل خود باشید.

-بهتر است در طول شب تنهایی به مناطق خلوت نروید.

-آب لوله کشی جزیره قابل شرب است، ولی برخی برای اطمینان بیشتر از بطری‌های آب معدنی استفاده می‌کنند.

-شایع‌ترین عارضه در جزیره آفتاب سوختگی و گرمازدگی است، پس تا می‌توانید آب بنوشید و حتی در روزهای ابری هم از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

-برای اجاره لوازم تفریحات آبی به سراغ شرکت‌های معتبر و دارای بیمه بروید و در این زمینه از هتل کمک بخواهید.

سفر به جزایر قناری، سرزمین آفتابی اروپا

جزایر قناری برای گذراندن تعطیلاتی آفتابی در کنار ساحل و همچنین لذت بردن از انواع تفریحات آبی مقصدی فوق‌العاده به شمار می‌آیند. کافی است با صرف کمی زمان، اطلاعات مناسبی از آن به دست آورید و با یک برنامه ریزی صحیح خود را برای یک سفر رویایی آماده کنید.

آیا تجربه سفر به اسپانیا و جزایر قناری این کشور را دارید؟ از تجربیات خود برایمان بگویید.

پرسش های متداول درباره جزایر قناری

آیا سفر به جزایر قناری فصل خاصی دارد؟

خیر به دلیل استوایی بودن آب و هوا، در تمام فصول امکان سفر به این جزایر وجود دارد.

هزینه سفر به جزایر قناری چقدر است؟

بسته به هتل، بلیط هواپیما و فصل سفر این هزینه متغیر است.

مهم ترین جاذبه جزایر قناری چیست؟

سواحل آفتابی و ورزش‌های آبی مهم‌ترین مشخصه‌های گردشگری جزایر قناری هستند.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید