کافی است یک پیاده‌روی کوتاه در خیابان‌های استانبول داشته باشید تا ببینید که انتخاب بهترین رستوران های استانبول برای صرف غذا کار چندانی ساده‌ای نیست. در واقع، با وجود رستوران‌ها و غذاخوری‌های فراوانی که در گوشه و کنار این شهر سبز شده‌اند، احتمالا به‌راحتی نتوانید درباره اینکه وارد کدام یک از آن‌ها شوید و غذا سفارش دهید، تصمیم‌گیری کنید. به همین دلیل، در این مطلب از مجله گردشگری فلای‌تودی، تصمیم گرفتیم به معرفی بهترین رستوران های استانبول بپردازیم و اطلاعاتی از جمله تصاویر فضای رستوران، آدرس و لوکیشن آن و منو برای اطلاع از حدود قیمت را در اختیارتان قرار دهیم، با ما همراه بشید.

معرفی بهترین و محبوبترین رستوران های استانبول

برای آنکه تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از صرف غذاهای ترکی در این شهر داشته باشید، در ادامه می‌توانید با بهترین گزینه‌ها به همراه منوی رستوران های استانبول که در ادامه معرفی شده‌اند، بیشتر آشنا شوید:

رستوران نصرت استانبول

احتمالا آوازه نصرت گوکچه ترکی و سبک غذاپختن منحصربه‌فرد و خاص او به گوش شما هم خورده است. علاوه بر ژست مخصوص نصرت هنگام نمک‌پاشیدن به غذا، استیک‌های تازه او که از کیفیت و طعمی مثال‌زدنی برخوردار هستند، شهرت این سرآشپز و رستوران‌های زنجیره‌ای او در سراسر جهان را چند برابر کرده است. اگر عاشق استیک هستید و دوست دارید طعمی عالی و تکرار نشدنی از این غذا را تجربه کنید، در سفرتان به استانبول حتما به رستوران نصرت – ET که بهترین استیک‌خانه این شهر است و خود، یکی از جاذبه‌های گردشگری استانبول محسوب می‌شود، سر بزنید.

رستوران نصرت استانبول
  • ساعت کاری: همه روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب
  • آدرس: استانبول، محله بشیکتاش، خیابان نیسپتیه، شماره ۸۷، نصرت اتیلر
  • وب‌سایت: https://www.nusr-et.com.tr/
  • شماره تماس: ۰۹۰۲۱۲۵۶۸۷۷۳۸

آدرس رستوران نصرت روی نقشه گوگل

رستوران نیکول

رستوران نیکول در یکی از قدیمی‌ترین ساختمان‌های استانبول قرار گرفته و بنای آن تا اوایل قرن بیستم تحت عنوان صومعه فرانسیسکو شناخته می‌شد. گفته می‌شود فردی به‌نام اگنس مارته نیکول بیماران زیادی را در این ساختمان تاریخی شفا داده، از این رو نام آن را نیکول گذاشته‌اند. در این رستوران انواع غذاهای مدیترانه‌ای سرو می‌شود و مشتریان می‌توانند در تراسی که رو به منظره‌ای باشکوه از شبه جزیره تاریخی استانبول، جزایر پرنس و… قرار گرفته، غذا بخورند. تایم کاری رستوران نیکول، که به عنوان یکی از بهترین رستوران های استانبول شناخته می‌شود، طوری است که پس از گشت و گذار در مراکز خرید استانبول می‌توانید، لذت یک غذای خوشمزه را بچشید، بدون اینکه نگران تعطیلی باشید.

رستوران نیکول
  • ساعت کاری: همه روزه از ساعت ۶:۳۰ عصر تا ۱۱:۳۰ شب
  • آدرس: استانبول، بی‌اوغلو، خیابان توم توم کاپتان شماره ۱۸، ناحیه توم توم
  • وب‌سایت: nicole.com
  • شماره تماس: ۰۹۰۲۱۲۲۹۲۴۴۶۷
  • منو: برای دریافت منو رستوران نیکول اینجا کلیک کنید.

آدرس رستوران نیکول روی نقشه گوگل

رستوران ایکس

رستوران ایکس در بالاترین طبقه ساختمانی ۹۰ ساله بنا شده و به طور کلی به دلیل پنجره‌های بلند خود که مناظر بسیار زیبایی از شهر استانبول را به مشتریان عرضه می‌کنند، شهرت دارد. علاوه بر این، از فراز آن می‌توانید گلدن هورن یا شاخ طلایی استانبول را هم تماشا کنید. دکوراسیون این رستوران تلفیقی از سبک سنتی و مدرن است و در آن انواع غذاهای اصیل ترکی و غذاهای بین‌المللی سرو می‌شود. به عقیده اغلب مسافران، پیتزای رستوران ایکس که در کوره آجری پخته می‌شود، خوشمزه‌ترین غذای این رستوران است.

رستوران نیکول
  • ساعت کاری: همه روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱ نیمه شب
  • آدرس: بالای ساختمان تاریخی دنیز پالاس (سی پالاس) در منطقه بی اوغلو

رستوران حافظ مصطفی ۱۸۶۴

رستوران قدیمی و مشهور حافظ مصطفی ۱۸۶۴، از بهترین رستوران های استانبول است و هیچ مسافری بدون غذا خوردن در آن نباید استانبول را ترک کند. این رستوران به شیرینی‌های بسیار لذیذ و وسوسه‌برانگیز خود معروف است و این شیرینی‌ها را حتی به‌عنوان سوغاتی نیز می‌توانید خریداری کنید. به عقیده بسیاری از مسافران راحت‌الحلقوم و باقلوای مخصوص  رستوران حافظ مصطفی، از بهترین و لذیذترین دسرهای این رستوران هستند.

رستوران حافظ مصطفی ۱۸۶۴
  • ساعت کاری: شبانه‌روزی
  • آدرس: استانبول، بی‌اوغلو، گوموش سویو، خیابان سیراسلویلر
  • وب‌سایت: hafizmustafa.com
  • شماره تماس: ۰۹۰۲۱۲۲۴۳۳۸۴۷
  • منو: برای دریافت منو رستوران حافظ مصطفی اینجا کلیک کنید.

آدرس رستوران حافظ مصطفی روی نقشه گوگل

رستوران اسپاگو

اسپاگو یکی از بهترین رستوران های استانبول در منطقه نیشانتاشی محسوب می‌شود. این رستوران که سرآشپز مشهوری به‌نام ولفگانگ پاک آن را تاسیس کرده، فضای سرپوشیده و تراس روباز دارد که با مناظر خیره‌کننده خود از تنگه بسفر، به گزینه محبوبی برای بسیاری از مسافران استانبول تبدیل شده است. همچنین، اگر می‌خواهید با افراد سرشناس و مشهور استانبول ملاقات کنید، باید به رستوران اسپاگو بروید. احتمالا با توجه به توصیفات ذکرشده متوجه شده‌اید که با غذاخوردن در این رستوران نمی‌توانید انتظار سفری ارزان و اقتصادی به استانبول را داشته باشید!

رستوران اسپاگو
  • آدرس: استانبول، محله نیشانتاشی، سنت رجیس، Mim Kemal Öke Cad، شماره ۳۵
  • وب‌سایت: spago.thestregisistanbul.com
  • شماره تماس: ۰۹۰۲۱۲۳۶۸۰۸۰۸

آدرس رستوران اسپاگو روی نقشه گوگل

رستوران هاتای

یکی از رستوران های چند ملیتی استانبول است که شما می توانید، هر فرهنگ غذایی را در آن بیابید.  تنوع بالای غذایی در این رستوران و نیز محیط خوب آن، یکی از بهترین تجربه‌های سفر شما خواهد بود. جالب است بدانید، صاحب این رستوران بوراک، آشپر معروف ترکیه‌ای است. این رستوران سه شعبه در ترکیه دارد.

رستوران هاتای بوراک
  • آدرس: میدان تکسیم، خیابان استقلال، پلاک ۳۹
  • وب سایت: hataymedeniyetlersofrasi.com.tr
  • شماره تماس: ۰۹۰۲۱۲۲۹۳۳۱۳۱

آدرس رستوران هاتای روی نقشه گوگل

 بهترین رستورانهای ساحلی استانبول

قرارگیری تنگه بسفر در استانبول موجب شده که رستوران های ساحلی این شهر رونق فراوانی داشته باشند. اگر شما هم از آن دست افرادی هستید که از غذاخوردن با منظره دریا لذت می‌برند، در سفر به استانبول غذاخوردن در رستوران‌های زیر را از دست ندهید:

رستوران بیتلیسلی

این رستوران، در دسته بهترین رستوران های سنتی استانبول قرار دارد که در فاصله کمی از مسجد ایاصوفیه قرارگرفته است. اگر می خواهید منویی متنوع از غذاهای سنتی ترکیه را در اختیار داشته باشید، این رستوران بهترین انتخاب است.

رستوران بیتلیسلی

آدرس: استانبول، سیرکیجی- فاتح

وب سایت: tlisli.business.site

شماره تماس: ۰۹۰۲۱۲۵۱۳۷۷۶۳

آدرس رستوران بیتلیسلی روی نقشه گوگل

 رستوران بوهارا اوجاکباشی

یکی از بهترین رستورانهای ساحلی استانبول است که غذاهایی نزدیک به ذائقه ایرانی ها در آن سرو می شود. اکثر غذاها در این رستوران حلال است. پس با خیال راحت می توانید از غذاهای این رستوران لذت ببرید. در این رستوران می توانید انواع کباب های ترکی و پیده را سرو کنید.

 رستوران بوهارا اوجاکباشی

آدرس: میدان تکسیم، سلطان احمد، رستوران بوهارا اوجاکباشی

وب سایت:

شماره تماس: ۰۹۰۲۱۲۵۱۳۷۴۲۴

آدرس رستوران بوهارا اوجاکباشی روی نقشه گوگل

رستوران زیا شارک سوفراسی

یکی دیگر از رستوران های معروف استانبول که غذاهای سنتی را در آن سرو می کنند، این رستوران قدیمی است. رستوران زیا شارک سوفراسی حدود ۴ دهه پیش ساخته شده است و در حال حاضر شعبه های متعددی در مناطق فاتح، سیرکیجی، بیلربی، کاواجیک و… دارد.

رستوران زیا شارک سوفراسی

آدرس: استانبول، کادیکوی، جعفرآقا، خیابان گونشلی باغچه، پلاک ۴۳

وب سایت:

شماره تماس: ۰۹۰۵۴۲۴۳۳۶۶۵۲

رستوران وِزِنان

رستوران سنتی دیگر در استانبول که لذت غذاهای محلی را می توانید در ان تجربه کنید، رستوران وزنان است. غذاهای این رستوران را هیچ جای دیگری نمی توانید، پیدا کنید.

رستوران وِزِنان

آدرس: استانبول، محله رستم پاشا، کاراکوی

شماره تماس: ۰۹۰۵۴۴۳۰۹۸۴۶۳

آدرس رستوران وزنان روی نقشه گوگل

رستوران سوربالیک

اگر محل اقامت شما از رستوران وزنان دور بود، می توانید به رستوران سوربالیک مراجعه کنید. در این رستوران انواع غذاهای دریایی مانند میگو و ماهی سرو می شود. رستوران سوربالیک چندین شعبه در جای جای استانبول دارد که آرناواتکوی، هالیچ و سارای بورنو از جمله این شعب است. منظره جذاب این رستوران رو به دریاست که احساس خوبی در زمان سرو غذا خواهید داشت.

رستوران سوربالیک

آدرس: خیابان فاتح، سلطان احمد، کندی، پلاک ۱۸/۱

 رستوران لوکانتا مایا

از دیگر رستوران های استانبول که صف طولانی برای سرو غذا از آن را خواهید دید، یکی از بهترین رستوران های ترکیه محسوب می شود. سرآشپز معروف این رستوران “دیدم شنول” است که غذاهای معروف و سنتی ترکیه و فصلی را سرو می کند. از مهمترین و پرطرفدارترین غذاهای این رستوران می توان به مجوش و زوکینی فریترز اشاره کرد.

 رستوران لوکانتا مایا

آدرس: استانبول، هالاسکارگزی، خیابان روملی، پلاک ۵۳

آدرس رستوران  رستوران لوکانتا مایا روی نقشه گوگل

رستوران روملی ‌حصار اسکله

بسیاری از مسافران، روملی حصار اسکله را بهترین رستوران ساحلی استانبول می‌دانند. این رستوران در اسکله‌ای متعلق به دوران عثمانی واقع شده و معماری منحصربه‌فرد آن که شبیه به کلبه ماهیگیرهاست، لذت غذاخوردن در این رستوران را چند برابر می‌کند. از لذت‌بخش‌ترین و فراموش‌نشدنی‌ترین تفریحاتی که در سفر به استانبول می‌توانید تجربه کنید، خوردن غذاهای در رستوران روملی حصار اسکله حین تماشای منظره غروب خورشید است.

رستوران روملی ‌حصار اسکله
  • ساعت کاری: همه روزه، از ساعت ۱۲ ظهر تا نیمه شب
  • آدرس: استانبول، خیابان یحیی اول

آدرس رستوران روملی ‌حصار اسکله روی نقشه گوگل

رستوران لموئت

رستوران لموئت که به آن مرغ دریایی نیز گفته می‌شود، برای ساکنین استانبول و بسیاری از مسافران این شهر بسیار نام‌آشنا و محبوب است. این رستوران در بی‌اغلو توم توم سوئیت استانبول قرار دارد و بیشتر به دلیل طعم و کیفیت عالی غذاها و مواد اولیه تازه و باکیفیتی که برای تهیه آن‌ها استفاده می‌شود، شهرت دارد. رستوران لموئت کنار آب قرار گرفته و هنگامی که پشت میزهایتان در حال صرف غذاهای دریایی بسیار خوشمزه و باکیفیت هستید، می‌توانید مناظری خیره‌کننده از بخش‌های قدیمی استانبول را مشاهده کنید.

رستوران لموئت
  • ساعت کاری: دوشنبه تا شنبه، ۶:۳۰ تا ۱۱ شب
  • آدرس: استانبول، خیابان بی‌اوغلو، توم توم سوئیت

رستوران ۳۶۰ استانبول

رستوران ۳۶۰ از بهترین رستورانهای ساحلی  استانبول که تجربه‌ای تمام‌عیار از شکم گردی در استانبول را برای شما رقم می‌زند. این ادعا را جایزه‌های متعددی که رستوران به‌واسطه خدمات عالی خود دریافت کرده، ثابت می‌کند. این رستوران در طبقه انتهایی ساختمانی متعلق به قرن ۱۹ ساخته شده و علاوه بر غذاهای سنتی استانبول، انواع غذاهای بین‌المللی از سراسر جهان را نیز به مشتریان خود عرضه می‌کند. دکوراسیون منحصربه‌فرد، ارائه منظره پاناروما از استانبول، غذاای بسیار باکیفیت و خوشمزه و سرگرمی‌های فراوان، رستوران ۳۶۰ را به گزینه شماره یک بسیاری از مسافران استانبول تبدیل کرده است.

رستوران ۳۶۰ استانبول
  • ساعت کاری: همه روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۲ نیمه شب
  • آدرس: استانبول، محله بی‌اوغلو، خیابان استقلال، شماره ۸/۱۶۳
  • وب‌سایت: ۳۶۰istanbul.com
  • شماره تماس: ۴۳-۰۹۰۲۱۲۲۵۱۱۰۴۲، ۰۹۰۵۳۳۶۹۱۰۳۶۰

آدرس رستوران ۳۶۰ استانبول روی نقشه گوگل

رستوران میکلا از بهترین های بی اوغلو استانبول

همه چیز در رستوران میکلا دست به دست هم داده تا مسافران لحظاتی بسیار لذت‌بخش و خاطره‌انگیز از غذاخوردن در استانبول را تجربه کنند. با وجود غذاهای بسیار باکیفیت و خوشمزه‌ای که در این رستوران طبخ می‌شود و مناظر نفس‌گیری که پیش روی مسافران قرار دارد، غذاخوردن در میکلا به تجربه‌ای فراموش‌نشدنی تبدیل خواهد شد. این رستوران در ناحیه بی اوغلو استانبول و روی بام هتل مجلل و لوکس مارمارا پرا قرار گرفته است و با منوی کامل، دکوراسیون زیبا و موقعیت مکانی عالی، از بهترین گزینه‌ها برای غذاخورن در استانبول به‌حساب می‌آید.

رستوران ۳۶۰ استانبول
  • ساعت کاری: همه روزه از ساعت ۱۲ تا ۲
  • آدرس: استانبول، محله بی اوغلو، مارمارا پرا، خیابان Mesrutiyet، شماره ۱۵
  • وب‌سایت:  miklarestaurant.com
  • شماره تماس: ۰۹۰۲۱۲۲۹۳۵۶۵۶
  • منو: برای دریافت منو رستوران میکلا اینجا کلیک کنید.

آدرس رستوران میکلا روی نقشه گوگل

رستوران فریه لوکانتاسی

رستوران فریه لوکانتاسی، در ساختمانی با معماری کلاسیک عثمانی و متعلق به قرن نوزدهم قرار دارد و به دلیل فضای گسترده خود، در تابستان‌ها میزبان بیش از ۲ هزار گردشگر و مشتری است. اگر در فصل تابستان به استانبول رفتید، حتما باید از قبل میز رزرو کنید؛ در غیر این صورت احتمالا جای خالی گیرتان نخواهد آمد! فریه لوکانتاسی با فضای دنج و آرام خود و غذاهای بسیار خوشمزه و باکیفیتی که به مشتریان عرضه می‌کند، گزینه محبوب بسیاری از مسافران شهر استانبول است.

رستوران فریه لوکانتاسی
  • ساعت کاری: دوشنبه تا جمعه از ظهر تا نیمه شب، شنبه تا یکشنبه از ۱۰ صبح تا نیمه شب
  • آدرس: استانبول، بشیکتاش، ییلدییز، چیراگان، شماره ۴۴
  • شماره تماس: ۰۹۰۲۱۲۲۲۷۲۲۱۶

آدرس رستوران فریه لوکانتاسی روی نقشه گوگل

رستوران کالیپسو فیش

رستوران کالیپسو فیش در جاده ساحلی Kucukyali و در بخش آسیایی استانبول قرار دارد و بهشت عاشقان غذاهای دریایی به‌ویژه ماهی است. رستوران فیش با بیش از ۳۰ سال سابقه، به طعم‌ منحصربه‌فرد غذاهایش معروف شده و ماهی‌ها و صدف‌هایش، طرفداران ویژه‌ای دارد. کالیپسو تنها یک سال پس از افتتاح، جایزه اسکار ۵۰ رستوران برتر را دریافت کرده است.

رستوران کالیپسو فیش
  • آدرس: استانبول، کوچوکیالی، خیابان جمهوریت، بلوار تورگوت اوزال، شماره ۲
  • وب‌سایت: calipsorestaurant.com
  • شماره تماس: ۰۹۰۲۱۶۴۸۹۲۸۵۸

رستوران اولوس ۲۹

اولوس ۲۹ رستوران مجللی است که در آن انواع غذاهای محلی ترکیه‌ای با کیفیت بالا و طعم بسیار لذیذ به مشتریان عرضه می‌شود. بهترین بخش این رستوران که افراد زیادی را به غذاخوردن در آن ترغیب می‌کند، تراسی با چشم‌انداز بسیار زیبا از تنگه بسفر و پل‌های استانبول است. غذاخوردن در این تراس هم‌زمان با تماشای غروب خورشید، از لذت‌بخش‌ترین تفریحات استانبول به شمار می‌رود. توجه داشته باشید که اگر دوست دارید حین غروب آفتاب در تراس رستوران اولوس ۲۹ غذا بخورید، از قبل باید میز رزرو کنید.

 رستوران اولوس ۲۹
  • ساعت کاری: دوشنبه تا جمعه از ظهر تا ۲ بامداد، شنبه از ۷ شب تا ۳ بامداد، یکشنبه از ۷ شب تا ۱ بامداد
  • آدرس: استانبول، محله بشیکتاش، داخل پارک اولوس شماره ۷۱، Adnan Saygun Cad، اولوس ماه، لوازیم
  • وب‌سایت: https://www.29.com.tr/
  • شماره تماس: ۰۹۰۲۱۲۳۵۸۲۹۲۹

آدرس رستوران اولوس ۲۹ روی نقشه گوگل

رستوران های مهم ایرانی در استانبول

رستوران های ایرانی استانبول کم نیستند و اگر در سفر به این شهر هوس یک غذای ایرانی اصیل و باکیفیت کرد، تنها کافی است به رستوران‌هایی که در ادامه از آن‌ها نام برده شده، مراجعه کنید.

رستوران ریحون

در رستوران ریحون همه چیز کاملا ایرانی است و هنگام صرف غذا، اصلا احساس نخواهید کرد که در خاک ترکیه و کیلومترها دورتر از وطن خود قرار دارید. این را کباب‌ها و خورشت‌های ایرانی خوشمزه، میز و صندلی‌های چوبی، رومیزی‌های ترمه و تابلوهای روی دیوار که همه تصاویری از دیدنی های ایران هستند، ثابت می‌کند. رستوران ایرانی ریحون در نزدیکی میدان تکسیم قرار دارد و علاوه بر موقعیت مکانی عالی، با کباب‌های بسیار خوشمزه و باکیفیتش که با گوشت‌های حلال طبخ می‌شوند، به‌خوبی توانسته رضایت مسافران زیادی را جلب کند. شاید این رستوران را بتوان بهترین کبابی استانبول معرفی کرد!

رستوران ریحون
  • ساعت کاری: همه روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۱ شب
  • آدرس: استانبول، بی‌اغلو، محله توم توم، خیابان ینی کارسی، پلاک ۲۶٫۱
  • وب‌سایت: iranyemekleri.com
  • شماره تماس: ۰۹۰۲۱۲۲۴۵۱۵۰۰

آدرس رستوران ریحون استانبول روی نقشه گوگل

رستوران شهرزاد

از بهترین رستوران های ایرانی استانبول که با فضای ساده و غذاهای لذیذ خود مورد توجه مسافران ایرانی استانبول است، می‌توان به رستوران شهرزاد اشاره کرد. رستوران شهرزاد در بخش اروپایی استانبول و منطقه اورتاکوی قرار دارد و مشتریان در صورت تمایل در فضای باز هم می‌توانند غذای خود را میل کنند. از جمله غذاهایی که در رستوران شهرزاد طبخ و عرضه می‌شود، می‌توان به انواع کباب و خورشت و غذاهای ساده‌ای مثل کوکو، کتلت، آش رشته و کشک بادمجان اشاره کرد.

رستوران شهرزاد
  • ساعت کاری: دوشنبه تا جمعه، از ساعت ۹ صبح تا ۱۱ شب؛ شنبه و یکشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ شب
  • آدرس: استانبول، بشیکتاش، اورتاکوی، مجیدیه محلسی، کوچه دعیرمن، پلاک ۱۰٫۱
  • وب‌سایت: restaurantshahrzad.com
  • شماره تماس: ۰۹۰۲۱۲۲۶۱۹۲۹۱

آدرس رستوران شهرزاد روی نقشه گوگل

رستوران نایب

نایب یکی از رستوران‌های تازه‌تاسیس استانبول است و در همین مدت کم هم باکیفیت بالای غذاهای خود و فضای دنج و صمیمی‌اش، جایگاه ویژه‌ای نزد ایرانی‌ها و حتی ترک‌ها باز کرده است. مسافرانی که غذاخوردن در این رستوران را تجربه کرده‌اند، عقیده دارند که از نظر کیفیت و طعم کباب، نایب بهترین رستوران ایرانی استانبول محسوب می‌شود. این رستوران در منطقه فاتح استانبول قرار دارد و از بهترین گزینه‌هایی است که برای غذاخوردن در این شهر می‌توانید روی آن حساب کنید.

رستوران نایب
  • ساعت کاری: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
  • آدرس: استانبول، منطقه فاتح، آکسارای، میدان فندک زاده، خیابان ملت
  • شماره تماس: ۰۹۰۲۱۲۵۸۷۶۸۴۶

آدرس رستوران نایب روی نقشه گوگل

رستوران آسمان

رستوران آسمان علاوه بر ایرانی‌ها، نزد مردم استانبول نیز از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. این رستوران با بیش از ۱۲ سال سابقه، در منطقه فاتیح بخش اروپایی استانبول قرار دارد و علاوه بر غذاهای اصیل ایرانی، در آن انواع غذاهای بین‌المللی نیز سرو می‌شود. اغلب مسافرانی که در رستوران آسمان غذا خورده‌اند، از کیفیت بالای باقالی پلو با گوشت، قرمه‌سبزی و فسنجان این رستوران و فضای دنج و ساده آن رضایت بالایی داشته‌اند.

رستوران آسمان
  • ساعت کاری: همه روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۹ شب
  • آدرس: استانبول، فاتیح، آکسارای، کمال پاشا، بلوار آتاتورک، سیلان پالاس، پلاک ۱۵۸
  • وب‌سایت: asumanrestaurant.com
  • شماره تماس: ۰۹۰۲۱۲۵۱۱۲۷۳۷
  • منو: برای دریافت منو رستوران آسمان اینجا کلیک کنید.

آدرس رستوران آسمان روی نقشه گوگل

رستوران زلفا

اگر دنبال رستورانی دنج و صمیمی برای دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی خود هستید، رستوران ایرانی زلفا گزینه بسیار مناسبی برایتان خواهد بود. این رستوران در محله ماسلاک استانبول قرار دارد و در منوی آن انواع کباب‌ها و خورشت‌های اصیل ایرانی یافت می‌شود. سرو غذای گیاهی، طبخ غذاها با گوشت حلال، موسیقی زنده و… از مهم‌ترین چیزهایی هستند که رضایت مشتریان از غذاخورد در این رستوران را جلب کرده‌اند. 

رستوران زلفا
  • ساعت کاری: همه روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۱ شب
  • آدرس: استانبول، ماسلاک، خیابان آهی اروان، رو‌به‌روی نمایندگی پورشه
  • وب‌سایت: zolfafood.com
  • شماره تماس: ۰۹۰۲۱۲۳۴۶۳۸۴۶
  • منو: برای دریافت منو رستوران زلفا اینجا کلیک کنید.

آدرس رستوران زلفا روی نقشه گوگل

رستوران شیراز استانبول

رستوران شیراز با فضای کوچک و صمیمی خود، لذت قدم‌زدن در کوچه پس کوچه‌های شیراز را برای شما تداعی خواهد کرد. در این رستوران که در محله کادیکوی استانبول قرار گرفته، انواع غذاهای ایرانی و ترکی سرو می‌شود و مزه غذاهای لذیذ و باکیفیت آن تا مدت‌ها زیر زبانتان خواهد ماند. از مهم‌ترین مزیت‌های رستوران شیراز نسبت به سایر رستوران های ایرانی استانبول، نزدیکی به ایستگاه مترو و سرو انواع غذاهای گیاهی در آن است.

رستوران شیراز استانبول
  • ساعت کاری: همه روزه، از ساعت ۳ بعد از ظهر تا ۱۲ شب
  • آدرس: استانبول، کادیکوی، خیابان مودا، خیابان علی صراف، پلاک ۷
  • شماره تماس: ۰۹۰۵۳۲۴۵۳۳۱۴۵

غذاهای خیابانی استانبول

اگر چه استانبول به رستوران‌های مجلل و وسوسه‌کننده‌اش معروف است، اما بدون امتحان کردن غذاهای خیابانی استانبول نباید این شهر را ترک کنید. شما می‌توانید این غذاها را از  رستوران های خیابانی استانبول خریداری کنید. اگر چه فهرستی بلندبالا از این غذاها می‌توان در اختیار شما قرار داد، اما غذاهایی که در ادامه از آن‌ها اسم برده شده است، بهترین گزینه‌های فهرست غذاهای خیابانی استانبول است.

سیمیت

سیمیت

اگر صبح زود در خیابان‌های استانبول پیاده‌روی کرده باشید، احتمالا ساکنان استانبول را دیده‌اید که با یک نان سیمیت داغ و کنجدی در دست با شتاب در حال رفتن به محل کارشان هستند. در واقع، سیمیت با نام استانبول گره خورده و حتی اگر تابه‌حل به استانبول نرفته‌اید، احتمالا اسم این نان خوشمزه را شنیده‌اید. به هر حال، سیمیت یکی از خوشمزه ترین غذاهای خیابانی استانبول است که در گاری‌های مخصوص و نانوایی‌ها به‌فروش می‌رسد و در سفر به استانبول حتما خودتان را به صرف نان سیمیت داغ با یک استکان چای یا قهوه ترک دعوت کنید.

لهمجون

لهمجون

لهمجون، پیتزای ترکی است که با استفاده از خمیر نازکی که روی آن گوشت چرخ‌کرده، پیاز و فلفل ریخته‌اند، درست می‌شود. از آنجایی که لهمجون در تنور پخته می‌شود، طعم کاملا متفاوتی نسبت به سایر پیتزاها دارد. این غذا عموما همراه با دوغ محلی، مقدار زیادی جعفری و آب‌لیمو سرو می‌شود تا همه چیز برای صرف یک وعده غذایی بی‌نقص و به‌یادماندنی در استانبول برای شما فراهم باشد.

کومپیر

کومپیر

کومپیر همان سیب‌زمینی تنوری است و برای امتحان‌کردن آن باید به محله اورتاکوی استانبول بروید. از جمله مهم‌ترین دلایلی که کومیر را به یکی از محبوب‌ترین غذاهای خیابانی ترکیه نزد مسافران تبدیل کرده، سروکردن سیب‌زمینی تنوری با مخلفات مختلفی مثل سوسیس، ذرت، نخودفرنگی، پنیر کاشار، سس مایونز و…. است. حتی تصور سیب‌زمینی که در تنور پخته شده و داغ‌داغ آن را با مواد مختلف پر کرده باشند، به‌شدت وسوسه‌کننده و اشتهابرانگیز است.

میدیه دولما

میدیه دولما

از جمله غذاهای خیابانی ترکیه که از محبوبیت بسیار بالایی نزد مسافران برخوردار است، می‌توان به میدیه دولما اشاره کرد. میدیه دولما بیشتر یک میان‌وعده محسوب می‌شود تا غذا و با استفاده از صدف دریایی و برنج تند درست می‌شود. این غذا در اغلب رستوران های استانبول و دکه‌هایی که غذای خیابانی می‌فروشند، یافت می‌شود. اگر عاشق غذایی دریایی هستید، حتما شیفته مزه عالی میدیه دولما خواهید شد.

تانتونی

تانتونی

تانتونی نوعی ساندویچ بسیار تند است و از بسیاری جهات، شباهت زیادی با تاکوی مکزیکی‌ها دارند. این ساندویچ محبوب و خوشمزه با استفاده از نانی نازک مشابه لواش یا تافتون درست می‌شود و داخل آن را با گوشت، گوجه‌فرنگی، فلفل و ترکیبی از انواع ادویه‌ها پر می‌کنند. اگر عاشق غذاهای تند هستید، از صرف تانتونی در استانبول بی‌نهایت لذت خواهید برد.

تجربه یک شکم‌گردی تمام‌عیار در بهترین رستوران های استانبول

به گوشه و کنار استانبول که سر بزنید، احتمالا مکانی برای صرف غذا پیدا خواهید کرد یا افرادی را خواهید دید که با چرخ‌دستی‌های خود مشغول فروش غذاهای خیابانی لذیذ استانبول هستند. همین مسئله هم انتخاب بهترین گزینه برای غذاخوردن در استانبول را بسیار دشوار می‌کند. در این مطلب، تعدادی از بهترین رستوران های استانبول را به همراه آدرس، منو و زمان کاری به شما معرفی کردیم تا در سفر بعدی خود به استانبول، بدون هیچ دغدغه‌ای سراغ مناسب‌ترین گزینه بروید. شما چه رستورانی را به فهرست ما اضافه می‌کنید؟

سوالات متداول درباره بهترین رستوران های استانبول

۱. بهترین و لوکس ترین رستوران های استانبول کدامند؟

رستوران نیکول، استانبول ۳۶۰ و اولوس ۲۹، از لوکس ترین رستوران های استانبول هستند.

۲. به کدام رستوران های ساحلی استانبول برویم؟

رستوران‌های ساحلی استانبول مثل روملی حصار اسکله، میکلا و اسپاگو به مناظر خیرکننده خود از بسفر و شهر استانبول شهرت دارند.

۳. قیمت رستوران های استانبول چقدر است؟

قیمت غذاهای خیابانی استانبول معمولا از حداقل ۲۵-۲۰ لیر آغاز می‌شود، اما اگر بخواهید در رستوران های استانبول غذا بخورید، حداقل باید ۱۰۰ لیر هزینه کنید.

۴. آدرس استیک خانه نصرت گوکچه در استانبول چیست؟

این رستوران در محله بشیکتاس استانبول و خیابان نیسپتیه آن قرار دارد.

نظرات

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید